abonnement Unibet Coolblue
  zondag 27 april 2014 @ 16:46:06 #101
88233 Steve
Still the best.
pi_139308481
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 16:25 schreef TimeJumper het volgende:
Uh, iedereen in die familie krijgt volgens mij een vergoeding hoor.
Alleen Beatrix, Alexander, Maxima en vanaf haar 18e Amalia krijgen een jaarlijkse uitkering van het rijk. In bepaalde gevallen zal vast wel een onkostenvergoeding gegeven worden aan andere leden, maar dat is geen vaste vergoeding. Daarom heeft de rest ook allemaal een 'gewone' baan. En zullen Alexia en Ariane ook ander werk gaan zoeken later waarschijnlijk. :).
"Atb is lief, groetjes Peri."
  zondag 27 april 2014 @ 16:50:08 #102
48646 Poeke
Lief-heb-ster
pi_139308655
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 13:00 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Over die jurkjes, brrrrrr :r wat een lelijkheid, er is zoveel te koop en dan kies je zoiets :N
En dan nog alle drie hetzelfde aan :N Misschien wilden ze wel eigenlijk een drieling :+
Ik heb gelezen dat het traditie is in koninklijke families om de kinderen te kleden in dezelfde kleding tijdens officiële gelegenheden, vandaar altijd die setjes.
Faber quisque fortunae suae.
Uit Eindhoven
  † In Memoriam † zondag 27 april 2014 @ 16:55:50 #103
43556 miss_dynastie
pi_139308910
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 16:50 schreef Poeke het volgende:

[..]

Ik heb gelezen dat het traditie is in koninklijke families om de kinderen te kleden in dezelfde kleding tijdens officiële gelegenheden, vandaar altijd die setjes.
Jep en in Argentinië is het 'gewoon' een traditie voor zover ik heb begrepen, dus dubbelop eren van tradities.
  zondag 27 april 2014 @ 17:34:26 #104
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_139310216
quote:
7s.gif Op zondag 27 april 2014 16:46 schreef Steve het volgende:

[..]

Alleen Beatrix, Alexander, Maxima en vanaf haar 18e Amalia krijgen een jaarlijkse uitkering van het rijk. In bepaalde gevallen zal vast wel een onkostenvergoeding gegeven worden aan andere leden, maar dat is geen vaste vergoeding. Daarom heeft de rest ook allemaal een 'gewone' baan. En zullen Alexia en Ariane ook ander werk gaan zoeken later waarschijnlijk. :).
Nou dat valt dan weer mee dan.
En och, ik geloof dat alle familieleden toevallig allemaal HBO of universiteit halen dus qua goede baan later (met de nodige opstapjes) zal het ook zeker lukken.
Rayen 2½ jaar!
  zondag 27 april 2014 @ 19:55:49 #105
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_139315206
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 16:50 schreef Poeke het volgende:

[..]

Ik heb gelezen dat het traditie is in koninklijke families om de kinderen te kleden in dezelfde kleding tijdens officiële gelegenheden, vandaar altijd die setjes.
Niet alleen in de koninklijke familie, het is bij adel iets wat bij gelegenheden wel vaker voorkomt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_139322542
En ook bij de gewone burger.
pi_139322667
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 17:34 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Nou dat valt dan weer mee dan.
En och, ik geloof dat alle familieleden toevallig allemaal HBO of universiteit halen dus qua goede baan later (met de nodige opstapjes) zal het ook zeker lukken.
Het is een bekende misvatting dat 'alle Oranjes een vergoeding krijgen'. Je bent dus niet de enige die dit dacht :)
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  zondag 27 april 2014 @ 22:09:36 #108
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_139322786
quote:
3s.gif Op zondag 27 april 2014 22:07 schreef Natalie het volgende:

[..]

Het is een bekende misvatting dat 'alle Oranjes een vergoeding krijgen'. Je bent dus niet de enige die dit dacht :)
Nou gelukkig anders voel ik me een kneus :+
In ieder geval degene die wat krijgen, krijgen veel te veel.

En ik vind het ook nogal heel frappant dat haast iedereen in die familie aan de universiteit heeft gestudeerd. In welke familie zie je dat? haast geeneen.
Rayen 2½ jaar!
pi_139322955
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 22:09 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Nou gelukkig anders voel ik me een kneus :+
In ieder geval degene die wat krijgen, krijgen veel te veel.

En ik vind het ook nogal heel frappant dat haast iedereen in die familie aan de universiteit heeft gestudeerd. In welke familie zie je dat? haast geeneen.
WA heeft daarbij wel heulll veel geluk (steun) gehad hoor..Volgens mij is hij niet bepaald de slimste van het stel. Friso kwam altijd tamelijk intelligent over en Constantijn heeft ze volgens mij ook goed op een rijtje.
pi_139324188
quote:
1s.gif Op zondag 27 april 2014 22:12 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]

WA heeft daarbij wel heulll veel geluk (steun) gehad hoor..
Van wie? En op welke manier?
pi_139325190
quote:
3s.gif Op zondag 27 april 2014 22:07 schreef Natalie het volgende:

[..]

Het is een bekende misvatting dat 'alle Oranjes een vergoeding krijgen'. Je bent dus niet de enige die dit dacht :)
Wordt verbreid en gekoesterd door de anti-royalisten. Die beweren dan verontwaardigd dat ook prinses Margriet, haar man en haar kinderen een royale staatsuitkering krijgen/kregen als zijnde lid van het koninklijk huis.

Het was wel verstandig om de prinsesje deze viering even te laten verschijnen, omdat nu bijna de hele zwik er was.
  zondag 27 april 2014 @ 23:04:36 #112
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_139326153
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 22:47 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Wordt verbreid en gekoesterd door de anti-royalisten. Die beweren dan verontwaardigd dat ook prinses Margriet, haar man en haar kinderen een royale staatsuitkering krijgen/kregen als zijnde lid van het koninklijk huis.

Het was wel verstandig om de prinsesje deze viering even te laten verschijnen, omdat nu bijna de hele zwik er was.
Mabel was er niet. Dat viel me op. Kan heel goed haar eigen keus geweest zijn overigens.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 27 april 2014 @ 23:53:37 #113
163650 Greys
pi_139328107
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 22:09 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Nou gelukkig anders voel ik me een kneus :+
In ieder geval degene die wat krijgen, krijgen veel te veel.

En ik vind het ook nogal heel frappant dat haast iedereen in die familie aan de universiteit heeft gestudeerd. In welke familie zie je dat? haast geeneen.
Maar is dat ook niet een beetje wat er verwacht wordt van je, als lid van de koninklijke familie?
Volgens mij is er niemand die je tegenhoudt als je als Oranje achter de kassa bij de AH wilt gaan werken, maar het is toch wel een beetje wat past bij gegoede families? Niet alleen koninklijke? :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_139328770
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 22:29 schreef Bladergroen het volgende:

[..]

Van wie? En op welke manier?
Professor Wesseling. Hij gaf privelessen aan WA omdat hij naast de reguliere colleges een soort van bijles nodig had. Ook ondersteunde hij hem bij zijn scriptie, waarover zelfs beweerd wordt dat het meer Wesselings werk was dan van WA. De professor noemde hem later "beslist geen intellectueel".
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 28 april 2014 @ 00:18:23 #115
163650 Greys
pi_139328907
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 00:14 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]

Professor Wesseling. Hij gaf privelessen aan WA omdat hij naast de reguliere colleges een soort van bijles nodig had. Ook ondersteunde hij hem bij zijn scriptie, waarover zelfs beweerd wordt dat het meer Wesselings werk was dan van WA. De professor noemde hem later "beslist geen intellectueel".
Wat een lúl van een professor dan, om zoiets te zeggen achteraf.
Eerst helpen (en er vast goed voor betaald krijgen, voor die bijles, en/of er naam mee willen maken) en daarna iemand de grond in trappen en als domoor wegzetten.
Zoveel mensen die hulp nodig hebben, bijles bij een bepaald onderdeel etc., en die verder toch alles behalve dom zijn.

(Geen aanval naar jou uiteraard, I don't shoot the messenger :+ )
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_139329711
quote:
0s.gif Op maandag 28 april 2014 00:18 schreef Greys het volgende:

[..]

Wat een lúl van een professor dan, om zoiets te zeggen achteraf.
Eerst helpen (en er vast goed voor betaald krijgen, voor die bijles, en/of er naam mee willen maken) en daarna iemand de grond in trappen en als domoor wegzetten.
Zoveel mensen die hulp nodig hebben, bijles bij een bepaald onderdeel etc., en die verder toch alles behalve dom zijn.

(Geen aanval naar jou uiteraard, I don't shoot the messenger :+ )
Hij was intelligent, maar beslist geen intellectueel. Dat houdt dus niet in dat hij een domoor was.En daarna heeft de professor Beatrix ook nog geassisteerd tijdens staatsbezoeken en heeft hij een onderscheiding van haar gehad, dus zoals jij er nu over denkt, zo dacht het koninklijk huis dus in ieder geval niet.
pi_139330401
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 01:11 schreef kvd het volgende:

[..]

Hij was intelligent, maar beslist geen intellectueel. Dat houdt dus niet in dat hij een domoor was.
Precies. Ik ben ook geen intellectueel maar functioneer prima verder.
Je hoeft ook geen intellectueel te zijn om lintjes te knippen, toespraken van papier oplezen en wetten te ondertekenen.
Is Rutte wel een intellectueel?
  † In Memoriam † maandag 28 april 2014 @ 07:42:58 #118
37843 lady-wrb
kortaf
pi_139330677
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 22:05 schreef Teslynd het volgende:
En ook bij de gewone burger.
vroeger wel ja.
mijn zus en ik hadden ook wel dezelfde kleding vroeger. (soms precies hetzelfde, soms een andere kleur) maar lang niet alles.
maar dan heb ik het wel over de vorige eeuw hoor :)
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 29 april 2014 @ 18:06:23 #119
163650 Greys
pi_139382297
quote:
1s.gif Op maandag 28 april 2014 01:11 schreef kvd het volgende:

[..]

Hij was intelligent, maar beslist geen intellectueel.
Dat stond er niet, dat hij dat zó gezegd had.
Dat klinkt alweer heel anders dan "hij was beslist geen intellectueel".
Maar dat zal wel puur mijn opvatting zijn dan ^O^
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_139387390
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 april 2014 18:06 schreef Greys het volgende:

[..]

Dat stond er niet, dat hij dat zó gezegd had.
Dat klinkt alweer heel anders dan "hij was beslist geen intellectueel".
Maar dat zal wel puur mijn opvatting zijn dan ^O^
Het is een kleine nuance die niet in de post van letmehearyouscream werd gegeven ;)

Maar goed, als je naar de betekenis van het woord intellectueel kijkt en dat gaat leggen naast een (op dat moment) toekomstig koning, is het niet echt aardig.
Een intellectueel is een persoon met een grote algemene ontwikkeling, een goed ontwikkeld oordeelsvermogen, die betrokken is bij het maatschappelijk en cultureel debat. Intellectuelen worden vaak beschouwd als de hoeders en voortbrengers van de cultuur.

Ofwel, het is wel handig als een koning de eigenschappen van een intellectueel bezit ;)
Wat nog voor WA kan pleiten: de opmerking is gemaakt in de jaren '90, op dat moment was hij waarschijnlijk nog niet zo bezig met het koningsschap, maar hopelijk meer met genieten. Hij heette natuurlijk niet voor niet prins pils. Inmiddels zijn we 15-20 jaar verder, hij is aardig in zijn koningsschap gegroeid en zal wat dat betreft veel intellectueler zijn geworden.
  dinsdag 29 april 2014 @ 22:29:36 #121
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_139394539
Volgens mij nuanceert Wesseling het later juist weer door onder andere te stellen dat hij destijds met een intellectueel iemand bedoelde die zich in het publiek debat mengde, en dat daar bij WA geen sprake van kan zijn.

quote:
Wesselings eerdere uitspraak dat de prins ‘intelligent’ maar ‘beslist geen intellectueel’ zou zijn, noemde hij bij de boekpresentatie ‘een wel zeer oude koe’. ‘Als er onder de Nederlandse veestapel één dier is dat hoognodig moet worden geruimd dan is het wel dit bejaarde en kreupele zoogdier.’ Hij zou destijds met ‘intellectueel’ iemand hebben bedoeld die zich in het publieke debat mengt. Daar kan bij de prins geen sprake van zijn.
Bron
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_139399909
Intellectueel zal wel meerdere interpretaties hebben. Het debat had ik daarbij niet in gedachten. Iedereen kan immers meedoen met debatten.

Misschien bedoelde hij te zeggen dat de (toekomstige) koning niet kan aanschuiven bij de intelligentsia (elitegroepjes) voor hoogdravende discussies & debatten, waarbij men dus zijn mening verkondigt.
  woensdag 30 april 2014 @ 08:22:16 #123
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_139402634
Hij zegt toch wat hij destijds bedoelde (of achteraf als excuus aanvoert)?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_139402666
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 08:22 schreef Leandra het volgende:
Hij zegt toch wat hij destijds bedoelde (of achteraf als excuus aanvoert)?
Maar niet heel overtuigend. Wellicht dat hij op het matje is geroepen.
  † In Memoriam † woensdag 30 april 2014 @ 09:15:27 #125
43556 miss_dynastie
pi_139403329
quote:
1s.gif Op woensdag 30 april 2014 08:25 schreef letmehearyouscream het volgende:

[..]

Maar niet heel overtuigend. Wellicht dat hij op het matje is geroepen.
Dat lijkt me het meest logische scenario.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')