abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138319071
quote:
DEURNE - Bij een overval op juwelier Goldies in de Milhezerweg in Deurne zijn vrijdag aan het einde van de middag twee doden gevallen. Een persoon is gewond geraakt.

Het is nog niet duidelijk wat er precies is gebeurd. De straat is afgezet en staat vol met politie. Naast ambulances is ook een traumahelikopter opgeroepen.

'Eigenaar deinst niet terug'
Een van de buurtbewoners die tegenover de juwelier woont, zegt de eigenaar te kennen als een man die niet snel terugdeinst. "De hele straat is hier afgezet door de politie. Ik zag een gewond iemand naar buiten komen, maar ik heb geen schoten gehoord. " Meerdere getuigen melden dat ze de eigenaar na de overval hebben zien lopen.

Bij juwelier Goldies kan je als bezoeker niet zomaar binnenkomen. Je moet aanbellen waarna je wordt binnengelaten. Bron.

http://www.dichtbij.nl/ei(...)juwelier-deurne.aspx

Hier verder.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_138319120
Ik kan ze wel begrijpen.

Voordat bekend was dat Marina mogelijk een 'heldin' was, zonder de feiten te kennen (en zelfs dat is op dit moment nog niet duidelijk) werd zij al als held bestempeld door veel te veel medelanders.

De enige feiten die op dat moment bekend waren waren:

Er is een overval gepleegd.
Er zijn 2 doden.
Er is geschoten.

Op basis daarvan al iemand als 'held' bestempelen vind ik aardig voorbarig....

Maar om dan pas als bekend is dat het om een Marokkaan gaat (of meerdere) én bekend is dat Marina mogelijk wél een heldin is je ongenoegen op deze manier uiten (zie protest) dan ben je punt 1 te laat en punt 2 bevestig je het vooroordeel van veel medelanders. Je bent dan net zo erg als destijds bij het voorval van de achteruitrijdende mevrouw die óók in haar recht stond.
  zondag 30 maart 2014 @ 03:41:54 #3
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_138319130
Kan nog leuk worden als we voor eigen rechter spelen oogluikend gaan toestaan/toejuichen
pi_138319143
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 03:41 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Kan nog leuk worden als we voor eigen rechter spelen oogluikend gaan toestaan/toejuichen
Zelfverdediging staat gewoon in de wet.
pi_138319154
Geen idee wat er precies gebeurd is vind ik de betoging tegen de juweliers vrouw een beetje overdreven. Ook vind ik het overdreven om de vrouw als held te bestempelen. Ben het wel er mee eens dat de vrouw in kwestie van mij echt niet in voorarrest hoeft te zitten. Gewoon een onderzoek afwachten, alles grondig onderzoeken tot uiteindelijk het resultaat daar is en de rechter mag dan bepalen of er iemand schuldig is. Daarbij neemt de rechter mee dat de overvallers een groot deel van zijn rechten heeft verkwanseld door een overval te plegen.
pi_138319175
quote:
Dat laatste woordje 'toejuigen' stoort mij dus. Hiermee verwijzend naar de 1e 24 uurige 'heldin' reacties.

Dan denk ik..."denk es na voordat je je onderbuik laat praten".

Uiteindelijk kan men best gelijk hebben, maar op zo'n pril moment? Tsk tsk....
  zondag 30 maart 2014 @ 04:05:20 #7
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_138319198
quote:
Dat hele gelul 'voor eigen rechter spelen' misbruiken voor zelfverdediging bij inbraak of overvallen. :')

Ik ben absoluut tegen eigenrichting, maar bij zo'n geval moet je die inbrekers gewoon kunnen afknallen.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_138319204
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  zondag 30 maart 2014 @ 04:08:43 #9
358523 IkStampOpTacos
pi_138319214
quote:
Ah, het waren dus Marokkanen of zoiets. :') Typisch, je verwacht het niet.
-
pi_138319215
Tja, met een normale baan gebeurd het niet. Raar he. Pwned.
  zondag 30 maart 2014 @ 04:13:12 #11
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_138319226
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 04:05 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Dat hele gelul 'voor eigen rechter spelen' misbruiken voor zelfverdediging bij inbraak of overvallen. :')

Ik ben absoluut tegen eigenrichting, maar bij zo'n geval moet je die inbrekers gewoon kunnen afknallen.
Hier ben ik het gewoon mee eens. Alsof je eerst even rustig gaat nadenken over wat wel of niet kan, als juwelier. Als mensen jou dwingen je instinct te gebruiken, dan gebruik je dat.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_138319238
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 03:49 schreef MakkieR het volgende:
Geen idee wat er precies gebeurd is vind ik de betoging tegen de juweliers vrouw een beetje overdreven. Ook vind ik het overdreven om de vrouw als held te bestempelen. Ben het wel er mee eens dat de vrouw in kwestie van mij echt niet in voorarrest hoeft te zitten. Gewoon een onderzoek afwachten, alles grondig onderzoeken tot uiteindelijk het resultaat daar is en de rechter mag dan bepalen of er iemand schuldig is. Daarbij neemt de rechter mee dat de overvallers een groot deel van zijn rechten heeft verkwanseld door een overval te plegen.
Uiteraard gaat er nog wel veroordeling voor verboden wapenbezit volgen.
  zondag 30 maart 2014 @ 04:17:46 #13
358523 IkStampOpTacos
pi_138319240
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 04:13 schreef Strani het volgende:

[..]

Hier ben ik het gewoon mee eens. Alsof je eerst even rustig gaat nadenken over wat wel of niet kan, als juwelier. Als mensen jou dwingen je instinct te gebruiken, dan gebruik je dat.
Exact. Als iemand jou overvalt en jij hebt jouw shotgun achter de toonbank, dan knal je die paupers gewoon overhoop.

Typisch geval van risico van het vak. Dan kan je wel 100 excuses verzinnen over dat het disproportioneel is of onnodig, maar als die gozer niet gaan overvallen zou er ook niks aan de hand zijn.
-
  zondag 30 maart 2014 @ 04:18:25 #14
358523 IkStampOpTacos
pi_138319242
quote:
3s.gif Op zondag 30 maart 2014 04:16 schreef schvvmert het volgende:

[..]

Waarom zou ze geen vergunning bezitten dan? Kan toch gewoon dat ze wel een vergunning had?
-
pi_138319248
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 04:17 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Exact. Als iemand jou overvalt en jij hebt jouw shotgun achter de toonbank, dan knal je die paupers gewoon overhoop.

Typisch geval van risico van het vak. Dan kan je wel 100 excuses verzinnen over dat het disproportioneel is of onnodig, maar als die gozer niet gaan overvallen zou er ook niks aan de hand zijn.
Welk risico van het vak? Ben je wel snugger
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_138319249
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 04:18 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Waarom zou ze geen vergunning bezitten dan? Kan toch gewoon dat ze wel een vergunning had?
Volgens de media niet.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_138319255
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 04:18 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Meeste wapens zijn in bezit zonder vergunning.
Kost nogal wat moeite en je moet lid zijn van vereniging.
pi_138319275
quote:
3s.gif Op zondag 30 maart 2014 04:16 schreef schvvmert het volgende:

[..]

Ik denk dat een eigenaresse van een juwelierszaak wel een wapenvergunning heeft. En zo niet dan is het immers ook maar een formele kwestie. (immers Tristan van der Vlis had ook een wapenvergunning dus hoeveel zegt dat...) Als je in een nood situatie zit en je hebt een wapen bij de hand. lijkt me het beste niet na te denken en te schieten om te doden. Levende roofovervallers kunnen vaak achteraf veel meer ellende veroorzaken, dan wanneer ze morsdood zijn. Denk aan al de letselschade dat betaald moet worden, mocht de rechter de overvaller onverwacht als slachtoffer aanwijzen.
  zondag 30 maart 2014 @ 04:28:19 #19
358523 IkStampOpTacos
pi_138319279
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 04:20 schreef Soury het volgende:

[..]

Welk risico van het vak? Ben je wel snugger
Ik zou mijzelf wel als 'snugger' beschouwen ja. Risico van het vak is dat je neergeschoten kan worden al je mensen met geweld van geld en waardevolle bezittingen probeert te beroven.
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 04:20 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Volgens de media niet.
Niet bepaald betrouwbaar.
quote:
2s.gif Op zondag 30 maart 2014 04:22 schreef schvvmert het volgende:

[..]

Meeste wapens zijn in bezit zonder vergunning.
Kost nogal wat moeite en je moet lid zijn van vereniging.
Kan zijn. Mijn oom had ook meerder wapens zonder vergunning waar ik regelmatig meet schiet/schoot.
Hoeft niet altijd zo te zijn natuurlijk.
-
pi_138319290
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 04:28 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ik zou mijzelf wel als 'snugger' beschouwen ja. Risico van het vak is dat je neergeschoten kan worden al je mensen met geweld van geld en waardevolle bezittingen probeert te beroven.

[..]

[..]

Kan zijn. Mijn oom had ook meerder wapens zonder vergunning waar ik regelmatig meet schiet/schoot.
Het vak van juwelier is dus dom en je lokt het uit :D
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  zondag 30 maart 2014 @ 04:31:17 #21
358523 IkStampOpTacos
pi_138319293
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 04:30 schreef Soury het volgende:

[..]

Waar heb jij het over?
-
pi_138319298
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 04:31 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Waar heb jij het over?
Dat dacht ik ook bij jou post
  zondag 30 maart 2014 @ 04:33:50 #23
358523 IkStampOpTacos
pi_138319303
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 04:32 schreef Soury het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook bij jou post
Juist...

Ik heb het over crimineeltjes die worden afgeschoten. Dat risico nemen ze zelf.
-
pi_138319306
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 04:27 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ik denk dat een eigenaresse van een juwelierszaak wel een wapenvergunning heeft. En zo niet dan is het immers ook maar een formele kwestie. (immers Tristan van der Vlis had ook een wapenvergunning dus hoeveel zegt dat...) Als je in een nood situatie zit en je hebt een wapen bij de hand. lijkt me het beste niet na te denken en te schieten om te doden. Levende roofovervallers kunnen vaak achteraf veel meer ellende veroorzaken, dan wanneer ze morsdood zijn. Denk aan al de letselschade dat betaald moet worden, mocht de rechter de overvaller onverwacht als slachtoffer aanwijzen.
Volgens OM berichtgeving is het nog niet bekend wie er geschoten heeft en of er wapenvergunning is.
Het lijkt erop dat de vrouw schutter was en wapen zonder vergunning.
Wel knap overigens om ze zo goed te raken 2x.
pi_138319309
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 04:28 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

[..]

[..]

Laten we er maar even vanuit gaan dat de media in dit geval gewoon te vertrouwen is. Maar de media kan zich inderdaad ook vergist hebben.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
  zondag 30 maart 2014 @ 04:36:23 #26
358523 IkStampOpTacos
pi_138319310
quote:
2s.gif Op zondag 30 maart 2014 04:35 schreef schvvmert het volgende:

[..]

Volgens OM berichtgeving is het nog niet bekend wie er geschoten heeft en of er wapenvergunning is.
Elke dag paar uurtjes cod spelen toch. :)
-
pi_138319311
quote:
2s.gif Op zondag 30 maart 2014 04:35 schreef schvvmert het volgende:

[..]

In een pistool zitten meestal 6 kogels toch? Denk eerder dat ze gewoon haar magazijn geleegd heeft.
  zondag 30 maart 2014 @ 04:36:58 #28
358523 IkStampOpTacos
pi_138319313
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 04:36 schreef tofastTG het volgende:

[..]

In een pistool zitten meestal 6 kogels toch? Denk eerder dat ze gewoon haar magazijn geleegd heeft.
6? Eerder het dubbele minimaal.
-
pi_138319316
quote:

[..]

Dan nog was het aardig effectief, die overvallers hadden ook pistool toch?
pi_138319320
quote:

[..]

Als je een wapen hebt, dan moet je hem ook zo goed mogelijk gebruiken. Anders kun je net zo goed zonder wapen op je juwelierszaak afstormen, al lijkt me dat niet zo snugger ;)
pi_138319322
quote:
3s.gif Op zondag 30 maart 2014 04:37 schreef schvvmert het volgende:

[..]

Dat moet nog blijken.
pi_138319323
Het gaat niet in je koude kleren zitten om 2 man overhoop te knallen ook al zijn het overvallers.
pi_138319326
quote:
3s.gif Op zondag 30 maart 2014 04:37 schreef schvvmert het volgende:

[..]

Als jij de overvallers kunt verassen door 12 kogels vanuit de zijkant in hun lichaam kunt stoppen. Maar dat blijven natuurlijk speculaties.
pi_138319329
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 04:39 schreef Soury het volgende:

[..]

Dat moet nog blijken.
Een juwelier overvallen zonder wapen, hmm kun je dat misschien even uitleggen?
pi_138319335
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 04:40 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Een juwelier overvallen zonder wapen, hmm kun je dat misschien even uitleggen?
Nee eigenlijk niet, en ook niet wat er heeft afgespeeld :N
  zondag 30 maart 2014 @ 04:53:29 #36
358523 IkStampOpTacos
pi_138319365
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 04:40 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Als jij de overvallers kunt verassen door 12 kogels vanuit de zijkant in hun lichaam kunt stoppen. Maar dat blijven natuurlijk speculaties.
juist :?
-
pi_138319373
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 04:53 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

juist :?
Die vrouw hoeft toch geen ultieme training gehad te hebben om een magazijn leeg te schieten op twee overvallers? Zo bijzonder is het toch niet, als je de overvallers maar kunt verassen? Lijkt mij dan. En ik kan me goed voorstellen dat als je niet getraind bent je in zo'n situatie gewoon je magazijn leegt terwijl je van links naar rechts beweegt ofzo... Oa. door de adrenaline kun je gekke dingen doen. Bovendien, hoe lang duur het leegschieten van een pistool als je de overvallers weer te verassen hebben ze dan nog kans om te reageren?
Dit staat overigens helemaal los van de gevolgen voor de mevrouw, het ging mij hier puur om de effectiviteit etc.
  zondag 30 maart 2014 @ 04:59:43 #38
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_138319401
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 04:55 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Die vrouw hoeft toch geen ultieme training gehad te hebben om een magazijn leeg te schieten op twee overvallers? Zo bijzonder is het toch niet, als je de overvallers maar kunt verassen? Lijkt mij dan.
Dit staat overigens helemaal los van de gevolgen voor de mevrouw, het ging mij hier puur om de effectiviteit etc.
Er schijnt een worsteling te hebben plaats gevonden.
laten we zeggen manlief worstelt met 2 overvallers die, mogelijkerwijs, gewapend zijn.
Vrouw opent vuur in doodsangst om haar man, daarbij raakt zij ook per ongeluk haar man. (wat heel goed mogelijk is met een aantal bewegende mensen voor je)
Toch lijkt het mij dat ze training moet hebben gehad in het bedienen van het wapen. (of ze moet ontzettend mazzel hebben gehad om precies raak te schieten)
Dat zij vrijgelaten is duid er op dat de recherche de zaak heeft bekeken, mede via de camrea's, en geconcludeerd heeft dat noodweer gerechtvaardigd was in deze situatie.
Wat moet je er nu meer van maken?
pi_138319423
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 04:59 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Er schijnt een worsteling te hebben plaats gevonden.
laten we zeggen manlief worstelt met 2 overvallers die, mogelijkerwijs, gewapend zijn.
Vrouw opent vuur in doodsangst om haar man, daarbij raakt zij ook per ongeluk haar man. (wat heel goed mogelijk is met een aantal bewegende mensen voor je)
Toch lijkt het mij dat ze training moet hebben gehad in het bedienen van het wapen. (of ze moet ontzettend mazzel hebben gehad om precies raak te schieten)
Dat zij vrijgelaten is duid er op dat de recherche de zaak heeft bekeken, mede via de camrea's, en geconcludeerd heeft dat noodweer gerechtvaardigd was in deze situatie.
Wat moet je er nu meer van maken?
Ik maak er toch ook helemaal niet meer of minder van? :{ Alleen hebben de overvallers volgens mij(meen zoiets gehoord te hebben in de media) de man in de hand geschoten, vergeet ook niet dat zij achteraf pas naar de zaak is gekomen(ze kwam van hun woonhuis in de buurt) Ze zal de overvallers dus ook waarschijnlijk hebben kunnen verassen.
Met andere woorden, volgens mij heeft deze mevrouw helemaal niet extreem getraind hoeven zijn. Ze heeft natuurlijk wel basale kennis gehad over de bediening, dat dan weer wel.
Het feit dat de vrouw is vrijgelaten versterkt dit toch alleen maar? Als het hier bleek te gaan om een getrainde schutter(lid van een vereniging) die op een super effectieve("headshot") manier de overvallers onschadelijk maakt denk ik dat men minder snel is met het vrijlaten.

[ Bericht 3% gewijzigd door tofastTG op 30-03-2014 05:12:30 ]
pi_138319518
Ah. De vrouw was al in de zaak. Ervan uitgaande dat zij de schoten heeft gelost lijkt me sprake van noodweer(exces). De exacte toedracht maakt dan al niet eens zo gek veel uit. Op het onwaarschijnlijke scenario na dat de overvallers zich hadden overgegeven en afstand hadden gedaan van hun wapens.
pi_138319522
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 05:05 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Ik maak er toch ook helemaal niet meer of minder van? :{ Alleen hebben de overvallers volgens mij(meen zoiets gehoord te hebben in de media) de man in de hand geschoten, vergeet ook niet dat zij achteraf pas naar de zaak is gekomen(ze kwam van hun woonhuis in de buurt) Ze zal de overvallers dus ook waarschijnlijk hebben kunnen verassen.
Met andere woorden, volgens mij heeft deze mevrouw helemaal niet extreem getraind hoeven zijn. Ze heeft natuurlijk wel basale kennis gehad over de bediening, dat dan weer wel.
Het feit dat de vrouw is vrijgelaten versterkt dit toch alleen maar? Als het hier bleek te gaan om een getrainde schutter(lid van een vereniging) die op een super effectieve("headshot") manier de overvallers onschadelijk maakt denk ik dat men minder snel is met het vrijlaten.
Ze is niet vrijgelaten. Het is een nieuwe beleidsregel van het OM. Ingevoerd door Teeven, je weet wel; die enge man die door heel fok gehaat wordt. Het komt er op neer dat bij inbraak, overval, etc, ervan uit wordt gegaan dat er sprake is van noodweer tenzij anders blijkt. Het slachtoffer is formeel wel een verdachte, maar wordt in tegenstelling tot het verleden niet meer afgevoerd.
pi_138319525
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 05:46 schreef nikk het volgende:
door Teeven, je weet wel; die enge man die door heel fok gehaat wordt
en terecht.
pi_138319527
quote:
14s.gif Op zondag 30 maart 2014 05:48 schreef Nemephis het volgende:

[..]

en terecht.
:')
pi_138319549
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 04:30 schreef Soury het volgende:

[..]

Misplaatste grap in dit topic. Het vak juwelier uitoefenen is gewoon een erkend beroep en niet in strijd met de wet. Inbreken bij een juwelier en hem vervolgens bestelen en bedreigen is wel degelijk strafbaar. Niet zomaar een overtreding zoals door rood licht rijden, maar gewoon een zwaar misdrijf. Als je je schuldig gaat maken aan dat soort zaken dan weet je dat je het risico loopt gepakt te worden en dat je slachtoffers (inderdaad de juwelier + vrouw zijn slachtoffer in dit verhaal) uit paniek zich kunnen gaan verweren.

Het is hetzelfde als je op het schoolplein staat en je wilt iemand z'n knikkers jatten, stel het is je gelukt bij een paar jongens van groep 5 maar als je het bij iemand van groep 8 probeert slaat hij je neer. Dat zeg jij toch ook: "'Eigen schuld, dikke bult''

Voor eigen rechter spelen is nooit goed, maar als dit is gebeurd in ''the heat of the moment'' uit zelfverdediging dan moet de juwelier en z'n vrouw vrijgesproken worden en vind ik hun actie buitengewoon dapper en heldhaftig.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_138319567
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 06:09 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Voor eigen rechter spelen is nooit goed, maar als dit is gebeurd in ''the heat of the moment'' uit zelfverdediging dan moet de juwelier en z'n vrouw vrijgesproken worden en vind ik hun actie buitengewoon dapper en heldhaftig.
Uit zelfverdediging (en bij noodweerexces zelfs een stap verder dan dat), en niet uit een soort "stand your ground"-achtige overweging. Voor eigen rechter spelen mag domweg niet, er is geen maar.
pi_138319580
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 06:26 schreef nikk het volgende:

[..]

Uit zelfverdediging (en bij noodweerexces zelfs een stap verder dan dat), en niet uit een soort "stand your ground"-achtige overweging. Voor eigen rechter spelen mag domweg niet, er is geen maar.
Er is dus wel een maar, namelijk zelfverdediging, of spreek je jezelf nu tegen?
pi_138319589
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 06:42 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Er is dus wel een maar, namelijk zelfverdediging, of spreek je jezelf nu tegen?
Zelfverdediging is niet voor eigen rechter spelen. Voor eigen rechter spelen betekent dat je het recht in eigen hand neemt, wanneer je noodweer gebruikt is er sprake van overmacht en/of dwang.

[ Bericht 11% gewijzigd door nikk op 30-03-2014 06:52:33 ]
pi_138319597
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 06:47 schreef nikk het volgende:

[..]

Zelfverdediging is niet voor eigen rechter spelen.
Dat hangt er dus vanaf in hoeverre de grenzen van de noodzakelijke zelfverdediging zijn overschreden.
  zondag 30 maart 2014 @ 07:45:17 #49
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_138319653
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 05:05 schreef tofastTG het volgende:

[..]

zij was al in de zaak aanwezig, samen met haar man
pi_138319680
Die spandoeken, :').
pi_138319713
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 06:47 schreef nikk het volgende:

[..]

Zelfverdediging is niet voor eigen rechter spelen. Voor eigen rechter spelen betekent dat je het recht in eigen hand neemt, wanneer je noodweer gebruikt is er sprake van overmacht en/of dwang.
En terecht. En als niet duidelijk wordt wat er precies gebeurde mag het slachtoffer dat beroofd werd altijd het voordeel van de twijfel krijgen van mij. Dan heeft diegene misschien wel een moord begaan maar draai de bewijslast dan maar om en laat ze aantonen dat die jongens op het moment van de schoten duidelijk weerloos/ongevaarlijk/uitgeschakeld waren en dat de schutter dat had moeten weten.
pi_138319728
Stomme vraag misschien, maar mocht ze inderdaad geen wapenvergunning hebben, veranderd dat eigenlijk nog wat aan deze zaak zelf? Of wordt dat behandeld als een apart strafbaar feit (verboden wapenbezit, gebruik van verboden vuurwapen oid)?
pi_138319733
quote:
5s.gif Op zondag 30 maart 2014 08:17 schreef Qi1 het volgende:
Stomme vraag misschien, maar mocht ze inderdaad geen wapenvergunning hebben, veranderd dat eigenlijk nog wat aan deze zaak zelf? Of wordt dat behandeld als een apart strafbaar feit (verboden wapenbezit)?
Dat wordt apart behandeld schijnbaar.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_138319735
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 18:44 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Maakt juridisch in ieder geval geen schijn van kans, daar het in het geval van noodweer moet gaan om een [b]wederrechtelijke[b] aanranding. Je kan je niet rechtmatig verdedigen tegen noodweer (zeker niet anticiperend), omdat de noodweer per definitie tegen een wederrechtelijke gedraging gericht is met het oogmerk deze te staken.
waar ik in een vorig topic op doelde is dat ik beetje bang ben voor een escalatie van geweld bij overvallen.
De gemiddelde overvallen heeft (gok ik) nauwelijks meer dan VMBO en gaat niet vooraf zijn juridische mogelijkheden napluizen.
Als een overvaller rekening gaat houden met grof verzet met ene schietwapen gaat hij misschien ook zelf sneller schieten (omdat hij geld wil en zelf ook overlevingsdrang heeft zoals ieder mens).
Een advocaat gaat daar achteraf misschien een verhaaltje omheen maken, maar dat maakt een eventueel slachtoffer niet minder dood.
pi_138319748
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 08:18 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Dat wordt apart behandeld schijnbaar.
Wel paradoxaal eigenlijk. Dan zou ze dus vrijgesproken kunnen worden van moord, maar vervolgens veroordeeld kunnen worden voor wapenbezit en gebruik. En dus alsnog voor het schieten op mensen.
  zondag 30 maart 2014 @ 08:26:04 #56
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_138319756
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 08:23 schreef Qi1 het volgende:

[..]

Wel paradoxaal eigenlijk. Dan zou ze dus vrijgesproken kunnen worden van moord, maar vervolgens veroordeeld kunnen worden voor wapenbezit en gebruik. En dus alsnog voor het schieten op mensen.
nee dat kan niet m ,da t hebben ze uitgelegd op de TV

als verdediging bewezen is dan zal er geen zaak vanwege wapens meer komen
Doe mocros hadden ook een wapen waar ze mee geschoten hadden, en al eerder
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_138319782
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 08:23 schreef Qi1 het volgende:

[..]

Alleen voor wapenbezit dan. Het gebruik is niet strafbaar vanwege de noodweer.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
  zondag 30 maart 2014 @ 08:45:58 #58
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_138319842
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 06:50 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Dat hangt er dus vanaf in hoeverre de grenzen van de noodzakelijke zelfverdediging zijn overschreden.
Nee, zelfverdediging en eigen rechter spelen zijn verschillende dingen;
- Ik word tijdens een boswandeling bedreigd en onderneem iets waardoor die bedreiging wegvalt: zelfverdediging.
- Ik word tijdens een boswandeling bedreigd, raak m'n geld en telefoon kwijt aan degene die me bedreigd, ga daarna naar huis, haal een wapen, zoek de overvaller op en steek hem neer: eigen rechter spelen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_138319873
Opgeruimd staat netjes, de vrouw is wat mij betreft een een held en verdient een lintje. Toen ik het nieuws hoorde wist ik meteen dat het weer om Marokannen ging, zoals gewoonlijk. Wilders for president!
pi_138319921
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 08:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Op zich vreemd. Wapenbezit op z'n minst (los van het schieten, wat noodweer was dan) zou toch apart bekeken moeten worden. Niet dat ik hoop dat die vrouw ook maar 1 dag de cel in moet, maar objectief gezien...
pi_138319952
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 08:31 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Alleen voor wapenbezit dan. Het gebruik is niet strafbaar vanwege de noodweer.
Maar goed dat ze geen tank hadden, had haar ook nog een boete opgeleverd voor onverzekerd rijden en het niet betalen van wegenbelasting
pi_138319967
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 08:52 schreef plesner het volgende:
Opgeruimd staat netjes, de vrouw is wat mij betreft een een held en verdient een lintje. Toen ik het nieuws hoorde wist ik meteen dat het weer om Marokannen ging, zoals gewoonlijk. Wilders for president!
Tuurlijk dacht je dat het Marokkanen waren. Als de verdachte een Nederlander betreft dan zie je dit pareltjes helemaal onderaan in NWS ergens bungelen. Laten we hopen dat Wilders minister-president gaat worden. Ik zie graag dit kikkerlandje helemaal in elkaar storten en het gaat de goede richting op als je ziet uit welke amateurs dit kabinet en de oppositie bestaat. Marokkanen zijn hoogstens voor 6 tot 8% van de misdaad verantwoordelijk in NL maar op basis van de media ga je denken dat het minstens 50% is.

NWS / Nederlander krijgt levenslang in Ierland door internetmoord
pi_138319978
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 08:52 schreef plesner het volgende:
Opgeruimd staat netjes, de vrouw is wat mij betreft een een held en verdient een lintje.
Toch moet je hier als justitie en maatschappij zijnde een beetje mee uitkijken. Die vrouw moet geen straf krijgen maar ook niet teveel een heldenstatus. Dan zullen meer mensen te makkelijk haar voorbeeld volgen en te snel denken: "dit is noodweer/verdediging". Dat krijgen overvallers ook door en die zullen bij de volgende overval straks direct iemand door z'n kop schieten, voordat ie de kans krijgt om hen wat te doen.
quote:
Toen ik het nieuws hoorde wist ik meteen dat het weer om Marokannen ging, zoals gewoonlijk. Wilders for president!
:{
pi_138319992
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 09:07 schreef Tyroooone het volgende:

[..]

Tuurlijk dacht je dat het Marokkanen waren. Als de verdachte een Nederlander betreft dan zie je dit pareltjes helemaal onderaan in NWS ergens bungelen.
Wees eerlijk: dat dacht vrijwel iedereen, nog voordat de identiteit bekend werd gemaakt.
Net zoals bijna iedereen verwachtte dat er een protestoproep van Marokkanen zou komen om de vrouw zwaar te straffen. En tadaa - dat was er ook al.

Nu nog de verwachte stille tocht.
pi_138319993
quote:

[..]

Als de verdachte een Nederlander betreft dan zie je dit pareltjes helemaal onderaan in NWS ergens bungelen.
Natuurlijk beste vriend
  zondag 30 maart 2014 @ 09:11:35 #66
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138319994
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 08:26 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Conform het bijlmer noodweerarrest zal er een veroordeling volgen voor verboden wapenbezit. Enige van belang is dat het verboden wapenbezit het noodweerexces niet minder geldig maakt.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_138319996
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 09:11 schreef opgebaarde het volgende:

Natuurlijk beste vriend
Ik heb liever dat je mijn geen vriend noemt.
  zondag 30 maart 2014 @ 09:12:32 #68
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_138319999
quote:

[..]

Tuurlijk dacht je dat het Marokkanen waren. Als de verdachte een Nederlander betreft dan zie je dit pareltjes helemaal onderaan in NWS ergens bungelen. Laten we hopen dat Wilders minister-president gaat worden. Ik zie graag dit kikkerlandje helemaal in elkaar storten en het gaat de goede richting op als je ziet uit welke amateurs dit kabinet en de oppositie bestaat. Marokkanen zijn hoogstens voor 6 tot 8% van de misdaad verantwoordelijk in NL maar op basis van de media ga je denken dat het minstens 50% is.

NWS / Nederlander krijgt levenslang in Ierland door internetmoord
Tot de persconferentie was de achtergrond van de overvallers niet bekend, en deze reeks liep als een tierelier.
Je zit dus te blaten.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_138320002
quote:

[..]

Tuurlijk dacht je dat het Marokkanen waren. Als de verdachte een Nederlander betreft dan zie je dit pareltjes helemaal onderaan in NWS ergens bungelen.
Wat een kul. Als er twee roomblanke Friese overvallers waren neergeschoten dan had dit topic net zo populair geweest. Ik denk alleen niet dat de bevolking van Eindhoven was gaan demonstreren tegen de juweliersvrouw :')
Grootverdiener die ook de kleintjes Est.
pi_138320005
quote:
Zelfverdediging is geen eigenrichting...

Dat de reacties op die doden waren zoals ze waren begrijp ik wel. Zij brachten zichzelf in deze situatie. Dan is medelijden niet te verwachten...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zondag 30 maart 2014 @ 09:13:59 #71
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_138320007
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 09:13 schreef Alan_Bastard het volgende:

[..]

Wat een kul. Als er twee roomblanke Friese overvallers waren neergeschoten dan had dit topic net zo populair geweest. Ik denk alleen niet dat de bevolking van Eindhoven was gaan demonstreren tegen de juweliersvrouw :')
Dit.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 30 maart 2014 @ 09:14:49 #72
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138320011
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 09:11 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Wees eerlijk: dat dacht vrijwel iedereen, nog voordat de identiteit bekend werd gemaakt.
Net zoals bijna iedereen verwachtte dat er een protestoproep van Marokkanen zou komen om de vrouw zwaar te straffen. En tadaa - dat was er ook al.

Dat heb je in alle kliekjes en communes. Het gaat dan ook maar slechts om 30 man. Niet echt noemenswaardig dus daar het nog geen 0.007% van de gemeenschap betreft.

Maar goed, altijd leuk om zoiets zinloos toch even aan te halen he?
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_138320012
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 09:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Tot de persconferentie was de achtergrond van de overvallers niet bekend, en deze reeks liep als een tierelier.
Je zit dus te blaten.
Uiteraard liepen die als een tierelier als de etniciteit niet meteen bekend is. Het is toch een stukje spanning en afwachten tot de politie en justitie wat naar buiten brengen. Dan zie je de helft verder posten in de hoop dat het toch maar een Marokkaan is. Je hebt veel van die pareltjes gehad in het verleden. Soms schoten ze mis en verdwenen de FOK!kertjes met de staart tussen de benen en was het in het vervolg oorverdovend stil.

[ Bericht 5% gewijzigd door Specularium op 30-03-2014 10:33:02 ]
pi_138320014
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 09:11 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Ah dertig man

En ze hebben een punt, die vrouw is geen held
pi_138320016
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 09:14 schreef Dven het volgende:

[..]

Dat heb je in alle kliekjes en communes. Het gaat dan ook maar slechts om 30 man. Niet echt noemenswaardig dus daar het nog geen 0.007% van de gemeenschap betreft.

Er zijn 350.000 Marokkanen in Eindhoven? :o
Als er nou eentje stond dan was die ene geschift, maar 30? Komop zeg...
pi_138320017
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 09:11 schreef Dven het volgende:

[..]

Conform het bijlmer noodweerarrest zal er een veroordeling volgen voor verboden wapenbezit. Enige van belang is dat het verboden wapenbezit het noodweerexces niet minder geldig maakt.
Grappig gevalletje het doel heiligt de middelen in de wet.
Je doet iets 'legaals' met een illegaal middel. Voor het bezit van het illegale middel krijg je (mogelijk) straf maar voor het toepassen van het middel niet.
pi_138320027
quote:

Hoe kom je daar nou bij? Het is deurne... Zat idioten daar met blonde haren en blauwe ogen, al spreken die ook niet echt nederlands... ;)

Overvallers hebben gewoon geen krediet. Terecht overigens.
pi_138320028
quote:

[..]

Absoluut. Zal Geertje ook doen.
En wees eerlijk - er komen nog wel een paar honderd protestanten bij. In Amsterdam bijv; waar ze hoogst intelligente opmerkingen als "KK KAZEN ! IK NEUK JULLIE ALLEMAAL DE MOEDER !" uitgebreid in beeld zullen brengen.

En enig tegengeluid vanuit nette Marokkanen ? Dat zal niet gezien en gehoord worden. Want Marokkanen snappen het hele begrip PR blijkbaar niet - en Wilders wel.
  zondag 30 maart 2014 @ 09:19:02 #79
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138320029
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 09:16 schreef Alan_Bastard het volgende:

[..]

Er zijn 350.000 Marokkanen in Eindhoven? :o
Als er nou eentje stond dan was die ene geschift, maar 30? Komop zeg...
Is dit een landelijke of Eindhovense aangelegenheid? Waarop baseer jij dat alle 30 uit Eindhoven afkomstig zijn?
pi_138320030
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 09:13 schreef Alan_Bastard het volgende:

[..]

Tuurlijk. Ik ken Hollanders ondertussen wel van binnen en buiten. Ben helaas tussen dat tuig opgegroeid. Vertel die sprookjes maar aan je dochtertje als je haar instopt en een nachtkusje geeft.
  zondag 30 maart 2014 @ 09:19:52 #81
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138320033
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 09:19 schreef Aanstootgevend het volgende:

[..]

Absoluut. Zal Geertje ook doen.
En wees eerlijk - er komen nog wel een paar honderd protestanten bij. In Amsterdam bijv; waar ze hoogst intelligente opmerkingen als "KK KAZEN ! IK NEUK JULLIE ALLEMAAL DE MOEDER !" uitgebreid in beeld zullen brengen.
Hierna maar gestopt met lezen en mijzelf voorgenomen geen aandacht meer aan je te besteden.
pi_138320037
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 09:15 schreef Tyroooone het volgende:

[..]

Uiteraard liepen die als een tierelier als de etniciteit niet meteen bekend is. Het is toch een stukje spanning en afwachten tot de politie en justitie wat naar buiten brengen. Dan zie je de helft verder posten in de hoop dat het toch maar een Marokkaan is. Je hebt veel van die pareltjes gehad in het verleden. Soms schoten ze mis en verdwenen de FOK!kertjes met de staart tussen de benen en was het in het vervolg oorverdovend stil. Als het kankervolk in dit land weer eens goed gokt dan zie je ze al juichen en roepen 'zie je wel'.
Hoe verklaar je dat er genoeg "Marokkanen topics" zijn die niet lopen als een tierelier of beter gezegd de tweede pagina niet bereiken.
Ik zal niet ontkennen dat de Marokkanen extra belicht worden maar in deze reeks ging het tot jij kwam niet over de etniciteit maar wel jet juridische verhaal.
pi_138320040
quote:

.Als het kankervolk in dit land weer eens goed gokt dan zie je ze al juichen en roepen 'zie je wel'.
Wat zullen ze schor zijn van het 'zie je wel' roepen. Kijke ééns naar Opsporing verzocht... (Of is de Avro een verlengde van de pvv in je ogen?)

Maar of het nou Marokkanen, Zimbabwanen of Belgen waren, dat maakt toch niet uit? Er moet dringend iets gedaan worden aan elke bevolkingsgroep die bovengemiddeld crimineel is.
pi_138320041
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 09:15 schreef opgebaarde het volgende:

En ze hebben een punt, die vrouw is geen held
Ken jij de toedracht dan?
  zondag 30 maart 2014 @ 09:21:56 #85
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_138320051
quote:

[..]

Met die dertig man bedoel je degenen die in deze reeks posten?

Dan is de suggestie dat 'iedereen wel wist en wilde dat het Marokkanen waren' helemaal absurd.

Sterker nog, dit is de eerste post waarin ik het woord 'Marokkanen' gebruik.

Het gaat om de aard van het incident. Dat is waardoor mensen reageren, de achtergrond van de overvallers was lang onbekend, en er is van alles langsgekomen: Oostblokkers,Marokkanen, kampers.
De kans dat het Floris en Roderick waren is nou eenmaal te verwaarlozen, maar zelfs Roderick is langsgekomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 30-03-2014 09:27:21 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 30 maart 2014 @ 09:22:04 #86
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138320053
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 09:20 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Hoe verklaar je dat er genoeg "Marokkanen topics" zijn die niet lopen als een tierelier of beter gezegd de tweede pagina niet bereiken.
Ik zal niet ontkennen dat de Marokkanen extra belicht worden maar in deze reeks ging het tot jij kwam niet over de etniciteit maar wel jet juridische verhaal.
Ach, je hebt er relatief veel bij die maar direct over etniciteit beginnen maar die kan je beter zo veel mogelijk link laten liggen.
pi_138320056
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 09:19 schreef Dven het volgende:

[..]

Hierna maar gestopt met lezen en mijzelf voorgenomen geen aandacht meer aan je te besteden.
Je wil echt de volgende regel nog even meepakken. En dan even goed nadenken over HOE je mijn posts moet lezen ;)
pi_138320059
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 09:19 schreef Tyroooone het volgende:

Tuurlijk. Ik ken Hollanders ondertussen wel van binnen en buiten. Ben helaas tussen dat tuig opgegroeid. Vertel die sprookjes maar aan je dochtertje als je haar instopt en een nachtkusje geeft.
Tel eens tot 10 en lees deze post nog een kritisch...

Kom op zeg!
pi_138320060
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 09:19 schreef Dven het volgende:

[..]

Is dit een landelijke of Eindhovense aangelegenheid? Waarop baseer jij dat alle 30 uit Eindhoven afkomstig zijn?
Die spontane actie betrof vast een volkomen egale mix van afgevaardigden uit alle provincies ^O^
Nogmaals, al waren het Friezen, dan nog is dit volkomen kansloze discussie. Vrouw schiet twee overvallers dood: mijn zegen heeft ze, risico van het vak. Ander tuig dat daar problemen mee heeft zien we later wel in de krant bij een andere misdaad...
  zondag 30 maart 2014 @ 09:23:28 #90
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138320066
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 09:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

Met die dertig man bedoel je degenen die in deze reeks posten?

Dan is de suggestie dat 'iedereen wel wist en wilde dat het Marokkanen waren' helemaal absurd.

Sterker nog, dit is de eerste post waarin ik het woord 'Marokkanen' gebruik.

Het gaat om de aard van het incident. Dat is waardoor mensen reageren, de achtergrond van de overvallers was lang onbekend, en er is van alles langsgekomen: Oostblokkers,Marokkanen, kampers.
De kans dat het Floris en Roderick waren is not eenmaal te verwaarlozen, maar zelfs Roderick is langsgekomen.
Inderdaad, het gaat om het incident zelf en niet om de culturele achtergrond van de dader.
pi_138320069
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 09:20 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ken jij de toedracht dan?
Alleen daarom al geen held. Totaal onduidelijk wat er gebeurd is dus tot die tijd...
pi_138320072
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 09:19 schreef Tyroooone het volgende:

[..]

*O*
Mooie omkering :)
  zondag 30 maart 2014 @ 09:24:27 #93
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_138320074
quote:

[..]

Uiteraard liepen die als een tierelier als de etniciteit niet meteen bekend is. Het is toch een stukje spanning en afwachten tot de politie en justitie wat naar buiten brengen. Dan zie je de helft verder posten in de hoop dat het toch maar een Marokkaan is. Je hebt veel van die pareltjes gehad in het verleden. Soms schoten ze mis en verdwenen de FOK!kertjes met de staart tussen de benen en was het in het vervolg oorverdovend stil.
Kun je je taalgebruik even fatsoeneren, als je alleen maar tekeer wilt gaan over wat users lijkt me dit niet de manier en het juiste topic.
Maar ik ben dan zeker je gesprekspartner niet :W

[ Bericht 4% gewijzigd door Specularium op 30-03-2014 11:03:20 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_138320082
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 09:23 schreef Dven het volgende:

Inderdaad, het gaat om het incident zelf en niet om de culturele achtergrond van de dader.
Mee eens.

Zat idiote opvattingen hier over allochtonen, maar dit lijkt mij niet het draadje om daar over te klagen.
pi_138320085
Ah, dus toch weer gewoon Marokkanen. Heeft nog best lang geduurd voordat dat officieel werd :P

En ik geloof er niet zo in dat overvallers als rambo's de tent binnen komen, op het moment dat normale mensen zichzelf beter mogen gaan beschermen. De druk op en de middelen van de politie neemt toch wel hard toe bij een overval met doden. En de straf ook. Daarnaast kom je met hulp van het personeel volgens mij ook veel sneller bij je doel, dan zonder.
pi_138320097
Zelfredzaamheid is toch een nieuw credo van de overheid? Deze mensen zijn het.
pi_138320102
quote:
1s.gif Op zondag 30 maart 2014 09:24 schreef opgebaarde het volgende:

Alleen daarom al geen held. Totaal onduidelijk wat er gebeurd is dus tot die tijd...
De conclusie dat ze een held is, is idd ook te vroeg.

Maar de conclusie dat ze geen held is slaat net zo min ergens op.

Maar die dame heeft wel mijn sympathie. Zij heeft hier niet om gevraagd, maar moet wel verder leven met de gedachte dat ze twee mensen van het leven heeft beroofd. Dat mensen haar dan een held vinden... Ach, dan is dat maar een beetje overdreven, niet klachtwaardig, mi.
pi_138320106
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 09:26 schreef LoggedIn het volgende:
Ah, dus toch weer gewoon Marokkanen. Heeft nog best lang geduurd voordat dat officieel werd :P
De verslaggeving van de live persconferentie werd in eerste instantie zelfs afgekapt net voordat het gezegd werd - en de eerste ANP persberichten op de radio vermeldden het niet. Dat was bizar.
  zondag 30 maart 2014 @ 09:30:23 #99
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_138320114
quote:

En ik geloof er niet zo in dat overvallers als rambo's de tent binnen komen, op het moment dat normale mensen zichzelf beter mogen gaan beschermen. De druk op en de middelen van de politie neemt toch wel hard toe bij een overval met doden. En de straf ook. Daarnaast kom je met hulp van het personeel volgens mij ook veel sneller bij je doel, dan zonder.
Je hoeft er niet in te geloven hoor maar de feiten liggen er nu eenmaal.
pi_138320119
quote:

*zucht!*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')