Haha. Je bent wel erg stellig. Zat ouders die hun kinderen 'zomaar' laten vallen, over ze heen lopen, bestelen en betrekken in hun problemen.quote:Op maandag 31 maart 2014 01:54 schreef Robuustheid het volgende:
Ieder verhaal heeft meerdere kanten.
Ouders laten hun bloedeigen kind niet zomaar vallen, zeker niet als er nog aangeboden wordt dat je vriendin bij ze kan intrekken, en 8000 euro... daar zal wel iets mee zijn.
Het is zo dat haar vader de huur niet betaalde, dit soort geintjes zijn nu al zeker 10 jaar aan de gang, en het is is weer zover gekomen dat haar vader ontzettend veel geld aan we weten nog steeds niet wat uitgeeft. Dat haar moeder dat 2 weken van te voren vertelde, en die kreeg het pas over dr hart om het mijn vriendin 48 uur van tevoren te laten weten. De ouders zijn naar hun andere dochter gegaan, waar voor mijn vriendin en zoon geen plek was. (zus is zwaar autistisch, en kan niet goed tegen het feit dat haar andere zus ''zo'n zorgenkind'' is.)quote:Op maandag 31 maart 2014 01:54 schreef Robuustheid het volgende:
Ieder verhaal heeft meerdere kanten.
Ouders laten hun bloedeigen kind niet zomaar vallen, zeker niet als er nog aangeboden wordt dat je vriendin bij ze kan intrekken, en 8000 euro... daar zal wel iets mee zijn.
Gek he, dat we niet voor iedereen gelijk een volledig ingerichte woning hebben die voldoet aan alle eisen. Het is zo makkelijk om gelijk maar weer naar de maatschappij of de overheid te wijzen.quote:
Dat is nou eenmaal de mentaliteit tegenwoordig. Zelf nergens verantwoordelijk voor zijn en altijd wijzen naar een ander.quote:Op maandag 31 maart 2014 07:07 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Gek he, dat we niet voor iedereen gelijk een volledig ingerichte woning hebben die voldoet aan alle eisen. Het is zo makkelijk om gelijk maar weer naar de maatschappij of de overheid te wijzen.
Ik begrijp dat het verhaal in de TS een woning vereist, maar dat gaat nou eenmaal niet zo snel.quote:Op maandag 31 maart 2014 07:24 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dat is nou eenmaal de mentaliteit tegenwoordig. Zelf nergens verantwoordelijk voor zijn en altijd wijzen naar een ander.
Treurnis? Ze had wat en heeft dat opgezegd omdat ze het niet goed genoeg vond. Ze had ook van uit die kamer naar wat nieuws kunnen zoeken in plaats van naar haar ouders gaan, zeker als ze blijkbaar al 10 jaar wist dat haar ouders geldproblemen hadden. Soms maak je verkeerde keuzes, helaas pindakaas.quote:
Probleem is nu, ze heeft woonruimte, bij TS. Dan is de urgentie natuurlijk lang niet zo hoog als wanneer je met je kind letterlijk op straat komt te staan.quote:Op maandag 31 maart 2014 01:07 schreef Osiris024 het volgende:
Geen urgentie ?
Ik denk dat je met een dodelijke ziekte + kind beter de Gelderlander kan bellen tegenwoordig.
Wat voor wereld leven we........
Nee klopt. Maar om dan gelijk te verwachten dat er a la minuut wat geregeld word. Daar doelde ik op.quote:Op maandag 31 maart 2014 07:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik begrijp dat het verhaal in de TS een woning vereist, maar dat gaat nou eenmaal niet zo snel.
Dat klopt, maar er lopen helaas heel veel van dat soort niet al te snuggere mensen rond.quote:Op maandag 31 maart 2014 08:34 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Nee klopt. Maar om dan gelijk te verwachten dat er a la minuut wat geregeld word. Daar doelde ik op.
De rede dat ze haar urgentie niet krijgt is ook omdat ze de huur van haar oude woning had opgezegd, ze moest als de sodemieter de woning terugvragen. Dat heeft ze gedaan, maar haar huurbaas vertelde toen dat ze eindafrekening, plus de nieuwe borg, de verhoogde nieuwe huur, en wat andere kosten. Totaal plaatje, 1600 euro. Wat ze gewoonweg niet in 1 keer heeft. Ze moet het toevallig uiterlijk vandaag laten weten of ze het geld had, anders is ze de kamer kwijt.quote:Op maandag 31 maart 2014 07:42 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Treurnis? Ze had wat en heeft dat opgezegd omdat ze het niet goed genoeg vond. Ze had ook van uit die kamer naar wat nieuws kunnen zoeken in plaats van naar haar ouders gaan, zeker als ze blijkbaar al 10 jaar wist dat haar ouders geldproblemen hadden. Soms maak je verkeerde keuzes, helaas pindakaas.
In ieder geval: Maar weer terug naar een kamer huren dan? Eentje zonder tig trappen?
Ik verwacht het niet, ik hoop het alleen, en vroeg me af of jullie met me mee kunnen denken, ik ben hier niet zo thuis in.quote:Op maandag 31 maart 2014 08:34 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Nee klopt. Maar om dan gelijk te verwachten dat er a la minuut wat geregeld word. Daar doelde ik op.
Nieuwe borg? Ze heeft dan toch ook nog de borg van de vorige keer weer teruggekregen? En verhoogde huur zal best wat duurder zijn, maar dat zou ze bij een andere woning waarschijnlijk ook moeten betalen. En een hoge eindafrekening en andere kosten na het opzeggen van de huur: wtf? Heeft ze alles gesloopt daarbinnen oid?quote:Op maandag 31 maart 2014 09:14 schreef Applecreampie het volgende:
[..]
De rede dat ze haar urgentie niet krijgt is ook omdat ze de huur van haar oude woning had opgezegd, ze moest als de sodemieter de woning terugvragen. Dat heeft ze gedaan, maar haar huurbaas vertelde toen dat ze eindafrekening, plus de nieuwe borg, de verhoogde nieuwe huur, en wat andere kosten. Totaal plaatje, 1600 euro. Wat ze gewoonweg niet in 1 keer heeft. Ze moet het toevallig uiterlijk vandaag laten weten of ze het geld had, anders is ze de kamer kwijt.
En dan heeft ze niet genoeg haar best gedaan volgens de gemeente om een woning te behouden. En ze ook nog eens een stomme stap heeft genomen (ze wist overigens niet dat er huurschuld was, alleen dat er altijd problemen met geld was.) en ik haar nu opvang.
Kan je dit verder uitleggen? Ik zie namelijk zelf echt niet in hoe haar ouders haar aan een dak boven haar hoofd kunnen helpen als zij zelf op straat staan. Jij wel?quote:Op maandag 31 maart 2014 00:31 schreef Applecreampie het volgende:
Haar ouders hebben haar keihard laten vallen
Dit.quote:Op maandag 31 maart 2014 09:19 schreef Nightquest777 het volgende:
[..]
Nieuwe borg? Ze heeft dan toch ook nog de borg van de vorige keer weer teruggekregen? En verhoogde huur zal best wat duurder zijn, maar dat zou ze bij een andere woning waarschijnlijk ook moeten betalen. En een hoge eindafrekening en andere kosten na het opzeggen van de huur: wtf? Heeft ze alles gesloopt daarbinnen oid?
Is je account gehackt?quote:Op maandag 31 maart 2014 09:43 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dit.
Plus dat ze blijkbaar nog een rekening daar open had staan die ze niet heeft betaald. Dit klinkt toch wel een beetje als een Tokkie familie die er een puinhoop van maakt, incl de vriendin zelf dus, en dan gaat gillen dat ze zo zielig zijn en hulp met urgentie nodig hebben.
TS doet echter net alsof vriendin het grote slachtoffer is van het leven, haar ouders (die haar geen onderdak bieden als ze zelf op straat staan) en de gemeente. Die vriendin heeft duidelijk zelf ook betalingsproblemen.
Dit.quote:Op maandag 31 maart 2014 07:24 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dat is nou eenmaal de mentaliteit tegenwoordig. Zelf nergens verantwoordelijk voor zijn en altijd wijzen naar een ander.
quote:
Ssst. Je was op de goede weg door het zomaar opeens met mij eens te zijn. Verpest dit mooie moment nu niet.quote:Op maandag 31 maart 2014 11:49 schreef Ouder1 het volgende:
[..]![]()
Ik denk niet alleen in zwart-wit tinten zoals de meesten hier wel doen. Zo van 'alle uitkeringstrekkers zijn lui en willen niet werken'. Daar ga ik dan idd tegen in want de meerderheid van de werkelozen zijn niet zoals de vriendin van TS of haar familie.
Dat jij in je zwart-wit denkpatroon dan een kortsluiting krijgt bij de hier door jou gequote post van mij, is niet mijn probleem.
Ze kreeg inderdaad geen borg terug, de muren moesten opnieuw geschilderd worden, die waren volgekladderd met stift. Ze leefde in een klein hokje met een jong onstuimig kind. de kamer was niet afgebroken maar wel goed in geleefd.quote:Op maandag 31 maart 2014 09:43 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dit.
Plus dat ze blijkbaar nog een rekening daar open had staan die ze niet heeft betaald. Dit klinkt toch wel een beetje als een Tokkie familie die er een puinhoop van maakt, incl de vriendin zelf dus, en dan gaat gillen dat ze zo zielig zijn en hulp met urgentie nodig hebben.
TS doet echter net alsof vriendin het grote slachtoffer is van het leven, haar ouders (die haar geen onderdak bieden als ze zelf op straat staan) en de gemeente. Die vriendin heeft duidelijk zelf ook betalingsproblemen.
Ze kreeg 48 uur van tevoren te horen dat ze geen huis had. Ze hoorde het op vrijdagavond, en maandag zag ze hoe de SITA hun hele huis leeghaalde.quote:Op maandag 31 maart 2014 09:50 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dit.
Als ik het verhaal van TS zo lees vraag ik mij af waarom die vriendin niet eerder aan de bel heeft getrokken bij diverse maatschappelijke hulpverleners en dergelijke.
Die vriendin is behalve ziek, ontzettend laks.
Nu is het te laat en is het de schuld van iedereen dat die vriendin niet geholpen kan worden.
Het aller ergste vind ik het nog wel voor dat joch van 6 die zo'n labiele moeder heeft.
Huren via de leegstandwet; antikraak en zo. Beter dan bij jou ingeschreven staan.quote:
Ze had inderdaad vooruit kunnen denken, ze had er rekening mee kunnen houden dat haar vader weer de fout inging. Maar dat heeft ze niet gedaan, ze heeft haar ouders op hun woord geloofd en vertrouwd, en is daar zonder zorgen gaan wonen. Ja dat is haar fout geweest.quote:Op maandag 31 maart 2014 13:18 schreef Ivo1985 het volgende:
Ze heeft zelf haar kamerhuur opgezegd, dus is het verwijtbaar dat ze nu geen eigen woonruimte meer heeft. Gelukkig is verwijtbaar 'dakloos' raken geen reden om urgentie te krijgen.
Misschien had je vriendin eens wat stappen vooruit moeten denken. Dan had ze nu niet zo veel ellende gehad. Intrekken bij mensen die zelf om de haverklap (financiële) problemen hebben, dat is simpelweg vragen om grotere problemen.
Overigens, hoe logisch ook, het in huis halen van mensen met problemen kan ook voor grote problemen zorgen! Zeker als je je vriendin toestemming gaat geven om zichzelf en haar zoontje in te schrijven op jouw adres. Als je vriendin schulden blijkt te hebben kan het zomaar zijn dat jij daar voor opdraait, omdat jullie nu een 'gezamenlijke huishouding' voeren. Je vriendin woont immers bij je in, ze huurt geen kamer bij jou.
En dit:quote:Op maandag 31 maart 2014 16:10 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Hoe een kind in een eenkamer woning de muren vol kan kladden met een viltstift is mij overigens een raadsel.
Lijken mij toch wel zaken om eens grondig op zoek naar professionele hulp die zich richt op het welzijn van het kind.quote:Op maandag 31 maart 2014 16:22 schreef Lienekien het volgende:
Kan ze eigenlijk nog wel voor haar kind zorgen? Wat als ze nou binnenkort weer in het ziekenhuis komt te liggen? En als ze doodgaat?
quote:Op maandag 31 maart 2014 16:03 schreef Applecreampie het volgende:
Ik zou graag adviezen willen, ipv mij het gevoel te geven dat ik en mijn vriendin worden afgezeken want ze heeft problemen..
quote:Op maandag 31 maart 2014 01:47 schreef Messina het volgende:
Korte termijn?
Vrienden, andere familie, dorpen en gehuchten in Friesland/Groningen.
quote:Op maandag 31 maart 2014 01:58 schreef Messina het volgende:
http://www.opvangatlas.nl/
Daar aankloppen.
quote:
Daar is je advies. Dat jij dit te onwaardig vindt om er verder op te reageren doet mij vermoeden dat ze straks niet écht op straat staat.quote:Op maandag 31 maart 2014 16:31 schreef Ticootje het volgende:
http://korpsarnhem.legerdesheils.nl/contact-en-routebeschrijving
Je krijgt minder als je niet een zelfstandige woning hebt.quote:Op maandag 31 maart 2014 18:17 schreef MevrouwPuff het volgende:
En als je een kamer bewoont met een uitkering moet je toch wel wat kunnen overhouden om te zoeken naar wat beters zou je denken?
Wie heeft het hier over "een volledig ingerichte woning"?quote:Op maandag 31 maart 2014 07:07 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Gek he, dat we niet voor iedereen gelijk een volledig ingerichte woning hebben die voldoet aan alle eisen. Het is zo makkelijk om gelijk maar weer naar de maatschappij of de overheid te wijzen.
Het Leger des Heils is geen optie. Ten eerste heeft die tegenwoordig ook gewoon lange wachtlijsten. Ten tweede is dat echt geen goede omgeving voor een kind. Ten derde kost een kamer bij het Leger des Heils tegenwoordig gewoon geld. Veel geld, namelijk je hele uitkering.quote:Op maandag 31 maart 2014 18:16 schreef Messina het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Daar is je advies. Dat jij dit te onwaardig vindt om er verder op te reageren doet mij vermoeden dat ze straks niet écht op straat staat.
Je verwart het recht op een woning, met het recht op huisvesting. De woningzoekende in kwestie heeft zelf haar woning opgezegd. Je kunt niet van de samenleving verwachten dat ze dan acuut een huis uit de hoge hoed toveren.quote:Op maandag 31 maart 2014 19:37 schreef hpeopjes het volgende:
Het recht op huisvesting is gewoon een grondrecht, en dat is niet voor niks.
Niet bepaald. In alle verdragen die hierover gaan, wordt gesproken van 'behoorlijke' of 'gepaste' huisvesting. D.w.z. huisvesting die past bij de gezinsituatie. Dat is dus geen garage onder een Turkenflat, of een kamertje tussen de junks bij het LdH.quote:Op maandag 31 maart 2014 19:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je verwart het recht op een woning, met het recht op huisvesting.
Dat kun je weldegelijk verwachten. En dat was vroeger ook gewoon zo, voor de jaren '90. Maar daarna is de (koop- en huur)woningmarkt dusdanig verpest, dat we er langzaam aan gewend zijn geraakt dat je eerst 10 jaar op een wachtlijst moet staan voor een pauperflatje. Langzaam maar zeker zijn we dit volkomen normaal gaan vinden. Maar dat is het helemaal niet.quote:De woningzoekende in kwestie heeft zelf haar woning opgezegd. Je kunt niet van de samenleving verwachten dat ze dan acuut een huis uit de hoge hoed toveren.
Irrelevant. Hoe mensen hun leven inrichten, moeten ze helemaal zelf weten. Zolang ze anderen er maar geen kwaad mee doen.quote:Het is een vervelend verhaal, maar waarschijnlijk missen we weer eens wat relevante informatie.
Wel degelijk relevant als je van anderen verwacht dat ze jouw probleem gaan oplossen.quote:
Advies vragen staat gewoon vrij in dit land. Het is overigens al verknipt genoeg dat dat überhaupt nodig is.quote:Op maandag 31 maart 2014 19:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wel degelijk relevant als je van anderen verwacht dat ze jouw probleem gaan oplossen.
Kraakspreekuur (ksu) van de betreffende woonplaats.. die hebben wellicht een oplossing..quote:Op maandag 31 maart 2014 19:36 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Antikraak mag niet als je er gaat wonen met een kind.
Dus die valt af.
Het gaat niet alleen om haar, maar ook om een zesjarig jochie dat naar her en der gesleept wordt. Er wordt voor minder een AMK melding gemaakt.quote:Op maandag 31 maart 2014 19:48 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Advies vragen staat gewoon vrij in dit land. Het is overigens al verknipt genoeg dat dat überhaupt nodig is.
Zou toch wel erg oppassen met ergens ingeschreven staan en er niet wonen. Zeker als de ouders er straks uitgezet worden? Of staat ze nog bij die kamer ingeschreven, dan is dat ook niet zo handig.quote:Op maandag 31 maart 2014 16:03 schreef Applecreampie het volgende:
[..]
Nu zitten we met het probleem dat ze geen postadres heeft. Als zij zich hier inschrijft mag ze fluiten naar een groot deel van haar uitkering. Mijn partner verdient heel goed, plus mijn inkomen, ze wordt keihard gekort dan.
Misschien denk ik te eenvoudig hoor, maar als ze bij jullie inwoont heeft ze die maximale uitkering ook niet per se nodig, want ze betaalt geen huur denk ik? Zou dus niet eens ongezond zijn.quote:Op maandag 31 maart 2014 16:15 schreef Applecreampie het volgende:
En ze staat hier niet ingeschreven, kan ook niet ze wordt keihard gekort op haar uitkering omdat mijn vriend en ik teveel verdienen. We zijn nog aan het uitzoeken wat er mogelijk is verder, misschien dat dit topic daarmee kan helpen.
Dat dacht ik ook al, als je dan een behoorlijk risico neemt betreft je uitkering, besteed het dan goed. Aan borg en huur. Zoek een leuk 2 kamer appartementje.quote:Op maandag 31 maart 2014 20:18 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Misschien denk ik te eenvoudig hoor, maar als ze bij jullie inwoont heeft ze die maximale uitkering ook niet per se nodig, want ze betaalt geen huur denk ik? Zou dus niet eens ongezond zijn.
Overigens zou ik inderdaad vooral gaan kijken voor een voorziening voor het kind, zodat die zorg gedekt is.
En heb je IrisZorg al eens gebeld? Die bieden diverse vormen van huisvesting, incl begeleiding die helpt met het zoeken naar andere/nieuwe woonruimte.
Hoop onzin schrijf je hier.quote:Op maandag 31 maart 2014 19:46 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Niet bepaald. In alle verdragen die hierover gaan, wordt gesproken van 'behoorlijke' of 'gepaste' huisvesting. D.w.z. huisvesting die past bij de gezinsituatie. Dat is dus geen garage onder een Turkenflat, of een kamertje tussen de junks bij het LdH.
[..]
Dat kun je weldegelijk verwachten. En dat was vroeger ook gewoon zo, voor de jaren '90. Maar daarna is de (koop- en huur)woningmarkt dusdanig verpest, dat we er langzaam aan gewend zijn geraakt dat je eerst 10 jaar op een wachtlijst moet staan voor een pauperflatje. Langzaam maar zeker zijn we dit volkomen normaal gaan vinden. Maar dat is het helemaal niet.
[..]
Irrelevant. Hoe mensen hun leven inrichten, moeten ze helemaal zelf weten. Zolang ze anderen er maar geen kwaad mee doen.
Dikke onzin.quote:Op maandag 31 maart 2014 20:22 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Hoop onzin schrijf je hier.
Huisvesting =/= woning. Dat is gewoon een simpel feit.
Ook kun je in geen geval verwachten dat wanneer jij je oude woning kwijtraakt er meteen een sociale huurwoning voor je beschikbaar is. Dat is nu niet het geval, en dat was in de jaren 80/90 ook niet het geval. En ook in de jaren 50 niet. Mijn ouders woonden met (uiteindelijk) 3 kleine kinderen op een 2-kamerflat omdat de wachtlijsten bij de woningbouw ook toen bijna eindeloos lang waren.
Een kamer staat er zelfs. Meeste kamerbewoners zitten niet te wachten op een huisgenoot met kind.quote:Op maandag 31 maart 2014 20:32 schreef nikky het volgende:
Raar van de gemeente dat ze eisen dat ze haar oude kamer terug moet nemen. Eenkamerappartement is toch onwenselijk met een kind? Ten minste, dat dacht ik altijd
Ja sorry. Ik drukte mij verkeerd uit. Maar inderdaad...een kamer.quote:Op maandag 31 maart 2014 20:35 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Een kamer staat er zelfs. Meeste kamerbewoners zitten niet te wachten op een huisgenoot met kind.
Moest door jouw bericht ineens denken aan mijn ouders.quote:Op maandag 31 maart 2014 20:22 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Hoop onzin schrijf je hier.
Huisvesting =/= woning. Dat is gewoon een simpel feit.
Ook kun je in geen geval verwachten dat wanneer jij je oude woning kwijtraakt er meteen een sociale huurwoning voor je beschikbaar is. Dat is nu niet het geval, en dat was in de jaren 80/90 ook niet het geval. En ook in de jaren 50 niet. Mijn ouders woonden met (uiteindelijk) 3 kleine kinderen op een 2-kamerflat omdat de wachtlijsten bij de woningbouw ook toen bijna eindeloos lang waren.
Alleen hebben de kamerbewoners daar niets over te zeggen, maar is dat aan de verhuurder om te bepalen.quote:Op maandag 31 maart 2014 20:35 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Een kamer staat er zelfs. Meeste kamerbewoners zitten niet te wachten op een huisgenoot met kind.
Volgens mij eist de gemeente weinig. Volgens mij wordt er vooral geadviseerd om het zelf gecreëerde probleem zsm enigszins acceptabel op te lossen.quote:Op maandag 31 maart 2014 20:32 schreef nikky het volgende:
Raar van de gemeente dat ze eisen dat ze haar oude kamer terug moet nemen. Eenkamerappartement is toch onwenselijk met een kind? Ten minste, dat dacht ik altijd
De meeste gemeentes geven urgentie als je met een kind bij het Leger des Heils zit.quote:Op maandag 31 maart 2014 19:40 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Het Leger des Heils is geen optie. Ten eerste heeft die tegenwoordig ook gewoon lange wachtlijsten. Ten tweede is dat echt geen goede omgeving voor een kind. Ten derde kost een kamer bij het Leger des Heils tegenwoordig gewoon geld. Veel geld, namelijk je hele uitkering.
Bizar dat mensen naar het LdH worden verwezen.
Staat compleet los van het feit dat de meeste mensen er gewoon een zooitje van maken. Net als de persoon waar het in dit topic om gaat. En dan vervolgens bij de overheid en de maatschappij aankloppen.quote:Op maandag 31 maart 2014 19:37 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Wie heeft het hier over "een volledig ingerichte woning"?
Het recht op huisvesting is gewoon een grondrecht, en dat is niet voor niks. Maar onze geweldige overheid neemt een loopje met dit grondrecht, met als enig onderliggend doel het kunstmatig pimpen van de huizenprijzen van verwende kutbabyboomers die allang binnen zijn. De jongeren worden de dupe.
De gemeente en andere instanties eisen waarschijnlijk dat ze zo snel mogelijk het door haarzelf gecreëerde probleem ook zelf oplost en het terugnemen van de oude kamer is waarschijnlijk slechts als een mogelijke oplossing aangedragen.quote:Op maandag 31 maart 2014 20:32 schreef nikky het volgende:
Ze wordt niet 'keihard gekort'. Ze wordt gekort omdat ze een volledige uitkering niet nodig heeft als ze bij jullie woont. Een beetje jammer misschien, maar zo is het nou eenmaal.quote:Op maandag 31 maart 2014 16:15 schreef Applecreampie het volgende:
En ze staat hier niet ingeschreven, kan ook niet ze wordt keihard gekort op haar uitkering omdat mijn vriend en ik teveel verdienen. We zijn nog aan het uitzoeken wat er mogelijk is verder, misschien dat dit topic daarmee kan helpen.
Kan wezen. Maar "er een zooitje van maken" is nu eenmaal niet verboden. En moet ook gewoon kunnen, zeker als je jong bent. Al doende leert men, en je hebt na je 40ste nog tijd zat om de brave burger uit te hangen.quote:Op maandag 31 maart 2014 21:12 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Staat compleet los van het feit dat de meeste mensen er gewoon een zooitje van maken. Net als de persoon waar het in dit topic om gaat. En dan vervolgens bij de overheid en de maatschappij aankloppen.
Totaal verkeerde opvatting. Een zooitje van maken is gewoon je eigen schuld en dan moet je niet verwachten dat de samenleving vervolgens een gespreid bedje voor je neerzet. Zo werkt het gewoon niet. Anders gaat iedereen er een zooitje van maken, omdat voor niemand een gespreid bedje zomaar wordt klaargezet.quote:Op maandag 31 maart 2014 21:17 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Kan wezen. Maar "er een zooitje van maken" is nu eenmaal niet verboden. En moet ook gewoon kunnen, zeker als je jong bent. Al doende leert men, en je hebt na je 40ste nog tijd zat om de brave burger uit te hangen.
Tsja. Dat is jouw mening. Ik heb een andere mening.quote:Op maandag 31 maart 2014 21:21 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Totaal verkeerde opvatting. Een zooitje van maken is gewoon je eigen schuld en dan moet je niet verwachten dat de samenleving vervolgens een gespreid bedje voor je neerzet. Zo werkt het gewoon niet. Anders gaat iedereen er een zooitje van maken, omdat voor niemand een gespreid bedje zomaar wordt klaargezet.
Nagenoeg elke jongere moet daar simpelweg hard voor en aan werken.
Uitkering, zorgtoeslag, huurtoeslag, kinderbijslag, alle weggevertjes voor minima's. Kwijtschelding afvalstoffenheffing. Zo kom ik ook wel rond ja.quote:Op maandag 31 maart 2014 21:17 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Kan wezen. Maar "er een zooitje van maken" is nu eenmaal niet verboden. En moet ook gewoon kunnen, zeker als je jong bent. Al doende leert men, en je hebt na je 40ste nog tijd zat om de brave burger uit te hangen.
Van beloning is geen sprake hoor. Je zult gewoon huur moeten betalen voor je afgeleefde hok.quote:Op maandag 31 maart 2014 21:27 schreef Ivo1985 het volgende:
Een onwerkbare en onrealistische mening omdat je dan slecht gedrag enorm gaat belonen.
Ja echt hèquote:Op maandag 31 maart 2014 21:29 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Uitkering, zorgtoeslag, huurtoeslag, kinderbijslag, alle weggevertjes voor minima's. Kwijtschelding afvalstoffenheffing. Zo kom ik ook wel rond ja.En maar zeiken over in wat voor land we leven hier.
![]()
![]()
Hoezo is van beloning geen sprake? Iedereen moet achteraan sluiten in de wachtrij en als je er een zooitje van maakt sta je met jouw beleid ineens als eerste in de rij. Dat is geen beloning?quote:Op maandag 31 maart 2014 21:31 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Van beloning is geen sprake hoor. Je zult gewoon huur moeten betalen voor je afgeleefde hok.
Het verbaast me overigens hoe braaf en volgzaam de jongeren op dit forum zijn. Alle rechtse praatjes van papa en mama worden klakkleoos geaccepteerd, overgenomen en zelfs versterkt. Allemaal wannabe-burgermannetjes, klaargestoomd voor een lang leven als bankslaaf. Erg jammer.
Beter dan dat iedereen hier het normaal zou vinden dat die vriendin van TS alles maar direct aangereikt krijgt van de overheid.quote:Op maandag 31 maart 2014 21:31 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Het verbaast me overigens hoe braaf en volgzaam de jongeren op dit forum zijn. Alle rechtse praatjes van papa en mama worden klakkleoos geaccepteerd, overgenomen en zelfs versterkt. Allemaal wannabe-burgermannetjes, klaargestoomd voor een lang leven als bankslaaf. Erg jammer.
Ik snap wel waarom jij de huidige regering akelig vindt. Téring zegquote:Op maandag 31 maart 2014 21:17 schreef hpeopjes het volgende:
Dit. Je wordt ook keihard gekort op je huurtoeslag als je geen woning meer huurt.quote:Op maandag 31 maart 2014 20:18 schreef Piet__Piraat het volgende:
Misschien denk ik te eenvoudig hoor, maar als ze bij jullie inwoont heeft ze die maximale uitkering ook niet per se nodig, want ze betaalt geen huur denk ik? Zou dus niet eens ongezond zijn.
Dit. En op je salaris als je stopt met werkenquote:Op maandag 31 maart 2014 21:56 schreef ViviRAWRS het volgende:
Dit. Je wordt ook keihard gekort op je huurtoeslag als je geen woning meer huurt.
Wat een kutland is het toch ook hè.quote:Op maandag 31 maart 2014 21:58 schreef Queller het volgende:
[..]
Dit. En op je salaris als je stopt met werken
Ik stop elke dag met werken, maar krijg toch wel elke maand m'n salaris hoor!quote:Op maandag 31 maart 2014 21:58 schreef Queller het volgende:
[..]
Dit. En op je salaris als je stopt met werken
Ik verdien een miljard per dag..quote:Op maandag 31 maart 2014 22:00 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Ik stop elke dag met werken, maar krijg toch wel elke maand m'n salaris hoor!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
Je speelt valsquote:Op maandag 31 maart 2014 22:00 schreef Ivo1985 het volgende:
Ik stop elke dag met werken, maar krijg toch wel elke maand m'n salaris hoor!
Zo eens. Ik hoop dat de vriendin van TS inziet dat het zo helemaal niet kan. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald (of zoiets). Ik denk: pleeggezin. Met een gezellige open bezoekregeling!quote:Op maandag 31 maart 2014 22:01 schreef ViviRAWRS het volgende:
Dit was wel een leuk leedvermaaktopic geweest als er geen 6-jarig kind de dupe van werd.
Mee eens. Maar ik zit eigenlijk op een antwoord van TS te wachten wat betreft de vader van het kind, en eventueel zelfs over hoe het zit met de ouders van die man. Misschien kunnen die het kind wel opvangen.quote:Op maandag 31 maart 2014 22:01 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Dit was wel een leuk leedvermaaktopic geweest als er geen 6-jarig kind de dupe van werd.
Misschien heb ik het systeem wel gekraaktquote:
Ja, hier moet ik me helaas ook bij aansluiten. Triest dat een jong kind de dupe is van het wangedrag van zijn familie. Hulp van buitenaf voor het kind lijkt mij hier op korte termijn noodzakelijk, zeker gezien de gezondheid van de moeder waardoor ze, zelfs al zou er fatsoenlijk onderdak zijn, niet goed voor haar kind kan zorgen.quote:[..]
Zo eens. Ik hoop dat de vriendin van TS inziet dat het zo helemaal niet kan. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald (of zoiets). Ik denk: pleeggezin. Met een gezellige open bezoekregeling!
Leer het mequote:Op maandag 31 maart 2014 22:04 schreef Ivo1985 het volgende:
Misschien heb ik het systeem wel gekraakt![]()
Intens verdrietig. Er even vanuit gaand dat de moeder dit niet heeft gewild en er weinig aan kan doen dat ze zo ziek is, maar als je zo ziek bent en er alleen voor staat, dan heb je met een klein kind niet veel keuze.quote:Ja, hier moet ik me helaas ook bij aansluiten. Triest dat een jong kind de dupe is van het wangedrag van zijn familie. Hulp van buitenaf voor het kind lijkt mij hier op korte termijn noodzakelijk, zeker gezien de gezondheid van de moeder waardoor ze, zelfs al zou er fatsoenlijk onderdak zijn, niet goed voor haar kind kan zorgen.
Jij bent van '69, zie ik. Dus ben je zelf geboren in een tijd dat het volkomen normaal was om er als jongere op los te leven, drugs te gebruiken, vrije seks te hebben, te kraken, in caravans te wonen, noem allemaal maar op. En dat hoort ook allemaal gewoon te kunnen als je jong bent.quote:Op maandag 31 maart 2014 21:51 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik snap wel waarom jij de huidige regering akelig vindt. Téring zeg
Tuurlijk. Je mag er een zooitje van maken, dat moet je helemaal zelf weten. Maar dan moet je ook je eigen zooitje opruimen, en dan niet ineens met hangende pootjes bij een ander aankloppen en verwachten dat de maatschappij je zelf gecreëerde probleem oplost.quote:Op maandag 31 maart 2014 21:17 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij bent opgegroeid, maar dat was bij ons helemaal niet normaal. Of je kan niet rekenen, of je mankeert iets aan je herinneringshersenenquote:Op maandag 31 maart 2014 22:10 schreef hpeopjes het volgende:
Jij bent van '69, zie ik. Dus ben je zelf geboren in een tijd dat het volkomen normaal was om er als jongere op los te leven, drugs te gebruiken, vrije seks te hebben, te kraken, in caravans te wonen, noem allemaal maar op. En dat hoort ook allemaal gewoon te kunnen als je jong bent.
Helaas zitten we opgescheept met een regering die ons allemaal al vanaf jonge leeftijd hetzelfde keurslijfje aan wil meten. En die daar wonderbaarlijk genoeg nog erg weinig weerstand bij ondervindt ook.
Probleem is wel dat die vriendin een kind heeft dus die tijd is voor haar al 6 jaar voorbij.quote:Op maandag 31 maart 2014 21:17 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Dat vraag ik mij na dit topic twee keer gelezen te hebben ook af.quote:Op maandag 31 maart 2014 21:13 schreef Queller het volgende:
Domme vraag: waar is de vader van het kind in dit verhaal?
Nee de vader is niet in beeld, nam na de geboorte de benen met de mededeling dat ze het ''kankerkind'' mocht houden.quote:Op maandag 31 maart 2014 20:08 schreef Voszje het volgende:
Is er niemand die de zoon van je vriendin op kan vangen? Is zijn vader nog in beeld? Je vriendin ligt vaak in het ziekenhuis begrijp ik, waar is hij dan? Was hij voorheen alleen?
Overigens, het is allemaal heel makkelijk om te oordelen hier. Laat dat. Die aannames over de vriendin van TS raken kant noch wal en TS wordt hier niets wijzer van.
Nee, maar wij wonen ook nog niet zo heel lang in deze woning, hadden voorheen een veels te dure woning, waardoor wij ook schulden hebben. Die worden natuurlijk iedere maand netjes afgelost. Maar wij hebben geen geld om haar ook nog eens te onderhouden wanneer zij gekort word. Want als het er op neerkomt dat zij moet sparen voor een particuliere woning. Moet ze alles opzij leggen wat ze nog heeft, dat zal dan niet veel zijn, en met de schulden die wij nu hebben kunnen wij het echt niet permitteren 2 extra monden te voeden en voor alle kosten op te draaien.quote:Op maandag 31 maart 2014 20:18 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Overigens zou ik inderdaad vooral gaan kijken voor een voorziening voor het kind, zodat die zorg gedekt is.
En heb je IrisZorg al eens gebeld? Die bieden diverse vormen van huisvesting, incl begeleiding die helpt met het zoeken naar andere/nieuwe woonruimte.
Maar wij kunnen haar en haar zoon niet onderhouden als zij gekort word, want want ze overhoudt moet ze wegleggen voor een woning. In mijn post hierboven heb ik dat wat uitgebreider uitgelegd.quote:Op maandag 31 maart 2014 21:13 schreef Queller het volgende:
[..]
Ze wordt niet 'keihard gekort'. Ze wordt gekort omdat ze een volledige uitkering niet nodig heeft als ze bij jullie woont. Een beetje jammer misschien, maar zo is het nou eenmaal.
Volgens mij kan ze het beste open kaart spelen: zeggen dat ze tijdelijk bij jullie logeert en een eventuele korting accepteren. Alles beter dan gesnapt worden met alle gevolgen van dien.
Als Arnhem geen optie is, dan uitwijken naar de randgemeenten.
Maar dan nog zoiets: je schrijft ergens dat er iemand op het kind moet passen als moeder in het ziekenhuis is (of eigenlijk schrijf je dat er iemand in huis moet zijn). Serieus... wordt het niet eens tijd de zaken anders te gaan aanpakken? Echt heul anders?
Domme vraag: waar is de vader van het kind in dit verhaal?
Jullie zijn aan het frauderen, en niet zo'n beetje ook. Lief dat je je vriendin wil helpen maar zij gaat jullie nog veel verder de problemen in trekken als ook maar 1 iemand dit meldt bij de uitkerende instantie (iemand van een woningbouw die weet dat ze tijdelijk bij jullie woont, een van je buren, jouw eigen verhuurder etc.)quote:Op dinsdag 1 april 2014 04:31 schreef Applecreampie het volgende:
[..]
Nee, maar wij wonen ook nog niet zo heel lang in deze woning, hadden voorheen een veels te dure woning, waardoor wij ook schulden hebben. Die worden natuurlijk iedere maand netjes afgelost. Maar wij hebben geen geld om haar ook nog eens te onderhouden wanneer zij gekort word. Want als het er op neerkomt dat zij moet sparen voor een particuliere woning. Moet ze alles opzij leggen wat ze nog heeft, dat zal dan niet veel zijn, en met de schulden die wij nu hebben kunnen wij het echt niet permitteren 2 extra monden te voeden en voor alle kosten op te draaien.
Hij kan wel ergens anders naar toe maar de moeder denkt alleen aan zichzelf in plaats van aan het kind. Zij wil 'm graag bij zich houden maar dat is in deze situatie écht niet in het belang van het kind. Pleeggezinnen zijn er niet voor niets, en dan kun je je kind gewoon blijven zien.quote:Kind is heel erg aan zijn moeder gehecht, en aan zijn opa en oma, en oom (vriendin heeft nog een broertje die daar woonde van 14). En die 3 ziet hij al niet meer, dus hij heeft nu alleen zijn moeder nog. Het kind kan nu nergens anders naar toe.
Als het voor jullie ook niet op de te brengen is, komt de boel dus logischerwijs weer terug bij de vriendin. En die zal moeten kijken wat mogelijk is. Of er nou goede verhalen over zijn of niet, ze heeft nou eenmaal niet de luxe om te kunnen kiezen.quote:Op dinsdag 1 april 2014 04:31 schreef Applecreampie het volgende:
[..]
Nee, maar wij wonen ook nog niet zo heel lang in deze woning, hadden voorheen een veels te dure woning, waardoor wij ook schulden hebben. Die worden natuurlijk iedere maand netjes afgelost. Maar wij hebben geen geld om haar ook nog eens te onderhouden wanneer zij gekort word. Want als het er op neerkomt dat zij moet sparen voor een particuliere woning. Moet ze alles opzij leggen wat ze nog heeft, dat zal dan niet veel zijn, en met de schulden die wij nu hebben kunnen wij het echt niet permitteren 2 extra monden te voeden en voor alle kosten op te draaien.
Kind is heel erg aan zijn moeder gehecht, en aan zijn opa en oma, en oom (vriendin heeft nog een broertje die daar woonde van 14). En die 3 ziet hij al niet meer, dus hij heeft nu alleen zijn moeder nog. Het kind kan nu nergens anders naar toe.
Iriszorg werd ons afgeraden omdat daar nogal slechte ervaringen mee waren in de schoolmoeder omgeving van mijn vriendin. Maar ik zal me er toch eens in gaan verdiepen.
Als ik dit lees dan denk ik weer even aan je OP waarin je stelde dat haar ouders haar 'keihard laten vallen'.. Daar word ik toch wel verdrietig van. Ouders die dus alles voor haar over hadden, haar en haar kind steeds weer opvingen.. Dan zelf op straat komen te staan en dan zo'n verwijt van een volwassen dochter die toch feitelijk haar eigen boontjes zou moeten doppen, naar hun hoofd geslingerd krijgen.quote:Op dinsdag 1 april 2014 04:24 schreef Applecreampie het volgende:
[..]
Nee de vader is niet in beeld, nam na de geboorte de benen met de mededeling dat ze het ''kankerkind'' mocht houden.
Mijn vriendin zat voornamelijk al bij haar ouders, ook toen ze haar woning al had. Daar heeft ze namelijk al voor de geboorte van haar zoontje gewoond, en ging ze alleen naar haar woning/kamer wanneer ze rust wilde.
Dus haar zoontje was ook daar altijd. Als het mis ging met mijn vriendin vingen haar ouders haar zoontje op. Er was genoeg ruimte, ze hadden allemaal een eigen slaapkamer. moeder van mijn vriendin en zij hadden een sterke band. Zij stond veel voor mijn vriendin klaar. Totdat dit drama gebeurde...
Dzjees.. Wat is dat voor sociale kring? Ouders met zulke hoge schulden dat ze uit huis worden gezet, volwassen dochter met ziekte en een jong kind op een studentenkamer en geen cent te makken, vrienden met hoge schulden waardoor zelfs een extra hap eten er niet vanaf kan, en 'ervaringen' met Iriszorg bij ouders op school.. Heeft Arnhem ook een Schilderswijk?quote:Op dinsdag 1 april 2014 04:31 schreef Applecreampie het volgende:
Nee, maar wij wonen ook nog niet zo heel lang in deze woning, hadden voorheen een veels te dure woning, waardoor wij ook schulden hebben.
Iriszorg werd ons afgeraden omdat daar nogal slechte ervaringen mee waren in de schoolmoeder omgeving van mijn vriendin. Maar ik zal me er toch eens in gaan verdiepen.
Betaalt zij jou nu kostgeld dan? En welke andere kosten heb je dan nog meer voor haar?quote:kunnen wij het echt niet permitteren 2 extra monden te voeden en voor alle kosten op te draaien.
Dat kan ook, maar wonen en logeren is wat anders. Ze heeft namelijk geen "echt" adres meer. Bovendien hoort vriendin van TS in dit geval een aanpassing te krijgen op haar uitkering.quote:Op dinsdag 1 april 2014 11:11 schreef Queller het volgende:
Ook iemand met een uitkering mag best even elders logeren als het kiezen is tussen dát of in een kartonnen doos onder de brug. Maar erover liegen is een heel slecht idee.
En verder ben ik het erg eens met kwiwi, Piet en Isabeau. Met het betere knip- en plakwerk help je vriendin zichzelf niet op termijn. Bedenk een list; doe het anders!
Sorry, ik begrijp niet zo goed wat mijn vriendin haar ouders heeft verweten, voor zover ik weet heeft ze haar ouders niks raars verweten, en is ze nu boos om het feit dat ze 48 uur pas van te voren hoorde dat ze op straat stonden, nadat ze dus 2 weken daarvoor haar huur op had gezegd. Ik zou ook boos zijn als mijn ouders mij dat flikken.quote:Op dinsdag 1 april 2014 08:11 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Als ik dit lees dan denk ik weer even aan je OP waarin je stelde dat haar ouders haar 'keihard laten vallen'.. Daar word ik toch wel verdrietig van. Ouders die dus alles voor haar over hadden, haar en haar kind steeds weer opvingen.. Dan zelf op straat komen te staan en dan zo'n verwijt van een volwassen dochter die toch feitelijk haar eigen boontjes zou moeten doppen, naar hun hoofd geslingerd krijgen.![]()
Enne.. Als dat kind steeds bij Opa en Oma was.. dan wordt het verhaal van het vol kliederen van de muren met stift een nog vreemder verhaal. Mensch.. dat kind was er dus nooit of zelden, verblijft in dezelfde kamer als de moeder.. hoe kan de moeder dat dan langdurig niet opgemerkt hebben?? Ik krijg bijna het gevoel dat de moeder het kind daar alleen liet om 's avonds op visite te gaan of naar de kroeg.
Nou ja, wij kunnen ze wel voeden. Maar dan mogen wij nog meer inleveren, en ik vond de extra stress, het volle huis, de uitpuilende schuur, een bezette kamer waar je niet doorheen kan, een druk kind, en een ziek persoon genoeg op mn eigen bord, dus ik was niet van plan voor haar te gaan betalen nee. Het kan wel, maar ik ga het gewoonweg niet doen.quote:Op dinsdag 1 april 2014 08:16 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dzjees.. Wat is dat voor sociale kring? Ouders met zulke hoge schulden dat ze uit huis worden gezet, volwassen dochter met ziekte en een jong kind op een studentenkamer en geen cent te makken, vrienden met hoge schulden waardoor zelfs een extra hap eten er niet vanaf kan, en 'ervaringen' met Iriszorg bij ouders op school.. Heeft Arnhem ook een Schilderswijk?
[..]
Betaalt zij jou nu kostgeld dan? En welke andere kosten heb je dan nog meer voor haar?
Ik kan mij inloggen op haar entree, woningen waar zij op reageert eindigt ze van bv de 40 reacties, 25ste. Lotingwoningen maakt ze niet eens kans op. Ze heeft gewoon geen geluk. Had ik ook niet tot vorig jaar oktober, ben 7 jaar bezig geweest.quote:Op dinsdag 1 april 2014 08:17 schreef delano.888 het volgende:
Ts ik zie het probleem niet zo. Ik heb ook 5 jaar wachttijd maar zie bij entree vele huizen in Arnhem en Velp waar ik grote kans op maak volgens de site. Is dat uberhaubt al geprobeerd of neem je maar gewoon aan dat dat niet gaat lukken?
Dit:quote:Op dinsdag 1 april 2014 12:37 schreef Applecreampie het volgende:
Sorry, ik begrijp niet zo goed wat mijn vriendin haar ouders heeft verweten, voor zover ik weet heeft ze haar ouders niks raars verweten, en is ze nu boos om het feit dat ze 48 uur pas van te voren hoorde dat ze op straat stonden, nadat ze dus 2 weken daarvoor haar huur op had gezegd. Ik zou ook boos zijn als mijn ouders mij dat flikken.
Ik vind dat wel een hard verwijt. Onder 'keihard laten vallen' versta ik namelijk eerder ouders die geld zat hebben, hun schaapjes op het droge, meerdere buitenlandse vakanties per jaar, die tegen een dochter als jouw vriendin zeggen dat ze haar sores maar zelf op moet lossen en haar op geen enkele manier steunen terwijl ze daar alle mogelijkheden en gelegenheden toe hebben.quote:Op maandag 31 maart 2014 00:31 schreef Applecreampie het volgende:
Haar ouders hebben haar keihard laten vallen.
Nee huren via de leegstandswet had ik me nog niet in verdiept. We hebben wel contact gehad met een paar makelaars, maar die konden niks voor mijn vriendin betekenen met haar inkomen.quote:Op dinsdag 1 april 2014 08:28 schreef Ouder1 het volgende:
Maar je vroeg om advies.
Kraken kan niet zeg je. Maar ik noemde ook huren via de leegstandswet. Heb je je daar al in verdiept? Zijn jullie al langs geweest of hebben contact opgenomen met makelaars die verhuren?
Na mijn scheiding heb ik een paar maanden met mijn kinderen in een stacaravan gewoond, hebben jullie die mogelijkheid al onderzocht? Niet spotgoedkoop maar wel te doen met een uitkering.
Verder lees ik vooral veel 'kannie en wilnie' in je verhaal. Ja, jammer dat het kind gehecht is aan de vertrouwde omgeving en basisschool maar als dat niet binnen de mogelijkheden ligt dan zal ze toch andere keuzes moeten maken. Zorg eerst dat er een zelfstandig dak boven haar hoofd is en zoek dan een nieuwe school daar in de buurt. Reizen naar school is niet alleen ondoenlijk met haar ziekte maar ook niet goedkoop (moeten overblijven bijvoorbeeld) en spelen met klasgenootjes wordt extreem lastig. Kinderen zijn flexibeler dan je denkt en er verhuizen dagelijks heel wat kinderen in normale omstandigheden.
Waarom ziet het kind zijn grootouders en oom eigenlijk niet meer? Je gaf aan dat de grootouders bij de andere dochter zijn ingetrokken en dat daar geen plaats was voor je vriendin met haar kind. Maar ze kan toch wel op visite komen, of haar kind daar even brengen? Of is ze zo boos op haar ouders dat er een dusdanige ruzie is ontstaan dat dat niet mogelijk is?
Het is moeilijk de goed situatie uit te leggen als je het niet zelf meemaakt, maar in dit geval is het toch wel echt zo dat haar ouders haar hebben laten vallen.quote:Op dinsdag 1 april 2014 12:54 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dit:
[..]
Ik vind dat wel een hard verwijt. Onder 'keihard laten vallen' versta ik namelijk eerder ouders die geld zat hebben, hun schaapjes op het droge, meerdere buitenlandse vakanties per jaar, die tegen een dochter als jouw vriendin zeggen dat ze haar sores maar zelf op moet lossen en haar op geen enkele manier steunen terwijl ze daar alle mogelijkheden en gelegenheden toe hebben.
Daar is bij je vriendin geen sprake van. Het zijn ouders die zo te lezen echt enorm veel voor je vriendin gedaan hebben en nu zelf giga in de problemen zijn gekomen waardoor ze geen onderdak meer kunnen verschaffen. Je kunt hen domheid of op zijn hoogst onverantwoordelijke beslissingen verwijten. Maar 'keihard laten vallen'? Dat vind ik veel te hard.
Pas maar op dat ze jou niet als verantwoordelijke aan gaat wijzen naar anderen op het moment dat jij niets meer voor haar kunt betekenen. Hoe zij over haar eerdere 'redders' spreekt zegt vaak veel over hoe ze later over jou zal spreken.
Dat moet je maar kunnen, een zieke vriendin met kind van zes eruitgooien.quote:Op dinsdag 1 april 2014 13:32 schreef Applecreampie het volgende:
[..]
Haar ouders hadden nooit haar aan moeten bieden weer thuis te komen wonen als zij wisten dat ze allang op straat kwamen te staan. Dat is ze zeker wel te verwijten.
Ik heb mijn vriendin duidelijk gemaakt dat ze hier best tijdelijk kan zitten, maar als het me te bont wordt ik dr ook zo weer uit gooi. En ze weet dat ik dat doe. We kennen elkaar al heel lang. Ze heeft respect voor me, dus dat zal niet gebeuren.
Is natuurlijk ook een kutstreek van die vader, maar je vriendin moet denk ik ook vooral bovenaan haar prioriteitenlijst 'zelfstandig worden' hebben staan. Je zwanger laten schieten op je 17e, afhankelijkheid van vrijwel iedereen om je heen, 'adviezen' van ouders aannemen die de situatie alleen maar verergeren (aangezien het nogal een dingetje is dat ze zelf de huur op heeft gezegd).quote:Op dinsdag 1 april 2014 13:32 schreef Applecreampie het volgende:
[..]
Het is moeilijk de goed situatie uit te leggen als je het niet zelf meemaakt, maar in dit geval is het toch wel echt zo dat haar ouders haar hebben laten vallen.
Ze heeft daar gewoond, wat normaal is, en ja het is supertof van haar ouders dat ze na de geboorte van haar zoon nog steeds daar mocht blijven wonen. Al helemaal omdat ze toen ziek werd. Is na de bevalling ontstaan namelijk. Maar ik vind het niet meer dan normaal je dochter in huis te houden met kind die dan net 18 is geworden. Nu zoveel jaar later wilde mijn vriendin op eigen benen staan, maar het kamertje waar ze zat was ook regelmatig geen stroom, dus ging ze weer naar haar ouders. Uiteindelijk besloot ze samen met haar ouders dat het verstandiger was dat ze de huur op zou zeggen, en officieel weer thuis kwam wonen. Totdat ze een goede woning had. Dat vonden haar ouders ook veel fijner. (Toen wist haar vader al dat ze op straat kwamen te staan) Zij alles terugverhuist, huur opgezegd, en de rest ken je. Het enige wat haar ouders hebben gedaan voor zover ik heb gezien is dat ze daar heeft gewoond, en er werd op haar zoon gepast als ze in het ziekenhuis lag, meer niet. Ze werd altijd naar beneden gehaald dat ze niks waard was omdat ze altijd ziek is, terwijl ze iedere dag daar het huis schoonboende, alle boodschappen haalde en betaalde, maar ze had geen andere keus. Haar ouderlijk huis was de beste omgeving voor haar zoon, niet voor haar.
Haar ouders hadden nooit haar aan moeten bieden weer thuis te komen wonen als zij wisten dat ze allang op straat kwamen te staan. Dat is ze zeker wel te verwijten.
Ik heb mijn vriendin duidelijk gemaakt dat ze hier best tijdelijk kan zitten, maar als het me te bont wordt ik dr ook zo weer uit gooi. En ze weet dat ik dat doe. We kennen elkaar al heel lang. Ze heeft respect voor me, dus dat zal niet gebeuren.
quote:Op dinsdag 1 april 2014 20:00 schreef delano.888 het volgende:
Elke keer als ik dit topic weer langs zie komen denk ik te lezen, "morning wood, wat te doen?"
Ben ik de enige?![]()
Want een hypotheek krijgen is zó easy, zéker met een uitkering.quote:Op dinsdag 1 april 2014 20:31 schreef thabit het volgende:
Ik heb mijn flat te koop staan. Interesse?
Suikeroompje regelen dus.quote:Op dinsdag 1 april 2014 20:51 schreef Messina het volgende:
[..]
Want een hypotheek krijgen is zó easy, zéker met een uitkering.
Jeugdzorg wil dat niet eens hebben. dat terzijde.quote:Op maandag 31 maart 2014 20:39 schreef nikky het volgende:
[..]
Ja sorry. Ik drukte mij verkeerd uit. Maar inderdaad...een kamer.
Trieste situatie zo.
Bedoel je dat jeugdzorg niet wil dat dat gebeurt of dat ze een moeder met kind op een kamer geen probleem vinden?quote:Op dinsdag 1 april 2014 21:26 schreef Renesite het volgende:
[..]
Jeugdzorg wil dat niet eens hebben. dat terzijde.
Dat het kind op een kamer slaapt /woonkamer etc. Die wil dat een kind ook een plekje krijgt om zich terug te trekken, zeker op die leeftijd.quote:Op dinsdag 1 april 2014 21:30 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Bedoel je dat jeugdzorg niet wil dat dat gebeurt of dat ze een moeder met kind op een kamer geen probleem vinden?
Dat dacht ik inderdaad. Daarom snap ik de losse eindjes in dit verhaal zo slecht.quote:Op dinsdag 1 april 2014 21:32 schreef Renesite het volgende:
[..]
Dat het kind op een kamer slaapt /woonkamer etc. Die wil dat een kind ook een plekje krijgt om zich terug te trekken, zeker op die leeftijd.
Ik dacht al dat ik goed zat.quote:Op dinsdag 1 april 2014 21:26 schreef Renesite het volgende:
[..]
Jeugdzorg wil dat niet eens hebben. dat terzijde.
quote:Op dinsdag 1 april 2014 20:00 schreef delano.888 het volgende:
Elke keer als ik dit topic weer langs zie komen denk ik te lezen, "morning wood, wat te doen?"
Ben ik de enige?![]()
Nog even los van de vraag waarom ze een kind heeft gekregen in haar situatie.quote:Op maandag 31 maart 2014 07:07 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens. Nu ook de situatie langer duurt begin ik me ook af te vragen in hoeverre dit goed is voor haar zoontje.quote:Op woensdag 2 april 2014 10:25 schreef Loveless85 het volgende:
Enkeltje Jeugdzorg lijkt me een goede stap, gewoon eens zelf daar aangeven dat je in een lastige positie zit, en waar zij kunnen ondersteunen en je eigen wensen neerleggen. Snap dat ze als ouder niet haar zoon weg wil halen bij zijn vriendinnetjes (?) en bekende school e.d. maar je moet ook op de langere termijn kijken... Het is heus lastig deels afstand te doen van je kind, maar beter nu je er nog zelf nog iets over te zeggen hebt. En ze moet niet te 'egoïstisch' denken, iedereen wil z'n kind het liefste dichtbij houden, maar het is niet altijd het beste in het belang van het kind.
Jou reactie levert ook wat vragen bij mij op.quote:Op dinsdag 1 april 2014 19:59 schreef Ivo1985 het volgende:
Je vraagt om adviezen en hulp, maar vrijwel elke optie wordt vervolgens afgeschoten met 'kan niet', 'onmogelijk' en 'onwenselijk'.
Wat ik niet vind kunnen is dat:
- Een kind van 6 nu geen thuis heeft
- Er voor een kind van 6 met een zieke moeder NIETS geregeld is in het geval de zieke moeder voor de zoveelste keer wordt opgenomen in het ziekenhuis
- Er niet vrijwillig wordt aangeklopt bij hulpverlenende instanties.
Ik weet niet hoe ziek de moeder is, en of het misschien voor de hand ligt dat ze komt te overlijden voor het kind 18 jaar oud is. Maar als het de verwachting is dat de moeder nog heel vaak opgenomen gaat worden in het ziekenhuis en/of de moeder binnen 12 jaar komt te overlijden dan is het hoognodig dat er eens met bureau jeugdzorg gesproken gaat worden over opvangmogelijkheden voor het kind. Zowel structurele pleegzorg als crisisopvang bij onverwachte ziekenhuisopname.
Dan weet straks het kind waar het aan toe is, en de moeder ook dat het kind in goede handen is. Nu weten moeder en kind in het geheel niet de vraag 'wat als' te beantwoorden en dat lijkt me een zéér kwalijke zaak. De enorme onzekerheid waarin moeder en kind nu leven kan voor grote psychische schade zorgen bij het kind.
Wat anderen hier ook aangeven: wanneer je vrijwillig om hulp verzoekt, is de kans véél groter dat in de oplossingen en regelingen voor het kind ook de wensen van de moeder worden meegewogen en dat er in geval van tijdelijke plaatsing in een pleeggezin er een veel vrijere en ruimere bezoekregeling komt voor de moeder dan wanneer er gewacht wordt tot jeugdzorg de maatregelen afdwingt omdat het eigenlijk al véél te laat is.
Als ik het verhaal zo volg, is het moment waarop jeugdzorg door derden 'getipt' zal worden al behoorlijk dichtbij.
Wat betreft de uitkering: Moeder gaat in geval van bijstand slechts 20% gekort worden, alleen de woonkostentoeslag komt in principe maar te vervallen als ze tijdelijk bij jullie komt wonen (en zich inschrijft). Dat bedrag wat wegvalt is waarschijnlijk lager dan de huur die ze betaalde voor die kamer, waardoor er nog steeds voldoende geld overblijft om de eigen kosten voor eten, kleding, reiskosten en verzekeringen te blijven betalen. Mits het geld niet over de balk wordt gesmeten.
Ik krijg ook een beetje het idee dat een huis zoeken niet haar #1 bezigheid is. En TS maakt zich druk en zorgen en wil helpen, maar ik vrees dat zij stank voor dank gaat krijgen.quote:
Mjah hij zal dat toch moeten leren, zo'n afhankelijkheid van je moeder is ook niet gezond, en hij zal toch op een gegeven moment op eigen benen moeten staan.quote:Op woensdag 2 april 2014 12:57 schreef Applecreampie het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens. Nu ook de situatie langer duurt begin ik me ook af te vragen in hoeverre dit goed is voor haar zoontje.
Maar zij geeft zelf aan, en dat zie je ook, dat haar zoon niet zonder haar kan. Gaat ze een uurtje weg, is het brullen, hij moet waar zij heen gaat ook heen gaan. Die 2 zijn niet uit elkaar te trekken bij wijze van.
Dus hoe overtuig je haar ervan dat het beter is dat de enige persoon die in het leven van haar zoon is, zij dus, misschien wegvalt voor een periode.
Gewoon een belletje naar jeugdzorg, TS.quote:Op woensdag 2 april 2014 12:53 schreef Applecreampie het volgende:
Jeugdzorg is niet op de hoogte gebracht. Wel voorgesteld. Iriszorg en andere instanties ook al. Maar maak mijn vriendin maar eens duidelijk dat haar kind in haar situatie niet eventueel afgepakt wordt. Ze wordt gillend gek als dat gebeurd. En die angst is zo groot dat ze niet bij jeugdzorg durft aan te kloppen.
Gisteren laten weten dat we met haar willen praten, wilde dit topic aan haar laten lezen, jullie met zn alle hebben meer advies gegeven dan alle instanties bij elkaar. En zij is toch echt degene die er wat mee moet doen.
Maar kreeg een vaag antwoord, en verder geen reactie. Ze is ook niet teruggekomen, dus de situatie begint nu sowieso een beetje raar te worden. Ze woont hier nu 3.5 week, maar is voornamelijk bij andere mensen. Ik heb geen flauw idee wat ze de hele dag door doet. En heb haar nu al 3 dagen niet gesproken.
Was niet van plan haar steeds achter dr kont aan te lopen. Dus hoop dat ze op tijd aan de bel gaat trekken.
Het komt alleen vooralsnog over alsof TS haar vriendin een instantie zoekt die:quote:Op woensdag 2 april 2014 13:44 schreef Lienekien het volgende:
Ik vrees dat het een kwestie van tijd is voordat iemand een melding gaat doen. Dit is toch een onhoudbare situatie?
Het beste wat de vriendin zou kunnen doen is zelf aan de slag om de omstandigheden te verbeteren, dus geschikte woonruimte zoeken en een netwerk opbouwen zodat haar kind opgevangen kan worden als het nodig is.
Ik vraag me af of ze niet beter in de buurt van haar familie kan gaan wonen, al is het kind gehecht aan zijn school. Lijkt me minder erg dat hij zijn school moet missen dan zijn moeder.
Vragen zijn in deze situatie alleen maar logisch en goed om te stellen. Wat dat betreft alle lof voor jou dat je hier blijft terugkomen en niet hard wegrent voor de kritiek die door mij en anderen ook wordt geplaatst. En natuurlijk voor het feit dat je het er niet zomaar allemaal bij laat. Ook dat mag wel eens gezegd worden op een forum waar mensen soms erg kil kunnen zijn, of onbedoeld erg kil kunnen overkomenquote:Op woensdag 2 april 2014 13:05 schreef Applecreampie het volgende:
[..]
Jou reactie levert ook wat vragen bij mij op.
Want we hebben wel besproken dat haar zoontje gewoon hier kan zitten mocht zij in het ziekenhuis komen, maar ik denk dat die huismoeders dat ook allemaal hebben aangeboden. Het is geen concreet plan waar we echt op kunnen bouwen.
Nu is het zo dat ze bezig is met leren spuiten, zodat ze tijdens een crisis niet naar het ziekenhuis moet. Maar dan moet er iemand in de buurt zijn die haar die spuit kan geven. Ze heeft de ziekte van Addison.
Als zij komt te overlijden gaat haar zoontje naar opa en oma. Maar die zitten nu dus bij hun andere dochter in een onuitstaanbare situatie. Verder is er niks geregeld. En daar schrik ik eigenlijk wel van.
Maar jeugdzorg enzo... Ik krijg dat echt niet in het hoofd van mijn vriendin gepraat dat dat een goed idee is. Dat weet ik al voordat ik dat met d'r heb besproken. Ze roept iedere keer dat jeugdzorg haar kind weghaalt, en dan is hij zn moeder kwijt, en zij ook alleen is dan.
Bovendien heeft ze toen ze klein was in een blijf-van-mn-lijf huis, en een moederhuis gezeten met haar moeder, en dat vond ze toen de meest verschrikkelijke tijd van haar leven, en wilt ze haar zoontje besparen.
Misschien zijn dit allemaal excuses van d'r om inderdaad er voor te zorgen dat ze haar kind niet kwijtraakt, ik weet het niet. Maar er moet toch wel uit te zoeken zijn of zij haar zoon sowieso behoudt in deze situatie. En als dat zo is, waar kan ik die info vinden?
Nee maar dit verhaal (als het ook echt waar is natuurlijk) geen urgentielabeltje geven is ook wel bezopen.quote:Op maandag 31 maart 2014 07:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik begrijp dat het verhaal in de TS een woning vereist, maar dat gaat nou eenmaal niet zo snel.
Ach, als je geen vast contract hebt op het moment dat je ziek wordt is de kans natuurlijk groot dat je contract niet verlengd wordt. En zie dan maar weer eens aan werk te geraken... Dat iemand die chronisch ziek is geen baan heeft vind ik nog wel het minst opmerkelijke.quote:Op woensdag 2 april 2014 20:34 schreef BlueMage het volgende:
Ik heb geloof ik 'n hoop nieuwe ontwikkelingen gemist in dit topic.
Ook wel bijzonder dat iemand met 'n "chronische dodelijke ziekte" lekker dagenlang de hort op kan, vind dat toch altijd 'n beetje verdacht, schijnbaar hebben zulke mensen opeens minder last van al hun problemen als ze voornamelijk leuke dingen gaan doen.
Is niet helemaal wat ik bedoel, ik snap ook wel dat werk vinden en houden moeilijk is voor iedereen en voor zulke mensen nog moeilijker. Ik snap ook dat sommig zwaarder werk gewoon niet gedaan kan worden door mensen met bijv chronische rugklachten om maar eens wat te noemen. Maar wat ik niet zo goed begrijp is mensen die heel dramatisch doen over wat ze allemaal hebben en toch zou je zo niet zeggen dat ze ook echt heel erg ziek zijn (fysiek danquote:Op woensdag 2 april 2014 20:39 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Ach, als je geen vast contract hebt op het moment dat je ziek wordt is de kans natuurlijk groot dat je contract niet verlengd wordt. En zie dan maar weer eens aan werk te geraken... Dat iemand die chronisch ziek is geen baan heeft vind ik nog wel het minst opmerkelijke.
Dat ze vaak weg is en (mogelijk) daardoor minder controle heeft over medicatie inname en beschikbaarheid vind ik inderdaad wel verwijtbaar onverantwoordelijk gedrag. Maar zo lijkt er wel meer te zijn in dit topic.quote:Op woensdag 2 april 2014 20:34 schreef BlueMage het volgende:
Ik heb geloof ik 'n hoop nieuwe ontwikkelingen gemist in dit topic.
Ook wel bijzonder dat iemand met 'n "chronische dodelijke ziekte" lekker dagenlang de hort op kan, vind dat toch altijd 'n beetje verdacht, schijnbaar hebben zulke mensen opeens minder last van al hun problemen als ze voornamelijk leuke dingen gaan doen.
Valt mij dus ook op. Tevens vind ik TS een slechte vriendin die niets geeft om het leven van dat zoontje.quote:Op woensdag 2 april 2014 15:57 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Het komt alleen vooralsnog over alsof TS haar vriendin een instantie zoekt die:
- Zich nergens mee bemoeit
- Geen verwachtingen/voorwaarden stelt aan de vriendin
- Niets te zeggen heeft/krijgt over haar kind
- Een kant en klare woonruimte heeft voor TS haar vriendin
- Op locatie die ze het liefste nog zelf kan bepalen
- Maar sowieso in de wijk waar haar zoon op school zit en z'n sociale contacten heeft
- De goedkeuring van haar omgeving kan verdragen, of waar in ieder geval geen 'verhalen' over gaan
- Dit alles zonder extra kosten en binnen een bijstandsbudget
En de vriendin wil op geen enkel punt concessies doen. Nou, succes
Índerdaad zeg.quote:Op woensdag 2 april 2014 15:57 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Het komt alleen vooralsnog over alsof TS haar vriendin een instantie zoekt die:
- Zich nergens mee bemoeit
- Geen verwachtingen/voorwaarden stelt aan de vriendin
- Niets te zeggen heeft/krijgt over haar kind
- Een kant en klare woonruimte heeft voor TS haar vriendin
- Op locatie die ze het liefste nog zelf kan bepalen
- Maar sowieso in de wijk waar haar zoon op school zit en z'n sociale contacten heeft
- De goedkeuring van haar omgeving kan verdragen, of waar in ieder geval geen 'verhalen' over gaan
- Dit alles zonder extra kosten en binnen een bijstandsbudget
En de vriendin wil op geen enkel punt concessies doen. Nou, succes
quote:Op donderdag 3 april 2014 07:43 schreef BlueMage het volgende:
Maar goed, TS, ik zou toch maar eens beginnen met vriendin buiten te zetten eerlijk gezegd.
Als scoober dit meent, kun je haar dit aanbieden. Alles beter dan zo rondzwerven. Oss heeft vast ook wel scholen... En niet in Arnhem, maar wel gewoon een plekquote:Op dinsdag 1 april 2014 08:31 schreef scoober het volgende:
ik heb nog een kamer/huis te huur in oss 3 kwartier van arnhem af. richtprijs 450 euro incl
Nou ja, eerder iemand die betrokken is geraakt in een vreemde situatie waar ze geen grip op heeft en in een loyaliteitsconflict zit omtrent wat de beste situatie is.quote:Op donderdag 3 april 2014 07:25 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Valt mij dus ook op. Tevens vind ik TS een slechte vriendin die niets geeft om het leven van dat zoontje.
Ik denk dat dat wat hard gesteld is. Wanneer TS haar verantwoordelijkheid zou nemen in de zin van de moeder voor het blok zetten om iets van de puinhopen op te ruimen en te gaan werken aan haar toekomst.. dan loopt die vriendin weg (met veel verwijten richting TS) en is het dus geen vriendin meer. Op dat moment kan TS al helemaal niets meer betekenen voor het kind.quote:Op donderdag 3 april 2014 07:25 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Valt mij dus ook op. Tevens vind ik TS een slechte vriendin die niets geeft om het leven van dat zoontje.
Precies ja, eens met Ouder1... waar gaat het heen.quote:Op donderdag 3 april 2014 08:22 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wat hard gesteld is. Wanneer TS haar verantwoordelijkheid zou nemen in de zin van de moeder voor het blok zetten om iets van de puinhopen op te ruimen en te gaan werken aan haar toekomst.. dan loopt die vriendin weg (met veel verwijten richting TS) en is het dus geen vriendin meer. Op dat moment kan TS al helemaal niets meer betekenen voor het kind.
Nope, ze zit niet aan de drugs. Ken haar al 10 jaar, die gebruikt echt geen drugs. Werd zelfs giftig toen ze erachter kwam dat ik blow, nee die gebruikt echt niks.quote:Op woensdag 2 april 2014 16:27 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
als die moeder bij anderen zit en verdwijnt urenlang, zit ze of aan de drugs van ellende of zit ergens d'r kontje te verkopen.
Er klopt duidelijk iets niet in ieder geval.
Uit de posts van TS maak ik op dat de vriendin die dagen doorbrengt bij thuisblijfmoeders van school/klas genootjes van haar zoontje. Gezien de toon van die posts verwacht ik dat de vriendin daar veel steun krijgt in de zin van "wat ben je toch zielig" en "pas op dat je je kind niet kwijt raakt aan de instanties".quote:Op donderdag 3 april 2014 10:18 schreef Loveless85 het volgende:
Ook zou ik toch wel echt het logeren iets minder vrijblijvend maken in de zin van; ze doet maar lekker waar ze zin in heeft, niemand weet waar ze overdag is, en het is onduidelijk of ze echt bezig is met een oplossing. Ik zou wat dat betreft het gesprek aangaan en aangeven dat je wel verwacht dat ze serieus aan iets structureels moet werken, en een beetje regelmatig leven moet gaan leiden. Wie weet doet ze overdag inderdaad wel hele legitieme leuke dingen met haar zoontje, maar voor hetzelfde geld ligt ze inderdaad te ketsen met obscure types of haar kontje te verkopen achter CS. Niet om nou meteen van het slechtste uit te gaan, maar de dame in kwestie blinkt natuurlijk ook niet echt uit in de beste keuzes...
Natuurlijk praat ze niet meer met jou. Jij hebt haar door en bent begonnen met het stellen van (zeer redelijke) eisen aan haar. Dat wil ze helemaal niet. Ze wil zielig gevonden worden, daar bevestiging in en samen met haar gesprekspartner afgeven op instanties en de wereld.quote:Op donderdag 3 april 2014 10:26 schreef Applecreampie het volgende:
Heb dr nog steeds niet gesproken, snap ook niet zo goed waarom ze iedereen behalve mij spreekt, want ze heeft gisteren haar moeder gezien las ik op FB. Heb dr net een appje gestuurd met de vraag of ze nog leeft. Nog geen reactie, maar wil nu wel eens weten wat ze allemaal uitspookt, dus ze komt maar mooi hierheen vandaag. Want dat er iets niet klopt heb je sowieso gelijk in.
Lees deze zin zelf nog een aantal keer, en neem een beslissing!quote:Op donderdag 3 april 2014 10:26 schreef Applecreampie het volgende:
[..]
Heb dr nog steeds niet gesproken, snap ook niet zo goed waarom ze iedereen behalve mij spreekt,
Als ik dit zo lees, vraag ik me af of ze eigenlijk wel bij jou woont.quote:Op donderdag 3 april 2014 10:26 schreef Applecreampie het volgende:
[..]
Nope, ze zit niet aan de drugs. Ken haar al 10 jaar, die gebruikt echt geen drugs. Werd zelfs giftig toen ze erachter kwam dat ik blow, nee die gebruikt echt niks.
En ze heeft een vriend. Niet dat het zo'n geweldige steun is, want ze kan totaal niet bij hem terecht, maar ze is bezet, en trouw aan hem. Ik weet voor 100% zeker dat ze bij die schoolmoeders zit.
Heb dr nog steeds niet gesproken, snap ook niet zo goed waarom ze iedereen behalve mij spreekt, want ze heeft gisteren haar moeder gezien las ik op FB. Heb dr net een appje gestuurd met de vraag of ze nog leeft. Nog geen reactie, maar wil nu wel eens weten wat ze allemaal uitspookt, dus ze komt maar mooi hierheen vandaag. Want dat er iets niet klopt heb je sowieso gelijk in.
AMK melding doen.quote:Op donderdag 3 april 2014 13:42 schreef Dipkip het volgende:
Bel alsjeblieft jeugdzorg. Dat arme kind
Blijkbaar gaat het er vooral om dat de moeder gelukkig is, het kind telt niet mee. TS moet en zal grip blijven houden op het kind, anders is ze een slechte vriendinquote:Op donderdag 3 april 2014 13:42 schreef Dipkip het volgende:
Bel alsjeblieft jeugdzorg. Dat arme kind
Die gedachte kwam ook bij mij op....quote:Op donderdag 3 april 2014 10:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als ik dit zo lees, vraag ik me af of ze eigenlijk wel bij jou woont.
Dat meen ik ja.quote:Op donderdag 3 april 2014 07:54 schreef seasushi het volgende:
[..]
[..]
Als scoober dit meent, kun je haar dit aanbieden. Alles beter dan zo rondzwerven. Oss heeft vast ook wel scholen... En niet in Arnhem, maar wel gewoon een plek
Zoontje is 6. Dus die zal gewoon op school zitten.quote:Op donderdag 3 april 2014 23:07 schreef Leandra het volgende:
Als moeder uren/dagen bij anderen zit, waar is het kind dan?
Ik krijg uit het relaas van TS het idee dat moeder soms dagenlang niet bij TS thuiskomt, terwijl ze daar wel tijdelijk met haar kind onderdak heeft, en het kind zit vast niet 24/7 op school.quote:Op donderdag 3 april 2014 23:08 schreef Messina het volgende:
[..]
Zoontje is 6. Dus die zal gewoon op school zitten.
Bij d'r ouders, waar die ook moge zijn.quote:Op donderdag 3 april 2014 23:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik krijg uit het relaas van TS het idee dat moeder soms dagenlang niet bij TS thuiskomt, terwijl ze daar wel tijdelijk met haar kind onderdak heeft, en het kind zit vast niet 24/7 op school.
Als ze het goed aanpakt krijgt ze dat ook nog, met daarbij volledige vehuiskostenvergoeding van ¤ 5800.quote:Op donderdag 3 april 2014 23:33 schreef Messina het volgende:
[..]
De mevrouw in kwestie wil niks behalve zo goedkoop mogelijk, zo snel mogelijk, een woning voor zichzelf en d'r kindje. Liefst fixed door iemand anders.
Dit is geen vriendschap.... Ze misbruikt je.quote:Op donderdag 3 april 2014 10:44 schreef No.name.for.me het volgende:
[..]
Lees deze zin zelf nog een aantal keer, en neem een beslissing!
Dan maar even hard zijn en een vriendschap kwijt.
Naar mijn weten word haar kind en het kind van de schoolmoeder ter gelijk naar school gebracht. Haar zoon heeft ze altijd bij zich als hij niet op school zit.quote:Op donderdag 3 april 2014 23:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik krijg uit het relaas van TS het idee dat moeder soms dagenlang niet bij TS thuiskomt, terwijl ze daar wel tijdelijk met haar kind onderdak heeft, en het kind zit vast niet 24/7 op school.
Ik vind dat ook vreemd, aangezien mijn vriend zoiets had, ik laat een ziek iemand met kind niet op straat staan, dus ik maak een kamer in orde. Als wij geweten hadden dat ze wel bij andere mensen kon slapen hadden we dat niet aangeboden.quote:Op donderdag 3 april 2014 23:33 schreef Messina het volgende:
[..]
Bij d'r ouders, waar die ook moge zijn.
Ik snap er weinig van dat dit topic maar door blijft gaan en gaan en gaan. Die 'dodelijke ziekte' is in 99% van de gevallen alleen dodelijk zonder goede medicatie. De mevrouw in kwestie wil niks behalve zo goedkoop mogelijk, zo snel mogelijk, een woning voor zichzelf en d'r kindje. Liefst fixed door iemand anders.
Alle realistische opties worden afgewezen.
Het feit dat ze niet elke dag (of regelmatig) met dat kind bij TS op de stoep staat zegt toch genoeg? Ze heeft best plekken om heen te gaan.
Fijn dat het meeviel inderdaadquote:Op dinsdag 8 april 2014 10:19 schreef Applecreampie het volgende:
Sorry! Even niet meer aan dit topic gedacht.
Heb inderdaad met haar gepraat, en ze bleek toch meer te hebben gedaan dan verwacht. Ze heeft hulp gezocht bij Iriszorg, en een extra maatschappelijk werkster via school.
Jeugdzorg is ze echt heel fel op tegen, dus tja, kan het haar wel adviseren, ook dat een ander aan de bel kan trekken en dat het verstandiger is dat zij eerder aan die bel trekt dan een ander. Daar gaf ze me gelijk in, maar neemt liever het risico dat iemand anders belt dan dat ze eventueel haar kind kwijt raakt. Dus heb het daar maar bij gelaten toen.
Ze staat inmiddels ingeschreven bij een schoolmoeder, blijft daar ook tijdelijk wonen, heeft inmiddels ook een deel van haar spullen oververhuist.
Zij en de schoolmoeder worden beide een beetje gekort op uitkering, maar kwamen ook met de mededeling dat huurtoeslag weg zou vallen, terwijl de schoolmoeder in een ruime 1gezinswoning woont met alleen haar dochtertje. Neem aan dat er nog wel een volwassene + kind bij mag? Maar dat moet nog even uitgezocht worden. Anders wordt sparen voor eventueel particulier wel lastig.
Urgentie mag ze 8 weken op wachten, en we zien dat somber in. Ze heeft al wel meer dan de helft van het openstaande bedrag van haar oude woning overgemaakt. Dus ze krijgt in ieder geval een positieve verhuurdersverklaring.
We gaan straks langs Volshuisvestiging. Ze heeft om half 2 een afspraak en vroeg of ik mee wilde.
Tot nu toe lijkt het de goede kant op te gaan. Ze probeert in ieder geval haar best te doen. Maar merk dat ze nog steeds als kip zonder kop rond rent.
Op zich is het een goede situatie voor haar en haar zoontje. Er is ook ruimte voor hun. En het is te betalen. Alleen mijn vriendin is heel, heel erg onzeker, en ze voelt zich niet op haar gemak daar. De schoolmoeder is nogal dominant, en ze durft daar niet tegenin te gaan. Nu is dat wat betreft haar zaken regelen juist goed voor haar. Ze kan wel een schop onder d'r kont gebruiken. Maar ik hoor ook dingen dat ze onder andere maar tot 3 uur wakker blijft omdat de schoolmoeder het niet leuk vind dat ze vroeg naar bed gaat. Dat ze later op de dag hier op de bank in slaap valt. Dan kan ik me goed voorstellen dat je snel je eigen plekje wilt hebben. Maar heb haar wel meegegeven dat ze vast stabiel onderdak heeft, ze aan die onzekerheid moet werken en aan moet geven wat zij nodig heeft, want zij en haar zoon zitten daar goed, en dat kan ze niet zomaar 'verpesten' omdat ze haar mond niet opentrekt.quote:Op dinsdag 8 april 2014 10:23 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Fijn dat het meeviel inderdaadWie weet kan je haar nog een beetje helpen met de boel structureren en plannen, en komt ze er een beetje uit met die andere schoolmoeder. In principe een mooie oplossing als daar 2 alleenstaande moeders met beide 1 kind in een eensgezinswoning zitten
Als het allemaal financieel rond te breien is natuurlijk
Daar zit het probleem.quote:behalve dingen die ik niet wil.
Ik weet het. Hoe los ik dat op zonder ruzie vraag ik me af. Ik heb als enige argument dat als zij niet snel haar prioriteiten bijschaaft en aanneemt want ze aan kan nemen, zonder eisen te stellen, ze kan vertrekken. En dat is denk ik niet zo goed voor een vriendschap.quote:
Daar kan je juist vaak terecht wanneer het weer minder is en buiten het hoogseizoen. Van toeristen kunnen ze namelijk meer vangen.quote:Op woensdag 23 april 2014 07:59 schreef MevrouwPuff het volgende:
Het is goed weer, kan ze niet tijdelijk in een vakantiepark ofzo?
Verder lijkt ze helemaal niet te kruipen voor iemand, het is nooit goed. Bij jou vindt ze het een huishouden van jan steen maar de regels van die andere waren ook niet goed.
Hebben jullie nu nog een vriendschap dan? Want zo te lezen houdt je vriendin het nu goed met je omdat je onderdak en praktische hulp biedt. Verder lijkt ze je weinig te bieden en lees ik hier vooral frustratie van jouw kant.quote:Op woensdag 23 april 2014 07:58 schreef Applecreampie het volgende:
[..]
Ik weet het. Hoe los ik dat op zonder ruzie vraag ik me af. Ik heb als enige argument dat als zij niet snel haar prioriteiten bijschaaft en aanneemt want ze aan kan nemen, zonder eisen te stellen, ze kan vertrekken. En dat is denk ik niet zo goed voor een vriendschap.
Toen ze elders onderdak dacht te kunnen krijgen liet ze al niets meer van zich horen, terwijl haar vriendin (TS) zich nog steeds druk zat te maken over de situatie. Nu blijkt dat andere onderdak allemaal niet zo gunstig als ze had gehoopt en hoppa: daar is ze weer!quote:Op woensdag 23 april 2014 09:53 schreef Cat22 het volgende:
Hebben jullie nu nog een vriendschap dan? Want zo te lezen houdt je vriendin het nu goed met je omdat je onderdak en praktische hulp biedt. Verder lijkt ze je weinig te bieden en lees ik hier vooral frustratie van jouw kant.
Niet alleen dat, ook een bijzonder sterke ellende magneet. Arm zoontje.quote:Op woensdag 23 april 2014 09:59 schreef Isabeau het volgende:
In mijn oren schreeuwt dit 'profiteur'.
Tsja, dat sommige mensen maar beter geen kinderen hadden moeten krijgen is hier ook zeker van toepassing.quote:Op woensdag 23 april 2014 10:11 schreef MevrouwPuff het volgende:
Niet alleen dat, ook een bijzonder sterke ellende magneet. Arm zoontje.
Precies, "dumpen" en jeugdzorg bellen voor het kind. Mevrouw in kwestie wil niets, kan niets, weet niets.. Zo'n iemand teert op anderen zonder er zelf moeite voor te willen doen. Zo iemand is geen vriendin, zo iemand is een bloedzuiger..quote:Op woensdag 23 april 2014 09:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Toen ze elders onderdak dacht te kunnen krijgen liet ze al niets meer van zich horen, terwijl haar vriendin (TS) zich nog steeds druk zat te maken over de situatie. Nu blijkt dat andere onderdak allemaal niet zo gunstig als ze had gehoopt en hoppa: daar is ze weer!
In mijn oren schreeuwt dit 'profiteur'.
Het valt mij al heel erg op dat het altijd aan anderen ligt, en ze eerst die mensen helemaal fantastisch vind (en dan TS links laat liggen), en dan 'ineens' gebeurt er iets en moet ze weer verder. Zou dat toch ook niet een klein beetje aan de vriendin zelf liggen? Zo niet is het echt de grootste ellende magneet waar ik ooit over heb gehoord, en er komt zo af en toe wat voorbij hier op FOKquote:Op woensdag 23 april 2014 10:12 schreef Queller het volgende:
Wat een drama. Ik zie in de update zo 7 punten waar mijn nekharen van overeind gaan staan. Brrr...
Ze moet inderdaad ook gewoon eens even met haar neus op de feiten gedrukt worden. Geen cent te makken, schulden, geen (eigen) dak boven haar hoofd. Maar wel eisen hebben ten aanzien van woonruimtequote:Op woensdag 23 april 2014 12:13 schreef jajablahblah het volgende:
Zolang TS onderdak blijft bieden aan die "vriendin" zal die "vriendin" geen verantwoordelijkheid voor zichzelf nemen. Stop eens met haar troep opruimen?
Niet. Hoe eerder je inziet dat je een parasitaire vriendschap met haar hebt hoe beter.quote:Op woensdag 23 april 2014 07:58 schreef Applecreampie het volgende:
[..]
Ik weet het. Hoe los ik dat op zonder ruzie vraag ik me af.
Dat hoeft ook niet zolang er mensen zijn die het voor haar regelen.quote:Op woensdag 23 april 2014 12:17 schreef Loveless85 het volgende:Die dame snapt echt niet dat ze als de donder eens op eigen benen moet gaan staan.
Dat wil ze niet.quote:Op woensdag 23 april 2014 13:04 schreef Peter het volgende:
Informeer bij de gemeente eens naar de noodopvang?
De grotere ruzie kan je alleen vermijden door deze ruzie wel aan te gaan. Als je het telkens laat gaan dan klapt het alleen maar harder.quote:Op woensdag 23 april 2014 07:58 schreef Applecreampie het volgende:
[..]
Hoe los ik dat op zonder ruzie vraag ik me af.
Ja maar mevrouw heeft nogal een lijst aan eisen. Ze wil de beste locatie, het mooiste huisje, en dat alles zonder inschrijfduur, urgentie of financiële mogelijkhedenquote:Op woensdag 23 april 2014 17:17 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Word toch een gevalletje jeugdzorg op deze manier.
Ze valt of zit al in een financieel gat, de conclusie dat ze geen woning kan krijgen (in ieder geval niet particulier) is duidelijk dus dat valt gewoon weg als mogelijkheid, klaar.
Ze kan overigens best kans maken op een woning via sociale huur, dan moet ze vooral de pijlen richten op beneden of boven woningen.
Die zijn het minst gewild bij entree.
Ook ik heb al meerdere aanbiedingen gehad en sta volgens mij net ietsje langer ingeschreven dan haar, dus daar zal het niet perse aan liggen.
Maar ja, zij gaat maar heen en weer zonder oplossingen in het vooruitzicht.
Ze speeltje een spelletje van rekken.
Snap de angst wel, maar zo gaat het niet lukken tenzij er een wonder gebeurt, en daar geloof ik niet in.
Deze snap ik niet. Ik wil best accepteren dat het kut is daar in huis, dat ze verplicht mee moet eten (wat lijkt me dat een drama voor iemand met weinig geld en een kind om te voeden, dat terzijde) en dat ze geen privacy meer heeft.quote:Op woensdag 23 april 2014 07:43 schreef Applecreampie het volgende:
De situatie is toch flink veranderd. De schoolmoeder waar mijn vriendin bij zat deelde vorige week doodleuk mee dat ze in de schuldsanering zat. Wat voor mijn vriendin inhield dat ze extra kostgeld moest gaan betalen, en haar uitkering uit handen moest geven. Dus ze moet zich als de sodemieter daar uitschrijven.
Ja dan moet je haar het huis uitflikkeren. (voor TS bedoeld uiteraard)quote:Op woensdag 23 april 2014 17:22 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ja maar mevrouw heeft nogal een lijst aan eisen. Ze wil de beste locatie, het mooiste huisje, en dat alles zonder inschrijfduur, urgentie of financiële mogelijkheden
Ja dat weet ik ook wel. Maar ik hoop gewoon dat ik haar duidelijk kan maken dat dit zo niet werkt. Ik ben iemand die sowieso niet moeilijk doet over dingen, maar wil inderdaad niet dat er misbruik van me wordt gemaakt. Ze is de last die ze meebrengt waard, maar er is een grens, en die wil ik niet tegenkomen.quote:Op woensdag 23 april 2014 17:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ja dan moet je haar het huis uitflikkeren. (voor TS bedoeld uiteraard)
Dit loopt nergens op uit.
Eigenlijk weet TS dit ook wel, maar zit nog steeds in die fase van "begrip en medelijden".
Alleen flat en middenlagen?quote:Op woensdag 23 april 2014 17:17 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ze kan overigens best kans maken op een woning via sociale huur, dan moet ze vooral de pijlen richten op beneden of boven woningen.
Die zijn het minst gewild bij entree.
Het is totaal niet WGR en wel R&P wat ik nu zeg, maar is het wel een goed idee om in deze moeilijke situatie ook nog eens aan je minpunt te werken? Het is makkelijker en zeker niet slechter om dit door je vriend te laten zeggen, of dat samen te doen. Samen staan jullie sterker en kan je het wat duidelijker brengen.quote:Op woensdag 23 april 2014 17:38 schreef Applecreampie het volgende:
Mijn vriend heeft aangeboden met haar te praten, om te voorkomen dat het met mij escaleert. Eigenlijk heel makkelijk, maar wil het eigenlijk zelf onder ogen komen, ook om te weten hoe ze daarop reageert. We zijn geen pubers meer, dus moeten nu wel tegen een stootje of botte opmerking kunnen.
Dat wilt ze echt niet. Ze wilt haar de opvangen haar zoontje en zichzelf besparen. Vanwege nare ervaringen zelf als kind. Jeugdzorg wilt ze niet, uit angst haar kind kwijt te raken. Gemeente is ze zelf al regelmatig geweest, en verder dan urgentie komen ze niet echt. Ben niet bij de gemeete gesprekken bij geweest, dat was de schoolmoeder. De weken daarna is er niks meer gebeurd, mede omdat ze herstellende was van een herniaoperatie.quote:Op woensdag 23 april 2014 13:04 schreef Peter het volgende:
Informeer bij de gemeente eens naar de noodopvang?
Dit is de reactie op iedere zinvolle suggestie vanuit jou en vanuit dit topic, en jij weigert om in te zien dat er niets gaat veranderen zo lang mevrouw niet gedwongen wordt om haar eisen naar beneden bij te stellen. Jij moet haar gaan vertellen dat het zo niet verder kan en dat ze niets te willen heeft want anders gaat het niet gebeuren en woont ze over vijf jaar nog steeds bij jou. Succes.quote:
Ze is zo te lezen nog maar heel kort op kamers geweest, dus echt zelfstandig is ze dan niet. In combinatie met de instelling die ze vertoont kan ik me voorstellen dat ze er niet zelf uit kan komen.quote:Op woensdag 23 april 2014 17:47 schreef Peter het volgende:
Ze wil niets, alleen van anderen profiteren. Wanneer leert ze dat het zo niet werkt?
Ze is toch echt zelf in de penarie gekomen, laat haar er dan ook zelf uit komen?
Sommige mensen moeten gewoon keihard op hun bek gaan. Leren ze van.quote:Op woensdag 23 april 2014 17:50 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Ze is zo te lezen nog maar heel kort op kamers geweest, dus echt zelfstandig is ze dan niet. In combinatie met de instelling die ze vertoont kan ik me voorstellen dat ze er niet zelf uit kan komen.
Ik hoop nog steeds dat iemand (school, of iemand die dichtbij staat), een AMK melding gaat doen voor dat kindje.quote:Op woensdag 23 april 2014 17:53 schreef Messina het volgende:
[..]
Sommige mensen moeten gewoon keihard op hun bek gaan. Leren ze van.
Maar ja... Zieluuuug, ze is ziek. Zieluuuuug, ze heeft een kind.
Tsja, boohoo.
Dat is dus wat ik zie. Ze kan het volgens mij niet. Niet dat ze het niet wilt. Wil niet lullig over mijn vrienden klinken, maar ze is niet heel slim. En sinds ze moeder is, is dat alleen maar erger geworden. Ze weet perfect hoe ze voor een kindje moet zorgen, en groot moet brengen. Maar haar zaken regelen, ze vraagt zelfs aan mij of ik haar instanties op wil bellen uit haar naam omdat ze het niet durft en niet weet wat ze moet zeggen, omdat ze de helft niet snapt. Ik heb het niet gedaan, maar merk hoeveel moeite het haar kost. Daarom neem ik het haar minder kwalijk. Ik zie dat ze het probeert. Maar er moet verandering in komen. Ze is nu een paar dagen bij haar vriend, en wanneer ze terugkomt zal ik het uitvoerig en duidelijk met haar bespreken.quote:Op woensdag 23 april 2014 17:50 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Ze is zo te lezen nog maar heel kort op kamers geweest, dus echt zelfstandig is ze dan niet. In combinatie met de instelling die ze vertoont kan ik me voorstellen dat ze er niet zelf uit kan komen.
Je bent te lief of compleet gestoord. Beiden is niet goed in ieder geval.quote:
Mooi de tijd om een plan te maken.quote:Op woensdag 23 april 2014 17:55 schreef Applecreampie het volgende:
[..]
. Ze is nu een paar dagen bij haar vriend, en wanneer ze terugkomt zal ik het uitvoerig en duidelijk met haar bespreken.
Op hoop van zegen...
Als ze echt zo ongecompliceerd is, moet je het helemaal niet uitvoerig met haar bespreken, maar juist kort en krachtig. Uitvoerig komt niet over.quote:Op woensdag 23 april 2014 17:55 schreef Applecreampie het volgende:
[..]
Dat is dus wat ik zie. Ze kan het volgens mij niet. Niet dat ze het niet wilt. Wil niet lullig over mijn vrienden klinken, maar ze is niet heel slim. En sinds ze moeder is, is dat alleen maar erger geworden. Ze weet perfect hoe ze voor een kindje moet zorgen, en groot moet brengen. Maar haar zaken regelen, ze vraagt zelfs aan mij of ik haar instanties op wil bellen uit haar naam omdat ze het niet durft en niet weet wat ze moet zeggen, omdat ze de helft niet snapt. Ik heb het niet gedaan, maar merk hoeveel moeite het haar kost. Daarom neem ik het haar minder kwalijk. Ik zie dat ze het probeert. Maar er moet verandering in komen. Ze is nu een paar dagen bij haar vriend, en wanneer ze terugkomt zal ik het uitvoerig en duidelijk met haar bespreken.
Op hoop van zegen...
Er zijn genoeg mogelijkheden om niet in het riool te gaan belanden. Dat is waar dit topic over gaat.quote:Op woensdag 23 april 2014 18:45 schreef hpeopjes het volgende:
Lekker harde oordelen weer in dit topic. Voelt voor de meeste usertjes natuurlijk wel even lekker om iemand af te branden die in de goot ligt, en die het riool in dreigt te verdwijnen.
Ze hoeft helemaal niet in het riool te verdwijnen, maar ze wil niets, kan niets, etc.quote:Op woensdag 23 april 2014 18:45 schreef hpeopjes het volgende:
Lekker harde oordelen weer in dit topic. Voelt voor de meeste usertjes natuurlijk wel even lekker om iemand af te branden die in de goot ligt, en die het riool in dreigt te verdwijnen.
Stel je aan zegquote:Op woensdag 23 april 2014 18:45 schreef hpeopjes het volgende:
alleen als het een gezamenlijk kind is toch?quote:Op woensdag 23 april 2014 19:53 schreef Leandra het volgende:
Over inschrijven bij jullie: ik weet niet of je vriend en jij fiscaal partner met elkaar zijn, maar als zij zich met kind bij jullie inschrijft dan ontstaat er wel een fiscaal partnerschap met haar...
Normaal gesproken zou ik het AMK en de Jeugdzorg zo lang mogelijk buiten de deur houden, maar in dit geval kunnen ze er weinig aan verpesten.quote:Op woensdag 23 april 2014 21:01 schreef mrspoeZ het volgende:
Ik kan er niets anders van maken dan een AMKmelding adviseren.
Moeder met een belast verleden, een onbetrouwbaar netwerk (ouders, vriend, schoolmoeder), fysiek niet altijd in staat voor het kind te zorgen en geen basale veiligheid (huis, inkomen).
Het spijt me wel, ik denk dat met elke dag dat je wacht met bellen je het kind meer de stront in helpt.
Hoeft niet.quote:Op woensdag 23 april 2014 20:41 schreef Nizno het volgende:
alleen als het een gezamenlijk kind is toch?
Ik vraag me dan overigens af met wie de vriendin van TS dan fiscale partner wordt. Met TS of haar partner.quote:Voorwaarden fiscaal partnerschap
U bent fiscale partners met een huisgenoot als u aan 1 van de volgende voorwaarden voldoet:
- knip -
- U bent beiden meerderjarig en op uw adres staat ook een minderjarig kind van 1 van u beiden ingeschreven (samengesteld gezin).
Geldt deze situatie voor u? Maar verhuurt u een deel van uw woning aan degene met wie u op hetzelfde adres staat ingeschreven? Als er sprake is van verhuur op zakelijke gronden, dan bent u geen fiscale partners. U moet dan wel een schriftelijke huurovereenkomst hebben.
Nope, zelfs als je in 1 huis woont met je zus en haar minderjarige kind, dan ben je fiscaal partner met je zus.quote:Op woensdag 23 april 2014 20:41 schreef Nizno het volgende:
[..]
alleen als het een gezamenlijk kind is toch?
De regels zijn inderdaad veranderd wat betreft toeslag partner / fiscaal partner.quote:Op donderdag 24 april 2014 07:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nope, zelfs als je in 1 huis woont met je zus en haar minderjarige kind, dan ben je fiscaal partner met je zus.
Dit, je helpt op deze manier gewoon niet al denk je van wel.quote:Op woensdag 23 april 2014 21:01 schreef mrspoeZ het volgende:
Ik kan er niets anders van maken dan een AMKmelding adviseren.
Moeder met een belast verleden, een onbetrouwbaar netwerk (ouders, vriend, schoolmoeder), fysiek niet altijd in staat voor het kind te zorgen en geen basale veiligheid (huis, inkomen).
Het spijt me wel, ik denk dat met elke dag dat je wacht met bellen je het kind meer de stront in helpt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |