quote:Syrische raket treft moskee in Turkije
Artillerie-eenheden van het Turkse leger hebben maandag teruggeschoten nadat een moskee aan de Turkse kant van de grens met Syrië was getroffen door een raket.
Bij de raketinslag raakte een zestigjarige vluchtelinge uit Syrië gewond.
Tijdens gevechten tussen troepen van het Syrische regime en oppositiestrijders sloegen ook drie mortiergranaten in op Turkse bodem, liet het bureau van de gouverneur van de provincie Hatay weten. Hierbij vielen geen gewonden.
Turkse artillerie schoot terug naar het gebied waar het raket- en mortiervuur vandaan kwam.
Afgelopen week haalde Turkije een Syrische straaljager neer die het Turkse luchtruim zou hebben geschonden.
quote:Syrië: Turkije stuurt strijders naar Syrië
Turkije heeft gewapende buitenlanders naar de Syrische provincie Latakia gestuurd. Dat heeft de Syrische minister van informatie Oman al-Zoubi zondagavond beweerd in een televisietoespraak.
Volgens al-Zoubi faciliteert Ankara de oversteek van buitenlandse strijders naar Syrië ‘die tot de tanden bewapend zijn’. De familie van president Bashar Assad komt uit Latakia en een groot deel van zijn alawitische aanhang bevindt zich in de provincie.
Sinds het uitbreken van de Syrische burgeroorlog hebben geregeld gewelddadige incidenten langs de Turkse grens plaatsgevonden. Vorige week schoot Turkije een Syrisch gevechtsvliegtuig neer dat het Turkse luchtruim zou hebben geschonden.
baklava wat zit je weer te kutten met de OP? door dat slowchat werd de topic al vernacheld en nu die weer open is, wordt het op deze manier gestartquote:Op maandag 31 maart 2014 21:57 schreef Baklava95 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ] [ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
Why Syria is so complicated...
Vorige delen:
Topicreeks: Crisis in Syrie
Streams:
Al Arabiya - Al Jazeera Arabic - Al Jazeera English - BBC Arabic - CBS News - CNN - Euronews - Fox News
Sky News - CPS: meerdere streams op één pagina - Twitter
LiveBlogs
Nu.nl - Volkskrant - Reuters - Guardian - Middle East Live - Al Jazeera - Haaretz
Zie ook:
Hoe beoordeel je bronnen?
Burgeroorlog in Syrië - Wikipedia
Documentaire: A History Of Syria With Dan Snow
Overzicht van gevechtsgroepen in Syrië
Game on!
Bevat het vorige topic de juiste OP? Dan zet ik hem terugquote:Op dinsdag 1 april 2014 13:46 schreef Slayage het volgende:
[..]
baklava wat zit je weer te kutten met de OP? door dat slowchat werd de topic al vernacheld en nu die weer open is, wordt het op deze manier gestart
over een valse start gesproken...
thanks!quote:Op dinsdag 1 april 2014 13:50 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Bevat het vorige topic de juiste OP? Dan zet ik hem terug
Als de OP zo een doorn in je oog is, maak jij maar een nieuwe. Alle informatie staat al (onder linkjes) in de OP. Succes.quote:Op dinsdag 1 april 2014 14:12 schreef El_Matador het volgende:
Kan iemand de taak op zich nemen een overzichtelijke OP te maken met:
• strijdende partijen - overzicht daarin lijkt me nodig met zoveel groepjes
• belangen van de landen eromheen en banden van het Syrische regime met landen als Iran en Rusland
• tijdlijn grote gebeurtenissen (niet elke aanslag)
• voorgestelde acties van de Westerse landen
• documentaires, kortere video's van belang, algemene informatie
• meest recente updates bovenaan zodat iemand die snel nieuwe info zoekt, niet eerst een heel topic doorhoeft
Zoiets als de OP van het verdwenen vliegtuig dus:
NWS / Vlucht MH370 Malaysia Airlines - diep in de oceaan #37
Zozo, wat een "vriendelijkheid". Ik zeg het voor al die tienduizenden die hier meelezen. Het lijkt me een mooie taak die OP te maken.quote:Op dinsdag 1 april 2014 14:19 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Als de OP zo een doorn in je oog is, maak jij maar een nieuwe. Alle informatie staat al (onder linkjes) in de OP. Succes.
quote:Meer dan 150.000 doden door oorlog Syrië'
LONDEN/DAMASCUS -
Het aantal doden als gevolg van de burgeroorlog in Syrië is gestegen tot boven de 150.000. Dit heeft het Observatorium voor de Mensenrechten dinsdag laten weten. Iets meer dan de helft van de doden zijn burgers. Het gewapend conflict begon in de loop van 2011, nadat in maart dat jaar grote betogingen tegen het regime van president Bashar al-Assad waren begonnen.
welkom in dit topicquote:Op dinsdag 1 april 2014 14:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zozo, wat een "vriendelijkheid". Ik zeg het voor al die tienduizenden die hier meelezen. Het lijkt me een mooie taak die OP te maken.
sorry baklava het was dit keer een mod die zat te kuttenquote:Op dinsdag 1 april 2014 13:46 schreef Slayage het volgende:
[..]
baklava wat zit je weer te kutten met de OP? door dat slowchat werd de topic al vernacheld en nu die weer open is, wordt het op deze manier gestart
over een valse start gesproken...
alsof de bdp daar ook maar iets over te zeggen heeftquote:Op dinsdag 1 april 2014 14:06 schreef Senor__Chang het volgende:
De Koerdische BDP heeft het district dat grenst aan Kobane gewonnen in de lokale verkiezingen. Dit kan de huidige blokkade misschien teniet doen.
Ik zou dat toch als groepsactiviteit willen zien, vele handen maken licht werk. Zo is het vast ook gegaan bij de malaysian airlines OP.quote:Op dinsdag 1 april 2014 14:19 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Als de OP zo een doorn in je oog is, maak jij maar een nieuwe. Alle informatie staat al (onder linkjes) in de OP. Succes.
Absoluut. En je leert er zelf veel van. Zie voor een ander voorbeeld het 9/11 topic in BNW of het genialr XTCtopic in UVT (link staat in mijn fobo).quote:Op dinsdag 1 april 2014 14:47 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Ik zou dat toch als groepsactiviteit willen zien, vele handen maken licht werk. Zo is het vast ook gegaan bij de malaysian airlines OP.
Ik heb tentamens, maar in het weekend of erna kan ik wel meehelpen.quote:Op dinsdag 1 april 2014 14:12 schreef El_Matador het volgende:
Kan iemand de taak op zich nemen een overzichtelijke OP te maken met:
• strijdende partijen - overzicht daarin lijkt me nodig met zoveel groepjes
• belangen van de landen eromheen en banden van het Syrische regime met landen als Iran en Rusland
• tijdlijn grote gebeurtenissen (niet elke aanslag)
• voorgestelde acties van de Westerse landen
• documentaires, kortere video's van belang, algemene informatie
• meest recente updates bovenaan zodat iemand die snel nieuwe info zoekt, niet eerst een heel topic doorhoeft
Zoiets als de OP van het verdwenen vliegtuig dus:
NWS / Vlucht MH370 Malaysia Airlines - diep in de oceaan #37
Zou je dit in de OP kunnen zetten bij 'Zie ook:'?quote:
Ik heb het gefixt.quote:Op dinsdag 1 april 2014 17:19 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Zou je dit in de OP kunnen zetten bij 'Zie ook:'?
Uitgebreide kaart van wie welk deel van Syrië in zijn bezit heeft
En dit onder een kopje nieuws of iets dergelijks?
SANA persbureau Syrië - pro-Assad
Al Jazeera Qatar - anti-Assad
Russia Today is niet echt een goede bron, aangezien het feit dat het nieuws gecontroleerd en bepaald wordt door rusland en er geen persvrijheid is.quote:Op dinsdag 1 april 2014 19:44 schreef SadPanda het volgende:
Militants in Syria prepare chemical attack in Damascus – UN envoy
http://rt.com/news/syria-chemical-attack-militants-645/
quote:Op dinsdag 1 april 2014 19:55 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Russia Today is niet echt een goede bron, aangezien het feit dat het nieuws gecontroleerd en bepaald wordt door rusland en er geen persvrijheid is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |