Dat betekent dat de registratie van een DNS-naam verlopen is. Maar om te voorkomen dat, als de eigenaar even onoplettend was, een domain-squatter onmiddelijk de site registreert en de (voormalige) eigenaar probeert een hoop geld af te troggelen, wordt de site nog even een tijdje gereserveerd voor de eigenaar.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:49 schreef Zana het volgende:
Wat betekent in quarantaine staan eigenlijk, doet dat de eigenaar van de site of de host van de site?
https://www.sidn.nl/over-(...)t-quarantaine-halen/quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:53 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Dat betekent dat de registratie van een DNS-naam verlopen is. Maar om te voorkomen dat, als de eigenaar even onoplettend was, een domain-squatter onmiddelijk de site registreert en de (voormalige) eigenaar probeert een hoop geld af te troggelen, wordt de site nog even een tijdje gereserveerd voor de eigenaar.
Dat heb ik net ook gedaan, ben benieuwd of ik ook een antwoord krijg...Nu weet ik weer waarom ik een hekel aan cadeaubonnen heb....quote:Op zaterdag 29 maart 2014 20:52 schreef Messina het volgende:
De site is niet opgeheven en de eigenaar heeft nog 40 dagen om hem te refreshen (vanaf 8 maart).
Als ik jou was zou ik gewoon mailen met Fashioncheque of kijken of je daar je saldo kunt checken en anders mailen, want die Stephan Tieleman is van beide de eigenaar.
Ik kan mij herinneren dat er maar heel weinig winkels meededen aan de woonkado card in mijn omgeving, in mijn stad volgens mij zelf maar één...daarom heb ik toen ook niet direct iets gekocht.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 21:32 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik ben er altijd wel blij mee, en besteed ze ook vrijwel meteen. Zo ben je van dat verloop-gedoe af, en heb je meteen iets wat je leuk vind
Ik krijg liever een giftcard als iets waar je helemaal niet op zit te wachten (met alle ongemakkelijkheden van dien).
gewoon geld gaat altijd op aan boodschappen of iets dergelijksquote:Op zaterdag 29 maart 2014 22:40 schreef Zana het volgende:
[..]
Ik kan mij herinneren dat er maar heel weinig winkels meededen aan de woonkado card in mijn omgeving, in mijn stad volgens mij zelf maar één...daarom heb ik toen ook niet direct iets gekocht.
Op zich heb ik niets tegen het zelfs kiezen van een cadeautje via een cadeaubon of cadeaupas, maar eigenlijk kleven er meer nadelen aan dan wanneer je gewoon geld krijgt, of je komt niet aan het vaste bedrag of je moet weer bijbetalen, of ze nemen de cadeaubon niet in die winkel, waar je iets wilt kopen, of het tegoed is maar beperkt houdbaar. Geef dan een zelfgemaakte tegoedbon (en het geld), kan de ontvanger alsnog alle kanten op.
Ik zou dan ook niet akkoord gaan met die 10% administratiekosten. Het lijkt me dat de kosten van het beeindigen van een projectje voor de ondernemer zijn.quote:Op maandag 31 maart 2014 12:55 schreef Zana het volgende:
Onverwacht toch snel antwoord gekregen.
Het bedrijf van de woonkado card bestaat sinds begin dit jaar niet meer en de kaarten werden al sinds eind 2012 niet meer verkocht.
Ze bieden mij wel aan mijn kaarten (ik heb er 2) kosteloos om te ruilen voor een fashioncheque, of ik kan het tegoed tegen 10 ¤ administratiekosten uit laten betalen, maar weet niet zeker of dat per kaart is.
De fashioncheque is 1 jaar geldig en natuurlijk weer niet in alle modewinkels waar ik geregeld koop...dus wat zal ik doen?
Ik ben blij dat ik überhaupt een antwoord heb gekregen , aan de ander kant vind ik het toch een rare gang van zaken, dat iets met onbeperkte geldigheidsduur, zomaar binnen relatief korte tijd niet meer bestaat.
Het bedrijf moet gewoon nakomen, vóór het zichzelf opheft. Als het niet failliet is dan heb je gewoon recht op waar je recht op had als het bedrijf een doorslaand succes was geworden. Het lijkt mij waarschijnlijk dat het één (moeder)bedrijf is met meerde kadokaarten.quote:Op maandag 31 maart 2014 13:46 schreef Zana het volgende:
Ik kan nu natuurlijk ook geen voorwaarden meer vinden, alles was digitaal, ik heb alleen een plastic pasje met een nummer...
Normaal betalen ze tegoeden bij dit soort kaarten niet uit, en als het bedrijf is opgeheven, moet ik waarschijnlijk blij zijn dat ik er überhaupt wat voor krijg....
Dat is ook onderdeel van de bedrijfsvoering waarschijnlijk. Ik kan daar niet zo goed tegen dus ik zou gewoon het hele bedrag opeisen. Maar ja, dat is wel veel gedoe voor een tientje.quote:Bij dit soort "kleine bedragen", vaak ook nog cadeau gekregen en niet zelf gekocht, laten het de meeste mensen er bij zitten. Het is ook niet de ondernemer om de hoek, waar je even langs kunt gaan...
Hmmm, zit te twijfelen, moet toch kleren kopen, maar weet niet of ik in die winkels slag binnen het jaar dat de cheque geldig is, of toch gaan voor de poen en dan 10 Euro minder (is trouwens per transactie niet per kaart).quote:Op maandag 31 maart 2014 16:53 schreef Diepvriez het volgende:
...fashioncheque aannemen en dan weer 2 jaartjes wachten....
Beetje te wantrouwend: je hebt zelf gehoord dat die dingen sinds 2012 niet meer verkocht worden. Het gros van de mensen heeft die kaarten dus allang ingewisseld. Dat jij dat niet doet, is voor een ondernemer geen reden om tot in de eeuwigheid zijn website in de lucht te houden.quote:Op maandag 31 maart 2014 13:49 schreef Zana het volgende:
Ik vind het ook zo vreemd dat ik bijvoorbeeld op het kassa of radar forum geen andere klagers tegenkom....het lijkt opeens alsof het nooit heeft bestaan, website weg en je kunt niets meer...zet mij toch aan het denken...
De woonkado card werd volgens mij in september 2011 geïntroduceerd, het tegoed was onbeperkt houdbaar, de kaarten die bij bepaalde woonbladen zatten, moesten wel voor een bepaald datum worden ingeleverd. Als het bedrijf dan opgeheven wordt (tot nu toe heb ik geen informatie dat het failliet is), maar een gelijksoortig kaart (fashioncheque) wel bestaan blijft, zou ik verwachten dat op die website nog iets aan informatie over de woonkado card staat. Het is nu ook nog niet zo lang geleden, of er zijn echt helemaal geen kaarten toen verkocht.quote:Op dinsdag 1 april 2014 10:26 schreef Mark het volgende:
[..]
Beetje te wantrouwend: je hebt zelf gehoord dat die dingen sinds 2012 niet meer verkocht worden. Het gros van de mensen heeft die kaarten dus allang ingewisseld. Dat jij dat niet doet, is voor een ondernemer geen reden om tot in de eeuwigheid zijn website in de lucht te houden.
Wel om de verplichtingen te honoreren. Het kan niet zo zijn dat er een dienst wordt aangeboden, want dat is het sec eigenlijk, en voordat de klant van die dienst gebruik kan maken, het hele bedrijf eventjes opgedoekt wordt, en dan de saldi vervallen. Zou wel erg makkelijk zijn hè?quote:Op dinsdag 1 april 2014 10:26 schreef Mark het volgende:
[..]
Beetje te wantrouwend: je hebt zelf gehoord dat die dingen sinds 2012 niet meer verkocht worden. Het gros van de mensen heeft die kaarten dus allang ingewisseld. Dat jij dat niet doet, is voor een ondernemer geen reden om tot in de eeuwigheid zijn website in de lucht te houden.
ja, dat klopt helaasquote:Op woensdag 2 april 2014 19:31 schreef zwarteweduwe het volgende:
Ik zou toch gewoon mijn knopen tellen en voor de voorgestelde deal gaan. Je hebt er niets aan dat je het gelijk aan je zijde hebt - als je het toch niet krijgt.
Idd, we hebben al cadeaubonnen en die heten Euro's, die zijn bijna over gehele wereld geaccepteerd.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 21:56 schreef Pap89 het volgende:
Geld geven in de vorm van een kaart, waardoor het geld niet meer vrij te besteden is
Elkaar cadeaukaarten geven =/= elkaar geld geven imo.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |