abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143908167
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 05:20 schreef Shivo het volgende:

[..]

Mijn eerste PhD mislukte totaal en daar ben ik na anderhalf jaar mee gestopt. Na een tussenjaar in het bedrijfsleven ben ik een tweede PhD plek begonnen en nu elf jaar verder ben ik nog steeds met onderzoek bezig. Zoals je zegt, het is maar net hoe je er mee omgaat.
Ik ken best veel mensen die die periode op hun cv zetten als onderzoekstijd en niet zozeer als 'mislukte PhD'. Dat valt dus niet echt op. In directe kringen is het dan misschien wel bekend, maar mijn idee is dat het vaak juist de promotor is die reputatieschade oploopt. Dat wordt in dat verhaal volkomen genegeerd. Geen hoogleraar zit te wachten op een mislukt promotietraject.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_143961582
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 20:26 schreef RobertoCarlos het volgende:
Zijn promovendi de hoeren van de wetenschap??
Volgens dit artikel wel...
http://www.ukrant.nl/magazine/prostituees
Mooi stukje.
pi_143993753
Het is ook allemaal niet gemakkelijk, en ik ben zelfs als zéér gemotiveerde PhDstudent ook regelmatig niet gemotiveerd, wat best lastig dealen is, trouwens... Iemand hier ervaringen mee? -O-

Ik wil niets liever dan promoveren, m'n project induiken, tot een goed einde brengen.. Ga binnenkort beginnen met m'n jaar datacollectie en heb het echt getroffen met de organisatie die ik heb gevonden. Wát een geweldige organisatie, geweldige mensen, geweldige mogelijkheden O+ Zin in! M'n voortgangsrapport is zo goed als af en volgende week maandag heb ik mijn voortgangsgesprek.

Maar ik heb het gevoel dat ik zoveel meer zou kunnen doen, gedaan had kunnen hebben, en niet alleen het gevoel, maar ook gewoon de wetenschap (hihi) dat het zo is. Maar het is soms zó moeilijk om te gaan lezen. En ook te blijven lezen en daar wat van op te steken. Lezen is iets wat ik vroeger zó graag deed, zowel privé als voor m'n opleiding, maar het zit een beetje in het slop. Lezen is niet 'leuk' meer, maar een verplichting. En vaak als ik begin dan weet ik ook na een half uur niet meer wat ik nou gelezen heb. Soort concentratie- en opnameprobleem ofzo. En dat zag ik ook wel aankomen, dit is gewoon een van de dingen die 'men' tegenkomt tijdens een PhDtraject, maar dat maakt het niet makkelijker! :P
Ja doei.
pi_143993811
Volstrekt herkenbaar. Heb helaas geen oplossing ;(
pi_143993881
Die 'How to get a PhD'-boeken staan vol met opendeurentips. Want eigenlijk is het ook allemaal héél makkelijk en voor de hand liggend wat je moet doen om het bij te houden, goed te doen, etc. etc. etc.

Maar die boeken zouden er ook niet zijn als het in de praktijk ook allemaal zo makkelijk is. Al vraag ik me nog steeds af of het dus zin heeft om die open deuren te lezen :+
Ja doei.
pi_143994016
Phew. Kwam er gelukkig wel net achter dat ik alle 18 boeken die ik in mijn bezit hoor te hebben van de UB ook daadwerkelijk in mijn bezit héb. Was er een tijdje een kwijt. Gisteren weer gevonden tussen een stapel artikelen, en was bang dat ik er nog meer 'kwijt' was :X

Dinsdag maar weer eens een vrachtlading terug brengen.
Ja doei.
pi_144793602
Iemand hier nog goede tips qua voorbereiding voor een sollicitatiegesprek voor een phd plaats? Heb het onderzoeksvoorstel al opgevraagd en doorgelezen..

Vragen die waarschijnlijk gaan komen?
pi_144793739
Enige wat ik heb 'gedaan' is zelf een variatie/mogelijkheid op dat onderzoeksplan schrijven en enthousiast/passionate zijn. Mijn gesprekje duurde denk ik een half uur (een uur als je alle prietpraat meerekent) en was vooral erg gefocust op nou ja, het gesprek zelf en natuurlijk de eigen interpretatie van het onderzoeksvoorstel. Met andere woorden: het was een erg informeel gesprek waar klik tussen potentiëel student en begeleiders en affiniteit met het onderwerp centraal stonden. Mijn CV liet (als het goed is) al zien dat ik op papier de kwalificaties had.

Maar dat zal per department, per universiteit, per veld verschillen.
Ja doei.
pi_144794306
Ja er zal inderdaad wel erg veel verschillen tussen universiteiten en velden.

Misschien maak ik me er ook iets te druk om, maar er hangt voor mijn gevoel erg veel vanaf. Dat is natuurlijk altijd zo, maar in dit geval is het ook nog eens mijn droomplek/onderwerp :X
pi_144800175
Niet alleen inlezen in het mogelijke onderwerp, maar ook in de persoon/groep/afdeling waar je interviewt. Wat voor soort onderzoek doen ze? Het helpt zeker te laten zien dat je bekend bent met het terrein.
Jesus saves but death prevails.
pi_145052861
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2014 16:59 schreef Inachis-io het volgende:
Iemand hier nog goede tips qua voorbereiding voor een sollicitatiegesprek voor een phd plaats? Heb het onderzoeksvoorstel al opgevraagd en doorgelezen..

Vragen die waarschijnlijk gaan komen?
waarom wetenschap
waarom hier
waarom dit project
waar zie je jezelf over tien jaar
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_145053153
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 09:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik ken best veel mensen die die periode op hun cv zetten als onderzoekstijd en niet zozeer als 'mislukte PhD'. Dat valt dus niet echt op. In directe kringen is het dan misschien wel bekend, maar mijn idee is dat het vaak juist de promotor is die reputatieschade oploopt. Dat wordt in dat verhaal volkomen genegeerd. Geen hoogleraar zit te wachten op een mislukt promotietraject.
Dat gevoel heb ik ook. Mijn promotor heeft 1 mislukte PhD en 1 afgehaakte postdoc op haar conto, en was echt soms op t hysterische af bang dat ik t niet af zou maken...

Hoort niet helemaal hier, maar heb er hier wel over verteld: mijn laatste studieding, een tweede masterscriptie voor mijn onderwijsbevoegdheid, is nu ook eindelijk in de pocket, met een 9 nog wel (en t stelde echt geen hol voor :') :@ )
Kwak
  † In Memoriam † dinsdag 30 september 2014 @ 14:49:49 #138
230491 Zith
pls tip
pi_145054486
Mijn supervisor krijgt een positie in Bath, blijkbaar mag je dan ook je PhDs meenemen. Ik kan niet want ik zit hier bij mijn huidige universiteit redelijk vast - maar nu gaat dat budget naar reisgeld zodat ik regelmatig op bezoek kan komen (hij blijft supervisor).
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_145054909
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 14:49 schreef Zith het volgende:
Mijn supervisor krijgt een positie in Bath, blijkbaar mag je dan ook je PhDs meenemen. Ik kan niet want ik zit hier bij mijn huidige universiteit redelijk vast - maar nu gaat dat budget naar reisgeld zodat ik regelmatig op bezoek kan komen (hij blijft supervisor).
Bath is wel tof! :Y
En reisgeld is niet verkeerd. :P
pi_145055041
Bath O+
Kwak
pi_145129262
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 20:10 schreef dotKoen het volgende:
E-poster i.p.v. papieren poster. Geen gezeul in het vliegtuig 8-)
Poster op canvas. Kan je vouwen 8-). Of tenminste, dat hebben ze me verteld, moet het nog maar zien. Over een maandje eerste poster laten drukken en presenteren. Oh, of ik reageer even op iets recents :+.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_145129327
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 16:29 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Poster op canvas. Kan je vouwen 8-). Of tenminste, dat hebben ze me verteld, moet het nog maar zien. Over een maandje eerste poster laten drukken en presenteren. Oh, of ik reageer even op iets recents :+.
Daar uit laten printen en ophalen :D? Vragen of ze er een selfie mee maken ter beoordeling
Worry is a misuse of imagination
pi_145129334
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 16:29 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Ach, zolang je niet 20 powerpoint slides op A4 uitprint, plastificeert en ophangt is het al gauw goed. :P
pi_145129352
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 14:09 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Dat gevoel heb ik ook. Mijn promotor heeft 1 mislukte PhD en 1 afgehaakte postdoc op haar conto, en was echt soms op t hysterische af bang dat ik t niet af zou maken...

Hoort niet helemaal hier, maar heb er hier wel over verteld: mijn laatste studieding, een tweede masterscriptie voor mijn onderwijsbevoegdheid, is nu ook eindelijk in de pocket, met een 9 nog wel (en t stelde echt geen hol voor :') :@ )
Vet goed :)!!
Worry is a misuse of imagination
pi_145129435
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 16:31 schreef Operc het volgende:

[..]

Ach, zolang je niet 20 powerpoint slides op A4 uitprint, plastificeert en ophangt is het al gauw goed. :P
Wel lekker makkelijk updaten :+.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  Moderator donderdag 2 oktober 2014 @ 16:37:49 #146
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_145129511
Sprak net met met een AiO die net haar boekje naar de drukker gestuurd heeft :) blijft leuk om iemand te zien bij wie er een enorme last van de schouders valt :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_145129544
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 16:35 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Wel lekker makkelijk updaten :+.
Mja, dat is waar. :P
Zou dat de reden zijn waarom sommige mensen hun hele poster enkel op A4/A3 afdrukken? :P (Een vergrootglas in de goodiebag stoppen wordt dan wel een stuk zinvoller.)
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 21:58:02 #148
92409 Twinky
Little star.
pi_145170637
Hallo.

Ik ben net begonnen met een master en ben vorige week ineens gevraagd of ik interesse had in een promotieproject. Er is subsidie aangevraagd voor een groep PhD-leerkrachten, dwz vijf jaar lang 2 dagen per week voor de klas in het basisonderwijs en dan 3 dagen onderzoek.

Dus. Ik ben er behoorlijk van overdonderd, had er voorheen nooit over gedacht maar hoe langer ik erover nadenk hoe aantrekkelijker het lijkt: 5 jaar lang werk/inkomengarantie (al is het geen vetpot) en nog beter: het combineren van zowel mijn juffigheid als het lekker theoretisch-wetenschappelijke.

Vooralsnog betekent het dat ik mijn Masterscriptie op zeer hoog niveau (publiceerbaar) moet schrijven en in het Engels, en ik moet nadenken met welk onderwerp ik mij vijf jaar bezig zou willen houden :P.
Vanuit de begeleiding wordt er dan uitstel aangevraagd (want het project zou in januari beginnen maar ik studeer pas in juni af), en nauwkeurig gevolgd of ik voldoe aan wat ze verwachten van een PhD student.

En ondertussen nadenken of het is wat ik wil en kan. Dus ik lurk hier even mee met al jullie ervaringen O+
pi_145172075
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 21:58 schreef Twinky het volgende:
Hallo.

Ik ben net begonnen met een master en ben vorige week ineens gevraagd of ik interesse had in een promotieproject. Er is subsidie aangevraagd voor een groep PhD-leerkrachten, dwz vijf jaar lang 2 dagen per week voor de klas in het basisonderwijs en dan 3 dagen onderzoek.

Dus. Ik ben er behoorlijk van overdonderd, had er voorheen nooit over gedacht maar hoe langer ik erover nadenk hoe aantrekkelijker het lijkt: 5 jaar lang werk/inkomengarantie (al is het geen vetpot) en nog beter: het combineren van zowel mijn juffigheid als het lekker theoretisch-wetenschappelijke.

Vooralsnog betekent het dat ik mijn Masterscriptie op zeer hoog niveau (publiceerbaar) moet schrijven en in het Engels, en ik moet nadenken met welk onderwerp ik mij vijf jaar bezig zou willen houden :P.
Vanuit de begeleiding wordt er dan uitstel aangevraagd (want het project zou in januari beginnen maar ik studeer pas in juni af), en nauwkeurig gevolgd of ik voldoe aan wat ze verwachten van een PhD student.

En ondertussen nadenken of het is wat ik wil en kan. Dus ik lurk hier even mee met al jullie ervaringen O+
Cool! Als je zin, energie en tijd hebt, doen! Je maakt kennis met wetenschap bedrijven en houdt er altijd iets aan over (ervaring, contacten en natuurlijk de titel als je je promotietraject afmaakt).
pi_145172387
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 21:58 schreef Twinky het volgende:
Hallo.

Ik mis in je post of je het uberhaupt leukt vindt om wetenschap te doen / wetenschapper te worden. Ondanks je misschien wel 5 jaar werkgarantie hebt, heeft het enorme opportunity costs en is phd-student zijn in mijn ervaring iets dat echt alleen maar tof is om te doen als je intrinsiek enorm gemotiveerd bent omdat de verwachtingen en eisen op een aantal domeinen een stuk "hoger" liggen dan bij een normale baan.
Hoger tussen aanhalingstekens omdat als je het leuk vindt die dingen niet erg zijn om te doen, maar als je het niet leuk vindt echt enorm taxing kunnen zijn.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')