En dat is precies wat er kan gebeuren als het OM terecht besluit om geen rechtzaak tegen Wilders te beginnen.quote:Criminoloog en bestuurskundige Eric Bervoets vreest vooral voor de jongeren die nihilistisch worden en gaan rellen.
En toch moet je kijken naar hoe het begon. Andere groepen doen het wel goed.quote:Op vrijdag 4 april 2014 16:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:
'Marokkaan is een soort scheldwoord geworden'
De uitspraken van Geert Wilders over Marokkanen en de dood van twee Marokkaanse overvallers in Deurne heeft de sluimerende onvrede onder Marokkaanse jongeren laten toenemen. Experts maken zich ernstig zorgen, blijkt uit een rondgang van dagblad Trouw.
De Marokkaans-Nederlandse Karima Daoudi is directeur van het Bureau Maatschappelijk Herstel en Rehabilitatie dat moeilijke jongeren begeleidt. Volgens haar hebben die jongeren niets meer te verliezen en kunnen ze hun woede niet kanaliseren. ' Als ze dan ook het gevoel hebben dat de samenleving tegen ze is - zoals met Wilders en in Deurne - bestaat de kans dat ze in opstand komen met alle gevolgen van dien.'
''Marokkaan' is een soort scheldwoord geworden in Nederland door Wilders en alle negatieve publiciteit over overlast en criminaliteit', zegt een van de jongeren die Trouw sprak. Hij heeft goede diploma's, maar krijgt geen baan. 'Zelf zou ik niet zo gauw de straat op gaan, maar ik kan me heel goed voorstellen dat het een keer uit de hand loopt. Niet iedereen is bestand tegen zoveel tegenslagen.'
Criminoloog en bestuurskundige Eric Bervoets vreest vooral voor de jongeren die nihilistisch worden en gaan rellen. De kans dat het tot hevige rellen komt zoals in Londen en Parijs is volgens hem klein.
http://www.volkskrant.nl/(...)woord-geworden.dhtml
Dan gaat dat maar gebeuren. Je kan moeilijk iemand onterecht gaan vervolgen om te voorkomen dat ze gaan rellen.quote:Op vrijdag 4 april 2014 16:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En dat is precies wat er kan gebeuren als het OM terecht besluit om geen rechtzaak tegen Wilders te beginnen.
Eens.quote:Op vrijdag 4 april 2014 16:20 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
Dan gaat dat maar gebeuren. Je kan moeilijk iemand onterecht gaan vervolgen om te voorkomen dat ze gaan rellen.
Komen er rellen, dan een zero-tolerantiebeleid voeren. Beter dat nu de boel gaat exploderen dan over 10 jaar.
Vind ik ook hoor. Behalve dat ik niet op rellen zit te wachten.quote:Op vrijdag 4 april 2014 16:20 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
Dan gaat dat maar gebeuren. Je kan moeilijk iemand onterecht gaan vervolgen om te voorkomen dat ze gaan rellen.
Komen er rellen, dan een zero-tolerantiebeleid voeren. Beter dat nu de boel gaat exploderen dan over 10 jaar.
Maar zie jij het werkelijk gebeuren over dit geval? Waar baseren die experts zich op?quote:Op vrijdag 4 april 2014 16:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Vind ik ook hoor. Behalve dat ik niet op rellen zit te wachten.
Ja, het is voor iedereen duidelijk dat er grote ophef is in de Marokkaanse gemeenschap over de woorden van Wilders. Al die politici, organisaties en clubjes die oproepen massaal aangifte te gaan doen scheppen verwachtingen dat een rechter ook daadwerkelijk iets aan Wilders kan doen.quote:Op vrijdag 4 april 2014 16:35 schreef Globali het volgende:
[..]
Maar zie jij het werkelijk gebeuren over dit geval? Waar baseren die experts zich op?
Laten we eerlijk zijn. Die uitspraken van Wilders zijn voorbij. Heel veel normale Nederlanders hebben laten horen dat dat totaal belachelijk is. Marokkanen hebben laten horen dat zij blij zijn met dat anti geluid. En nu misschien een rechtszaak. Een ander ding is het geval van de juwelier. Daar kun je als Marokkaan niet echt over gaan klagen.quote:Op vrijdag 4 april 2014 16:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ja, het is voor iedereen duidelijk dat er grote ophef is in de Marokkaanse gemeenschap over de woorden van Wilders. Al die politici, organisaties en clubjes die oproepen massaal aangifte te gaan doen scheppen verwachtingen dat een rechter ook daadwerkelijk iets aan Wilders kan doen.
Als diezelfde rechters dan niet eens een zaak tegen hem beginnen, dan zal dat voor massale onrust gaan zorgen, met alle gevolgen van dien.
Het is onzin om de media de schuld te geven. Geef eerder al die belangenverenigingen de schuld die het probleem verergeren en uiteraard die demonstrerende mocroboys.quote:Op vrijdag 4 april 2014 16:38 schreef Globali het volgende:
Je kan ook problemen opwekken als experts. Als je het hangbankje van een groep uit Assen gaat verven zal men ook even boos zijn. Maak er niet meer van dan het is. En de Telegraaf speelt hier vaak een erg nare rol in valt op.
Dat laatste. Totaal niet het geval. Van minuut tot minuut was men er mee bezig. Met informatie die niet bleek te kloppen. Dát is de Telegraaf. Eerst roepen. Dan nadenken en onderzoek doen.quote:Op vrijdag 4 april 2014 16:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het is onzin om de media de schuld te geven. Geef eerder al die belangenverenigingen de schuld die het probleem verergeren en uiteraard die demonstrerende mocroboys.
De telegraaf is zelfs terughoudend sinds de hele ellende begonnen is.
Profetische woorden, lol, dat geloof je toch niet zelf?quote:Op vrijdag 4 april 2014 07:53 schreef Montagui het volgende:
[..]
Als je context wil is het misschien handing om je mening te vormen aan de hand van de daadwerkelijke speech en het interview erna?
Leuk wel die profetische woorden over de aangiftes...
Ik zit ook niet op rellen te wachten en ik ga ook ervan uit dat er nog enige beschaving is. Maar zo niet, dan liever maar meteen en met harde hand de kop in drukken. Nooit buigen, never...quote:Op vrijdag 4 april 2014 16:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Vind ik ook hoor. Behalve dat ik niet op rellen zit te wachten.
Lul toch niet zo dom man.quote:Op vrijdag 4 april 2014 17:57 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
Ik zit ook niet op rellen te wachten en ik ga ook ervan uit dat er nog enige beschaving is. Maar zo niet, dan liever maar meteen en met harde hand de kop in drukken. Nooit buigen, never...
"Geworden" ? "Moslim" is al jaren een scheldwoord.quote:Op vrijdag 4 april 2014 16:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:
'Marokkaan is een soort scheldwoord geworden'
De uitspraken van Geert Wilders over Marokkanen en de dood van twee Marokkaanse overvallers in Deurne heeft de sluimerende onvrede onder Marokkaanse jongeren laten toenemen. Experts maken zich ernstig zorgen, blijkt uit een rondgang van dagblad Trouw.
De Marokkaans-Nederlandse Karima Daoudi is directeur van het Bureau Maatschappelijk Herstel en Rehabilitatie dat moeilijke jongeren begeleidt. Volgens haar hebben die jongeren niets meer te verliezen en kunnen ze hun woede niet kanaliseren. ' Als ze dan ook het gevoel hebben dat de samenleving tegen ze is - zoals met Wilders en in Deurne - bestaat de kans dat ze in opstand komen met alle gevolgen van dien.'
''Marokkaan' is een soort scheldwoord geworden in Nederland door Wilders en alle negatieve publiciteit over overlast en criminaliteit', zegt een van de jongeren die Trouw sprak. Hij heeft goede diploma's, maar krijgt geen baan. 'Zelf zou ik niet zo gauw de straat op gaan, maar ik kan me heel goed voorstellen dat het een keer uit de hand loopt. Niet iedereen is bestand tegen zoveel tegenslagen.'
Criminoloog en bestuurskundige Eric Bervoets vreest vooral voor de jongeren die nihilistisch worden en gaan rellen. De kans dat het tot hevige rellen komt zoals in Londen en Parijs is volgens hem klein.
http://www.volkskrant.nl/(...)woord-geworden.dhtml
En terecht!quote:Op vrijdag 4 april 2014 19:30 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
"Geworden" ? "Moslim" is al jaren een scheldwoord.
Fijn dat jij er moslim van hebt gemaakt, ondanks het feit dat het artikel consequent Marokkanen noemt.quote:Op vrijdag 4 april 2014 19:30 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
"Geworden" ? "Moslim" is al jaren een scheldwoord.
quote:Op donderdag 3 april 2014 23:22 schreef Kanjer het volgende:
Jij, en je medestanders op FOK! Zijn natuurlijk totaal niet serieus te nemen.
Juist niet, dat is de PVV.quote:Jullie laten je leiden door emotie en niet door verstand
Ik ben allang klaar met die discussie joh, 2,5 week is veel te veel.quote:getuige door in iedere reactie wel een denigrerende term te gebruiken over Wilders, zwakbegaafd, psychopaat, hitler, gbl, jullie kunnen het niet laten, prima trouwens hoor, je goed recht, maar doe dan niet alsof je de discussie echt wil voeren met jullie sociale verhevenheid.
Bevolkingsgroepen tegen elkaar opzetten is alles behalve politiek bedrijven. Eerder het tegenovergestelde. Wilders speelt smerig in op de onwetendheid van het minder intelligente deel van de stemgerechtigden.quote:Iedereen begrijpt dat ze een politiek spel aan het spelen zijn, inclusief volksmennerij.
Sorry man, ik ben niet zo rood als je hier beweert. Het spijt me.quote:Haal die rode waas eens voor je ogen weg, haal diep adem en probeer het eens nuchter.
Ik word liever niet serieus genomen door iemand die denkt dat de onzin die Wilders verkondigd voor waarheid aanziet. Dat zie ik toch wel als een belediging.quote:Kunnen we jullie een stuk serieuzer nemen.
Goh, gooi er nog een cliché tegenaan.quote:Of er een rechtzaak komt? Ik weet het niet.
Komt er een veroordeling? Geen idee, we zullen het moeten afwachten met zijn allen.
Zegt meer over de mensen die alsnog op die debiel gaan stemmen.quote:Spint Wilders er garen bij? Absoluut, laatste peilingen vandaag weer een zetel erbij.
Goed, dus je kiest ervoor om in je woede te blijven hangen, prima, jouw keuze, en waarschijnlijk besef je het niet eens.quote:Op zaterdag 5 april 2014 20:36 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
[..]
Juist niet, dat is de PVV.
[..]
Ik ben allang klaar met die discussie joh, 2,5 week is veel te veel.
Over een maandje misschien weer serieus.
[..]
Bevolkingsgroepen tegen elkaar opzetten is alles behalve politiek bedrijven. Eerder het tegenovergestelde. Wilders speelt smerig in op de onwetendheid van het minder intelligente deel van de stemgerechtigden.
[..]
Sorry man, ik ben niet zo rood als je hier beweert. Het spijt me.
[..]
Ik word liever niet serieus genomen door iemand die denkt dat de onzin die Wilders verkondigd voor waarheid aanziet. Dat zie ik toch wel als een belediging.
[..]
Goh, gooi er nog een cliché tegenaan.
[..]
Zegt meer over de mensen die alsnog op die debiel gaan stemmen.
Krijg je airmiles voor iedere keer dat je het woord "superieur" gebruik?quote:Op zaterdag 5 april 2014 21:29 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Goed, dus je kiest ervoor om in je woede te blijven hangen, prima, jouw keuze, en waarschijnlijk besef je het niet eens.
Uit je hele reactie blijkt wel wat voor superieur gevoel je jezelf aanmeet, niet ongewoon voor mensen van jouw slag.
Maar blijf vooral hangen in je verbittering en woede, mijn zege heb je.
Het feit alleen al, om er 1 ding uit te halen, dat je jezelf zo hoog op de superieure ladder ziet staan is dat je 2 miljoen, and counting, Nederlanders voor debiel uitmaakt, wie is er hier de simpele van geest dan?
Het klopt inderdaad dat de harde realiteit mij niet zint. De intelligentie van een behoorlijk aantal Nederlanders laat veel te wensen over. Gelukkig zijn er nog partijen die zich sterker maken voor beter onderwijs.quote:Op zaterdag 5 april 2014 21:29 schreef Kanjer het volgende:
Goed, dus je kiest ervoor om in je woede te blijven hangen, prima, jouw keuze, en waarschijnlijk besef je het niet eens.
Superieur? Allicht.quote:Uit je hele reactie blijkt wel wat voor superieur gevoel je jezelf aanmeet, niet ongewoon voor mensen van jouw slag.
Ik ben inderdaad zo boos dat ik het nodig vindt een discussie over een uitgekauwd onderwerp te beginnen. O, wacht...quote:Maar blijf vooral hangen in je verbittering en woede, mijn zege heb je.
2 miljoen, ja? Kun jij een beetje rekenen?quote:Het feit alleen al, om er 1 ding uit te halen, dat je jezelf zo hoog op de superieure ladder ziet staan is dat je 2 miljoen, and counting, Nederlanders voor debiel uitmaakt, wie is er hier de simpele van geest dan?
En toch maar op die kortzichtige, haatzaaiende roeptoeter blijven stemmen die nog niets zinnigs heeft bereikt in zijn leven. Echt, jij weet wat je doet.quote:Hint: niet ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |