Haha. Je bent wel erg stellig. Zat ouders die hun kinderen 'zomaar' laten vallen, over ze heen lopen, bestelen en betrekken in hun problemen.quote:Op maandag 31 maart 2014 01:54 schreef Robuustheid het volgende:
Ieder verhaal heeft meerdere kanten.
Ouders laten hun bloedeigen kind niet zomaar vallen, zeker niet als er nog aangeboden wordt dat je vriendin bij ze kan intrekken, en 8000 euro... daar zal wel iets mee zijn.
Het is zo dat haar vader de huur niet betaalde, dit soort geintjes zijn nu al zeker 10 jaar aan de gang, en het is is weer zover gekomen dat haar vader ontzettend veel geld aan we weten nog steeds niet wat uitgeeft. Dat haar moeder dat 2 weken van te voren vertelde, en die kreeg het pas over dr hart om het mijn vriendin 48 uur van tevoren te laten weten. De ouders zijn naar hun andere dochter gegaan, waar voor mijn vriendin en zoon geen plek was. (zus is zwaar autistisch, en kan niet goed tegen het feit dat haar andere zus ''zo'n zorgenkind'' is.)quote:Op maandag 31 maart 2014 01:54 schreef Robuustheid het volgende:
Ieder verhaal heeft meerdere kanten.
Ouders laten hun bloedeigen kind niet zomaar vallen, zeker niet als er nog aangeboden wordt dat je vriendin bij ze kan intrekken, en 8000 euro... daar zal wel iets mee zijn.
Gek he, dat we niet voor iedereen gelijk een volledig ingerichte woning hebben die voldoet aan alle eisen. Het is zo makkelijk om gelijk maar weer naar de maatschappij of de overheid te wijzen.quote:
Dat is nou eenmaal de mentaliteit tegenwoordig. Zelf nergens verantwoordelijk voor zijn en altijd wijzen naar een ander.quote:Op maandag 31 maart 2014 07:07 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Gek he, dat we niet voor iedereen gelijk een volledig ingerichte woning hebben die voldoet aan alle eisen. Het is zo makkelijk om gelijk maar weer naar de maatschappij of de overheid te wijzen.
Ik begrijp dat het verhaal in de TS een woning vereist, maar dat gaat nou eenmaal niet zo snel.quote:Op maandag 31 maart 2014 07:24 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dat is nou eenmaal de mentaliteit tegenwoordig. Zelf nergens verantwoordelijk voor zijn en altijd wijzen naar een ander.
Treurnis? Ze had wat en heeft dat opgezegd omdat ze het niet goed genoeg vond. Ze had ook van uit die kamer naar wat nieuws kunnen zoeken in plaats van naar haar ouders gaan, zeker als ze blijkbaar al 10 jaar wist dat haar ouders geldproblemen hadden. Soms maak je verkeerde keuzes, helaas pindakaas.quote:
Probleem is nu, ze heeft woonruimte, bij TS. Dan is de urgentie natuurlijk lang niet zo hoog als wanneer je met je kind letterlijk op straat komt te staan.quote:Op maandag 31 maart 2014 01:07 schreef Osiris024 het volgende:
Geen urgentie ?
Ik denk dat je met een dodelijke ziekte + kind beter de Gelderlander kan bellen tegenwoordig.
Wat voor wereld leven we........
Nee klopt. Maar om dan gelijk te verwachten dat er a la minuut wat geregeld word. Daar doelde ik op.quote:Op maandag 31 maart 2014 07:35 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik begrijp dat het verhaal in de TS een woning vereist, maar dat gaat nou eenmaal niet zo snel.
Dat klopt, maar er lopen helaas heel veel van dat soort niet al te snuggere mensen rond.quote:Op maandag 31 maart 2014 08:34 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Nee klopt. Maar om dan gelijk te verwachten dat er a la minuut wat geregeld word. Daar doelde ik op.
De rede dat ze haar urgentie niet krijgt is ook omdat ze de huur van haar oude woning had opgezegd, ze moest als de sodemieter de woning terugvragen. Dat heeft ze gedaan, maar haar huurbaas vertelde toen dat ze eindafrekening, plus de nieuwe borg, de verhoogde nieuwe huur, en wat andere kosten. Totaal plaatje, 1600 euro. Wat ze gewoonweg niet in 1 keer heeft. Ze moet het toevallig uiterlijk vandaag laten weten of ze het geld had, anders is ze de kamer kwijt.quote:Op maandag 31 maart 2014 07:42 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Treurnis? Ze had wat en heeft dat opgezegd omdat ze het niet goed genoeg vond. Ze had ook van uit die kamer naar wat nieuws kunnen zoeken in plaats van naar haar ouders gaan, zeker als ze blijkbaar al 10 jaar wist dat haar ouders geldproblemen hadden. Soms maak je verkeerde keuzes, helaas pindakaas.
In ieder geval: Maar weer terug naar een kamer huren dan? Eentje zonder tig trappen?
Ik verwacht het niet, ik hoop het alleen, en vroeg me af of jullie met me mee kunnen denken, ik ben hier niet zo thuis in.quote:Op maandag 31 maart 2014 08:34 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Nee klopt. Maar om dan gelijk te verwachten dat er a la minuut wat geregeld word. Daar doelde ik op.
Nieuwe borg? Ze heeft dan toch ook nog de borg van de vorige keer weer teruggekregen? En verhoogde huur zal best wat duurder zijn, maar dat zou ze bij een andere woning waarschijnlijk ook moeten betalen. En een hoge eindafrekening en andere kosten na het opzeggen van de huur: wtf? Heeft ze alles gesloopt daarbinnen oid?quote:Op maandag 31 maart 2014 09:14 schreef Applecreampie het volgende:
[..]
De rede dat ze haar urgentie niet krijgt is ook omdat ze de huur van haar oude woning had opgezegd, ze moest als de sodemieter de woning terugvragen. Dat heeft ze gedaan, maar haar huurbaas vertelde toen dat ze eindafrekening, plus de nieuwe borg, de verhoogde nieuwe huur, en wat andere kosten. Totaal plaatje, 1600 euro. Wat ze gewoonweg niet in 1 keer heeft. Ze moet het toevallig uiterlijk vandaag laten weten of ze het geld had, anders is ze de kamer kwijt.
En dan heeft ze niet genoeg haar best gedaan volgens de gemeente om een woning te behouden. En ze ook nog eens een stomme stap heeft genomen (ze wist overigens niet dat er huurschuld was, alleen dat er altijd problemen met geld was.) en ik haar nu opvang.
Kan je dit verder uitleggen? Ik zie namelijk zelf echt niet in hoe haar ouders haar aan een dak boven haar hoofd kunnen helpen als zij zelf op straat staan. Jij wel?quote:Op maandag 31 maart 2014 00:31 schreef Applecreampie het volgende:
Haar ouders hebben haar keihard laten vallen
Dit.quote:Op maandag 31 maart 2014 09:19 schreef Nightquest777 het volgende:
[..]
Nieuwe borg? Ze heeft dan toch ook nog de borg van de vorige keer weer teruggekregen? En verhoogde huur zal best wat duurder zijn, maar dat zou ze bij een andere woning waarschijnlijk ook moeten betalen. En een hoge eindafrekening en andere kosten na het opzeggen van de huur: wtf? Heeft ze alles gesloopt daarbinnen oid?
Is je account gehackt?quote:Op maandag 31 maart 2014 09:43 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dit.
Plus dat ze blijkbaar nog een rekening daar open had staan die ze niet heeft betaald. Dit klinkt toch wel een beetje als een Tokkie familie die er een puinhoop van maakt, incl de vriendin zelf dus, en dan gaat gillen dat ze zo zielig zijn en hulp met urgentie nodig hebben.
TS doet echter net alsof vriendin het grote slachtoffer is van het leven, haar ouders (die haar geen onderdak bieden als ze zelf op straat staan) en de gemeente. Die vriendin heeft duidelijk zelf ook betalingsproblemen.
Dit.quote:Op maandag 31 maart 2014 07:24 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Dat is nou eenmaal de mentaliteit tegenwoordig. Zelf nergens verantwoordelijk voor zijn en altijd wijzen naar een ander.
quote:
Ssst. Je was op de goede weg door het zomaar opeens met mij eens te zijn. Verpest dit mooie moment nu niet.quote:Op maandag 31 maart 2014 11:49 schreef Ouder1 het volgende:
[..]![]()
Ik denk niet alleen in zwart-wit tinten zoals de meesten hier wel doen. Zo van 'alle uitkeringstrekkers zijn lui en willen niet werken'. Daar ga ik dan idd tegen in want de meerderheid van de werkelozen zijn niet zoals de vriendin van TS of haar familie.
Dat jij in je zwart-wit denkpatroon dan een kortsluiting krijgt bij de hier door jou gequote post van mij, is niet mijn probleem.
Ze kreeg inderdaad geen borg terug, de muren moesten opnieuw geschilderd worden, die waren volgekladderd met stift. Ze leefde in een klein hokje met een jong onstuimig kind. de kamer was niet afgebroken maar wel goed in geleefd.quote:Op maandag 31 maart 2014 09:43 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dit.
Plus dat ze blijkbaar nog een rekening daar open had staan die ze niet heeft betaald. Dit klinkt toch wel een beetje als een Tokkie familie die er een puinhoop van maakt, incl de vriendin zelf dus, en dan gaat gillen dat ze zo zielig zijn en hulp met urgentie nodig hebben.
TS doet echter net alsof vriendin het grote slachtoffer is van het leven, haar ouders (die haar geen onderdak bieden als ze zelf op straat staan) en de gemeente. Die vriendin heeft duidelijk zelf ook betalingsproblemen.
Ze kreeg 48 uur van tevoren te horen dat ze geen huis had. Ze hoorde het op vrijdagavond, en maandag zag ze hoe de SITA hun hele huis leeghaalde.quote:Op maandag 31 maart 2014 09:50 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Dit.
Als ik het verhaal van TS zo lees vraag ik mij af waarom die vriendin niet eerder aan de bel heeft getrokken bij diverse maatschappelijke hulpverleners en dergelijke.
Die vriendin is behalve ziek, ontzettend laks.
Nu is het te laat en is het de schuld van iedereen dat die vriendin niet geholpen kan worden.
Het aller ergste vind ik het nog wel voor dat joch van 6 die zo'n labiele moeder heeft.
Huren via de leegstandwet; antikraak en zo. Beter dan bij jou ingeschreven staan.quote:
Ze had inderdaad vooruit kunnen denken, ze had er rekening mee kunnen houden dat haar vader weer de fout inging. Maar dat heeft ze niet gedaan, ze heeft haar ouders op hun woord geloofd en vertrouwd, en is daar zonder zorgen gaan wonen. Ja dat is haar fout geweest.quote:Op maandag 31 maart 2014 13:18 schreef Ivo1985 het volgende:
Ze heeft zelf haar kamerhuur opgezegd, dus is het verwijtbaar dat ze nu geen eigen woonruimte meer heeft. Gelukkig is verwijtbaar 'dakloos' raken geen reden om urgentie te krijgen.
Misschien had je vriendin eens wat stappen vooruit moeten denken. Dan had ze nu niet zo veel ellende gehad. Intrekken bij mensen die zelf om de haverklap (financiële) problemen hebben, dat is simpelweg vragen om grotere problemen.
Overigens, hoe logisch ook, het in huis halen van mensen met problemen kan ook voor grote problemen zorgen! Zeker als je je vriendin toestemming gaat geven om zichzelf en haar zoontje in te schrijven op jouw adres. Als je vriendin schulden blijkt te hebben kan het zomaar zijn dat jij daar voor opdraait, omdat jullie nu een 'gezamenlijke huishouding' voeren. Je vriendin woont immers bij je in, ze huurt geen kamer bij jou.
En dit:quote:Op maandag 31 maart 2014 16:10 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Hoe een kind in een eenkamer woning de muren vol kan kladden met een viltstift is mij overigens een raadsel.
Lijken mij toch wel zaken om eens grondig op zoek naar professionele hulp die zich richt op het welzijn van het kind.quote:Op maandag 31 maart 2014 16:22 schreef Lienekien het volgende:
Kan ze eigenlijk nog wel voor haar kind zorgen? Wat als ze nou binnenkort weer in het ziekenhuis komt te liggen? En als ze doodgaat?
quote:Op maandag 31 maart 2014 16:03 schreef Applecreampie het volgende:
Ik zou graag adviezen willen, ipv mij het gevoel te geven dat ik en mijn vriendin worden afgezeken want ze heeft problemen..
quote:Op maandag 31 maart 2014 01:47 schreef Messina het volgende:
Korte termijn?
Vrienden, andere familie, dorpen en gehuchten in Friesland/Groningen.
quote:Op maandag 31 maart 2014 01:58 schreef Messina het volgende:
http://www.opvangatlas.nl/
Daar aankloppen.
quote:
Daar is je advies. Dat jij dit te onwaardig vindt om er verder op te reageren doet mij vermoeden dat ze straks niet écht op straat staat.quote:Op maandag 31 maart 2014 16:31 schreef Ticootje het volgende:
http://korpsarnhem.legerdesheils.nl/contact-en-routebeschrijving
Je krijgt minder als je niet een zelfstandige woning hebt.quote:Op maandag 31 maart 2014 18:17 schreef MevrouwPuff het volgende:
En als je een kamer bewoont met een uitkering moet je toch wel wat kunnen overhouden om te zoeken naar wat beters zou je denken?
Wie heeft het hier over "een volledig ingerichte woning"?quote:Op maandag 31 maart 2014 07:07 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Gek he, dat we niet voor iedereen gelijk een volledig ingerichte woning hebben die voldoet aan alle eisen. Het is zo makkelijk om gelijk maar weer naar de maatschappij of de overheid te wijzen.
Het Leger des Heils is geen optie. Ten eerste heeft die tegenwoordig ook gewoon lange wachtlijsten. Ten tweede is dat echt geen goede omgeving voor een kind. Ten derde kost een kamer bij het Leger des Heils tegenwoordig gewoon geld. Veel geld, namelijk je hele uitkering.quote:Op maandag 31 maart 2014 18:16 schreef Messina het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Daar is je advies. Dat jij dit te onwaardig vindt om er verder op te reageren doet mij vermoeden dat ze straks niet écht op straat staat.
Je verwart het recht op een woning, met het recht op huisvesting. De woningzoekende in kwestie heeft zelf haar woning opgezegd. Je kunt niet van de samenleving verwachten dat ze dan acuut een huis uit de hoge hoed toveren.quote:Op maandag 31 maart 2014 19:37 schreef hpeopjes het volgende:
Het recht op huisvesting is gewoon een grondrecht, en dat is niet voor niks.
Niet bepaald. In alle verdragen die hierover gaan, wordt gesproken van 'behoorlijke' of 'gepaste' huisvesting. D.w.z. huisvesting die past bij de gezinsituatie. Dat is dus geen garage onder een Turkenflat, of een kamertje tussen de junks bij het LdH.quote:Op maandag 31 maart 2014 19:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je verwart het recht op een woning, met het recht op huisvesting.
Dat kun je weldegelijk verwachten. En dat was vroeger ook gewoon zo, voor de jaren '90. Maar daarna is de (koop- en huur)woningmarkt dusdanig verpest, dat we er langzaam aan gewend zijn geraakt dat je eerst 10 jaar op een wachtlijst moet staan voor een pauperflatje. Langzaam maar zeker zijn we dit volkomen normaal gaan vinden. Maar dat is het helemaal niet.quote:De woningzoekende in kwestie heeft zelf haar woning opgezegd. Je kunt niet van de samenleving verwachten dat ze dan acuut een huis uit de hoge hoed toveren.
Irrelevant. Hoe mensen hun leven inrichten, moeten ze helemaal zelf weten. Zolang ze anderen er maar geen kwaad mee doen.quote:Het is een vervelend verhaal, maar waarschijnlijk missen we weer eens wat relevante informatie.
Wel degelijk relevant als je van anderen verwacht dat ze jouw probleem gaan oplossen.quote:
Advies vragen staat gewoon vrij in dit land. Het is overigens al verknipt genoeg dat dat überhaupt nodig is.quote:Op maandag 31 maart 2014 19:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wel degelijk relevant als je van anderen verwacht dat ze jouw probleem gaan oplossen.
Kraakspreekuur (ksu) van de betreffende woonplaats.. die hebben wellicht een oplossing..quote:Op maandag 31 maart 2014 19:36 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Antikraak mag niet als je er gaat wonen met een kind.
Dus die valt af.
Het gaat niet alleen om haar, maar ook om een zesjarig jochie dat naar her en der gesleept wordt. Er wordt voor minder een AMK melding gemaakt.quote:Op maandag 31 maart 2014 19:48 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Advies vragen staat gewoon vrij in dit land. Het is overigens al verknipt genoeg dat dat überhaupt nodig is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |