abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138483260
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 20:49 schreef Mansjester het volgende:

[..]

Bedankt voor deze opbouwende feedback, ik leer graag van echte meesters

Daarnaast ben ik erg benieuwd naar de mening van Iwanius over mijn verslag :)
Van hem hebben we de laatste tijd opvallend weinig vernomen.
  donderdag 3 april 2014 @ 20:53:17 #77
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138483272
Mag ik jullie er op attenderen dat er een nieuwe gerecht is? CUL / Macaroni a la kano.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_138483546
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 20:53 schreef kanovinnie het volgende:
Mag ik jullie er op attenderen dat er een nieuwe gerecht is? CUL / Macaroni a la kano.
Ik denk dat we de afgelopen weken kunnen betitelen als de gouden eeuw van CUL.
  Moderator vrijdag 4 april 2014 @ 08:29:00 #79
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_138495862
Binnenkort maak ik nasi a la johannes, maar dan met hete kip. Om er toch mijn eigen twist aan te geven.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_138498176
Ik heb met verwondering naar deze recepten gekeken. Ik moet zeggen: ziet er allemaal heerlijk uit.

Echter ben ik jaren geleden naar china geweest, waar ik les heb gehad van een groot meester in Nasi maken. Hier heb ik geleerd hoe de basis in elkaar zit. Nu is in de loop der jaren natuurlijk veel veranderd. En heb ik er mijn eigen twist aan gegeven.

Ik zal deze nasi met een overheerlijke sateh (dat is wat anders dan de sate die we hier kennen) aankomende zondag maken. Daarbij zal ook een uitgebreid fotoverslag volgen.

Natuurlijk ben ik wel alvast begonnen met de voorbereidingen. Zo heb ik de wok alvast op het vuur staan zodat hij goed heet is zondag.

pi_138498204
wordt vervolgd.....

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2014 10:36:43 ]
  vrijdag 4 april 2014 @ 10:54:39 #82
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_138498634
Man man man wat een gouden tip is dat _O_ Hij moet natuurlijk helemaal roodgloeiend zijn. Ik heb tot nu toe alle stappen opgeschreven!
1.) Zet de wok op het fornuis
2.) Zet het vuur op de maximale stand
3.) wacht een dag of 2

_O_
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_138498844
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 10:54 schreef kanovinnie het volgende:
Man man man wat een gouden tip is dat _O_ Hij moet natuurlijk helemaal roodgloeiend zijn. Ik heb tot nu toe alle stappen opgeschreven!
1.) Zet de wok op het fornuis
2.) Zet het vuur op de maximale stand
3.) wacht een dag of 2

_O_
Je moet alleen echt niet vergeten dat de pan heet is dus!! Misschien kan je een post-it boven de pan plakken met "kijk uit, heet"

Vroeger, toen ik nog Knutdestudentbeer heette, hadden wij slechts 1 wok in de keuken. Dus ik wachten op mn kamertje, hoor dat de wok vrij komt naar beneden en zie mn huisgenoot met een op het eerste gezicht schoongewassen wok staan. Ik gris dat ding uit zn handen, maar je raadt het al, hij had gewoon geen saus gebruikt :'( AAAAAUUUU HEEEEEET. De rest van de avond moest ik bier drinken om de palm van mn hand te koelen.

Tevens is dit dus een waarschuwing om ALTIJD saus te gebruiken bij het wokken zodat je ziet dat de pan nog niet is afgewassen.
pi_138515423
Sodeju, ik krijg gewoon inspiratie van dit (en kano's macaroni-fototopic), dus binnenkort ga ik ook maar eens mijn befaamde en fameuze nasi maken en foto's posten!
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_138524091
Lol, zeer vermakelijk dit! :P En inspirerend, ik ga snel maar weer eens nasi maken, goreng wel te verstaan! :D
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_138524215
Het begin is al geweldig, het zijn die kleine finesses die 't doen.
Ik verwacht dat vooral de kleur van het gerecht beter gaat worden en het oog wil ook wat.

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2014 23:19:20 ]
pi_138546566
Naar aanleiding van de vele recepten kon ik het ook niet laten om een bijdrage te doen. Ik heb gekozen voor Nasi Goreng. Ik ben een beginnend kok, dit alvast om mezelf in te dekken voor de meestal kritische CUL-users.

Wat je nodig hebt:
- rijst
- eieren
- een mixje, in mijn geval van Inproba
- gehakt
- spekjes
- 100 ml water
- boter

Om onduidelijke redenen ben ik het gehakt en de prei vergeten toe te voegen aan de foto. Wees echter niet getreurd: dit komt later aan bod. Kenners zien overigens gelijk dat ik ter inspiratie de creatie van de meesterchef van dit topic heb geopend.

Na wat water te hebben opgezet voor de rijst kan het gehakt in de pan. Bij deze dus alsnog een foto van het gehakt.

Als het water kookt is het van belang dat je de rijst toevoegt. Ik heb het hele pak erin gegooid. Het is verder belangrijk dat je goed op de tijd let. Een alarm instellen is daarom geen overbodige luxe. Ik heb gekozen voor zeven minuten.

Tijdens het wachten op de rijst en het gehakt is het wel fijn om een muziekje op te zetten. Mark Knopfler's The Fish and the Bird is hierbij zeer aangenaam. Dit overigens geheel terzijde.

Als het gehakt enigszins gaar is kun je de spekjes toevoegen. Hoewel de beginfoto anders doet vermoeden heb ik slechts de helft van dat pak gebruikt, één bakje.

Nadat ook dit redelijk gaar is voeg je het mixje toe. Hierbij gebruik je tevens 100ml water. Het ''vuur'' wat hoger zetten wordt aangeraden voor een fatsoenlijk resultaat.

Voor de finishing touch voeg je wat prei toe. Dit kun je naar eigen wens doen.

Dan bak je nog even een eitje, of meerdere afhankelijk van je wensen en het aantal eters. Ik kan een ''kapot'' ei nog wel waarderen, verder hou ik er niet zo van.

En klaar is kees :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2014 19:52:14 ]
pi_138546814
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 19:50 schreef Paxcon het volgende:
Naar aanleiding van de vele recepten kon ik het ook niet laten om een bijdrage te doen. Ik heb gekozen voor Nasi Goreng. Ik ben een beginnend kok, dit alvast om mezelf in te dekken voor de meestal kritische CUL-users.

Wat je nodig hebt:
- rijst
- eieren
- een mixje, in mijn geval van Inproba
- gehakt
- spekjes
- 100 ml water
- boter

Om onduidelijke redenen ben ik het gehakt en de prei vergeten toe te voegen aan de foto. Wees echter niet getreurd: dit komt later aan bod. Kenners zien overigens gelijk dat ik ter inspiratie de creatie van de meesterchef van dit topic heb geopend.
[ afbeelding ]

Na wat water te hebben opgezet voor de rijst kan het gehakt in de pan. Bij deze dus alsnog een foto van het gehakt.
[ afbeelding ]

Als het water kookt is het van belang dat je de rijst toevoegt. Ik heb het hele pak erin gegooid. Het is verder belangrijk dat je goed op de tijd let. Een alarm instellen is daarom geen overbodige luxe. Ik heb gekozen voor zeven minuten.
[ afbeelding ]

Tijdens het wachten op de rijst en het gehakt is het wel fijn om een muziekje op te zetten. Mark Knopfler's The Fish and the Bird is hierbij zeer aangenaam. Dit overigens geheel terzijde.
[ afbeelding ]

Als het gehakt enigszins gaar is kun je de spekjes toevoegen. Hoewel de beginfoto anders doet vermoeden heb ik slechts de helft van dat pak gebruikt, één bakje.
[ afbeelding ]

Nadat ook dit redelijk gaar is voeg je het mixje toe. Hierbij gebruik je tevens 100ml water. Het ''vuur'' wat hoger zetten wordt aangeraden voor een fatsoenlijk resultaat.
[ afbeelding ]

Voor de finishing touch voeg je wat prei toe. Dit kun je naar eigen wens doen.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Dan bak je nog even een eitje, of meerdere afhankelijk van je wensen en het aantal eters. Ik kan een ''kapot'' ei nog wel waarderen, verder hou ik er niet zo van.
[ afbeelding ]

En klaar is kees :)
[ afbeelding ]
En smaakte het? Of ben je het nu aan het eten? :P

Ik mis alleen het deel dat je de rijst gaat bakken (gorengeren) en de boel door elkaar husselt, verder top, Maar uh... gehakt door de nasi?! >:)
pi_138546864
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 19:55 schreef Sangha het volgende:

[..]

En smaakte het? Of ben je het nu aan het eten? :P

Ik mis alleen het deel dat je de rijst gaat bakken (gorengeren) en de boel door elkaar husselt, verder top, Maar uh... gehakt door de nasi?! >:)
Toen had ik helaas mn handen vol, net als bij het afgieten van de rijst. Maar ik heb het al gegeten, het smaakte zeer goed :) Het zal wel niet zo goed zijn als die van johannes, maar het mocht er wezen.
pi_138546878
Dat ziet er heerlijk uit!

Ook bedankt voor de muzikale tip, ik denk dat ik die binnenkort ook maar eens in de praktijk zal brengen.
De vorige keer luisterde ik naar Bright Eyes door Art Garfunkel wat iemand onder een Youtube filmpje had gemonteerd. Dat was mooi, maar alleen dermate deprimerend dat er mogelijk wat zoute tranen in mijn gerecht zijn gevallen.
pi_138546950
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 19:56 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Toen had ik helaas mn handen vol, net als bij het afgieten van de rijst. Maar ik heb het al gegeten, het smaakte zeer goed :) Het zal wel niet zo goed zijn als die van johannes, maar het mocht er wezen.
Ah ok! Tuurlijk istie goed, ieder zijn eigen manier en dat maakt het juist leuk. Inspirerend allemaal! :P
pi_138546954
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 19:56 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Ja ja, dat gehakt is een typisch Stadskanaalse gewoonte, dat staat niet in het originele recept, maar daar valt weinig aan te veranderen. Je kan de Stadskanaler wel uit Stadskanaal halen, maar het Stadskanaalse niet uit de Stadskanaler.
pi_138546991
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 19:58 schreef johannes_vermeer het volgende:
Je kan de Stadskanaler wel uit Stadskanaal halen, maar het Stadskanaalse niet uit de Stadskanaler.
_O_
pi_138547001
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 19:57 schreef johannes_vermeer het volgende:

Ook bedankt voor de muzikale tip, ik denk dat ik die binnenkort ook maar eens in de praktijk zal brengen.
De vorige keer luisterde ik naar Bright Eyes door Art Garfunkel wat iemand onder een Youtube filmpje had gemonteerd. Dat was mooi, maar alleen dermate deprimerend dat er mogelijk wat zoute tranen in mijn gerecht zijn gevallen.
Nou bright eyes wordt je niet vrolijk van nee, dan beter maar wat oosterse pling ploing muziek met een wierrookje erbij aan. ^O^ :Y)
pi_138547066
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 19:57 schreef johannes_vermeer het volgende:

Dit is ook een prachtig nummer, ik had er ook voor kunnen kiezen. Bedankt voor je waarschuwing; nu weet ik dat dat niet zo'n verstandige keuze zou zijn geweest.

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 19:58 schreef Sangha het volgende:

[..]

Ah ok! Tuurlijk istie goed, ieder zijn eigen manier en dat maakt het juist leuk. Inspirerend allemaal! :P
Ik ben blij dat je de recepten zo leuk vindt. Er komt hier soms ook een user die alles afkraakt :)
pi_138547156
Hoewel ik graag kennis had genomen met wat voor een messen jij het snijwerk verricht ziet het er zonder meer bijzonder lekker uit.

Ook de toevoeging van spekreepjes vond ik geweldig om te zien. Op het eerste opzicht dacht ik dat je Johannes zijn shoarma idee had opgevolgd maar het bleek zowaar weer een volledig nieuwe nasi ervaring te zijn _O_

Toch heb ik nog wel een kleine aanmerking. Zoals ik eerder al opmerkte is het wellicht tijd een nieuwe pan aan te schaffen daar waar bij je huidige 'wok'pan de gehele tefal laag is weggesleten.
  zaterdag 5 april 2014 @ 20:04:32 #97
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_138547227
Nasi-topic _O_ Als ik het eens maak binnenkort zal ik eraan denken om er wat pics van te maken. Al doende leert men natuurlijk :)
pi_138547322
Dat ziet er lekker uit Pax. Vooral de combinatie van spekjes en shoarma is verassend. Bedankt voor deze inspiratie ^O^
pi_138547328
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 20:02 schreef Littlerabbit het volgende:
Hoewel ik graag kennis had genomen met wat voor een messen jij het snijwerk verricht ziet het er zonder meer bijzonder lekker uit.

Ook de toevoeging van spekreepjes vond ik geweldig om te zien. Op het eerste opzicht dacht ik dat je Johannes zijn shoarma idee had opgevolgd maar het bleek zowaar weer een volledig nieuwe nasi ervaring te zijn _O_

Toch heb ik nog wel een kleine aanmerking. Zoals ik eerder al opmerkte is het wellicht tijd een nieuwe pan aan te schaffen daar waar bij je huidige 'wok'pan de gehele tefal laag is weggesleten.
Allereerst wil ik je bedanken voor je complimentjes. Je opbouwende kritiek is ook altijd welkom, dus ik zal jouw opmerking noteren.

Dankjewel :)
pi_138547522
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 20:06 schreef Mansjester het volgende:
Dat ziet er lekker uit Pax. Vooral de combinatie van spekjes en shoarma is verassend. Bedankt voor deze inspiratie ^O^
Voor de shoarma-variant moet je niet bij mij zijn! Dat is meer het culinaire gebied van Littlerabbit geloof ik.

Dankje :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')