In de VS is dat niet minder.quote:Op vrijdag 4 april 2014 19:45 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Dan zit dat in Nederland wel goed met het pindakaas dieet voor kinderen.
Sorry, offtopic, maar: pindakaas uit de VS.quote:
Ook Skippy?quote:Op vrijdag 4 april 2014 20:03 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Sorry, offtopic, maar: pindakaas uit de VS.
Geen flauw idee eigenlijk welk merk ik at, maar meer suiker dan pinda iig.quote:
Dat "op jonge leeftijd blootstellen aan" zou ik wel even mee uitkijken, het gaat in je quotes specifiek over kinderen die er aan blootgesteld worden via de borstvoeding.quote:Op vrijdag 4 april 2014 19:08 schreef meth1745 het volgende:
[..]
met immunotherapie kan je een zekere tolerantie kweken, maar dat duurt lang en het is niet zeker of het blijvend is. Het is makkelijker om het ontwikkelen van een allergie te vermijden door zwangere vrouwen pindas te laten eten en babies op jonge leeftijd bloot te stellen. Ook voor melk en eieren geldt: hoe vroeger een kind wordt blootgesteld hoe kleiner de kans op allergie.
[..]
Was ook niet bedoeld als medisch advies, ik mag hopen dat ouders niet op fok vertrouwen voor zulke zaken. Ging me vooral om dat advies in 2000, dat was gebaseerd op niet meer dan een hypothese van enkele Britse dokters: ze hadden gevallen van anaphylaxis gezien in babies die voor zover ze wisten niet eerder met pinda's in aanraking waren geweest, en hun conclusie was dat ze gesensitiveerd waren door blootstelling tijdens de zwangerschap of via de borstvoeding.quote:Op vrijdag 4 april 2014 20:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat "op jonge leeftijd blootstellen aan" zou ik wel even mee uitkijken, het gaat in je quotes specifiek over kinderen die er aan blootgesteld worden via de borstvoeding.
Een kind dat flesvoeding heeft gehad zou ik wat rustiger aan pindaproducten laten wennen.
Overigens is een kind van 3 nog wel te jong om pinda's te eten, en dan bedoel ik werkelijk pinda's, niet pindakaas.
Ik snap het wel, maar het is bij dat soort dingen wel van belang dat ze in perspectief zijn, voor je het weet heeft een of andere Samantha die het Engels amper beheerst je post opgevat als "advies" omdat ze op google net zo lang zoekt tot ze iets vindt waaruit blijkt dat ze haar 3 maanden oude Djahmahl best wel pinda's mag geven.quote:Op vrijdag 4 april 2014 20:52 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Was ook niet bedoeld als medisch advies, ik mag hopen dat ouders niet op fok vertrouwen voor zulke zaken. Ging me vooral om dat advies in 2000, dat was gebaseerd op niet meer dan een hypothese van enkele Britse dokters: ze hadden gevallen van anaphylaxis gezien in babies die voor zover ze wisten niet eerder met pinda's in aanraking waren geweest, en hun conclusie was dat ze gesensitiveerd waren door blootstelling tijdens de zwangerschap of via de borstvoeding.
Ook al heeft men dat advies ingetrokken, en is het mogelijk de oorzaak van meer, niet minder allergieën, het zal bij velen blijven hangen, geholpen door anecdotische verhalen van moeders die elke dag pindakaas aten en wiens kind allergisch bleek. Vergelijkbaar met de vaccinatie/autisme claims....
Lijkt me logisch dat wanneer je een pinda allergie hebt je niet doodleuk een satewrap gaat zitten knagen, daaruit maak ik op dat hij zich er totaal onbewust van was.quote:
Of hij dacht dat het afdoende was de satéwrap zonder satésaus te bestellen, niet wetende dat er wellicht nog andere pindahoudende ingrediënten inzaten.quote:Op vrijdag 4 april 2014 21:41 schreef Hathor het volgende:
[..]
Lijkt me logisch dat wanneer je een pinda allergie hebt je niet doodleuk een satewrap gaat zitten knagen, daaruit maak ik op dat hij zich er totaal onbewust van was.
Een small wrap sate eten en niet weten dat er pinda in zit.quote:Op vrijdag 4 april 2014 16:18 schreef teyn het volgende:
Ik vermoed dat deze jongeman niet op de hoogte was dat er pinda in zat, en niet onwetend over zijn voedselallergie.
Dus het is zijn eigen schuld volgens jou en niet van de MacDonalds.quote:Op vrijdag 4 april 2014 21:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Of hij dacht dat het afdoende was de satéwrap zonder satésaus te bestellen, niet wetende dat er wellicht nog andere pindahoudende ingrediënten inzaten.
Lees ook de rest van mijn reacties. Mogelijk is hij op de een of andere manier misleid door de Mac.quote:Op vrijdag 4 april 2014 21:49 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Een small wrap sate eten en niet weten dat er pinda in zit.
Ok. Ik zie het als natuurlijke selectie.
Ja ik denk het ookquote:Op vrijdag 4 april 2014 21:51 schreef teyn het volgende:
[..]
Lees ook de rest van mijn reacties. Mogelijk is hij op de een of andere manier misleid door de Mac.
En dan sterven aan sporen van een allergen? Ik denk het niet.quote:Op vrijdag 4 april 2014 21:55 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ja ik denk het ook
Ook al bestel je dat ding zonder satesaus, dan ben je nog een randdebiel eerste klas.
Je weet toch dat die zooi naast elkaar klaar gemaakt wordt en kruisbesmetting bestaat.
Precies wat ik al zei in het topic. Het aantal keer dat ik de verkeerde bestelling kreeg door die minimumloners kan ik niet op beide handen tellen.quote:Op vrijdag 4 april 2014 21:59 schreef Mattt het volgende:
Misschien dacht hij dat hij een honing mosterd wrap had besteld, maar niet in de gaten had dat het vervangen is door een saté wrap. Ikzelf had namelijk niet in de gaten toen ik een small wrap bestelde dat honing mosterd uit het assortiment was gehaald totdat ik een hap nam van de saté wrap
Vandaar dat te pas en te onpas op producten staat dat die zooi in een ruimte is verwerkt waar ook pinda's/noten zijn verwerkt. De lucht zou in principe al genoeg kunnen zijnquote:Op vrijdag 4 april 2014 21:58 schreef teyn het volgende:
[..]
En dan sterven aan sporen van een allergen? Ik denk het niet.
Dacht dat er altijd eerst een minimum hoeveelheid gegeten diende te worden voor vergiftiging.
Waar lees jij dat ik zeg dat het zijn eigen schuld is, of (niet) die van McDonalds?quote:Op vrijdag 4 april 2014 21:50 schreef teyn het volgende:
[..]
Dus het is zijn eigen schuld volgens jou en niet van de MacDonalds.
Hoe weet jij dit wanneer zelfs het artikel erover niet alle bekende feiten op tafel legt?
Als je zo'n allergie hebt check je toch altijd wel drie keer van te voren je voedsel, zeker als iemand anders het maakt. En bij twijfel niet doen. Tenzij je levensmoe bent.quote:Op vrijdag 4 april 2014 22:01 schreef teyn het volgende:
[..]
Precies wat ik al zei in het topic. Het aantal keer dat ik de verkeerde bestelling kreeg door die minimumloners kan ik niet op beide handen tellen.
Dat kun je dus ook al als natuurlijke selectie zien. Een iemand die zo extreem gevoelig voor een veelvorkomende stof op deze aardbol is verdient het om snel uit de genenpoel verwijderd te worden.quote:Op vrijdag 4 april 2014 22:02 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Vandaar dat te pas en te onpas op producten staat dat die zooi in een ruimte is verwerkt waar ook pinda's/noten zijn verwerkt. De lucht zou in principe al genoeg kunnen zijn
Zoals ik al zei dus.quote:Op vrijdag 4 april 2014 22:04 schreef teyn het volgende:
[..]
Dat kun je dus ook al als natuurlijke selectie zien. Een iemand die zo extreem gevoelig voor een veelvorkomende stof op deze aardbol is verdient het om snel uit de genenpoel verwijderd te worden.
Eh nee.quote:Op vrijdag 4 april 2014 22:07 schreef teyn het volgende:
[..]
Met als enige nuance dat jij hem wilde bestraffen omdat hij dom was.
Dit.quote:Op vrijdag 4 april 2014 22:03 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Als je zo'n allergie hebt check je toch altijd wel drie keer van te voren je voedsel, zeker als iemand anders het maakt. En bij twijfel niet doen. Tenzij je levensmoe bent.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |