Nee, weet alleen dat mijn "Gutachten" (soort van reviews van de eerste twee commissieleden) zijn ingeleverd. Als het goed is krijg ik binnenkort een mail met de eerst mogelijke datum voor mijn verdediging. Maar het wordt waarschijnlijk eind april of mei (mijn derde commissielid heeft dan pas weer tijd helaas).quote:Op woensdag 9 maart 2016 14:20 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Energiewetenschappen. En dank!
Is al bekend wanneer jij je verdediging moet / mag doen?
Dat is al snel.quote:Op maandag 21 maart 2016 22:10 schreef Felagund het volgende:
Verdediging waarschijnlijk op maandagmiddag 2 mei.Niet de meest ideale datum (maandag), maar wel blij dat er eindelijk een datum is.
Ik heb mijn thesis al 17 december vorig jaar ingeleverd, dus dat mag dan wel een keer voor mij.quote:Op maandag 21 maart 2016 22:47 schreef Operc het volgende:
[..]
Dat is al snel.
Hoe werkt het verdedigen daar?
Oh, december, ja dan mag het wel eens een keer ja.quote:Op maandag 21 maart 2016 23:14 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik heb mijn thesis al 17 december vorig jaar ingeleverd, dus dat mag dan wel een keer voor mij.
Hier geef je eerst een presentatie van een half uur voor algemeen publiek (geen lekenpraatje), dan mag iedereen vragen stellen. De algemene vragenronde duurt ongeveer 15 minuten. Dan begint het echte verdedigen, waarbij je afgezonderd met je promotiecomissie wordt ondervraagd. Dat duurt 45 minuten tot 1.5 uur, meestal ongeveer een uur. Wordt wel behoorlijk geheimzinnig over gedaan. Misschien is het gewoon een gezellig theekransje.In principe mag je wel publiek uitnodigen, maar dat doet niemand.
Daarna is het officiele gedeelte voorbij, normaal gesproken krijg je een geknutselde hoed van je medepromovendi. En je hebt dan een (zelf geregeld) buffet. Niet zo uitgebreid feest als in Nederland volgens mij, maar wel aardig.
Gefeliciteerd met deze stapquote:Op maandag 21 maart 2016 22:10 schreef Felagund het volgende:
Verdediging waarschijnlijk op maandagmiddag 2 mei.Niet de meest ideale datum (maandag), maar wel blij dat er eindelijk een datum is.
Dat is een toffe duitse traditiequote:Op woensdag 4 mei 2016 15:22 schreef Felagund het volgende:
Maandag mijn verdediging gehad, presentatie + verdediging ging eigenlijk vrij relaxed. Kan alleen nog nauwelijks bevatten dat het nu echt klaar is.
Feestje was leuk, maar is hier jammer genoeg vrij snel voorbij.
Als bonus wel een mooie hoed gekregen:
[ afbeelding ]
Wat tof! Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 4 mei 2016 15:22 schreef Felagund het volgende:
Maandag mijn verdediging gehad, presentatie + verdediging ging eigenlijk vrij relaxed. Kan alleen nog nauwelijks bevatten dat het nu echt klaar is.
[ afbeelding ]
Gefeliciteerd! Waarin en wat nu?quote:Op woensdag 4 mei 2016 15:22 schreef Felagund het volgende:
[ afbeelding ]
Wat goed! Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 4 mei 2016 15:22 schreef Felagund het volgende:
[ afbeelding ]
Echt hè die vraag heeft me bijna depressief gemaakt na mijn promotiequote:
quote:Op woensdag 4 mei 2016 15:41 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Echt hè die vraag heeft me bijna depressief gemaakt na mijn promotie
Schat de post AiO dip niet licht in, en dan zit je ook nog met allemaal AiOvet promoveren is geen pretjequote:
De post-studiedip lijkt me al zo erg, dat maakt een PhD in eerste instantie dan wel weer aantrekkelijk zo op het oog.quote:Op woensdag 4 mei 2016 15:58 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Schat de post AiO dip niet licht in, en dan zit je ook nog met allemaal AiOvet promoveren is geen pretje
Dat is het voordeel van nu mijn verdediging voorbereiden, dan merk je die dip nog niet zo.quote:Op woensdag 4 mei 2016 15:58 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Schat de post AiO dip niet licht in, en dan zit je ook nog met allemaal AiOvet promoveren is geen pretje
Vastzitten qua schrijven of analyse? (Beide naar inderdaad.quote:Op woensdag 4 mei 2016 16:01 schreef motorbloempje het volgende:
Hier gewoon een goede vastzitter. Kan wel janken![]()
Hoezee, de perks of een Ph.D. doen
Ik zit ook wel in een post AiO dip...bah bah.quote:Op woensdag 4 mei 2016 15:58 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Het voelt als vastzitten maar gewoon doorgaan met lezen etc. Uiteindelijk is die vastzit tijd gewoon net zo waardevol en nodig als het niet vastzitten. Soms moet je gewoon een tijdlang niet "schrijven" en/of "dingen doen" maar vooral nadenken. Dat voelt soms als niets doen maar is het niet.quote:Op woensdag 4 mei 2016 16:01 schreef motorbloempje het volgende:
Hier gewoon een goede vastzitter. Kan wel janken![]()
Hoezee, de perks of een Ph.D. doen
Nee, niet meer lezen. Want dan raak ik nog meer in de warquote:Op woensdag 4 mei 2016 16:04 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Het voelt als vastzitten maar gewoon doorgaan met lezen etc. Uiteindelijk is die vastzit tijd gewoon net zo waardevol en nodig als het niet vastzitten. Soms moet je gewoon een tijdlang niet "schrijven" en/of "dingen doen" maar vooral nadenken. Dat voelt soms als niets doen maar is het niet.
Het is allemaal belangrijk... en je weet zelf het beste wat je moet doen... en als je dat niet weet ren je heel hard weg... en als je terug bent heb je genoeg ideeënquote:Op woensdag 4 mei 2016 16:28 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Nee, niet meer lezen. Want dan raak ik nog meer in de war
Dus ik focus me nu maar op een abstract![]()
Ach het kan even erg aanvoelenquote:Op woensdag 4 mei 2016 16:33 schreef Kaas- het volgende:
Ik mag nu beginnen aan m'n bachelorscriptie. Dat zal allemaal meevallen bij jullie struggles.
Je moet ergens beginnen!quote:Op woensdag 4 mei 2016 16:33 schreef Kaas- het volgende:
Ik mag nu beginnen aan m'n bachelorscriptie. Dat zal allemaal meevallen bij jullie struggles.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |