Ik ben méér begaan met mensen die slachtoffer worden van geweld en bedreigingen dan dat ik begaan ben met een groep die zich actief tegen de Nederlandse samenleving afzet, tot "slachtoffer" wordt gebombardeerd, maar de keuze heeft om weg te gaan. Eerstgenoemde groepen hebben zulke keuzes niet.quote:Op donderdag 3 april 2014 18:13 schreef Xa1pt het volgende:
"Je bent kennelijk nogal begaan met [...], ik meer met [...]." Natuurlijk ben ik begaan met immigranten die zich hier niet welkom voelen. Want uiteindelijk betekent dat dat immigranten hier níet integreren omdat ze denigrerend worden behandeld en in een samenleving wonen waar nogal wat mensen de hele boel kapot polariseren. En jij doet daar vrolijk aan mee. Met je "scheidslijn tussen goed en fout en er wordt nu pijnlijk duidelijk gemaakt dat die scheidslijn bij afkomst ligt" of iets in die trant.Dus ja, je bent absoluut verantwoordelijk te houden voor de weerstand die veel immigranten ervaren.
En nee, ik ben niet minder begaan met met juweliers die worden overvallen, dus laat dergelijke retoriek maar achterwege.
quote:Op woensdag 2 april 2014 11:54 schreef Elfletterig het volgende:
Ik hoor de laatste tijd bijzonder weinig over de tweedeling tussen autochtone Nederlanders en Vietnamese Nederlanders. Dezelfde opmerking kan ik voor tal van bevolkingsgroepen maken die in Nederland goed zijn geïntegreerd.
Voor de duidelijkheid: ik heb niks tegen een tweedeling. Heel graag trek ik een scheidslijn tussen goed en fout; heel graag trek ik een duidelijke grens. Dat die scheidslijn nu zodanig is dat afkomst de tweedeling blootlegt, zegt veel. Het zegt namelijk veel over de mate waarin de Marokkaanse gemeenschap probleemgedrag vertoont.
Als er zo nu en dan eens ergens een Marokkaan over de schreef zou gaan, hadden we dit soort discussies niet. De realiteit is dat overal waar grote concentraties Marokkanen wonen, precies dezelfde problemen de kop opsteken.
Het is niet aan mij om die tweedeling weg te nemen of om het beeld te veranderen; het is aan de Marokkanen zelf. Wanneer ze hun kinderen eens beter gaan opvoeden, wanneer ze zich beter confirmeren aan onze wetten, waarden en normen en zich minder nadrukkelijk afzetten, zal vanzelf die tweedeling verdwijnen.
Ik zeg er wel bij dat ze niet te lang meer moeten wachten, want het wordt steeds moeilijker. De negatieve beeldvorming die Marokkanen over zichzelf hebben afgeroepen door hun gedrag, is enorm en wordt er niet minder op de laatste jaren. Het is vooral triest voor de goedwillende Marokkanen; des te belangrijker is het dat we het criminele gedrag hard de kop indrukken en dat we meer eisen stellen aan integratie. Dat is van cruciaal belang om die negatieve beeldvorming (en ook het daadwerkelijke probleemgedrag) te doen veranderen.
Nee, je moet preciezer zijn: het zijn specifieke groepen die compleet langs elkaar heen leven. Er zijn ook groepen migranten die hier prima hun draai hebben gevonden. Dat zou maar zo eens een voorzichtige indicatie kunnen zijn dat het probleem toch vooral ligt bij een groep die zichzelf afsluit van de Nederlandse samenleving. Dat is dan ook wat verschillende deskundigen signaleren en benoemen. Dezelfde mensen wijzen er trouwens ook op dat het aanmeten van een slachtofferrol totaal niet productief is, maar juist veranderingen in de weg staat.quote:Op donderdag 3 april 2014 18:13 schreef Xa1pt het volgende:
Ach, flikker op. Had je een jaar geleden niet e.o.a. huiltopic geopend n.a.v. een rapportage van de SCP waaruit bleek dat groepen mensen in Nederland meer langs elkaar dan met elkaar leven?
Het kromme aan je bizarre redenering is dat je een groep verongelijkte mensen, die feitelijk nergens slachtoffer van is, doodleuk vergelijkt met mensen die wél concreet ergens slachtoffer van zijn. Het feit dat je overweegt in de toekomst de bovengenoemde opmerking te maken, zegt veel over zowel je verknipte denkbeelden als het onvermogen om reële problemen onder ogen te zien.quote:Op donderdag 3 april 2014 18:13 schreef Xa1pt het volgende:
Ah, ja. Boven de kritiek staan.Loos, kortzichtig gelul. Ik zal het de volgende keer als je weer eens van leer trekt over homo's die gepest worden ook maar eens opmerken dat ze zich niet zo aan moeten stellen en ze zich boven het geroep van tokkies moeten plaatsen.
![]()
Als een bepaald probleem op zichzelf al zorgwekkend is - en dat lijkt me een prima kwalificatie voor moslimextremisme, radicalisering, rekrutering voor de jihad en alles wat erbij hoort - dan is stabilisatie van het probleem (lees: dat er jarenlang is gefaald om dat probleem effectief aan te pakken) genoeg reden om nog steeds over "zorgwekkend" te spreken.quote:Op donderdag 3 april 2014 18:13 schreef Xa1pt het volgende:
Nergens blijkt uit dat 'het probleem' toeneemt. Als het probleem stabiel is, welke ontwikkeling is er dan te zien? De stabilisatie van het probleem is de zorgwekkende ontwikkeling?
Waarom?quote:Op donderdag 3 april 2014 18:13 schreef Xa1pt het volgende:
Laten we anders eerst eens vaststellen of het probleem daadwerkelijk gegroeid is voordat we daar daadwerkelijk vanuit gaan.
Welcome to Islamadam!quote:
Niqaab aan de IJssel.quote:
Het actief de Jihad opzoeken in andere landen is wel iets van de laatste tijd, alhoewel het woord Jihadstad wel een hoog Telegraaf gehalte heeftquote:Op donderdag 3 april 2014 13:36 schreef KoosVogels het volgende:
Tien jaar geleden liepen er evenveel extremisten rond in ons land. Meer zelfs, als we de verslagen van de AIVD van destijds mochten geloven.
10 jaar geleden stonden buiten Irak en Afghanistan nog niet landen als Syrie en Libie in brand. Maar het is onzin om woorden als jihadstad te gaan gebruikenquote:Op donderdag 3 april 2014 19:43 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Het actief de Jihad opzoeken in andere landen is wel iets van de laatste tijd, alhoewel het woord Jihadstad wel een hoog Telegraaf gehalte heeft
Nee klopt. Maar er zijn toen niet massaal moslims van Nederland naar Afganistan gegaan om de Taliban te helpen. Waarschijnlijk minder stoer ofzoquote:Op donderdag 3 april 2014 19:46 schreef Barbusse het volgende:
[..]
10 jaar geleden stonden buiten Irak en Afghanistan nog niet landen als Syrie en Libie in brand. Maar het is onzin om woorden als jihadstad te gaan gebruiken
tsunami massaal zeker...quote:Op donderdag 3 april 2014 19:47 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Nee klopt. Maar er zijn toen niet massaal moslims van Nederland naar Afganistan gegaan om de Taliban te helpen. Waarschijnlijk minder stoer ofzo
Minder goed bereikbaar, terwijl Syrië aan Turkije grenst.quote:Op donderdag 3 april 2014 19:47 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Nee klopt. Maar er zijn toen niet massaal moslims van Nederland naar Afganistan gegaan om de Taliban te helpen. Waarschijnlijk minder stoer ofzo
Bejaarden zijn ongevaarlijk. Tenzij ze zich politiek gaan verenigen, derhalve moeten we 50Plus ook met 5000 professionals bestrijden.quote:Op donderdag 3 april 2014 13:32 schreef RM-rf het volgende:
Heerlijk effectief die ambtenaren... zonder blikken of blozen worden er actieplannen opgesteld en 5000 'professionals' gemobiliseerd, als men het woordje terrorisme noemt...
ondertussen ligt een beetje bejaarde minimaal 24 uur te verrotten in zn bed omdat er geen hulpverlener te vinden is die zn luier kan wisselen, aangezien die werkplekken natuurlijk geschrapt zijn zodat zorginstellingen extra 'planners' en administratief personeel kunnen aanschaffen om aan allerhande nieuwe eisen te voldoen die gericht zijn op het doen laten dalen van de 'kosten' van de zorg...
je zou de bejaarden aanraden gewoon bomaanslagen te plegen of een paar jongeren in elkaar te slaan of op straat te overvallen.
dan staat er opeens wél een paar ton per persoon bereid, aan overheidsbudgets.
Godverdomme, dat kaartjequote:Op donderdag 3 april 2014 19:51 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Minder goed bereikbaar, terwijl Syrië aan Turkije grenst.
[ afbeelding ]
Bin Leidenquote:
Schitterend. Helden.quote:
Dan vraag ik me toch ernstig af: mag/kan dat zomaar? Druist dat niet in tegen, ik noem maar een dwarsstraat, de rechten van de mensquote:Vier keer is besloten om financiële tegoeden van jihadstrijders te bevriezen.
Wat, koppensnellen en granaten gooien vanachter een muurtje?quote:Op zaterdag 5 april 2014 05:58 schreef flipsen het volgende:
Dan vraag ik me toch ernstig af: mag/kan dat zomaar? Druist dat niet in tegen, ik noem maar een dwarsstraat, de rechten van de mens
Als misdadiger verlies je natuurlijk behoorlijk wat krediet en rechten. Niets schokkend aan.quote:Op zaterdag 5 april 2014 05:58 schreef flipsen het volgende:
Geen zin om me verder met de discussies bezig te houden, maar ik las in de OP:
[..]
Dan vraag ik me toch ernstig af: mag/kan dat zomaar? Druist dat niet in tegen, ik noem maar een dwarsstraat, de rechten van de mens
Alle informatie over deze maatregel kan je hier vinden:quote:Op zaterdag 5 april 2014 05:58 schreef flipsen het volgende:
[..]
Uhhh.. Even beter lezen. Het gaat om mensen die zich beroepsmatig al met deze jihadstrijders bezig hielden; docenten en agenten. Die zijn 'bijgeschoold' om extremistisch gedrag te herkennen. Er zijn dus niet 5000 man aangenomen voor dat werk.quote:Op donderdag 3 april 2014 13:32 schreef RM-rf het volgende:
Heerlijk effectief die ambtenaren... zonder blikken of blozen worden er actieplannen opgesteld en 5000 'professionals' gemobiliseerd, als men het woordje terrorisme noemt...
ondertussen ligt een beetje bejaarde minimaal 24 uur te verrotten in zn bed omdat er geen hulpverlener te vinden is die zn luier kan wisselen, aangezien die werkplekken natuurlijk geschrapt zijn zodat zorginstellingen extra 'planners' en administratief personeel kunnen aanschaffen om aan allerhande nieuwe eisen te voldoen die gericht zijn op het doen laten dalen van de 'kosten' van de zorg...
je zou de bejaarden aanraden gewoon bomaanslagen te plegen of een paar jongeren in elkaar te slaan of op straat te overvallen.
dan staat er opeens wél een paar ton per persoon bereid, aan overheidsbudgets.
Iemand die in een ander land gaat vechten vanwege zijn gestoorde religie is imo een enemy of the state.. Neem alles maar van ze afquote:Op zaterdag 5 april 2014 05:58 schreef flipsen het volgende:
[..]
Besnijmegen.quote:Op donderdag 3 april 2014 19:51 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Minder goed bereikbaar, terwijl Syrië aan Turkije grenst.
[ afbeelding ]
Eens kijken hoe jij erover denkt als de regering zich met jouw privé-zaken gaat bemoeien met een vaag excuus als "terrorisme"quote:Op zaterdag 5 april 2014 11:27 schreef Proximo het volgende:
[..]
Iemand die in een ander land gaat vechten vanwege zijn gestoorde religie is imo een enemy of the state.. Neem alles maar van ze af
Als ik bommen ga leggen in andere landen, en me aanmeldt bij een groepje tuig wat destructie van alles wat tegen onze waarden ingaat voorstaat, dan ben ik niet verbaasd als ik afgesloten wordt van alles.quote:Op zaterdag 5 april 2014 14:10 schreef flipsen het volgende:
[..]
Eens kijken hoe jij erover denkt als de regering zich met jouw privé-zaken gaat bemoeien met een vaag excuus als "terrorisme"Eventuele tegoeden van bijvoorbeeld die Tanja Niemeijer zullen dan ook wel bevroren zijn? Of meten ze met 2 maten? Ik vind het bedenkelijk, maar ik heb me dan ook totaal niet in de materie verdiept omdat we waar ik woon deze problemen gelukkig niet hebben
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |