abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138608363
quote:
3s.gif Op maandag 7 april 2014 13:29 schreef Re het volgende:
gewoon lekker stukje lamsvlees

maar dit is gewoon moslimpje persten met drogargumenten, het wordt/is iig duidelijk welke richting FN weer is ingeslagen
Wie gaat dat betalen dan?
pi_138608377
quote:

maar dit is gewoon moslimpje persten met drogargumenten, het wordt/is iig duidelijk welke richting FN weer is ingeslagen
Dat is ook mijn bezwaar tegen FN. Christenen pesten is er niet bij, natuurlijk.
pi_138608397
quote:
7s.gif Op maandag 7 april 2014 13:30 schreef Uccie het volgende:

[..]

Het assortiment is in elk geval groot genoeg om geen vlees te hoeven eten.
Dat doet mijn collega.
Lijkt mij ook. Ik eet ook bepaalde dingen liever niet. Dat kan en kon altijd.
pi_138608400
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 13:21 schreef Globali het volgende:

[..]

Mooi. Zo ben ik ook. Maar ik geloof dan totaal niet. Ik geef een ander de ruimte wel. En kan jouw zus dan uitleggen waarom zij iets heeft gevonden in de islam?
Ze kan uitleggen WAT ze gevonden heeft in de islam. Lijkt mij ook belangrijker dan het waarom.

Zoals zij het uitlegt is het ook heel mooi. Alleen waar wij van mening in verschillen is dat zoals zij haar boek uitlegt heel anders is dan het meestal en in de praktijk wordt uitgelegd. Gevolg is dan ook dat zij twee maal haar 'ware' is tegen gekomen die zij dan 'een goed moslim' noemde maar dan al snel bedrogen uitkwam. Nu gaat zij over twee weken weer trouwen met een moslim die zij omschrijft als 'een goed moslim' en 'haar ware'.. en ik vrees met grote vreze dat ze straks weer met hangende pootjes en volledig geruïneerd op de stoep zal staan. Gaan er weer járen overheen voor ze van zo'n man afkomt ivm de islamitische scheidingswetten.
pi_138608453
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 13:22 schreef Mystikvm het volgende:
Hoewel ik meer dan één bezwaar tegen Front National kan noemen, laten we zo snel mogelijk stoppen met het faciliteren van de bizarre eisen die religies stellen aan het leven van hun volgelingen. Elk geloof dient gelijk behandeld te worden, en dus dient alle godverering en daaraan gerelateerde zaken zoals dieetwensen zo snel mogelijk naar de prullenbak verwezen te worden. Net als de sprookjesboeken waarin de leer staat uitgelegd.
Euhh.. Je springt van stoppen met faciliteren naar verbieden.. Is dat niet een beetje ridicuul?
  maandag 7 april 2014 @ 13:33:13 #156
262 Re
Kiss & Swallow
pi_138608477
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 13:30 schreef Globali het volgende:

[..]

Wie gaat dat betalen dan?
De FN burgermeesters natuurlijk... die moeten het implementeren
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_138608507
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 13:23 schreef Mystikvm het volgende:
Hoewel ik bij Front National wel ergens het idee heb dat ze niet zoveel bezwaren tegen het christendom hebben. Dat is meer dan fout. Elke religie dient in het openbare leven bestreden te worden.
Mensen zoals jij hebben doorgaans alleen een haat jegens Christenen om hun haat jegens moslims te kunnen verantwoorden.
  maandag 7 april 2014 @ 13:33:58 #158
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_138608521
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 13:31 schreef Globali het volgende:

[..]

Lijkt mij ook. Ik eet ook bepaalde dingen liever niet. Dat kan en kon altijd.
Ja en het lijkt me bij scholen dat ze toch altijd aan een keuze vastzitten, nu zijn Franse kinderen misschien culinairder aangelegd dan de Nederlandse kinderen, maar die lusten ook niet allemaal alles. Het blijven natuurlijk wel kinderen.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
pi_138608558
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 13:33 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Mensen zoals jij hebben doorgaans alleen een haat jegens Christenen om hun haat jegens moslims te kunnen verantwoorden.
No worries, ik meet niet met twee maten :)
pi_138608587
quote:
7s.gif Op maandag 7 april 2014 13:25 schreef Uccie het volgende:

[..]

Overheid moet volgens de aanbestedingregels de goedkoop mogelijke leverancier kiezen.
Dus als zij aanbesteden en die Halalslager is de goedkoopste dan is de keuze heel makkelijk.
De halal slager verkoopt halal vlees, de slager met een bonte mix aan werknemers van alle gezindten niet en krijgt derhalve niet eens de kans om een offerte uit te brengen.
pi_138608601
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 13:31 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ze kan uitleggen WAT ze gevonden heeft in de islam. Lijkt mij ook belangrijker dan het waarom.

Zoals zij het uitlegt is het ook heel mooi. Alleen waar wij van mening in verschillen is dat zoals zij haar boek uitlegt heel anders is dan het meestal en in de praktijk wordt uitgelegd. Gevolg is dan ook dat zij twee maal haar 'ware' is tegen gekomen die zij dan 'een goed moslim' noemde maar dan al snel bedrogen uitkwam. Nu gaat zij over twee weken weer trouwen met een moslim die zij omschrijft als 'een goed moslim' en 'haar ware'.. en ik vrees met grote vreze dat ze straks weer met hangende pootjes en volledig geruïneerd op de stoep zal staan. Gaan er weer járen overheen voor ze van zo'n man afkomt ivm de islamitische scheidingswetten.
WAT heeft ze dan gevonden? Dat begrijp ik soms niet bij bekeerlingen.
pi_138608626
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 13:32 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Euhh.. Je springt van stoppen met faciliteren naar verbieden.. Is dat niet een beetje ridicuul?
Verbieden gaat ver, want iedereen mag vinden en geloven wat hij of zij wil. Ik ben alleen van mening dat alle eisen die mensen op basis van geloof aan (semi-)openbare voorzieningen stellen door hunzelf betaald moeten worden, of het gebeurt gewoon niet.
pi_138608642
quote:
7s.gif Op maandag 7 april 2014 13:33 schreef Uccie het volgende:

[..]

Ja en het lijkt me bij scholen dat ze toch altijd aan een keuze vastzitten, nu zijn Franse kinderen misschien culinairder aangelegd dan de Nederlandse kinderen, maar die lusten ook niet allemaal alles. Het blijven natuurlijk wel kinderen.
Dus moet er een keuze zonder varkensvlees zijn. Maar de FN maakt een probleem van iets dat er niet is.
pi_138608683
quote:
7s.gif Op maandag 7 april 2014 13:27 schreef Uccie het volgende:

[..]

Ministeries in elk geval wel, maar die zitten bij de grote cateraars, sodexo, eurest etc.
Haa LOL.

De cateraars kopen vaak in bij AH. En dan vragen ze dus om halal en niet om gewoon vlees.
  maandag 7 april 2014 @ 13:38:11 #165
211040 Uccie
pi_138608698
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 13:35 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

De halal slager verkoopt halal vlees, de slager met een bonte mix aan werknemers van alle gezindten niet en krijgt derhalve niet eens de kans om een offerte uit te brengen.
Ik heb nog nooit in een offerte aanvraag voor de bedrijfskantine de eis van halal voedsel voorbij zien komen. En ik kom bij aardig wat organisaties in de publieke sector.
Maar van de week ben ik bij twee scholengemeenschappen, zal het voor de grap eens vragen hoe zij daar mee omgaan. Op de locatie waar ik vorige week was, hadden ze overigens geen halal-faciliteit.
pi_138608736
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 13:37 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Haa LOL.

De cateraars kopen vaak in bij AH. En dan vragen ze dus om halal en niet om gewoon vlees.
Men vraagt niet om halal over het algemeen. En terecht. Men koopt ook niet bij de AH trouwens. Normaliter.
pi_138608756
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 13:29 schreef Globali het volgende:

[..]

Die houden daar al wat rekening mee zover ik weet.
Precies. Deli XL, de groothandel van AH, mag aan deze cateraars geen niet-halal leveren want dat is de eis van de opdrachtgever; het politiekorps en de gemeentes in het geval van dat persbericht.
  maandag 7 april 2014 @ 13:40:51 #168
211040 Uccie
pi_138608794
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 13:37 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Haa LOL.

Geen idee waar ze dat kopen, maar er staat niet boven de soep dat hij Halal is, dus misschien is het wel halal maar het wordt niet zo aangeboden aan ons.
pi_138608806
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 13:39 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Precies. Deli XL, de groothandel van AH, mag aan deze cateraars geen niet-halal leveren want dat is de eis van de opdrachtgever; het politiekorps en de gemeentes in het geval van dat persbericht.
Dat verbaasd mij enorm.
pi_138608878
quote:

Eén van de redenen die in Frankrijk werden gegeven om varkensvlees geheel uit de school te weren is dat het voorkomt dat een moslimkind naast de kip kan grijpen omdat die op is en dan alleen nog de keuze heeft tussen geen vlees of varkensvlees wanneer er in het andere menu varkensvlees zit.

Ik ben het dan ook niet met je eens dat dit puur gaat om 'moslimpje pesten'. Het lijkt eerder te gaan om het een halt toeroepen van veel te ver gaande opgedrongen solidariteit met minderheden.
pi_138608919
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 13:43 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Eén van de redenen die in Frankrijk werden gegeven om varkensvlees geheel uit de school te weren is dat het voorkomt dat een moslimkind naast de kip kan grijpen omdat die op is en dan alleen nog de keuze heeft tussen geen vlees of varkensvlees wanneer er in het andere menu varkensvlees zit.

Ik ben het dan ook niet met je eens dat dit puur gaat om 'moslimpje pesten'. Het lijkt eerder te gaan om het een halt toeroepen van veel te ver gaande opgedrongen solidariteit met minderheden.
Eens als dat verhaal zo is. Zo staat het hier niet beschreven.
pi_138608966
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 13:35 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Bij het verbieden van halalvlees is dat omgekeerd ook zo.
pi_138608993
quote:
7s.gif Op maandag 7 april 2014 13:33 schreef Uccie het volgende:

[..]

Alleen zal de 'normale' ouder niet witheet op de stoep van de schooldirecteur staan als het kind dat niet van vissticks houdt alleen voor vissticks kan kiezen omdat de kip op is door een onverwacht hoge populariteit van de kip.
pi_138609005
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 13:34 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

No worries, ik meet niet met twee maten :)
Echt wel; gelovig en niet gelovig.
pi_138609047
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 13:47 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Alleen zal de 'normale' ouder niet witheet op de stoep van de schooldirecteur staan als het kind dat niet van vissticks houdt alleen voor vissticks kan kiezen omdat de kip op is door een onverwacht hoge populariteit van de kip.
Maar ben je het eens met het verschil tussen varkensvlees en werkelijk halal?
  maandag 7 april 2014 @ 13:49:31 #176
211040 Uccie
pi_138609077
quote:

[..]

Ik heb sowieso nergens gelezen dat er mensen witheet op de stoep van de schooldirecteur staan.
pi_138609083
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 13:36 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Verbieden gaat ver, want iedereen mag vinden en geloven wat hij of zij wil. Ik ben alleen van mening dat alle eisen die mensen op basis van geloof aan (semi-)openbare voorzieningen stellen door hunzelf betaald moeten worden, of het gebeurt gewoon niet.
Dn hoeven geloofsboeken dus niet in de vuilnisbak zoals jij claimde want die betalen de meeste gelovigen gewoon zelf en worden niet gratis verstrekt door de overheid.

Het stoppen met faciliteren ben ik geheel met je eens overigens. Maar dat heb ik hier meerdere malen al gezegd.
  maandag 7 april 2014 @ 13:51:04 #178
262 Re
Kiss & Swallow
pi_138609137
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 13:43 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

opgedrongen solidariteit... je bedoelt gewoon dat je als blank kind te veel keus hebt wat je wil/kan eten
pi_138609141
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 13:36 schreef Globali het volgende:

[..]

Dus moet er een keuze zonder varkensvlees zijn. Maar de FN maakt een probleem van iets dat er niet is.
Dan moet er ook een keuze zijn zonder rundvlees voor de hindoestanen en een keuze voor koosjer (geen melk en vlees in één maaltijd) voor Joden.
pi_138609185
quote:
7s.gif Op maandag 7 april 2014 13:38 schreef Uccie het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit in een offerte aanvraag voor de bedrijfskantine de eis van halal voedsel voorbij zien komen. En ik kom bij aardig wat organisaties in de publieke sector.
Maar van de week ben ik bij twee scholengemeenschappen, zal het voor de grap eens vragen hoe zij daar mee omgaan. Op de locatie waar ik vorige week was, hadden ze overigens geen halal-faciliteit.
in Nederland is het ook niet gangbaar dat basisscholen en scholen voor het voortgezet onderwijs warme maaltijden koken voor hun leerlingen. Je kunt een schoolkantine hier dan ook niet vergelijken met een schoolkantine in Frankrijk of Engeland.
pi_138609210
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 13:51 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dan moet er ook een keuze zijn zonder rundvlees voor de hindoestanen en een keuze voor koosjer (geen melk en vlees in één maaltijd) voor Joden.
Daar begint het probleem. Dat zie ik ook. Met iedereen rekening houden kan niet. Soms is de oplossing niet makkelijk. Maar ook jij houdt rekening met mensen. Als het over eten gaat. Ik ook.
pi_138609212
quote:

[..]

Echt wel; gelovig en niet gelovig.
Dat is maar hoe je het uitlegt. Het gaat hier om privileges die een niet-gelovige niet heeft. Dus er werd altijd al met twee maten gemeten en dat wordt hiermee geëlimineerd.

Ik heb alleen het idee dat het FN puur om de moslims te doen is. Ook bij het aan banden leggen zou je niet met twee maten moeten meten.

Daarnaast weet ik ook dat het moeilijk is om te verbieden, en raar. Want een school of instelling moet gewoon geen vakensvlees op het menu kunnen zetten, als men dat wil. Maar op puur ideologische gronden van het terugdringen van religie ben ik het hier wel mee eens. Dat is echter een andere discussie en ik weet zeker dat dat niet de geest is van het voorstel van FN.
  maandag 7 april 2014 @ 13:53:41 #183
211040 Uccie
pi_138609227
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 13:52 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

in Nederland is het ook niet gangbaar dat basisscholen en scholen voor het voortgezet onderwijs warme maaltijden koken voor hun leerlingen. Je kunt een schoolkantine hier dan ook niet vergelijken met een schoolkantine in Frankrijk of Engeland.
ik reageerde dan ook op de kantines bij gemeente, ministeries en politiekorpsen
pi_138609242
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 13:39 schreef Globali het volgende:

[..]

Men vraagt niet om halal over het algemeen. En terecht. Men koopt ook niet bij de AH trouwens. Normaliter.
Er zijn diverse grote cateraars, zoals Sodexo, die een contract hebben met de groothandel van AH (Deli XL) en derhalve alleen dáár inkopen.
pi_138609265
quote:
7s.gif Op maandag 7 april 2014 13:53 schreef Uccie het volgende:

[..]

ik reageerde dan ook op de kantines bij gemeente, ministeries en politiekorpsen
En eet men daar werkelijk halal nu? Dat geloof ik gewoon niet.
pi_138609281
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 13:49 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dn hoeven geloofsboeken dus niet in de vuilnisbak zoals jij claimde want die betalen de meeste gelovigen gewoon zelf en worden niet gratis verstrekt door de overheid.

Het stoppen met faciliteren ben ik geheel met je eens overigens. Maar dat heb ik hier meerdere malen al gezegd.
Op een RK-school liggen ze gewoon met stapels in de boekenkast. Voor als de pastor komt voorlezen uit de Bijbel.

Maar nogmaals, andere discussie :)
  maandag 7 april 2014 @ 13:55:24 #187
262 Re
Kiss & Swallow
pi_138609290
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 13:53 schreef Mystikvm het volgende:
Het gaat hier om privileges die een niet-gelovige niet heeft
qua kiezen van de maaltijd: welke keuze heeft de niet-gelovige niet?
pi_138609301
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 13:53 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Er zijn diverse grote cateraars, zoals Sodexo, die een contract hebben met de groothandel van AH (Deli XL) en derhalve alleen dáár inkopen.
Ik ken het werkelijk niet zo. Men koopt meestal in bij werkelijke groothandels.
  maandag 7 april 2014 @ 13:55:41 #189
211040 Uccie
pi_138609302
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 13:54 schreef Globali het volgende:

[..]

En eet men daar werkelijk halal nu? Dat geloof ik gewoon niet.
Nee, er staat wel een bordje boven met een varkentje, kipje of koe om te laten zien wat er in zit.
Maar er staat nergens dat iets halal is. Vandaar dat mijn Marokkaanse collega kaas, eiersalade en dat soort dingen eet.
pi_138609307
Ik snap het probleem nog steeds niet. Is het nou echt zoveel moeite om de islamitische leerlingen een paar keer per week een ander lapje vlees voor te schotelen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_138609325
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 13:55 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Op een RK-school liggen ze gewoon met stapels in de boekenkast. Voor als de pastor komt voorlezen uit de Bijbel.

Maar nogmaals, andere discussie :)
Wil niet zeggen dat de staat dat betaald.
pi_138609342
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 13:41 schreef Globali het volgende:

[..]

Dat verbaasd mij enorm.
Het gaat met die cateraars vrij ver hoor. Het hoofdkantoor stelt het weekmenu vast en bepaalt welke producten in welke verpakking en van welk merk de bij hen aangesloten kantines dan bij de groothandel (en welke groothandel) mogen inkopen.

Wanneer er op de lijst staat dat er Knorr groentesoep in doos gekocht moet worden die week, dan mag AH geen Unox groentesoep in pak aanbieden bijvoorbeeld.
pi_138609380
quote:
7s.gif Op maandag 7 april 2014 13:55 schreef Uccie het volgende:

[..]

Nee, er staat wel een bordje boven met een varkentje, kipje of koe om te laten zien wat er in zit.
Maar er staat nergens dat iets halal is. Vandaar dat mijn Marokkaanse collega kaas, eiersalade en dat soort dingen eet.
Dus gaat het niet over halal. Het gaat over wat ergens inzit. Daar heb ik het ook over.
pi_138609381
Het uitgangspunt lijkt mij dat je lunch maakt voor de leerlingen, en niet zozeer een statement. Dan ga je die lunch niet zo samenstellen dat veel leerlingen die niet eten. Vanuit dat uitgangspunt kom je dan vanzelf tot een praktische benadering.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_138609430
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 13:46 schreef Ulx het volgende:

[..]

Bij het verbieden van halalvlees is dat omgekeerd ook zo.
Nee, want in een normale slagerij worden medewerkers niet aangenomen of afgewezen vanwege hun geloof. Genoeg moslim slagers te vinden in gewone slachterijen, al worden ze nu wel langzaam maar zeker daar verdrongen door MOElanders.
  maandag 7 april 2014 @ 13:59:49 #196
211040 Uccie
pi_138609435
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 13:58 schreef Globali het volgende:

[..]

Dus gaat het niet over halal. Het gaat over wat ergens inzit. Daar heb ik het ook over.
Ja precies, zodat je iets wat je niet kan/mag/wil eten niet per ongeluk binnen krijgt.
pi_138609436
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 13:57 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Het gaat met die cateraars vrij ver hoor. Het hoofdkantoor stelt het weekmenu vast en bepaalt welke producten in welke verpakking en van welk merk de bij hen aangesloten kantines dan bij de groothandel (en welke groothandel) mogen inkopen.

Wanneer er op de lijst staat dat er Knorr groentesoep in doos gekocht moet worden die week, dan mag AH geen Unox groentesoep in pak aanbieden bijvoorbeeld.
Ik kom niet uit dat vak. Ik verbaas mij erover. Ik zou als inkoper ook weigeren op die manier zaken te doen.
pi_138609445
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 13:58 schreef Weltschmerz het volgende:
Het uitgangspunt lijkt mij dat je lunch maakt voor de leerlingen, en niet zozeer een statement. Dan ga je die lunch niet zo samenstellen dat veel leerlingen die niet eten. Vanuit dat uitgangspunt kom je dan vanzelf tot een praktische benadering.
Dit dus eigenlijk gewoon.
pi_138609462
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 13:59 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nee, want in een normale slagerij worden medewerkers niet aangenomen of afgewezen vanwege hun geloof. Genoeg moslim slagers te vinden in gewone slachterijen, al worden ze nu wel langzaam maar zeker daar verdrongen door MOElanders.
En je punt is?
pi_138609474
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 13:58 schreef Weltschmerz het volgende:
En dan kom je uit op het rekening houden met bepaalde mensen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')