Weet je wel hoe hard hij kan meppen.quote:Op maandag 7 april 2014 11:11 schreef Incantrix het volgende:
En Gulara, ik moest zo hard lachen van je klap eens in je handjes-verhaal
Ik stel me de blik ongeveer zo voor als die van Isabel wanneer ze een loshangende pluk haar van mij binnen handbereik ontdektquote:Op maandag 7 april 2014 11:19 schreef Gulara het volgende:
[..]
Weet je wel hoe hard hij kan meppen.![]()
En die enthousiaste blik waarmee hij dan op m'n schoot gaat staan zodra ik het liedje begin.
quote:Op maandag 7 april 2014 11:19 schreef Gulara het volgende:
[..]
Weet je wel hoe hard hij kan meppen.![]()
En die enthousiaste blik waarmee hij dan op m'n schoot gaat staan zodra ik het liedje begin.
Stofzuigen is hier helemaal de bomb! Je kunt J. niet blijer maken haast. Hij gaat aande stofzuiger hangen, en laat zich zo meeslepen door de kamer, en het is helemaal tof als zn haar omhoogwaait door de lucht die uit t roostertje blaastquote:Op maandag 7 april 2014 16:41 schreef Omentielvo het volgende:
Ik mag dus van Riley op de bank zitten. Maar niet stofzuigen. Want dat is een stom geluid.
quote:Op maandag 7 april 2014 19:43 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Stofzuigen is hier helemaal de bomb! Je kunt J. niet blijer maken haast. Hij gaat aande stofzuiger hangen, en laat zich zo meeslepen door de kamer, en het is helemaal tof als zn haar omhoogwaait door de lucht die uit t roostertje blaast
quote:Op maandag 7 april 2014 19:50 schreef Incantrix het volgende:
OMG Danic wat is ze anders! Zo groot en meisjes-meisjeen dat hoofd bij die taart, hahaha! Ze lijkt op je en op haar zus
Moest er vandeweek nog aan denkenquote:Op maandag 7 april 2014 19:55 schreef danic het volgende:
[..]![]()
Wordt tijd dat wij weer eens afspreken meis.
quote:Op maandag 7 april 2014 20:40 schreef Kyara het volgende:
Ja,.dat ze een tweelingkarretje moeten aanschaffen want het past bijna niet meer...
Jaaaaah! Je tablet kan het nogquote:Op maandag 7 april 2014 22:06 schreef pessie het volgende:
Danic toffe spam zeg!
TTinu, dat neef mmaar stilstil blijft liggliggenliggen ipv overal nnaar ttoe gaan.
OMG! Ik moest zo hard lachen! Die licht verongelijkte koppies ook.quote:Op maandag 7 april 2014 13:02 schreef Kyara het volgende:
Wij hebben vandaag heel gezellig boodschapjes gedaan:
[ link | afbeelding ]
Dat!quote:
Dat idd.quote:Op dinsdag 8 april 2014 13:36 schreef Tante_Soesa het volgende:
Wij moesten ook met 18 maanden, volgens mij verschilt het per CB of die afspraak wel of niet doorgaat.
Ik heb niks gehoord over met 18 maanden en dat is hij nu bijna omgwtfbbqquote:Op dinsdag 8 april 2014 12:48 schreef Omentielvo het volgende:
Ophelia, hoe lief is dat
Pessie, je bent niet de grap van Fok hoor.Maar ik houd van de t9 van jouw tablet
Even een vraag over het CB. Was ik vorige keer vergeten te vragen. Riley hoeft pas weer te komen als ze bijna twee is. Hoe is dat bij de andere CB's (na de 14 maanden afspraak)
oh dat hadden ze van mij hier ook wel mogen doen..quote:Op dinsdag 8 april 2014 13:43 schreef _Ophelia_ het volgende:
CB hier kiest er inderdaad voor om kinderen waarbij alles goed gaat niet standaard te laten komen met 18 mnd, mag wel overigens. Die tijd kunnen ze dan weer extra besteden aan gezinnen waar het wel nodig is.
^^quote:Op dinsdag 8 april 2014 14:57 schreef Skoap het volgende:
[..]
oh dat hadden ze van mij hier ook wel mogen doen..
Ach ja, het leuke eraan is dat ze L weer eens ff opmeten.
hihi daar zeg je wat!quote:Op dinsdag 8 april 2014 15:06 schreef Phaidra het volgende:
[..]
^^
Of zouden ze stiekem vinden dat het niet goed gaat?![]()
. Wij werden dus idd met 14 maanden, 18 maanden en rond de 2 jaar verwacht. Ik geloof dat je met een 2e kindje minder vaak hoeft.
Wij hebben nog een afspraak met 18 maanden. Ze houden hier gewoon het hele programma aan. Ongeacht of het nu 1e, 2e of 3e kindje is.quote:Op dinsdag 8 april 2014 12:48 schreef Omentielvo het volgende:
Ophelia, hoe lief is dat
Pessie, je bent niet de grap van Fok hoor.Maar ik houd van de t9 van jouw tablet
Even een vraag over het CB. Was ik vorige keer vergeten te vragen. Riley hoeft pas weer te komen als ze bijna twee is. Hoe is dat bij de andere CB's (na de 14 maanden afspraak)
Ik ga inderdaad wel even naar het inloopspreekuur voor de stats.quote:Op dinsdag 8 april 2014 14:57 schreef Skoap het volgende:
[..]
Ach ja, het leuke eraan is dat ze L weer eens ff opmeten.
Nieuwe aanwasquote:Op dinsdag 8 april 2014 21:30 schreef kleinzusje het volgende:
##11 - L0t - J. ♀
##14 - LadyBlack - E. ♀
##15 - Suikertante - F. ♂
##15 - bellelena - Nin ♀
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 8 april 2014 21:30 schreef kleinzusje het volgende:
##11 - L0t - J. ♀
##14 - LadyBlack - E. ♀
##15 - bellelena - Nin ♀
![]()
![]()
##11 - L0t - J. ♀
##14 - LadyBlack - E. ♀
##15 - bellelena - Nin ♀
![]()
![]()
##11 - L0t - J. ♀
##14 - LadyBlack - E. ♀
##15 - bellelena - Nin ♀
![]()
![]()
Pfieuw, "ooh", "neusjj" en "aah", checkquote:Op dinsdag 8 april 2014 21:39 schreef pessie het volgende:
[..]![]()
Ophelia, het ging om ogen neus en mond
ah dat gaat hier ook al goedquote:Op dinsdag 8 april 2014 21:39 schreef pessie het volgende:
[..]![]()
Ophelia, het ging om ogen neus en mond
oh dat vertikt Luc vast, die heeft liever dat ik dat voor hem doe zodat hij hem dan kan omgooienquote:Op dinsdag 8 april 2014 22:09 schreef Tinuviel het volgende:
Hier geen 18 maanden afspraak maar pas met 2 jaar. Onze buren zijn net geweest. Ze zei dat hij blokjes moest stapelen en nog wat meer. Ik denk dat ik maar eens de lichaamsdelen zal gaan oefenen.
Otje grijnst ondeugend en doet bij voorkeur *pfrrt*, alsof je op een buik blaast zeg maar, heeft dat een naam?quote:Op dinsdag 8 april 2014 22:49 schreef Skoap het volgende:
[..]
ah dat gaat hier ook al goed
En hij duwt vooral graag in mijn blubberbuiken grijnst dan smerig en roept buik buik!
##11 - L0t - J. ♀
##14 - LadyBlack - E. ♀
##15 - bellelena - Nin ♀
![]()
![]()
Dit ga ik onthouden voor onderweg naar Frankrijk in juni!quote:Op woensdag 9 april 2014 12:52 schreef pessie het volgende:
Bij lange ritten beginnen we met gezonde tussendoortjes zoals komkommer, druiven, mandarijntjes etc. Na verloop van tijd toveren we rozijntjes tevoorschijn en uiteindelijk koekjes. Werkt best goed.
quote:Op woensdag 9 april 2014 15:33 schreef Kyara het volgende:
Kz, er is een topic dat gaat over de keuze van een basisschool . Misschien kun je je vraag beter kwijt. Denk dat de meestr dreumesouders daar nog niet mee bezig zijn.
Asy, gefeliciteerd met je peuter!voor Luuk en C.
quote:Op woensdag 9 april 2014 20:40 schreef Olf het volgende:
Mijne staat al bijna een jaar ingeschreven![]()
Lopende luuk!![]()
Bijna lopende Lola!
Maar als je snachts gaat rijden ben je toch zelf kapot? En die kinderen lekker wakker de hele dag. En ze hebben elkaar toch om te vermaken?quote:Op woensdag 9 april 2014 22:07 schreef Kyara het volgende:
Wij willen in de zomervakantie naar Frankrijk. Dan zijn de meiden 1,5 en M 2,5. Ben heel benieuwd hoe dat gaat. Denk wel dat we een groot deel 's nachts gaan rijden. Helaas geen mogelijkheid om er naast te gaan zitten.
We gaan naar mijn schoonouders. Dus we dragen de kinderen over aan opa en oma en gaan zelf lekker naar bedquote:Op donderdag 10 april 2014 10:30 schreef Troeta het volgende:
[..]
Maar als je snachts gaat rijden ben je toch zelf kapot? En die kinderen lekker wakker de hele dag. En ze hebben elkaar toch om te vermaken?
Wij gaan eind mei 2,5 uur rijden, ben benieuwd! Maar ik geef wel lekker koekjes en heb zo'n dvd-ding!
Luuk die loopt![]()
![]()
Ik had voor C bij de Bristol een soort slofjes gevonden met een goede flexibele en antislipzool. Volgens mij waren de jongensversies van Cars en iets van ¤10,-.quote:Op donderdag 10 april 2014 15:37 schreef mousemicky het volgende:
Ik ga er van uit dat ie niet zelf de bakstenen uit z'n wagentje kan tillen, en dat ze dus gewoon er in blijven... Maar idd, wel op blijven letten natuurlijk. Of zal ik vriendlief eens laten knutselen met een spanbandje
O, en omdat ik er echt niet uitkom, hier ook even mijn vraag.
Heeft er iemand hier ervaring met Shoesme babyshoentjes (de babysmart). J. glijdt steeds weg op z'n A@pies, en blote voeten is echt te koud hier met de vloerkoeling... Of tips voor andere merken babyschoentjes, voor als ze net beginnen met staan en langs de tafel stappen? Antislipzool is een must, maar moet ook extreem flexibel zijn...
ik heb met Luc al een aantal keer gevlogen en ik haat hetquote:Op donderdag 10 april 2014 10:54 schreef Mineola het volgende:
zeg ik, degene die niet 10-12 uur wil vliegen met anderhalfjarigeWant dat is tóch anders
![]()
Staat genoteerd Pessie, goede tipsquote:Op vrijdag 11 april 2014 12:57 schreef pessie het volgende:
Soesa, playtube is heel handig! YouTube maar dan geen internet nodig. Oh, en magnetisvhbtekenbord
Oh, dat klinkt ook als een gevaarte zeg. Ik ben blij dat wij het tegenwoordig met een duowagen en een draagzak afkunnen, scheelt al een stuk.quote:Op vrijdag 11 april 2014 15:19 schreef Phaidra het volgende:
Kyara!! Ik moest nog aan je denken vanochtend, ik zag op de markt iemand met een wandelwagen voor 4 kinderen. Naar voren kijkend 2 oudere kinderen (3 en 1,5 denk ik?) en erboven de andere kant op kijkend een tweeling van een half jaar ongeveer.!
Drinkt hij dan flessen van 300 cc? Of hoe moet ik dat zien?quote:Op zaterdag 12 april 2014 22:36 schreef -mandy- het volgende:
Hoi,
Ik kom hier even binnenvallen met een dreumes-eet-vraag.
Woensdag op het CB kreeg ik te horen dat dreumesjes maar 300cc melk per dag mogen drinken incl toetje.
D komt daar met z,n 11,5 mdn al aan zonder toetje op de dagen dat hij maar 1 fles krijgt (in het weekend meestal 1/dag, doordeweeks 2).
Melk vind ie heeeeel lekker, water (met diksap) hangt er van af, thee lust die niet, vruchtensap is heel ok, maar ook niet je van het voor constant vind ik.
Hoe doen jullie dat? Of niets van het cb-advies aantrekken?
Dan drinkt hij 's ochtends bij zijn brood een beker van 150cc en 's middags bij zijn brood nog een beker van 150cc. Wat hem betreft mag dat ook nog wel meer zijn.quote:Op zaterdag 12 april 2014 22:39 schreef Kyara het volgende:
[..]
Drinkt hij dan flessen van 300 cc? Of hoe moet ik dat zien?
Dan vervang je toch een beker melk door water als je de fles nog niet wilt laten vallen? Of je maakt de porties kleiner.quote:Op zaterdag 12 april 2014 22:41 schreef -mandy- het volgende:
[..]
Dan drinkt hij 's ochtends bij zijn brood een beker van 150cc en 's middags bij zijn brood nog een beker van 150cc. Wat hem betreft mag dat ook nog wel meer zijn.
En dan 's avonds nog een flesje flesvoeding van 150cc.
Ik dacht eens kijken of iemand het raadt.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik denk met een maand of 14...quote:Op zaterdag 12 april 2014 22:52 schreef Omentielvo het volgende:
Ophelia. Welk woord bedoelde ze nou![]()
Kyara wanneer was dat? Dus dat hij de laatste fles niet meer hoefde?
quote:Op zaterdag 12 april 2014 22:58 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ik dacht eens kijken of iemand het raadt.
Oh, dat las ik ook zo. Hoor je vaker dat kinderen dat omdraaien. Ook leuk als ze dat keihard gaan roepenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ach, zodra ze iets groter zijn vertellen ze ook gerust tegen de cassière/ glazenwasser/ groepsleidster dat hun pappa een hele grote heeft.quote:Op zaterdag 12 april 2014 22:59 schreef Kyara het volgende:
[..]
Oh, dat las ik ook zo. Hoor je vaker dat kinderen dat omdraaien. Ook leuk als ze dat keihard gaan roepen
In die fase zitten wij gelukkig nog niet....quote:Op zaterdag 12 april 2014 23:01 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ach, zodra ze iets groter zijn vertellen ze ook gerust tegen de cassière/ glazenwasser/ groepsleidster dat hun pappa een hele grote heeft.![]()
quote:Op zaterdag 12 april 2014 22:58 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ik dacht eens kijken of iemand het raadt.
Haha. Die had ik niet geraden. Ik zat aan voertuigen te denken en kon geen enkele voertuig bedenken die toettoet doetSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 12 april 2014 23:10 schreef Omentielvo het volgende:
Met 14 maanden al. Dat redt Riley niet meer. Zij houdt nu al een tijdje zelf de fles vast, maar ligt heerlijk op mijn schoot. Ze is dan weer zo klein![]()
En soms geeft ze mij een slokje. Of Ollie (de olifant)
Ophelia haha. Ik weet door een nicht van mij dat kleine kinderen zulke dingen kunnen zeggen. Mijn neefje vond het bij de kassa een mooi moment om met zijn vader te beginnen over de operatie die zijn vader zou krijgen, zodat er geen kindjes meer kwamen. Die man weet nu nog precies hoeveel tegeltjes er bij de kassa liggen
Mijn 26-maanden krijgt nog steeds een fles voor het slapengaanquote:Op zaterdag 12 april 2014 23:10 schreef Omentielvo het volgende:
Met 14 maanden al. Dat redt Riley niet meer. Zij houdt nu al een tijdje zelf de fles vast, maar ligt heerlijk op mijn schoot. Ze is dan weer zo klein![]()
En soms geeft ze mij een slokje. Of Ollie (de olifant)
Zingen vooral. Hij kent de melodie & tekst van het liedje dat ze altijd zingen op het KDV voor ze gaan eten. En ik kan hem ook makkelijk liedjes / klanken leren.quote:Op zondag 13 april 2014 07:22 schreef Tinuviel het volgende:
Wat doet Luc voor muzikaals? Zingen, dansen? Vanaf welke leeftijd zouden jullie hem een instrument laten leren?
quote:Op zaterdag 12 april 2014 23:01 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ach, zodra ze iets groter zijn vertellen ze ook gerust tegen de cassière/ glazenwasser/ groepsleidster dat hun pappa een hele grote heeft.![]()
Wagentje is niet van ons hoor. Die staat bij de soos dus geen last van het gepiepquote:Op zondag 13 april 2014 09:29 schreef Incantrix het volgende:
Kyara, meisje en wagentje wordt je niet helemaal gestoord van dat ding? Hij piept toch de hele tijd?
Ik lollerdequote:Op zondag 13 april 2014 12:17 schreef Cocotrimonium het volgende:
En Oph's kipin limburg hebben we alleen saaie niet-toeterende kippen. Boo.
Leuk is dat he? Isabel is ook veel eerder met zingen enzo. Ze neuriet het einddeuntje van Barney heel vaak en doet 'klap eens in je handjes' ook (op haar manier). Theatermeisjesquote:Op zondag 13 april 2014 12:20 schreef Sonnetje85 het volgende:
Die jongste van mij kan ik geloof ik gaan opgeven voor de toneelschool
Komediantals je zegt 'ga eens neplachen' doet ze dat en ze kan ook nephuilen (doet ze dus ook als haar broer huilt omdat ie pijn heeft
).
Ik vind het ook heel leuk om te merken dat ze qua zingen heeeeel anders is dan haar broer. Floris vindt het nu leuk om liedjes te zingen, maar 2 jaar geleden nog echt niet. Elise kent best wat liedjes. Ze kan poesje mauw zingen, hondje waf, visje in het water, van in de maneschijn de gebaren, klap eens in je handjes kan ze ook helemaal. De wielen van de bus zingt ze mee, ik zag 2 beren, liedje van Nijntje.
En vast nog meeren ze houdt van aandacht
hoe meer hoe beter. Ik vindt te zo grappig om te merken dat ze allebei echt wel heel verschillend is. Floris is ook niet heel introvert, maar zijn zus dus wel nog een stuk extraverter
quote:Op zondag 13 april 2014 13:37 schreef Tinuviel het volgende:
Ik dacht jullie hadden misschien tips met betrekking tot de zand/ watertafel. De autogarage met sinterklaas zou een optie zijn. Dan moet ik alleen even kijken omdat we dan niet zo dure cadeaus doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. L vond het helemaal geweldig en hij is van de glijbaan geweest.
En hij is echt zo bezig met brabbelen en woordjes nazeggen, ik vind het zo leuk!! Van de week zei hij schilderij(skildewij) Verder klinkt het meer als hindi
![]()
Nou ja, ze is niet ziek. Totaal niet zeg maar. En bij de meeste vlekjesziektes komen de vlekjes pas later. Dat begint met koorts oid. Dus vandaar mijn vraag. ook omdat ik deze week op kraamvisite ga bij een kind van nog geen week oud.quote:Op zondag 13 april 2014 19:09 schreef Moppert het volgende:
Er zijn hordes vlekjesziekte's en ook als symptoom van ziek zijn kunnen er vlekjes komen.
Dus het antwoord is: Ja.Beterschap
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoi!
Fieder, Avifauna!Zo leuk!
Hoe gaat het met de vlekjes Kyara? Aha
[ Bericht 9% gewijzigd door Suikertante op 14-04-2014 09:53:45 ]
quote:Op maandag 14 april 2014 12:26 schreef LadyBlack het volgende:
Jaaaa hoi!
Ik kom later een fotospam posten, mijn laptop is de geest aan t geven dus kan nog even niet zoveel
Maarrrrrr wat een bijzondere dag!Ik kan er nog niet zo goed over uit. Vanaf vandaag hebben we alle dagen van het jaar al eens samen met E beleefd
Je loopt wel het risico op veel littekenweefsel en daardoor gehoorverlies bij vaak sneetjes zetten in het trommelvlies. Dat is bij mij dan helaas weer het geval door vroeger vaak buisjes gehad te hebben.quote:Op maandag 14 april 2014 17:26 schreef Phaidra het volgende:
Suiker en LB, welkom met jullie dreumesjes!![]()
![]()
Pessie, zelf ben ik vroeger 6x onder het mes geweest voor buisjes. Het is een relatief kleine ingreep (mijn ouders konden nog niet eens fatsoenlijk een kop koffie halen en ze konden alweer naar me toe), maar het maakt zoveel verschil! Geen pijn meer en vocht kon weg, waardoor mijn gehoor veel beter was. Qua schade maakt het niet veel uit, bij een loopoor scheurt het trommelvlies, bij buisjes wordt een klein sneetje gezet. Ze vallen wel na een tijdje weer uit en dan groeit het gaatje vanzelf weer dicht. In veel gevallen zullen kinderen er dan overheen gegroeid zijn (veel oorontstekingen komt door de andere anatomie van het middenoor en buis van Eustachius bij kinderen) maar bij mij gebeurde dat helaas niet.
Wat naar! Beterschapquote:Op maandag 14 april 2014 10:43 schreef pessie het volgende:
Suiker welkom met F! Toffe spam!
LB, Welkom met je elfje!
Vanochtend ben ik weer met Lauren naar de ha geweest, we gaan deze week door naar de volgende ronde: De KNO-arts. En nu maar hopen dat die iets gaat verzinnen tegen het blijvende loopoor wat wel helpt.
Wat klinkt dat mooiquote:Op maandag 14 april 2014 12:26 schreef LadyBlack het volgende:
Jaaaa hoi!
Ik kom later een fotospam posten, mijn laptop is de geest aan t geven dus kan nog even niet zoveel
Maarrrrrr wat een bijzondere dag!Ik kan er nog niet zo goed over uit. Vanaf vandaag hebben we alle dagen van het jaar al eens samen met E beleefd
Dat zijn dan van die momenten dat je er nog extra bij stil staat he. Kleine meisjes worden groot!quote:Op maandag 14 april 2014 12:30 schreef Omentielvo het volgende:
[..]mooi is dat hè?
Wat voor mij ook zo'nmoment was. Twee weken na Riley's geboorte ging ik na de verjaardag van een nichtje. En nu dus weer met een dreumes. Wat een verschil was dat
Heb helemaal geen kinderen meegenomen. Mijn moeder kwam oppassen. Haar eigen kinderen zijn ook nog uit logeren. Babietje is nog maar een paar dagen oudquote:Op maandag 14 april 2014 13:32 schreef Tinuviel het volgende:
Gelukkig Kyara lekker babyknuffelen vanmiddag. Neem je alle kids mee? Zijn je meiden dan trouwens jaloers of valt dat mee?
Er is niks mis met af en toe je geduld verliezen hoor, ook als moeder zijnde.quote:Op maandag 14 april 2014 22:08 schreef Omentielvo het volgende:
Ik moet nog even uit zoeken wat bij Riley het beste werkt. Afleiden wil wel eens werken, maar niet altijd.
Maar vandaag was ze plakkerig en wilde ze niks. En ik heb de buikgriep. Dus dan is het even geen goede combinatie.
Even voor de duidelijkheid. Ze is echt zo leuk. En echt een makkelijke dreumes. Alleen de driftbuien moet ik nog een manier op vinden om mee om te gaan. Ik wil niet zo'n boze moeder worden. Dat maakt dat ik me te schuldig voel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 14 april 2014 22:32 schreef Sonnetje85 het volgende:
Wat een ontzettend toffe taart!
En gefeliciteerd met je meisje, 1 alweer
Blijft gek, al die baby's, waarvan jullie net zwanger waren toen ik net bevallen was worden 1.
Dat betekent dat de mijne bijna 2 wordt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |