abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138318701
Ik ben bang dat de Koerden zich moeten voor bereiden op binnenkort zeer laffe en smerige aanvallen van Jihadistische groeperingen.

Het is correct dat YPG veel sterker is dan welke jihadistische groepering dan ook, de Jihadistische groeperingen hebben alleen geen eer.

En dat hebben de strijders van YPG wel, zowel de mannen als de vrouwen.
pi_138318799

Het Islamitisch Front schiet mortiergranaten af op sjiitische wijken op het platteland van Idlib
pi_138319178
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 01:28 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Ik bewaar niet al mijn bronnen, maar ik lees het vaak op zowel twitter als op reddit/r/syriancivilwar. Is trouwens ook niet zo vergezocht hoor. De soeni's waren eerst de baas in Irak en moeten nu onder een in hun ogen vernederend en onderdrukkend shiitisch bewind leven.
Toch is het een flinke stap om met ISIS te vechten.
pi_138321451
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 00:46 schreef Senor__Chang het volgende:
Veel jihadisten zouden ex-Baathisten uit Irak zijn. Vooral bij ISIS. Is ook wel te merken aan het racisme dat er om die partijen hangt.
Als je naar de map van IPA35 kijkt, dan zie je groeperingen als Jabhat al-Nusra en Islamitisch Front meedoen aan de al-Anfal campagne, ISIL is er niet bij betrokken.

Er zijn ook jihadisten die ex-communisten, ex-kapitalisten, ex-zionisten, ex-nationalisten, ex-rappers, ex-evangelisten zijn, dus als er ook ex-baathisten bij zitten verbaast mij niet.

quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 00:50 schreef Senor__Chang het volgende:
Wat is jouw standpunt eigenlijk qua islam en politiek?
Ik ben tegen de scheiding van islam en politiek.
-
pi_138323377
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 19:30 schreef IPA35 het volgende:
ALEPPO: THOUSANDS OF RATS LEAVE LAYRAMOON AND ‘ANADAAN UNDER ORDERS FROM TURKS TO FIGHT IN FAILED FRONT IN KASAB. THOUSANDS OF DEAD RATS FILLING TURK HOSPITALS AS SAA ARTILLERY CRUSHES ENEMY.
Ratten (al nusra, fsa, islamic front, isis, over wie hebben ze het?) moeten aleppo verlaten omdat turkije dat zegt? Duizenden dode ratten moeten het ziekenhuis in? :')
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  zondag 30 maart 2014 @ 12:32:17 #108
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_138323546
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 01:15 schreef theunderdog het volgende:
Welke aanwijzingen er zijn waaruit je zou moeten concluderen dat ISIS veel waarde hecht aan de Arabische cultuur en dat mensen die deze cultuur niet hoog hebben zitten niet welkom zijn bij ISIS.
Domt komt gewoon omdat de lijn tussen Islam en Arabische cultuur voor zelfs genoeg Moslims te dun is of niet zichtbaar. Er is bijv helemaal niets islamitisch aan in een jellaba lopen maar zelfs veel Moslims zullen denken van wel. Gewoon arabische woestijnkleerdracht, had mohamme uit eskimo-volk gekomen had hij hun gangbare kleding gedragen en daarmee die kleding gangbaar emaakt voor latere Moslims zoals nu jellaba bijv. Ook in de moderne politieke geschiedenis is vaak Islam aan Arabisch gelijkgesteld en daarmee getracht inheemsenamen en cultuuruitingen te verbieden met natuurlijk de argumentatie dat het "onislamitisch" is, waar dit gelijkstaat on niet-arabisch. Kan mij nog "fatwa" herinneren die Abduljabber van der Ven ooit aanhaalde (prediker) waarin een heel boek inging op "verbod van niet-islamitische namen aan je kinderen geven oa", waar vrijwel alle niet arabische namen ook onder geschaard werden onder de noemen "je moet je onderscheiden van de ongelovigen en expliciete arabische-islamitische namen zeggen". De ouders vande mehmets van deze wereld zijn ook haram bezig volgens het boek. Lachwekkend domme redenatie gewoon.

In Marokko mag je ook al lang geen "onislamitische namen" geven als ik het goed heb en daarmee vervallen echte berbernamen bijv voor kinderen. Is al heel lang zo.

Newroz is een voorbeeld. Pre en onislamitisch dus verboden. Omdat de Arabieren door de komst van de Islam oudere culturele feesten (gaanderwijs) hebben laten vervallen hebben voorsl niet-arabische volkeren die strijd tussen "pre-islamfeesten die vaste traditie zijn gebleven" en door bepaalde groepen moslims "haram en dis nooit meer vieren verbod". In iran wordt Newroz nu omarmd door ook het regime maar dat is ook zeker niet altijd zo geweest bijv.

Sowieso mag die Koerdische vlag die voor veel Koerden gelijkstaat aan hun (onderdrukte) identiteit en vrijheidsstrijd nooit meer wapperen onder ISIS en Nusrah..dat moet de "zwart-witte Islamvlag" worden. Alleen dit is al onmogelijk gezien de geschienis van de koerden en belangrijke rol die ook die vlag speel in hun decennialange streven en strijd tegen onderdrukking..alleen een groep die op zelfmoord uit is zou die vlag compleet verbieden en proberen de Syrishe Koerden te overheersen en die wil op te leggen.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  zondag 30 maart 2014 @ 12:41:22 #109
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_138323800
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 01:04 schreef Peunage het volgende:
Baath mensen zijn absoluut geen islamisten hoor, verre van. Ik denk dat ALS Saddam Hoessein nu nog leefde en aan de macht was in Irak, dat hij Syri zou hebben gesteund.
Veel ex-baathisten die macht zijn verloren (en soennieten als geheel blok rn minderheid) zijn overgegaan tot de Islam (sarcastish bedoelt) en nu "mujahidin"..in naam van Islam tegen de afvalligr sjia/safawidische regering. Is ook logisch..je bent een complete mongool als je je niet Islam gebruikt om je tegen de "sjia-regering" te verzetten maar dat doet in naam van het baathisme lol. Dan eert je zeker dat je niemand mee krijgt. Niemand wordt warm van een baath-mujahid, sommigen wel van een mujahid op Allahs pad die enkel voor de implementatie van Islam strijdt en tegen de "verkrachting van onze vrouwen" en afvallige sjieten die altijd "ahlul soennag al aanvallen in de historie". Zo krijg je mensen mee :7
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_138325255

Turkmen brigades ook actief nabij Kasseb w/
pi_138325646
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 13:43 schreef expans het volgende:
[ afbeelding ]

Turkmen brigades ook actief nabij Kasseb w/
Hoe is dat positief?
pi_138325761
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 12:32 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Domt komt gewoon omdat de lijn tussen Islam en Arabische cultuur voor zelfs genoeg Moslims te dun is of niet zichtbaar. Er is bijv helemaal niets islamitisch aan in een jellaba lopen maar zelfs veel Moslims zullen denken van wel. Gewoon arabische woestijnkleerdracht, had mohamme uit eskimo-volk gekomen had hij hun gangbare kleding gedragen en daarmee die kleding gangbaar emaakt voor latere Moslims zoals nu jellaba bijv. Ook in de moderne politieke geschiedenis is vaak Islam aan Arabisch gelijkgesteld en daarmee getracht inheemsenamen en cultuuruitingen te verbieden met natuurlijk de argumentatie dat het "onislamitisch" is, waar dit gelijkstaat on niet-arabisch. Kan mij nog "fatwa" herinneren die Abduljabber van der Ven ooit aanhaalde (prediker) waarin een heel boek inging op "verbod van niet-islamitische namen aan je kinderen geven oa", waar vrijwel alle niet arabische namen ook onder geschaard werden onder de noemen "je moet je onderscheiden van de ongelovigen en expliciete arabische-islamitische namen zeggen". De ouders vande mehmets van deze wereld zijn ook haram bezig volgens het boek. Lachwekkend domme redenatie gewoon.

In Marokko mag je ook al lang geen "onislamitische namen" geven als ik het goed heb en daarmee vervallen echte berbernamen bijv voor kinderen. Is al heel lang zo.

Newroz is een voorbeeld. Pre en onislamitisch dus verboden. Omdat de Arabieren door de komst van de Islam oudere culturele feesten (gaanderwijs) hebben laten vervallen hebben voorsl niet-arabische volkeren die strijd tussen "pre-islamfeesten die vaste traditie zijn gebleven" en door bepaalde groepen moslims "haram en dis nooit meer vieren verbod". In iran wordt Newroz nu omarmd door ook het regime maar dat is ook zeker niet altijd zo geweest bijv.

Sowieso mag die Koerdische vlag die voor veel Koerden gelijkstaat aan hun (onderdrukte) identiteit en vrijheidsstrijd nooit meer wapperen onder ISIS en Nusrah..dat moet de "zwart-witte Islamvlag" worden. Alleen dit is al onmogelijk gezien de geschienis van de koerden en belangrijke rol die ook die vlag speel in hun decennialange streven en strijd tegen onderdrukking..alleen een groep die op zelfmoord uit is zou die vlag compleet verbieden en proberen de Syrishe Koerden te overheersen en die wil op te leggen.
Ahja, maar dat komt voornamelijk omdat de islam nu eenmaal een Arabische religie is.

Dan is het volkomen logisch dat de islam en de Arabische cultuur veel zaken met elkaar delen.
pi_138325774
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 13:59 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Hoe is dat positief?
Mooi om te zien dat ze bereid zijn om te vechten en voor zichzelf op te komen / zichzelf te verdedigen.
pi_138325800
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 14:05 schreef expans het volgende:

[..]

Mooi om te zien dat ze bereid zijn om te vechten en voor zichzelf op te komen / zichzelf te verdedigen.
Eerder triest als ze daar niet toe bereid waren.
pi_138325813
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 14:07 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Eerder triest als ze daar niet toe bereid waren.
Beetje open deuren aan het intrappen? :P
pi_138325862
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 14:08 schreef expans het volgende:

[..]

Beetje open deuren aan het intrappen? :P
Nah, maar ik word een beetje moe van de mensen die bijna klaarkomen bij bepaalde zaken van dit conflict.

De een doet dat als hij/zij weer wat nieuws leest van de alfa mannetje van Hezbollah, de ander weer bij propaganda filmpjes van ISIS en of Al Nusra.

Zeg dan gewoon direct dat je dood en verderf leuk vind.
pi_138325918
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 14:10 schreef theunderdog het volgende:

Nah, maar ik word een beetje moe van de mensen die bijna klaarkomen bij bepaalde zaken van dit conflict.

De een doet dat als hij/zij weer wat nieuws leest van de alfa mannetje van Hezbollah, de ander weer bij propaganda filmpjes van ISIS en of Al Nusra.

Zeg dan gewoon direct dat je dood en verderf leuk vind.
Jij kan misschien het conflict objectief bekijken maar velen in dit topic hebben directe banden met het conflict.
pi_138325944
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 14:12 schreef expans het volgende:

[..]

Jij kan misschien het conflict objectief bekijken maar velen in dit topic hebben directe banden met het conflict.
Juist als je zogenaamd directe banden hebt (ze wonen fucking in Nederland.. :') ) is het geen reden om opgewonden te raken bij milities, propaganda filmpjes of erger.
pi_138326024
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 14:13 schreef theunderdog het volgende:
) is het geen reden om opgewonden te raken bij milities, propaganda filmpjes of erger.
Ik kom uit Turkije, wat er ook gebeurt in Syri, het zal direct effect kunnen hebben op m'n land.
Net zoals iedereen die belangen heeft wil ik graag dat 'mijn' belangen overwinnen, dus heb ik automatisch een voorkeur voor bepaalde groepen. En als ik daarnaast ook nog eens kan romantiseren en mijn Turkmen broeders kan steunen, why the fuck not?

Ben jij niet degene die Mihrac Ural een goede man vond vanwege het feit dat hij anti-extremisme was? :')
pi_138326070
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 14:16 schreef expans het volgende:

[..]

Ik kom uit Turkije, wat er ook gebeurt in Syri, het zal direct effect kunnen hebben op m'n land.
Net zoals iedereen die belangen heeft wil ik graag dat 'mijn' belangen overwinnen, dus heb ik automatisch een voorkeur voor bepaalde groepen. En als ik daarnaast ook nog eens kan romantiseren en mijn Turkmen broeders kan steunen, why the fuck not?

Ben jij niet degene die Mihrac Ural een goede man vond vanwege het feit dat hij anti-extremisme was? :')
1: Omdat Nationalistische gevoelens voor domme ezels zijn.

2: Als je daar het cynisme/sarcasme niet van inzag, dan weet ik het ook niet meer.

Zat er wel heel dik op.
pi_138326130
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 14:17 schreef theunderdog het volgende:

[..]

1: Omdat Nationalistische gevoelens voor domme ezels zijn.

2: Als je daar het cynisme/sarcasme niet van inzag, dan weet ik het ook niet meer.

Zat er wel heel dik op.
#1 = alleen in Nederland.

#2 = zo sarcastisch klonk je anders niet
pi_138326146
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 14:20 schreef expans het volgende:

[..]

#1 = alleen in Nederland.

#2 = zo sarcastisch klonk je anders niet
1: Nee, ieder mens met normaal denkvermogen moet niets hebben van nationalistische gevoelens.

Zeker niet als die misplaatst is.

2: Jij kon dat afmeten van hoe hard ik op de toetsenbord aan het rammen was ofzo?
pi_138326187
http://www.liveleak.com/view?i=8f7_1395016026

Zoals we van ze gewend zijn !
pi_138326191
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 14:21 schreef theunderdog het volgende:

[..]

1: Nee, ieder mens met normaal denkvermogen moet niets hebben van nationalistische gevoelens.

Zeker niet als die misplaatst is.

2: Jij kon dat afmeten van hoe hard ik op de toetsenbord aan het rammen was ofzo?
Bedoel dat het niet zo makkelijk te interpreteren is online.

Over nationalisme kunnen we eeuwig discussiren, maar niet iedereen zal dat kunnen begrijpen. Vooral mensen met een 'nuchtere' Nederlandse mentaliteit niet.
pi_138326251
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 14:23 schreef expans het volgende:

[..]

Bedoel dat het niet zo makkelijk te interpreteren is online.

Over nationalisme kunnen we eeuwig discussiren, maar niet iedereen zal dat kunnen begrijpen. Vooral mensen met een 'nuchtere' Nederlandse mentaliteit niet.
Je dacht toch niet dat ik serieus aanhanger van een massamoordenaar ben?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')