quote:Overval op juwelier Deurne: vermoedelijke daders dood
Bij een overval op een juwelier in Deurne vanavond zijn de twee vermoedelijke daders om het leven gekomen. De politie meldde dat er bij de overval is geschoten en dat de juwelier gewond naar een ziekenhuis is gebracht, maar dat nog niet duidelijk is hoe ernstig hij gewond geraakt is. Hij is niet in levensgevaar, aldus de politie. Morgen gaat de politie verder met het sporen- en buurtonderzoek.
Eigenaar in de hand geschoten, vrouw van de eigenaar heeft overvallers dood geschoten #Deurne #Overval #Juwelier #Walsberg #Geruchten
Wat er precies is gebeurd in juwelierszaak Goldies aan de Milhezerweg, is nog niet bekend, maar de politie zegt dat zij niet heeft geschoten. Het verhaal gaat dat de juweliersvrouw de overvallers heeft beschoten. Zij zou thuis, op korte afstand van de winkel, de beelden hebben kunnen zien van bewakingscamera's in de zaak en zou erheen zijn gegaan toen ze zag dat er iets mis was.
De politie wil niet zeggen of de vrouw als verdachte wordt gezien. Of er andere mensen in de zaak waren op dat moment kon de politie niet zeggen.
Twee overvallers
De daders overvielen Goldies om tien over half zes. Voor zover bekend gaat het om twee overvallers, de politie zoekt op dit moment niet naar anderen. De auto waarmee de overvallers naar de winkel waren gekomen, is door de politie weggesleept. Het zou een gestolen auto zijn.
Als je naar binnen wilt bij de zaak, moet je aanbellen, waarna de juwelier kijkt wie er voor de deur staat. Als je dan wordt binnengelaten, kom je in een sluis, waarna de juwelier zelf de tweede deur open moet doen. Omstanders vinden het vreemd dat de overvallers juist deze winkel uitkozen. Er zijn rond het pand namelijk meerdere wegen opgebroken, waardoor er nauwelijks een vluchtweg is. Tenzij je op die plek goed bekend bent, zo is de algemene teneur.
Al eerder overvallen
Goldies is een aantal jaren geleden ook al overvallen. De juwelier zou toen zijn gegijzeld en de overvallers zouden zonder buit zijn vertrokken.
Burgemeester Hilko Mak van Deurne is geschrokken van de overval. 'Dit heeft, heel begrijpelijk, een grote impact op het veiligheidsgevoel in de wijk Walsberg en in de rest van Deurne.'
Volgens Mak is de overval het tweede incident in korte tijd in de wijk. Verder roept de burgemeester zijn inwoners op om 'te wachten met het vormen van een oordeel totdat politie en justitie hun werk hebben gedaan en precies duidelijk is wat er zich heeft afgespeeld'.
Verder wil hij geen uitspraken doen over wat er zich heeft afgespeeld in de juwelierswinkel, omdat de onderzoeken van politie en justitie nog lopen.
Geruchten gaan dat de overvallers dood zijn en de eigenaar zwaargewond is #Deurne #Overval #Juwelier #Walsberg #Geruchten
Bron: Volkskrant
quote:Tweede overvaller Deurne was 29-jarige Marokkaan
De tweede overvaller die vrijdag om het leven kwam bij een overval van een juweliersechtpaar in Deurne is een 29-jarige Marokkaan. De man verbleef tijdelijk in Nederland en komt niet in de Nederlandse systemen voor. Dat heeft het openbaar ministerie bekendgemaakt.
Politie bij de overvallen juwelier in Deurne.
Er wordt onderzoek gedaan naar de vraag waarom de man in Nederland was. Nabestaanden zijn op de hoogte gesteld, aldus het OM. Eerder maakte justitie bekend dat de andere dader een 20-jarige Marokkaans-Nederlandse man uit Eindhoven is. Hij was eerder veroordeeld voor een soortgelijk misdrijf.
Pistoolschoten
Bij de overval op de juwelier in Deurne kwamen de twee overvallers door pistoolschoten om het leven. Het echtpaar werd na de schietpartij opgepakt en een dag later vrijgelaten. Vermoedelijk heeft de vrouw geschoten uit zelfverdediging, stelde het OM. Op basis van het eindproces-verbaal wordt een beslissing genomen over vervolging.
Volgens hoofdofficier van justitie Bart Nieuwenhuizen had het stel naar alle waarschijnlijkheid een vuurwapen in bezit. Ze hadden daar geen vergunning voor. Of ze vervolgd worden voor verboden wapenbezit is ook nog niet besloten.
Uit onderzoek moet blijken wie allemaal hebben geschoten. Zeer waarschijnlijk had een van de overvallers een vuurwapen. Ook de andere overvaller had een wapen, maar geen vuurwapen. Wat voor wapen dan wel, wilde de hoofdofficier in het belang van het onderzoek niet zeggen. Volgens hem is zeker dat 'met veel agressie is geprobeerd het echtpaar te overvallen'. Gisteravond zei Nieuwenhuizen in Nieuwsuur dat de politie op zoek is naar een mogelijke derde of vierde dader.
Door het bekend worden van de Marokkaanse achtergrond van de eerste overleden overvaller ontstond zaterdag en zondag rumoer in Deurne en werd een demonstratieverbod uitgevaardigd.
Bron: Volkskrant
Deurne: de feiten op een rijquote:Op woensdag 2 april 2014 11:11 schreef DrMabuse het volgende:
Via de voorzet van Scorpie : hier de bewuste uitspraken.
Ahmed Marcouch over Marokkanen
‘We hebben op dit moment naast de economische crisis nog steeds te maken met een zeer ernstige maatschappelijke crisis: het multiculturele drama,’ zei Marcouch daarover. ‘Dat is nog lang niet opgelost. Het probleem is, dat we aan de ene kant een partij als de PVV hebben met hele ongenuanceerde generaliserende standpunten en aan de andere kant een hele groep politieke partijen die helemaal geen visie heeft en ook niet het lef heeft om de echte problemen aan te pakken. De vraag is wat erger is.’
‘Een uur geleden is hier een Hollandse bouwvakker door een Marokkaan op klaarlichte dag met een mes op zijn keel van zijn TomTom beroofd. Dat is de dialoog waar ik hier in de praktijk mee te maken heb.’
‘Ik vind het daarom fantastisch dat we Wilders hebben,’ zei Marcouch.
‘Daardoor worden de zaken nu heel duidelijk. De angst van de autochtonen wordt nu eindelijk serieus genomen. De Hollanders hebben heel wat te lijden gehad. Als jouw buurt binnen een paar jaar compleet verandert, je met de nieuwkomers helemaal geen contact hebt, die nieuwkomers ook nog eens vijandig zijn en de houding hebben dat jij dat allemaal maar moet pikken, dan begrijp ik wel dat je kwaad of bang wordt. Hun gevoelens kunnen niet meer afgedaan worden, als xenofobie of racisme, zoals heel lang gebeurde.’
‘Vergis je niet, het zijn altijd dezelfde mensen die bij dergelijke debatten en bijeenkomsten komen opdagen, die altijd dezelfde liedjes zingen: het relativeringsliedje, het ontkenningsliedje en het slachtofferliedje. Maar de echte slachtoffers, de buurtbewoners die elke dag met deze problemen worstelen, komen vrijwel nooit op die buurtbijeenkomsten.’
‘Er zit hier een heel grote groep die er gewoon niet bij wil horen en die de belangrijke Nederlandse kernwaarden niet onderschrijft. Er bestaat een grote groep allochtonen en vooral Marokkanen die daar niks mee heeft. Die Marokkanen zijn in die zin ook helemaal geen Nederlander. Ze zijn hier geboren en getogen, maar ze hebben echt heel weinig binding met dit land. Waarom? Omdat hun vaders en ooms hen wijsmaken dat je Marokkaan bent en Marokkaan blijft, wat er ook gebeurt. Dat gaat zo ver dat ze in staat zijn om de auto’s van hun medebewoners in de fik te steken en het politiebureau met veertig man te bestormen.’
‘Ze denken dat je door Nederlander te worden je Marokkaanse identiteit kwijtraakt en daar wordt dan vooral mee bedoelt dat je dan geen moslim meer kunt zijn. Maar je kunt heel goed een moslim en Nederlander zijn. Als je Marokkanen vraagt of ze naar Marokko gaan met vakantie, dan zeggen veel Marokkanen: “We gaan niet op vakantie naar Marokko we gaan naar huis.”’
‘Autochtone Nederlanders hebben over het algemeen niets tegen Marokkanen en andere allochtonen die het goed doen, ook de meeste PVV-aanhangers niet, constateerde Marcouch. ‘Zij zijn alleen de criminaliteit, haatdragendheid en overlast van een grote groep allochtone jongens enorm beu. Dat heeft helemaal niets met racisme te maken. Daardoor trekken veel Nederlanders en geslaagde allochtonen weg uit de slechte wijken waardoor die wijken nog slechter worden en de segregatie steeds verder gaat.’
‘Maar er bestaat nog steeds angst om het er over te hebben, ook in mijn partij. Die bewoners vertrekken niet alleen uit de stad, er zijn ook heel veel mensen die Nederland verlaten omdat ze zich onveilig voelen. Dat is juist de middenklasse en de elite. Je ziet ook de allochtone middenklasse naar plaatsen als Almere en Hoofddorp vertrekken. Daarom is het debat zo urgent.’
‘Of ik daar kwaad over ben? Ja natuurlijk. Waar ik me kwaad over maak is dat we het allemaal weten, maar niks durven. Ik zag de PvdA een beetje bijdraaien, maar vervolgens is het weer een hele tijd stil. Het wordt de PvdA verweten dat ze heel lang het multiculturele drama doodgezwegen hebben. Dat klopt en ze doen het nog steeds. Daar ben ik inderdaad kwaad over.’
‘Ik ben ook kwaad op een deel van de Marokkaanse gemeenschap. Wel een moskee kunnen bouwen, maar niet de moeite nemen om naar een ouderavond van hun kinderen te gaan en hun eigen kinderen op te voeden. De foute etnische loyaliteit, de hypocrisie en de profiteursmentaliteit die in de Marokkaanse gemeenschap heersen…ja, daar word ik kwaad over.’
Hij vond dat de Marokkaanse gemeenschap de agressiviteit en het wangedrag van een grote groep Marokkanen van geboortefeest tot begrafenis ter sprake moest brengen. ‘Deze kwelgeesten roepen niet alleen “Ik maak je dood” tegen ambulancebroeders, ze gooien ook stenen naar deze hulpverleners, versperren de weg en roven zelfs ambulances leeg terwijl de broeders zich ontfermen over een gewonde of dode. Dit zijn vaak dezelfde Marokkaanse jongens die mensen op straat beroven en auto-inbraken plegen. Het zijn juist deze Marokkanen die de Marokkaanse gemeenschap stigmatiseren.’
Hij riep de Marokkaanse gemeenschap op tot een ‘beschavingsoffensief’ in plaats van de bekende afweerreflex, de ontkenningen en de stuitende beschuldigingen van stigmatisering en discriminatie. ‘Bij de oplossing is de cultuur wel degelijk relevant, want het gedrag van deze kwelgeesten is in hun Marokkaanse cultuur geworteld. Het gaat om gedrag dat gedreven wordt door angst, wantrouwen, achterdocht, slachtofferschap en gekrenkte trots. Een deel van de Marokkaanse ouders voedt hun kinderen hier met het aanjagen van angst op. Veel Marokkaanse ouders zeggen dagelijks tegen hun kinderen: “Niet doen, anders maak ik je dood”. De Nederlandse gezagsdragers hebben domweg geen antwoord op deze agressie, omdat ze in hun eigen wereld en opvoeding vrijwel nooit aanraking komen met geweld of agressie en bang zijn.’
‘Ik heb in de tijd dat ik bij de politie werkte ook veel Hollanders en Surinamers mogen aanhouden,’ zei Marcouch.
‘Maar echt nooit de grimmigheid, de valsheid en de gemene streken meegemaakt waar ik in Marokkaanse kring mee geconfronteerd werd. Dat was toch echt uniek. Ik werd door snotapen die nog geen twaalf waren uitgescholden voor hoerenzoon en verrader. Het zijn deze jongens, de onbeschaafden in onze samenleving, waar we boos op moeten zijn. Het zijn deze jongens waar de maatschappij verontwaardigd over zou moeten zijn. Waar hebben we een club als SMN voor nodig als zij een gemeenschap vertegenwoordigen die dit soort zaken niet aan de kaak stelt?
http://politiek.theposton(...)marcouch-marokkanen/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://nos.nl/artikel/630765-deurne-de-feiten-op-een-rij.html
quote:Hij was net ‘gepromoveerd’ bij de afdeling begeleid wonen; in plaats van een kamer kreeg hij een studio.
Stond in een artikel van volgens mij de Volkskrant. Of het waar is weet ik niet.quote:Op woensdag 2 april 2014 13:44 schreef poemojn het volgende:
Nog over het "eigen huis" van de 20-jarige Abdel: hij woonde wel zelfstandig ipv bij zijn ouders, dus dat kun je een eigen huis noemen, maar het heeft niets te maken met geld dat hij roofovervallen opgedaan heeft om daarmee een huis te kopen oid.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)ervallers-van-deurne
[..]
En dan komt de inburgeringscursus (die ze waarschijnlijk niet eens hoeven te volgen) met dingen als: "bij discriminatie doe je aangifte bij de politie"!quote:Veel Marokkaanse ouders zeggen dagelijks tegen hun kinderen: “Niet doen, anders maak ik je dood”.
Daar zit ik ook aan te denken.quote:Op woensdag 2 april 2014 13:32 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ik heb Ahmed Marcouchin de OP gezet en zolang we niet weten welke straf de
juweliersvrouw gaat krijgen en hoe daarop gereageerd gaat worden is het volgens mij nog geen tijd voor een slotje.
Juist.quote:Op woensdag 2 april 2014 14:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Overigens, als het autochtone daders waren bij een marokkaanse juwelier, als die al bestaan, dan zou ik er net zo over denken.
Geen steun voor tuig.
Jammer dat ze door 2 Marokkanen een trauma hebben opgelopenquote:Op woensdag 2 april 2014 13:58 schreef znarch het volgende:
http://www.omroepbrabant.(...)ok+slachtoffers.aspx
DEURNE - Het juweliersechtpaar Willy en Marina Sanders uit Deurne is geestelijk zo ontredderd door alle commotie na het doodschieten van twee overvallers in hun zaak, dat ze acuut psychische hulp nodig hebben. Daarnaast heeft het echtpaar de bekende advocaat Jan-Hein Kuijpers uit Den Bosch ingehuurd.
Dat meldt De Telegraaf. "Die mensen zitten er volkomen doorheen", zegt een bron dicht bij het onderzoek. "Ze zijn niet meer in staat normaal contact met de buitenwereld te hebben. Het is ook maar zeer de vraag of ze hun zaak kunnen of willen voortzetten."
Geestelijke hulp
In overleg met justitie wordt geestelijke hulp geregeld. Wel maakt het paar zich grote zorgen over de gevolgen en dan met name over eventuele wraakacties uit de hoek van kringen rond de slachtoffers. De politie heeft verregaande maatregelen getroffen om het paar en hun woning te beveiligen.
Jan-Heijn Kuijpers
Kuijpers moet het echtpaar bijstaan bij een eventuele strafrechterlijke procedure. Kuijpers: " Ze houden zich misschien groot maar dit gaat niemand in de koude kleren zitten. De situatie moet nu eerst helemaal rustig worden. Het zijn verdachten maar ook slachtoffers." Hij wil nog niet veel kwijt over de inhoud van de zaak. Wie er heeft geschoten op de overvallers, wil hij bijvoorbeeld nog niet zeggen.
Volgens hem ziet het nu wel naar uit dat het Openbaar Ministerie een hele goede beslissing heeft genomen door het echtpaar een dag na de overval vrij te laten omdat het er op lijkt dat ze zichzelf hebben verdedigd. "Geluk bij een ongeluk is dat er beelden zijn", zei hij.
Juist. Hoewel dat in principe het laatste traject is (er zou een heel voortraject aan vooraf moeten gaan dat voorkomt dat zesjarige jochies zo worden) is er voor de huidige verpeste generatie geen redden meer aan, behalve strenger optreden en hen niet het gevoel te geven de baas te zijn. Zeker tegenover agenten niet. Agenten moeten de mogelijkheid krijgen om daadkrachtiger op te treden, waarin onderscheid gemaakt moet worden. Normale mensen normaal behandeld, tuig als tuig behandeld. Zeg jij tegen zo'n agent bij wegmisbruikers ik steek je neer etc. gelijk een knuppel in je nek en een kist met stalen neuzen die nog even ferm op je lichaam wordt geplant als je nog ligt na te kermen op de grond. Dan leer je het wel af. Niet met "nou meneer, zulke dingen zeggen we niet in Nederland". En die agenten willen heus wel, ze mogen alleen niet.quote:Op woensdag 2 april 2014 13:53 schreef RemcoDelft het volgende:
Duidelijk verhaal van Ahmed Marcouch. En omdat hij Marokkaan is, "mag hij het zeggen"! Dat is per definitie discriminatie...
Uit zijn stukje:
[..]
En dan komt de inburgeringscursus (die ze waarschijnlijk niet eens hoeven te volgen) met dingen als: "bij discriminatie doe je aangifte bij de politie"!
Dit zie je ook bij wegmisbruikers vaak langskomen: "ik steek je neer, ik zoek je thuis op, etc. tegen de politie". Wat mij betreft gaat er dan pepperspray naar binnen, knuppel in de nek, en handboeien om. Enig gezag bijbrengen kan dan helemaal geen kwaad! Maar we hebben hier de softe aanpak, en die werkt voor heel veel mensen stomweg niet.
Alsof je geen trauma overhoudt aan een gewapende overval als je alles braaf meegeeft. Bovendien hadden ze zichzelf dan misschien wel hulpeloos en zwak gevoeld.quote:Op woensdag 2 april 2014 14:40 schreef Buitendam het volgende:
Ik vraag me af of ze achteraf niet liever de inboedel hadden meegegeven. Moet je kijken wat zich nu afspeelt in de levens van die mensen. Iemand gedood, psychische hulp, mogelijk trauma, winkel misschien over en sluiten... Het is nogal.
Dat zal per persoon verschillen. Ik heb familie met een juwelierszaak. Ook alles voorbij gekomen van ramkraak tot gewapende overval en iedere keer gingen de handen de lucht in en werd de inboedel meegegeven. Koffie op het bureau en de eerste weken zit de schrik er goed in, maar van een trauma is er nooit sprake geweest.quote:Op woensdag 2 april 2014 14:42 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Alsof je geen trauma overhoudt aan een gewapende overval als je alles braaf meegeeft. Bovendien hadden ze zichzelf dan misschien wel hulpeloos en zwak gevoeld.
Juist, maar zo zijn er ook mensen die er minder moeite mee hebben om het van zich af te schudden dat ze wat tuig overhoop hebben geknald. Er zijn ook genoeg mensen die van een overval alleen al (en geef ze ongelijk) een zwaar trauma kunnen overhouden.quote:Op woensdag 2 april 2014 14:44 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat zal per persoon verschillen. Ik heb familie met een juwelierszaak. Ook alles voorbij gekomen van ramkraak tot gewapende overval en iedere keer gingen de handen de lucht in en werd de inboedel meegegeven. Koffie op het bureau en de eerste weken zit de schrik er goed in, maar van een trauma is er nooit sprake geweest.
Of ze waren neergeschoten.quote:Op woensdag 2 april 2014 14:42 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Alsof je geen trauma overhoudt aan een gewapende overval als je alles braaf meegeeft. Bovendien hadden ze zichzelf dan misschien wel hulpeloos en zwak gevoeld.
Zeker. Daarom zeg ik ook dat het per persoon zal verschillen. Maar als ik lees wat hen wellicht allemaal te wachten staat vraag ik me af of ze niet liever alles hadden meegegeven. Terugkijkend op de overval.quote:Op woensdag 2 april 2014 14:46 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Juist, maar zo zijn er ook mensen die er minder moeite mee hebben om het van zich af te schudden dat ze wat tuig overhoop hebben geknald. Er zijn ook genoeg mensen die van een overval alleen al (en geef ze ongelijk) een zwaar trauma kunnen overhouden.
Inderdaad. Dat tuig staat stijf van de zenuwen. Een verkeerde beweging, opmerking, het horen van een politiesirene, een kluis die niet snel genoeg open gaat, een deur die ineens dichtgaat (dat was het probleem bij de juwelier in Den Haag, de deur ging dicht dus die gasten konden niet zomaar weg) kunnen allemaal genoeg zijn om dat tuig te laten schieten. Kan jij ze maar beter voor zijn.quote:Op woensdag 2 april 2014 14:46 schreef deedeetee het volgende:
Of ze waren allebei doodgeschoten....
[..]
Of ze waren neergeschoten.
Dat is waar. Ik denk nog dat ze het allerliefste hadden dat ze geheel niet waren overvallenquote:Op woensdag 2 april 2014 14:47 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Zeker. Daarom zeg ik ook dat het per persoon zal verschillen. Maar als ik lees wat hen wellicht allemaal te wachten staat vraag ik me af of ze niet liever alles hadden meegegeven. Terugkijkend op de overval.
Met alle respect; dan moet je echt geen juwelierszaak beginnen. Je krijgt het vooraf alleen al van de verzekering 80 keer te horen. Je bent hoe dan ook een keer het haasje. Overval, ramkraak, diefstal, dat is echt een onderdeel van het vak als je een tent vol goud, zilver en edelstenen legt.quote:Op woensdag 2 april 2014 14:48 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is waar. Ik denk nog dat ze het allerliefste hadden dat ze geheel niet waren overvallen
Wat is dit nu weer voor nonargument? Je zou als juwelier geen zaak moeten beginnen indien je liever niet overvallen wordt? Kom op zegquote:Op woensdag 2 april 2014 14:50 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Met alle respect; dan moet je echt geen juwelierszaak beginnen. Je krijgt het vooraf alleen al van de verzekering 80 keer te horen. Je bent hoe dan ook een keer het haasje. Overval, ramkraak, diefstal, dat is echt een onderdeel van het vak als je een tent vol goud, zilver en edelstenen legt.
Is zo. Maar een ramkraak en een diefstal overkomen je zonder dat je daar nou echt een trauma aan overhoudt (of je moet wel heel instabiel zijn). Een overval is andere koek. Niet elke juwelier is overvallen dus je kan altijd nog die hoop houden van "als ze me te pakken nemen, laat het dan maar een diefstal of een ramkraak zijn". En voor de overval heb jij je pistool in huis.quote:Op woensdag 2 april 2014 14:50 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Met alle respect; dan moet je echt geen juwelierszaak beginnen. Je krijgt het vooraf alleen al van de verzekering 80 keer te horen. Je bent hoe dan ook een keer het haasje. Overval, ramkraak, diefstal, dat is echt een onderdeel van het vak als je een tent vol goud, zilver en edelstenen legt.
Als jij je winkel vol legt met juwelen is de kans groot aanwezig dat je een keer overvallen wordt. Daar moet je vooraf rekening mee houden.quote:Op woensdag 2 april 2014 14:51 schreef Klokov het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer voor nonargument? Je zou als juwelier geen zaak moeten beginnen indien je liever niet overvallen wordt? Kom op zeg
Verteld wat ze blanke baasjes willen horen.quote:
Een politiestaat genereren vanwege lastige mocrootjes lijkt me niet de bedoeling.quote:Op woensdag 2 april 2014 13:53 schreef RemcoDelft het volgende:
Duidelijk verhaal van Ahmed Marcouch. En omdat hij Marokkaan is, "mag hij het zeggen"! Dat is per definitie discriminatie...
Uit zijn stukje:
[..]
En dan komt de inburgeringscursus (die ze waarschijnlijk niet eens hoeven te volgen) met dingen als: "bij discriminatie doe je aangifte bij de politie"!
Dit zie je ook bij wegmisbruikers vaak langskomen: "ik steek je neer, ik zoek je thuis op, etc. tegen de politie". Wat mij betreft gaat er dan pepperspray naar binnen, knuppel in de nek, en handboeien om. Enig gezag bijbrengen kan dan helemaal geen kwaad! Maar we hebben hier de softe aanpak, en die werkt voor heel veel mensen stomweg niet.
Jij denkt dat zijn blanke baasjes van de PVDA dit graag horen?quote:Op woensdag 2 april 2014 14:55 schreef Iniesta8 het volgende:
[..]
Verteld wat ze blanke baasjes willen horen.
Over Marokkanen die geen eerlijke kans krijgen op de banenmarkt bijv hoor je em niet.
Altijd maar alles doen om ze baasjes te plezieren.
Dat deden ze, daarom hadden ze een vuurwapen gekocht.quote:Op woensdag 2 april 2014 14:54 schreef Buitendam het volgende:
Als jij je winkel vol legt met juwelen is de kans groot aanwezig dat je een keer overvallen wordt. Daar moet je vooraf rekening mee houden.
quote:Op woensdag 2 april 2014 14:59 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat deden ze, daarom hadden ze een vuurwapen gekocht.
Als je de gevolgen van het aanschaf en gebruik van dat wapen bekijkt, vraag ik me af of ze achteraf niet liever de handen in de lucht hadden gestoken en alles mee hadden gegeven.quote:"Die mensen zitten er volkomen doorheen", zegt een bron dicht bij het onderzoek. "Ze zijn niet meer in staat normaal contact met de buitenwereld te hebben. Het is ook maar zeer de vraag of ze hun zaak kunnen of willen voortzetten."
In overleg met justitie wordt geestelijke hulp geregeld. Wel maakt het paar zich grote zorgen over de gevolgen en dan met name over eventuele wraakacties uit de hoek van kringen rond de slachtoffers.
Hoe moet hij dat nou ruiken?quote:Op woensdag 2 april 2014 15:01 schreef El_Matador het volgende:
Waarom liet die man 2 Marokkaanse boefjes binnen
Ja, geen idee. Zou jij opendoen als aan het eind van de dag er 2 Marokkaantjes voor de deur staan?quote:
Ze voorkomen nu in ieder geval dat dezelfde criminelen nog tientallen andere juweliers overvallen.quote:Op woensdag 2 april 2014 15:01 schreef Buitendam het volgende:
Als je de gevolgen van het aanschaf en gebruik van dat wapen bekijkt, vraag ik me af of ze achteraf niet liever de handen in de lucht hadden gestoken en alles mee hadden gegeven.
Die kans zit er in, ja. De straten voor de deur lagen open, ze moeten een sluis in en misschien waren ze wel heel prima gekleed. Dan is er gewoon een kans aanwezig dat jij ze in je winkel laat.quote:Op woensdag 2 april 2014 15:03 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, geen idee. Zou jij opendoen als aan het eind van de dag er 2 Marokkaantjes voor de deur staan?
Daarom vraag ik het me juist af.
Ja, ze zullen op dit moment zo nuchter zijn dat ze zo rationeel kunnen denken. Weer 2 minder, hoe laat zullen we maandag open gaan?quote:Op woensdag 2 april 2014 15:04 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ze voorkomen nu in ieder geval dat dezelfde criminelen nog tientallen andere juweliers overvallen.
Ja. Laten we het om gaan draaien. Men vroeg er bijna om.....quote:Op woensdag 2 april 2014 14:50 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei, het begint bij opvoeding, onderwijs en sociale controle.quote:Op woensdag 2 april 2014 14:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een politiestaat genereren vanwege lastige mocrootjes lijkt me niet de bedoeling.Dan winnen ze alsnog.
Marcouch heeft denk ik wel een goeie kijk op de gezinsproblematiek, jammer dat het een PvdAer is.
Er zijn meerdere beroepen waarbij er een negatief onoverkomelijk onderdeel per definitie vastzit.quote:Op woensdag 2 april 2014 15:08 schreef Globali het volgende:
[..]
Ja. Laten we het om gaan draaien. Men vroeg er bijna om.....
Daar heeft hij het ook wel over gehad. En dan geeft hij o.a. hoe dat komt. O.a. door de vele misdragingen staat men gewoon slecht bekend. Dan zal je moeilijker een baan vinden inderdaad....zonder diploma.quote:Op woensdag 2 april 2014 14:55 schreef Iniesta8 het volgende:
[..]
Verteld wat ze blanke baasjes willen horen.
Over Marokkanen die geen eerlijke kans krijgen op de banenmarkt bijv hoor je em niet.
Altijd maar alles doen om ze baasjes te plezieren.
Dat wil niet zeggen dat daar het probleem zit. Dan gaan mensen straks bij een auto kaping ook zeggen "dan moet je maar niet in een dure auto gaan rijden"of bij een huisoverval "dan moet je maar niet in een duur huis gaan wonen".quote:Op woensdag 2 april 2014 15:10 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Er zijn meerdere beroepen waarbij er een negatief onoverkomelijk onderdeel per definitie vastzit.
Natuurlijk moet je dat vooral doen, maar dan moet je ook rekening houden met de consequenties. Ondertussen die samenleving op alle mogelijke manieren zo goed mogelijk veilig houden betekent wat mij betreft niet dat je naïef moet worden om te zeggen dat je Bentley nooit gejat mag/kan worden of een juwelier die per definitie niet overvallen mag/kan worden.quote:Op woensdag 2 april 2014 15:12 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat wil niet zeggen dat daar het probleem zit. Dan gaan mensen straks bij een auto kaping ook zeggen "dan moet je maar niet in een dure auto gaan rijden"of bij een huisoverval "dan moet je maar niet in een duur huis gaan wonen".
En als mijn Bentley wordt gejat dan moet ik niet zeuren? Zo werkt het nu eenmaal in deze maatschappij? Kom op zeg. Ik zou er gelijk eenzijdig kogelwerend glas in laten zetten en een wapen aanschaffen.quote:Op woensdag 2 april 2014 15:14 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Natuurlijk moet je dat vooral doen, maar dan moet je ook rekening houden met de consequenties. Ondertussen die samenleving op alle mogelijke manieren zo goed mogelijk veilig houden betekent wat mij betreft niet dat je naïef moet worden om te zeggen dat je Bentley nooit gejat mag/kan worden of een juwelier die per definitie niet overvallen mag/kan worden.
Waar zeg ik dat? Rekening houden met en mogelijke consequenties aanvaarden is iets anders dan niet mogen zeuren. Je bent nu dingen aan het verzinnen.quote:Op woensdag 2 april 2014 15:16 schreef Globali het volgende:
[..]
En als mijn Bentley wordt gejat dan moet ik niet zeuren?
Het zegt niets in deze discussie. Ik snap niet waarom je het opwerpt eigenlijk.quote:Op woensdag 2 april 2014 15:17 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat? Rekening houden met en mogelijke consequenties aanvaarden is iets anders dan niet mogen zeuren. Je bent nu dingen aan het verzinnen.
Het feit dat er aan het openen van een juwelierszaak ontzettend grote consequenties kan zitten zegt niets in deze discussie? Lekker naïef.quote:Op woensdag 2 april 2014 15:17 schreef Globali het volgende:
[..]
Het zegt niets in deze discussie. Ik snap niet waarom je het opwerpt eigenlijk.
En soms word je nou eenmaal verkracht of vermoord. Moet soms kunnen.quote:Op woensdag 2 april 2014 15:14 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Natuurlijk moet je dat vooral doen, maar dan moet je ook rekening houden met de consequenties. Ondertussen die samenleving op alle mogelijke manieren zo goed mogelijk veilig houden betekent wat mij betreft niet dat je naïef moet worden om te zeggen dat je Bentley nooit gejat mag/kan worden of een juwelier die per definitie niet overvallen mag/kan worden.
Nee. Het is in deze discussie niet zo van belang. Men was juwelier en vroeg niet om een overval.quote:Op woensdag 2 april 2014 15:21 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het feit dat er aan het openen van een juwelierszaak ontzettend grote consequenties kan zitten zegt niets in deze discussie? Lekker naïef.
Als je een korte jurk aan hebt als vrouw bijv. Dan vraag je er een beetje om. Daar moet je het bij een verkrachting ook niet over hebben.quote:Op woensdag 2 april 2014 15:22 schreef beeer het volgende:
[..]
En soms word je nou eenmaal verkracht of vermoord. Moet soms kunnen.
Zeggen dat je Bentley niet gejat mag worden en dat een juwelier niet overvallen mag worden is naïef?quote:Op woensdag 2 april 2014 15:14 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het niet accepteren dat de mogelijkheid er heel dik in zit, dat is naïef.quote:Op woensdag 2 april 2014 15:23 schreef Operc het volgende:
[..]
Zeggen dat je Bentley niet gejat mag worden en dat een juwelier niet overvallen mag worden is naïef?
Maar het zegt totaal niets in deze discussie. Zoals aangegeven bij verkrachting en korte jurk dragen.quote:Op woensdag 2 april 2014 15:24 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het niet accepteren dat de mogelijkheid er heel dik in zit, dat is naïef.
Inderdaad. En toch is er een hele dikke kans dat je er vroeg of laat toch mee geconfronteerd gaat worden.quote:Op woensdag 2 april 2014 15:22 schreef Globali het volgende:
[..]
Nee. Het is in deze discussie niet zo van belang. Men was juwelier en vroeg niet om een overval.
Dat is het "kan" gedeelte uit je post, daar valt over te discussieren (zoals ook gebeurt in de posts boven me) het "mag" gedeelte slaat gewoon nergens op.quote:Op woensdag 2 april 2014 15:24 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het niet accepteren dat de mogelijkheid er heel dik in zit, dat is naïef.
Ik zeg ook helemaal nergens dat het magquote:Op woensdag 2 april 2014 15:25 schreef Operc het volgende:
[..]
Dat is het "kan" gedeelte uit je post, daar valt over te discussieren (zoals ook gebeurt in de posts boven me) het "mag" gedeelte slaat gewoon nergens op.
En wat zegt dat dan? Dat weet men zelf natuurlijk ook. Maar was is het belang van die opmerking in deze discussie? Dat we straks allemaal onze juwelen moeten kopen online bij wehkamp? Dan gaan ze die zaak overvallen.quote:Op woensdag 2 april 2014 15:24 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Inderdaad. En toch is er een hele dikke kans dat je er vroeg of laat toch mee geconfronteerd gaat worden.
En dat is precies de reden waarom je voorbereidingen moet kunnen treffen inclusief de aanschaf van een vuurwapenquote:Op woensdag 2 april 2014 15:24 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Inderdaad. En toch is er een hele dikke kans dat je er vroeg of laat toch mee geconfronteerd gaat worden.
Je bent Marokkaans blijkbaar. Je komt dan uit een groep waar al VELE jaren ERG veel problemen zijn en tot nu toe werden die door die groep zo'n beetje totaal ontkend. Het was niet het probleem van de groep maar van de staat. Duidelijk niet dus. Het begint bij opvoeding. En daar kan de staat niets aan doen. Marokkanen wel zelf. En het hoeft niet direct jouw persoonlijke verantwoordelijkheid te zijn. Wat verschillende Marokkanen nu aangeven in artikelen is het altijd wijzen naar anderen niet de oplossing. Spreek mensen in jouw omgeving maar aan op fout gedrag. Daar begint het al mee. Ik kan dat in elk geval niet als Nederlander in een Marokkaanse buurt.quote:Op woensdag 2 april 2014 15:26 schreef Iniesta8 het volgende:
Nederlanders hebben ook eigen rovers, dieven, criminelen, racisten, nazi's en pedofielen. Nederlanders hebben justitie en politie en toch kunnen ze dit niet oplossen. Hoe kunnen we als individuen Marokkaanse problemen oplossen. De overheid moet de problemen oplossen door de criminelen hard aan te pakken , land uit zetten slaat nergens op ,, waarom Marokko opzadelen met probleem ""nederlands""
Ik ben zelf een Marokkaanse Nederlander , ik werk doe gewoon me ding zoals de meeste ,, waarom zou ik verantwoordelijk zijn voor crimineel met een Marokkaans achtergrond ,, heb niks me de gemeenschap te maken ,
Als een juwelier zich daar zeker door voelt, by all means. Knal er op los.quote:Op woensdag 2 april 2014 15:28 schreef beeer het volgende:
[..]
En dat is precies de reden waarom je voorbereidingen moet kunnen treffen inclusief de aanschaf van een vuurwapen
En dat laatste is ook een probleem. Want die mensen betalen zich helemaal ziek aan verzekering en alle eisen die die stellen aan beveiliging.quote:Op woensdag 2 april 2014 15:30 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Als een juwelier zich daar zeker door voelt, by all means. Knal er op los.
Maar die twee zitten nu blijkbaar in de psychische hulp, met angst voor represailles en de mogelijkheid tot het sluiten van de winkel. Er zijn genoeg juweliers die juist dáárom nadenken en vooraf bepalen geen wapen te kopen en heel de tent mee te geven.
Nee ik ga niemand aanspreken , ben zoals ik al zei verantwoordelijk voor mij eigen daden .quote:Op woensdag 2 april 2014 15:30 schreef Globali het volgende:
[..]
Je bent Marokkaans blijkbaar. Je komt dan uit een groep waar al VELE jaren ERG veel problemen zijn en tot nu toe werden die door die groep zo'n beetje totaal ontkend. Het was niet het probleem van de groep maar van de staat. Duidelijk niet dus. Het begint bij opvoeding. En daar kan de staat niets aan doen. Marokkanen wel zelf. En het hoeft niet direct jouw persoonlijke verantwoordelijkheid te zijn. Wat verschillende Marokkanen nu aangeven in artikelen is het altijd wijzen naar anderen niet de oplossing. Spreek mensen in jouw omgeving maar aan op fout gedrag. Daar begint het al mee. Ik kan dat in elk geval niet als Nederlander in een Marokkaanse buurt.
Klopt. Iedereen moet zelf de keuze maken welke voorbereidingen hij treft en vervolgens met de gevolgen leven.quote:Op woensdag 2 april 2014 15:30 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Als een juwelier zich daar zeker door voelt, by all means. Knal er op los.
Maar die twee zitten nu blijkbaar in de psychische hulp, met angst voor represailles en de mogelijkheid tot het sluiten van de winkel. Er zijn genoeg juweliers die juist dáárom nadenken en vooraf bepalen geen wapen te kopen en heel de tent mee te geven.
En toch ken ik geen 1 juwelier die vanwege de premie over de kop gaat. Daarbij eist een verzekering 9 van de 10 keer een eenmalige maatregel. Bijvoorbeeld ramkraakpaaltjes en een buzzdeur. Helemaal in een dorp als Deurne.quote:Op woensdag 2 april 2014 15:31 schreef Globali het volgende:
[..]
En dat laatste is ook een probleem. Want die mensen betalen zich helemaal ziek aan verzekering en alle eisen die die stellen aan beveiliging.
Dat laatste is onzin.quote:Op woensdag 2 april 2014 15:33 schreef Iniesta8 het volgende:
[..]
Nee ik ga niemand aanspreken , ben zoals ik al zei verantwoordelijk voor mij eigen daden .
Bij veel Marokkanen is is het inderdaad een deel opvoeding .. waneer Ali bijvoorbeeld met een nieuwe scooter thuis komt is het niet hoe kom je eraan ,, Maar hoeveel versnellingen heeft ie etc
Triest is ook dat als Marokkanen die hier wonen iets slechts doen, ze vaak Marokkanen genoemd worden, maar als ze iets goed doen, zijn het ineens Nederlanders
Ik ken er wel 1. Tenminste......die dacht er sterk over te stoppen. Een juwelier met hele mooie spullen in Laren (NH) die na de zoveelste toestand en verhoging van premie er geen zin meer in had.quote:Op woensdag 2 april 2014 15:34 schreef Buitendam het volgende:
[..]
En toch ken ik geen 1 juwelier die vanwege de premie over de kop gaat. Daarbij eist een verzekering 9 van de 10 keer een eenmalige maatregel. Bijvoorbeeld ramkraakpaaltjes en een buzzdeur. Helemaal in een dorp als Deurne.
Ja, doei. En als er bij de eerste de beste overval voor 2 ton wordt meegenomen? De meeste besparen op bizar hoge premies van bijvoorbeeld vervoerkosten. Dat doe je niet met PostNL en de vervoersbedrijven die het doen vragen dan ook de maximale prijs. Daar wordt op bezuinigd door die links te laten liggen en zelf een vervoerder in dienst te nemen. Dat soort verzekeringen bedoel je misschien, maar geen hond koopt in bij een fatsoenlijk bedrijf zonder aan te kunnen tonen dat ze verzekerd zijn.quote:Op woensdag 2 april 2014 15:36 schreef computergirl het volgende:
Er zijn toch redelijk wat juweliers die geen verzekering meer hebben wegens de premie?
die investeren dat geld liever in andere veiligheidsmaatregelen...quote:Op woensdag 2 april 2014 15:36 schreef computergirl het volgende:
Er zijn toch redelijk wat juweliers die geen verzekering meer hebben wegens de premie?
Dat is iets anders dan het beeld hoe je het in mijn ogen wil schetsen dat juweliers genoodzaakt zijn maatregelen te treffen omdat ze bij de eerste de beste overval de premie torenhoog zien stijgen.quote:Op woensdag 2 april 2014 15:37 schreef Globali het volgende:
[..]
Ik ken er wel 1. Tenminste......die dacht er sterk over te stoppen. Een juwelier met hele mooie spullen in Laren (NH) die na de zoveelste toestand en verhoging van premie er geen zin meer in had.
Maar zo is het wel. Je moet allerlei dure maatregelen nemen en anders betaald de verzekering niet of maar deels. En dat gaat verder dan een paaltje en een alarmknop.quote:Op woensdag 2 april 2014 15:40 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat is iets anders dan het beeld hoe je het in mijn ogen wil schetsen dat juweliers genoodzaakt zijn maatregelen te treffen omdat ze bij de eerste de beste overval de premie torenhoog zien stijgen.
Zet die zeer grote groep af tegen het totaal. Juist. Je doet de rest te kort. Jullie zijn gewoon smerig bezig.quote:Op woensdag 2 april 2014 15:36 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat laatste is onzin.
Je behoort gewoon bij een groep. Die groep noemt zichzelf ook Marokkaans of Marokkaans Nederlands. Zoals het maar uitkomt. En we hebben het niet over 50 jongeren die de laatste twee jaar wat foute dingen doen. We hebben het over een zeer grote groep jongeren die l zeg 20 jaar denkt dat zij alles kunnen maken. Daar zul vooral je zelf als groep iets aan moeten doen. De tijd van "daar heb ik niets mee te maken" is voorbij. En of JIJ er direct persoonlijk iets aan kan veranderen is iets anders.
tegen het totaal van de Marokkaanse groep? tussen de 15 en 25 is ik geloof 60% al in aanraking gekomen met de politie. Het is niet voor niets dat het al vele jaren als groot probleem wordt gezien. Ik woonde in zo'n kanswijk met erg veel Marokkanen. Dat is gewoon niet normaal wonen. Die jongeren op straat misdragen zich vaak op zo'n vreemde manier......nooit meegemaakt in mijn leven. VOLKOMEN aso. Maar nooit tegen Marokkanen. En die zeggen er dus ook nooit iets van.quote:Op woensdag 2 april 2014 15:42 schreef Santello het volgende:
[..]
Zet die zeer grote groep af tegen het totaal. Juist. Je doet de rest te kort. Jullie zijn gewoon smerig bezig.
In grote steden ja. Waar grote juweliers zitten die grote merken verkopen. In dorpen als Deurne verkoopt men over het algemeen spul van Seiko, Zinzi etc, waar er vraag naar is. Hoe hoog acht je de kans dat je een 80.000 euro Omega in een boerendorp verkoopt? Dus schaalt een verzekering je in een schaal waarbij er gevraagd wordt naar bepaalde beveiligingsmaatregelen in de lijn van de inboedel en risicokansen.quote:Op woensdag 2 april 2014 15:42 schreef Globali het volgende:
[..]
Maar zo is het wel. Je moet allerlei dure maatregelen nemen en anders betaald de verzekering niet of maar deels. En dat gaat verder dan een paaltje en een alarmknop.
Juist ja, want PTSS onder soldaten komt niet vaak voor.quote:Op woensdag 2 april 2014 14:46 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Juist, maar zo zijn er ook mensen die er minder moeite mee hebben om het van zich af te schudden dat ze wat tuig overhoop hebben geknald. Er zijn ook genoeg mensen die van een overval alleen al (en geef ze ongelijk) een zwaar trauma kunnen overhouden.
Ik heb het niet over juweliers die horloges van 90 euro verkopen inderdaad. Ik denk ook niet dat overvallers daar interesse in hebben. "Pssst! Seiko kopen?"quote:Op woensdag 2 april 2014 15:45 schreef Buitendam het volgende:
[..]
In grote steden ja. Waar grote juweliers zitten die grote merken verkopen. In dorpen als Deurne verkoopt men over het algemeen spul van Seiko, Zinzi etc, waar er vraag naar is. Hoe hoog acht je de kans dat je een 80.000 euro Omega in een boerendorp verkoopt? Dus schaalt een verzekering je in een schaal waarbij er gevraagd wordt naar bepaalde beveiligingsmaatregelen in de lijn van de inboedel en risicokansen.
Juweliers die klokjes van pakweg 50 tot 700 euro verkopen, want dat is het segment waar je je in bevindt in Deurne, heb jij naar gelang de grootte van je zaak gewoon een inboedel met een straatwaarde van over een ton. Daar heeft de gemiddelde overvaller wel oren naar. De echt grote jongens gaan liever voor de grote zaken met zwaarder materiaal. Daarom is de verzekeringsschaal bij die juweliers ook vele malen hoger qua premies.quote:Op woensdag 2 april 2014 15:47 schreef Globali het volgende:
[..]
Ik heb het niet over juweliers die horloges van 90 euro verkopen inderdaad. Ik denk ook niet dat overvallers daar interesse in hebben. "Pssst! Seiko kopen?"
Dat kan dan ook niet.quote:Op woensdag 2 april 2014 14:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Daar zit ik ook aan te denken.
Het moet niet zo zijn dat deze mensen veroordeeld gaan worden vanwege een dreiging uit Marokkaanse hoek
Het risico is dan een stuk kleiner natuurlijk. Met 80 kg hard staal op je brommer zitten gaat gewoon niet makkelijk.quote:Op woensdag 2 april 2014 15:49 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Juweliers die klokjes van pakweg 50 tot 700 euro verkopen, want dat is het segment waar je je in bevindt in Deurne, heb jij naar gelang de grootte van je zaak gewoon een inboedel met een straatwaarde van over een ton. Daar heeft de gemiddelde overvaller wel oren naar. De echt grote jongens gaan liever voor de grote zaken met zwaarder materiaal. Daarom is de verzekeringsschaal bij die juweliers ook vele malen hoger qua premies.
En dus betaal je ook veel minder premie, waardoor jouw premie na één, twee, drie overvallen echt niet onhoudbaar wordt.quote:Op woensdag 2 april 2014 15:51 schreef Globali het volgende:
[..]
Het risico is dan een stuk kleiner natuurlijk. Met 80 kg hard staal op je brommer zitten gaat gewoon niet makkelijk.
Mijn fout dan. Ik ga bij een juwelier echt uit van het hogere segment. Niet van een zaak die horloges verkoopt van 100 euro.quote:Op woensdag 2 april 2014 15:52 schreef Buitendam het volgende:
[..]
En dus betaal je ook veel minder premie, waardoor jouw premie na één, twee, drie overvallen echt niet onhoudbaar wordt.
Maar je komt uit Deurne?quote:Op woensdag 2 april 2014 15:49 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Juweliers die klokjes van pakweg 50 tot 700 euro verkopen, want dat is het segment waar je je in bevindt in Deurne, heb jij naar gelang de grootte van je zaak gewoon een inboedel met een straatwaarde van over een ton. Daar heeft de gemiddelde overvaller wel oren naar. De echt grote jongens gaan liever voor de grote zaken met zwaarder materiaal. Daarom is de verzekeringsschaal bij die juweliers ook vele malen hoger qua premies.
Dat zijn dan ook de Swatch en Fossil winkels die je vaak in grote steden ziet. Goldies verkoopt trouwringen, ashangertjes, gouden horloges etc. Dat is gewoon een dorpsjuwelier. Die, mits een goede naam, een heel stabiel inkomen hebben en waar de verzekering echt geen beveiliger eist. Dan is een sluis, buzzdeur en ramkraakpaaltjes al een heel eind in de richting. Eenmalige aankopen, vaak waardoor je nagenoeg compleet gedekt bent.quote:Op woensdag 2 april 2014 15:54 schreef Globali het volgende:
[..]
Mijn fout dan. Ik ga bij een juwelier echt uit van het hogere segment. Niet van een zaak die horloges verkoopt van 100 euro.
Daarom graag een wet die het mogelijk maakt crimineel tuig het land uit te schoppen.quote:Op woensdag 2 april 2014 15:26 schreef Iniesta8 het volgende:
Ik ben zelf een Marokkaanse Nederlander , ik werk doe gewoon me ding zoals de meeste ,, waarom zou ik verantwoordelijk zijn voor crimineel met een Marokkaans achtergrond ,, heb niks me de gemeenschap te maken ,
Ze zijn hier geboren. Die wet zal dus niet werken. Dit is geen oplossing.quote:Op woensdag 2 april 2014 15:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Daarom graag een wet die het mogelijk maakt crimineel tuig het land uit te schoppen.
Die wet is er al, maar de EU houdt dat tegen.
Zelfs Marcouch zegt dat dit tuig zich Marokkaan voelt en Marokko als thuis ziet.
Laten we ze dan vooral naar huis sturen.
De oudere marokkanen die ook liever naar huis willen, de middelen geven.
Houden we over mensen zoals jij, waar niemand problemen mee heeft.
Nee hoor. Ook de Nederlandse wet houdt dit tegen. Over het algemeen zijn het volwaardige Nederlandse burgers met paspoort namelijk.quote:Op woensdag 2 april 2014 15:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Daarom graag een wet die het mogelijk maakt crimineel tuig het land uit te schoppen.
Zelfs Marcouch zegt dat dit tuig zich Marokkaan voelt en Marokko als thuis ziet.
Net zoals een overvaller geconfronteerd kan worden met een "slachtoffer" die van zich afbijt...quote:Op woensdag 2 april 2014 15:24 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat denk ik ook niet, maar dat is wel wat deze demonstranten willen afdwingen.quote:
Wetten kan je veranderen.quote:Op woensdag 2 april 2014 15:59 schreef Globali het volgende:
[..]
Nee hoor. Ook de Nederlandse wet houdt dit tegen. Over het algemeen zijn het volwaardige Nederlandse burgers met paspoort namelijk.
Zou van mij ook mogen. Ik snap sowieso niet wat mensen bezielt als ze geen nagel hebben om hun kont te krabben om dan in dure kleding te gaan lopen en met een 5S...quote:Op woensdag 2 april 2014 08:01 schreef poemojn het volgende:
dat gaat meer over auto's dan over kleding en mobieltjes enzo of niet? Kun je dat laatste ook zo aanpakken? Dat zijn meer de statusdingen op jongere leeftijd, als ze beginnen, zou ik denken.
Nee, je bent gewoon dom aan het kwekken. Als het een stel autochtonen waren, die hoe kan het ook anders ook hier geboren en getogen in Nederland zijn, zou je deze uitspraak nooit doen.quote:Op woensdag 2 april 2014 16:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat denk ik ook niet, maar dat is wel wat deze demonstranten willen afdwingen.
En dat afdwingen zal steeds grimmiger worden.
Nee. Dat kan niet makkelijk als je het over dat soort zaken hebt. Dat moet je ook niet willen trouwens. Dan maak je van mensen tweederangs burgers. Mijn ex heeft sinds kort een Nederlands paspoort. Die ga ik echt niet uitleggen dat zij nog steeds niet dezelfde rechten heeft als ik. Maar Wilders wil graag doen geloven dat het anders werkt.quote:
Ja, hoewel ik nog steeds mijn vraagtekens zet of dat het waard is. Als het waar is wat die advocaat zegt dan hebben die juwelier en zijn vrouw volgens jou niet de hoofdprijs betaald voor het verdedigen van hun spullen?quote:Op woensdag 2 april 2014 16:00 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Net zoals een overvaller geconfronteerd kan worden met een "slachtoffer" die van zich afbijt...
quote:"Die mensen zitten er volkomen doorheen", zegt een bron dicht bij het onderzoek. "Ze zijn niet meer in staat normaal contact met de buitenwereld te hebben. Het is ook maar zeer de vraag of ze hun zaak kunnen of willen voortzetten."
Geestelijke hulp
In overleg met justitie wordt geestelijke hulp geregeld. Wel maakt het paar zich grote zorgen over de gevolgen en dan met name over eventuele wraakacties uit de hoek van kringen rond de slachtoffers.
Ergens begrijp ik je wel dat je zegt dat je niemand gaat aanspreken, omdat jij niet verantwoordelijk bent voor het gedrag van die kootzakkies, maar tóch zijn ''jullie'' als ik het even zo mag zeggen.quote:Op woensdag 2 april 2014 15:33 schreef Iniesta8 het volgende:
[..]
Nee ik ga niemand aanspreken , ben zoals ik al zei verantwoordelijk voor mij eigen daden .
Bij veel Marokkanen is is het inderdaad een deel opvoeding .. waneer Ali bijvoorbeeld met een nieuwe scooter thuis komt is het niet hoe kom je eraan ,, Maar hoeveel versnellingen heeft ie etc
Triest is ook dat als Marokkanen die hier wonen iets slechts doen, ze vaak Marokkanen genoemd worden, maar als ze iets goed doen, zijn het ineens Nederlanders
Er is een wet die luidt:quote:Op woensdag 2 april 2014 15:58 schreef Santello het volgende:
Ze zijn hier geboren. Die wet zal dus niet werken. Dit is geen oplossing.
Rationeel denken is ver te zoeken.
Die wet gaat in dit geval ook niet. Die wet geldt enkel voor mensen die de Nederlandse nationaliteit niet van rechtswege hebben verkregen. Bij geboorte heb je dat wel.quote:Op woensdag 2 april 2014 16:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Er is een wet die luidt:
Nederlanders, let wel, Nederlanders, die meer dan één nationaliteit hebben, kunnen het Nederlanderschap verliezen indien zij een gevangenisstraf van minimaal 8 jaar opgelegd krijgen.
Zoek zelf maar naar deze wet, heb dat al meermaals gepost.
Autochtonen gaan niet demonstreren om tuig te steunen.quote:Op woensdag 2 april 2014 16:02 schreef Santello het volgende:
Nee, je bent gewoon dom aan het kwekken. Als het een stel autochtonen waren, die hoe kan het ook anders ook hier geboren en getogen in Nederland zijn, zou je deze uitspraak nooit doen.
Gedraag je.
Allochtonen ook niet.quote:Op woensdag 2 april 2014 16:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Autochtonen gaan niet demonstreren om tuig te steunen.
Het gaat er niet om waartegen ze demonstreren. Het recht om te demonstreren ligt verankerd in onze rechtsstaat.quote:Op woensdag 2 april 2014 16:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Daarbij steunden ze het gedrag van die jongens helemaal niet.quote:Op woensdag 2 april 2014 16:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Ze kunnen wel meer willen. Je kan in ieder geval niet veroordeeld worden vanwege de dreiging uit die hoek. Daar hoef je dus niet voor te vrezen.quote:Op woensdag 2 april 2014 16:00 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat denk ik ook niet, maar dat is wel wat deze demonstranten willen afdwingen.
En dat afdwingen zal steeds grimmiger worden.
Zij heeft wel dezelfde rechten.quote:Op woensdag 2 april 2014 16:02 schreef Globali het volgende:
Nee. Dat kan niet makkelijk als je het over dat soort zaken hebt. Dat moet je ook niet willen trouwens. Dan maak je van mensen tweederangs burgers. Mijn ex heeft sinds kort een Nederlands paspoort. Die ga ik echt niet uitleggen dat zij nog steeds niet dezelfde rechten heeft als ik. Maar Wilders wil graag doen geloven dat het anders werkt.
Als je een Nederlands paspoort krijgt heb je dezelfde rechten en plichten als een Nederlander. Iets anders is het hebben van een permanente verblijfsvergunning bijv.quote:Op woensdag 2 april 2014 16:05 schreef Santello het volgende:
[..]
Die wet gaat in dit geval ook niet. Die wet geldt enkel voor mensen die de Nederlandse nationaliteit niet van rechtswege hebben verkregen. Bij geboorte heb je dat wel.
Nou... Ik heb er ook een paar horen zeggen dat "je toch aan geld moet komen voor leuke spulletjes."quote:Op woensdag 2 april 2014 16:06 schreef Santello het volgende:
[..]
Daarbij steunden ze het gedrag van die jongens helemaal niet.
Hoe kom je hier nou weer bij?quote:Op woensdag 2 april 2014 16:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Er is een wet die luidt:
Nederlanders, let wel, Nederlanders, die meer dan één nationaliteit hebben, kunnen het Nederlanderschap verliezen indien zij een gevangenisstraf van minimaal 8 jaar opgelegd krijgen.
Zoek zelf maar naar deze wet, heb dat al meermaals gepost.
http://www.rijksoverheid.(...)landse-nationaliteitquote:Verliezen Nederlandse nationaliteit meerderjarigen
De regels voor meerderjarigen en minderjarigen voor het verliezen van de Nederlandse nationaliteit verschillen.
Meerderjarigen verliezen de Nederlandse nationaliteit door:
• vrijwillig een andere nationaliteit aan te nemen;
• een verklaring van afstand af te leggen. Voor het afleggen van een verklaring van afstand kunt u terecht bij uw gemeente;
• vrijwillig te dienen in een krijgsmacht van een staat die tegen Nederland of 1 van Nederlands bondgenoten vecht;
• langer dan 10 jaar met een dubbele nationaliteit buiten Nederland, Aruba, Curaçao of Sint Maarten te wonen. Of in gebieden waarop het Verdrag van de Europese Unie van toepassing is.
Er is uberhaupt geen probleem. Ze is nu gewoon Nederlands. Als zij een moord pleegt krijgt zij dezelfde straf als ik.quote:Op woensdag 2 april 2014 16:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Zij heeft wel dezelfde rechten.
Als zij geen moord, gewapende overval of terroristische daad pleegt, is er geen enkel probleem.
Niemand wordt uitgezet voor door rood rijden.
En na een overval is het hek bij de verzekering helemaal van de dam. Na een tweede overval slaat die helemaal op tilt... Zo simpel als * maak je niet druk en geef alles maar mee want de verzekering betaald * is het dus allemaal niet.quote:Op woensdag 2 april 2014 15:31 schreef Globali het volgende:
[..]
En dat laatste is ook een probleem. Want die mensen betalen zich helemaal ziek aan verzekering en alle eisen die die stellen aan beveiliging.
Die komen daar uit de buurt toch?quote:Op woensdag 2 april 2014 16:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat doen ze dan in Deurne? Dat ze lekker in Eindhoven blijven!
Waarom demonstreren ze dan?quote:Op woensdag 2 april 2014 16:06 schreef Santello het volgende:
Daarbij steunden ze het gedrag van die jongens helemaal niet.
Nu met een bron komen voor deze ongelofelijk onzin danquote:Op woensdag 2 april 2014 16:09 schreef deedeetee het volgende:
[..]
En na een overval is het hek bij de verzekering helemaal van de dam. Na een tweede overval slaat die helemaal op tilt... Zo simpel als * maak je niet druk en geef alles maar mee want de verzekering betaald * is het dus allemaal niet.
Volgens mij ook niet. Maar we hebben het dan wel over de betere zaken.quote:Op woensdag 2 april 2014 16:09 schreef deedeetee het volgende:
[..]
En na een overval is het hek bij de verzekering helemaal van de dam. Na een tweede overval slaat die helemaal op tilt... Zo simpel als * maak je niet druk en geef alles maar mee want de verzekering betaald * is het dus allemaal niet.
Doe eens net als ik en praat er eens over met een juwelier. Dan kom je er wel achter of dit onzin is. Als je brokken maakt met je auto kost je dat geld aan no-claim. Is dat ook onzin ?quote:Op woensdag 2 april 2014 16:10 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nu met een bron komen voor deze ongelofelijk onzin dan
Omdat het al bij voorbaat, zonder gedegen onderzoek, compleet ongepaste uitspraken heeft gedaan. Bij voorbaat het stel onschuldig acht. Dan is het niet zo gek dat er velen het gevoel hebben dat er met twee maten gemeten wordt. Dit gedrag wordt niet goed gekeurd.quote:
Ben je aan het trollen?quote:
Ik praat wel vaker dan eens met een juwelier, en je praat complete onzin. De schaal waar deze juwelier zich in bevond kan meerdere keren overvallen worden zonder torenhoge premies, mits hij een redelijk stabiele inkomstenpatroon had en het niet twee keer per jaar gebeurt.quote:Op woensdag 2 april 2014 16:12 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Doe eens net als ik en praat er eens over met een juwelier. Dan kom je er wel achter of dit onzin is. Als je brokken maakt met je auto kost je dat geld aan no-claim. Is dat ook onzin ?
Een verzekering van de juwelier met bonus-malus? En ze hadden zeker net 5 overvalvrije jaren opgebouwd?quote:Op woensdag 2 april 2014 16:12 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Doe eens net als ik en praat er eens over met een juwelier. Dan kom je er wel achter of dit onzin is. Als je brokken maakt met je auto kost je dat geld aan no-claim. Is dat ook onzin ?
Wat een onzin. Als je je normaal gedraagt heb je niks te vrezen.quote:Op woensdag 2 april 2014 16:02 schreef Globali het volgende:
[..]
Nee. Dat kan niet makkelijk als je het over dat soort zaken hebt. Dat moet je ook niet willen trouwens. Dan maak je van mensen tweederangs burgers. Mijn ex heeft sinds kort een Nederlands paspoort. Die ga ik echt niet uitleggen dat zij nog steeds niet dezelfde rechten heeft als ik. Maar Wilders wil graag doen geloven dat het anders werkt.
Maar ook dat voegt weinig toe aan deze discussie. Hoe kom je er trouwens bij dat men in die "schaal" zat?quote:Op woensdag 2 april 2014 16:15 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik praat wel vaker dan eens met een juwelier, en je praat complete onzin. De schaal waar deze juwelier zich in bevond kan meerdere keren overvallen worden zonder torenhoge premies.
Dat die mensen gewoon Nederlander zijn. Dan is er geen verschil. Of je moet iets HEEL raars doen.quote:Op woensdag 2 april 2014 16:15 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Wat een onzin. Als je je normaal gedraagt heb je niks te vrezen.
Ben je een aso dan kan je verkassen. Wat is het probleem?
Omdat het een dorpsjuwelier was met horlogemerken als Geneve, ashangers en trouwringen. Jij denkt dat die dezelfde omzet draaien als Schaap-Citroen in Eindhoven waar de Omega's van een halve ton over de toonbank gaan? Dan praat je over eisen vanuit de verzekering en premies.quote:Op woensdag 2 april 2014 16:15 schreef Globali het volgende:
[..]
Maar ook dat voegt weinig toe aan deze discussie. Hoe kom je er trouwens bij dat men in die "schaal" zat?
Wat een discussiequote:Op woensdag 2 april 2014 16:17 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Omdat het een dorpsjuwelier was met horlogemerken als Geneve, ashangers en trouwringen. Jij denkt dat die dezelfde omzet draaien als Schaap-Citroen in Eindhoven waar de Omega's van een halve ton over de toonbank gaan? Dan praat je over eisen vanuit de verzekering en premies.
Ten eerste; nee, voor een dorpsjuwelier met stabiel inkomstenpatroon is iedere verhoging van de premie nagenoeg altijd behapbaar. Mits het niet vaker dan een tot twee keer per jaar voorkomt. En ten tweede kwam de discussie op gang om de consequenties van terugschieten eerst goed onder de loep te nemen. Als je kijkt waar die twee van Goldies nu mee schijnen te kampen, had je dan niet beter de ashangers en horloges mee kunnen geven? Dat is de vraag.quote:Op woensdag 2 april 2014 16:23 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Wat een discussie![]()
Die verzekeringspremies zullen wél ongetwijfeld héél hoog zijn, dus voor kleine juwelierszaken
wordt het behoorlijk moeilijk, maar dan nog, wat denk je dat het met mensen doet om maar
keer op keer overvallen te worden en een pistool onder je neus te krijgen.
Dat is niet op te lossen met, ''geef alles maar af je krijgt het toch wel terug van de verzekering''...
Bovendien maak je het overvallers dan ook wel érrug makkelijk.
Moeten we nou de Juweliers gaan terechtwijzen of de overvallers?
Ik had dat nergens gelezen.quote:Op woensdag 2 april 2014 16:17 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Omdat het een dorpsjuwelier was met horlogemerken als Geneve, ashangers en trouwringen. Jij denkt dat die dezelfde omzet draaien als Schaap-Citroen in Eindhoven waar de Omega's van een halve ton over de toonbank gaan? Dan praat je over eisen vanuit de verzekering en premies.
Nou na de zoveelste overval geven ze vaak de pijp aan Maarten, zou ik ook doen...quote:Op woensdag 2 april 2014 16:26 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ten eerste; nee, voor een dorpsjuwelier met stabiel inkomstenpatroon is iedere verhoging van de premie nagenoeg altijd behapbaar. Mits het niet vaker dan een tot twee keer per jaar voorkomt. En ten tweede kwam de discussie op gang om de consequenties van terugschieten eerst goed onder de loep te nemen. Als je kijkt waar die twee van Goldies nu mee schijnen te kampen, had je dan niet beter de ashangers en horloges mee kunnen geven? Dat is de vraag.
Hier staat iets anders... maar ik heb geen idee of dat waar is.quote:Op woensdag 2 april 2014 16:15 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik praat wel vaker dan eens met een juwelier, en je praat complete onzin. De schaal waar deze juwelier zich in bevond kan meerdere keren overvallen worden zonder torenhoge premies, mits hij een redelijk stabiele inkomstenpatroon had en het niet twee keer per jaar gebeurt.
Het is een beetje hetzelfde verhaal als geld- en waardetransporten. Ook die zijn nog vaak het slachtoffer van overvallen. Niet voor niets dat bijvoorbeeld Brinks nu ook aan het procederen is om hun beveiligers wapens te laten dragen.quote:Op woensdag 2 april 2014 16:30 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Nou na de zoveelste overval geven ze vaak de pijp aan Maarten, zou ik ook doen...
http://nassauverzekeringe(...)sovervallen-zet-door
Nadat in 2010 een recordaantal juweliers werd overvallen (76 tegen een algemeen jaargemiddelde van 43) houdt deze trend in 2011 onverminderd aan. In de eerste vier maanden van dit jaar vonden al 42 juweliersovervallen plaats
Ik vind het nogal wat hoor en sommige juweliers worden toch écht meerder keren overvallen.
Steeds alles maar meegeven?
Zou je daar niet héél gefrustreerd van raken?
Ik wel als het in mijn huis zou gebeuren.
Juist. Het zit 'm bijna altijd in de puf die de juwelier er niet meer voor heeft om de tent wéér opnieuw op te bouwen, niet in het feit dat hij met tranen in de ogen en frisse tegenzin de tent moet sluiten omdat het financieel onhoudbaar is geworden. En je wordt inderdaad meerdere keren overvallen, maar de juweliers en edelsmeden die ik ken (veelal familie, die dus wellicht zelfde mentaliteit) werken met de instelling dat het is gebeurd en echt nog wel vaker gaat voorkomen. Maar vooral omdat zij de woede snappen van een paardelul die met zijn klauwen jouw spelen meeneemt is het héél goed overwogen geen wapen onder de toonbank te leggen. Je gebruikt hem misschien en dan zijn de gevolgen niet te overzien, dan praat je over andere zaken dan de tent voor de vierde of vijfde keer opbouwen.quote:Op woensdag 2 april 2014 16:30 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Nou na de zoveelste overval geven ze vaak de pijp aan Maarten, zou ik ook doen...
http://nassauverzekeringe(...)sovervallen-zet-door
Nadat in 2010 een recordaantal juweliers werd overvallen (76 tegen een algemeen jaargemiddelde van 43) houdt deze trend in 2011 onverminderd aan. In de eerste vier maanden van dit jaar vonden al 42 juweliersovervallen plaats
Ik vind het nogal wat hoor en sommige juweliers worden toch écht meerder keren overvallen.
Steeds alles maar meegeven?
Zou je daar niet héél gefrustreerd van raken?
Ik wel als het in mijn huis zou gebeuren.
hmmm volgens mij is dit in België, ik weet niet hoe het er in Nederland voorstaat, is erquote:Op woensdag 2 april 2014 16:35 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Hier staat iets anders... maar ik heb geen idee of dat waar is.
https://stevenvandeput.n-(...)n-tegen-overvallen-0
MV over "de problemen die juweliers ondervinden om zich te verzekeren tegen overvallen"
Ingediende vraag
Mijnheer de minister,
Afgelopen week werd in Bilzen met grof geweld opnieuw een juwelier overvallen. Dit is in Limburg alleen al de 8ste overval op een juwelierszaak dit jaar. Juweliers zijn blijkbaar een gemakkelijke prooi geworden voor overvallers.
In de marge van de berichtgeving rond deze overval, werd melding gemaakt van het feit dat de getroffen juwelier niet verzekerd was voor de geleden schade. Het blijkt immers dat verzekeringsmaatschappijen weigeren dit risico te verzekeren. Nochtans had de juwelier zelf alle mogelijke maatregelen getroffen om het risico te minimaliseren: elektronische bewaking, toegangscontrole, enz.
Dit is geen alleenstaand feit. Naast de getroffen juwelier blijken er nog talloze juweliers te zijn die geen verzekering kunnen krijgen tegen inbraak en overval.
Ik stel daarom volgende vragen:
- Kent de minister dit probleem?
- Vindt de minister het overvalrisico bij juweliers niet verzekerbaar?
- Heeft de minister dit probleem met de verzekeringssector besproken?
- Indien ja, onder welke voorwaarden zou de sector wel kunnen verzekeren?
- Indien neen, zal de minister hierover een gesprek aangaan met de sector? Met welke insteken?
Vraagstelling en antwoord
Steven Vandeput (N-VA): Mijnheer de minister, de vraag dateert van een tijdje geleden. Enige tijd geleden werd in Bilzen met grof geweld opnieuw een juwelier overvallen. Het was dit jaar de achtste overval op een juwelierszaak in Limburg. Ik heb intussen gehoord dat dit in andere delen van dit land niet opvallend is. Ik kom uit een provincie waar acht overvallen op juwelierszaken nog altijd een uitzondering zijn. Juweliers zijn blijkbaar een gemakkelijke prooi geworden voor overvallers.
In de marge van deze berichtgeving werd melding gemaakt van het feit dat de getroffen juwelier niet verzekerd was voor de geleden schade. Het blijkt immers dat verzekeringsmaatschappijen weigeren dit risico te verzekeren. De juwelier had nochtans destijds zelf al alle mogelijke maatregelen genomen om het risico te minimaliseren. Er was elektronische bewaking, er was toegangscontrole en dergelijke meer. Dit blijkt geen alleenstaand feit te zijn. Er zijn blijkbaar talloze juweliers die geen verzekering meer kunnen krijgen tegen inbraak en overval.
Sorry voor de lap tekst
Ah! Dus het is tóch de schuld van de juwelier, want die heeft geen ''puf'' genoeg...quote:Op woensdag 2 april 2014 16:36 schreef Buitendam het volgende:
Juist. Het zit 'm bijna altijd in de puf die de juwelier er niet meer voor heeft om de tent wéér opnieuw op te bouwen,
Deze meneer heeft zich niet laten verzekeren volgens de richtlijnen die de verzekering aan hem stelt. De zogenaamde eenmalige beveiligingsaankopen. De verzekering taxeert de inboedel die je wilt gaan verkopen en zegt dan: buzzdeur, ramkraakpaaltjes, stalen balken voor de deur en mistmachine. Zegt een juwelier; de groeten, doe ik niet. Dan gaat hij op eigen houten inkopen en verkopen. Hoewel heel veel firma's tegenwoordig dat niet meer accepteren. Zij kunnen wel fluiten naar hun centen van een failliete ondernemer die geen gehoor gaf aan de beveiligingseisen van een verzekeraar.quote:Op woensdag 2 april 2014 16:35 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Hier staat iets anders... maar ik heb geen idee of dat waar is.
https://stevenvandeput.n-(...)n-tegen-overvallen-0
MV over "de problemen die juweliers ondervinden om zich te verzekeren tegen overvallen"
Ingediende vraag
Mijnheer de minister,
Afgelopen week werd in Bilzen met grof geweld opnieuw een juwelier overvallen. Dit is in Limburg alleen al de 8ste overval op een juwelierszaak dit jaar. Juweliers zijn blijkbaar een gemakkelijke prooi geworden voor overvallers.
In de marge van de berichtgeving rond deze overval, werd melding gemaakt van het feit dat de getroffen juwelier niet verzekerd was voor de geleden schade. Het blijkt immers dat verzekeringsmaatschappijen weigeren dit risico te verzekeren. Nochtans had de juwelier zelf alle mogelijke maatregelen getroffen om het risico te minimaliseren: elektronische bewaking, toegangscontrole, enz.
Dit is geen alleenstaand feit. Naast de getroffen juwelier blijken er nog talloze juweliers te zijn die geen verzekering kunnen krijgen tegen inbraak en overval.
Ik stel daarom volgende vragen:
- Kent de minister dit probleem?
- Vindt de minister het overvalrisico bij juweliers niet verzekerbaar?
- Heeft de minister dit probleem met de verzekeringssector besproken?
- Indien ja, onder welke voorwaarden zou de sector wel kunnen verzekeren?
- Indien neen, zal de minister hierover een gesprek aangaan met de sector? Met welke insteken?
Vraagstelling en antwoord
Steven Vandeput (N-VA): Mijnheer de minister, de vraag dateert van een tijdje geleden. Enige tijd geleden werd in Bilzen met grof geweld opnieuw een juwelier overvallen. Het was dit jaar de achtste overval op een juwelierszaak in Limburg. Ik heb intussen gehoord dat dit in andere delen van dit land niet opvallend is. Ik kom uit een provincie waar acht overvallen op juwelierszaken nog altijd een uitzondering zijn. Juweliers zijn blijkbaar een gemakkelijke prooi geworden voor overvallers.
In de marge van deze berichtgeving werd melding gemaakt van het feit dat de getroffen juwelier niet verzekerd was voor de geleden schade. Het blijkt immers dat verzekeringsmaatschappijen weigeren dit risico te verzekeren. De juwelier had nochtans destijds zelf al alle mogelijke maatregelen genomen om het risico te minimaliseren. Er was elektronische bewaking, er was toegangscontrole en dergelijke meer. Dit blijkt geen alleenstaand feit te zijn. Er zijn blijkbaar talloze juweliers die geen verzekering meer kunnen krijgen tegen inbraak en overval.
Sorry voor de lap tekst
Om een wapen te dragen hoef je geen geweld te gebruiken, om iemand te ontwapenen moet je geweld gebruiken. Het (praktische) verbod op wapenbezit is hier de grens die overschreden is.quote:Op woensdag 2 april 2014 16:35 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Het is een beetje hetzelfde verhaal als geld- en waardetransporten. Ook die zijn nog vaak het slachtoffer van overvallen. Niet voor niets dat bijvoorbeeld Brinks nu ook aan het procederen is om hun beveiligers wapens te laten dragen.
Wellicht is dat een oplossing, misschien ook niet. Je gaat wel een grens over.
Het geld meegeven is het meest verstandige, maar maakt het wel erg aantrekkelijk, zeker als de pakkans erg klein is. Aan de andere kant zie ik het ook niet zo zitten dat alles en iedereen zich maar gaat bewapenen om zichzelf te verdedigen.
Als je deze misdaad stroom wenst te stoppen dan zal je zware maatregelen moeten en DURVEN nemen.quote:Op woensdag 2 april 2014 16:16 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat die mensen gewoon Nederlander zijn. Dan is er geen verschil. Of je moet iets HEEL raars doen.
Om aan te geven dat het haast nooit zit in de financiële rompslomp dat juweliers ermee kappen.quote:Op woensdag 2 april 2014 16:38 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ah! Dus het is tóch de schuld van de juwelier, want die heeft geen ''puf'' genoeg...
ja, ja.... ik snap hem...
Dat is toch wat ik zeg?quote:Op woensdag 2 april 2014 16:39 schreef beeer het volgende:
[..]
Om een wapen te dragen hoef je geen geweld te gebruiken, om iemand te ontwapenen moet je geweld gebruiken. Het (praktische) verbod op wapenbezit is hier de grens die overschreden is.
Nou die familie van jou is wel bijzonder hoor...quote:Op woensdag 2 april 2014 16:39 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Om aan te geven dat het haast nooit zit in de financiële rompslomp dat juweliers ermee kappen.
Nee je zegt het tegenovergestelde. Je ziet de situatie waar praktisch niemand bewapend is (behalve criminelen) als de norm en de situatie waarin mensen zich kunnen bewapenen als een grensoverschrijding, terwijl het juist andersom zo is.quote:
Dat valt wel mee. Het zijn de uitzonderingen die een wapen onder de toonbank hebben liggen.quote:Op woensdag 2 april 2014 16:42 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Nou die familie van jou is wel bijzonder hoor...
Allemaal meerdere keren overvallen, ramkraken meegemaakt, diefstal, etc. En ja ze liggen wakker, en ja ze zijn de eerste paar weken doodsbenauwd, maar als jouw winkel jouw levenswerk is dan ga je daar niet na de derde overval mee kappen. Althans zij niet, en nee ze hebben geen torenhoge premies na de derde knakker die met een vuurwapen binnenloopt.quote:Hoe vaak zijn die overvallen dan? En ze hebben daar verder geen enkel probleem mee?
Ze liggen er dus niet van wakker?
Ja dan wordt het ineens een pak gevaarlijker natuurlijk.quote:Op woensdag 2 april 2014 16:13 schreef Ravvie het volgende:
Het moge duidelijk zijn dat ze demonstreren tegen het eigen rechter spelen, niet om het overvallen van juweliers te vergoelijken.
Ja, tuurlijk worden ze meerdere keren overvallenquote:Op woensdag 2 april 2014 16:45 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat valt wel mee. Het zijn de uitzonderingen die een wapen onder de toonbank hebben liggen.
[..]
Allemaal meerdere keren overvallen, ramkraken meegemaakt, diefstal, etc. En ja ze liggen wakker, en ja ze zijn de eerste paar weken doodsbenauwd, maar als jouw winkel jouw levenswerk is dan ga je daar niet na de derde overval mee kappen. Althans zij niet, en nee ze hebben geen torenhoge premies na de derde knakker die met een vuurwapen binnenloopt.
Ik weet niet in welk land jij leeft, maar de norm is wel degelijk dat praktisch niemand bewapend is.quote:Op woensdag 2 april 2014 16:44 schreef beeer het volgende:
[..]
Nee je zegt het tegenovergestelde. Je ziet de situatie waar praktisch niemand bewapend is (behalve criminelen) als de norm en de situatie waarin mensen zich kunnen bewapenen als een grensoverschrijding, terwijl het juist andersom zo is.
Huh? Zij snappen de woede van de overvaller?quote:Op woensdag 2 april 2014 16:36 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Juist. Het zit 'm bijna altijd in de puf die de juwelier er niet meer voor heeft om de tent wéér opnieuw op te bouwen, niet in het feit dat hij met tranen in de ogen en frisse tegenzin de tent moet sluiten omdat het financieel onhoudbaar is geworden. En je wordt inderdaad meerdere keren overvallen, maar de juweliers en edelsmeden die ik ken (veelal familie, die dus wellicht zelfde mentaliteit) werken met de instelling dat het is gebeurd en echt nog wel vaker gaat voorkomen. Maar vooral omdat zij de woede snappen van een paardelul die met zijn klauwen jouw spelen meeneemt is het héél goed overwogen geen wapen onder de toonbank te leggen. Je gebruikt hem misschien en dan zijn de gevolgen niet te overzien, dan praat je over andere zaken dan de tent voor de vierde of vijfde keer opbouwen.
En degene die terugknallen worden overgeslagen?quote:Op woensdag 2 april 2014 16:47 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ja, tuurlijk worden ze meerdere keren overvallen''ze'' weten nu wel dat deze juwelier braaf
zijn spulletjes meegeeft, dus dat is een makkie..
Vrije mensen kunnen zich bewapenen. Op een gegeven moment heeft een gewapende groep tegen de rest gezegd dat zij hun wapens moesten afstaan of vermoord zouden worden en sindsdien zijn de meeste mensen ontwapend. Om tot die situatie te komen is een hoop geweld of dreiging tot geweld nodig. Als jij dat de norm vindt dan ben je een dus een vrij gewelddadig persoon.quote:Op woensdag 2 april 2014 16:47 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ik weet niet in welk land jij leeft, maar de norm is wel degelijk dat praktisch niemand bewapend is.
Nee, ik zeg het verkeerd. Zij snappen de woede als een paardelul je winkel binnenkomt en je spullen meeneemt.quote:Op woensdag 2 april 2014 16:50 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Huh? Zij snappen de woede van de overvaller?
Zelf als je NIETS doet, kan je ook als eerste overhoop geschoten worden hoor, je familiequote:Op woensdag 2 april 2014 16:51 schreef Buitendam het volgende:
[..]
En degene die terugknallen worden overgeslagen?
Eh, nee.
Wacht, dus je zegt nu dat de overheid geweld pleegt tegen mensen met een wapen, en dat daarom de overheid gewelddadig is?quote:Op woensdag 2 april 2014 16:52 schreef beeer het volgende:
[..]
Vrije mensen kunnen zich bewapenen. Op een gegeven moment heeft een gewapende groep tegen de rest gezegd dat zij hun wapens moesten afstaan of vermoord zouden worden en sindsdien zijn de meeste mensen ontwapend. Om tot die situatie te komen is een hoop geweld of dreiging tot geweld nodig. Als jij dat de norm vindt dan ben je een dus een vrij gewelddadig persoon.
Oh ze hebben gewoon mazzel gehad. Want de norm is dat je eerst omgelegd wordt en daarna de spullen meegenomen worden. In totaal meer dan 10 keer mazzel met een gewapende overval. Man, lul toch niet zo dom. De overvallers die binnenkomen in juweliers zoals in Deurne komt zo hevig opgefokt binnen dat het laatste wat je moet doen is om ze aan het schrikken te maken. Dan gebeuren er inderdaad ongelukken als er patronen in dat ding zitten.quote:Op woensdag 2 april 2014 16:53 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Zelf als je NIETS doet, kan je ook als eerste overhoop geschoten worden hoor, je familie
heeft dus gewoon ''mazzel'' gehad.
Voorbeeldje..
http://www.plasmanadvocat(...)erdachten-overval-2/
http://mijnwetten.nl/rijkswet-op-het-nederlanderschap/artikel14/quote:Op woensdag 2 april 2014 16:08 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Hoe kom je hier nou weer bij?
[..]
http://www.rijksoverheid.(...)landse-nationaliteit
Wil jij het tegenovergestelde beweren?quote:Op woensdag 2 april 2014 16:53 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Wacht, dus je zegt nu dat de overheid geweld pleegt tegen mensen met een wapen, en dat daarom de overheid gewelddadig is?
Ik ben geen man en ga je nu ineens kwaad worden omdat ik met een voorbeeld komquote:Op woensdag 2 april 2014 16:55 schreef Buitendam het volgende:
[
[..]
Oh ze hebben gewoon mazzel gehad. Want de norm is dat je eerst omgelegd wordt en daarna de spullen meegenomen worden. In totaal meer dan 10 keer mazzel met een gewapende overval. Man, lul toch niet zo dom. De overvallers die binnenkomen in juweliers zoals in Deurne komt zo hevig opgefokt binnen dat het laatste wat je moet doen is om ze aan het schrikken te maken. Dan gebeuren er inderdaad ongelukken als er patronen in dat ding zitten.
Dus als ik door rood rij, en ik krijg een boete, dan is dat eigenlijk afpersing door de overheid, want als ik niet betaal dan ontvoeren ze me.quote:Op woensdag 2 april 2014 16:56 schreef beeer het volgende:
[..]
Wil jij het tegenovergestelde beweren?
Bovendien... ik weet niet of je het filmpje hebt gekeken, maar die juwelier staat goddomme metquote:Op woensdag 2 april 2014 16:55 schreef Buitendam het volgende:
[
[..]
Oh ze hebben gewoon mazzel gehad. Want de norm is dat je eerst omgelegd wordt en daarna de spullen meegenomen worden. In totaal meer dan 10 keer mazzel met een gewapende overval. Man, lul toch niet zo dom. De overvallers die binnenkomen in juweliers zoals in Deurne komt zo hevig opgefokt binnen dat het laatste wat je moet doen is om ze aan het schrikken te maken. Dan gebeuren er inderdaad ongelukken als er patronen in dat ding zitten.
Ik ben niet kwaad, je lult louter onzin. Een overvaller komt inderdaad heel opgefokt binnen. Die juwelier onder controle houden, spullen meenemen en zonder fouten binnen 90 seconden weer weg. En de veelal kleine jongens die dit soort overvallen plegen doen dat met een hartslag alsof ze op de bank tv kijken?quote:Op woensdag 2 april 2014 16:58 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik ben geen man en ga je nu ineens kwaad worden omdat ik met een voorbeeld kom![]()
Dat voorbeeld gaat niet eens over Deurne.
Ja, een overvaller die met geladen pistool binnenkomt zou best wel eens ''per ongeluk'' de
trekker kunnen overhalen, want ze zouden wel eens kunnen schrikken![]()
Ga toch fietsen man...
Schieten ter zelfverdediging is geen eigen rechter spelen.quote:Op woensdag 2 april 2014 16:13 schreef Ravvie het volgende:
Ben je aan het trollen?
Het moge duidelijk zijn dat ze demonstreren tegen het eigen rechter spelen, niet om het overvallen van juweliers te vergoelijken.
En dit wil jij aanhalen als voorbeeld wat je als doorgaans kunt bestempelen van normaal gedrag bij een overval?quote:Op woensdag 2 april 2014 17:00 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Bovendien... ik weet niet of je het filmpje hebt gekeken, maar die juwelier staat goddomme met
zijn handen omhoog en wordt alsnog door zijn kop geschoten.
maar ach... ze zullen wel geschrokken zijn van de schrik reactie van de juwelier.
Je spreekt als een goede slaaf. De staat is trots op je.quote:Op woensdag 2 april 2014 16:58 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dus als ik door rood rij, en ik krijg een boete, dan is dat eigenlijk afpersing door de overheid, want als ik niet betaal dan ontvoeren ze me.
En dat terwijl iedereen vrij is om door rood te rijden!!Richt je eigen bananenrepubliek op man.
kijk eerst het filmpje maar... daarom zei ik dat je familie ''mazzel'' heeft gehad...quote:Op woensdag 2 april 2014 17:01 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik ben niet kwaad, je lult louter onzin. Een overvaller komt inderdaad heel opgefokt binnen. Die juwelier onder controle houden, spullen meenemen en zonder fouten binnen 90 seconden weer weg. En de veelal kleine jongens die dit soort overvallen plegen doen dat met een hartslag alsof ze op de bank tv kijken?De norm is; neem de beste maatregelen om ze buiten te houden, maar als ze eenmaal binnen zijn geen domme dingen doen. Je premie stijgt en je bent drie weken panisch, maar voor jouw voorbeeld om jezelf te bewapenen omdat je anders de naam krijgt "die geeft alles lekker mee" zijn vast véél betere argumenten te verzinnen. Ik ben dan ook ernstig benieuwd
quote:Op woensdag 2 april 2014 17:00 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Bovendien... ik weet niet of je het filmpje hebt gekeken, maar die juwelier staat goddomme met
zijn handen omhoog en wordt alsnog door zijn kop geschoten.
maar ach... ze zullen wel geschrokken zijn van de schrik reactie van de juwelier.
Het enige dat je zou kunnen doen is, mensen die hier nu wonen zonder Nederlandse ntionalieteit en mensen die nog gaan komen, niet zo snel een Nederlands paspoort geven. Meer niet.quote:Op woensdag 2 april 2014 16:39 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Als je deze misdaad stroom wenst te stoppen dan zal je zware maatregelen moeten en DURVEN nemen.
Je komt in Nederland om te wonen, werken en je te gedragen als een normaal mens.
Wil je dat niet en ga je bewust het slechte pad op, terwijl er alle kansen zijn op goede scholing, dan doe je een bewuste keuze.
En dan riskeer je je nationaliteit.
Mensen die naar nederland komen en twee paspoorten hebben moeten dan maar ff door de zure appel bijten maar hun kinderen kunnen gewoon de Nederlandse nationaliteit hebben na geboorte hier.
Wil je bij de geboorte een tweede nationaliteit hebben voor je kinderen, zoals dat bij veel Marokkanen gebeurd, dan weet je van te voren dat je een risico neem mocht je kind crimineel worden.
Dus we leggen hiermee ook een verantwoordelijkheid bij de ouders.
Voed je kinderen goed op en er is geen probleem.
Laat je het hangen dan is er een probleem kun je uitzetting riskeren.
ps. ik ben nog steeds voor het 3 strikes out systeem. (al naar gelang de overtreding of vroegere overtredingen)
Dus je gaat er bij een kruimeldiefstal niet meteen uit maar word gewoon berecht volgens NL systeem.
Ben je een veelpleger met geweldadige roofovervallen dan ben je de klos.
En nog beter: je weet wat je riskeert. (ook de ouders)
Van wie is dit geen normaal gedrag dan?quote:Op woensdag 2 april 2014 17:02 schreef Buitendam het volgende:
[..]
En dit wil jij aanhalen als voorbeeld wat je als doorgaans kunt bestempelen van normaal gedrag bij een overval?
Ja, dat is een voorbeeld van iets wat tot de mogelijkheden behoort, omdat er altijd een risico aan vast zit dat een psychopaat je afknalt omdat je winkel vol spul ligt wat ie wil hebben. Het is echter niet de norm en komt ook niet met regelmaat voor dus die mazzel durf ik op z'n zachtst gezegd ernstig te betwijfelen. Ik geloof dat dit filmpje uit 2012 is. In dat jaar waren er 1982 overvallen. Geef me nou nog eens een aantal voorbeelden waardoor het niet als incident te omschrijven is.quote:Op woensdag 2 april 2014 17:03 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
kijk eerst het filmpje maar... daarom zei ik dat je familie ''mazzel'' heeft gehad...
[..]
Ik vertel wat doorgaans de norm is bij een overval om de minieme vorm van veiligheid die er is te waarborgen en twee posts later vind ik het de man zijn eigen schuld omdat hij de knullen liet schrikken door zijn reactie?quote:Op woensdag 2 april 2014 17:07 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Van wie is dit geen normaal gedrag dan?
Paniek bij diegene die 2 pistolen onder zijn neus krijgt en ik neem aan dat daar een hoop geschreeuw
bij kwam. ja ik vind dat vrij normaal dat je dan in paniek raakt.
Wat ik niet normaal vind is die 2 knullen die zo binnen komen stormen en die man door
zijn kop schieten, dat vind IK niet normaal, maar jij keert dus gewoon de zaak om, het
is die man zijn eigen schuld, want hij liet de arme knullen schrikken door zijn reactie.
Dan vind ik jou ook niet helemaal normaal, sorry hoor...
ja, ik ga even heel internet afzoekenquote:Op woensdag 2 april 2014 17:07 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, dat is een voorbeeld van iets wat tot de mogelijkheden behoort, omdat er altijd een risico aan vast zit dat een psychopaat je afknalt omdat je winkel vol spul ligt wat ie wil hebben. Het is echter niet de norm en komt ook niet met regelmaat voor dus die mazzel durf ik op z'n zachtst gezegd ernstig te betwijfelen. Ik geloof dat dit filmpje uit 2012 is. In dat jaar waren er 1982 overvallen. Geef me nou nog eens een aantal voorbeelden waardoor het niet als incident te omschrijven is.
Je moet het hebben van 1 voorbeeldje van een bizar tragische gebeurtenis wat bij een juwelier zich heeft afgespeeld en daarom heeft mijn familie de mazzel gehad nog te leven, omdat ze niet dood zijn geschoten. Je mist de kennis, en daarom lul je louter onzinnigheden.quote:Op woensdag 2 april 2014 17:09 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
ja, ik ga even heel internet afzoeken![]()
geef jij je spulletjes nou maar gewoon af, of die familie van je en hoop maar dat er niet zoiets
gebeurd, ik zal met je mee hopen ook nog, voor je familie dan..
Zo komt het over in deze post.quote:Op woensdag 2 april 2014 17:08 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik vertel wat doorgaans de norm is bij een overval om de minieme vorm van veiligheid die er is te waarborgen en twee posts later vind ik het de man zijn eigen schuld omdat hij de knullen liet schrikken door zijn reactie?wait, what?
quote:Op woensdag 2 april 2014 17:01 schreef Buitendam het volgende:
Een overvaller komt inderdaad heel opgefokt binnen. Die juwelier onder controle houden, spullen meenemen en zonder fouten binnen 90 seconden weer weg. En de veelal kleine jongens die dit soort overvallen plegen doen dat met een hartslag alsof ze op de bank tv kijken? De norm is; neem de beste maatregelen om ze buiten te houden, maar als ze eenmaal binnen zijn geen domme dingen doen.
Ja, ik heb geen juwelier in de familie dus ik zal best wat kennis missen, maar dat de dadersquote:Op woensdag 2 april 2014 17:11 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Je moet het hebben van 1 voorbeeldje van een bizar tragische gebeurtenis wat bij een juwelier zich heeft afgespeeld en daarom heeft mijn familie de mazzel gehad nog te leven, omdat ze niet dood zijn geschoten. Je mist de kennis, en daarom lul je louter onzinnigheden.
Op zich goed verhaal, maar het probleem met de nationaliteiten zit erin dat Marokko zegt, dat kinderen van Marokkanen automatisch de Marokkaanse nationaliteit hebben. Kan NL wel zeggen wij willen dat niet, maar daar kan ik geen andere oplossing voor bedenken.quote:Op woensdag 2 april 2014 16:39 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Als je deze misdaad stroom wenst te stoppen dan zal je zware maatregelen moeten en DURVEN nemen.
Je komt in Nederland om te wonen, werken en je te gedragen als een normaal mens.
Wil je dat niet en ga je bewust het slechte pad op, terwijl er alle kansen zijn op goede scholing, dan doe je een bewuste keuze.
Mensen die naar nederland komen en twee paspoorten hebben moeten dan maar ff door de zure appel bijten maar hun kinderen kunnen gewoon de Nederlandse nationaliteit hebben na geboorte hier.
Wil je bij de geboorte een tweede nationaliteit hebben voor je kinderen, zoals dat bij veel Marokkanen gebeurd, dan weet je van te voren dat je een risico neem mocht je kind crimineel worden.
ps. ik ben nog steeds voor het 3 strikes out systeem. (al naar gelang de overtreding of vroegere overtredingen)
Dus je gaat er bij een kruimeldiefstal niet meteen uit maar word gewoon berecht volgens NL systeem.
Omdat dit het topic is over een juwelier die is overvallen durf ik inderdaad te zeggen dat ik meer kennis heb. Een youtube filmpje van een bizar voorval, waarom denk je anders dat het op nationale tv komt bij P&W, doet nog altijd niet af aan het feit dat er dat jaar nog 1981 andere overvallen zijn gepleegd, in jouw beleving zou dat wel eens in eenzelfde setting zijn gegaan?quote:Op woensdag 2 april 2014 17:18 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ja, ik heb geen juwelier in de familie dus ik zal best wat kennis missen, maar dat de daders
tegenwoordig steeds gewelddadiger worden kan je toch niet ontkennen.
Dat is niet alleen zo bij juweliers hoor... dus jij hebt niet de kennis in pacht wat dat betreft.
Ik zei daders worden steeds gewelddadiger en dat dit niet alleen voor overvallers op juweliersquote:Op woensdag 2 april 2014 17:21 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Omdat dit het topic is over een juwelier die is overvallen durf ik inderdaad te zeggen dat ik meer kennis heb. Een youtube filmpje van een bizar voorval, waarom denk je anders dat het op nationale tv komt bij P&W, doet nog altijd niet af aan het feit dat er dat jaar nog 1981 andere overvallen zijn gepleegd, in jouw beleving zou dat wel eens in eenzelfde setting zijn gegaan?
Worden daders steeds gewelddadiger, ja? Laat eens zien. Gewoon linkje naar de pagina van het CBS is voldoende.quote:Op woensdag 2 april 2014 17:27 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik zei daders worden steeds gewelddadiger en dat dit niet alleen voor overvallers op juweliers
geldt. maar nu moet ik ineens nog een paar gewelddadige overvallen op juwelierszaken
gaan lopen googelen?
Daar zal jij meer van weten dan ik, want jij hebt immers een juwelier in de familie dus dat heeft
weinig zin, maar als we het ''algemeen'' houden kan ik er wel een paar gaan googelen als je
wilt, maar ik neem aan dat jij ook de kranten leest toch?
Of misschien ga je zelfs wel eens naar buiten, weet ik veel...
Hiero..
https://www.google.nl/sea(...)eldadiger&gs_l=hp.12...2843.15835.0.17830.39.39.0.0.0.0.285.2870.33j4j2.39.0....0...1c.1.39.hp..23.16.1100.0.pxnBcukLzfQ
ow... dat llinkje kan je zelf wel opzoekenquote:Op woensdag 2 april 2014 17:28 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Worden daders steeds gewelddadiger, ja? Laat eens zien. Gewoon linkje naar de pagina van het CBS is voldoende.
De linkjes van het CBS die ik zie geven aan dat er tussen 2005 en 2012 alleen maar een daling is en vanaf 2012 een stabiele lijn tot nu toe. Het merkwaardige is dat alleen het onveiligheidsgevoel stijgt.quote:Op woensdag 2 april 2014 17:29 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
ow... dat llinkje kan je zelf wel opzoekenik googel altijd, vraag maar rond
Weer iemand die met onderbuikgevoelens gaat schermen zodra hij er niet meer uitkomtquote:Op woensdag 2 april 2014 17:35 schreef Buitendam het volgende:
[..]
De linkjes van het CBS die ik zie geven aan dat er tussen 2005 en 2012 alleen maar een daling is en vanaf 2012 een stabiele lijn tot nu toe. Het merkwaardige is dat alleen het onveiligheidsgevoel stijgt.
Bron
Uitgegeven in 2013, gaat maar eens fijn lezen en voel de onderbuikgevoelens geleidelijk aan wegebben.
dat is dus een ooggetuige begrijp ik, of tenminste... een beetjequote:Op woensdag 2 april 2014 17:34 schreef Leandra het volgende:
Is die Cayenne al ergens teruggekomen in de berichtgeving?
Nee, niets meer over gelezen...quote:Op vrijdag 28 maart 2014 23:41 schreef blup het volgende:
[..]
Goed, het gekke was, de politie knalde voorbij, maar in de andere richting reed een porsche cayenne in een rampevaart weg met 2 lichtgetintieers erin. (niet wetende wat er gebeurd was)
[..]
Je maakt me bang, wat voor hont heb ik?![]()
door die niets ontziende stelende geldwolven uit Marokko is de juwelenhandel alleen nog op afspraak te doen, dus sluisdeuren en pasjesquote:Op woensdag 2 april 2014 17:44 schreef deedeetee het volgende:
Er komt steeds meer criminaliteit en die wordt steeds gewelddadiger”, aldus Cruysberg. „Zonder die criminaliteit zou pap gewoon zijn doorgegaan. De verzekering stelde steeds hogere eisen, en die zijn onbetaalbaar voor een kleine juwelier. Het was een heel moeilijke beslissing.”
http://www.telegraaf.nl/b(...)_scheepsrecht__.html
Waarom juweliers? Bij juweliers zijn altijd waardevolle spullen aanwezig en de goudprijs is enorm gestegen. Een overval loont. De verzekeringspremies zijn zo hoog dat veel juweliers, zoals de overvallen juwelier Scheich in Groningen, geen verzekering meer afsluiten.
http://mickvanwely.nl/juweliers-onder-vuur/
nopequote:Op woensdag 2 april 2014 17:34 schreef Leandra het volgende:
Is die Cayenne al ergens teruggekomen in de berichtgeving?
De juwelier in Deurne had een sluis en liet de overvallers binnen. Lastig om te zien wie wel en wie niet crimineel is.quote:Op woensdag 2 april 2014 17:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
door die niets ontziende stelende geldwolven uit Marokko is de juwelenhandel alleen nog op afspraak te doen, dus sluisdeuren en pasjes
Die sluizen etc. bestaan al VELE jaren. Dat is niet echt een probleem. Waar ik mij als klant iets meer zorgen over zou maken is als je binnen bent.....en dit soort jongens komen ook binnen. Je kan geen kant meer op.quote:Op woensdag 2 april 2014 17:58 schreef deedeetee het volgende:
[..]
De juwelier in Deurne had een sluis en liet de overvallers binnen. Lastig om te zien wie wel en wie niet crimineel is.
http://www.ad.nl/ad/nl/13(...)an-verzekering.dhtml
De juwelier vreest dat door de nieuwe maatregel klanten niet meer komen opdagen als ze niet zomaar even kunnen binnenstappen.
De juwelier is dus gewoon altijd de pisang....
Denk je dat Mohammed 6 op tuig uit Nederland ( het zijn nederlanders voor Marokko) zit te wachten ?quote:Op woensdag 2 april 2014 15:57 schreef Gia het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 2 april 2014 17:37 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Weer iemand die met onderbuikgevoelens gaat schermen zodra hij er niet meer uitkomt![]()
Ik ga geen statistiekjes lezen, bovendien staat daar niets in over hoeveel geweld er wordt
gebruikt, dus nu lul jij onzin..
Dat zijn AANTALLEN ik had het over de mate van gewelddadigheid, dat zijn in mijn ogen nogquote:Op woensdag 2 april 2014 18:01 schreef tofastTG het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wat ben jij triest zeg, je gaat gewoon af op je gevoel en dat moet je ook helemaal zelf weten. Feit is echter dat criminaliteit gedaald is. In 2013 waren er weer minder overvallen dan het jaar ervoor.
Maar dat is zeker weer grote onzin toch?
633 overvallen (18% minder dan in 2012)
7017 straatroven (12% minder dan in 2012)
87.177 woninginbraken (5% minder dan in 2012)
92.285 geweldszaken (7% minder dan in 2012)
http://www.politie.nl/nie(...)misdaad-in-2013.html
Echt he? ik kan hier zo kwaad om worden. Dom gelul.quote:Op woensdag 2 april 2014 17:09 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
ja, ik ga even heel internet afzoeken![]()
geef jij je spulletjes nou maar gewoon af, of die familie van je en hoop maar dat er niet zoiets
gebeurd, ik zal met je mee hopen ook nog, voor je familie dan..
Ik ben tot nu maar 1 x bij een juwelier met een dergelijk systeem binnen geweest. Ik voelde me er zo onprettig dat ik snel weer buiten stond en sindsdien alleen bij juweliers kom waar je vrij in en uit kunt wandelen.quote:Op woensdag 2 april 2014 17:59 schreef Globali het volgende:
[..]
Die sluizen etc. bestaan al VELE jaren. Dat is niet echt een probleem. Waar ik mij als klant iets meer zorgen over zou maken is als je binnen bent.....en dit soort jongens komen ook binnen. Je kan geen kant meer op.
Jij gaat met een pistool zwaaien?quote:Op woensdag 2 april 2014 18:08 schreef Soury het volgende:
[..]
Echt he? ik kan hier zo kwaad om worden. Dom gelul.
In de randstad werkt dat overal zo bij betere zaken volgens mij.quote:Op woensdag 2 april 2014 18:08 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik ben tot nu maar 1 x bij een juwelier met een dergelijk systeem binnen geweest. Ik voelde me er zo onprettig dat ik snel weer buiten stond en sindsdien alleen bij juweliers kom waar je vrij in en uit kunt wandelen.
Helaas werkt dit niet:quote:Op woensdag 2 april 2014 16:39 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Volgens mij is de pakkans vrij groot bij zwaardere misdrijven.quote:Op woensdag 2 april 2014 18:10 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Helaas werkt dit niet:
Harder straffen kost veel geld, geld dat mijn inziens beter gestoken kan worden in het verhogen van de pakkans. Criminelen gaan er namelijk niet van uit dat ze gepakt worden, van een afschrikwekkend effect is dus nauwelijks sprake.
Minder blauw op straat en meer rechercheurs zou volgens mij al een flinke verbetering bieden! Maar dan voelen mensen zich weer minder veilig... Dat is een beetje het probleem waar we volgens mij mee te maken hebben.
Alles toont aan dat de criminaliteit in Nederland DAALT. Mocht jij andere cijfertjes hebben of bronnen hebben zie ik die graag.quote:Op woensdag 2 april 2014 18:07 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Dat zijn AANTALLEN ik had het over de mate van gewelddadigheid, dat zijn in mijn ogen nog
steeds twee verschillende dingen.
Internetheldjes. Duidelijk met een eigen (juweliers)zaak om alles tot in de puntjes qua realisme te kunnen voorstellen.quote:Op woensdag 2 april 2014 18:10 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
FOK wordt ook gewelddadiger dat zie je maar weer
Omdat blauw op straat gewoon zorgt voor minder problemen op straat over het algemeen.quote:Op woensdag 2 april 2014 18:10 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Helaas werkt dit niet:
Harder straffen kost veel geld, geld dat mijn inziens beter gestoken kan worden in het verhogen van de pakkans. Criminelen gaan er namelijk niet van uit dat ze gepakt worden, van een afschrikwekkend effect is dus nauwelijks sprake.
Minder blauw op straat en meer rechercheurs zou volgens mij al een flinke verbetering bieden! Maar dan voelen mensen zich weer minder veilig... Dat is een beetje het probleem waar we volgens mij mee te maken hebben.
Al jarenlang stabiel rond 34% als ik me niet vergis.quote:Op woensdag 2 april 2014 18:11 schreef Globali het volgende:
[..]
Volgens mij is de pakkans vrij groot bij zwaardere misdrijven.
Maar over welke criminaliteit gaat dat? Zoals ik gisteren aangaf doen mensen over heel veel zaken geen aangifte meer. Het is in grote steden vaak de moeite niet waard.quote:Op woensdag 2 april 2014 18:11 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Alles toont aan dat de criminaliteit in Nederland DAALT. Mocht jij andere cijfertjes hebben of bronnen hebben zie ik die graag.![]()
Tot nu toe baseer jij je echter alleen fop je onderbuik.
Overigens kan het wel zo zijn dat overvallen steeds gewelddadiger worden, maar dat zegt dan toch niets over hoeveel Criminaliteit er in Nederland is?
Je moet beiden doen. Meer mensen pakken maar straffen wel redelijk maken. Anders wordt het bijna het risico waard. Zeker in Nederlandse gevangenissen.quote:Op woensdag 2 april 2014 18:13 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Al jarenlang stabiel rond 34% als ik me niet vergis.
Punt is je kunt wel keihard willen straffen, een crimineel gaat er niet vanuit dat hij gepakt wordt.
Dat inderdaad, mensen doen veel minder aangifte, teveel moeite (vaak niet eens een politiebureau vlakbij) en het blijft toch liggen.quote:Op woensdag 2 april 2014 18:13 schreef Globali het volgende:
[..]
Maar over welke criminaliteit gaat dat? Zoals ik gisteren aangaf doen mensen over heel veel zaken geen aangifte meer. Het is in grote steden vaak de moeite niet waard.
Ja hebben we het gisteren ook al over gehad, geregistreerde criminaliteit betreft niet alleen het aantal aangiftes. Van onderstaande zaken wordt volgens mij 99/100 aangifte gedaan, of komt er een politie agent aan te pas.quote:Op woensdag 2 april 2014 18:13 schreef Globali het volgende:
[..]
Maar over welke criminaliteit gaat dat? Zoals ik gisteren aangaf doen mensen over heel veel zaken geen aangifte meer. Het is in grote steden vaak de moeite niet waard.
Nederland verzekeringsland... Bovendien gaat het niet alleen maar om aangiftes. Jammer dat mensen dit steeds naar boven blijven halen.quote:Op woensdag 2 april 2014 18:14 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dat inderdaad, mensen doen veel minder aangifte, teveel moeite (vaak niet eens een politiebureau vlakbij) en het blijft toch liggen.
maar die jongens bedenken zich wel dan , want die willen niet opgesloten zitten met een door hen gedode winkelierquote:Op woensdag 2 april 2014 17:59 schreef Globali het volgende:
[..]
Die sluizen etc. bestaan al VELE jaren. Dat is niet echt een probleem. Waar ik mij als klant iets meer zorgen over zou maken is als je binnen bent.....en dit soort jongens komen ook binnen. Je kan geen kant meer op.
Nee ik van jou, ik kom ook uit een juweliers familie. Ik mengde me ook in eerste instantie in de discussie, maar die verzande in een rassen gedoe. Daar heb ik niet zo veel zin in. Je weet niet waar je over praat. Je weet niets van regels, verzekeringen en eigen risico's. enz. Maar ga je gangquote:Op woensdag 2 april 2014 18:08 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
ow dat ben ik wel gewend van jou.
Ja, maar ik had het dus niet over aantallen, ik had het er over dat het geweld toeneemt.quote:Op woensdag 2 april 2014 18:11 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Alles toont aan dat de criminaliteit in Nederland DAALT. Mocht jij andere cijfertjes hebben of bronnen hebben zie ik die graag.![]()
Tot nu toe baseer jij je echter alleen fop je onderbuik.
Overigens kan het wel zo zijn dat overvallen steeds gewelddadiger worden, maar dat zegt dan toch niets over hoeveel Criminaliteit er in Nederland is?
Dat van overvallen en woninginbraken zal best kloppen. Omdat je vaak van de verzekering verplicht aangifte moet doen. De rest kan je denk ik wel met een flinke korrel zout nemen. De laatste straatroof waar ik bij betrokken was deed ik geen aangifte van. Een paar uur voor de kat ze kut tegenover iemand zitten die niet met een computer kan werken heeft weinig zin.quote:Op woensdag 2 april 2014 18:14 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Ja hebben we het gisteren ook al over gehad, geregistreerde criminaliteit betreft niet alleen het aantal aangiftes. Van onderstaande zaken wordt volgens mij 99/100 aangifte gedaan, of komt er een politie agent aan te pas.
Ja, dat weet ik dat je uit een juweliersfamilie komt en ik heb al in TIG topics geleden aangegevenquote:Op woensdag 2 april 2014 18:18 schreef Soury het volgende:
[..]
Nee ik van jou, ik kom ook uit een juweliers familie. Ik mengde me ook in eerste instantie in de discussie, maar die verzande in een rassen gedoe. Daar heb ik niet zo veel zin in. Je weet niet waar je over praat. Je weet niets van regels, verzekeringen en eigen risico's. enz. Maar ga je gang
Kijk dat bedoel ik, vandaar dat die statistiekjes niet zoveel indruk op mij maken...quote:Op woensdag 2 april 2014 18:27 schreef Megumi het volgende:
De laatste straatroof waar ik bij betrokken was deed ik geen aangifte van. Een paar uur voor de kat ze kut tegenover iemand zitten die niet met een computer kan werken heeft weinig zin.
quote:Op woensdag 2 april 2014 18:29 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik dat je uit een juweliersfamilie komt en ik heb al in TIG topics geleden aangegeven
dan het veell te veel over Marokkanen ging, als je mij niet gelooft dan is dat jammer, maar ik
geloof dat Marrije daar ook bij was dus dan vraag je het maar aan haar.
Maar ik kon het niet stoppen en ik heb het helemaal niet over ''rassen'' ik heb het over gewelddaigheid
in het algemeen bij o.a. overvallen.
En ik hoop niet dat ik straks weer een DM van je krijg, want daar heb ik helemaal geen trek in
je doet het nu WEER zelf. je zoek me gewoon opmaar geeft niet hoor, ga gewoon zo door...
Nee. maar er zijn tientallen mensen hier en het eerste wat je doet is mij aanvallen, was datquote:Op woensdag 2 april 2014 18:36 schreef Soury het volgende:
[..]Wat denk je wel niet, waarom denk je dat ik dit topic volg ? Juist ja. En niet Fann
Maak geen drama mens, dat was een dm ivm een post in mwsquote:Op woensdag 2 april 2014 18:38 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Nee. maar er zijn tientallen mensen hier en het eerste wat je doet is mij aanvallen, was dat
eergisteren ook niet het geval? En daarna stuur je een DMraar hoor..
Dit is trouwens geheel off topic dus stop hier maar mee Soury
Dit is nieuws mopquote:Op woensdag 2 april 2014 18:41 schreef Soury het volgende:
[..]
Maak geen drama mens, dat was een dm ivm een post in mws![]()
En ja ga lekker ot
Kan mij het wat schelen waar je op dat moment zat.quote:Op woensdag 2 april 2014 18:43 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Dit is nieuws mopen het was in deze reeks en toen ik je DM kreeg zat ik alweer in CUL
Ja dit is off topic, maar dat doe je zelf.
Ik kom later wel terug als de boel weer on topic is gebracht door een modje ofzo
Weet je nog wat je schreef in je DM eigenlijk? Volgens mij nietquote:Op woensdag 2 april 2014 18:44 schreef Soury het volgende:
[..]
Kan mij het wat schelen waar je op dat moment zat.
Ben ik hoor... ik ga wel effe etenquote:
Precies. En ik hoef me ook geen zorgen te maken meer om mijn familie. Mijn broer is er mee gekapt.quote:
Dan is het goed.quote:Op woensdag 2 april 2014 18:46 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Weet je nog wat je schreef in je DM eigenlijk? Volgens mij niet
[..]
Ben ik hoor... ik ga wel effe eten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fraai. Dat laatste riep ik niet.Gebeurt ook niet. Dan ben je zelf aan de beurt. Het verbaasd mij wel die cijfers.quote:Op woensdag 2 april 2014 18:16 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Nederland verzekeringsland... Bovendien gaat het niet alleen maar om aangiftes. Jammer dat mensen dit steeds naar boven blijven halen.
Feiten komen wel vaker niet overeen met het onderbuik gevoel;
En als je nu nog gaat vertellen dat mensen van deze zaken geen aangifte meer doen, dan val ik helemaal van mijn stoel af.(Behalve dan Globali, die wordt wekelijks op zn bek geslagen in "west" en geeft geen fuck.
![]()
)
Ik begrijp de sluis wel. Ik heb geen zin om als normale klant in een situatie te komen waar ik niet uit kan.quote:Op woensdag 2 april 2014 18:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar die jongens bedenken zich wel dan , want die willen niet opgesloten zitten met een door hen gedode winkelier
Wat zeg je nu allemaal?quote:Op woensdag 2 april 2014 18:22 schreef Buitendam het volgende:
Is de wet van vrijheid van bewegingsbeperking nog in werking? Dat als er zo'n mafketel voor je staat je verboden bent om hem de uitgang te beletten. Hij moet weg kunnen, hoewel dat tijdens een overval wel het eerste is wat je wilt, maar tijdens een inbraak bijvoorbeeld?
quote:Op woensdag 2 april 2014 19:09 schreef CaptainCookie het volgende:
Dit 'stukje' bij die foto en al die reacties erophttps://www.facebook.com/(...)0001665869052&type=1
Echt heSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Je bent, of was als de wet veranderd is, verplicht om de inbreker doorgang te verlenen. Rolluiken aan de binnenkant van je pand om de inbreker binnen te houden tot de politie arriveert mag niet.quote:
Dat wil je ook niet. Maar je mag iemand wel in de sluis de uitgang blokkeren neem ik aan?quote:Op woensdag 2 april 2014 19:42 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Je bent, of was als de wet veranderd is, verplicht om de inbreker doorgang te verlenen. Rolluiken aan de binnenkant van je pand om de inbreker binnen te houden tot de politie arriveert mag niet.
Wat? Waarom zou dat verplicht zijn?quote:Op woensdag 2 april 2014 19:42 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Je bent, of was als de wet veranderd is, verplicht om de inbreker doorgang te verlenen. Rolluiken aan de binnenkant van je pand om de inbreker binnen te houden tot de politie arriveert mag niet.
Nee, dat zeg ik niet. Maar als dat is wat jij in mijn woorden wil lezen, go ahead.quote:Op woensdag 2 april 2014 15:47 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Juist ja, want PTSS onder soldaten komt niet vaak voor.![]()
![]()
![]()
![]()
Sorry hoor, maar ik denk dat geen een normaal functionerend persoon het doden van een ander mens even zich af kan schudden. Gelukkig heb jij als FOK! held hele andere ervaringen toch?
Beperking van de bewegingsvrijheid. Hij moet naar buiten kunnen. Of ie nog van kracht is durf ik niet te zeggen.quote:
Je mag hem wel buiten houden, maar eenmaal binnen moet ie eruit kunnen. Dat was de wet destijds, ik weet niet of dat nu nog steeds zo is.quote:Op woensdag 2 april 2014 19:44 schreef Globali het volgende:
[..]
Dat wil je ook niet. Maar je mag iemand wel in de sluis de uitgang blokkeren neem ik aan?
Tuurlijk niet. Iemand die de wet overtreed mag je altijd vasthouden.quote:Op woensdag 2 april 2014 19:48 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Beperking van de bewegingsvrijheid. Hij moet naar buiten kunnen. Of ie nog van kracht is durf ik niet te zeggen.
Vasthouden en politie bellen wel, maar insluiten was geloof ik een ander verhaal.quote:Op woensdag 2 april 2014 19:49 schreef znarch het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Iemand die de wet overtreed mag je altijd vasthouden.
Waarom zou je iemand naar buiten moeten laten gaan?![]()
Zal praktisch ook niet zoveel uitmaken toch? Alsof een rechter daar moeilijk over doet mocht het tot een rechtszaak komen.quote:Op woensdag 2 april 2014 19:50 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Vasthouden en politie bellen wel, maar insluiten was geloof ik een ander verhaal.
Stel ik betrap jou heterdaad en ik hou je vast en bel meteen de politie en is het ok. In je winkel rolluiken aan de binnenkant installeren zodat iemand er niet meer uit kan mocht, geloof ik niet. Da's dan beperking van de bewegingsvrijheid.quote:Op woensdag 2 april 2014 19:52 schreef znarch het volgende:
[..]
Zal praktisch ook niet zoveel uitmaken toch? Alsof een rechter daar moeilijk over doet mocht het tot een rechtszaak komen.
Dat het "niet mag" zou kunnen (al kan ik het me niet echt voorstellen). Maar dan nog. Als jij zo 2 inbrekers of wat dan ook in de kraag vat is het prima toch. Volgens mij is justitie sowieso niet de moeilijkste dan.quote:Op woensdag 2 april 2014 19:54 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Stel ik betrap jou heterdaad en ik hou je vast en bel meteen de politie en is het ok. In je winkel rolluiken aan de binnenkant installeren zodat iemand er niet meer uit kan mocht, geloof ik niet. Da's dan beperking van de bewegingsvrijheid.
Neuh, volgens mij ook niet.quote:Op woensdag 2 april 2014 19:56 schreef znarch het volgende:
[..]
Dat het "niet mag" zou kunnen (al kan ik het me niet echt voorstellen). Maar dan nog. Als jij zo 2 inbrekers of wat dan ook in de kraag vat is het prima toch. Volgens mij is justitie sowieso niet de moeilijkste dan.
Bij een aanhouding mag je iemand zijn vrijheid ontnemen, dat is het hele idee erachter. Met gepaste dwang, dus niet door iemand zijn hersens in te slaan.quote:Op woensdag 2 april 2014 19:54 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Stel ik betrap jou heterdaad en ik hou je vast en bel meteen de politie en is het ok. In je winkel rolluiken aan de binnenkant installeren zodat iemand er niet meer uit kan mocht, geloof ik niet. Da's dan beperking van de bewegingsvrijheid.
En jou onderbuik maakt geen indruk op mij, ik baseer me liever op feiten.quote:Op woensdag 2 april 2014 18:33 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Kijk dat bedoel ik, vandaar dat die statistiekjes niet zoveel indruk op mij maken...
ik vind het allemaal wel best hoorquote:Op woensdag 2 april 2014 20:43 schreef tofastTG het volgende:
[..]
En jou onderbuik maakt geen indruk op mij, ik baseer me liever op feiten.
De daders zijn dood.quote:Op woensdag 2 april 2014 20:43 schreef tofastTG het volgende:
[..]
En jou onderbuik maakt geen indruk op mij, ik baseer me liever op feiten.
Dat is bekend. De vraag is of je iemand mag insluiten.quote:Op woensdag 2 april 2014 20:08 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Bij een aanhouding mag je iemand zijn vrijheid ontnemen, dat is het hele idee erachter. Met gepaste dwang, dus niet door iemand zijn hersens in te slaan.
is ook gek als de overheid gaat bepalen wat je met welk inkomen mag hebben. Maar misschien is het mogelijk om beslag op luxe bezittingen (bijv waarde >¤100) te leggen om de veroorzaakte schade te betalen oid..quote:Op woensdag 2 april 2014 16:01 schreef DS4 het volgende:
Zou van mij ook mogen. Ik snap sowieso niet wat mensen bezielt als ze geen nagel hebben om hun kont te krabben om dan in dure kleding te gaan lopen en met een 5S...
Toch lijkt mij bij dat soort zaken het wat lastiger om aan te tonen dat iemand dan een uitgavenpatroon heeft welke niet past bij het inkomen.
ergens wel krom he, als dat niet mag maar doden uit zelfverdediging welquote:Op woensdag 2 april 2014 21:11 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat is bekend. De vraag is of je iemand mag insluiten.
Opsluiten niet. Zoals de deur van de winkel op slot doen zodat de dief niet kan vertrekken terwijl je buiten op de politie wacht. Maar dat is vrij onschuldig, de politie of het OM zal niet moeilijk doen.quote:Op woensdag 2 april 2014 21:11 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Insluiten is een vorm van vrijheid ontnemen. Ik zie niet in waarom dat niet zou mogen? Mits je een aanhouding verricht.quote:Op woensdag 2 april 2014 21:11 schreef Buitendam het volgende:
[..]
zijn zus had het over huur die betaald moest worden ook al had hij geen werkquote:Op woensdag 2 april 2014 21:28 schreef Loekie1 het volgende:
Klopt het dat dader 1 een eigen huis had terwijl hij nooit had gewerkt?
De Marokkaanse gemeenschap? Omdat je een paar gasten iets hebt zien roepen. Bitch please.quote:Op woensdag 2 april 2014 21:31 schreef Loekie1 het volgende:
Het verbaast me dat in de Marokkaanse gemeenschap overvallen worden goedgepraat omdat mensen nu eenmaal geld nodig hebben en af en toe 'iets leuks' willen kopen.
Al zou ik geen rooie cent hebben ik zou nooit een overval plegen.
Als ze iets willen doen aan de mentaliteit moeten ze op dat soort dingen inhaken. Het is nooit normaal om een overval te plegen.
Wat zouden ze vinden als een Marokkaans juweliersechtpaar twee autochtone overvallers had doodgeschoten? Dan was het vast prima geweest.
Ook die 'deskundige' uit de Marokkaanse gemeenschap die bij P&W zat riep dit. Tja, ze krijgen geen stageplaats en tja, ze hebben geld nodig. Vandaar.quote:Op woensdag 2 april 2014 21:35 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
De Marokkaanse gemeenschap? Omdat je een paar gasten iets hebt zien roepen. Bitch please.
Dat was tenenkrommend inderdaad.quote:Op woensdag 2 april 2014 21:36 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ook die 'deskundige' uit de Marokkaanse gemeenschap die bij P&W zat riep dit. Tja, ze krijgen geen stageplaats en tja, ze hebben geld nodig. Vandaar.
en over begeleid wonen, hij zou van een kamer naar een studio overgaan. Dus naar een 'eigen huis' in de ogen van mensen die op kamers wonen of nog thuis wonen.quote:Op woensdag 2 april 2014 21:29 schreef Marrije het volgende:
[..]
zijn zus had het over huur die betaald moest worden ook al had hij geen werk
Doelde hij niet meer op de slechtere kans die Marokkanen hebben op de arbeidsmarkt?quote:Op woensdag 2 april 2014 21:36 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ook die 'deskundige' uit de Marokkaanse gemeenschap die bij P&W zat riep dit. Tja, ze krijgen geen stageplaats en tja, ze hebben geld nodig. Vandaar.
Ik weet het ook niet. Maar wat zou dan de zin van een sluis zijn?quote:Op woensdag 2 april 2014 19:48 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Je mag hem wel buiten houden, maar eenmaal binnen moet ie eruit kunnen. Dat was de wet destijds, ik weet niet of dat nu nog steeds zo is.
Wat moet je vragen als iemand zulke cliché's roept? Volgens mij was Pauw vrij duidelijk.quote:Op woensdag 2 april 2014 22:59 schreef Loekie1 het volgende:
En die negatieve spiraal van overvallen - geen stageplaats moesten wij oplossen door een coordinator aan te stellen.
Maar het meest stoorde me P & W die niet de juiste vragen wisten te stellen.
Heel lullig voor het groepje marokkanen dat wel de bedoeling heeft om wat van het leven te maken maar als ik een bedrijf had en ik had de keuze tussen een turkse en een marokkaanse solicitant dan zou mijn keuze toch naar de turkse gaan helemaal nu je steeds meer hoort hoe de marokkanen denken en doen. Heeft niks met discriminatie te maken maar gewoon voor kiezen wat het beste is voor je bedrijf.quote:Op woensdag 2 april 2014 21:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Doelde hij niet meer op de slechtere kans die Marokkanen hebben op de arbeidsmarkt?
Nee, hij doelde op het Allahgiven right voor iedere Marokkaan om een Mercedes, 15 paar nikes en een Rolex te bezitten en dat te kunnen financieren met hoogstens een halve dag werk.quote:Op woensdag 2 april 2014 21:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Doelde hij niet meer op de slechtere kans die Marokkanen hebben op de arbeidsmarkt?
Dat is juist je reinste discriminatie. Men moet kiezen voor de beste kandidaat. Niet voor de Turk of Marokkaan omdat hij dat toevallig is. Ook bij gelijke geschiktheid zou je een ander criterium moeten gebruiken, zoals bijv sociale omgang oid.quote:Op woensdag 2 april 2014 23:24 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
Heel lullig voor het groepje marokkanen dat wel de bedoeling heeft om wat van het leven te maken maar als ik een bedrijf had en ik had de keuze tussen een turkse en een marokkaanse solicitant dan zou mijn keuze toch naar de turkse gaan helemaal nu je steeds meer hoort hoe de marokkanen denken en doen. Heeft niks met discriminatie te maken maar gewoon voor kiezen wat het beste is voor je bedrijf.
Gewoon van sollicitanten eisen dat ze bij hun sollicitatie een actuele foto meesturen. Gebeurd nu ook in bedrijven.
Vaak zit er een camera in zo'n sluis. Een overvaller wil erin en eruit. Dan zijn 2 deuren waarbij je in een camera moet kijken niet handig. Het houdt mensen buiten. Helaas ook de mensen die even voor een nieuw batterijtje willen binnen wippen.quote:Op woensdag 2 april 2014 21:53 schreef Globali het volgende:
[..]
Ik weet het ook niet. Maar wat zou dan de zin van een sluis zijn?
Omdat je iemand vanwege het recht op bewegingsvrijheid niet mag opsluiten. Daar heeft de staat een monopoliepositie op. Tenzij het tegenwoordig veranderd is. Tien jaar geleden moest een inbreker naar buiten kunnen als ie in je pand was. Je mocht het hem zo moeilijk mogelijk maken, bijv door een mistmachine, maar hij moest naar buiten kunnen.quote:Op woensdag 2 april 2014 21:29 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Insluiten is een vorm van vrijheid ontnemen. Ik zie niet in waarom dat niet zou mogen? Mits je een aanhouding verricht.
Als je iemand aanhoudt mag je hem van zijn vrijheid beroven. Als het maar ngeen disproportioneel geweld is. De deur niet open doen is prima.quote:Op donderdag 3 april 2014 07:35 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Omdat je iemand vanwege het recht op bewegingsvrijheid niet mag opsluiten. Daar heeft de staat een monopoliepositie op. Tenzij het tegenwoordig veranderd is. Tien jaar geleden moest een inbreker naar buiten kunnen als ie in je pand was. Je mocht het hem zo moeilijk mogelijk maken, bijv door een mistmachine, maar hij moest naar buiten kunnen.
Huh, waar haal je dat vandaan? Je mag gewoon een burgerarrest uitvoeren, en dan mag je iemand ook vasthouden. Moet je wel de politie bellen natuurlijk.quote:Op donderdag 3 april 2014 07:35 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Omdat je iemand vanwege het recht op bewegingsvrijheid niet mag opsluiten. Daar heeft de staat een monopoliepositie op. Tenzij het tegenwoordig veranderd is. Tien jaar geleden moest een inbreker naar buiten kunnen als ie in je pand was. Je mocht het hem zo moeilijk mogelijk maken, bijv door een mistmachine, maar hij moest naar buiten kunnen.
Geweld mag alleen wanneer het noodzakelijk is en dan ook nog eens proportioneel. Opsluiten is niet gestaan. Maar indien er geen sprake is van een exces zal het OM er coulant mee om gaan.quote:Op donderdag 3 april 2014 07:58 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Als je iemand aanhoudt mag je hem van zijn vrijheid beroven. Als het maar ngeen disproportioneel geweld is. De deur niet open doen is prima.
Vasthouden om te belemmeren dat hij vertrekt. Vasthouden moet je hier heel letterlijk zien. Je mag niet iemand vastbinden of opsluiten terwijl je wacht. Maar het OM is coulant in deze.quote:Op donderdag 3 april 2014 08:38 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Huh, waar haal je dat vandaan? Je mag gewoon een burgerarrest uitvoeren, en dan mag je iemand ook vasthouden. Moet je wel de politie bellen natuurlijk.
Interessant idd en dat terwijl het al 10 jaar oud is, zie je dezelfde discussies en opmerkingen nu nog steeds voorbij komen.quote:Op woensdag 2 april 2014 21:27 schreef poemojn het volgende:
Dit is wel een leuk artikel over de straffen in Nederland: http://www.historischnieu(...)af-in-nederland.html "Een eeuw straf in Nederland".
Dit soort hardnekkige vooroordelen zie je in bijna elke discussie nu ook nog voorbij komen.quote:Het is dan ook steeds moeilijker voor te stellen dat het Nederlandse strafsysteem in de jaren zeventig nog gold als baken van verlichting; er werd toen zelfs serieus gedebatteerd over afschaffing van het strafrecht. Van Ruller zag het aantal gevangenen vanaf het midden van de negentiende eeuw afnemen - tot ongeveer 1975. In dat jaar waren er op 100.000 inwoners 36 gevangenen. 'Vanaf dat moment vond een duidelijke omkering plaats,' aldus Van Ruller. 'Het aantal gevangenen nam explosief toe.'
Het contrast met andere Europese landen werd daarna blijkbaar gezien als iets dat moest worden weggewerkt, zegt Kelk. Dat is gelukt: inmiddels zit Nederland wat betreft het aantal gevangenen op hetzelfde niveau als de buurlanden. In 2002 was het aantal gevangenen per 100.000 inwoners gegroeid tot 93: bijna driemaal zoveel als in de jaren zeventig. 'Nederlanders klagen nog steeds over de milde straffen, over criminelen die alleen maar een paar weken in een bejaardentehuis hoeven te werken. Maar dat beeld klopt niet.'
Ik vond ze juist erg scherp, met name Pauw. Hij blies continu het tenenkrommende zielige luchtkasteel op dat die calimocro probeerde te bouwen. En op zijn vragen over waarom het al eerder fout gaat kreeg hij geen antwoord. Wat moet je dan nog?quote:Op woensdag 2 april 2014 22:59 schreef Loekie1 het volgende:
En die negatieve spiraal van overvallen - geen stageplaats moesten wij oplossen door een coordinator aan te stellen.
Maar het meest stoorde me P & W die niet de juiste vragen wisten te stellen.
Het gaat vooral om de mismatch tussen inkomen en uitgaven. Als jij 1000 aan inkomen hebt, maar blijkens jouw bezittingen alleen al daaraan het dubbele hebt gespendeerd... dan heb je iets uit te leggen en als je dat niet kan mag van mij vermoed worden dat je het geld op een niet legale wijze hebt verkregen en daarmee inbeslagname.quote:Op woensdag 2 april 2014 21:17 schreef poemojn het volgende:
is ook gek als de overheid gaat bepalen wat je met welk inkomen mag hebben.
Meer dat je belastingplichtig bent en je inkomen, bezittingen en vermogen aan dient te geven. Tja, en dan moet je dus ook duidelijk kunnen maken waar het vandaan komt. Kan je dat niet, dan heb je vaak een probleem.quote:Op donderdag 3 april 2014 09:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het gaat vooral om de mismatch tussen inkomen en uitgaven. Als jij 1000 aan inkomen hebt, maar blijkens jouw bezittingen alleen al daaraan het dubbele hebt gespendeerd... dan heb je iets uit te leggen en als je dat niet kan mag van mij vermoed worden dat je het geld op een niet legale wijze hebt verkregen en daarmee inbeslagname.
Omdat het een domme vraag is. Wat niet werkt werkt niet omdat het niet werkt.quote:Op donderdag 3 april 2014 09:14 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik vond ze juist erg scherp, met name Pauw. Hij blies continu het tenenkrommende zielige luchtkasteel op dat die calimocro probeerde te bouwen. En op zijn vragen over waarom het al eerder fout gaat kreeg hij geen antwoord. Wat moet je dan nog?
Ben ik nou de enige die geen ene anus van deze post begrijp?quote:Op donderdag 3 april 2014 09:51 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Omdat het een domme vraag is. Wat niet werkt werkt niet omdat het niet werkt.
Dan ga je vragen stellen over wat misschien wel werkt. Als je denkt dat een coordinator het oude recept is, werkt dat dus niet. Wat werkt wel? Op de mentaliteit van de jongens onderling inspelen misschien?
Het kan er ook op duiden dat de interviewers niet durven de diepte in te gaan. Het mocht bijv. al niet over cultuur gaan.
Ik vrees het wel.quote:Op donderdag 3 april 2014 09:54 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ben ik nou de enige die geen ene anus van deze post begrijp?
Hij zei juist dat die coördinator wat betreft de punten inkomen en werk niet gaat helpen omdat de jongens daarvoor al ontsporen. Op de vraag wat dan wel werkte had onze calimocro geen antwoord en bleef hij zijn riedeltje herhalen, het leek wel een afspeelbandje.quote:Op donderdag 3 april 2014 09:51 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Dan ga je vragen stellen over wat misschien wel werkt. Als je denkt dat een coordinator het oude recept is, werkt dat dus niet. Wat werkt wel? Op de mentaliteit van de jongens onderling inspelen misschien?
Het kan er ook op duiden dat de interviewers niet durven de diepte in te gaan. Het mocht bijv. al niet over cultuur (= geloof) gaan.
ik snap er ook geeen ene ruk vanquote:Op donderdag 3 april 2014 09:51 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Het kan er ook op duiden dat de interviewers niet durven de diepte in te gaan. Het mocht bijv. al niet over cultuur (= geloof) gaan.
Heb je daar jurispredentie over? Opsluiten lijkt me hartstikke proportioneel. Je hoeft iemand niet eens net geweld tegen de grond te houden,dus wellicht is het nog beter ook.quote:Op donderdag 3 april 2014 08:39 schreef nikk het volgende:
[..]
Geweld mag alleen wanneer het noodzakelijk is en dan ook nog eens proportioneel. Opsluiten is niet gestaan. Maar indien er geen sprake is van een exces zal het OM er coulant mee om gaan.
Waar wordt het goed gepraat? Als jou de vraag wordt gesteld waarom iemand zoiets doet, dan loop je ook maar te gissen. Uit de 30 antwoorden die je kan geven koos hij voor de weinig kansen die een Marokkaan krijgt in tegenstelling tot de autochtonen. Jij zou het wellicht op opvoeding etc gooien. Dan praat je een overval toch niet meteen goed? Of wel soms?quote:Op woensdag 2 april 2014 21:31 schreef Loekie1 het volgende:
Het verbaast me dat in de Marokkaanse gemeenschap overvallen worden goedgepraat omdat mensen nu eenmaal geld nodig hebben en af en toe 'iets leuks' willen kopen.
Al zou ik geen rooie cent hebben ik zou nooit een overval plegen.
Als ze iets willen doen aan de mentaliteit moeten ze op dat soort dingen inhaken. Het is nooit normaal om een overval te plegen. Gisteren bij Pauw en Witteman werden helaas niet dit soort vragen gesteld.
Wat zouden ze vinden als een Marokkaans juweliersechtpaar twee autochtone overvallers had doodgeschoten? Dan was het vast prima geweest.
nou ik begrijp het wel maar met dingen als cultuur = geloof kan ik niet zoveel.quote:Op donderdag 3 april 2014 09:54 schreef Specularium het volgende:
[..]
ach, er is er 1 op straat zo simpel geweest om te zeggen 'als je iets nieuws wilt en je hebt geen werk ja wat moet je dan' te zeggen. Tegenover inmiddels al veel meer uitlatingen vanuit de marokkaanse gemeenschap dat het zwaar fout is uiteraard.quote:Op donderdag 3 april 2014 10:21 schreef Santello het volgende:
[..]
Waar wordt het goed gepraat? Als jou de vraag wordt gesteld waarom iemand zoiets doet, dan loop je ook maar te gissen. Uit de 30 antwoorden die je kan geven koos hij voor de weinig kansen die een Marokkaan krijgt in tegenstelling tot de autochtonen. Jij zou het wellicht op opvoeding etc gooien. Dan praat je een overval toch niet meteen goed? Of wel soms?
Het is alleen wel hetzelfde riedeltje steeds. Misschien eens de grammofoonplaat verwisselen zodat we verder kunnen? Altijd maar met de vinger naar anderen wijzen helpt geen reet.quote:Op donderdag 3 april 2014 10:21 schreef Santello het volgende:
[..]
Waar wordt het goed gepraat? Als jou de vraag wordt gesteld waarom iemand zoiets doet, dan loop je ook maar te gissen. Uit de 30 antwoorden die je kan geven koos hij voor de weinig kansen die een Marokkaan krijgt in tegenstelling tot de autochtonen. Jij zou het wellicht op opvoeding etc gooien. Dan praat je een overval toch niet meteen goed? Of wel soms?
Er wordt niet gewezen!!quote:Op donderdag 3 april 2014 10:44 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Het is alleen wel hetzelfde riedeltje steeds. Misschien eens de grammofoonplaat verwisselen zodat we verder kunnen? Altijd maar met de vinger naar anderen wijzen helpt geen reet.
Proportionaliteit is afhankelijk van de situatie. Je kan niet stellen dat het inherent proportioneel is.quote:Op donderdag 3 april 2014 10:06 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Heb je daar jurispredentie over? Opsluiten lijkt me hartstikke proportioneel. Je hoeft iemand niet eens net geweld tegen de grond te houden,dus wellicht is het nog beter ook.
Zijn de Marokkanen waarom het gaat dan zo dom dat ze niet snappen dat met Marokkaanse overvallen en kopschoppers continu in het nieuws het moeilijk wordt stageplekken te verkrijgen? Het probleem ligt bij die jongens, professionals kunnen daar niets aan veranderen.quote:Op donderdag 3 april 2014 10:50 schreef Santello het volgende:
[..]
Er wordt niet gewezen!!
Dat lijkt alleen maar zo omdat de vraag wordt neergelegd bij amateurs. Het zijn de professionals die zich met de problematiek moeten bemoeien en met antwoorden moeten komen. Vervolgens moet de overheid hierop anticiperen. Dat kan bijvoorbeeld gedaan worden door deze groep kansloze jongeren gerichter op weg te helpen. Zij het met stage-plaatsen speciaal voor hen, ik noem maar wat, of wat dan ook.
Deze teringlijer zat nota bene in een traject om weer op 't rechte pad te komen. HET HELPT NIET! Marokkanen moeten eens leren dat je zonder te werken geen dikke horloges kunt hebben. Als je de gladde jongen wilt uithangen en smatjes wil playen zul je moeten werken. Halfzachte gezeik de hele tijd. Boehoe, iedereen wil er wel eens leuk bijlopen.quote:Op donderdag 3 april 2014 10:50 schreef Santello het volgende:
[..]
Er wordt niet gewezen!!
Dat lijkt alleen maar zo omdat de vraag wordt neergelegd bij amateurs. Het zijn de professionals die zich met de problematiek moeten bemoeien en met antwoorden moeten komen. Vervolgens moet de overheid hierop anticiperen. Dat kan bijvoorbeeld gedaan worden door deze groep kansloze jongeren gerichter op weg te helpen. Zij het met stage-plaatsen speciaal voor hen, ik noem maar wat, of wat dan ook.
Daarnaast zie je generatie op generatie dat het minder wordt met het paupergedrag.
Dat willen ze niet horen. Dat wordt niet opgepikt. Het is niet interessant genoeg.quote:Op donderdag 3 april 2014 10:43 schreef Marrije het volgende:
[..]
ach, er is er 1 op straat zo simpel geweest om te zeggen 'als je iets nieuws wilt en je hebt geen werk ja wat moet je dan' te zeggen. Tegenover inmiddels al veel meer uitlatingen vanuit de marokkaanse gemeenschap dat het zwaar fout is uiteraard.
Echt, waar hebben we het over.
quote:Op donderdag 3 april 2014 10:55 schreef Santello het volgende:
[..]
Dat willen ze niet horen. Dat wordt niet opgepikt. Het is niet interessant genoeg.
Dan nog het lef hebben om te zeggen ''de oplossing moet de gemeenschap zelf komen''. Hoe durf je een leek te vragen het probleem op te lossen. Daar zijn genoeg adequate experts voor die er voor gestudeerd hebben. Je gaat mij niet vertellen dat de hardwerkende Achmed iets kan betekenen in de situatie waarin we beland zijn.
Ondanks de kansen die er in Nederland voor het grijpen zijn zullen wij altijd tweederangs behandeld worden. Ik moet zeker 10x harder werken en mijn best doen wil ik mijn doelen behalen. Ik maak het zelf allemaal mee. Ik kan daar mee omgaan. De andere niet. Zo zijn we allemaal verschillend.
Het begint echter wel steeds verdomd vervelend te worden. Het ''ageren tegen'' komt met de dag naar boven drijven.
Komt door jou. Zet maar een traject voor me op.quote:
Nou, met heel veel moeite kan ik er wel wat van proberen te maken, maar waarschijnlijk maak ik er iets anders van dan met de post bedoeld is.quote:Op donderdag 3 april 2014 09:54 schreef Specularium het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 3 april 2014 10:57 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Komt door jou. Zet maar een traject voor me op.
Gatverdamme, kom eens uit die slachtofferrol met z'n allen. Ook op facebook laten jullie je van jullie (hopelijk) slechtste kant zien. Sukkels.quote:Op donderdag 3 april 2014 10:55 schreef Santello het volgende:
[..]
Dat willen ze niet horen. Dat wordt niet opgepikt. Het is niet interessant genoeg.
Dan nog het lef hebben om te zeggen ''de oplossing moet de gemeenschap zelf komen''. Hoe durf je een leek te vragen het probleem op te lossen. Daar zijn genoeg adequate experts voor die er voor gestudeerd hebben. Je gaat mij niet vertellen dat de hardwerkende Achmed iets kan betekenen in de situatie waarin we beland zijn.
Ondanks de kansen die er in Nederland voor het grijpen zijn zullen wij altijd tweederangs behandeld worden. Ik moet zeker 10x harder werken en mijn best doen wil ik mijn doelen behalen. Ik maak het zelf allemaal mee. Ik kan daar mee omgaan. De andere niet. Zo zijn we allemaal verschillend.
Het begint echter wel steeds verdomd vervelend te worden. Het ''ageren tegen'' komt met de dag naar boven drijven.
Ga lekker ergens anders kinderachtig lopen doen. Dit forum is duidelijk niet aan jou besteedt.quote:Op donderdag 3 april 2014 10:57 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Komt door jou. Zet maar een traject voor me op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |