Kleine ''free''-shipping FAQ ctrl+c/v van een post van mij op GOT
Waar kan ik mijn pakket traceren?Vervoerder, eindigend op en link: Universeel: 17track Packagetrackr China Post CN: China post Singapore Post SG: Singapore post Deutche Post DE: Deutsche post Swedish Post SE: Swedish post Malaysia Post MY: Malaysia post Swiss post CH: Swiss post Kan ik ook mobiel traceren? Ja dat kan:
IOS,
Android,
WPWanneer kan ik mijn pakketje verwachten?Binnen 6 en 44 dagen. Op dag 44 open je een geschil, waarin je het netjes probeert op te lossen met de verkoper, mocht dit niet lukken dan waardeer je deze op naar een claiml

. Vaak hoeft het niet eens zo ver te komen en zijn de meeste pakketjes wel binnen deze 44 dagen binnen.
Vragen waar je pakketje blijft heeft geen zin, wij kunnen het niet weten, geen vertragingen zien of helpen het pakketje te vinden.
Voor hulp met betrekking tot oplossingen met een verkoper mag je natuurlijk altijd vragen stellen.
Wat is de betekenis van status x?Probeer hier common sense te gebruiken, wat was de laatste status? Wat is de huidige status, wat is het land waar het pakket is (volgens de tracking). Dit moet in 90% van de gevallen genoeg info geven.
Mocht je iets niet kunnen vinden gooi het dan in Google, tot nu toe heb ik zo altijd de juiste info gevonden.
Voor China post bestaat er een lijstje met ongeveer alle stadia die een pakket kan doorlopen:
› Posting = zending is aangemeld
› Arrival outward office of exchange = in het postsysteem
› Opening = controlleren van het pakket door de Chinese douane
› Departure outward office of exchange = vertrek vanaf luchthaven
› NULL tussenstatus / wachtend op vliegtuig / status onbekend.
› Arrival inward office of exchange = aankomst bij douane
› Held by costums (optie) = apart gelegd door de douane
› Depature inward office of exchange = weg bij douane
› Failed delivery (optie) = PostNL kon het pakketje (nog) niet in ontvangst nemen
› Arrival at delivery office = geaccepteerd door PostNL; wordt de eerstvolgende bezorgdag aangeboden (niet maandag)
› Out for delivery = onderweg
› Failed delivery = briefje in de brievenbus achtergelaten; af te halen bij het postkantoor
› Delivered = enjoy!
Status X is al 4 dagen geleden, wanneer krijg ik weer een update?Dat weten wij niet. Normaal heb je ongeveer elke 4 dagen wel iets op de tracking staan. Soms kan dit door de cyclonen, drukte, vakanties, controles of pech langer duren. Neem als een status langer dan een 10 dagen blijft staan eens contact op met de verkoper, wellicht kan deze er iets over zeggen

(vaak is het antwoord wacht nog even).
Door wie wordt mijn pakket bezorgd?Bij alle bovenstaande opties door PostNL.
Kan ik ook een Nederlandse traceercode krijgen?Ja dit kan in principe wel, maar pas vanaf het moment dat het pakketje in Nederland is.
Neem hier voor contact op met postNL via Twitter, of bel ze: 0900 0990
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Traceer site van land X zegt dat hij in Nederland niet te traceren is?Dit klopt, min of meer.
In een aantal landen zijn buitenlandse standaard nummers in het gewone postsysteem te volgen, je zou dus de RRxxxxxxxCN bijvoorbeeld op de site van PostNL kunnen invullen. Helaas kent postNL dit systeem niet.
Wel koppelt PostNL de barcode van de verzender aan de 3S barcode en dus worden de statussen uiteindelijk wel doorgeven naar de tracking van de verzender.
Waar is mijn pakketje
?Leuk geprobeerd, zie bovenstaande FAQ, mocht er er niet uitkomen vraag het dan de verkoper
[ Bericht 1% gewijzigd door RobertNL op 07-04-2014 21:02:12 ]
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts:
http://gearbullet.tweakblogs.net/