abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138422113
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 22:30 schreef kuolema het volgende:

[..]

Vaak merk ik het wel eerder maar dan ga ik ook gewoon door. Dat is eigenlijk niet goed omdat mijn stemming daar slechter van wordt maar ja zo gaat dat. Nu deed ik dat ook, maar die vermoeidheid was wel echt plotseling en heel sterk, ik had het er wel even heel moeilijk mee. Maar wilde niet weg omdat ik er net was en ik weet dat mijn grootouders het leuk vinden als ik ze bezoek. Beetje zelfopoffering ook wel.

Misschien kwam het nu plotseling omdat ik toen ik thuis kwam vanmiddag bijna meteen door ging naar mijn opa en oma en er dus niet bij stil kon staan hoe ik me voelde en of ik het nodig had om bij te komen van deze dag.

Hoe dan ook, ik denk dat het niet zozeer een kwestie is van eerder merken dat het teveel wordt. Daarnaar luisteren is het probleem. Want ik wil ook gewoon normaal dingen kunnen doen.

En ja, je bent een ouwe sok :P
Daarnaar luisteren is niet het probleem, dat is eerder een gevolg van jouw gedrag :P Het zal, naarmate je het langer negeert, een steeds sterkere stem gaan krijgen (zoals bij je grootouders gebeurde). Nou weet ik ook wel dat jouw opties beperkt zijn voor de directe termijn, maar wellicht dat jouw behandeling zal helpen en zo niet, dan horen we je hier terug :)

Ja ja wrijf het maar in :') ;( :P
pi_138424607
Kwart over twee. FML.
Tap tap tap
  woensdag 2 april 2014 @ 09:07:11 #128
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_138426361
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 april 2014 23:40 schreef Miniem het volgende:

[..]

Dat postte ik gisteren, maar blijkbaar interesseerde het niemand.
Posts verdwijnen soms in de storm hier. Wel superfijn dat het goed ging *O*
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 2 april 2014 @ 09:07:56 #129
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_138426373
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 22:40 schreef kuolema het volgende:

[..]

Jouw posts zijn heel welkom in dit topic, positiviteit *O*

Wat je zegt over angst voor een terugval die je tegen heeft gehouden in je herstel lijkt me heel goed mogelijk. Het vertrouwen zal wel toenemen naarmate het langer de goede kant op gaat, wat dan ook weer meewerkt.

Zou je willen dat je toen die mindfullnesscursus had gedaan zodat je eerder in deze richting zou zitten (je dus minder lang slecht zou hebben gevoeld) of omdat je het nu nog steeds zou willen? Want dat laatste kan. En als het dat eerste is, tja, het is jammer, maar je had het toen niet kunnen weten en beter later dan nooit toch?
Tja, ik hoop dat de positiviteit er in blijft! :) Misschien ga ik ook nog wel eens zeiken hoor, maarja, zonder het een is het ander er niet hè.

Het is dat eerste, alleen heb je volkomen gelijk, is niet anders. Ik wist het toen niet, alleen neemt dat de blijheid over de rust in mijn hoofd echt niet weg. Wat is dat lekker zeg, als dat gezeur in je hoofd zo enorm afneemt, zo raar hoe je eigen geest soms je grootste vijand kan zijn. :')

Hoe gaat het nu met jou dan? :)
Ignorance is bliss
pi_138427382
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 18:51 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dat is iets wat me vroeger heel erg dwars zat zeg maar.

Denk je dat je kan leren die vermoeidheid eerder aan te voelen? Dan word je er namelijk minder snel mee overvallen.

Nou moet ik eerlijkheidshalve wel zeggen dat dit iets is waar ik zeer slecht in ben.

Vroeger (ik ben oud, jonguh! :') :P )voelde ik vermoeidheid eigenlijk pas op het moment dat ik al ver over mn grenzen heen was gegaan (ging gepaard met gevoelens van depressie o.a.) maar tegenwoordig merk ik het aan kleinere dingetjes (bijvoorbeeld dat ik interne weerzin heb om iets te doen in de context dat ik op dat moment al overvraagd ben).
Heeft moeheid ook gewoon ook niet heel veel met dieet te maken? Drop alle koffies, energie drankjes, en suikersnoepheden weg en vervang dat door appels, bananen, avocado's, oranges en komkommers en je komt al een heel end.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_138427986
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 10:06 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Heeft moeheid ook gewoon ook niet heel veel met dieet te maken? Drop alle koffies, energie drankjes, en suikersnoepheden weg en vervang dat door appels, bananen, avocado's, oranges en komkommers en je komt al een heel end.
Ik heb dat ook, dat de hoeveelheid prikkels teveel is. Door teveel traumatische dingen en stress lijkt het erop dat mijn lijf overgevoelig is geworden voor prikkels. Ik heb gelezen in een stuk over burnout dat dit een beschermingsmechanisme van je eigen lijf is. Zodat je minder kan gaan doen want blijkbaar is het te lang te veel geweest.
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_138430736
quote:

[..]

Het kernwoordje is hier het woordje "ook".
Ik drink 1 bak koffie per dag (alleen als ik net wakker ben), energy drankjes en suikersnoep eet ik niet (ik ben nooit zo'n snoepert geweest).
Het enige dat voor mij echt lijkt te helpen is rust...alleen daar kom je natuurlijk niet zo ver mee voor de rest :')
pi_138431887
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 12:04 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Het kernwoordje is hier het woordje "ook".
Ik drink 1 bak koffie per dag (alleen als ik net wakker ben), energy drankjes en suikersnoep eet ik niet (ik ben nooit zo'n snoepert geweest).
Het enige dat voor mij echt lijkt te helpen is rust...alleen daar kom je natuurlijk niet zo ver mee voor de rest :')
Met zo'n naam 1 bak koffie? :o
pi_138432022
quote:
1s.gif Op woensdag 2 april 2014 12:42 schreef kvd het volgende:

[..]

Met zo'n naam 1 bak koffie? :o
Het is wel een heel belangrijke bak :P
Maar het ding is, ik kan niet zo goed tegen caffeïne _O-

Maar ik vind de koffiesmaak bijvoorbeeld ook lekker :Y
pi_138432381
Koffie kan ik drinken tot ik er hartkloppingen van krijg, koud zweet, en trillende handen. :P

Maar blijf er altijd wel cool onder. 8-)

Suiker eet ik doorgaans niet, en frisdrank drink ik heel af en toe. Verder eet ik grotendeels vegetarisch, wat voor mijn gevoel ook meer energie geeft. Anders vis, en soms kip, maar rood vlees eigenlijk nooit. Ik sla het niet af hoor, maar koop het voor mezelf niet. Een flexitarier noemen ze iemand met dit dieet, geloof ik.

En nu maar weer een sloot koffie. c_/
  woensdag 2 april 2014 @ 13:16:37 #136
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_138432915
Wow... 8 bakken koffie per dag op een werkdag is de ondergrens hier. 10 bakken koffie is de bovengrens. De ene koffie na de andere koffie haha. En allemaal vers uit DE apparaat.

Anyway de dag loopt beroerd hier. Voor de zoveelste keer problemen met het AS-gehalte wat mij niet lukken wil. Op school altijd perfecte scores. Nu hier op stage waardeloos. Begint dat stemmetje direct te roepen zie je wel je zelfbeeld klopt wel je kan er niks van... erg vermoeiend. Dus nog maar een koffie drinken en weer door.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
  woensdag 2 april 2014 @ 13:23:59 #137
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_138433198
Schijtluis murmeli heeft info opgevraagd bij 2 hardloopgroepen hier in rotterdam :) woeiii!
Moest van de psych. Hihi. Wilde zelf ook hoor maar durfde niet
  woensdag 2 april 2014 @ 13:38:22 #138
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_138433685
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 13:23 schreef Murmeli het volgende:
Schijtluis murmeli heeft info opgevraagd bij 2 hardloopgroepen hier in rotterdam :) woeiii!
Haha goedzo. En nu ook serieus wat mee gaan doen he ;)
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results.
Niemand kent het gewicht van de last waaronder een ander gebukt gaat - George Herbert.
  woensdag 2 april 2014 @ 14:02:37 #139
399061 kuolema
vermaledijd
pi_138434377
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 00:07 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Daarnaar luisteren is niet het probleem, dat is eerder een gevolg van jouw gedrag :P Het zal, naarmate je het langer negeert, een steeds sterkere stem gaan krijgen (zoals bij je grootouders gebeurde). Nou weet ik ook wel dat jouw opties beperkt zijn voor de directe termijn, maar wellicht dat jouw behandeling zal helpen en zo niet, dan horen we je hier terug :)

Ja ja wrijf het maar in :') ;( :P
Het is wel iets waar ik wat mee wil doen in therapie.
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 09:07 schreef duracellkonijntje het volgende:

[..]

Tja, ik hoop dat de positiviteit er in blijft! :) Misschien ga ik ook nog wel eens zeiken hoor, maarja, zonder het een is het ander er niet hè.

Het is dat eerste, alleen heb je volkomen gelijk, is niet anders. Ik wist het toen niet, alleen neemt dat de blijheid over de rust in mijn hoofd echt niet weg. Wat is dat lekker zeg, als dat gezeur in je hoofd zo enorm afneemt, zo raar hoe je eigen geest soms je grootste vijand kan zijn. :')

Hoe gaat het nu met jou dan? :)
Ik vind het echt fijn voor je :)

Met mij gaat het wisselend. Er gebeuren veel dingen nu, ik slaap slechter en weet niet zo goed wat ik moet verwachten van de komende tijd. Veel denken en piekeren. Maar ik red het.
quote:
Yeah goed van je! Lijkt het je nog wat nu?

quote:

[..]

Dat zal zeker een rol spelen. Maar in dit geval was dat niet de oorzaak. Het was duidelijk gewoon te veel op een dag. Ik drink sowieso geen koffie en energy drink trouwens.
Why are you wearing that stupid man suit?
  woensdag 2 april 2014 @ 14:31:53 #140
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_138435166
quote:
[..]

Ik vind het echt fijn voor je :)

Met mij gaat het wisselend. Er gebeuren veel dingen nu, ik slaap slechter en weet niet zo goed wat ik moet verwachten van de komende tijd. Veel denken en piekeren. Maar ik red het.
Komt dat denken en piekeren door de actuele zaken die je voor je gevoel nog niet op een rijtje hebt, of door het oudzeer wat er nog zit?
Ignorance is bliss
  woensdag 2 april 2014 @ 14:35:32 #141
399061 kuolema
vermaledijd
pi_138435273
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 14:31 schreef duracellkonijntje het volgende:

[..]

Komt dat denken en piekeren door de actuele zaken die je voor je gevoel nog niet op een rijtje hebt, of door het oudzeer wat er nog zit?
Beide.
  woensdag 2 april 2014 @ 18:47:42 #142
399061 kuolema
vermaledijd
pi_138443471
Woooooow ... ik was net even in slaap gevallen en ik had echt een hele heftige emotionele droom. Zwaar deprimerend. ;(
  woensdag 2 april 2014 @ 19:20:13 #143
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_138444819
He bah kuo :(

Lijkt me zeker wel wat hoor, leer ik nog wat meer mensen kennen enzo en kunnen ze me nog wat bijbrengen over wat wel en niet goed is qua lopen.
  woensdag 2 april 2014 @ 19:49:15 #144
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_138446406
Op advies van me huisgenoot ander scheermes gekocht vandaag en geprobeerd... my skin is on freaking fire... Damn het jeukt en brand en irriteerd als de ****... :'(
  woensdag 2 april 2014 @ 20:00:20 #145
334030 Raggingbull
Raw to the core!
pi_138446974
quote:
15s.gif Op woensdag 2 april 2014 18:47 schreef kuolema het volgende:
Woooooow ... ik was net even in slaap gevallen en ik had echt een hele heftige emotionele droom. Zwaar deprimerend. ;(
Ey als je praten wil weet je me te vinden he?
pi_138447971
Ik kom hier ook even weer meeschrijven. Ik begin a.s vrijdag bij PsyQ, ze hebben een speciale afdeling voor mensen met een angststoornis en ik ben zeer benieuwd naar wat voor therapie ze bij mij vinden passen.

Ik ga momenteel door een nare periode heen, druk met studie, relatie verbroken, moet nog verhuizen en daarbij ook veel last van mijn paniekaanvallen. Zit bijna weer elke dag aan de lorazepam en wanneer ik twee dagen niks inneem krijg ik vreselijke afkick verschijnselen. :( It sucks.
Petrolhead on heels.
pi_138448969
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 20:20 schreef GeneraalOnbenul het volgende:
Ik kom hier ook even weer meeschrijven. Ik begin a.s vrijdag bij PsyQ, ze hebben een speciale afdeling voor mensen met een angststoornis en ik ben zeer benieuwd naar wat voor therapie ze bij mij vinden passen.

Ik ga momenteel door een nare periode heen, druk met studie, relatie verbroken, moet nog verhuizen en daarbij ook veel last van mijn paniekaanvallen. Zit bijna weer elke dag aan de lorazepam en wanneer ik twee dagen niks inneem krijg ik vreselijke afkick verschijnselen. :( It sucks.
Die zijn evil, die lorazepammetjes. Maar ze werken wel goed... Het schijnt als je ze max 3x per week neemt dat je niet die verslavingsverschijnselen krijgt.
-Albert Camus.
  woensdag 2 april 2014 @ 21:05:42 #148
112899 missbehavin
konnichiwa bitches
pi_138450209
quote:
Goed zo meisje!
I'm in the basement, you're in the sky
I'm in the basement baby, drop on by
~ this world is only gonna break your heart ~
pi_138450498
Voelen we ons ook soms niet enorm stupide voor het 'minimale' gezeik wat we soms hebben?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_138451378
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 21:12 schreef sitting_elfling het volgende:
Voelen we ons ook soms niet enorm stupide voor het 'minimale' gezeik wat we soms hebben?
ik twijfel continu of ik wel t juiste doe en denk. Maar dat is dus ook zo enorm vermoeiend. En ja, ik denk ook wel eens ach, t valt toch wel mee. Ik ben tenminste niet jarenlang misbruikt of in elkaar geslagen. maar continu horen wat je allemaal fout doet, agressie, pesterijen, andere trauma's is bij elkaar toch teveel geweest voor mij. En of je nou uitgescholden wordt of geslagen, het activeert dezelfde gebieden in t brein, dus geeft dezelfde ellende.
-Albert Camus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')