Wie gaat dat betalen dan?quote:Op maandag 7 april 2014 13:29 schreef Re het volgende:
gewoon lekker stukje lamsvlees
maar dit is gewoon moslimpje persten met drogargumenten, het wordt/is iig duidelijk welke richting FN weer is ingeslagen
Dat is ook mijn bezwaar tegen FN. Christenen pesten is er niet bij, natuurlijk.quote:Op maandag 7 april 2014 13:29 schreef Re het volgende:
maar dit is gewoon moslimpje persten met drogargumenten, het wordt/is iig duidelijk welke richting FN weer is ingeslagen
Lijkt mij ook. Ik eet ook bepaalde dingen liever niet. Dat kan en kon altijd.quote:Op maandag 7 april 2014 13:30 schreef Uccie het volgende:
[..]
Het assortiment is in elk geval groot genoeg om geen vlees te hoeven eten.
Dat doet mijn collega.
Ze kan uitleggen WAT ze gevonden heeft in de islam. Lijkt mij ook belangrijker dan het waarom.quote:Op maandag 7 april 2014 13:21 schreef Globali het volgende:
[..]
Mooi. Zo ben ik ook. Maar ik geloof dan totaal niet. Ik geef een ander de ruimte wel. En kan jouw zus dan uitleggen waarom zij iets heeft gevonden in de islam?
Euhh.. Je springt van stoppen met faciliteren naar verbieden.. Is dat niet een beetje ridicuul?quote:Op maandag 7 april 2014 13:22 schreef Mystikvm het volgende:
Hoewel ik meer dan één bezwaar tegen Front National kan noemen, laten we zo snel mogelijk stoppen met het faciliteren van de bizarre eisen die religies stellen aan het leven van hun volgelingen. Elk geloof dient gelijk behandeld te worden, en dus dient alle godverering en daaraan gerelateerde zaken zoals dieetwensen zo snel mogelijk naar de prullenbak verwezen te worden. Net als de sprookjesboeken waarin de leer staat uitgelegd.
De FN burgermeesters natuurlijk... die moeten het implementerenquote:
Mensen zoals jij hebben doorgaans alleen een haat jegens Christenen om hun haat jegens moslims te kunnen verantwoorden.quote:Op maandag 7 april 2014 13:23 schreef Mystikvm het volgende:
Hoewel ik bij Front National wel ergens het idee heb dat ze niet zoveel bezwaren tegen het christendom hebben. Dat is meer dan fout. Elke religie dient in het openbare leven bestreden te worden.
Ja en het lijkt me bij scholen dat ze toch altijd aan een keuze vastzitten, nu zijn Franse kinderen misschien culinairder aangelegd dan de Nederlandse kinderen, maar die lusten ook niet allemaal alles. Het blijven natuurlijk wel kinderen.quote:Op maandag 7 april 2014 13:31 schreef Globali het volgende:
[..]
Lijkt mij ook. Ik eet ook bepaalde dingen liever niet. Dat kan en kon altijd.
No worries, ik meet niet met twee matenquote:Op maandag 7 april 2014 13:33 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Mensen zoals jij hebben doorgaans alleen een haat jegens Christenen om hun haat jegens moslims te kunnen verantwoorden.
De halal slager verkoopt halal vlees, de slager met een bonte mix aan werknemers van alle gezindten niet en krijgt derhalve niet eens de kans om een offerte uit te brengen.quote:Op maandag 7 april 2014 13:25 schreef Uccie het volgende:
[..]
Overheid moet volgens de aanbestedingregels de goedkoop mogelijke leverancier kiezen.
Dus als zij aanbesteden en die Halalslager is de goedkoopste dan is de keuze heel makkelijk.
WAT heeft ze dan gevonden? Dat begrijp ik soms niet bij bekeerlingen.quote:Op maandag 7 april 2014 13:31 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ze kan uitleggen WAT ze gevonden heeft in de islam. Lijkt mij ook belangrijker dan het waarom.
Zoals zij het uitlegt is het ook heel mooi. Alleen waar wij van mening in verschillen is dat zoals zij haar boek uitlegt heel anders is dan het meestal en in de praktijk wordt uitgelegd. Gevolg is dan ook dat zij twee maal haar 'ware' is tegen gekomen die zij dan 'een goed moslim' noemde maar dan al snel bedrogen uitkwam. Nu gaat zij over twee weken weer trouwen met een moslim die zij omschrijft als 'een goed moslim' en 'haar ware'.. en ik vrees met grote vreze dat ze straks weer met hangende pootjes en volledig geruïneerd op de stoep zal staan. Gaan er weer járen overheen voor ze van zo'n man afkomt ivm de islamitische scheidingswetten.
Verbieden gaat ver, want iedereen mag vinden en geloven wat hij of zij wil. Ik ben alleen van mening dat alle eisen die mensen op basis van geloof aan (semi-)openbare voorzieningen stellen door hunzelf betaald moeten worden, of het gebeurt gewoon niet.quote:Op maandag 7 april 2014 13:32 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Euhh.. Je springt van stoppen met faciliteren naar verbieden.. Is dat niet een beetje ridicuul?
Dus moet er een keuze zonder varkensvlees zijn. Maar de FN maakt een probleem van iets dat er niet is.quote:Op maandag 7 april 2014 13:33 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ja en het lijkt me bij scholen dat ze toch altijd aan een keuze vastzitten, nu zijn Franse kinderen misschien culinairder aangelegd dan de Nederlandse kinderen, maar die lusten ook niet allemaal alles. Het blijven natuurlijk wel kinderen.
Haa LOL.quote:Op maandag 7 april 2014 13:27 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ministeries in elk geval wel, maar die zitten bij de grote cateraars, sodexo, eurest etc.
Ik heb nog nooit in een offerte aanvraag voor de bedrijfskantine de eis van halal voedsel voorbij zien komen. En ik kom bij aardig wat organisaties in de publieke sector.quote:Op maandag 7 april 2014 13:35 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
De halal slager verkoopt halal vlees, de slager met een bonte mix aan werknemers van alle gezindten niet en krijgt derhalve niet eens de kans om een offerte uit te brengen.
Men vraagt niet om halal over het algemeen. En terecht. Men koopt ook niet bij de AH trouwens. Normaliter.quote:Op maandag 7 april 2014 13:37 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Haa LOL.
De cateraars kopen vaak in bij AH. En dan vragen ze dus om halal en niet om gewoon vlees.
Precies. Deli XL, de groothandel van AH, mag aan deze cateraars geen niet-halal leveren want dat is de eis van de opdrachtgever; het politiekorps en de gemeentes in het geval van dat persbericht.quote:Op maandag 7 april 2014 13:29 schreef Globali het volgende:
[..]
Die houden daar al wat rekening mee zover ik weet.
Geen idee waar ze dat kopen, maar er staat niet boven de soep dat hij Halal is, dus misschien is het wel halal maar het wordt niet zo aangeboden aan ons.quote:Op maandag 7 april 2014 13:37 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Haa LOL.
De cateraars kopen vaak in bij AH. En dan vragen ze dus om halal en niet om gewoon vlees.
Dat verbaasd mij enorm.quote:Op maandag 7 april 2014 13:39 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Precies. Deli XL, de groothandel van AH, mag aan deze cateraars geen niet-halal leveren want dat is de eis van de opdrachtgever; het politiekorps en de gemeentes in het geval van dat persbericht.
Eén van de redenen die in Frankrijk werden gegeven om varkensvlees geheel uit de school te weren is dat het voorkomt dat een moslimkind naast de kip kan grijpen omdat die op is en dan alleen nog de keuze heeft tussen geen vlees of varkensvlees wanneer er in het andere menu varkensvlees zit.quote:Op maandag 7 april 2014 13:29 schreef Re het volgende:
Eens als dat verhaal zo is. Zo staat het hier niet beschreven.quote:Op maandag 7 april 2014 13:43 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Eén van de redenen die in Frankrijk werden gegeven om varkensvlees geheel uit de school te weren is dat het voorkomt dat een moslimkind naast de kip kan grijpen omdat die op is en dan alleen nog de keuze heeft tussen geen vlees of varkensvlees wanneer er in het andere menu varkensvlees zit.
Ik ben het dan ook niet met je eens dat dit puur gaat om 'moslimpje pesten'. Het lijkt eerder te gaan om het een halt toeroepen van veel te ver gaande opgedrongen solidariteit met minderheden.
Bij het verbieden van halalvlees is dat omgekeerd ook zo.quote:Op maandag 7 april 2014 13:35 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
De halal slager verkoopt halal vlees, de slager met een bonte mix aan werknemers van alle gezindten niet en krijgt derhalve niet eens de kans om een offerte uit te brengen.
Alleen zal de 'normale' ouder niet witheet op de stoep van de schooldirecteur staan als het kind dat niet van vissticks houdt alleen voor vissticks kan kiezen omdat de kip op is door een onverwacht hoge populariteit van de kip.quote:Op maandag 7 april 2014 13:33 schreef Uccie het volgende:
[..]
Ja en het lijkt me bij scholen dat ze toch altijd aan een keuze vastzitten, nu zijn Franse kinderen misschien culinairder aangelegd dan de Nederlandse kinderen, maar die lusten ook niet allemaal alles. Het blijven natuurlijk wel kinderen.
Echt wel; gelovig en niet gelovig.quote:Op maandag 7 april 2014 13:34 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
No worries, ik meet niet met twee maten
Maar ben je het eens met het verschil tussen varkensvlees en werkelijk halal?quote:Op maandag 7 april 2014 13:47 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Alleen zal de 'normale' ouder niet witheet op de stoep van de schooldirecteur staan als het kind dat niet van vissticks houdt alleen voor vissticks kan kiezen omdat de kip op is door een onverwacht hoge populariteit van de kip.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |