abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138576249
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 16:51 schreef StarmanFR het volgende:
In Frankrijk is er gewoon bepaald dat religie geen grote druk uit mag oefenen in het publieke leven. Punt uit. Degenen die het daar niet mee eens zijn, verhuizen maar fijn naar een ander land.
France has often been criticised in the international press for what many see as the country’s uncompromising commitment to laïcité - or secularism.

Laïcisme is niet de enige vorm van secularisme.

Ze kunnen ook in Frankrijk blijven en het belachelijke systeem aanpassen om het toleranter te maken. In de tussentijd kunnen de religieuzen hun kinderen naar privescholen sturen.
-
pi_138576269
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 17:03 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Vanwege de bescherming van de seculariteit. En je kán gewoon niet zeggen dat ze daarover ongelijk heeft, behalve dat het niet misschien onsympathiek of respectloos is. Alhoewel je met meerdere menu's varkensvlees gewoon niet mag uitsluiten.
Maar als dat zo is, waarom wordt dat dan niet uitgelegd in de OP? Ik krijg namelijk het idee dat je uit je nek loopt te lullen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 6 april 2014 @ 17:04:55 #53
37769 erodome
Zweefteef
pi_138576270
quote:
Lees je wel wat je plaatst? Het is meer zo dat de reguliere manier van kippen slachten halal wordt genoemd, niet dat al die kipjes met de hand zonder "verdoving" worden geslacht.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_138576274
Wat wel wat vreemd is is dat dit nooit een probleem was vroeger. Ik heb samen gewerkt met moslims. Ik heb familie die het zijn. Zeker eten is gewoon geen groot punt.
  zondag 6 april 2014 @ 17:05:49 #55
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_138576303
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 17:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar als dat zo is, waarom wordt dat dan niet uitgelegd in de OP? Ik krijg namelijk het idee dat je uit je nek loopt te lullen.
'Er is absoluut geen reden om het geloof te verweven in de publieke sfeer, dat staat in de wet.'
Bron: AD

Laatste zin van wat er in de OP staat.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_138576402
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 17:05 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

'Er is absoluut geen reden om het geloof te verweven in de publieke sfeer, dat staat in de wet.'
Bron: AD

Laatste zin van wat er in de OP staat.
Akkoord.

Sneu kutland dan.
pi_138576473
In het nieuwsbericht gaat het over het aanbieden van speciale lunches zonder varkensvlees wat nu verboden wordt.
Niet 1 keer wordt er gerept over halal voedsel dus waar de fuck heeft Ouder1 het al die tijd over?
NEE!
pi_138576489
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 17:01 schreef StarmanFR het volgende:
Ook de autochtonen moeten zich dan toch weer aanpassen aan de moslims.
Je doet het weer. Je zit blijkbaar in de ontkenningsfase, maar er zijn toch echt genoeg autochtone moslims verspreid door heel Europa.
-
  zondag 6 april 2014 @ 17:11:52 #59
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_138576503
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 17:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Akkoord.

Sneu kutland dan.
Inderdaad, dat mag je vinden en iedereen mag Le Pen een kutwijf vinden. Maar wat ze hier zegt klopt gewoon volgens de Franse wetten. Waarom denk je dat op openbare scholen (en soms zelfs in christelijke scholen) in Nederland wel hoofddoekjes zijn toegestaan en in Frankrijk sinds 2004 op geen enkele school meer? Of je voert beleid uit volgens wat er in de wet staat, of je verandert de wet.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_138576522
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 17:11 schreef HexHunter het volgende:
In het nieuwsbericht gaat het over het aanbieden van speciale lunches zonder varkensvlees wat nu verboden wordt.
Niet 1 keer wordt er gerept over halal voedsel dus waar de fuck heeft Ouder1 het al die tijd over?
Inderdaad. Het gaat over varkensvlees. Niet eens over halal. Dáár kun je toch wel rekening mee houden?
  zondag 6 april 2014 @ 17:13:33 #61
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_138576552
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 17:11 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Je doet het weer. Je zit blijkbaar in de ontkenningsfase, maar er zijn toch echt genoeg autochtone moslims verspreid door heel Europa.
Tja, je moet die wel zoeken met een loop. :D Er zijn ook christelijke en joodse Arabische bevolkingsgroepen, maar je moet ze dan wel goed zoeken met een loop (althans als het gaat over degenen die in Europa wonen).
pi_138576554
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 17:11 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Inderdaad, dat mag je vinden en iedereen mag Le Pen een kutwijf vinden. Maar wat ze hier zegt klopt gewoon volgens de Franse wetten. Waarom denk je dat op openbare scholen (en soms zelfs in christelijke scholen) in Nederland wel hoofddoekjes zijn toegestaan en in Frankrijk sinds 2004 op geen enkele school meer? Of je voert beleid uit volgens wat er in de wet staat, of je verandert de wet.
Het gaat soms ook gewoon over menselijk zijn en meedenken. Ik ga bij islamitische familie toch ook niet expres varkensvlees kopen?
  zondag 6 april 2014 @ 17:14:59 #63
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_138576584
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 17:13 schreef Globali het volgende:

[..]

Het gaat soms ook gewoon over menselijk zijn en meedenken. Ik ga bij islamitische familie toch ook niet expres varkensvlees kopen?
Als je bij een familie komt eten zit je in de privé sfeer, en niet in de publieke ruimte. ;)
  zondag 6 april 2014 @ 17:15:47 #64
37769 erodome
Zweefteef
pi_138576606
Al die ophef over ook een stukje kip aanbieden op school zeg, of iets in die geest.....
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_138576641
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 17:13 schreef StarmanFR het volgende:
Tja, je moet die wel zoeken met een loop. :D
Irrelevant. Het gaat mij erom dat de tegenstelling moslims vs autochtonen niet klopt.
-
  zondag 6 april 2014 @ 17:18:18 #66
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_138576676
quote:
7s.gif Op zondag 6 april 2014 17:17 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Irrelevant. Het gaat mij erom dat de tegenstelling moslims vs autochtonen niet klopt.
In minstens 95% van de gevallen gaat het wel over moslims van buitenlandse afkomst.
pi_138576709
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 17:14 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Als je bij een familie komt eten zit je in de privé sfeer, en niet in de publieke ruimte. ;)
Daar heb ik ook wel duidelijke ideeen over. Ik hou er prive rekening mee. Natuurlijk. Een islamitisch kind kun je nergens dwingen varkensvlees te eten. Waar ik wel boos over ben geworden is 1 islamitische familie die dan bij een kinderopvang alle eten halal wil zien. Dan spoor je niet.
  zondag 6 april 2014 @ 17:21:07 #68
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_138576751
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 17:19 schreef Globali het volgende:

[..]

Daar heb ik ook wel duidelijke ideeen over. Ik hou er prive rekening mee. Natuurlijk. Een islamitisch kind kun je nergens dwingen varkensvlees te eten. Waar ik wel boos over ben geworden is 1 islamitische familie die dan bij een kinderopvang alle eten halal wil zien. Dan spoor je niet.
Volledig mee eens.
pi_138576848
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 17:18 schreef StarmanFR het volgende:
In minstens 95% van de gevallen gaat het wel over moslims van buitenlandse afkomst.
Nogmaals, irrelevant.
-
  zondag 6 april 2014 @ 17:27:51 #70
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_138576933
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 17:24 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Nogmaals, irrelevant.
Ok, ik geef toe dat ik iets generaliseer. :P
pi_138577028
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 17:11 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Je krijgt naar mijn idee een veel prettigere samenleving als je elkaar een beetje tegemoet komt.
  zondag 6 april 2014 @ 17:31:52 #72
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_138577068
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 17:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je krijgt naar mijn idee een veel prettigere samenleving als je elkaar een beetje tegemoet komt.
Gevolg is wel dat het dan uit de hand kan lopen en je door de bomen het bos niet meer ziet. Uitzondering zus, uitzondering zo...
pi_138577150
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 17:31 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Gevolg is wel dat het dan uit de hand kan lopen en je door de bomen het bos niet meer ziet. Uitzondering zus, uitzondering zo...
Dat valt ook wel mee, maar goed.
pi_138577207
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 16:27 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Eerder postte ik een link met quote waaruit bleek dat het niet alleen om die politie gaat maar om meerdere overheidsinstanties.

Probeer jij eens een niet-halal geslachte kip te kopen in een supermarkt in Nederland. Gaat erg lastig worden.
_O- Jij denkt dat die kippen écht halal zijn? Tuurlijk niet joh, er zit een ander doosje omheen verder is het dezelfde kip.
pi_138577285
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 16:27 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Eerder postte ik een link met quote waaruit bleek dat het niet alleen om die politie gaat maar om meerdere overheidsinstanties.

Varkens die halal eten voorgeschoteld krijgen, de ironie. _O-
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zondag 6 april 2014 @ 19:26:25 #76
3542 Gia
User under construction
pi_138580918
quote:
19s.gif Op zondag 6 april 2014 17:35 schreef TwenteFC het volgende:
_O- Jij denkt dat die kippen écht halal zijn? Tuurlijk niet joh, er zit een ander doosje omheen verder is het dezelfde kip.
Precies. Proeven ze toch niet. De rest zit tussen de oren.

Maar ik vind wel dat er, naast varkensvlees (beleg) minstens de keuze moet zijn voir een ei of zoet beleg, slaatje, zoiets.
pi_138581531
quote:
1s.gif Op zondag 6 april 2014 19:26 schreef Gia het volgende:

[..]

Precies. Proeven ze toch niet. De rest zit tussen de oren.

Maar ik vind wel dat er, naast varkensvlees (beleg) minstens de keuze moet zijn voir een ei of zoet beleg, slaatje, zoiets.
is er vast wel
pi_138582639
Wat voor lunch krijgen die kinderen enz . dan eigenlijk?

Warm eten ofzo

ik zou zeggen als het brood is, neem dan gewoon pindakaas, hagelslag en kaas ?

Als een speciaal menu betekend dat er geen varkensvlees is voor de niet-moslims en dat al het andere vlees halal is dan ben ik er tegen.
  zondag 6 april 2014 @ 20:10:15 #79
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_138582725
Le Pen is duidelijk bezig met de belangrijke zaken in Frankrijk.
pi_138582839
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 20:10 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Le Pen is duidelijk bezig met de belangrijke zaken in Frankrijk.
waarom heb je een andere UI
  zondag 6 april 2014 @ 20:12:36 #81
390594 Gedachtenstroom
Space Sloth on Uranus
pi_138582860
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 20:12 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Omdat Depeche Mode _O_
  zondag 6 april 2014 @ 20:12:46 #82
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_138582871
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 20:12 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Omdat Depeche Mode tof is.
  zondag 6 april 2014 @ 20:13:07 #83
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
  zondag 6 april 2014 @ 21:38:56 #84
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_138589193
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 17:01 schreef Globali het volgende:
Ik vind de eis van dat alles halal moet worden ook niet okay.
Ik ook niet, maar die eis is er dan ook niet. Het wordt soms gedaan uit praktische overwegingen, maar da's iets anders.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_138604699
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 21:38 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik ook niet, maar die eis is er dan ook niet. Het wordt soms gedaan uit praktische overwegingen, maar da's iets anders.
Het is soms wel een eis. Zie mijn vb. Maar hier inderdaad niet.
pi_138604796
Wat een raar mens. Ze wil dat de overheid zich gaat bemoeien met de lunch van schoolkinderen? En dan nog roepen dat "de linksen" veel te veel overheid wille?. Wat een bizar mens. Wat is het volgende? Het verbieden van baarden?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-04-2014 11:46:02 ]
pi_138606058
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 11:45 schreef Ulx het volgende:
Wat een raar mens. Ze wil dat de overheid zich gaat bemoeien met de lunch van schoolkinderen? En dan nog roepen dat "de linksen" veel te veel overheid wille?. Wat een bizar mens. Wat is het volgende? Het verbieden van baarden?
Euhh.. Overheid gaat over het basisonderwijs en het voortgezet onderwijs. Deze scholen en deze maaltijden zijn door de overheid gereguleerd en gesubsidieerd, dus ja, daar mag de politiek wel degelijk iets over zeggen.
pi_138606143
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 12:27 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Euhh.. Overheid gaat over het basisonderwijs en het voortgezet onderwijs. Deze scholen en deze maaltijden zijn door de overheid gereguleerd en gesubsidieerd, dus ja, daar mag de politiek wel degelijk iets over zeggen.
Ja. Dus dan weet je als overheid ook dat bepaalde mensen geen varkensvlees eten.
pi_138606186
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 20:08 schreef arjan1112 het volgende:
Wat voor lunch krijgen die kinderen enz . dan eigenlijk?

Warm eten ofzo

ik zou zeggen als het brood is, neem dan gewoon pindakaas, hagelslag en kaas ?

Als een speciaal menu betekend dat er geen varkensvlees is voor de niet-moslims en dat al het andere vlees halal is dan ben ik er tegen.
In België en Frankrijk is het vrij normaal op tijdens de lunch warm te eten. Zowel op school als op het werk.
pi_138606332
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 12:30 schreef Globali het volgende:

[..]

Ja. Dus dan weet je als overheid ook dat bepaalde mensen geen varkensvlees eten.
Maar dat willen we als overheid niet meer faciliteren want die mensen hangen een godsdienst aan die ons niet aanstaat :( :( :(

Hoe fucking triest ben je dan zeg? :') :') :')

Zeggen dat je iets niet meer mag 'eisen' omdat het een religieuze reden heeft. Oh nee wacht, omdat het moslims zijn. Nog triester. Ik bedoel, Le Pen hoorde je ook niet toen Franse katholieken eisten dat het homohuwelijk geschrapt zou worden.
pi_138606382
Maar goed, als je geen maaltijden zonder varkensvlees meer mag krijgen omdat je daarvoor een religieuze reden hebt dan zeg je toch gewoon dat je het niet lust...
pi_138606433
quote:
6s.gif Op maandag 7 april 2014 12:36 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Maar dat willen we als overheid niet meer faciliteren want die mensen hangen een godsdienst aan die ons niet aanstaat :( :( :(

Zeggen dat je iets niet meer mag 'eisen' omdat het een religieuze reden heeft. Oh nee wacht, omdat het moslims zijn. Nog triester. Ik bedoel, Le Pen hoorde je ook niet toen Franse katholieken eisten dat het homohuwelijk geschrapt zou worden.
"We"? Jij bent Frans? Je kan gewoon op normale manier rekening houden met mensen. Dat is wat ik zeg. En je hoeft geen halal eten te gaan serveren.
pi_138606451
Een van de beste en populairste rugbyteams van Frankrijk heeft trouwens al een vriendschappelijke wedstrijd met een club uit een Le Pen / FN-stad afgezegd. De Marokkaans-Franse van eigenaar van RC Toulon had geen zin om te gaan spelen in een stad waar er allemaal FN-stemmers op de tribune zouden zitten.
pi_138606487
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 12:39 schreef Globali het volgende:

[..]

"We"? Jij bent Frans? Je kan gewoon op normale manier rekening houden met mensen. Dat is wat ik zeg. En je hoeft geen halal eten te gaan serveren.
Nee, ik refereer met "we" aan het FN.
pi_138606534
quote:
6s.gif Op maandag 7 april 2014 12:41 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nee, ik refereer met "we" aan het FN.
Okay. Er was geen probleem. Moslims vroegen hier niet om. Die partij komt ineens met zo'n Wilders uitspraak. Puur om moeilijkheden te maken.
pi_138606569
quote:
6s.gif Op maandag 7 april 2014 12:36 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Er reageerde hier iemand die in Frankrijk woont en de discussie daar volgt.
Punt blijkt volgens hem te zijn dat steeds meer scholen alleen nog maar halal voedsel aanbieden.
Ikzelf heb al links gepost waaruit blijkt dat dat in diverse overheidsinstellingen voor ambtenaren in Nederland ook al zo is.

En dan ga je imho idd te ver. Er is gewoon een te groot verschil tussen het OOK aanbieden van halal voedsel en het ALLEEN aanbieden van halal voedsel.
pi_138606634
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 12:44 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Punt blijkt volgens hem te zijn dat steeds meer scholen alleen nog maar halal voedsel aanbieden.
Ikzelf heb al links gepost waaruit blijkt dat dat in diverse overheidsinstellingen voor ambtenaren in Nederland ook al zo is.

En dan ga je imho idd te ver. Er is gewoon een te groot verschil tussen het OOK aanbieden van halal voedsel en het ALLEEN aanbieden van halal voedsel.
Er is een verschil tussen wel en geen varken serveren of werkelijk halal voedsel. Op een gegeven moment kun je allerlei eisen hebben over eten als groep. Dan regel je dat zelf maar. Iets anders is het een beetje rekening houden met mensen.
pi_138606673
quote:
Scholen in Frankrijk moeten moslimkinderen in de kantines niet langer de mogelijkheid bieden om speciale lunches zonder varkensvlees te kiezen. Dat heeft de leider van het extreemrechtse Front National, Marine Le Pen, gezegd tijdens een bijeenkomst, meldden diverse Franse media.

Le Pen ziet de plannen het liefst zo snel mogelijk ingevoerd worden door de nieuwe burgemeesters in de 11 districten waar het Front National vorige week de gemeentelijke verkiezingen won.

'We zullen het niet accepteren dat er op basis van geloof eisen worden gesteld aan het menu', zei Le Pen. 'Er is absoluut geen reden om het geloof te verweven in de publieke sfeer, dat staat in de wet.'
Zoals ik dit lees zijn de enige mogelijkheden om dit te bereiken:

1) Alleen nog maar maaltijden met varkensvlees aanbieden;
2) Maaltijden zonder varkensvlees aanbieden maar die alleen toegangkelijk maken voor niet-moslims;
3) Helemaal geen lunch meer aanbieden.

Optie 1 zie ik niet gebeuren omdat je dan ook mensen die varkensvlees niet lusten en vegeratiërs varkensvlees gaat voorzetten. Optie 2 gaat niet gebeuren omdat zulke openlijke discriminatie niet toegestaan is en optie 3 zie ik niet gebeuren omdat het niet praktisch is en de Fransen in opstand zullen komen.

Oftewel, wat Le Pen ook wil met dit punt, het gaat gewoon niet gebeuren.
pi_138606715
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 12:44 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Waarom ga je dan te ver? Als niet-moslim heb ik geen enkele moeite met halal voedsel. Wie dat wel heeft is gewoon een sukkel.
  maandag 7 april 2014 @ 12:48:44 #100
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_138606719
Frankrijk is zich vrij aan het vechten van de Islamitische onderdrukking. Vive la France! _O_ _O_
Graag op anoniem
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')