| very | zaterdag 5 april 2014 @ 21:00 |
| Hoi Fok, ik ben op zoek naar een nieuwe fiets, die voornamelijk voor woon/werk gebruikt zal worden. De afstand tussen woon en werk is 13 kilometer. Over een groot deel is het gewoon een glad fietspad, maar er zitten ook flinke stukken tussen waar je over klinkers moet fietsen. Snelheid vind ik wel belangrijk, maar comfort uiteraard ook. Ik wil gewoon zo snel mogelijk op werk zijn, maar niet helemaal kapot zijn op het moment dat ik er eindelijk ben Los van dit woon/werk verkeer ben ik ook van plan zo nu en dan langere afstanden te fietsen. Momenteel gebruik ik deze fiets, maar omdat deze flink dikke banden heeft is het aardig ploegen. Niet echt prettig voor dagelijks gebruik op zo'n afstand. Overigens gaat deze fiets na aankoop van een nieuwe in de verkoop (richtprijs: 200 euro), dus mocht iemand interesse hebben...laat het weten Ik ben dus op zoek naar iets meer geschikt, en ik heb een paar opties. Maar gezien ik een complete newbie ben op dit fiets-niveau, graag wat informatie. De drie fietsen die ik momenteel in gedachten heb zijn: -De Focus Planet 2.0 2014 -De Koga Supermetro -De Merida Speeder T3 Disc Wat ik tot nu toe zelf denk is: Focus Planet : weinig onderhoud, prima allround Koga Supermetro: Prima woon/werk, minder geschikt voor lange afstanden Merida Speeder: Misschien minder comfortabel tijdens woon/werk, maar meer geschikt voor lange afstanden. Iemand hier met wat meer verstand van dergelijke fietsen die mij misschien wat beter uit kan leggen waar ik op moet letten, en wat wellicht beter voor mij geschikt is? Mijn budget ligt rond de 1000 euro. Alvast bedankt | |
| JasVerstoppen | zaterdag 5 april 2014 @ 21:23 |
| Ik weet dat er in Wezep een winkel is die gespecialiseerd zijn in het uitvogelen welke fiets voor jou het meest geschikt is. Dus niet alleen qua rijcomfort maar ook stellen ze 'm helemaal af op jouw houding tijdens het fietsen. Stouwdam heet die zaak, als ik het goed heb. | |
| very | zaterdag 5 april 2014 @ 22:18 |
Bedankt voor het advies, maar ik woon in Den Haag, dus Wezep ligt een beetje uit de richting | |
| ultra_ivo | zaterdag 5 april 2014 @ 23:15 |
Van Herwerden, Duell. Om maar even twee dwarsstraten uit Den Haag te noemen | |
| superniger | zondag 6 april 2014 @ 02:26 |
| Ik zou jou een fiets met 2 wielen adviseren. | |
| very | zondag 6 april 2014 @ 04:07 |
Thanks Daar zat ik zelf ook al aan te denken | |
| very | zondag 6 april 2014 @ 04:09 |
Thanks. Maar vaak heb ik bij winkels het gevoel dat ze vooral aanraden wat ze zelf aanbieden (eigen ervaring) | |
| very | zondag 6 april 2014 @ 23:09 |
| Is hier iemand die enige ervaring heeft met een interne naafversnelling? Want het idee van een riem ipv een ketting staat me wel aan, want weinig onderhoud. Maar geen idee hoe betrouwbaar het systeem verder is | |
| capricia | zondag 6 april 2014 @ 23:11 |
| Die Merida heb ik, sinds twee weken, in het bezit. Het dames model dan. Wat een beest van een fiets! Een echte racer. Klinkers weet ik zo net nog niet, lijkt me niet comfortabel. Maar voor langere afstanden zeer geschikt. Lekkere lichte fiets, ook. De lichtste uit jouw lijstje. Ik zelf houd niet zo van die zware fietsen. Gehaald bij 12go. Ze meten je helemaal op om de juiste maat te bepalen. Dan monteren ze hem af, en na 5 kwartier kun je hem meenemen. En de prijzen zijn daar sws scherp. En voor die prijs, 750 euro, is ie erg goed afgemonteerd. Heerlijke wegligging, super direct. Heb er nu ongeveer 600km mee gefietst, en kan geen slechte eigenschappen bedenken. [ Bericht 17% gewijzigd door capricia op 06-04-2014 23:23:47 ] | |
| very | maandag 7 april 2014 @ 00:39 |
Oh...da's ook toevallig. Ik was afgelopen zaterdag naar 12gobiking geweest, maar er was een of ander event gaande, dus niemand had echt tijd voor je. Gekkenhuis was het. Terwijl ik van te voren had gevraagd of ik daar de t3 kon proberen voor een blokkie om...maar eenmaal daar bleek dat toch niet te kunnen. Was ik niet zo blij mee eigenlijk, want ik woon daar niet om de hoek Wat betreft dat gewicht...die Merida weegt 10.9 kilo, dat scheelt dan maar 0,3 kilo met de Koga. Zo'n verschil zal je niet echt merken, neem ik aan? Van die andere kan ik nergens het gewicht vinden. Sowieso vind ik het raar dat in de specificaties van fietsen zelden het gewicht af te lezen is (of kijk ik er nou blind overheen?) De reden waarom ik zo twijfel is dat ik het uiterlijk van die andere fietsen veel mooier vind. En Maar stel dat ik met wat vrienden ga fietsen die zelf een racefiets hebben, kom ik dan wel makkelijk mee met zoiets? En tja...ik vraag me ook nog serieus af in hoeverre zo'n aandrijfriem prettiger is dan een gewone ketting. Je hoeft niet te smeren, je hebt er geen omkijken naar. En die geïntegreerde ledjes in het stuur vind ik ook super Dit vind ik trouwens ook een prachtig ding: http://www.vanherwerden.n(...)14-719676566481.html (Altijd hetzelfde liedje: budget rekt steeds verder op naarmate je langer zoekt...dit is alweer bijna het dubbele van de Merida) Trouwens...600km in twee weken...da's best veel | |
| capricia | maandag 7 april 2014 @ 07:53 |
| Specialized vind ik ook heel mooi. Dat lijkt wel een tijdrij-fiets! Haha. Bij 12go was idd een event, daarom ben ik nog die week ervoor gegaan. Jammer dat ze geen koopavond hebben. Trek vind ik trouwens ook goede waar voor zijn geld bieden. Al is die weer wat minder afgemonteerd als de Merida. Over meekomen met je racevrienden: je zit niet zo diep als op een racefiets. Dus qua luchtweerstand trek je aan het kortste eind. Maar hard gaan deze fietsen wel, en ze zijn net wat comfortabeler. | |
| BORRREETJEEE | maandag 7 april 2014 @ 08:07 |
| Ga je zonder spatborden fietsen? Ik vraag me af of bij die Koga de stappen tussen de versnellingen niet te groot zijn bij 1x9. Dat gaat dus ook op bij die 8 speed naaf, en die is ook nog een stuk minder efficiënt wanneer je niet in de 5e versnelling zit. [ Bericht 21% gewijzigd door BORRREETJEEE op 07-04-2014 08:13:45 ] | |
| very | maandag 7 april 2014 @ 09:26 |
Of ik zonder spatborden ga fietsen....geen idee eigenlijk. Nog niet over nagedacht Maar voor woon/werk is het misschien wel aan te raden, aangezien ik ook met slecht weer wil gaan fietsen. Wat betreft die versnellingen...geen idee haha Ik heb tot nu toe alleen een amateuristisch mountainbike gehad haha | |
| TheWhiteCowboy | maandag 7 april 2014 @ 09:43 |
Je hebt ook aan de overkant van het gangpad gekeken naar de crosshybride's. Die hebben weer net wat dikkere banden en een geveerde voorvork. op de wat duurdere modellen. zit een remotelock zodat je de vering tijdens het rijden aan of uit kan zetten. Zelf zat ik ook aan de fietsen te denken die jij laat zien, omdat je met een crosshybride toch net wat meer bewegingsvrijheid hebt met waar je wil fietsen ben ik vrijdag met een crosshybride naar huis gegaan. Merida 900. | |
| very | maandag 7 april 2014 @ 09:48 |
Wat ik heb begrepen lever je daarmee toch best veel in op moeiteloos hard gaan. Klopt dat? Het is wel fijn om zo nu en dan een bospaadje te kunnen nemen, maar dat gebeurd zo zelden dat het waarschijnlijk ook nog wel te doen is met een racehybride (denk ik dan haha) | |
| capricia | maandag 7 april 2014 @ 09:59 |
Dit was mijn overweging ook. Keek eerst naar die cross-hybrides. Maar je levert gewoon aan snelheid in. En voor die 1% off-road wat ik fietste, was het niet de slimste oplossing. De voorvork zou constant locked-out staan. En dat is zonde van het extra gewicht. Hoeveel bospaadjes en off-road ga je fietsen? | |
| very | maandag 7 april 2014 @ 10:06 |
Nouja...voor zover ik weet gewoon niet eigenlijk.Maar als ik ergens naartoe moet en dat is de snelste weg, dan wel Maar mijn woon/werk heeft geen bospaden, dus het zal zeer sporadisch zijn. | |
| TheWhiteCowboy | maandag 7 april 2014 @ 10:06 |
zo heel veel zal het denk ik niet schelen in snelheid voor de gewone huis tuin en keuken fietser. Als ik de tandwielverhoudingen bekijk dan scheelt dat allemaal niet zo gek veel en verwacht ik redelijk aan te kunnen klampen, zoals ik in verleden ook heb gedaan met een soortgelijke fiets. Als de snelheid echt belangrijk is en ik kijk naar de tandwielverhoudingen van de eerst 3 fietsen dan vallen deze al af. Ik zou dan eerder voor een t5 gaan. | |
| very | maandag 7 april 2014 @ 10:17 |
| Werkt de nieuwe site van 12gobiking.nl bij jullie wel naar behoren? Hier worden de fietsen niet ingeladen | |
| BORRREETJEEE | maandag 7 april 2014 @ 10:23 |
| Je kan ook kijken naar bijvoorbeeld een Focus Mares. Of zoals ik gedaan heb, een Merida Cyclocross 3 kopen, en zelf daar spatborden en een bagagedrager op zetten. | |
| capricia | maandag 7 april 2014 @ 10:24 |
Yep, hier ook. | |
| very | maandag 7 april 2014 @ 10:55 |
Gaar. Ik denk te weten dat ik toch liever voor een recht stuur ga. Vooral voor woon/werk lijkt me dit praktischer | |
| BORRREETJEEE | maandag 7 april 2014 @ 11:03 |
Waarom lijkt je dat praktischer? | |
| very | maandag 7 april 2014 @ 11:03 |
Wat ik een beetje jammer vind van met name de merida's, is dat het een soort flashy reclamebord voor merida is. Een gewoon zwarte fiets met wat leuke details trekt me veel meer Ook vind ik dit soort velgen erg mooi, om e.e.a. nog even wat lastiger te maken haha | |
| very | maandag 7 april 2014 @ 11:06 |
Omdat ik niet noodgedwongen helemaal voorover gebogen hoef te zitten, en dus makkelijker een tasje of iets kan meedragen, beter overzicht heb en makkelijker bijvoorbeeld een stoepje op kan wippen Maar...allemaal gebaseerd op vermoeden. Weten doe ik erg weinig van dit onderwerp | |
| BORRREETJEEE | maandag 7 april 2014 @ 11:40 |
Als jij niet voorover wil zitten zou ik gewoon alle 3 je keuzes afschrijven. Bij alle 3 zit je voorover, misschien heel iets minder dan op een cyclocross model, waarbij je het op kan lossen door een positievere stuurpen te monteren. En dan kan je kiezen of je diep wil zitten of niet. Bij een recht stuur valt er weinig te kiezen. | |
| very | maandag 7 april 2014 @ 11:59 |
Ik wil best voorover zitten, maar met zo'n racestuur zit je toch nog veel verder naar voren? ![]() | |
| capricia | maandag 7 april 2014 @ 12:02 |
Ja klopt. Dat heb je helemaal goed. Wereld van verschil tussen deze Merida en de Trek racefiets die ik had. Ik zat nooit onderin de beugels met de racefiets. Dat is ook een van de redenen om voor een hybride te kiezen. | |
| BORRREETJEEE | maandag 7 april 2014 @ 13:05 |
Die is inderdaad wel diep, volgens mij is mijn Merida minder diep. Fiets er eerst eens even op voordat je het afschrijft. | |
| TheWhiteCowboy | maandag 7 april 2014 @ 13:10 |
vergeet ook niet dat het zover ik het lees voornamelijk een woon-werkfiets wordt, dan zou een racefiets naar mijn idee voor de meeste mensen te spartaans zijn. | |
| BORRREETJEEE | maandag 7 april 2014 @ 13:14 |
Wat is er dan precies minder spartaans aan de 3 fietsen die TS voorstelt? Het enige verschil is het rechte stuur. | |
| TheWhiteCowboy | maandag 7 april 2014 @ 13:19 |
Dikkere banden, manier waarop je rem- en versnellingshendels zijn bevestigd. | |
| BORRREETJEEE | maandag 7 april 2014 @ 13:27 |
Cyclocross zet je ook zo dikkere banden in hoor. | |
| TheWhiteCowboy | maandag 7 april 2014 @ 13:48 |
Dat is waar, moet je alleenwel rekening houden met dat het wat duurder kan worden. Het blijft in ieder geval lastig om een goede fiets uit te kiezen, iedereen heeft weer zo zijn eigen wensen en eisen. | |
| capricia | maandag 7 april 2014 @ 14:10 |
| Als je nooit onderin de beugels zit, waarom dan een racestuur nemen? | |
| BORRREETJEEE | maandag 7 april 2014 @ 14:12 |
Als ik TS hoor dat hij mee wil met vrienden die een racefiets hebben dan zal hij wel eens in de beugels zitten. Ik rij ook 90% vd. tijd op de remgrepen, maar ben bij harde wind tegen toch blij met de beugels. | |
| very | maandag 7 april 2014 @ 14:20 |
Ik zal het inderdaad eens proberen. Wat wel jammer is, is dat je met een proefrit maar moeilijk een echt goed gevoel krijgt van de fiets. Pas wanneer je een uur of langer fietst ga je pas een oordeel kunnen vellen, lijkt me. Kan natuurlijk wel tijdens een proefrit opeens een uur later pas terugkomen, maar een proefrit op een tweede fiets zit er dan niet meer in, gok ik | |
| capricia | maandag 7 april 2014 @ 14:39 |
Ja, jammer is dat he. Je denkt al gauw dat het wel lekker fietst. En thuis gekomen krijg je dan toch last van je polsen of je rug, of je vindt de stand/hoek gewoon niet lekker. Welke fiets je ook neemt: Laat je goed nameten. Dat de lengte van de bovenlijf ook bekend is, tov het stuur. | |
| capricia | maandag 7 april 2014 @ 22:08 |
| TS, laat je weten waar je keus op gevallen is? Vind het leuk om je ervaring te lezen. | |
| very | maandag 7 april 2014 @ 23:09 |
Uiteraard, maar die kan nog wel even op zich laten wachten | |
| very | maandag 7 april 2014 @ 23:23 |
| Iemand enig idee waar ik dit soort velgen kan kopen? En kan je een fiets ook, net als een auto, laten wrappen? | |
| TheWhiteCowboy | dinsdag 8 april 2014 @ 00:06 |
leen dan eens een racefiets van 1 van je vrienden dan kan je die houding goed uittesten. | |
| very | dinsdag 8 april 2014 @ 09:08 |
Die zijn allemaal veel kleiner dan ik Maar ik zal eens kijken wat kan | |
| BORRREETJEEE | dinsdag 8 april 2014 @ 09:11 |
Ik denk dat je zulke wielen wel bij iedere hipster-fixed gear winkel kan kopen. | |
| very | dinsdag 8 april 2014 @ 09:12 |
Ik heb al een tijdje gezocht, maar vooralsnog zonder resultaat | |
| BORRREETJEEE | dinsdag 8 april 2014 @ 09:13 |
http://www.ebay.nl/itm/Pa(...)&hash=item20df90f7dd Of deze, weet niet wat je budget is? http://www.futurumshop.nl(...)-dura-ace-naaf.phtml | |
| very | dinsdag 8 april 2014 @ 09:14 |
Ah...aerospoke ofzo heten die dingen. Thanks | |
| kanovinnie | dinsdag 8 april 2014 @ 09:16 |
Rolhoff? Zo betrouwbaar als maar kan. Als je die andere wegdoet, wat wil je ervoor en wat is de framemaat? | |
| kanovinnie | dinsdag 8 april 2014 @ 09:18 |
| |
| TheWhiteCowboy | dinsdag 8 april 2014 @ 09:25 |
Wat klopt er niet aan dan? | |
| kanovinnie | dinsdag 8 april 2014 @ 09:31 |
Wat een onzin is dat. Wat is er spartaans aan dunnere banden of de plek van de remgreep enzo? | |
| TheWhiteCowboy | dinsdag 8 april 2014 @ 09:36 |
Vraag dat eens aan alle mensen die een gewone trekkingbike verkiezen boven een racefiets. | |
| very | dinsdag 8 april 2014 @ 09:38 |
Thanks
Dus tussen de 150 en 200, zoiets Wel moet erbij vermeld worden dat het zadel aan vervanging toe is. | |
| kanovinnie | dinsdag 8 april 2014 @ 09:39 |
Waarom? Jij beweert hier iets? Meestal is dat omdat ze een racefiets te sportief vinden of niet mooi? Of denken dat het onpraktisch is, zoals very? | |
| TheWhiteCowboy | dinsdag 8 april 2014 @ 09:50 |
Klopt ik beweer iets vanuit mijn eigen ervaring. Ik vind een racefiets minder prettig rijden dan bijvoorbeeld een hybride. Tuurlijk lever je dan snelheid in, maar goed mijn hobby is het dan ook niet om kilometers lang naar andermans reet te kijken. En zo zijn er velen met mij die gewoon meer baat bij een iets meer praktische fiets hebben. Zonder die iele bandjes waar je als je over een muntstuk rijdt dat je weet of de kop of muntzijde boven ligt. | |
| kanovinnie | dinsdag 8 april 2014 @ 09:54 |
Wat is dan in jouw opzicht het verschil tussen een hybride en een racefiets? Sowieso als je voor comfort gaat kan je beter een stadfiets hebben....Dat is veel praktischer. Het meest praktisch is nog wel een randoneursachtige fiets. Stadsfietsframe zegmaar en dan een racestuurtje erop. Wel een enigzins sportieve zit, maar niet zoals op een racefiets. | |
| BORRREETJEEE | dinsdag 8 april 2014 @ 09:56 |
Die heb ik. | |
| kanovinnie | dinsdag 8 april 2014 @ 09:57 |
Zoiets is perfect voor woon/werk. Gewoon een bagedrager en alu/stalen spatborden. Superstevig en vaak nog fraaie dingetjes ook. Een vent die ik 's ochtends vaak tegenkom heeft een carbon fiets. Daar kan menig racefiets nog een puntje aan zuigen qua styling | |
| BORRREETJEEE | dinsdag 8 april 2014 @ 09:59 |
![]() | |
| TheWhiteCowboy | dinsdag 8 april 2014 @ 10:01 |
Welke vorm van hybride, je hebt verschillende soorten. Je hebt ze meer de racefiets kant, en weer meer de ATB kant op. | |
| TheWhiteCowboy | dinsdag 8 april 2014 @ 10:08 |
Dat Rolhoff zoals op de voorgestelde fiets kan je daar ook een beetje makkelijk een racefiets bijhouden? | |
| kanovinnie | dinsdag 8 april 2014 @ 10:16 |
Volgens mij moet dat geen probleem zijn. Is ook afhankelijk van hoe groot je tandwielen voor en achter zijn. Een rolhoff heeft 14 versnelling dacht ik. | |
| very | dinsdag 8 april 2014 @ 10:20 |
Op de site staat dat dit. ![]() | |
| kanovinnie | dinsdag 8 april 2014 @ 10:27 |
Das geen rohloff dus maar gewoon het aller allergoedkoopste schakelsysteem van Shimano. 8 speed wordt nauwelijks meer verkocht volgens mij. | |
| BORRREETJEEE | dinsdag 8 april 2014 @ 10:27 |
| Rohloff heeft 14 versnellingen inderdaad, en een vrij hoge efficiëntie. Die Alfine 8 heeft een stuk lagere efficiëntie. Zie ook: http://sheldonbrown.com/internal-gears.html Alfine is juist de premium naaf van Shimano. Alfine 8 en Alfine 11. | |
| kanovinnie | dinsdag 8 april 2014 @ 10:29 |
Er stond derailleur. En ik kende hem niet dus ik dacht dat het in het straatje van alivo viel | |
| BORRREETJEEE | dinsdag 8 april 2014 @ 10:29 |
Oh ja, ik zie het. | |
| very | dinsdag 8 april 2014 @ 10:50 |
Goed betrouwbaar ding dus? | |
| BORRREETJEEE | dinsdag 8 april 2014 @ 10:52 |
Daar zijn de meningen nogal over verdeeld. Als je voor betrouwbaar gaat moet je Rohloff kopen, losse naaf is ¤1000,- | |
| very | dinsdag 8 april 2014 @ 10:53 |
lol Dat valt een beetje buiten mijn budget | |
| BORRREETJEEE | dinsdag 8 april 2014 @ 11:01 |
Dan krijg je bijvoorbeeld zoiets: http://www.fahrradmanufak(...)off-Speedhub-14-Gang | |
| very | dinsdag 8 april 2014 @ 11:07 |
Inderdaad buiten mijn budget En ook qua uiterlijk verre van wat ik aantrekkelijk vind | |
| TheWhiteCowboy | dinsdag 8 april 2014 @ 12:19 |
| Is dit iets? http://www.wiggle.nl/boardman-hybrid-pro-2014/ Of. http://www.wiggle.nl/boardman-hybrid-team-2014/ | |
| very | dinsdag 8 april 2014 @ 12:51 |
meh... Sorry Zullen vast erg goede fietsen zijn, maar uiterlijk vind ik bijna net zo belangrijk. Ik vind deze fietsen zo 'gewoontjes" qua uiterlijk. | |
| TheWhiteCowboy | dinsdag 8 april 2014 @ 12:58 |
| Hoezo sorry? Iedereen heeft weer een iets andere smaak, en wil weer net wat anders. | |
| TheWhiteCowboy | dinsdag 8 april 2014 @ 13:06 |
| Zoiets dan? http://www.wiggle.nl/avanti-quantum-1-2013/ | |
| very | dinsdag 8 april 2014 @ 14:08 |
Da's waar Wel tof dat je meedenkt | |
| very | dinsdag 8 april 2014 @ 14:10 |
Die vind ik al beter, maar ik denk toch wel dat ik vast ga houden aan een recht stuur (vooralsnog). En ik heb mijn zinnen ook al gezet op schijfremmen haha | |
| TheWhiteCowboy | dinsdag 8 april 2014 @ 14:19 |
| Kunnen schijfremmen wel samen met die wielen die jij zo graag wil hebben? | |
| very | dinsdag 8 april 2014 @ 14:22 |
Geen idee haha...maar gezien de prijzen van die wielen denk ik dat ik die maar even in de koelkast moet zetten | |
| Salvad0R | dinsdag 8 april 2014 @ 14:27 |
| http://www.cannondale.com(...)esoro/tesoro-1-20526 | |
| BORRREETJEEE | dinsdag 8 april 2014 @ 14:49 |
| Het is trouwens wel leuk, zo'n hipsterfiets met van die baanwielen en geen spatbord en geen bagagedrager, maar kan je wel douchen op het werk? | |
| very | dinsdag 8 april 2014 @ 15:19 |
Ik kan inderdaad douchen op werk | |
| BORRREETJEEE | dinsdag 8 april 2014 @ 15:47 |
Dat scheelt, maar dan nog vraag ik me af of je het na een paar dagen slecht weer niet zat wordt om op het werk te komen met een reet/rug onder de bagger. | |
| kanovinnie | dinsdag 8 april 2014 @ 15:58 |
Dit. En niet alleen je reet, maar ook je benen, armen en je gezicht enzo. | |
| very | dinsdag 8 april 2014 @ 16:01 |
haha...dan kan ik er altijd nog spatborden opzetten toch? | |
| BORRREETJEEE | dinsdag 8 april 2014 @ 16:03 |
Niet bij alle fietsen, een gedeelte heeft hier geen bevestigingsgaten voor. Dan kan je alleen raceblades oid. nemen, en die gaan maar tot bandjes van 28? breed. En als je schijfremmen hebt moet je soms ook nog bevestigingsstangen verbuigen/pas maken. | |
| very | dinsdag 8 april 2014 @ 16:05 |
ARGH...nog meer dingen om rekening mee te houden | |
| BORRREETJEEE | dinsdag 8 april 2014 @ 16:06 |
| Dit is misschien ook nog een optie, staal, dus hipster. http://www.on-one.co.uk/i(...)mano-tiagra-flat-bar En gaten voor spatborden! | |
| very | dinsdag 8 april 2014 @ 16:19 |
Die ziet er wel ok uit. Ik vind ook nog steeds die Koga SuperMetro wel interessant. Wat ik er mooi aan vind is dat ie mooi mat zwart is, de blauwe details , de weggewerkte kabels en de subtiele vering. Ik ga eens kijekn of ik misschien een iets langere proefrit met die kan maken. Spatborden kunnen er ook op (zit standaard trouwens achter al een kleintje). | |
| kanovinnie | dinsdag 8 april 2014 @ 16:23 |
| Doe jezelf een lol en koop een randoneur achtig iets. Geen racer of hybride of mtb. Ze zijn er gewoon niet voor gemaakt. | |
| Life2.0 | dinsdag 8 april 2014 @ 16:38 |
| pics van de klinkers | |
| capricia | dinsdag 8 april 2014 @ 16:46 |
Die Merida Speedster uit je OP heeft schijfremmen en bevestigingspunten voor spatborden etc. Volgens mij hebben veel hybride fietsen dat trouwens wel hoor. | |
| very | dinsdag 8 april 2014 @ 16:53 |
Nee joh...zoiets koop ik wel als ik de 40 gepasseerd ben
[ Bericht 6% gewijzigd door very op 08-04-2014 17:30:37 ] | |
| very | dinsdag 8 april 2014 @ 16:55 |
![]() | |
| very | dinsdag 8 april 2014 @ 16:56 |
Volgens mij ook wel Ik ga die Merida zeker testen...en als die bevalt neem ik die en spuit ik hem zelf mat-zwart (of ik moet kunnen laten wrappen voor een schappelijke prijs). | |
| Life2.0 | dinsdag 8 april 2014 @ 17:07 |
oh dat kun je prima doen joh | |
| very | dinsdag 8 april 2014 @ 17:19 |
het is ook maar een klein stukje haha | |
| kanovinnie | dinsdag 8 april 2014 @ 17:22 |
Die vind ik eigenlijk wel gaaf. Maar effe serieus he? Koop gewoon een praktische fiets. Een racefiets of hybride is overkill en onpraktisch. | |
| very | dinsdag 8 april 2014 @ 17:31 |
Nee...ik ken mezelf. Als de verschijning van de fiets mij niet aanstaat dan ga ik hem ook niet gebruiken haha Rare trek, maar zo is het gewoon | |
| kanovinnie | dinsdag 8 april 2014 @ 17:32 |
Dat snap ik best. Maar wat voor fiets wil je nou? | |
| capricia | dinsdag 8 april 2014 @ 17:32 |
Waarom is een hybride een overkill? Ik vind hem heerlijk! En lekker sportief ook. | |
| very | dinsdag 8 april 2014 @ 17:34 |
Nou, de meeste fietsen die me aantrekken zijn toch wel de race-hybrides. | |
| kanovinnie | dinsdag 8 april 2014 @ 17:35 |
Vanwege voorgenoemde nadelen. Vaak geen bagagedrager, niet altijd spatborden en dat soort dingen. Dan moet je die kopen als je dat graag wilt. Maar er zitten ook nadelen aan imo. | |
| very | dinsdag 8 april 2014 @ 17:37 |
ja, dat snap ik Maar er is niet maar 1 hybride haha. Zie de vraagstelling in de OP. Volgens mij zijn dat allemaal race-hybrides...maar toch verschillen ze flink. | |
| capricia | dinsdag 8 april 2014 @ 17:38 |
De meeste hybrides hebben daar wel montage-punten voor. Als TS dat wil. Een los spatbord aan de achterkant zie ik ook vaak. | |
| kanovinnie | dinsdag 8 april 2014 @ 17:39 |
Ja, maar ideaal is dat niet. Want er komt nog steeds een hoop bagger langs als het vies weer is. | |
| Salvad0R | dinsdag 8 april 2014 @ 17:41 |
Die Supermetro fietst wel okay. Cannondale Tesoro beter. | |
| capricia | dinsdag 8 april 2014 @ 17:42 |
Zolang er montagepunten zijn, kan hij altijd nog kiezen om een vast spatbord, bagagedrager etc te monteren. Ik zie het probleem niet zo. | |
| very | dinsdag 8 april 2014 @ 17:51 |
Die Cannondale Tesoro ziet er wel okay uit. Supermetro beter haha...maar ff serieus: kan je vertellen waar het verschil in zit? | |
| Salvad0R | dinsdag 8 april 2014 @ 17:56 |
Ja. De balhoofdvering van de Supermetro is slechter dan die van Cannondale, als je tenminste de versie met voorvering neemt. Bij die Tesoro heb je de optie om de vering vast te zetten met een draaiding, handig voor als je op asfalt rijdt ;p Heeft die Koga niet, als ik mij juist herinner. Die Tesoro heeft hydraulische remmen op de velg waar de Koga schijfremmen heeft, maar de frames van Cannondale zijn dusdanig dat je gemakkelijk een andere remset erop kan pleuren. Succes met de aankoop, en koop een goed slot | |
| BORRREETJEEE | dinsdag 8 april 2014 @ 19:05 |
| Wat is precies het practisch nut van die voorvering? | |
| Life2.0 | dinsdag 8 april 2014 @ 19:20 |
dat heb je bij iedere fiets, het is niet zo dat dat van het model fiets afhangt | |
| Life2.0 | dinsdag 8 april 2014 @ 19:22 |
krijg je korting op je aow | |
| kanovinnie | dinsdag 8 april 2014 @ 19:24 |
Mwah, op een stadsfiets met spatborden heb je er nauwelijks last van. | |
| Life2.0 | dinsdag 8 april 2014 @ 19:30 |
maar op een racemodel met spatborden wel? its magic! | |
| kanovinnie | dinsdag 8 april 2014 @ 19:40 |
Het ging om zo'n spatbord: ![]() En alleen achter is niet genoeg, want van je voorwiel komt ook een hoop rommel. Hoe ik dit weet? Omdat ik deze hele winter op mijn racefiets naar mijn werk gefietst ben en uiteindelijk deze gekocht hebt: (rechts) ![]() Het nadeel daarvan? Lastig te monteren, als je band net te dicht bij je frame loopt kan het al niet en ze zijn niet al te stevig waardoor je met een beetje wind of flink aanzetten ze hoort aanlopen. | |
| Life2.0 | dinsdag 8 april 2014 @ 20:46 |
| oh je kiest een fiets op basis van de spatterts die erop zitten, is nieuw voor mij! je kan zelfs raceblades op een trekker zetten, heb jij uberhaupt een fiets? | |
| TheWhiteCowboy | dinsdag 8 april 2014 @ 23:48 |
Enig idee wat voor voorblad erop diekoga ligt, ik heb het vermoeden dat hij relatief klein en dan kan je nog wel eens moeite gaan hebben om je racefiets vrienden bij te houden. | |
| very | woensdag 9 april 2014 @ 00:01 |
Geen idee eigenlijk | |
| kanovinnie | woensdag 9 april 2014 @ 06:00 |
heb je mijn posts hier uberhaupt gelezen of zit je als een achterlijke mongool zo dom mogelijk te posten | |
| Life2.0 | woensdag 9 april 2014 @ 13:23 |
had ik niet moeten doen nee, dan bleef ik in de veronderstelling dat het spatbord het verschil maakt en niet of je wel of niet op een stadsfiets rijd, duh | |
| kanovinnie | woensdag 9 april 2014 @ 13:25 |
Een racefiets is gemaakt om op te racen. Een MTB om te mountainbiken en een hybride om sportief mee te fietsen. Met andere woorden, alle drie niet gemaakt voor het doel wat TS zoekt. Met kunst en vliegwerk kan je er wat van maken, maar het zal nooit ideaal werken. | |
| Life2.0 | woensdag 9 april 2014 @ 13:34 |
ze zijn niet gemaakt om te fietsen? oh dan hoop ik niet dat mijnes binnenkort het opgeven | |
| kanovinnie | woensdag 9 april 2014 @ 13:35 |
Ga ergens anders stompzinnig trollen. | |
| Life2.0 | woensdag 9 april 2014 @ 13:37 |
waar kan ik fietsen vinden waar je wel op kunt fietsen naar je werk? in r&p? in nws? | |
| kanovinnie | woensdag 9 april 2014 @ 13:41 |
Je snapt toch hopelijk wel wat ik bedoel? Dat een racefiets niet geschikt is voor wat TS wilt? Dat is hetzelfde dat je (bijna) nooit een caravan achter een Ferrari ziet. Het kan wel, maar andere auto's zijn beter geschikt. | |
| Life2.0 | woensdag 9 april 2014 @ 13:43 |
waarom is een racefiets niet geschikt om naar je werk te rijden, DAT is wat ts wilt, ts wilt niet geen downhillen | |
| Life2.0 | woensdag 9 april 2014 @ 13:44 |
| ga gewoon naar onz als je even wilt trollen | |
| kanovinnie | woensdag 9 april 2014 @ 13:55 |
| |
| Life2.0 | woensdag 9 april 2014 @ 13:56 |
| een racefiets met spatterts! oh nee, dat is wetenschappelijk onmogelijk | |
| kanovinnie | woensdag 9 april 2014 @ 13:57 |
Nou kunnen we weer van voor af aan beginnen. Wel makkelijk want ik kan mezelf nu elke keer terug quoten. | |
| BORRREETJEEE | woensdag 9 april 2014 @ 13:58 |
| Kano, waarom ga je er nog serieus op in? Niks beters te doen. | |
| Life2.0 | woensdag 9 april 2014 @ 13:59 |
| is dit jouw idee van trollen? kom even een middagje met mij meelopen, dan doe ik het even voor verkoop ts maar een stadsfiets, ik heb geen zin om met 7 jarige te discussieren | |
| kanovinnie | woensdag 9 april 2014 @ 13:59 |
| |
| Life2.0 | woensdag 9 april 2014 @ 14:02 |
| verkoop ts anders een e-bike, dat is pas een mieterze optie, perrrrrfect voor iemand die geen fuck van fietsen weet en afhankelijk is van achterlijk advies | |
| kanovinnie | woensdag 9 april 2014 @ 14:17 |
Wat zou jij hem aanraden? | |
| Life2.0 | woensdag 9 april 2014 @ 14:29 |
| dat ie gaat testrijden wat ie wilt, gewoon vreemd ideetje hoor | |
| very | woensdag 9 april 2014 @ 14:46 |
| Komop jongens...geen fittie aub Ik waardeer ieders input, maar sommige input leg ik naast me neer Ik weet misschien weinig van fietsen, maar kan nog wel zelf een beetje redeneren haha | |
| kaasplankje | donderdag 10 april 2014 @ 15:05 |
Die alfine versnellingsnaaf is niet kapot te krijgen, al heb ik geen ervaring met de riem. De naaf weegt wel als dieplood, en de stappen tussen de versnellingen liggen ver uit elkaar waardoor de een soms te zwaar is en de ander te licht. | |
| kaasplankje | donderdag 10 april 2014 @ 15:17 |
| Voorvering is natuurlijk enorm onzin voor een woonwerkfiets. Schijfremmen op fietsen van rond 1000.- zijn ook klotekwaliteit meestal. Je kan net zo goed V-brakes nemen dan. | |
| very | donderdag 10 april 2014 @ 15:32 |
Ik hoef niet perse voorvering inderdaad. Maar is dat echt zo...zijn schijfremmen kutkwaliteit rond die prijs? | |
| very | donderdag 10 april 2014 @ 15:32 |
| |
| kaasplankje | donderdag 10 april 2014 @ 15:35 |
| Ik zou als ik TS was efkes kijken naar een Specialized sirrus of een Specialized source. Dat zijn ook wel kekke karretjes. http://www.vanherwerden.n(...)14-719676350127.html ![]() | |
| very | donderdag 10 april 2014 @ 15:37 |
Die is wel nice. Wil daar zaterdag wel ff langs gaan. Zelf ben ik meer benieuwd naar deze: http://www.vanherwerden.n(...)14-719676566481.html ![]() (maar wel weer gelijk bijna het dubbele van waar ik het eerst naar keek; de Merida T3 2014 Disc) | |
| kaasplankje | donderdag 10 april 2014 @ 15:38 |
| Tja jij komt zelf met een budget van 1K. Je kan het zo gek maken als je zelf wilt hé? Je kan beter voor die paar meier meer fietsschoenen en klikpedalen kopen en een cool helmpje. Dan ben je er niet meer af te slaan en zien we je over een jaar verslaafd in het wielrennentopic. | |
| very | donderdag 10 april 2014 @ 15:46 |
Nou...als iemand mij verslaafd kan krijgen, dan graag Mijn kantoorbaan vereist dat ik genoeg beweging krijg naarmate ik ouder wordt....dus zodoende Maar...zit er een groot verschil tussen die jij post en die ik post, op het uiterlijk na? Klikpedalen lijken me niks trouwens...wil wel gewoon normale schoenen kunnen dragen op de fiets. Klikpedalen komen wel een keer als het inderdaad serieuzer wordt ooit | |
| kaasplankje | donderdag 10 april 2014 @ 15:54 |
Ja daar zit wel wat verschil in, die comp is van alu met een staal vorkbuis en die carbon van composiet met alu vorkbuis. Die duurdere is dus een stuk lichter. Ook is die duurdere 2x 10 versnellingen en de comp 2x 9 verder zitten er iets betere spullen op die carbon, al is dat maar een paar dingskes zoals de derailleurs. Je kan best ff naar v. Herwerden want das een goed zaak met goed advies. Enne fietsen begint met klikschoenen, maar als je daar geen zin an hebt klap je der gewone pedalen op. | |
| kaasplankje | donderdag 10 april 2014 @ 16:02 |
Ja beetje wel, al zijn ze misschien voor jou gebruiksdoel goed genoeg. Ze lopen alleen wel een beetje aan dat voel je niet maar hoor je wel. *zing-zing-zing* Dat doen btw alle schijfremmen. | |
| very | donderdag 10 april 2014 @ 16:11 |
Laten zij ook proefritten maken van pakweg een half uurtje, dat je weet? | |
| kaasplankje | donderdag 10 april 2014 @ 16:14 |
| Vast wel, loop anders ff binnen of bel ze. | |
| very | donderdag 10 april 2014 @ 16:23 |
Heb al een mail gestuurd. Indien geen reactie bel ik inderdaad even. Heb ook al een afspraak elders om die merida te testen en weer ergens anders om die koga supermetro te testen | |
| kaasplankje | donderdag 10 april 2014 @ 16:30 |
| Nou houd ons op de hoogte. | |
| very | donderdag 10 april 2014 @ 16:39 |
Sowieso | |
| very | dinsdag 15 april 2014 @ 23:09 |
| Van het weekend eventjes een half uurtje gefiets op die Specialized Sirrus Comp Carbon Disc 2014. Leuk ding wel. Ik ben in ieder geval al zo ver dat ik in ieder geval niet kies voor die fietsen die uit de OP die 1100 zijn, want dan leg ik liever een paar euro bij en haal de Specialized | |
| capricia | dinsdag 15 april 2014 @ 23:13 |
| Ik heb een paar jaar geleden de voorloper gehad. Heerlijke fiets! Complimenten voor je smaak. | |
| very | dinsdag 15 april 2014 @ 23:18 |
Maar ik moet de Merida T3 nog proberen. Jij moet nu wel goed de verschillen tussen de merida en de (voorloper van) de specialized kunnen benoemen dan, toch? | |
| capricia | dinsdag 15 april 2014 @ 23:43 |
Die Merida die ik nu heb is een vrouwenmodel. En dus past hij beter qua geometrie bij mij. Verders vind ik de Merida wat stijver qua bracket en weer wat relaxten in het stuurwerk. Het is allemaal zo persoonlijk! Ga gewoon proefrijden en voel zelf wat je het fijnst vindt passen bij jezelf. | |
| very | zondag 20 april 2014 @ 15:42 |
Gisteren op die Merida gereden, maar ik moet zeggen dat de eerste indruk van de Specialized een stuk beter was. Kan misschien ook komen dat ik al de hele dag gefietst had, maar ik kreeg wel de indruk dat de Specialized makkelijker hard ging. Ook vond ik de handvatten van de Merida niet zo prettig | |
| TheWhiteCowboy | zondag 20 april 2014 @ 16:25 |
| De specialized heeft een groter voorblad en is ook beter afgemonteerd dan de T3, je moet hem dan ook eerder vergelijken met de T5. | |
| very | zondag 20 april 2014 @ 17:07 |
Maar die vind ik niet mooi Ik denk dat ik er wel uit ben...de specialized gaat hem worden | |
| capricia | zondag 20 april 2014 @ 17:10 |
Daar krijg je geen spijt van! Leuk dat je ze beiden gereden hebt. Het is ook allemaal zo persoonlijk. Ik vind die handvaten van de Merida juist weer heel fijn. Heb dan geen handschoentjes nodig. Had ik op de Specialized wel echt nodig. | |
| BORRREETJEEE | zondag 20 april 2014 @ 18:23 |
Nieuwe handvatten zet je er zelf zo op, niet echt iets om je keuze door te laten bepalen. | |
| YellowBlacks | zondag 20 april 2014 @ 18:31 |
Deze is ook wel leuk.![]() http://www.fiets.nl/2014/(...)eert-nieuwe-fietsen/ | |
| very | maandag 21 april 2014 @ 22:40 |
Niet voor mijn doeleinde Maar leuk ding om te zien ja | |
| very | woensdag 23 april 2014 @ 21:40 |
| Morgen ga ik de Specialized kopen, hoop ik. Ze hebben namelijk alleen nog de L-versie, de XL is op en ook niet meer leverbaar. Ik hoop dus dat de L groot genoeg is voor mij Ik ga er wel van uit; ik ben 1,85 lang en heb relatief korte benen. Maar mocht ie toch te klein zijn, dan ben ik de lul. Kan hem nergens anders vinden namelijk. | |
| very | donderdag 24 april 2014 @ 22:03 |
| Donderdag a.s. kan ik hem ophalen De L is groot genoeg, maar ze hadden hem niet in het pand staan, maar in de loods ofzo. Dus weekje wachten, maar hij komt eraan De Specialized Sirrus Carbon dus | |
| kaasplankje | zondag 27 april 2014 @ 12:54 |
| Leuk. Succes ermee. | |
| very | donderdag 1 mei 2014 @ 23:12 |
| De specialized is binnen Heerlijk ding. Hopelijk lekker weer dit weekend, ff knallen. Iemand enig idee hoeveel km je schijfremmen moet inremmen? | |
| trovey | donderdag 1 mei 2014 @ 23:25 |
Jij vindt dat vreemd? | |
| very | vrijdag 2 mei 2014 @ 00:20 |
Niet vreemd, maar dus ook niet altijd even betrouwbaar. Er zijn echt nog wel bedrijven die gewoon eerlijk zeggen als een ander product van een andere winkel beter bij je past. Toen ik zelf in een winkel werkte gaf ik ook eerlijk advies, ook al betekende dat ze dan bij mij niet kopen. Wel komen ze daarna bij jou terug als ze iets anders zoeken wat je wellicht wel hebt. Dus helemaal onmogelijk is oprecht eerlijk advies ook niet, en van dergelijke speciaalzaken zou je zoiets best mogen verwachten. Je verliest misschien een verkoop, maar wint wel een goede reputatie. | |
| trovey | vrijdag 2 mei 2014 @ 00:38 |
Ze moeten ook gewoon eten in deze mindere tijden. | |
| very | vrijdag 2 mei 2014 @ 01:44 |
Ze verkopen anders behoorlijk goed | |
| very | zondag 4 mei 2014 @ 18:26 |
| Iemand enig idee hoeveel km schijfremmen moeten worden ingeremd? Net mijn eerste ritje gemaakt; 50 km door de duinen | |
| TheWhiteCowboy | zondag 4 mei 2014 @ 18:32 |
Het ligt er maar net aan hoe vaak je remt. | |
| very | zondag 4 mei 2014 @ 18:36 |
Ik had begrepen dat je OF licht remmend slepend van heuvels af moet OF zachtjes de remmen indrukken en gewoon doortrappen. Ik denk dat het met gewoon gebruik ook wel ingeremd wordt. Is zoiets meetbaar? | |
| capricia | zondag 4 mei 2014 @ 18:50 |
| Met een paar honderd km zijn ze ingeremd. | |
| very | zondag 4 mei 2014 @ 20:31 |
| Wat ik vooral lees is dat 30 x hard remmen van 30/km naar 0 het beste is. Dat morgenmiddag maar eventjes doen. Flinke interval training http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=5&t=14294 [ Bericht 48% gewijzigd door very op 04-05-2014 20:37:21 ] | |
| very | maandag 5 mei 2014 @ 16:54 |
| Net nieuwe pedalen besteld...binnenkort maar eens even voor schoenen kijken Lijken mij ideaal: normale kant voor woon/werk en kliksysteem voor lange afstanden http://www.bikester.nl/fi(...)-pedalen/355241.html | |
| capricia | maandag 5 mei 2014 @ 17:01 |
Haha, die heb ik ook. Maar dan van blank metaal. | |
| capricia | maandag 5 mei 2014 @ 17:04 |
| Maak eens een foto van je bike? | |
| very | maandag 5 mei 2014 @ 18:33 |
En...bevallen ze?
![]() ![]() ![]() | |
| capricia | maandag 5 mei 2014 @ 18:40 |
| Wouw. Mooi hoor! Is dat een houder voor je Phone? Bevalt dat? Ik heb hem altijd om mijn arm, nl. | |
| very | maandag 5 mei 2014 @ 18:44 |
Thanks Die iphone houder bevalt alleen op een gladde weg haha. Bij klinkers hoor je dat ding trillen als een gek Nu maar hopen dat ik niet op mijn bek ga, want dan is mijn telefoon ook gelijk afgeschreven Bevallen je trappers? | |
| capricia | maandag 5 mei 2014 @ 19:26 |
Ja. Spd voor snelle ritten en op m'n gympen op de wat gewonere tochtjes. Zou ze zelf het liefst iets groter zien qua oppervlak. Je zit met je gympen toch op een klein metalen stukje te duwen. Dat gaat op gegeven moment irriteren. Maar mss moet het nog wennen. | |
| very | dinsdag 6 mei 2014 @ 10:44 |
Zijn ze zo klein dan? Ik zie wel..als ze niet bevallen gaan ze gewoon weer terug Net voor het eerst de route naar werk gefietst. Eerst met mijn MTB deed ik er een goede drie kwartier over. Nu nog maar een krap half uurtje | |
| very | vrijdag 9 mei 2014 @ 09:58 |
| Hier even pluggen...misschien dat hier iemand zit die mij kan helpen V&A / [GEZ] Fietsdrager voor Golf 4 ZONDER trekhaak | |
| very | vrijdag 16 mei 2014 @ 12:13 |
| Nou...dat gaat al goed. Fiets staat nu weer bij de winkel omdat de trapas kraakte | |
| Kreator | donderdag 22 mei 2014 @ 10:56 |
Toffe fiets, very. (zag hem via KLB topic). Zoiets wil ik ook nog wel een keer hebben, maar dan nét ff wat meer stadsfiets, dus met spatborden oa. | |
| kanovinnie | donderdag 22 mei 2014 @ 10:58 |
| Valt me nu pas op... lijkt het wel het gewone roubaix frame te zijn? | |
| very | donderdag 22 mei 2014 @ 11:12 |
Thanks maar hier kunnen ook spatborden op hoor geen idee | |
| very | donderdag 22 mei 2014 @ 11:28 |
Ja dus ![]() | |
| kanovinnie | donderdag 22 mei 2014 @ 11:28 |
| Dus je hebt een racefiets met recht stuur | |
| very | donderdag 22 mei 2014 @ 11:32 |
Dat was ook de bedoeling | |
| very | donderdag 22 mei 2014 @ 11:36 |
| Iemand hier trouwens in de buurt van Den Haag die in het bezit is van de wetenschap én het gereedschap om remmen te ontluchten? Ik ben zo dom geweest om mijn fiets op zijn kop te zetten en nu is mijn achterrem een spons geworden Het zijn Tektro Draco 2 remschijven. | |
| Life2.0 | vrijdag 23 mei 2014 @ 17:43 |
vlakbij station voorburg zit een fietsenwinkel die mtbs verkoopt en dat zo kan fixen gewoon olie en een spuitje kopen is natuurlijk een goede investering | |
| kanovinnie | vrijdag 23 mei 2014 @ 17:50 |
Als je er geen verstand van hebt>laten doen | |
| BORRREETJEEE | vrijdag 23 mei 2014 @ 18:34 |
Maar als je het niet probeert leer je het nooit, en bleeden is niet zo moeilijk. En er is vast wel een guide te vinden. Je kan bijvoorbeeld deze kit kopen: http://www.epicbleedsolut(...)tektro/complete-kit/ En een guide: [ Bericht 17% gewijzigd door BORRREETJEEE op 23-05-2014 18:44:20 ] | |
| very | vrijdag 23 mei 2014 @ 21:16 |
Haha...volgens mij is dat de zaak waar ik mijn fiets vandaan heb. Kan daar pas 3 juni terecht Alsnog bedankt natuurlijk | |
| Life2.0 | vrijdag 23 mei 2014 @ 21:18 |
voor de motor zou ik dat ook zeggen, daar heb je veel meer zaken die erbij komen kijken, voor de fiets is het zo pisseasy, als je het nog een keer in je leven wilt doen is het al makkelijk om het spul in huis te hebbe | |
| very | vrijdag 23 mei 2014 @ 21:39 |
Spul komt zeker in huis, maar ik zou graag eerst meekijken met iemand die weet wat ie doet. Op youtube kan dat natuurlijk wel, maar persoonlijk contact en direct meekijken/vragen stellen vind ik toch prettiger. Zie ook dit topic: FHF / Iemand handig met fietsen? | |
| very | vrijdag 23 mei 2014 @ 21:40 |
| |
| Life2.0 | vrijdag 23 mei 2014 @ 21:46 |
thing is, dat voor verschillende modellen je verschillende nippels hebt en die zou dan toevallig net iemand moeten hebben liggen (of het moet passen) verder vind ik het wel erg matig dat je daar 1) pas dan pas kan 2) dat die het niet gewoon even doet terwijl je erbij staat maaaaaar je systeem is gesloten gebleven je hebt enkel de fiets omgedraaid? | |
| Life2.0 | vrijdag 23 mei 2014 @ 21:47 |
| ps doe het straks gewoon zelf, gewoon er even voor gaan zitten en snappen hoe het werkt | |
| very | vrijdag 23 mei 2014 @ 22:11 |
haha...dat is ook weer zo Wie weet doe ik dat wel. Aan de andere kant: 3 juni is zo ver weg niet meer | |
| very | donderdag 24 juli 2014 @ 09:41 |
| Nou...ik heb alweer een tijdje mijn fiets in gebruik, maar niet voor de volle 100% naar tevredenheid Ik heb al een keer gehad dat de trapas erg kraakt. Ben toen teruggegaan en toen was het weg...voor eventjes dan.Toen het weer terugkwam ben ik weer terug gegaan en hebben ze nog wat nauwkeuriger gekeken. Ze kwamen erachter dat er speling zat in de lagers die in het frame zelf zitten. Fiets dus uiteindelijk terug naar Specialized. Heb hem toen na een ruime week weer teruggekregen met de mededeling dat het gerepareerd was. Nu, krap een maand later, kraakt het daar godverdomme wéér Ik heb dus weinig hoop dat het nog goed gaat komen met deze fiets En het vervelende is, deze fiets is niet meer te krijgen, dus ik weet even niet wat ik hier nou mee aan moet. Zou het op te lossen zijn met een betere kwaliteit onderdeel, moet er een heel nieuw frame komen? Zal ik gewoon een andere fiets halen? Ik baal hier wel goed van, want los van dat kraken ben ik wel erg tevreden over deze fiets. | |
| very | dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:29 |
| Byebye Specialized Sirrus Comp carbon Hello Focus Culebro SL 1.0 2014 & hello Focus Black Forest 29R 4.0 2014 ![]() ![]() | |
| kanovinnie | dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:36 |
| Wat is er met je ouwe gebeurd dan? | |
| very | dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:44 |
Aanvullend: de laatste oplossing was een metalen buis in het carbon frame verlijmen, daar de rollagers in en dan een aangepaste trapas. Maar de voorbladen die ze er noodgedwongen op gezet hadden zagen er totaal niet uit. Hoogglans zwart met allemaal chrome randjes. In plaats van dat ze dat eerst voorleggen. Blijkbaar boeit hun het visuele te weinig en mij te veel Nu gewoon alu frame ipv carbon en betere afmontage (ultegra ipv tiagra) | |
| kanovinnie | dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:45 |
| Maaruh, je hebt die fiets zelf verkocht? Of je geld terug gekregen? | |
| very | dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:47 |
Geld terug gekregen Wat service betreft kan ik VanHerwerden best aanraden hoor. Al leken ze minder blij toen bleek dat ik liever mijn fiets terug gaf dan vrede had met die lelijke voorbladen, maar ach...kan ik begrijpen |