abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138535240
quote:
Le Pen wil speciale lunches voor moslims verbieden

Scholen in Frankrijk moeten moslimkinderen in de kantines niet langer de mogelijkheid bieden om speciale lunches zonder varkensvlees te kiezen. Dat heeft de leider van het extreemrechtse Front National, Marine Le Pen, gezegd tijdens een bijeenkomst, meldden diverse Franse media.

Le Pen ziet de plannen het liefst zo snel mogelijk ingevoerd worden door de nieuwe burgemeesters in de 11 districten waar het Front National vorige week de gemeentelijke verkiezingen won.

'We zullen het niet accepteren dat er op basis van geloof eisen worden gesteld aan het menu', zei Le Pen. 'Er is absoluut geen reden om het geloof te verweven in de publieke sfeer, dat staat in de wet.'
Bron: AD
Die zal vast wel een aantal doodsbedreigingen gaan krijgen.
Ура для россии
pi_138535263
En de joden die moeten dan ook verplicht varkensvlees gaan eten?
pi_138535267
Goede regeling. Moeten ze in Nederland ook invoeren
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  zaterdag 5 april 2014 @ 12:19:22 #4
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_138535281
Dus je mag als kind wel eisen dat je een aangepaste maaltijd krijgt zolang je redenen maar niet van religieuze aard zijn?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_138535314
Gelijke monniken, gelijke kappen. Speciale menu's voor kinderen uit gezinnen met een bepaalde levensovertuiging moeten dan ook verboden worden. Geen vegetarische of veganistische keuzes meer dus.
Blijft alleen de medische voorschriften over zoals bij diabetici en kinderen met een voedsel allergie.
pi_138535326
Wat bedoel je speciale lunch? Je kiest dan gewoon voor kip in plaats van een hamlap. Of je kiest voor salami in plaats van ham. Wat is er nu precies zo speciaal?

Dat halal verboden wordt in schoolkantines, dat zou dan wel weer moeten.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  zaterdag 5 april 2014 @ 12:24:05 #7
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_138535373
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 12:18 schreef Basp1 het volgende:
Ja.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  zaterdag 5 april 2014 @ 12:24:09 #8
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_138535374
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 12:21 schreef Ouder1 het volgende:
Gelijke monniken, gelijke kappen. Speciale menu's voor kinderen uit gezinnen met een bepaalde levensovertuiging moeten dan ook verboden worden. Geen vegetarische of veganistische keuzes meer dus.
Blijft alleen de medische voorschriften over zoals bij diabetici en kinderen met een voedsel allergie.
Als je iedereen op school dan toch gaat dwingen om hetzelfde te eten, waarom niet meteen dwingen om dezelfde vakken te volgen... en dezelfde muziek te luisteren tijdens schooltijd. En dezelfde kleding te dragen en dezelfde haarkleur te nemen.

Want iedereen weet dat school een lopendeband fabriek is waar we jaarlijks miljoenen individuen proberen om te vormen naar dezelfde overheids goedgekeurde persoonlijkheid
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  zaterdag 5 april 2014 @ 12:24:52 #9
358523 IkStampOpTacos
pi_138535389
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 april 2014 12:24 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Als je iedereen op school dan toch gaat dwingen om hetzelfde te eten, waarom niet meteen dwingen om dezelfde vakken te volgen... en dezelfde muziek te luisteren tijdens schooltijd. En dezelfde kleding te dragen en dezelfde haarkleur te nemen.

Want iedereen weet dat school een lopendeband fabriek is waar we jaarlijks miljoenen individuen proberen om te vormen naar dezelfde overheids goedgekeurde persoonlijkheid
Goede vergelijkingen man.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-
pi_138535400
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 12:21 schreef SuperHarregarre het volgende:
Wat bedoel je speciale lunch? Je kiest dan gewoon voor kip in plaats van een hamlap. Of je kiest voor salami in plaats van ham. Wat is er nu precies zo speciaal?

Salami ja?
  zaterdag 5 april 2014 @ 12:25:29 #11
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_138535404
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 12:24 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Goede vergelijkingen man.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De argumenten zijn nu al op? Ik had toch nog wel 1 of 2 rondjes verwacht.
pi_138535417
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 april 2014 12:25 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Salami ja?
Is salami ook varkensvlees? Geen idee eigenlijk. :P Ik vind 't heerlijk maar 't boeit me geen reet wat erin zit. :P

Edit: Rundvlees of rundvlees+varkensvlees.
pi_138535426
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 12:21 schreef SuperHarregarre het volgende:

Koks in deze scholen moeten te veel verschillende maaltijden bereiden. Naast het standaard wel/niet vegetarisch en de vele vormen van medische voorschriften, moet er dus ook een keuze ijn in halal en 'gewoon' voedsel waarbij het 'halal' dus ook weer met medische voorschriften geconfronteerd kan worden.

Alle maaltijden halal maken is een methode die nu al veel wordt gebruikt (ook in Nederlandse kantines). Echter schrijft halal ook voor dat het vlees geslacht en bereid dient te zijn door een moslim onder supervisie van een imam. Hierdoor is er sprake van discriminatie op basis van geloof in het uitbesteden van de opdracht van het leveren van voedsel aan de scholen. En dat is bij wet verboden.
pi_138535437
Goede richting gaan we op met z'n allen.

Zo vol haat zitten dat je hier een punt van gaat maken...
pi_138535440
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 12:26 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Is salami ook varkensvlees? Geen idee eigenlijk. :P Ik vind 't heerlijk maar 't boeit me geen reet wat erin zit. :P
Over het algemeen wel. Er zijn wel koshere of halal-varianten met rundvlees of andere vleessoorten.
pi_138535454
quote:
9s.gif Op zaterdag 5 april 2014 12:27 schreef zarGon het volgende:
Goede richting gaan we op met z'n allen.

Zo vol haat zitten dat je hier een punt van gaat maken...
Inderdaad.
Zijn er dan echt geen belangrijkere zaken die voorrang verdienen?
  zaterdag 5 april 2014 @ 12:28:05 #17
358523 IkStampOpTacos
pi_138535455
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 april 2014 12:25 schreef SpecialK het volgende:

[..]

De argumenten zijn nu al op? Ik had toch nog wel 1 of 2 rondjes verwacht.
Jij vergelijkt appels met peren en steekt een heel relaas af over allerlei zaken die hier helemaal niks mee te maken hebben. Wat valt er dan te zeggen behalve dat je maar wat raar loopt te zwammen?
-
pi_138535456
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 12:26 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Koks in deze scholen moeten te veel verschillende maaltijden bereiden. Naast het standaard wel/niet vegetarisch en de vele vormen van medische voorschriften, moet er dus ook een keuze ijn in halal en 'gewoon' voedsel waarbij het 'halal' dus ook weer met medische voorschriften geconfronteerd kan worden.

Alle maaltijden halal maken is een methode die nu al veel wordt gebruikt (ook in Nederlandse kantines). Echter schrijft halal ook voor dat het vlees geslacht en bereid dient te zijn door een moslim onder supervisie van een imam. Hierdoor is er sprake van discriminatie op basis van geloof in het uitbesteden van de opdracht van het leveren van voedsel aan de scholen. En dat is bij wet verboden.
Ja, met andere woorden. We worden gewoon gedwongen om ons aan te passen aan de minderheid, terwijl dit ook nog eens tegen onze principes ingaat.

Als je halal wil eten, neem je 't maar mee van huis, dunkt me. Eten wat de pot schaft.
  zaterdag 5 april 2014 @ 12:29:15 #19
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_138535478
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 12:28 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Jij vergelijkt appels met peren en steekt een heel relaas af over allerlei zaken die hier helemaal niks mee te maken hebben. Wat valt er dan te zeggen behalve dat je maar wat raar loopt te zwammen?
Zeggen dat ik zwam is niet hetzelfde als aantonen dat ik zwam. Leg eens aan de toehoordertjes uit waarom mijn vergelijking mank loopt en waarom mijn argument compleet irrelevant is.
pi_138535487
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 12:28 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Ja, met andere woorden. We worden gewoon gedwongen om ons aan te passen aan de minderheid, terwijl dit ook nog eens tegen onze principes ingaat.

Als je halal wil eten, neem je 't maar mee van huis, dunkt me. Eten wat de pot schaft.
Ik ken idd een Joods gezin dat dat doet. Echt koosjer voedsel is moeilijk te krijgen buiten de joodse gemeenschap.
  zaterdag 5 april 2014 @ 12:31:38 #21
358523 IkStampOpTacos
pi_138535528
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 april 2014 12:29 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Zeggen dat ik zwam is niet hetzelfde als aantonen dat ik zwam. Leg eens aan de toehoordertjes uit waarom mijn vergelijking mank loopt en waarom mijn argument compleet irrelevant is.
Omdat je kinderen helemaal niet dwingt hetzelfde te eten. Je biedt alle kinderen alleen hetzelfde aan zonder dat je onderscheid gaat maken tussen de 34 variaties die men eist omdat kinderen vegetarisch zijn of iets niet mogen eten vanuit hun religie. Als mensen het standaardpakket niet tolereren moeten ze daar zelf maar op inspelen.

Jouw vergelijking dat ze van iedereen een eenheidsworst willen maken met dezelfde vakken, kleren enz. zijn totaal niet relevant voor de problematiek van schoolmaaltijden.
-
pi_138535564
Dit snap ik nou echt niet, is het nou echt zoveel moeite om rekening te houden met de wensen van beide groepen?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_138535573
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 12:18 schreef Basp1 het volgende:
Dan nemen ze zelf hun koshere lunch mee zoals vegetariers dan ook hun eigen eten mee kunnen nemen. Niemand kunnen ze verplichten varkensvlees te eten.
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
pi_138535579
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 12:33 schreef Hathor het volgende:
Dit snap ik nou echt niet, is het nou echt zoveel moeite om rekening te houden met de wensen van beide groepen?
Inderdaad, je snapt het echt niet.
pi_138535584
Zorg voor een vegetarisch alternatief en vrijwel iedereen kan het eten. En veganisten hebben pech.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')