Ik vind het zo vreselijk ongezellig allemaal. Het is zo plastisch, strak, weinig emotie. Oude gebouwen hebben van die timpaantjes, versieringen, dat leeft.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:21 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ja.Moet ik wel zeggen dat je ook net het minste plaatje eruit hebt gepikt, ik vind deze niet overdreven tof ofzo.
Beter voorbeeld vind ik dan Rotterdam CS, waar je iets soortgelijks over zei. Ik vind dat station echt retevet, ook zeker van binnen met dat grote plein en een gigantisch scherm waar binnen in het station de hele dag filmbeelden van de Rotterdamse haven worden uitgezonden. En allemaal heel open gebouwd en vanuit het station kan je door de glazen wanden de indrukwekkende skyline al voor een heel klein gedeelte zien. Vind dat schitterend.
sterktequote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:27 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Geboren Amsterdammer, getogen Utrechter.
Grappig, mij valt in Rotterdam juist altijd op hoeveel kleur er in de meeste gebouwen gebruikt wordt.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 15:40 schreef Aberella het volgende:
Als ik aan Rotterdam denk zie ik een grijze regenachtige stad met grote rotondes en oude grijze gebouwen zonder sfeer.
wat een onzin. Dus als je Rotterdam lelijk vindt, ben je een provinciaal?quote:
Op die manier kan je elke (redelijke) Nederlandse stad wel afschrijven.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:28 schreef DancingPhoebe het volgende:
Utrecht is een dorp, Amsterdam staat sowies niet open voor andere meningen.
In een echte stad, maar niet in Rotterdam.... in welk land behalve Nederland woon je dan precies?quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:29 schreef HenkDeP het volgende:
[..]
(ik vind R'dam heel lelijk...en woon gelukkig in een echte stad)
provinciaaltjes schrijven rotterdam vaak al af omdat ze het niet kunnen handlenquote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:29 schreef HenkDeP het volgende:
[..]
wat een onzin. Dus als je Rotterdam lelijk vindt, ben je een provinciaal?
Behalvequote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:30 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Op die manier kan je elke (redelijke) Nederlandse stad wel afschrijven.
dan woon je dus in Rotterdam of buiten Nederland.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:29 schreef HenkDeP het volgende:
[..]
wat een onzin. Dus als je Rotterdam lelijk vindt, ben je een provinciaal?
Dit. Zo mooi. Zo mooi.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Als je in een historische wijk staat een daarachter zie wolkenkrabbers oprijzen besef je pas hoe uniek Rotterdam is
Ditquote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Rotterdam niet mooi vinden
De enige echte stad in Nederland en de enige stad in Nederland met internationaal aangeprezen architectuur. Als je in een historische wijk staat een daarachter zie wolkenkrabbers oprijzen besef je pas hoe uniek Rotterdam is
US - NYCquote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:31 schreef Kaas- het volgende:
ar niet in Rotterdam.... in welk land behalve Nederland woon je da
dit inderdaad. Je kan de mening hebben dat moderne architectuur niet mooi is maar zeggen dat Rotterdam grijs is gaat helemaal nergens over.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:31 schreef Kaas- het volgende:
[..]
In een echte stad, maar niet in Rotterdam.... in welk land behalve Nederland woon je dan precies?
Wint het misschien welquote:
Het moderne moet je liggen inderdaad. Speciaal voor jou dan, ook midden in Rotterdam (elke wijk hier heeft een totaal ander karakter):quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:26 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Ik vind het zo vreselijk ongezellig allemaal. Het is zo plastisch, strak, weinig emotie. Oude gebouwen hebben van die timpaantjes, versieringen, dat leeft.
Dit ademt koud uit. Ik word er echt somber van, van dat soort gebouwen, zonder te overdrijven. Zelfde als mensen die hun huis modern inrichten.
Ik vind het naar. Je wordt er toch niet vrolijk van.
Ik weet dat smaken verschillen hoor, maar ik kan mij gewoon heel moeilijk voorstellen dat je daarvan kunt houden.
Ik kwam een beetje.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:34 schreef Tem het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
G*dver Tem, die gaan ook ff de OP in.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:34 schreef Tem het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:34 schreef Tem het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oud Delfshaven vind ik wel erg mooi. Dit vind ik gezellig, veel beter dan al dat strakke.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:34 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Het moderne moet je liggen inderdaad. Speciaal voor jou dan, ook midden in Rotterdam (elke wijk hier heeft een totaal ander karakter):
[ afbeelding ]
daar kan geen enkele Europese stad aan tippen, misschien londen of Moskou maar vergeleken met Beijing stelt NYC ook niks voor.quote:
Witte de Withstraatquote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:34 schreef Tem het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die zeilboot op de Plas is ook een mooie foto zeg. De Van Nelle heb ik nog in gewerkt trouwens.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:34 schreef Tem het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Rome blijft voor mij een van de mooiste steden.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
daar kan geen enkele Europese stad aan tippen, misschien londen of Moskou maar vergeleken met Beijing stelt NYC ook niks voor.
Die van de witte de withquote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:34 schreef Tem het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:35 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik kwam een beetje.
Ff een peukkie
Mwah.. Hangt er vanaf waar je het op vergelijkt. Geloof niet dat er een stad ter wereld is met de voorzieningen in Manhattan (bv. doodleuk om 3 uur 's nachts Thai bestellen dat er dan binnen 25 mins is..)quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
daar kan geen enkele Europese stad aan tippen, misschien londen of Moskou maar vergeleken met Beijing stelt NYC ook niks voor.
qua schoonheid zekerquote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:38 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Rome blijft voor mij een van de mooiste steden.
Heb een tijdje in Beijing gezeten, kon om vier uur 's nachts gewoon van Thais tot Marokkaans tot Japans tot McDonalds tot KFC tot Starbucks bestellen en dat was binnen 20 minuten bezorgd.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:39 schreef HenkDeP het volgende:
[..]
Mwah.. Hangt er vanaf waar je het op vergelijkt. Geloof niet dat er een stad ter wereld is met de voorzieningen in Manhattan (bv. doodleuk om 3 uur 's nachts Thai bestellen dat er dan binnen 25 mins is..)
Inderdaad, Amsterdamquote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:41 schreef Leafeon672 het volgende:
Als er toch één Nederlandse stad is waar men ontzettend onbeschoft, ongemanierd en onbeleefd is...
Onzin. juist vriendelijk vind ikquote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:41 schreef Leafeon672 het volgende:
Als er toch één Nederlandse stad is waar men ontzettend onbeschoft, ongemanierd en onbeleefd is...
Tja, ik kom nooit in 'de provincie'quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:43 schreef Insomnia_ het volgende:
als buitenstaander echt 100x vriendelijker dan in provincie
beterquote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:44 schreef Leafeon672 het volgende:
[..]
Tja, ik kom nooit in 'de provincie'.
Ik weet hoe je je voelt, dat heb ik ook altijd in Amsterdam waar men verbaasd wegrent als je het in je hoofd haalt op straat een vreemde aan te spreken. Rotterdam daarentegen.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:41 schreef Leafeon672 het volgende:
ijsselmonde niet danquote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:48 schreef o.us2.0 het volgende:
Aan de Rotterdammerts, wat is jullie favoriete deelgemeente?
Sowieso: Centrum, Kralingen-Crooswijk en Feijenoord
Prins Alexander (Rotterdam Oost gewoon dus) is tyfuslelijk en mogen ze van mij herbouwen.
Centrum, Oud-Ijsselmonde.quote:Op zaterdag 29 maart 2014 16:48 schreef o.us2.0 het volgende:
Aan de Rotterdammerts, wat is jullie favoriete deelgemeente?
Sowieso: Centrum, Kralingen-Crooswijk en Feijenoord
Prins Alexander (Rotterdam Oost gewoon dus) is tyfuslelijk en mogen ze van mij herbouwen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |