quote:
Op dinsdag 1 april 2014 13:03 schreef Ouder1 het volgende:[..]
Ze heeft idd een risico gelopen, anders was het ook niet fout gegaan.
Als jij straks boodschappen gaat doen dan loop jij een risico door je in het verkeer te begeven. Moet jij dan ook maar op de blaren zitten als je door een ander overhoop wordt gereden? Niet miepen dat je je leven verder in een rolstoel moet slijten en de ander treft maar 50% van de schuld want jij begaf je toch in het verkeer? Ik bedoel maar.. iedere randdebiel weet toch wel dat je een reëel risico loopt door je in het verkeer te begeven?
Dus ja, wat ze heeft gedaan was niet slim. Dat maakt haar nog niet verantwoordelijk voor het misbruik dat die student van haar gemaakt heeft. De opmerking: 'Op de blaren zitten' gaat dus veel te ver. Noch geeft dat jou het morele recht deze foto's verder te verspreiden en haar nog verder belachelijk te maken. En dat is de kern waar het om draait.
Denk jij er ook zo over als het later je dochter betreft? Denk jij dan ook: "Eigen schuld dikke bult?"
Inderdaad als ik straks boodschappen ga doen loop ik een risico dat ik aangereden word. Ik kan dit risico vergroten door zomaar over te steken of door rood te lopen. Ik kan dit risico ook zoveel mogelijk beperken door me aan de geldende wetten en normen te houden zoals eerst naar links, rechts, links te kijken.
Iedere randdebiel weet inderdaad dat als jij een naakte selfie maakt en het doorstuurt naar wie dan ook. En zelfs dat hoeft niet omdat bijvoorbeeld je GSM gesloten kan worden of omdat hij automatisch upload dit fout kan gaan. Dit komt vaak genoeg in het nieuws. Daarom zijn er genoeg mensen zo slim om dit extra risico niet te lopen en zich aan de geldende wetten en normen te houden. Hetzelfde gaat voor je op in het verkeer.
Ik stel nergens dat ze verantwoordelijk is. Ik stel dat ze een risico heeft genomen op dat moment waarvan de gevolgen dit zou kunnen zijn.
Als ik inderdaad een dochter zou hebben zou ik haar inderdaad leren wat privacy betekent en wat / niet te doen op het internet. Net zoals je ze ook leert geen snoep van vreemde aan te nemen. Dit is tegenwoordig gewoon een basis behoefte in de opvoeding.
Verder gaat het hier niet over een tiener met gierende hormonen door haar lijf maar om een volwassen vrouw dus alweer een scheve vergelijking