Pfff wanneer kom je hier een keer koken??quote:Op dinsdag 15 april 2014 20:48 schreef Onnozelaar het volgende:
Ik was gisteren te lui om boodschappen te doen en heb de hele dag op mijn werk op sultana's en mandarijntjes moeten leven, dus toen ik klaar was meteen de supermarkt ingedoken en een bord met van alles wat gemaakt.
Zalm uit de oven met dille en citroen, groene asperges, zacht gekookt ei, gepofte krieltjes met rozemarijn, lamsoor, gevulde champignons, gebakken panir, raapsteeltjes. Was lekker.
En ik denk dat ik morgen met de rest van de asperges, zalm en krieltjes een omelet maak met tuinkers. Of een salade.
Oja en ik had nog een restje lievevrouwebedstro panna cotta met frambozen. Gezoet met honing en gebonden met agar-agar.
Uhm gewoon panna cotta, maar dan met lievevrouwebedstro (staat nu in bloei in mijn tuin, wil er ook nog ijs van gaan maken) die je eerst laat trekken in de room (samen met wat vanille). Vervolgens bind je de room met in mijn geval agar-agar en ik heb de honing pas op het laatste moment toegevoegd, toen het mengsel al flink was afgekoeld maar nog wel vloeibaar was, omdat ik het anders zonde vind. Oja en er toen nog wat frambozen door gedaan.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Haha doe jij dan de afwas? (zo'n hekel aan dat ik soms uit pure ellende maar gewoon met een zak chips dineerquote:Op dinsdag 15 april 2014 21:02 schreef Geerd het volgende:
[..]
Pfff wanneer kom je hier een keer koken??)
quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:32 schreef Onnozelaar het volgende:
[..]
Uhm gewoon panna cotta, maar dan met lievevrouwebedstro (staat nu in bloei in mijn tuin, wil er ook nog ijs van gaan maken) die je eerst laat trekken in de room (samen met wat vanille). Vervolgens bind je de room met in mijn geval agar-agar en ik heb de honing pas op het laatste moment toegevoegd, toen het mengsel al flink was afgekoeld maar nog wel vloeibaar was, omdat ik het anders zonde vind. Oja en er toen nog wat frambozen door gedaan.
Ik heb wel een foto, maar ik heb hem niet mooi gestort ofzo, omdat het toch voor mezelf was.Aanbod geaccepteerd!!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Haha doe jij dan de afwas? (zo'n hekel aan dat ik soms uit pure ellende maar gewoon met een zak chips dineer)
Ik zwaai naar dieren.
[..]
Uhm gewoon panna cotta, maar dan met lievevrouwebedstro (staat nu in bloei in mijn tuin, wil er ook nog ijs van gaan maken) die je eerst laat trekken in de room (samen met wat vanille). Vervolgens bind je de room met in mijn geval agar-agar en ik heb de honing pas op het laatste moment toegevoegd, toen het mengsel al flink was afgekoeld maar nog wel vloeibaar was, omdat ik het anders zonde vind. Oja en er toen nog wat frambozen door gedaan.
Ik heb wel een foto, maar ik heb hem niet mooi gestort ofzo, omdat het toch voor mezelf was.Mooie foto!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Haha doe jij dan de afwas? (zo'n hekel aan dat ik soms uit pure ellende maar gewoon met een zak chips dineer)
Ik eet nu toastjes en blokjes kaas.Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
[..]
Ik heb wel een foto, maar ik heb hem niet mooi gestort ofzo, omdat het toch voor mezelf was.Oh wauw. Dat is tot nu toe mijn favoriete foto op CUL van 2014!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let me see you stripped down to the bone
Hahaha nee joh, serieus? Wat lief! Ik ben aan het ontdekken dat je ontzettend veel bloemen kunt eten, dus ik experimenteer er op los, alleen vergeet ik altijd foto's te maken. Toch maar vaker doen dus.quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:39 schreef minilot het volgende:
[..]
Oh wauw. Dat is tot nu toe mijn favoriete foto op CUL van 2014!
Ja, serieus! Ik vind het leuk en lekker, al die bloemetjes! Ik woon sinds niet al te lang eindelijk in een huis met een tuin en bij al het fleurigs dat mijn lief in de tuin aan het stoppen is vraag ik me direct af: kan ik het opeten?quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:42 schreef Onnozelaar het volgende:
[..]
Hahaha nee joh, serieus? Wat lief! Ik ben aan het ontdekken dat je ontzettend veel bloemen kunt eten, dus ik experimenteer er op los, alleen vergeet ik altijd foto's te maken. Toch maar vaker doen dus.
1 Iwanius is ook wel genoeg tochquote:Op dinsdag 15 april 2014 21:52 schreef Geerd het volgende:
Ik dacht dat ze der op geshopt waren, niet dus
Dat. Heel benieuwd. Ik heb ook nog Agar-Agar liggen. 1 keer gebruikt, volgens mij niet helemaal op de juiste manier. Het smaakte iig wat zurig/apart en ik weet niet of dat aan de Agar-agar of de vruchten lagquote:
Haha wat leuk! Ik deel je enthousiasme volledig. Ik liep laatst in het bos en heb echt van alles in mijn mond gestopt.quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:53 schreef minilot het volgende:
[..]
Ja, serieus! Ik vind het leuk en lekker, al die bloemetjes! Ik woon sinds niet al te lang eindelijk in een huis met een tuin en bij al het fleurigs dat mijn lief in de tuin aan het stoppen is vraag ik me direct af: kan ik het opeten?
Had afgelopen weekend nog pannekoek met viooltjes!![]()
Ik raak het vast wel weer een keer beu, maar voor nu wil ik graag AL je creaties zien!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En verder, is het nu een beetje laat voor, maar magnoliabloemen zijn ook geweldig. Je kunt ze rauw eten, maar ingemaakt zijn ze heel erg lekker. Het ziet er alleen niet zo mooi uit, maar als je een keer de kans hebt, zeker proberen! Ik heb dit recept gebruikt, maar er zijn er wel meer te vinden.
http://www.eatweeds.co.uk/pickled-magnolia-flowers-recipe
En klaverzuringbloemetjes! Ook heel lekker, mocht je het ergens tegenkomen. En het zevenblad uit mijn tuin gaat ook vaak de pan in.
En ik ga nog kijken of ik dit kan maken: http://alifeunprocessed.b(...)-dandelion-soda.html
Moet ik alleen wel een veld paardenbloemen vinden waar geen honden komen.
En mijn sering staat ook bijna in bloei en ik heb gelezen dat je die bloemen ook kunt eten, ergens een scone recept tegengekomen waar ze doorheen gingen, dus daar moet ik ook eens wat mee proberen.
Haha doen mensen dat echt ja?quote:Op dinsdag 15 april 2014 21:52 schreef Geerd het volgende:
Ik dacht dat ze der op geshopt waren, niet dus
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |