In de VS is dat niet minder.quote:Op vrijdag 4 april 2014 19:45 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Dan zit dat in Nederland wel goed met het pindakaas dieet voor kinderen.
Sorry, offtopic, maar: pindakaas uit de VS.quote:
Ook Skippy?quote:Op vrijdag 4 april 2014 20:03 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Sorry, offtopic, maar: pindakaas uit de VS.
Geen flauw idee eigenlijk welk merk ik at, maar meer suiker dan pinda iig.quote:
Dat "op jonge leeftijd blootstellen aan" zou ik wel even mee uitkijken, het gaat in je quotes specifiek over kinderen die er aan blootgesteld worden via de borstvoeding.quote:Op vrijdag 4 april 2014 19:08 schreef meth1745 het volgende:
[..]
met immunotherapie kan je een zekere tolerantie kweken, maar dat duurt lang en het is niet zeker of het blijvend is. Het is makkelijker om het ontwikkelen van een allergie te vermijden door zwangere vrouwen pindas te laten eten en babies op jonge leeftijd bloot te stellen. Ook voor melk en eieren geldt: hoe vroeger een kind wordt blootgesteld hoe kleiner de kans op allergie.
[..]
Was ook niet bedoeld als medisch advies, ik mag hopen dat ouders niet op fok vertrouwen voor zulke zaken. Ging me vooral om dat advies in 2000, dat was gebaseerd op niet meer dan een hypothese van enkele Britse dokters: ze hadden gevallen van anaphylaxis gezien in babies die voor zover ze wisten niet eerder met pinda's in aanraking waren geweest, en hun conclusie was dat ze gesensitiveerd waren door blootstelling tijdens de zwangerschap of via de borstvoeding.quote:Op vrijdag 4 april 2014 20:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat "op jonge leeftijd blootstellen aan" zou ik wel even mee uitkijken, het gaat in je quotes specifiek over kinderen die er aan blootgesteld worden via de borstvoeding.
Een kind dat flesvoeding heeft gehad zou ik wat rustiger aan pindaproducten laten wennen.
Overigens is een kind van 3 nog wel te jong om pinda's te eten, en dan bedoel ik werkelijk pinda's, niet pindakaas.
Ik snap het wel, maar het is bij dat soort dingen wel van belang dat ze in perspectief zijn, voor je het weet heeft een of andere Samantha die het Engels amper beheerst je post opgevat als "advies" omdat ze op google net zo lang zoekt tot ze iets vindt waaruit blijkt dat ze haar 3 maanden oude Djahmahl best wel pinda's mag geven.quote:Op vrijdag 4 april 2014 20:52 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Was ook niet bedoeld als medisch advies, ik mag hopen dat ouders niet op fok vertrouwen voor zulke zaken. Ging me vooral om dat advies in 2000, dat was gebaseerd op niet meer dan een hypothese van enkele Britse dokters: ze hadden gevallen van anaphylaxis gezien in babies die voor zover ze wisten niet eerder met pinda's in aanraking waren geweest, en hun conclusie was dat ze gesensitiveerd waren door blootstelling tijdens de zwangerschap of via de borstvoeding.
Ook al heeft men dat advies ingetrokken, en is het mogelijk de oorzaak van meer, niet minder allergieën, het zal bij velen blijven hangen, geholpen door anecdotische verhalen van moeders die elke dag pindakaas aten en wiens kind allergisch bleek. Vergelijkbaar met de vaccinatie/autisme claims....
Lijkt me logisch dat wanneer je een pinda allergie hebt je niet doodleuk een satewrap gaat zitten knagen, daaruit maak ik op dat hij zich er totaal onbewust van was.quote:
Of hij dacht dat het afdoende was de satéwrap zonder satésaus te bestellen, niet wetende dat er wellicht nog andere pindahoudende ingrediënten inzaten.quote:Op vrijdag 4 april 2014 21:41 schreef Hathor het volgende:
[..]
Lijkt me logisch dat wanneer je een pinda allergie hebt je niet doodleuk een satewrap gaat zitten knagen, daaruit maak ik op dat hij zich er totaal onbewust van was.
Een small wrap sate eten en niet weten dat er pinda in zit.quote:Op vrijdag 4 april 2014 16:18 schreef teyn het volgende:
Ik vermoed dat deze jongeman niet op de hoogte was dat er pinda in zat, en niet onwetend over zijn voedselallergie.
Dus het is zijn eigen schuld volgens jou en niet van de MacDonalds.quote:Op vrijdag 4 april 2014 21:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Of hij dacht dat het afdoende was de satéwrap zonder satésaus te bestellen, niet wetende dat er wellicht nog andere pindahoudende ingrediënten inzaten.
Lees ook de rest van mijn reacties. Mogelijk is hij op de een of andere manier misleid door de Mac.quote:Op vrijdag 4 april 2014 21:49 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Een small wrap sate eten en niet weten dat er pinda in zit.
Ok. Ik zie het als natuurlijke selectie.
Ja ik denk het ookquote:Op vrijdag 4 april 2014 21:51 schreef teyn het volgende:
[..]
Lees ook de rest van mijn reacties. Mogelijk is hij op de een of andere manier misleid door de Mac.
En dan sterven aan sporen van een allergen? Ik denk het niet.quote:Op vrijdag 4 april 2014 21:55 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ja ik denk het ook
Ook al bestel je dat ding zonder satesaus, dan ben je nog een randdebiel eerste klas.
Je weet toch dat die zooi naast elkaar klaar gemaakt wordt en kruisbesmetting bestaat.
Precies wat ik al zei in het topic. Het aantal keer dat ik de verkeerde bestelling kreeg door die minimumloners kan ik niet op beide handen tellen.quote:Op vrijdag 4 april 2014 21:59 schreef Mattt het volgende:
Misschien dacht hij dat hij een honing mosterd wrap had besteld, maar niet in de gaten had dat het vervangen is door een saté wrap. Ikzelf had namelijk niet in de gaten toen ik een small wrap bestelde dat honing mosterd uit het assortiment was gehaald totdat ik een hap nam van de saté wrap
Vandaar dat te pas en te onpas op producten staat dat die zooi in een ruimte is verwerkt waar ook pinda's/noten zijn verwerkt. De lucht zou in principe al genoeg kunnen zijnquote:Op vrijdag 4 april 2014 21:58 schreef teyn het volgende:
[..]
En dan sterven aan sporen van een allergen? Ik denk het niet.
Dacht dat er altijd eerst een minimum hoeveelheid gegeten diende te worden voor vergiftiging.
Waar lees jij dat ik zeg dat het zijn eigen schuld is, of (niet) die van McDonalds?quote:Op vrijdag 4 april 2014 21:50 schreef teyn het volgende:
[..]
Dus het is zijn eigen schuld volgens jou en niet van de MacDonalds.
Hoe weet jij dit wanneer zelfs het artikel erover niet alle bekende feiten op tafel legt?
Als je zo'n allergie hebt check je toch altijd wel drie keer van te voren je voedsel, zeker als iemand anders het maakt. En bij twijfel niet doen. Tenzij je levensmoe bent.quote:Op vrijdag 4 april 2014 22:01 schreef teyn het volgende:
[..]
Precies wat ik al zei in het topic. Het aantal keer dat ik de verkeerde bestelling kreeg door die minimumloners kan ik niet op beide handen tellen.
Dat kun je dus ook al als natuurlijke selectie zien. Een iemand die zo extreem gevoelig voor een veelvorkomende stof op deze aardbol is verdient het om snel uit de genenpoel verwijderd te worden.quote:Op vrijdag 4 april 2014 22:02 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Vandaar dat te pas en te onpas op producten staat dat die zooi in een ruimte is verwerkt waar ook pinda's/noten zijn verwerkt. De lucht zou in principe al genoeg kunnen zijn
Zoals ik al zei dus.quote:Op vrijdag 4 april 2014 22:04 schreef teyn het volgende:
[..]
Dat kun je dus ook al als natuurlijke selectie zien. Een iemand die zo extreem gevoelig voor een veelvorkomende stof op deze aardbol is verdient het om snel uit de genenpoel verwijderd te worden.
Eh nee.quote:Op vrijdag 4 april 2014 22:07 schreef teyn het volgende:
[..]
Met als enige nuance dat jij hem wilde bestraffen omdat hij dom was.
Dit.quote:Op vrijdag 4 april 2014 22:03 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Als je zo'n allergie hebt check je toch altijd wel drie keer van te voren je voedsel, zeker als iemand anders het maakt. En bij twijfel niet doen. Tenzij je levensmoe bent.
Whoa doe maar een chillpil nemen.quote:Op vrijdag 4 april 2014 22:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waar lees jij dat ik zeg dat het zijn eigen schuld is, of (niet) die van McDonalds?
Ik weet dat de feiten niet op tafel liggen, sterker nog; ik betwijfel het hele verhaal omdat de VWA niet ingeschakeld is terwijl iemand zou zijn overleden aan een voedingsmiddel, maar wellicht had je mijn woord "wellicht" over het hoofd gezien in het tweede deel van de zin, of wellicht ben je niet op de hoogte van de betekenis van het woord "wellicht"?
Wel een zonder kaas erin.quote:
Jij insinueert dat hij dom is:quote:
quote:Op vrijdag 4 april 2014 21:49 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Een small wrap sate eten en niet weten dat er pinda in zit.
Ok. Ik zie het als natuurlijke selectie.
Jij verwijt mij dat ik en die knul de schuld geef van z'n overlijden, en dat ik dingen als feiten neerzet terwijl het artikel niet met die feiten komt, terwijl ik het alleen maar als mogelijkheid opper.quote:
Ja dus?quote:
Wat een schijtleven moet je hebben als je zelfs geen pizza kan eten.quote:Op vrijdag 4 april 2014 22:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit.
Overigens kan ik niet tegen kaas, en bestel een Big Mac bijvoorbeeld altijd zonder kaas, maar mochten ze nou de saus van samenstelling wijzigen en kaas door de saus heengooien en de baliemedewerker weet niet dat de saus van samenstelling is veranderd, dan hang ik dus de hele avond kotsend boven een emmer, vervelend maar ik kan de baliemedewerker niet verwijten dat als ik een Big Mac zonder kaas bestel, hij er automatisch van uitgaat dat ik dat doe omdat ik er anders ziek van word.
Met de straf van natuurlijke selectie: oftewel dood/uitroeiing.quote:Op vrijdag 4 april 2014 22:11 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ja dus?
Waar wil ik hem precies mee straffen dan?
Gisteren nog Pizza gegeten, zelfgemaakt...... Fruits de mer erop, ui, tomaatjes, olijven en wat knoflooksausquote:Op vrijdag 4 april 2014 22:12 schreef teyn het volgende:
[..]
Wat een schijtleven moet je hebben als je zelfs geen pizza kan eten.Gvd.
pizza zonder kaasquote:Op vrijdag 4 april 2014 22:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Gisteren nog Pizza gegeten, zelfgemaakt...... Fruits de mer erop, ui, tomaatjes, olijven en wat knoflooksaus![]()
![]()
Je vergat de tomatensaus. O|oquote:Op vrijdag 4 april 2014 22:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Gisteren nog Pizza gegeten, zelfgemaakt...... Fruits de mer erop, ui, tomaatjes, olijven en wat knoflooksaus![]()
![]()
Die zou sowieso moeten bestaan, want in de traditionele Italiaanse keuken combineer je vis en kaas niet.quote:Op vrijdag 4 april 2014 22:15 schreef teyn het volgende:
[..]
pizza zonder kaas
bestaat zoiets eigenlijk?
Ik kan niet (meer) tegen tarwequote:Op vrijdag 4 april 2014 22:12 schreef teyn het volgende:
[..]
Wat een schijtleven moet je hebben als je zelfs geen pizza kan eten.Gvd.
Als ik hem had willen straffen dan had ik hem wel gestorneerd.quote:Op vrijdag 4 april 2014 22:13 schreef teyn het volgende:
[..]
Met de straf van natuurlijke selectie: oftewel dood/uitroeiing.
Of zeurdje je maar wat zonder de inhoud van die theorie te kennen?
This is your captain speaking; you are now being returned to where you came from.quote:Op vrijdag 4 april 2014 22:25 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Als ik hem had willen straffen dan had ik hem wel gestorneerd.
Ik weet van iemand met een pinda-allergie die in het cafe onder genot van een of meer biertjes zonder na te denken een handje borrelnootjes opat. Gewoon, omdat hij eventjes niet nadacht.quote:Op vrijdag 4 april 2014 22:17 schreef Silmarwen het volgende:
Woah wat veel missconcepties over voedingsallergieen.
Ja, je kunt op latere leeftijd een zeer ernstige voedingsallergie ontwikkelen.
Ja, je kunt van sporen al doodgaan. (Ik reageer heftig op ongeveer een halve pinda.)
Als die jongen weet dat hij die allergie heeft, denk ik dat hij niet die wrap zonder satesaus zou bestellen, dat is een gigantisch risico natuurlijk. Ik durf al amper Chinees te eten of Indiaas vanwege alle noten.
Gelukkig bestaan er varianten met ander deeg , andere saus dan tomaten (pizza margherita bijv) etc maar pizza zonder kaas kan ik me nietvzo goed voorstellen.quote:
Nou dat is dan toch misschien een gevalletje natuurlijke selectie hoor... Bovendien geen epi-pen + prednison + antihistamine bij zich?quote:Op vrijdag 4 april 2014 22:28 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ik weet van iemand met een pinda-allergie die in het cafe onder genot van een of meer biertjes zonder na te denken een handje borrelnootjes opat. Gewoon, omdat hij eventjes niet nadacht.
Moest gelijk naar het ziekenhuis.
Dat ligt dan vooral aan jouw voorstellingsvermogen.....quote:Op vrijdag 4 april 2014 22:30 schreef teyn het volgende:
[..]
Gelukkig bestaan er varianten met ander deeg , andere saus dan tomaten (pizza margherita bijv) etc maar pizza zonder kaas kan ik me nietvzo goed voorstellen.
Zou je dan nooit, als je het een keer zonder permanente schade af kon brengen, de smaak van kaas willen proeven omdat het zo lekker is? Hollandse zijnde die geen kaas kan eten zou zeker iets beschamend moeten zijn? Dit is het land van kaas - Gouda, kaaskop noem maar op, het is de nationale trots.quote:Op vrijdag 4 april 2014 22:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat ligt dan vooral aan jouw voorstellingsvermogen.....
Overigens eet ik al m'n hele leven geen kaas, en Pizza was toen ik klein was nog iets wat je vrijwel nooit at (als je het al kende), dus ik heb er geen moeite mee.
Het kost me meer moeite dat ze in NL vaak hun best doen kaas in gerechten te verwerken waar het helemaal niet in hoort.
Zo maak ik guacamole ook meestal zelf, want in de guacamole van de supermarkt zit kaas, en er hoort helemaal geen kaas in guacamole.
Als je niet kan ademen ga je snel dood.quote:Op vrijdag 4 april 2014 22:30 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Nou dat is dan toch misschien een gevalletje natuurlijke selectie hoor... Bovendien geen epi-pen + prednison + antihistamine bij zich?
Zon reactie is echt niet tof. Van hees naar niet kunnen ademen in 5 minuten tijd hoef ik niet nog een keer mee te maken.
Ik vind het helemaal niet lekker, en heb het ook nooit lekker gevonden, wat als kind van een boerderij op z'n minst vreemd was.... maar kennelijk wist mijn lichaam al heel jong dat het niet geschikt voor mij was.quote:Op vrijdag 4 april 2014 22:39 schreef teyn het volgende:
[..]
Zou je dan nooit, als je het een keer zonder permanente schade af kon brengen, de smaak van kaas willen proeven omdat het zo lekker is? Hollandse zijnde die geen kaas kan eten zou zeker iets beschamend moeten zijn? Dit is het land van kaas - Gouda, kaaskop noem maar op, het is de nationale trots.
Kijk, ik ben vegetarier en ik word weleens gevraagd of ik ooit een hamburger zou willen proeven omdat het lekker is. Tegen die mensen zeg ik dat ik dan graag een sojaburger pak.
Dat hoop ik niet dan gaan heel veel mensen snel dood..quote:Op vrijdag 4 april 2014 22:42 schreef teyn het volgende:
[..]
Als je niet kan ademen ga je snel dood.
2 minuten dacht ik.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |