Je doet niet anders knulquote:Op maandag 14 april 2014 21:35 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
...deugt.
Nee, ik heb nergens gesteld dat zijn politieke voorkeur niet deugt en ik heb ook niet met ad hominems gesmeten.
Pardon?quote:Op woensdag 2 april 2014 09:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, maar er werden geen grensrechters om niets doodgeschopt, zinloos geweld is een exclusief noord-west Europees ziekelijk verschijnsel.
Geweld in andere samenlevingen en in de Nederlandse historie was effectief. Niet uit "verveling"/"op zoek naar een kick" zoals in het "beschaafde", "moderne" Europa..
Dat zeg jij, de persoon die het meest en het snelst met ad hominems smijt zogauw iets buiten jouw politieke geloof valt.quote:Op maandag 14 april 2014 21:53 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Kap eens met mij die onzin aanwrijven aub. Gewoon op de inhoud in plaats van op de man of werkgever. Dat kan je toch wel?
En dus doet iedereen aangifte. Altijd. Bewijs geleverd.quote:Op maandag 14 april 2014 21:26 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Jammer dat je steeds lijkt te vergeten dat in Nederland bijna iedereen verzekerd is. Aangifte is verplicht als je geld wilt zien.
Doe alsjeblieft niet zulke walgelijke dingen met het Latijnquote:Op dinsdag 15 april 2014 01:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat zeg jij, de persoon die het meest en het snelst met ad hominems smijt zogauw iets buiten jouw politieke geloof valt.![]()
Knulletje, je doet al dagen niet anders dan op de man spelen richting mijquote:Op dinsdag 15 april 2014 01:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat zeg jij, de persoon die het meest en het snelst met ad hominems smijt zogauw iets buiten jouw politieke geloof valt.![]()
Heb jij dan enig "bewijs" dat mensen ineens veel minder aangiftes zijn gaan doen?quote:Op dinsdag 15 april 2014 01:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En dus doet iedereen aangifte. Altijd. Bewijs geleverd.
Hoe was het oplospercentage van roof, inbraak en overvallen, iets van 4%??
quote:
Bram, Du_ke. Probeer elkaar minder te zoeken. Jullie geven beiden vaak zat aan dat het niets toevoegt aan de discussie, doe het zelf dan ook niet.quote:
Voldoende bewijs van kopschoppers, roofovervallen, inbraken etc. etc.quote:Op dinsdag 15 april 2014 08:20 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Heb jij dan enig "bewijs" dat mensen ineens veel minder aangiftes zijn gaan doen?
Ik krijg het idee dat het vooral meer lijkt. Bleef berichtgeving over een kopschoppertje twintig jaar geleden beperkt tot een kortje in het lokale sufferdje, daar wordt het tegenwoordig opgepikt door een Telegraaf of Powned. Vervolgens valt half Nederland verontwaardigd over de daders heen en is het weer een weekje bal.quote:Op dinsdag 15 april 2014 08:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Voldoende bewijs van kopschoppers, roofovervallen, inbraken etc. etc.
Je zou verwachten dat dat minder zou worden, maar nee, helaasch. Hoe leuk je het CBS ook oplepelt.
Ben inderdaad wel benieuwd of er ook goede cijfers zijn hierover.quote:Op dinsdag 15 april 2014 09:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik krijg het idee dat het vooral meer lijkt. Bleef berichtgeving over een kopschoppertje twintig jaar geleden beperkt tot een kortje in het lokale sufferdje, daar wordt het tegenwoordig opgepikt door een Telegraaf of Powned. Vervolgens valt half Nederland verontwaardigd over de daders heen en is het weer een weekje bal.
En daar komt nog eens bij dat landelijke media heel selectief berichten uit de provincie overnemen. In deze regio zijn afgelopen weekend ook weer voldoende klappen uitgedeeld, maar geen woord daarover in de Telegraaf of op Geenstijl. Daders waren immers geen kleurlingen.quote:Op dinsdag 15 april 2014 09:02 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ben inderdaad wel benieuwd of er ook goede cijfers zijn hierover.
De kopschoppers waren ook geen kleurlingen toch? Kijk hoe lang dat in het nieuws is geweest. Bovendien is de verontwaardiging groter over opaatjes die met hun kop tegen een grafsteen worden geslagen door importtuig dan over twee boeren die elkaar in Schubbekutteveen te lijf gaan. En terecht.quote:Op dinsdag 15 april 2014 09:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En daar komt nog eens bij dat landelijke media heel selectief berichten uit de provincie overnemen. In deze regio zijn afgelopen weekend ook weer voldoende klappen uitgedeeld, maar geen woord daarover in de Telegraaf of op Geenstijl. Daders waren immers geen kleurlingen.
Wie zegt dat ik het heb over twee boeren die elkaar te lijf gaan?quote:Op dinsdag 15 april 2014 09:08 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De kopschoppers waren ook geen kleurlingen toch? Kijk hoe lang dat in het nieuws is geweest. Bovendien is de verontwaardiging groter over opaatjes die met hun kop tegen een grafsteen worden geslagen door importtuig dan over twee boeren die elkaar in Schubbekutteveen te lijf gaan. En terecht.
Dat was een voorbeeld. Elke ernstige mishandeling lees je altijd wel wat over. Ongeacht afkomst.quote:Op dinsdag 15 april 2014 09:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik het heb over twee boeren die elkaar te lijf gaan?
Nou, nee.quote:Op dinsdag 15 april 2014 09:11 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat was een voorbeeld. Elke ernstige mishandeling lees je altijd wel wat over. Ongeacht afkomst.
Dan lees jij selectief. Maarja, de Telegraaf is niet bepaald een kwaliteitskrant voor binnenlands nieuws. What else is new? RTL Boulevard dat nieuws op niveau brengt?quote:Op dinsdag 15 april 2014 09:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nou, nee.
En mijn punt is vooral dat je ook berichten over relatief onschuldige kloppartijen waar allochtonen bij zijn betrokken, terugvindt in de Telegraaf.
Politieberichtjes overnemen heeft dan ook niets met kwaliteit te maken.quote:Op dinsdag 15 april 2014 09:15 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dan lees jij selectief. Maarja, de Telegraaf is niet bepaald een kwaliteitskrant voor binnenlands nieuws. What else is new? RTL Boulevard dat nieuws op niveau brengt?
Maar de berichtgeving is niet verzonnen. En wordt ondersteund door onafhankelijke cijfers die vertellen dat er grote en structurele problemen zijn binnen de Marokkaanse gemeenschap. En dat wordt weer ondersteund door een paar whistleblowers vanuit de eigen gemeenschap, die gek genoeg worden verguisd door hun eigen gemeenschap (ook hier op Fok!).quote:Op dinsdag 15 april 2014 09:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Politieberichtjes overnemen heeft dan ook niets met kwaliteit te maken.
Punt is dat juist Telegraaf-berichtgeving het meest wordt gelezen en bovendien het vaakst resulteert in een topic op FOK!
Ik beweer dan ook niet dat de problemen niet bestaan. Waar ik mij aan stoor, is dat bepaalde figuren doen overkomen alsof het enkel allochtonen zijn die rottigheid uithalen, en zelfs beweren dat Nederlanders 'zoiets niet doen'. Dat terwijl het tegendeel waar is.quote:Op dinsdag 15 april 2014 09:18 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Maar de berichtgeving is niet verzonnen. En wordt ondersteund door onafhankelijke cijfers die vertellen dat er grote en structurele problemen zijn binnen de Marokkaanse gemeenschap. En dat wordt weer ondersteund door een paar whistleblowers vanuit de eigen gemeenschap, die gek genoeg worden verguisd door hun eigen gemeenschap (ook hier op Fok!).
Maar waar baseer je dan op dat mensen geen/minder aangifte doen?quote:Op dinsdag 15 april 2014 08:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Voldoende bewijs van kopschoppers, roofovervallen, inbraken etc. etc.
Je zou verwachten dat dat minder zou worden, maar nee, helaasch. Hoe leuk je het CBS ook oplepelt.
Maar figuren die beweren dat Nederlanders zoiets niet doen zijn echt absoluut in de minderheid op Fok! hoor. Net als figuren die doen overkomen dat het enkel autochtonen zijn. Ik vermoed dat het ook deels jouw perceptie is op de wat rechtsere medemens hier op Fok!quote:Op dinsdag 15 april 2014 09:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik beweer dan ook niet dat de problemen niet bestaan. Waar ik mij aan stoor, is dat bepaalde figuren doen overkomen alsof het enkel allochtonen zijn die rottigheid uithalen, en zelfs beweren dat Nederlanders 'zoiets niet doen'. Dat terwijl het tegendeel waar is.
Mensen vergeten ook dat het verschil kleiner wordt wanneer je overige vormen van crimineel gedrag gaat mee telllen. Witteboordencriminaliteit, algemeen vandalisme, voetbal-gerelateerd geweld. Dat zijn zaken waar autochtonen een praktische monopolie op hebben. Verder, als het gaat om straatgedrag is het in de lagere buurten altijd iets dat speelt. Ook in de blanke volkswijken.quote:Op dinsdag 15 april 2014 10:53 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Maar figuren die beweren dat Nederlanders zoiets niet doen zijn echt absoluut in de minderheid op Fok! hoor. Net als figuren die doen overkomen dat het enkel autochtonen zijn. Ik vermoed dat het ook deels jouw perceptie is op de wat rechtsere medemens hier op Fok!
Perceptie werkt in deze alle kanten op. Ik gok overigens dat Koos wel een redelijk beeld van wat al of niet in de media komtquote:Op dinsdag 15 april 2014 10:53 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Maar figuren die beweren dat Nederlanders zoiets niet doen zijn echt absoluut in de minderheid op Fok! hoor. Net als figuren die doen overkomen dat het enkel autochtonen zijn. Ik vermoed dat het ook deels jouw perceptie is op de wat rechtsere medemens hier op Fok!
Waarom nou weer dat rechts/links geneuzel? Dus omdat ik niet meega in de anti-Marokkanen klaagzang, ben ik plots een linkse rakker?quote:Op dinsdag 15 april 2014 10:53 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Noem ik jou een linkse rakker? Ik zeg alleen dat die opmerking van jou ook op perceptie is gebaseerd. Je hebt er nogal een handje van om mensen zelf snel als PVV'er weg te zetten bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 15 april 2014 12:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom nou weer dat rechts/links geneuzel? Dus omdat ik niet meega in de anti-Marokkanen klaagzang, ben ik plots een linkse rakker?
Autochtonen hebben een praktisch monopolie op witteboordencriminaliteit omdat zij oververtegenwoordigd zijn in de systemen waarbinnen dat kan plaatsvinden. Zij zitten op de posten van waaruit je kan frauderen (hoog management). Ook als je kijkt naar de supporterspopulatie, zal je zien dat het met name autochtonen zijn die voetbalwedstrijden bezoeken.quote:Op dinsdag 15 april 2014 11:46 schreef Kenju het volgende:
[..]
Mensen vergeten ook dat het verschil kleiner wordt wanneer je overige vormen van crimineel gedrag gaat mee telllen. Witteboordencriminaliteit, algemeen vandalisme, voetbal-gerelateerd geweld. Dat zijn zaken waar autochtonen een praktische monopolie op hebben. Verder, als het gaat om straatgedrag is het in de lagere buurten altijd iets dat speelt. Ook in de blanke volkswijken.
Jup. De vraag is dan, wanneer je het eea tegen elkaar weg streept, hoe groot het verschil is, en of het dramatische geluid dat afgegeven wordt over bepaalde groepen, wel op zijn plaats is. Natuurlijk is er een probleem onder bepaalde probleem groepen (waarschijnlijk de vaakst getypte reeks woorden in deze volgorde door mij), maar het denigrerende toontje en de zogenaamde analyse waarin gesteld wordt dat er iets ernstig mis is met wat deze mensen in de kern zijn, komt wat simplistisch op me over.quote:Op dinsdag 15 april 2014 13:01 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Autochtonen hebben een praktisch monopolie op witteboordencriminaliteit omdat zij oververtegenwoordigd zijn in de systemen waarbinnen dat kan plaatsvinden. Zij zitten op de posten van waaruit je kan frauderen (hoog management). Ook als je kijkt naar de supporterspopulatie, zal je zien dat het met name autochtonen zijn die voetbalwedstrijden bezoeken.
Alles draait om perceptie. En in de perceptie van mensen is de criminaliteit waarin Marokkanen een oververtegenwoordiging kennen (straatcriminaliteit) erger dan fraude. Is dat terecht? Weet ik niet. Maar het bepaalt wel de toon van het maatschappelijke debat.quote:Op dinsdag 15 april 2014 14:18 schreef Kenju het volgende:
[..]
Jup. De vraag is dan, wanneer je het eea tegen elkaar weg streept, hoe groot het verschil is, en of het dramatische geluid dat afgegeven wordt over bepaalde groepen, wel op zijn plaats is. Natuurlijk is er een probleem onder bepaalde probleem groepen (waarschijnlijk de vaakst getypte reeks woorden in deze volgorde door mij), maar het denigrerende toontje en de zogenaamde analyse waarin gesteld wordt dat er iets ernstig mis is met wat deze mensen in de kern zijn, komt wat simplistisch op me over.
Dat klopt. Alleen is het jammer dat het gegeven van hoe de zaken daadwerkelijk er voor staan, geen plaats heeft in het publieke debat en hoe mensen nadenken over de problemen waar onze samenleving mee te maken heeft. Een partij als de PVV negeert dat compleet, en stelt dat mensen die de verhoudingen wel correct hebben, aan het 'ontkennen' zijn, puur omdat zij alleen maar willen kijken naar Marokkanen, Moslims of niet-westerse allochtonen. Het bredere verhaal negeren zij volkomen, uit kortzichtigheid of electoraal belang.quote:Op dinsdag 15 april 2014 14:21 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Alles draait om perceptie. En in de perceptie van mensen is de criminaliteit waarin Marokkanen een oververtegenwoordiging kennen (straatcriminaliteit) erger dan fraude. Is dat terecht? Weet ik niet. Maar het bepaalt wel de toon van het maatschappelijke debat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |