Het is niet Daniël die er voor kiest hem in de pits terug te duwen en/of die te vroeg wegrijdt. Doen dan het team een straf opleggen (d.m.v. een time/plaats penalty als het gaat om de constructeurspunten).quote:Op zondag 30 maart 2014 14:07 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Helemaal niet zwaar, ze mogen daar blij zijn dat ze geen race schorsing hebben gekregen na het incident in Duitsland vorig jaar bij precies hetzelfde team.
Dat weet je niet, volgens mij moeten de monteurs een ready-knop indrukken op de wheelgun als ze klaar zijn. Aan de reactie van de monteur te zien lijkt het me niet dat ie ready heeft gedrukt en Daniel gewoon wegreed zodra die wheelhun uit het wiel ging.quote:Op zondag 30 maart 2014 14:09 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Het is niet Daniël die er voor kiest hem in de pits terug te duwen en/of die te vroeg wegrijdt. Doen dan het team een straf opleggen (d.m.v. een time/plaats penalty als het gaat om de constructeurspunten).
Aan de voorkant staat er toch ook eentje die aangeeft of er weggereden kan worden? En die gaf dat aan volgens mij.quote:Op zondag 30 maart 2014 14:19 schreef Fer het volgende:
[..]
Dat weet je niet, volgens mij moeten de monteurs een ready-knop indrukken op de wheelgun als ze klaar zijn. Aan de reactie van de monteur te zien lijkt het me niet dat ie ready heeft gedrukt en Daniel gewoon wegreed zodra die wheelhun uit het wiel ging.
wat is daarquote:Op zondag 30 maart 2014 15:11 schreef Nattekat het volgende:
2 strafpunten voor Bianchi en Magnussen.
En:
[ afbeelding ]
Het feit dat ie geen helm droegquote:Op zondag 30 maart 2014 15:17 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
wat is daaraan? een helm is zeker wel belangrijk, kijk maar naar die ene gast die een band tegen z'n hoofd kreeg..
In de herhaling was te zien dat het rode stoplicht uitging. Niet de schuld van Ricciardo dus.quote:Op zondag 30 maart 2014 14:19 schreef Fer het volgende:
[..]
Dat weet je niet, volgens mij moeten de monteurs een ready-knop indrukken op de wheelgun als ze klaar zijn. Aan de reactie van de monteur te zien lijkt het me niet dat ie ready heeft gedrukt en Daniel gewoon wegreed zodra die wheelhun uit het wiel ging.
Daarom is een coureursstraf voor Ricciardo ook zo vreemd. Beter zou het zijn om Red Bull bijvoorbeeld strafpunten in het constructeurskampioenschap te geven, naast een stevige boete.quote:Op zondag 30 maart 2014 15:27 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
In de herhaling was te zien dat het rode stoplicht uitging. Niet de schuld van Ricciardo dus.
Het blijft toch een teamsport, geldboetes hebben eigenlijk weinig zin, posities wel. Als je team je bijvoorbeeld met teveel benzine laat rijden ben je toch als rijder de pineut.quote:Op zondag 30 maart 2014 15:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Daarom is een coureursstraf voor Ricciardo ook zo vreemd. Beter zou het zijn om Red Bull bijvoorbeeld strafpunten in het constructeurskampioenschap te geven, naast een stevige boete.
Zoals hierboven al is gezegd: Ricciardo is nu 3x gestraft voor 1 incident. Erg overdreven, aangezien het niet zijn fout is.quote:Op zondag 30 maart 2014 16:15 schreef Fer het volgende:
[..]
Het blijft toch een teamsport, geldboetes hebben eigenlijk weinig zin, posities wel. Als je team je bijvoorbeeld met teveel benzine laat rijden ben je toch als rijder de pineut.
2x dat zijn pitstop lang duurde was geen straf, maar een gevolg van het incident. Dit 10 plaatsen terug is wel overdreven imo. De stop and go een logisch gevolg van de screwup in de pits.quote:Op zondag 30 maart 2014 18:07 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Zoals hierboven al is gezegd: Ricciardo is nu 3x gestraft voor 1 incident. Erg overdreven, aangezien het niet zijn fout is.
Het is geen officiële straf inderdaad, maar wel pech (buiten zijn schuld). Daarom vind ik het belachelijk om daar nog 2x straf aan toe te voegen. 1x was voldoende geweest. Kan me ook niet herinneren dat zoiets eerder is gebeurd: een straf tijdens de race én nog een na de race? Weet iemand dat?quote:Op zondag 30 maart 2014 18:10 schreef Wombcat het volgende:
[..]
2x dat zijn pitstop lang duurde was geen straf, maar een gevolg van het incident.
Als hij niet afgerekend mag worden op fouten van zijn team in deze teamsport, dan moet hij in het vervolg maar zelf zijn banden gaan verwisselen.quote:Op zondag 30 maart 2014 14:09 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Het is niet Daniël die er voor kiest hem in de pits terug te duwen en/of die te vroeg wegrijdt. Doen dan het team een straf opleggen (d.m.v. een time/plaats penalty als het gaat om de constructeurspunten).
Heeft 'ie tijdens de race dan wel de stop and go gedaan?quote:Op zondag 30 maart 2014 18:14 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Het is geen officiële straf inderdaad, maar wel pech (buiten zijn schuld). Daarom vind ik het belachelijk om daar nog 2x straf aan toe te voegen. 1x was voldoende geweest. Kan me ook niet herinneren dat zoiets eerder is gebeurd: een straf tijdens de race én nog een na de race? Weet iemand dat?
Er is geen onderscheid tussen enerzijds de coureur en anderzijds het team. De coureur is onderdeel van het team. Het is een teamsport.quote:Op zondag 30 maart 2014 18:07 schreef 4-elements het volgende:
Zoals hierboven al is gezegd: Ricciardo is nu 3x gestraft voor 1 incident. Erg overdreven, aangezien het niet zijn fout is.
Hij is niet gefinisht, dan maakt het niet uit.quote:Op zondag 30 maart 2014 18:34 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Heeft 'ie tijdens de race dan wel de stop and go gedaan?
Ik doelde er eigenlijk op dat als je tijdens de race er niet meer aan toe komt om de stop&go te doen, je straf dan een gridstraf wordt voor de volgende race. Maar inmiddels heb ik al gevonden dat in het nieuwe reglement de standaard straf voor een unsafe release een gridstraf is, en als de coureur kan doorrijden na de unsafe release de stewards nog een stop and go opleggen. Kortom: de straf staat gewoon in het reglement.quote:Op zondag 30 maart 2014 20:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hij is niet gefinisht, dan maakt het niet uit.
volgens mij welquote:Op zondag 30 maart 2014 18:34 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Heeft 'ie tijdens de race dan wel de stop and go gedaan?
In feiten wel, omdath ij nog een keer binnen kwam, maar dat was eigenlijk om uit te vallen dus ik snap wel dat de gridstraf logisch is.quote:Op zondag 30 maart 2014 18:34 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Heeft 'ie tijdens de race dan wel de stop and go gedaan?
Ik was achter de tv aan het kijken zonder computer, maar wat wilde je me zeggen?quote:Op zondag 30 maart 2014 10:37 schreef Nober het volgende:
Williams valt wel tegen aangezien ze kunnen winnen, waar is opreis?
Echt lastig maakte hij het mercedes niet, maar kon toch als enige even aanhaken bij Nico (die nog een maatje minder was dan Ham). Ik blijf ook bij wat ik voor de race heb gezegdquote:Op zaterdag 29 maart 2014 22:35 schreef opreis het volgende:
Gelukkig is Vettel er nog steeds om het mercedes lastig te maken, ik denk dat er verder niemand aan Ham of Ros kan tippen om het moment, Mclaren zou het misschien ook kunnen maar missen een echte top coureur en de ferrari acht ik net een fractie te langzaam. Williams lijkt ook een goede auto te hebben maar Massa en Bottas zijn niet echt in staat om het maximale eruit te halen.
En Hulkenberg verdient wat mij betreft echt een kans bij een top team.
Fris onze geheugens eens op danquote:Op zondag 30 maart 2014 21:38 schreef opreis het volgende:
Ik blijf ook bij wat ik voor de race heb gezegd
Ow crap, ik had misschien minder bier moeten drinken vanmiddagquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |