Ik heb zo'n metertuin bij Tuinwereld gekocht voor ¤6,95. Met pootjes eronder vond ik ook wat aan de prijs. Zit eraan te denken om er zelf eentje te maken, maar met twee linkerhanden kan dat nog wel eens een uitdaging wordenquote:Op maandag 21 april 2014 10:53 schreef Cherryblossom het volgende:
[..]
Ow.... nee ik had zonder gaten in gedachte... Kan het (absoluut) niet zonder afwateringsgaten?
Ik heb inmiddels ook een zak gevonden klik. De halve meter bak heb ik op de site van Praxis nog niet gevonden (en elders ook nog niet). En ook nog geen andere vierkante meter tuinen mét bodem (en afwatering). Wel echt met pootjes en al eronder, maar die prijs....
Hier ook vrij onhandig. Tenzij ik een mooie werkplaats tot mijn beschikking heb met gereedschap e.d. Maar dat is er natuurlijk niet.quote:Op maandag 21 april 2014 11:28 schreef Helsinki het volgende:
[..]
Ik heb zo'n metertuin bij Tuinwereld gekocht voor ¤6,95. Met pootjes eronder vond ik ook wat aan de prijs. Zit eraan te denken om er zelf eentje te maken, maar met twee linkerhanden kan dat nog wel eens een uitdaging worden.
te zure grond misschien / teveel mest?quote:Op maandag 21 april 2014 10:56 schreef Helsinki het volgende:
Ik heb sinds kort munt staan maar hij wordt geel nu. Enig idee waar dat door komt?
Bij slakkenvraat zie je glinsterende slijmsporen.quote:Op woensdag 23 april 2014 20:25 schreef Vanyel het volgende:
Bah. Tijdje geleden werd t jonge spul op mijn balkon opgevreten. Sprinkhaan gevonden, sprinkhaan verwijderd, klaar.
Nu weer hetzelfde gedoe. Google zegt me dat een slak waarschijnlijker is, maar die kom ik nergens tegen.
Herkent iemand de hapjes? Tips?
Sla
[ afbeelding ]
Radijs
[ afbeelding ]
Rupsen maken volgend mij eerder gaatjes. Maar ik kan het fout hebben.quote:Op woensdag 23 april 2014 20:37 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Bij slakkenvraat zie je glinsterende slijmsporen.
Ik vraag me af of het muizenhapjes zijn. Rupsen kunnen er ook wat van.
Ze kunnen erg inefficiënt te werk gaan, evenals kevers of zijn het wantsen? De kleine platte. Maar evengoed weten ze geraamtes achter te laten.quote:Op woensdag 23 april 2014 20:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Rupsen maken volgend mij eerder gaatjes. Maar ik kan het fout hebben.
recht op zetten en ondersteunen. Grote kans dat dat weer aan elkaar groeit als je m lokaal goed ondersteunt.quote:Op vrijdag 25 april 2014 21:56 schreef Zelva het volgende:
Noodweer hier.
Lijkt nu erop of de tomatenplant geknakt is.
Ik ben bang dat de tomaten/komkommer/ tuinbonen het noodweer van gisteren niet goed hebben doorstaan. Ik heb een op mijn werk een "moestuin" op terras gemaaktquote:Op vrijdag 25 april 2014 23:21 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
recht op zetten en ondersteunen. Grote kans dat dat weer aan elkaar groeit als je m lokaal goed ondersteunt.
Zonde zeg...quote:Op zaterdag 26 april 2014 02:47 schreef Dandilion het volgende:
[..]
Ik ben bang dat de tomaten/komkommer/ tuinbonen het noodweer van gisteren niet goed hebben doorstaan. Ik heb een op mijn werk een "moestuin" op terras gemaakt
(Verpleeghuis)
Hij is toch niet geknaktquote:Op vrijdag 25 april 2014 23:21 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
recht op zetten en ondersteunen. Grote kans dat dat weer aan elkaar groeit als je m lokaal goed ondersteunt.
Ik moet er ook nog iets op gaan verzinnen, mijn tuin wemelt in de zomer van de rupsjes. Netjes maken misschien (met gaas) en die over de sla spannen.quote:Op woensdag 23 april 2014 20:25 schreef Vanyel het volgende:
Bah. Tijdje geleden werd t jonge spul op mijn balkon opgevreten. Sprinkhaan gevonden, sprinkhaan verwijderd, klaar.
Nu weer hetzelfde gedoe. Google zegt me dat een slak waarschijnlijker is, maar die kom ik nergens tegen.
Herkent iemand de hapjes? Tips?
Sla
[ afbeelding ]
Radijs
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |