Zo voelt het bij mij dus ook. Krampen, steekjes en het gevoel alsof er iets oprekt. Eigenlijk een zeurend gevoel, niet echt pijnlijk vind ik.quote:Op donderdag 3 april 2014 11:44 schreef Hilmo het volgende:
[..]
Skittles, (heb gister een zakje skittles gekocht trouwens, meteen voor de helft opgevreten)
die jeuk heb ik nou ook sinds 13 weken en wordt soms helemaal gek ervan. Wat doe je er tegen? Insmeren met iets? En hoe voelt groeipijn? Had vorige week wel twee keer ineens linksonder in mijn buik echt krampen, kende dat helemaal niet. (ben 14 weken) En gefeliciteerd!!
Ze hebben beiden al meer dan drie weken niet gepost...quote:Op donderdag 3 april 2014 12:42 schreef Stormqueen het volgende:
Hoe zou het met babbel en aisly zijn?
Nou waren het sowieso al geen hele actieve posters, dat scheelt. Ik hoop dat alles goed met ze gaat!quote:Op donderdag 3 april 2014 13:45 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ze hebben beiden al meer dan drie weken niet gepost...
Babbel1 16 maart nog zie ik.quote:Op donderdag 3 april 2014 13:45 schreef Burdie het volgende:
Ze hebben beiden al meer dan drie weken niet gepost...
sneu of oneerlijk is het soberso niet, als de baby een bed heeft en eten krijgt is ie allang blij, die ziet niet eens hoe z'n kamer er uit zietquote:Op donderdag 3 april 2014 14:05 schreef Spees_Eend het volgende:
Cantare, gingen jullie nou vanwege verhuizing ook geen kamertje maken voor deze baby?
Ik was er eerst van overtuigd, want 'baby slaapt toch op onze kamer'. Maar wat nou als deze baby helemaal niet fijn slaapt op onze kamer, of als deze net als S ook van werkelijk ieder zuchtje wakker wordt... Dan is eerder naar een eigen kamer misschien wel zo fijn. En het is ook zo jammer om helemaal niks te maken/verven voor deze baby.
Misschien moet ik even teruggefloten worden en is het nogal zinloos om daar nog aan te beginnen als we 3 maanden na de bevalling gaan verhuizenmaar het voelt een beetje sneu/oneerlijk
kloptquote:Op donderdag 3 april 2014 14:05 schreef Spees_Eend het volgende:
Cantare, gingen jullie nou vanwege verhuizing ook geen kamertje maken voor deze baby?
Snap ik denk ik wel. Bij ons gaat het om een week of 4, dan is her toch makkelijker om je erbij neer te leggen dat een kamertje compleet zinloos is. Hoewel het ergens wel relaxed is om geen hele kamer te hoeven maken, mis ik die voorbereiding wel hoor.quote:Ik was er eerst van overtuigd, want 'baby slaapt toch op onze kamer'. Maar wat nou als deze baby helemaal niet fijn slaapt op onze kamer, of als deze net als S ook van werkelijk ieder zuchtje wakker wordt... Dan is eerder naar een eigen kamer misschien wel zo fijn. En het is ook zo jammer om helemaal niks te maken/verven voor deze baby.
Misschien moet ik even teruggefloten worden en is het nogal zinloos om daar nog aan te beginnen als we 3 maanden na de bevalling gaan verhuizenmaar het voelt een beetje sneu/oneerlijk
Ja, eigenlijk weet ik dat zelf ook welquote:Op donderdag 3 april 2014 14:07 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
sneu of oneerlijk is het soberso niet, als de baby een bed heeft en eten krijgt is ie allang blij, die ziet niet eens hoe z'n kamer er uit ziet
Al kunnen hormonen daar waarschijnlijk toch wel anders over denken, geen idee
SPOILER: deze maar dan middenbruinOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind m niet meer mooi, maar wel erg fijn. Zou ik deze kunnen schuren en verven en als kledingkast voor S gaan gebruiken? Of is dat fineer echt een millimeter dik en gaat dat meteen mis![]()
Ja! Dat gevoel dus idd een beetje. Aan de andere kant kunnen we het in het nieuwe huis wel helemaal perfect makenquote:Op donderdag 3 april 2014 14:10 schreef Cantare het volgende:
[..]
klopter komt een wieg en commode op onze slaapkamer en that's it
[..]
Snap ik denk ik wel. Bij ons gaat het om een week of 4, dan is her toch makkelijker om je erbij neer te leggen dat een kamertje compleet zinloos is. Hoewel het ergens wel relaxed is om geen hele kamer te hoeven maken, mis ik die voorbereiding wel hoor.
quote:Op donderdag 3 april 2014 14:13 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ja, eigenlijk weet ik dat zelf ook wel![]()
Een muurtje is zo geverfd, ik denk dat we het maar zo gaan doen. Béétje sfeer ofzo voor het idee.
Oh en jij bent de klusqueen he... Ik heb boven nog een ladenkast staan van IKEA (malm)IKEA meubels verven zou ik niet snel aan beginnen, ik heb gezien wat lenzenvloeistof al met een tafelblad kan doenSPOILER: deze maar dan middenbruinOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind m niet meer mooi, maar wel erg fijn. Zou ik deze kunnen schuren en verven en als kledingkast voor S gaan gebruiken? Of is dat fineer echt een millimeter dik en gaat dat meteen mishet is gewoon karton met een fineerlaagje er op. Maar goed, ik moet ook zeggen dat ik het nog nooit geprobeerd heb. Ik vrees alleen dat door de natte verf het fineer er af valt
disclaimer
Ja daar dacht ik ook net aanquote:Op donderdag 3 april 2014 14:17 schreef Spees_Eend het volgende:
Daar was ik al een beetje bang voor ja. Misschien van zo'n ikea hack-site een mooie sticker zoeken ofzo.
Die vos is echt fantastisch!quote:Op donderdag 3 april 2014 14:18 schreef Fazzoletti het volgende:
[..]
Ja daar dacht ik ook net [url=http://www.thisismykea.com/designs?field_furniture_type_value[]=23]aan [/url]Heb daar ook naar gezocht toen ik een kastje wilde upgraden
quote:Op donderdag 3 april 2014 14:13 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ja, eigenlijk weet ik dat zelf ook wel![]()
Een muurtje is zo geverfd, ik denk dat we het maar zo gaan doen. Béétje sfeer ofzo voor het idee.
Oh en jij bent de klusqueen he... Ik heb boven nog een ladenkast staan van IKEA (malm)Hee die heb ik ook! Keer drie en naast elkaar en in het wit. MAARRRR die zijn dus wel op ingewikkelde wijze beschilderbaar maar je kunt ze makkelijker stofferen of beplakken!SPOILER: deze maar dan middenbruinOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind m niet meer mooi, maar wel erg fijn. Zou ik deze kunnen schuren en verven en als kledingkast voor S gaan gebruiken? Of is dat fineer echt een millimeter dik en gaat dat meteen misIk ga 't zoeken en je hier in het privé een berichtje over sturen.
Oh wacht. Check
Klik
En een webshop met plakfolie
Haha herkenbaarquote:Op donderdag 3 april 2014 15:30 schreef kwakz0r het volgende:
Zo, aangemeld bij kraamzorgbureau en het geboorthotel (ik wil liefst 1 nacht daar blijven en de rest van de kraamzorg thuis, vandaar). Je kan er maar op tijd bij zijn. Zo als de leerlingen weg zijn nog even de verzekering bellen om de zwangerschap te melden.
Ben ws ook al uit de kinderopvang maar die kan ik wel heel hormonaal nu gaan inschrijven, maar misschien maar eerst even praten met vriend over voorkeuren en een keer langs om te kijken
Ja, daarom doe ik t ook niet nuquote:Op donderdag 3 april 2014 15:46 schreef BlueEyes het volgende:
KDV zou ik echt eerst eens gaan kijken samen voor je je inschrijft.
Is wel de plek waar je kostbare bezit veel tijd gaat doorbrengen en je wel een goed gevoel bij hebben samen.
Wat tof zeg!quote:Op donderdag 3 april 2014 15:20 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Hee die heb ik ook! Keer drie en naast elkaar en in het wit. MAARRRR die zijn dus wel op ingewikkelde wijze beschilderbaar maar je kunt ze makkelijker stofferen of beplakken!Ik ga 't zoeken en je hier in het privé een berichtje over sturen.
Oh wacht. Check
[ afbeelding ]
Klik
En een webshop met plakfolie
Nee, dat was niet mijn lenzenvloeistof, maar kwam doordat ik op het bureau had lopen solderen. Lees, fineer bij ikea is plasticquote:Op donderdag 3 april 2014 14:15 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
IKEA meubels verven zou ik niet snel aan beginnen, ik heb gezien wat lenzenvloeistof al met een tafelblad kan doenhet is gewoon karton met een fineerlaagje er op. Maar goed, ik moet ook zeggen dat ik het nog nooit geprobeerd heb. Ik vrees alleen dat door de natte verf het fineer er af valt
Hij is te laag ja, maar je kunt hem wel ergens op zetten natuurlijk. Ik vond het prima te doen en eigenlijk verschoon ik hem vaker op bed, de grond, de bank, de tafel dan op de commode.quote:Op donderdag 3 april 2014 15:58 schreef krijgerrtje het volgende:
[..]
Wat tof zeg!Is die ladekast met drie lades ook een beetje geschikt als commode of is hij te laag?
Niet op ons huidige IKEA-bureau. Die bladdert ook afquote:Op donderdag 3 april 2014 16:00 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Nee, dat was niet mijn lenzenvloeistof, maar kwam doordat ik op het bureau had lopen solderen. Lees, fineer bij ikea is plastic
quote:Op donderdag 3 april 2014 16:06 schreef Bolletje... het volgende:
[ afbeelding ]
Dank voor de felicitaties!!
Thanks voor je toffe tip, sucre!quote:Op donderdag 3 april 2014 16:00 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Hij is te laag ja, maar je kunt hem wel ergens op zetten natuurlijk. Ik vond het prima te doen en eigenlijk verschoon ik hem vaker op bed, de grond, de bank, de tafel dan op de commode.
Ja sorry, al mijn vriendinnen zitten hier te broeden, dus ik blijf steeds plakken!
Bolletje gefeliciteerd met ook al een flinke zoon!quote:Op donderdag 3 april 2014 12:08 schreef Bolletje... het volgende:
Lieve meiden, vanmorgen om 10.17 uur is S.iem geboren!
3870 gram en 50 cm!
Het was een helse bevalling die eindigde met een vacuüm pomp, maar oh ik ben verliefd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou je aanraden toch bij twee verschillende gaan kijken, gewoon om het verschil te proeven.quote:Op donderdag 3 april 2014 15:49 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ja, daarom doe ik t ook niet nu
De keuze is voor ons wel versimpeld: ik wil graag horizontale groepen, en dat is er maar 1 in de buurt van school. Zit het kindje van een collega ook (die is anderhalf).
Heb net de site en de infowijzer gelezen, het inspectierapport ook. en natuurlijk gaan we er eerst kijken, en als t dan niet goed voelt, dan ben ik weg. tot nu toe is alles wat ik gezien en gehoord heb (ook van die collega dus) wel positief.
oh en ze hebben flexibele opvanguren, ook erg fijn, minder weken en of minder uren per dag, en andersom ook aan te passen.
we gaan sowieso kijken bij driequote:Op donderdag 3 april 2014 16:52 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik zou je aanraden toch bij twee verschillende gaan kijken, gewoon om het verschil te proeven.
Ik vond dat persoonlijk echt wel een eyeopener destijds.
De ene zat in een oude kleuterschool met grote lokalen en ruime pleinen.
De ander had lokalen die precies de minimale arbo eisen hadden en wat verschrikkelijk klein bleek t.o.v. die andere. Terwijl we daar als eerste gingen kijken en het allemaal heel aardig leek.
Wij zaten eerst op een kdv met alleen horizontale groepen maar we zijn gewisseld met 6 maanden naar een kdv met verticale groepen en dat bevalt ons zelf beter. Het heeft allebei zijn voor- en zijn nadelen. Maar een verticale groep heeft veel minder baby's en grotere kindjes kan je wel uitleggen dat ze even moeten wachten. Ik had zelf het idee dat mijn kind daar sneller opgepakt werd als er iets was. Maar wij switchten niet voor niks dus het kan ook aan de leidsters van die andere gelegen hebben die vonden dat hij teveel huilde![]()
Nadeel is weer dat als je kind te snel overprikkelt is dat een verticale groep te onrustig kan zijn. Maar vanaf de dreumesleeftijd trekken ze zich wel heel erg op aan de oudere kindjes en dan moeten ze soms heel strikt wachten tot een bepaalde leeftijd voordat ze door mogen naar een andere groep.
Nou ja food for thought wellicht.
Flexibele uren en niet voor hele dagen te hoeven betalen is wel erg prettig! Maar staat daar niet een heel duur uurtarief tegenover? Dat is meestal het probleem waardoor het niet per definitie goedkoper is dan een vast aantal uren per dag helaas.
mijn gevoel dat ik t fijner vind als de hele kleintjes bij elkaar zitten. horizontaal is trws relatief, het is een 0-2 jaar groep.quote:Op donderdag 3 april 2014 17:12 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Kwakz0r wat is de reden dat jullie voor horizontale groepen gaan?
er is overigens ook een verticale groep op t dagverblijf, en de kindjes wisselen weleens om te wennen aan de volgende groep idd.quote:Op donderdag 3 april 2014 17:20 schreef Theeleuter het volgende:
Horizontale groep: 0-2 jaar en 2-4 jaar
Verticale groep: 0-4 jaar
Mijn dochter gaat al wel eens dagjes bij de peuters (2-4 groep) mee, ze zijn bij ons KDV best flexibel erin. Ze gaat ook vaak mee met de peuters buiten spelen.
*Breekt in*quote:Op donderdag 3 april 2014 17:15 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
mijn gevoel dat ik t fijner vind als de hele kleintjes bij elkaar zitten. horizontaal is trws relatief, het is een 0-2 jaar groep.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
Aanvulling:quote:Op donderdag 3 april 2014 17:20 schreef Theeleuter het volgende:
Mijn dochter gaat al wel eens dagjes bij de peuters (2-4 groep) mee, ze zijn bij ons KDV best flexibel erin. Ze gaat ook vaak mee met de peuters buiten spelen.
quote:Op donderdag 3 april 2014 17:24 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
*Breekt in*Ja daar ben ik het wel mee eens. In het begin bij die mini baby's is het juist heel fijn maar op de langere termijn vind ik de verticale groep meer voordelen voor het opgroeiende kind bieden. Juist dat niet hoeven wennen aan een nieuwe groep ook bijvoorbeeld. En mijn kind heeft zich qua ontwikkeling heel erg opgetrokken aan de groteren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar daar zal iedereen zijn eigen gedachten over hebben en gelukkig hebben de meeste kinderdagverblijven tegenwoordig beiden zodat iedereen wat te kiezen heeft.Ik heb je lief mijn hele leven
quote:Op donderdag 3 april 2014 17:24 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
*Breekt in*+1SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn dochter is nu dus langere tijd oudste van de 0-2 groep. Gelukkig hebben wij dus leidsters die meedenken en haar zoveel mogelijk mee laten doen. Soms kan dat uiteraard niet qua capaciteit op de andere groepen, maar elke dag gaan ze naar buiten en kan ze lekker met de oudere kindjes spelen. Verdere voordeel is dat ze straks minder zal hoeven wennen, omdat ze de kindjes en leidsters van de andere groepen ook kent.
thanks!quote:Op donderdag 3 april 2014 17:20 schreef Theeleuter het volgende:
Ja, ze staan erom bekend mannenhaters te zijn en extreem gemeen te doen tegen elke man. Die angst is echt volledig gegrond en ik zou me daar enorm druk om makenquote:Op donderdag 3 april 2014 17:49 schreef DagenNachtdromer het volgende:
Nog een vraag![]()
Ik lees op de site van het kraamzorg bureau dat er een intake gaat komen waarin onze persoonlijke wensen zullen worden besproken. Wat bedoelen ze daarmee?
En zijn kraamzorgen gemeen tegen de mannen? Mijn man is "bang" om in zijn eigen huis rond gecommandeerd te worden. En ik wil hem graag geruststellen
Dit, mijn man had de kraamweek vrij, maar hij is na anderhalve dag weer gaan werken omdat hij het niet trok met de kraam...quote:Op donderdag 3 april 2014 18:07 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ja, ze staan erom bekend mannenhaters te zijn en extreem gemeen te doen tegen elke man. Die angst is echt volledig gegrond en ik zou me daar enorm druk om maken
Fijn! Goed te horenquote:Op donderdag 3 april 2014 18:08 schreef DevilsAndDust het volgende:
Goed! Geen bloed en met m'n groeiende venusheuvel groeit ook het vertrouwen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |