Wel een erg kort artikel. Waanzin. Als het zo is. Dat gaat ook nooit zo werken.quote:Op maandag 7 april 2014 14:12 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)rdams-stadhuis.dhtml
[..]
zouden ze wel kip eten denk je?quote:Op maandag 7 april 2014 14:14 schreef Globali het volgende:
[..]
Wel een erg kort artikel. Waanzin. Als het zo is. Dat gaat ook nooit zo werken.
Ik hoor de mensen zelf niet klagen. Dat weet ik niet. Ik eet het liever niet. Het gaat over keuzes. Tot nu toe geen probleem blijkbaar.quote:
Niet-halal slachten oftewel slachten met een penschietpistool is minder pijnlijk voor het dier, bovendien is de kans op complicaties kleiner. Voor beter dierenwelzijn verkiest men dus deze methode boven de halal-methode.quote:Op maandag 7 april 2014 13:13 schreef Nielsch het volgende:
Puh-lease! Heb je wel eens gezien hoe beesten die niet-halal worden geslacht worden behandeld? Die hebben ook veel pijn, dat gaat vaak ook zeer wreed. Denken dat halal slachten diervriendelijker is dan niet-halal slachten![]()
![]()
Wanneer er ergens verplicht halal ingekocht moet worden, bijvoorbeeld in de kantine van het gemeentehuis van Rotterdam, dan neemt het volume van de inkoop van niet-halal af en kan er dus minder scherp ingekocht worden. Vandaar dat dat halal zich dan als een inktvlek verspreid.quote:Op maandag 7 april 2014 14:02 schreef Globali het volgende:
[..]
Of ik ben gek. Dit gaat niet werkelijk over halal eten.
alle kip wordt in nederland halal geslacht dus ik neem aan dat de LRers geen kip eten op het stadhuisquote:Op maandag 7 april 2014 14:17 schreef Globali het volgende:
[..]
Ik hoor de mensen zelf niet klagen. Dat weet ik niet. Ik eet het liever niet. Het gaat over keuzes. Tot nu toe geen probleem blijkbaar.
Daar ben ik erg tegen. Ik wist niet dat het soms zo gaat.quote:Op maandag 7 april 2014 14:19 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Wanneer er ergens verplicht halal ingekocht moet worden, bijvoorbeeld in de kantine van het gemeentehuis van Rotterdam, dan neemt het volume van de inkoop van niet-halal af en kan er dus minder scherp ingekocht worden. Vandaar dat dat halal zich dan als een inktvlek verspreid.
Werkelijk? Ik heb er een docu over gezien. Is dat halal? Ook de snavels afbranden?quote:Op maandag 7 april 2014 14:19 schreef Re het volgende:
[..]
alle kip wordt in nederland halal geslacht dus ik neem aan dat de LRers geen kip eten op het stadhuis
Ja. Alleen is het volgens iemand hier in Frankrijk dus het probleem dat de optie 'halal' er idd wel is, maar de optie 'varkensvlees' steeds vaker verboden is op scholen.quote:Op maandag 7 april 2014 14:02 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik ben niet gelovig, maar ik hou niet van bio-industrievarkensvlees (veel te vet) hoewel ik een mager haasje of magere schnitzel op zijn tijd niet afsla. Maar als de school waar mijn kinderen op zitten, regelmatig varkensvlees zou serveren, zou ik daar geen voorstander van zijn.
Toen ik in dienst zat, waren er altijd 2 opties. Er werd altijd rekening gehouden met een alternatief als er varkensvlees of rund op het menu stond. Dat is toch verder een prima oplossing?
Ja en? Dan ben je als agent (onverwacht) lang aan het werk en heb je alleen de keuze uit halal of niet eten. Toch vreemd.quote:Op maandag 7 april 2014 14:04 schreef Uccie het volgende:
[..]
Bij politie ijsselland ging het om incidenteel uitgedeelde lunchpakketten, niet de reguliere kantine.
http://www.telegraaf.nl/b(...)alal_geslacht__.htmlquote:Op maandag 7 april 2014 14:21 schreef Globali het volgende:
[..]
Werkelijk? Ik heb er een docu over gezien. Is dat halal? Ook de snavels afbranden?
Dat ben ik geheel met je eens. Want dan is opeens ( of kan het zijn) alles een probleem.quote:Op maandag 7 april 2014 14:24 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ja en? Dan ben je als agent (onverwacht) lang aan het werk en heb je alleen de keuze uit halal of niet eten. Toch vreemd.
De kantine van gemeente Rotterdam is een ander voorbeeld. Daar ging men zelfs zo ver dat raadsleden die niet-halal vlees meenamen naar de jaarlijkse bbq, dat vlees niet op de bbq mochten leggen "want niet halal".
Je kan ook enorm doorslaan in het rekening houden met minderheden.
Als je geen religieus geslacht vlees wilt eten en/of geen vlees van dieren die door verbloeding om het leven zijn gebracht, dan heb je steeds vaker de keuze tussen niet eten en niet eten.quote:Op maandag 7 april 2014 14:05 schreef Re het volgende:
[..]
ok, je hebt als niet-moslim minder keus qua uitzoeken van de maaltijden dan de wel-moslim ... of wat?
Ik hou niet van nare filmpjes. Mijn punt was duidelijk.quote:Op maandag 7 april 2014 14:25 schreef Re het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)alal_geslacht__.html
al gaat de regelgeving veranderen geloof ik, maar goed..
En er stond in het bericht ook dat er een tijdlang twee variaties werd aangeboden, maar dat de halalpakketjes bij de verkeerde terecht kwamen. Lijkt mij dat de agenten er zelf minder prbleem mee hebben.quote:Op maandag 7 april 2014 14:24 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ja en? Dan ben je als agent (onverwacht) lang aan het werk en heb je alleen de keuze uit halal of niet eten. Toch vreemd.
De kantine van gemeente Rotterdam is een ander voorbeeld. Daar ging men zelfs zo ver dat raadsleden die niet-halal vlees meenamen naar de jaarlijkse bbq, dat vlees niet op de bbq mochten leggen "want niet halal".
Je kan ook enorm doorslaan in het rekening houden met minderheden.
Volgens een poster hier die in Frankrijk woont gaat het niet alleen over varkensvlees maar over niet-halal vlees. Net als bij de politie regio IJsselland en gemeente Rotterdam.quote:Op maandag 7 april 2014 14:05 schreef Globali het volgende:
[..]
In Frankrijk gaat het nu over varkensvlees. Hier blijkbaar over halal. Maar ik neem aan dat jij ook niet 100% halal gaat koken voor jouw zus. Dat doe ik ook niet.
dus dan neem je de halal maaltijd niet...quote:Op maandag 7 april 2014 14:26 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Als je geen religieus geslacht vlees wilt eten en/of geen vlees van dieren die door verbloeding om het leven zijn gebracht, dan heb je steeds vaker de keuze tussen niet eten en niet eten.
In het artikel gaat het over varkensvlees.quote:Op maandag 7 april 2014 14:27 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Volgens een poster hier die in Frankrijk woont gaat het niet alleen over varkensvlees maar over niet-halal vlees. Net als bij de politie regio IJsselland en gemeente Rotterdam.
Overigens snap ik ook niet dat men zo spastisch reageert op halal-vlees. Op vakantie ook halal wezen vreten bij de McDonalds. Kan je verzekeren dat je het verschil niet proeft.quote:
Dan is het simpel, gewoon geen varkensvlees en rundvlees meer serveren.quote:Op maandag 7 april 2014 14:29 schreef Globali het volgende:
[..]
In het artikel gaat het over varkensvlees.
Bestaat er echt halal MacDonnalds eten?quote:Op maandag 7 april 2014 14:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Overigens snap ik ook niet dat men zo spastisch reageert op halal-vlees. Op vakantie ook halal wezen vreten bij de McDonalds. Kan je verzekeren dat je het verschil niet proeft.
Dan gaan joden nooit uit eten?quote:Op maandag 7 april 2014 14:10 schreef Globali het volgende:
Laten we het houden op drie maaltijden. Bij een Jood wordt het wel een probleem als je het in dezelfde keuken als waar vlees verwerkt wordt iets anders klaar gaat maken.
Ik heb er niet direct een probleem mee. Al kan het te ver gaan.quote:Op maandag 7 april 2014 14:30 schreef Uccie het volgende:
[..]
Dan is het simpel, gewoon geen varkensvlees en rundvlees meer serveren.
Dat kun je je kind desgewenst ook thuis geven.
Echt streng Joods. Mijn meeste vrienden zijn Joods en die doen hier echt niet aan. Maar ga het eisen op school. Dat is wat je gaat krijgen.quote:Op maandag 7 april 2014 14:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Dan gaan joden nooit uit eten?
Ik ken maar weinig restaurants met meerdere keukens.
Sommige restaurants hebben een koude en warme keuken, maar de meesten niet.
Wb deze discussie: varieer dagelijks met vlees en biedt daarnaast een vegetarisch alternatief.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |