abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138306976
Ik heb ooit (rond 2011) bij een prijsvraag een Woonkado card gewonnen. Het is een soort cadeaubon/ tegoedpasje met een code, waarmee je bij bepaalde woonwinkels kunt betalen. Ik weet nog dat ik ooit heb opgezocht, waar ik het tegoed kon besteden en of het bedrag op de card ook echt klopte. Dat kon toen via www.woonkadocard.nl .
Nu kwam ik het pasje weer tegen, maar de website bestaat niet meer en ik kom nergens meldingen tegen dat de card niet meer bestaat of dat het bedrijf failliet is...ik vind dat best wel vreemd.

Waarschijnlijk komt van hetzelfde bedrijf ook de Fashioncheque en die website bestaat wel, maar daar staat verder niets over de Woonkado card.

Als ik mij goed herinner was het tegoed onbeperkt houdbaar, en was toen misschien ook via bijvoorbeeld Primera te koop, je kon zelf bepalen welke waarde je erop ging zetten. Ook was er een actie, dat zo een kaart t.w.v. 5 ¤ bij bepaalde woonbladen zat ter promotie/ introductie van deze cadeaubon.

Ik kan mij wel voorstellen dat zo een cadeaubon niet zo goed verkoopt en misschien daarom uit de handel is genomen, maar dat je er nu niets meer over kan vinden is toch vreemd? Er moeten toch ook mensen zijn die er echt voor betaald hebben.
pi_138307297
Domein is in ieder geval sinds kort opgeheven en staat in quarantaine

Domeinnaam woonkadocard.nl
Status in quarantaine
Houder stephan tieleman
Vorige registrar Prezent Internet B.V.
Stadhuisplein 345 a
5038TH TILBURG
Nederland
Datum registratie 2011-03-08
Datum uit quarantaine 2014-04-20
Administratie door NL Domain Registry
Je raekt an de dinge geweun.
pi_138307515
ja, ik had enkele weken geleden al gezocht en toen kwam ik automatisch op www.fashioncheque.com uit, maar nu kan ik alleen nog een gecacht exemplaar vinden.
pi_138307577
Wat betekent in quarantaine staan eigenlijk, doet dat de eigenaar van de site of de host van de site?
pi_138307691
De site is niet opgeheven en de eigenaar heeft nog 40 dagen om hem te refreshen (vanaf 8 maart).

Als ik jou was zou ik gewoon mailen met Fashioncheque of kijken of je daar je saldo kunt checken en anders mailen, want die Stephan Tieleman is van beide de eigenaar.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 20:53:17 #6
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_138307745
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 20:49 schreef Zana het volgende:
Wat betekent in quarantaine staan eigenlijk, doet dat de eigenaar van de site of de host van de site?
Dat betekent dat de registratie van een DNS-naam verlopen is. Maar om te voorkomen dat, als de eigenaar even onoplettend was, een domain-squatter onmiddelijk de site registreert en de (voormalige) eigenaar probeert een hoop geld af te troggelen, wordt de site nog even een tijdje gereserveerd voor de eigenaar.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_138307849
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 20:53 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Dat betekent dat de registratie van een DNS-naam verlopen is. Maar om te voorkomen dat, als de eigenaar even onoplettend was, een domain-squatter onmiddelijk de site registreert en de (voormalige) eigenaar probeert een hoop geld af te troggelen, wordt de site nog even een tijdje gereserveerd voor de eigenaar.
https://www.sidn.nl/over-(...)t-quarantaine-halen/

Oh wellus! :P

Ik las verkeerd
pi_138307879
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 20:52 schreef Messina het volgende:
De site is niet opgeheven en de eigenaar heeft nog 40 dagen om hem te refreshen (vanaf 8 maart).

Als ik jou was zou ik gewoon mailen met Fashioncheque of kijken of je daar je saldo kunt checken en anders mailen, want die Stephan Tieleman is van beide de eigenaar.
Dat heb ik net ook gedaan, ben benieuwd of ik ook een antwoord krijg...Nu weet ik weer waarom ik een hekel aan cadeaubonnen heb....
pi_138308523
Cadeaubonnen/kaarten :')
Is er überhaupt een slechter/inspiratielozer cadeau mogelijk?

Hier ook, kijk je weer eens in de kast, liggen er blijkbaar nog een paar van die dingen die weer verlopen zijn :')
  Moderator zaterdag 29 maart 2014 @ 21:32:37 #10
155227 crew  Guppy
dus
pi_138309594
Ik ben er altijd wel blij mee, en besteed ze ook vrijwel meteen. Zo ben je van dat verloop-gedoe af, en heb je meteen iets wat je leuk vind :)

Ik krijg liever een giftcard als iets waar je helemaal niet op zit te wachten (met alle ongemakkelijkheden van dien).
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_138310603
Geld geven in de vorm van een kaart, waardoor het geld niet meer vrij te besteden is :')
Elkaar cadeaukaarten geven =/= elkaar geld geven imo.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 21:58:45 #12
385950 Mistertje_E
Live ('s) a Mister E...
pi_138310705
Gewoon nx meer geven, cards zijn alleen maar beperkend geld...
pi_138313105
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 21:32 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik ben er altijd wel blij mee, en besteed ze ook vrijwel meteen. Zo ben je van dat verloop-gedoe af, en heb je meteen iets wat je leuk vind :)

Ik krijg liever een giftcard als iets waar je helemaal niet op zit te wachten (met alle ongemakkelijkheden van dien).
Ik kan mij herinneren dat er maar heel weinig winkels meededen aan de woonkado card in mijn omgeving, in mijn stad volgens mij zelf maar één...daarom heb ik toen ook niet direct iets gekocht.

Op zich heb ik niets tegen het zelfs kiezen van een cadeautje via een cadeaubon of cadeaupas, maar eigenlijk kleven er meer nadelen aan dan wanneer je gewoon geld krijgt, of je komt niet aan het vaste bedrag of je moet weer bijbetalen, of ze nemen de cadeaubon niet in die winkel, waar je iets wilt kopen, of het tegoed is maar beperkt houdbaar. Geef dan een zelfgemaakte tegoedbon (en het geld), kan de ontvanger alsnog alle kanten op.
pi_138359168
Onverwacht toch snel antwoord gekregen.
Het bedrijf van de woonkado card bestaat sinds begin dit jaar niet meer en de kaarten werden al sinds eind 2012 niet meer verkocht.
Ze bieden mij wel aan mijn kaarten (ik heb er 2) kosteloos om te ruilen voor een fashioncheque, of ik kan het tegoed tegen 10 ¤ administratiekosten uit laten betalen, maar weet niet zeker of dat per kaart is.
De fashioncheque is 1 jaar geldig en natuurlijk weer niet in alle modewinkels waar ik geregeld koop...dus wat zal ik doen?
Ik ben blij dat ik überhaupt een antwoord heb gekregen , aan de ander kant vind ik het toch een rare gang van zaken, dat iets met onbeperkte geldigheidsduur, zomaar binnen relatief korte tijd niet meer bestaat.
pi_138359420
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 22:40 schreef Zana het volgende:

[..]

Ik kan mij herinneren dat er maar heel weinig winkels meededen aan de woonkado card in mijn omgeving, in mijn stad volgens mij zelf maar één...daarom heb ik toen ook niet direct iets gekocht.

Op zich heb ik niets tegen het zelfs kiezen van een cadeautje via een cadeaubon of cadeaupas, maar eigenlijk kleven er meer nadelen aan dan wanneer je gewoon geld krijgt, of je komt niet aan het vaste bedrag of je moet weer bijbetalen, of ze nemen de cadeaubon niet in die winkel, waar je iets wilt kopen, of het tegoed is maar beperkt houdbaar. Geef dan een zelfgemaakte tegoedbon (en het geld), kan de ontvanger alsnog alle kanten op.
gewoon geld gaat altijd op aan boodschappen of iets dergelijks :') niet echt iets voor míj in elk geval, terwijl je bij een tegoedbon wel iets moet halen voor jezelf.
En als je aan het klussen bent ofzo, is een gammapas bv wel erg handig.

Mijn kinderen vragen altijd tegoed van de Sting, of H&M omdat ze zelf kleding shoppen heel leuk vinden.

Ik zie de voordelen er wel van ^O^
Al koop ik ook liever een kadootje ;)
compact en kleverig.
pi_138359471
Eerst eens uitzoeken waar je die fashioncheque kan gebruiken rn of je nog wat leuks kan vinden, want een jaar is idd niet erg lang...
compact en kleverig.
pi_138359598
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 12:55 schreef Zana het volgende:
Onverwacht toch snel antwoord gekregen.
Het bedrijf van de woonkado card bestaat sinds begin dit jaar niet meer en de kaarten werden al sinds eind 2012 niet meer verkocht.
Ze bieden mij wel aan mijn kaarten (ik heb er 2) kosteloos om te ruilen voor een fashioncheque, of ik kan het tegoed tegen 10 ¤ administratiekosten uit laten betalen, maar weet niet zeker of dat per kaart is.
De fashioncheque is 1 jaar geldig en natuurlijk weer niet in alle modewinkels waar ik geregeld koop...dus wat zal ik doen?
Ik ben blij dat ik überhaupt een antwoord heb gekregen , aan de ander kant vind ik het toch een rare gang van zaken, dat iets met onbeperkte geldigheidsduur, zomaar binnen relatief korte tijd niet meer bestaat.
Ik zou dan ook niet akkoord gaan met die 10% administratiekosten. Het lijkt me dat de kosten van het beeindigen van een projectje voor de ondernemer zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_138361015
Ik kan nu natuurlijk ook geen voorwaarden meer vinden, alles was digitaal, ik heb alleen een plastic pasje met een nummer...
Normaal betalen ze tegoeden bij dit soort kaarten niet uit, en als het bedrijf is opgeheven, moet ik waarschijnlijk blij zijn dat ik er überhaupt wat voor krijg....
Bij dit soort "kleine bedragen", vaak ook nog cadeau gekregen en niet zelf gekocht, laten het de meeste mensen er bij zitten. Het is ook niet de ondernemer om de hoek, waar je even langs kunt gaan...
pi_138361151
Ik vind het ook zo vreemd dat ik bijvoorbeeld op het kassa of radar forum geen andere klagers tegenkom....het lijkt opeens alsof het nooit heeft bestaan, website weg en je kunt niets meer...zet mij toch aan het denken...
  maandag 31 maart 2014 @ 13:50:23 #20
385950 Mistertje_E
Live ('s) a Mister E...
pi_138361174
Enigste die iets opschiet met kaarten is de ondernemer die de poen al binnenheeft, profiterend vd trend om vooral niet iets persoonlijks te kopen, maar een kaart, zgbln op maat, maar erg afgezaagd. Niet iets sjieker dan poen, maarja, daar kan je iig alles mee doen. Succes!
pi_138361384
En als je bij Bruna of Primera kijkt is er een hele muur van dit soort kaarten, ook wel van grotere winkels, die misschien een reputatie te verliezen hebben, maar marketing en een mooi design halen mensen zeker over om ook onbekendere kaarten te kopen, of in elk geval waar je niet weet wat/ wie er precies achter zit... De Fashioncheque komt mij van horen zeggen wel bekend voor namelijk, maar als ik dan aan de Woonkado card denk, zou ik er zelf niet zo snel een kopen.
pi_138361982
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 13:46 schreef Zana het volgende:
Ik kan nu natuurlijk ook geen voorwaarden meer vinden, alles was digitaal, ik heb alleen een plastic pasje met een nummer...
Normaal betalen ze tegoeden bij dit soort kaarten niet uit, en als het bedrijf is opgeheven, moet ik waarschijnlijk blij zijn dat ik er überhaupt wat voor krijg....
Het bedrijf moet gewoon nakomen, vóór het zichzelf opheft. Als het niet failliet is dan heb je gewoon recht op waar je recht op had als het bedrijf een doorslaand succes was geworden. Het lijkt mij waarschijnlijk dat het één (moeder)bedrijf is met meerde kadokaarten.

quote:
Bij dit soort "kleine bedragen", vaak ook nog cadeau gekregen en niet zelf gekocht, laten het de meeste mensen er bij zitten. Het is ook niet de ondernemer om de hoek, waar je even langs kunt gaan...
Dat is ook onderdeel van de bedrijfsvoering waarschijnlijk. Ik kan daar niet zo goed tegen dus ik zou gewoon het hele bedrag opeisen. Maar ja, dat is wel veel gedoe voor een tientje.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 31 maart 2014 @ 16:53:27 #23
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_138367692
...fashioncheque aannemen en dan weer 2 jaartjes wachten.... *O*
zo goed..?
pi_138391220
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 16:53 schreef Diepvriez het volgende:
...fashioncheque aannemen en dan weer 2 jaartjes wachten.... *O*
Hmmm, zit te twijfelen, moet toch kleren kopen, maar weet niet of ik in die winkels slag binnen het jaar dat de cheque geldig is, of toch gaan voor de poen en dan 10 Euro minder (is trouwens per transactie niet per kaart).
  dinsdag 1 april 2014 @ 10:23:50 #25
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_138391605
Weet niet om hoeveel het gaat, maar die cheque kun je altijd nog verpatsen / cadeau doen. Tientje administratie vind ik veel, maar dat is ook afhankelijk van het totaalbedrag.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')