Zodra jij in beweging komt, omdat je voelt dat je in beweging moet komen, net zoals dat je voelt dat je moet ademen, dan is het dringend.quote:Op zondag 6 april 2014 17:30 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Hoe maak je het dringend / wanneer wordt het dringend?
Myeah maar keb et nooit gedaan dus..zzzzquote:Op zondag 6 april 2014 17:35 schreef Gray het volgende:
[..]
Zodra jij in beweging komt, omdat je voelt dat je in beweging moet komen, net zoals dat je voelt dat je moet ademen, dan is het dringend.
Maar het is niet erg om niet een dringende behoefte te voelen, hoor. Soms duurt het even voor een smeulend vuurtje weer begint te branden. Het enige dat nodig was, was tijd. Daar kan geen hoeveelheid aanmaakblokjes tegenop.
Heb je er last van: dan maak je het dringend.quote:Op zondag 6 april 2014 17:30 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Hoe maak je het dringend / wanneer wordt het dringend?
quote:Op zondag 6 april 2014 17:48 schreef Elvi het volgende:
[..]
Heb je er last van: dan maak je het dringend.
Heb je er HEEL ERG last van: dan is het dringend geworden.
Hoe maak ik het dringend?quote:Op zondag 6 april 2014 17:48 schreef Elvi het volgende:
[..]
Heb je er last van: dan maak je het dringend.
Heb je er HEEL ERG last van: dan is het dringend geworden.
Door te wachten tot je er last van krijgt.quote:
Tis wel een issue, tis gewoon nog niet dringend ''genoeg'' dat ik er blijkbaar iets mee doe, er zit veel te weinig kracht achter.quote:Op zondag 6 april 2014 18:11 schreef Elvi het volgende:
[..]
Door te wachten tot je er last van krijgt.
Ik snap je vraag nietHet is blijkbaar geen issue nu dus waarom zou je er een issue van maken?
Dan kan je toch weinig meer doen dan alleen maar wachten tot het dringend is? Als het moet dan komt het vanzelf.quote:Op zondag 6 april 2014 18:22 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Tis wel een issue, tis gewoon nog niet dringend ''genoeg'' dat ik er blijkbaar iets mee doe, er zit veel te weinig kracht achter.
Dan is het misschien verstandig om te gaan "bezuinigen" op je activiteiten die jou (veel) energie kosten, tijd om het eigenlijke probleem op te lossen heb je niet gezien hoe acuut dit bij jou is.quote:Op zondag 6 april 2014 18:31 schreef kuolema het volgende:
Mijn stemming is weer behoorlijk aan het schommelen ... op dit moment voel ik me echt niet goed.
Misschien ben ik ook te veel bezig met (sociale) dingen plannen/afspreken. Daar raak ik altijd van in de war of zo, alsof er iets niet klopt, ik krijg er een heel naar gevoel bij.
Slaap de laatste tijd ook niet goed, de hele nacht onrustig en eerder wakker.
Nah ik weet het niet. Ik denk wel na over wat er in therapie is gebeurd maar het is voor mijzelf nog niet intensief geweest omdat ik pas net ben begonnen. Hoewel ik er wel mee zit dat degene in de groep die ik echt tof vind, na volgende week weg gaat en ik bang ben voor hoe het daarna gaat - dat ik me dan alleen voel of zo.quote:Op zondag 6 april 2014 18:51 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dan is het misschien verstandig om te gaan "bezuinigen" op je activiteiten die jou (veel) energie kosten, tijd om het eigenlijke probleem op te lossen heb je niet gezien hoe acuut dit bij jou is.
Houd je therapie je ook bezig wellicht?
En je ouders een knuf geven? En vertellen dat je ze nodig hebt?quote:Op zondag 6 april 2014 19:07 schreef kuolema het volgende:
Ik heb nu het gevoel dat ik moet huilen ... maar ik weet dat dat toch niet gaat gebeuren.
Ik ben ook zo moe. Als het komende week niet beter wordt ga ik misschien maar om slaapmedicatie vragen. Maar ja dat durf ik dan weer niet.
Iew nee ... ik wil juist uit de buurt blijven van mijn vader.quote:Op zondag 6 april 2014 19:16 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
En je ouders een knuf geven? En vertellen dat je ze nodig hebt?
Waarom?quote:Op zondag 6 april 2014 19:17 schreef kuolema het volgende:
[..]
Iew nee ... ik wil juist uit de buurt blijven van mijn vader.
Ik heb in dat opzicht niet zo'n goede band met mijn ouders.quote:
Lijkt me een prima onderwerp om te bespreken tijdens je therapie.quote:Op zondag 6 april 2014 19:19 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ik heb in dat opzicht niet zo'n goede band met mijn ouders.
Vind je dat niet vervelend?quote:Op zondag 6 april 2014 19:19 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ik heb in dat opzicht niet zo'n goede band met mijn ouders.
Misschien. Maar ik zou eigenlijk niet weten waarom. Het is zoals het is, zo is het altijd geweest.quote:Op zondag 6 april 2014 19:27 schreef Gray het volgende:
[..]
Lijkt me een prima onderwerp om te bespreken tijdens je therapie.
Ik vind het niet fijn dat die afstand er is, maar ik heb die band gewoon niet met mijn ouders en daar wil ik ook niets aan doen, want als ik denk aan steun zoeken bij hen, voel ik alleen afkeer van ze. Brrr. Ik wil dat ze niets te maken hebben met mijn persoonlijke dingen. Ik vind het al te veel dat ze ongeveer weten van mijn problemen. Ik zou gewoon willen dat ik andere ouders had bij wie ik wel troost zou kunnen vinden.quote:Op zondag 6 april 2014 19:30 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Vind je dat niet vervelend?
Is dat iets wat je wel zou willen? Of zijn misschien je ouders deel van de oorzaak van je huidige problemen?
Ik heb ook niet altijd een goeie band met mn ouders gehad, dus dat lijkt me op zich niet iets wat ik heel vreemd zou vinden ergens.
Blijkbaar heeft het best een impact op je, gezien hoe je er tegenop kijkt.quote:Op zondag 6 april 2014 19:36 schreef kuolema het volgende:
[..]
Misschien. Maar ik zou eigenlijk niet weten waarom. Het is zoals het is, zo is het altijd geweest.
Zie?quote:Op zondag 6 april 2014 19:37 schreef kuolema het volgende:
En ja, mijn ouders, vooral mijn moeder, zijn ook een oorzaak van mijn problemen.
Oke, dan snap ik het wel een beetje. Bij mij waren mijn ouders een (groot) deel van mn problemen en uiteindelijk heb ik hun pas betrokken bij m'n behandeling toen ik het echt niet langer uit kon stellen. Heb daar achteraf ook totaal geen spijt van. Toen ik opgenomen was, wisten m'n ouders dan ook van niks. Ik kan me nu trouwens niet eens meer herinneren of ik door ze gebeld was in die tijd maar als, dan had ik een 1 of andere kutsmoes bedacht om maar van ze af te zijn. Ik wilde hun er niet bij betrekken omdat zij dit zelf (groot)deels zelf veroorzaakt hadden.quote:Op zondag 6 april 2014 19:37 schreef kuolema het volgende:
En ja, mijn ouders, vooral mijn moeder, zijn ook een oorzaak van mijn problemen.
En nu snap ik bovenstaande ook gelijk beter.quote:Op zondag 6 april 2014 19:36 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ik vind het niet fijn dat die afstand er is, maar ik heb die band gewoon niet met mijn ouders en daar wil ik ook niets aan doen, want als ik denk aan steun zoeken bij hen, voel ik alleen afkeer van ze. Brrr. Ik wil dat ze niets te maken hebben met mijn persoonlijke dingen. Ik vind het al te veel dat ze ongeveer weten van mijn problemen. Ik zou gewoon willen dat ik andere ouders had bij wie ik wel troost zou kunnen vinden.
Ik ga ook systeemtherapie krijgen, met ouder(s) erbij, daar zie ik dus echt vreselijk tegenop.
Vertel dat ook vooral voordat je die therapie met je ouders erbij gaat krijgen. Dan weten ze meer de achtergrond. Ik hoop dat je goede therapeuten hebt die door de eventuele rookgordijnen van ouders heen kunnen prikken.quote:Op zondag 6 april 2014 19:37 schreef kuolema het volgende:
Ja dat klopt, maar ik kan me niet voorstellen dat er iets kan veranderen.quote:Op zondag 6 april 2014 19:42 schreef Gray het volgende:
[..]
Blijkbaar heeft het best een impact op je, gezien hoe je er tegenop kijkt.
[..]
Zie?
Hoe was het om je ouders erbij te betrekken? Is er daardoor iets veranderd in het contact?quote:Op zondag 6 april 2014 19:46 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Oke, dan snap ik het wel een beetje. Bij mij waren mijn ouders een (groot) deel van mn problemen en uiteindelijk heb ik hun pas betrokken bij m'n behandeling toen ik het echt niet langer uit kon stellen. Heb daar achteraf ook totaal geen spijt van. Toen ik opgenomen was, wisten m'n ouders dan ook van niks. Ik kan me nu trouwens niet eens meer herinneren of ik door ze gebeld was in die tijd maar als, dan had ik een 1 of andere kutsmoes bedacht om maar van ze af te zijn. Ik wilde hun er niet bij betrekken omdat zij dit zelf (groot)deels zelf veroorzaakt hadden.
Gelukkig was het moment dat ik ze wel ging betrekken bij mn behandeling pas na een aantal jaar, dus had in die tijd ondertussen al voldoende aan mezelf kunnen werken dat ik me in elk geval deels had losgemaakt van hun.
Edit:
[..]
En nu snap ik bovenstaande ook gelijk beter.
Kan me heeeel goed voorstellen dat je er niet op zit te wachten je ouders erbij te betrekken.
Toen ik groepstherapie had, wou ik absoluut -niet- dat mn moeder (ik woonde in de begintijd nog thuis) wist waar ik 1 keer in de week rond aan het hangen was (ze werkte die middag toch dus ik kon het makkelijk verbergen). Zelfs mn post wou ik ab-so-luut niet thuis laten bezorgen, ze moesten het me maar in persoon geven, wat dus ook gebeurde.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zat ook vaak in de stress over de post van de psycholoog/ggz toen ze het niet wisten. En moest liegen als ik naar de psych ging.
Nu stellen ze wel eens vragen over mijn behandeling (zo vroeg mijn moeder naar mijn diagnose en of ik nog verdere behandeling zou krijgen en stelt mijn vader vragen als hij denkt dat het niet goed gaat) , dan moet ik wel antwoord geven, maar dat vind ik echt niet fijn en ik zou er zelf ook nooit over beginnen.
Het bewijst wel dat ze om me geven en bezorgd zijn, wat in principe goed is, maar ik zou eerlijk gezegd liever willen dat ze van niets wisten en me gewoon met rust zouden laten.De psycholoog weet dat ik het niet leuk vind.quote:Op zondag 6 april 2014 20:14 schreef zomertje het volgende:
[..]
Vertel dat ook vooral voordat je die therapie met je ouders erbij gaat krijgen. Dan weten ze meer de achtergrond. Ik hoop dat je goede therapeuten hebt die door de eventuele rookgordijnen van ouders heen kunnen prikken.Why are you wearing that stupid man suit?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |