Ik denk dat echt streng joodse kinderen niet eens naar een reguliere basisschool gaan.quote:Op maandag 7 april 2014 14:34 schreef Globali het volgende:
[..]
Echt streng Joods. Mijn meeste vrienden zijn Joods en die doen hier echt niet aan. Maar ga het eisen op school. Dat is wat je gaat krijgen.
En dat is dan een andere erg moeilijke discussie.quote:Op maandag 7 april 2014 14:35 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ik denk dat echt streng joodse kinderen niet eens naar een reguliere basisschool gaan.
Een school in de joodse wijk zal daar wel in voorzien. Maar omdat iedereen daar met de massa meedoet valt er weinig over te klagen.
En dan heb je dus ook weer het punt discriminatie te pakken. Waarom mag een moslim agent wél een broodje ei en een niet-moslim agent niet? Omdat niet-moslim 'verkeerd' is?quote:Op maandag 7 april 2014 14:27 schreef Uccie het volgende:
[..]
En er stond in het bericht ook dat er een tijdlang twee variaties werd aangeboden, maar dat de halalpakketjes bij de verkeerde terecht kwamen. Lijkt mij dat de agenten er zelf minder prbleem mee hebben.
Ja, daar ben ik het wel mee eens. Ik krijg, om met Rutte te spreken, hier een nare smaak van in mijn mond. Dit lijkt op doelbewust alleen moslims willen pakken.quote:Op maandag 7 april 2014 14:10 schreef Re het volgende:
[..]
ja dat snap ik, ik moet ook niets hebben van welk geloof dan ook maar de een zegt opgedrongen solidariteit, en de ander over eisen zus en zo...
het is gewoon een beer willen vinden op een weg om er vervolgens niet omheen te willen rijden
Nee, het ging erom dat de niet-moslims de halalpakketten aan het opeten waren.quote:Op maandag 7 april 2014 14:37 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
En dan heb je dus ook weer het punt discriminatie te pakken. Waarom mag een moslim agent wél een broodje ei en een niet-moslim agent niet? Omdat niet-moslim 'verkeerd' is?
Het is gewoon absurd dat omdat sommigen er geen probleem mee hebben, iedereen zich MOET aanpassen aan een minderheid.
Dit is dus exact waarom veel Franse scholen dus overgaan op geheel halal. Stel je voor dat het gerecht zonder varkensvlees opeens een keertje populair is.. dan zouden er weleens een paar moslimkinderen naast het halal vlees kunnen grijpen..
Men kan zelf nadenken. En als een kind gewoon pakt wat hij/zij lekker vindt. Prima. Ik heb die discussie wel met een zgn moslim neefje gehad in de familie. Jij ook misschien.quote:Op maandag 7 april 2014 14:37 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
En dan heb je dus ook weer het punt discriminatie te pakken. Waarom mag een moslim agent wél een broodje ei en een niet-moslim agent niet? Omdat niet-moslim 'verkeerd' is?
Het is gewoon absurd dat omdat sommigen er geen probleem mee hebben, iedereen zich MOET aanpassen aan een minderheid.
Dit is dus exact waarom veel Franse scholen dus overgaan op geheel halal. Stel je voor dat het gerecht zonder varkensvlees opeens een keertje populair is.. dan zouden er weleens een paar moslimkinderen naast het halal vlees kunnen grijpen..
dat doen ze toch ook...quote:Op maandag 7 april 2014 14:39 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Of de moslim neemt de niet-halal maaltijd niet.
Draai dat eens om:quote:Op maandag 7 april 2014 14:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Overigens snap ik ook niet dat men zo spastisch reageert op halal-vlees. Op vakantie ook halal wezen vreten bij de McDonalds. Kan je verzekeren dat je het verschil niet proeft.
Dus de Fransen moeten hun lange traditie van warme maaltijden op school maar opgeven omdat een paar nieuwkomers moeilijk lopen te doen?quote:Op maandag 7 april 2014 14:30 schreef Uccie het volgende:
[..]
Dan is het simpel, gewoon geen varkensvlees en rundvlees meer serveren.
Dat kun je je kind desgewenst ook thuis geven.
Er zijn speciale joodse restaurants.quote:Op maandag 7 april 2014 14:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan gaan joden nooit uit eten?
Ik ken maar weinig restaurants met meerdere keukens.
Sommige restaurants hebben een koude en warme keuken, maar de meesten niet.
net had je het nog over opgedrongen solidariteit... wat is het nou?quote:Op maandag 7 april 2014 14:43 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dus de Fransen moeten hun lange traditie van warme maaltijden op school maar opgeven omdat een paar nieuwkomers moeilijk lopen te doen?
Ik vraag me nog steeds af of het de nieuwkomers zijn die nou moeilijk doen, ik denk eerder dat het het FN is dat aan het rellen is. Maar nee, ze moeten de maaltijden bljiven verzorgen, maar dat kan prima met de keuze vis, vlees en vegetarisch dan is er nog steeds voor iedereen iets te eten.quote:Op maandag 7 april 2014 14:43 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dus de Fransen moeten hun lange traditie van warme maaltijden op school maar opgeven omdat een paar nieuwkomers moeilijk lopen te doen?
Het ding is dat het probleem niet simpel is.quote:Op maandag 7 april 2014 14:44 schreef Re het volgende:
[..]
net had je het nog over opgedrongen solidariteit... wat is het nou?
Nee, tegen welk probleem lopen ze nu precies aan?quote:Op maandag 7 april 2014 14:43 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
het is dan ook geen probleem, althans het FN eist dat het een probleem isquote:Op maandag 7 april 2014 14:46 schreef Globali het volgende:
[..]
Het ding is dat het probleem niet simpel is.
Ja. Men maakt er iets van.quote:Op maandag 7 april 2014 14:47 schreef Re het volgende:
[..]
het is dan ook geen probleem, althans het FN eist dat het een probleem is
En als je honger hebt , en er geen keuze te maken valt , dan gaan de regels aan de kant en eet men alles.quote:Op maandag 7 april 2014 14:44 schreef Globali het volgende:
We eten als westerse mensen niet de hele dag varken. Er is dus altijd keuze.
Dat er steeds meer scholen zijn waar men geen keuze heeft voor niet-halal vlees bij de schoolmaaltijden.quote:Op maandag 7 april 2014 14:47 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nee, tegen welk probleem lopen ze nu precies aan?
Ik heb nog nooit anders meegemaakt in mijn leven dat ik geen keuze heb kijkend naar eten. Als volwassene. Als kind niet. Dan at ik geen speklap op school. Dat is mijn keus.quote:Op maandag 7 april 2014 14:49 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
En als je honger hebt , en er geen keuze te maken valt , dan gaan de regels aan de kant en eet men alles.
Dat is het makkelijke aan een geloof , je kunt er altijd wel een kant mee uit.
Zodat je zelf er het beste mee weg komt.
Onder het altijd wakende oog van het Opperwezen.
Nee, Starman zei dat varkensvlees volledig van het menu was gehaald, niet dat ander vlees vervangen is door halal-vlees.quote:Op maandag 7 april 2014 14:50 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat er steeds meer scholen zijn waar men geen keuze heeft voor niet-halal vlees bij de schoolmaaltijden.
Dat er veel speciaal ingekocht en bereid heilig voedsel werd weggegooid , dat het steeds meer extra geld gaat kosten , dat er teveel naar de wensen van de nieuwkomers wordt geluisterd , dat de scheiding kerk en staat er is , dat het voor zowel joden als moslims geldt , dat Fransen hun cultuur willen gaan beschermen , en zo wel meer argumenten heb ik gelezen.quote:Op maandag 7 april 2014 14:47 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nee, tegen welk probleem lopen ze nu precies aan?
Maar dat is niet waar FN tegen protesteert. Ze willen de keuze voor halal vs niet-halal weghalen.quote:Op maandag 7 april 2014 14:50 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dat er steeds meer scholen zijn waar men geen keuze heeft voor niet-halal vlees bij de schoolmaaltijden.
De keuze mogelijkheid werd steeds minder omdat scholen niet-halal gingen afschaffen om 3 redenen:quote:Op maandag 7 april 2014 14:50 schreef Globali het volgende:
Er is een verschil tussen vrienden/familie en bijv. iets als school en bedrijf. Dat begrijp ik ook. Maar hier was geen probleem toch? Er waren als keuzes.
Landverraders zijn dat dus.quote:Op maandag 7 april 2014 14:39 schreef Uccie het volgende:
[..]
Nee, het ging erom dat de niet-moslims de halalpakketten aan het opeten waren.
Ik hoop niet eigenwijs over te komen. Want daar ben ik soms erg goed in. Dit ging toch puur over varkensvlees?quote:Op maandag 7 april 2014 14:54 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
De keuze mogelijkheid werd steeds minder omdat scholen niet-halal gingen afschaffen om 3 redenen:
1) Met keuzes kon men niet garanderen dat een moslimkind altijd halal voedsel kon krijgen (die keuze kon op zijn)
2) Het aanbieden van meer verschillende menu's bewerkelijker is
3) Het inkopen van meer volume van iets goedkoper is dan meer verschillende dingen met ieder een kleiner volume.
Blablabla, aannames. Voor FN gaat het hier niet om, anders hadden ze het wel gezegd. FN wil de keuze gewoon weghalen, het is een principekwestie.quote:Op maandag 7 april 2014 14:53 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Dat er veel speciaal ingekocht en bereid heilig voedsel werd weggegooid , dat het steeds meer extra geld gaat kosten , dat er teveel naar de wensen van de nieuwkomers wordt geluisterd , dat de scheiding kerk en staat er is , dat het voor zowel joden als moslims geldt , dat Fransen hun cultuur willen gaan beschermen , en zo wel meer argumenten heb ik gelezen.
Net zoals bij mij op school 12 jr geleden, kwam er een halal-balie met traditioneel halal voedsel (kipburgers, kipshoarmaquote:
Waar was dat dan?quote:Op maandag 7 april 2014 14:56 schreef Uccie het volgende:
[..]
Net zoals bij mij op school 12 jr geleden, kwam er een halal-balie met traditioneel halal voedsel (kipburgers, kipshoarma)...drie rijen dik witte kinderen voor de balie maar geen moslim te bekennen....
Den Haagquote:
Stond in ieder geval op de verpakking.quote:Op maandag 7 april 2014 14:31 schreef Globali het volgende:
[..]
Bestaat er echt halal MacDonnalds eten?
Want witte kinderen kunnen geen moslim zijn. Anders zijn het landverraders. High five Ulx.quote:Op maandag 7 april 2014 14:56 schreef Uccie het volgende:
drie rijen dik witte kinderen voor de balie maar geen moslim te bekennen....
Dat was in een islamitisch land dan.quote:Op maandag 7 april 2014 14:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Stond in ieder geval op de verpakking.
Zwarte kinderen waren het ook niet, want dat zijn hindoes.quote:Op maandag 7 april 2014 14:58 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Want witte kinderen kunnen geen moslim zijn. Anders zijn het landverraders. High five Ulx.
Dat snap ik ook niet, inderdaad. Maar waarschijnlijk heeft dat iets te maken met de cultuur en traditie van die mensen.quote:Op maandag 7 april 2014 14:40 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Draai dat eens om:
Overigens snap ik ook niet dat men zo spastisch reageert op niet-halal-vlees. Op vakantie ook niet-halal wezen vreten bij de McDonalds. Kan je verzekeren dat je het verschil niet proeft.
Die zaken / redenen werden genoemd in berichten over die kwestie.quote:Op maandag 7 april 2014 14:56 schreef Peunage het volgende:
[..]
Blablabla, aannames. Voor FN gaat het hier niet om, anders hadden ze het wel gezegd. FN wil de keuze gewoon weghalen, het is een principekwestie.
Ja, dat was in een islamitisch land.quote:Op maandag 7 april 2014 14:58 schreef Uccie het volgende:
[..]
Dat was in een islamitisch land dan.
In India zijn de hamburgers van lamsvlees dacht ik.
Ik ook. En zo kun je ook kijken naar beleving van religie.quote:Op maandag 7 april 2014 15:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat snap ik ook niet, inderdaad. Maar waarschijnlijk heeft dat iets te maken met de cultuur traditie van die mensen.
Je hebt dus twee groepen:
Groep A interesseert het geen ene reet hoe het dier is geslacht en het vlees wordt bereid. Deze groep wil gewoon lekker vreten.
Groep B daarentegen hecht wel waarde aan de slachting- en bereidingswijze.
Ik heb er geen problemen mee om dan Groep B enigszins tegemoet te komen.
Ja. Recent wetenschappelijk onderzoek toont aan dat moslimterroristen begonnen met halal voer te eten. Als we het toestaan dat onze onschuldige blanke kinderkens dat ook gaan eten voeren we de vijfde colonne het land in.quote:Op maandag 7 april 2014 14:58 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Want witte kinderen kunnen geen moslim zijn. Anders zijn het landverraders. High five Ulx.
Welk deel van groep B wil jij dan tegemoet komen? Zij die op religieuze wijze door een mede-geloofsgenoot geslacht vlees eisen of zij die tegen discriminatie zijn en/of geen vlees van onverdooft de keel doorgesneden, verbloedde dieren willen?quote:Op maandag 7 april 2014 15:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat snap ik ook niet, inderdaad. Maar waarschijnlijk heeft dat iets te maken met de cultuur en traditie van die mensen.
Je hebt dus twee groepen:
Groep A interesseert het geen ene reet hoe het dier is geslacht en het vlees wordt bereid. Deze groep wil gewoon lekker vreten.
Groep B daarentegen hecht wel waarde aan de slachting- en bereidingswijze.
Ik heb er geen problemen mee om dan Groep B enigszins tegemoet te komen.
Dat slaat nergens op.quote:Op maandag 7 april 2014 15:03 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ja. Recent wetenschappelijk onderzoek toont aan dat moslimterroristen begonnen met halal voer te eten. Als we het toestaan dat onze onschuldige blanke kinderkens dat ook gaan eten voeren we de vijfde colonne het land in.
nou is de associatie van dat andere met onschuldige blanke kinderen hier vast ook wel in te verwerkenquote:Op maandag 7 april 2014 15:03 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ja. Recent wetenschappelijk onderzoek toont aan dat moslimterroristen begonnen met halal voer te eten. Als we het toestaan dat onze onschuldige blanke kinderkens dat ook gaan eten voeren we de vijfde colonne het land in.
Als die lui per se een halal-lapje willen vreten, dan doe ik gezellig met ze mee. Geen probleem. Kan mij het nou rotten hoe zo'n dier wordt geslacht.quote:Op maandag 7 april 2014 15:04 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Welk deel van groep B wil jij dan tegemoet komen? Zij die op religieuze wijze door een mede-geloofsgenoot geslacht vlees eisen of zij die tegen discriminatie zijn en/of geen vlees van onverdooft de keel doorgesneden, verbloedde dieren willen?
Blijf redelijk. Anders verliezen we een discussie. Het gaat om toegeven en nemen.quote:Op maandag 7 april 2014 15:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als die lui per se een halal-lapje willen vreten, dan doe ik gezellig met ze mee. Geen probleem. Kan mij het nou rotten hoe zo'n dier wordt geslacht.
Kom terug naar m.nlquote:Op maandag 7 april 2014 15:11 schreef Globali het volgende:
[..]
Blijf redelijk. Anders verliezen we een discussie. Het gaat om toegeven en nemen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |