abonnement Unibet Coolblue
pi_138476194
quote:
14s.gif Op donderdag 3 april 2014 17:24 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Bla bla bla, prachtig allemaal. Alsof ik dit niet weet :').

Kleine turbomotoren zijn prima. Ik vind turbo's cool en het geluid staat me eigenlijk ook wel aan. ERS en al die andere systemen zijn prachtige technieken. Oordeel dus niet zomaar voordat je iets weet.

Maar het niet kunnen ontwikkelen van die techniek gedurende het seizoen en het beperken van de fuel flow doen al dat teniet. En dan zijn we nog maar net van het gezeik over die banden af :{.
Het beperken van de fuel flow zou moeten leiden naar efficiëntere motoren die wel vol kunnen pushen. Zover zijn ze alleen nog niet.

En het kunnen ontwikkelen ligt niet stil. Alleen mogen ze gedurende het seizoen geen performance verbeteringen doen. Voor volgend jaar weer wel. Efficiëntie- en betrouwbaarheidsverbeteringen mogen daarentegen wel, mits toestemming van de FIA.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 3 april 2014 @ 17:32:15 #102
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_138476242
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 17:30 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Relevante techniek = niet na elke rit met je auto naar de dealer voor een nieuw blok of een nieuwe bak.
F1 laat fabrikanten nu relevante techniek ontwikkelen. Dussss...

Nee, ze forceren ze. En zoals altijd zijn daar de gevolgen weer volledig niet van te overzien en lijdt dat weer tot minstens één verloren seizoen. Het is de tendens van de laatste 5 jaar. Steeds meer restricties en steeds meer uitzonderingen die tot de meest bizarre oplossingen leiden. En ondertussen heeft F1 steeds minder met racen te maken.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_138476351
quote:
13s.gif Op donderdag 3 april 2014 17:32 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee, ze forceren ze. En zoals altijd zijn daar de gevolgen weer volledig niet van te overzien en lijdt dat weer tot minstens één verloren seizoen. Het is de tendens van de laatste 5 jaar. Steeds meer restricties en steeds meer uitzonderingen die tot de meest bizarre oplossingen leiden. En ondertussen heeft F1 steeds minder met racen te maken.
Dat zeiden ze ook naar aanleiding van de veiligheidsmaatregelen sinds de jaren 60. Ze = de fans. Het overgrote deel fans vonden de crashes, de branden en het risico juist prachtig. Stoere mannen racen ... het zijn toch geen watjes?

Nu wordt er over gesproken alsof het 't beste is wat F1 ooit is overkomen. Goes to show, eh?
Calm down, please!
  donderdag 3 april 2014 @ 17:45:06 #104
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_138476585
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 17:21 schreef Googolplexian het volgende:
P.S.: De enige coureurs die ik verbaal hoor zijn over het geluid van de motoren zijn de coureurs die na een race tegenvallend geëindigd zijn. Lewis vindt zijn auto "de beste EVER", Vettel is niet te spreken over het geluid. Go figure.
Sterker nog, Hamilton gaf na Malaysia in een interview aan voornamelijk de wind om zijn helm te horen en niet zo heel veel van de motor. Hoe dat voorgaande jaren was weet ik overigens niet.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  donderdag 3 april 2014 @ 17:48:12 #105
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_138476669
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 17:30 schreef sasquatsch het volgende:
En het kunnen ontwikkelen ligt niet stil. Alleen mogen ze gedurende het seizoen geen performance verbeteringen doen. Voor volgend jaar weer wel. Efficiëntie- en betrouwbaarheidsverbeteringen mogen daarentegen wel, mits toestemming van de FIA.
En dat geldt v.z.i.w. ook alleen maar voor de mechanische onderdelen. Software mag wel aan 'gesleuteld' worden en dat betekent best veel, aangezien het hele management (brandstof, ERS, temperatuur, etc.) via software aanpasbaar is.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  donderdag 3 april 2014 @ 17:58:31 #106
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_138476974
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 17:36 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Dat zeiden ze ook naar aanleiding van de veiligheidsmaatregelen sinds de jaren 60. Ze = de fans. Het overgrote deel fans vonden de crashes, de branden en het risico juist prachtig. Stoere mannen racen ... het zijn toch geen watjes?

Nu wordt er over gesproken alsof het 't beste is wat F1 ooit is overkomen. Goes to show, eh?
Dat heet dus een stroman. Betekent meestal dat de argumenten op zijn.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_138477273
quote:
14s.gif Op donderdag 3 april 2014 17:58 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat heet dus een stroman. Betekent meestal dat de argumenten op zijn.
-O- Zat je bovenop het proberen te winnen van een discussie? Doe geen moeite, m'n beste! Ik was er niet eens van op de hoogte dat het om een gelijk ging. Jij wint op voorhand (daar was ik al achter na de eerste "bla")!

Jij hebt jouw mening en geniet dit jaar van F1 op jouw manier. Ik de mijne en op mijn manier. :)
Probeer i.i.g. te genieten ... het seizoen is zo weer om.
Calm down, please!
pi_138477398
Side-pods van McLaren dit weekeinde:



Achtervleugel:

  donderdag 3 april 2014 @ 19:17:26 #109
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_138479325
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 17:05 schreef Bluurgh het volgende:

[..]

Maar je kan dan de technologie gebruiken in de normale autoindustrie en aangezien iedereen altijd wel een nieuwe auto blijft kopen hebben miljoenen auto's daar 'profijt' van.

F1 was altijd al voor innovatie, al heb je het nou over motoren, banden, active suspension, abs, traction control, whatever. Veel van die technieken zijn op een gegeven moment zover ontwikkeld dat het in een F1 auto bijvoorbeeld te gevaarlijk wordt of het de coureur het te gemakkelijk maakt en dan wordt het verboden. Maar die technieken kunnen dus prima worden verwerkt in jouw auto.

En dan is het logisch dat je opzoek blijft gaan naar nieuwe innovatie. Anders krijg je of levensgevaarlijke auto's met 3000pk en absurd veel downforce, waarbij uiteindelijk de coureur niet eens wat hoeft te doen maar het bewustzijn verliest door de enorme g-krachten in de bochten, of je stelt eenmaal dezelfde regels in en die houden we voor de komende 200 jaar. Maar dan worden alle auto's hetzelfde en daar hebben we al genoeg specseries voor.

F1 = innovatie. Dat dat niet altijd de innovatie is die mensen willen zien is jammer, maar niks aan te doen. En dat is al decennia zo, waarschijnlijk vonden de fans die eind jaren '60 de introductie van vleugels meemaakten het ook maar onzin. Haha, je hebt vleugels, downforce! echte mannen hebben dat toch niet nodig! ;)
Ze kunnen innoveren zonder dit soort regels toch? Ze kunnen regels maken om efficienter om te gaan met de energie maar tegelijk kunnen zel wel 160kg fuel meenemen bijvoorbeeld. Het is een sport hé? Vergeet dat niet. Mensen die massaal naar de races gaan en circuits die goud betalen om F1 binnen te halen , betalen voor amusement en racen, niet om te zien hoe zuinig de race auto's wel kunnen zijn. Snap ook niet dat de teams dit allemaal accepteren.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_138481984

Filmpje over de geluiden van de v10,v8 en de v6 turbo motoren op Melbourne.
  donderdag 3 april 2014 @ 20:28:12 #111
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_138482122
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 17:36 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Dat zeiden ze ook naar aanleiding van de veiligheidsmaatregelen sinds de jaren 60. Ze = de fans. Het overgrote deel fans vonden de crashes, de branden en het risico juist prachtig. Stoere mannen racen ... het zijn toch geen watjes?

Nu wordt er over gesproken alsof het 't beste is wat F1 ooit is overkomen. Goes to show, eh?
Ga je nu een situatie waarin mannen verbrandde in hun bolides vergelijken met een situatie waarin steeds meer coureurs zelf de noodklok luiden omdat het racen steeds saaier wordt?

Krankzinnig.
pi_138483487
Het is vooral doodzonde dat de topcoureurs niet tegen elkaar racen. Een echt gevecht met min of meer gelijke auto's tussen Vettel/Hamilton/Alonso zou geweldig zijn. Nu zie je hoe Vettel met zijn auto vecht, hoe Hamilton onbedreigd zijn rondjes rijdt, en hoe Alonso een backmarker verschalkt. Formule Lame.
pi_138484052
quote:
2s.gif Op donderdag 3 april 2014 20:58 schreef Gort het volgende:
Het is vooral doodzonde dat de topcoureurs niet tegen elkaar racen. Een echt gevecht met min of meer gelijke auto's tussen Vettel/Hamilton/Alonso zou geweldig zijn. Nu zie je hoe Vettel met zijn auto vecht, hoe Hamilton onbedreigd zijn rondjes rijdt, en hoe Alonso een backmarker verschalkt. Formule Lame.
tja, ze racen wel tegen elkaar, maar alleen om plek 3 t/m 10
(met uitzondering van Hamilton die ergens voorin rijdt zoals Vettel ook wel is deed de afgelopen jaren)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 3 april 2014 @ 21:16:10 #114
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_138484442
Voor nu vind ik het wel even een verademing dat de Mercedessen vooraan rijden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_138484715
quote:
14s.gif Op donderdag 3 april 2014 21:16 schreef Peterselieman het volgende:
Voor nu vind ik het wel even een verademing dat de Mercedessen vooraan rijden
Het is iig weer eens iets anders dan een Red Bull die voorop rijdt :)
in a crowd you lose humanity
pi_138485616
En het wordt gedurende het seizoen wel steeds beter. De Red Bulls komen steeds dichter bij en dat verwacht ik ook wel van de Ferrari's en de McLaren's.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 3 april 2014 @ 22:10:14 #117
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_138487314
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 20:28 schreef Vriezzer het volgende:

[..]

Ga je nu een situatie waarin mannen verbrandde in hun bolides vergelijken met een situatie waarin steeds meer coureurs zelf de noodklok luiden omdat het racen steeds saaier wordt?

Krankzinnig.
Het punt is dat racen en Formula 1 evolueert. In sommige gevallen 'lijdt' het racegevoel daar misschien onder, maar is het uiteindelijk toch beter voor de sport. Of jij als kijker dan blij bent met die verandering of niet, daar mag je zelf een mening over vormen, maar dat de F1 zal blijven evolueren is een feit.

Ik vraag me af wat alle roeptoeters eigenlijk wel hadden willen zien? Nog een jaartje of 10 Vettel die 2/3e van de races wint? Ik vond juist de afgelopen jaren te saai voor woorden. Ik ben in de Schumacher-tijd ook al eens gestopt met kijken.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  donderdag 3 april 2014 @ 22:24:51 #118
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_138488037
Opvallend weinig grote crashes meer bij de start. Alleen in La Source en San Devote wil er nog wel eens een stukje plastic van de voorvleugel afbreken, maar de tijd dat er 7 losse wielen in de eerste bocht lagen lijkt ook al eeuwen geleden.
Wie dit leest is gek
pi_138488174
Dat heeft denk ik te maken met de kwaliteit van coureurs die tegenwoordig rond mag rijden.
  donderdag 3 april 2014 @ 22:32:38 #120
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_138488413
quote:
99s.gif Op donderdag 3 april 2014 22:24 schreef Nieuwschierig het volgende:
Opvallend weinig grote crashes meer bij de start. Alleen in La Source en San Devote wil er nog wel eens een stukje plastic van de voorvleugel afbreken, maar de tijd dat er 7 losse wielen in de eerste bocht lagen lijkt ook al eeuwen geleden.




Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  donderdag 3 april 2014 @ 22:40:00 #121
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_138488775
Ik denk dat het ook te maken heeft met de consequenties (duh). Ik denk dat de gevolgen groter zijn geworden, ook relatief.

Vroeger had je altijd nog een kans dat een motor profte, of dat na een stuurfout iemand in de grindbak kwam te staan. Het kampioenschap zat (voor mijn gevoel?) nooit zo dicht op elkaar en dus waren de consequenties minder. Een DNF was nog wel te slikken en materiaalfalen was altijd een optie.

In deze tijd houdt het materiaal het zo goed als elke race vol en het kampioenschap zit erg dicht bij elkaar. Eruit gekegeld worden door een andere coureur heeft dus vrij grote consequenties.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  donderdag 3 april 2014 @ 22:40:34 #122
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_138488808
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 22:10 schreef twiFight het volgende:

[..]

Ik vraag me af wat alle roeptoeters eigenlijk wel hadden willen zien? Nog een jaartje of 10 Vettel die 2/3e van de races wint? Ik vond juist de afgelopen jaren te saai voor woorden. Ik ben in de Schumacher-tijd ook al eens gestopt met kijken.
Mercedes die elke race wint is toch exact hetzelfde? Jij zit ook te ageren tegen een niet bestaand punt. De afgelopen jaren zijn de regels aan enorme veranderingen onderhevig en het racen wordt er niet beter van. Of het nou Red Bull of Mercedes is dat domineert, wat de FIA ook probeert het helpt niets. In mijn optiek wordt het dus alleen maar erger. Hoe meer de FIA de duimschroeven aandraait, hoe minder interessant de sport wordt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 3 april 2014 @ 22:42:55 #123
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_138488933
quote:
14s.gif Op donderdag 3 april 2014 21:16 schreef Peterselieman het volgende:
Voor nu vind ik het wel even een verademing dat de Mercedessen vooraan rijden
Wederom, waarom is dat zoveel beter dan Red Bull? Voor iemand die neutraal is maakt het geen reet uit.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 3 april 2014 @ 22:44:42 #124
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_138489020
quote:
5s.gif Op donderdag 3 april 2014 22:40 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Mercedes die elke race wint is toch exact hetzelfde?
Klopt en dat zou ik zeker jammer vinden, maar gedraag je niet als een kleuter zeg. We hebben verdomme nog maar 2 races gehad, niet 4 jaar van Mercedes dominatie.

quote:
Jij zit ook te ageren tegen een niet bestaand punt. De afgelopen jaren zijn de regels aan enorme veranderingen onderhevig en het racen wordt er niet beter van.
Dat is 100% jouw mening.
quote:
Of het nou Red Bull of Mercedes is dat domineert, wat de FIA ook probeert het helpt niets.
Niet elke regel zal in de praktijk even goed werken, maar ze moeten toch iets proberen. Ik vond DRS in de praktijk ook een draak van een maatregel, maar ze hadden wel een punt dat inhalen veel te lastig was.

quote:
In mijn optiek wordt het dus alleen maar erger. Hoe meer de FIA de duimschroeven aandraait, hoe minder interessant de sport wordt.
Je hebt helemaal gelijk, het is ook een ruksport! Maar wat doe je hier dan nog? Ga lekker posten over een sport die je dan wel leuk vindt. Maar nee, je blijft met alle plezier hier je gezanik posten. Volgens mij vind je die veranderingen eigenlijk wel spannend, maar wil je gewoon wat te zeiken hebben.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_138489592
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 22:10 schreef twiFight het volgende:

[..]

Het punt is dat racen en Formula 1 evolueert. In sommige gevallen 'lijdt' het racegevoel daar misschien onder, maar is het uiteindelijk toch beter voor de sport. Of jij als kijker dan blij bent met die verandering of niet, daar mag je zelf een mening over vormen, maar dat de F1 zal blijven evolueren is een feit.

Ik vraag me af wat alle roeptoeters eigenlijk wel hadden willen zien? Nog een jaartje of 10 Vettel die 2/3e van de races wint? Ik vond juist de afgelopen jaren te saai voor woorden. Ik ben in de Schumacher-tijd ook al eens gestopt met kijken.
Ik ook, in 2001/2002 volledig gestopt met kijken, dan vanaf 2007 of zo weer eens sporadisch een race gekeken, en in 2009 het weer een beetje gaan volgen, en dan vanaf 2010 weer (vrijwel) alle races gekeken.

Al dat gemekker ook altijd. Als je het niet leuk vindt, dan kijk je toch niet? Da's ook de enige manier dat er iets verandert, want als de kijkcijfers naar beneden gaan, dan gaan ze echt wel dingen veranderen.

En sowieso is de F1 sinds 1950 continu veranderd. En dat gaat ook wel door.
Ga er maar alvast vanuit dat over 10-15 jaar het volledig elektrisch is.
in a crowd you lose humanity
  donderdag 3 april 2014 @ 22:56:51 #126
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_138489627
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 22:44 schreef twiFight het volgende:
Je hebt helemaal gelijk, het is ook een ruksport! Maar wat doe je hier dan nog? Ga lekker posten over een sport die je dan wel leuk vindt. Maar nee, je blijft met alle plezier hier je gezanik posten. Volgens mij vind je die veranderingen eigenlijk wel spannend, maar wil je gewoon wat te zeiken hebben.
Pffffff :'). Enige nuance mag best. Er is een flink groot gebied tussen de F1 het beste vinden sinds gesneden brood en de gehele sport uitkotsen.

Over het racen, niemand vindt die Red Bull dominantie toch leuk? Niemand hier tenminste. Dus dat is niet echt alleen mijn mening. Punt is dat de FIA al meer dan 10 jaar (sinds de laatste Ferrari dominantie) er alles aan doet om dat te voorkomen. En dat lukt gewoon niet. Maar we krijgen wel belachelijke dingen als de F-duct, getrapte neuzen en nu vogelbekdieren. De auto's worden langzamer, lelijker en meer eenheidsworst. Innovatie is er nauwelijks, iedereen gaat voor vrijwel de exact zelfde oplossing alleen is het ene team er wat beter in dan het andere.

Ik, en velen met mij, vinden dat geen positieve trend. En om mij dan meteen af te schilderen als een ongefundeerde zeikerd of een 'vroeger was alles beter'-nostalgist is behoorlijk onbeschoft :{w.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 3 april 2014 @ 23:02:03 #127
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_138489895
quote:
2s.gif Op donderdag 3 april 2014 22:42 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wederom, waarom is dat zoveel beter dan Red Bull? Voor iemand die neutraal is maakt het geen reet uit.
Zijn we hier neutraal dan? Als fan ben ik het vingertje gewoon zat en als er gezeik is dan is dat omdat Red Bull zit te jammeren of de regels illegaal opgerekt heeft.

De wagens zijn retesnel, dat moet ik ze nageven, maar voor de rest heb ik 0,0 met dat team, in tegenstelling tot enkele andere teams.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_138489970
quote:
10s.gif Op donderdag 3 april 2014 22:56 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Pffffff :'). Enige nuance mag best. Er is een flink groot gebied tussen de F1 het beste vinden sinds gesneden brood en de gehele sport uitkotsen.

Over het racen, niemand vindt die Red Bull dominantie toch leuk? Niemand hier tenminste. Dus dat is niet echt alleen mijn mening. Punt is dat de FIA al meer dan 10 jaar (sinds de laatste Ferrari dominantie) er alles aan doet om dat te voorkomen. En dat lukt gewoon niet. Maar we krijgen wel belachelijke dingen als de F-duct, getrapte neuzen en nu vogelbekdieren. De auto's worden langzamer, lelijker en meer eenheidsworst. Innovatie is er nauwelijks, iedereen gaat voor vrijwel de exact zelfde oplossing alleen is het ene team er wat beter in dan het andere.

Ik, en velen met mij, vinden dat geen positieve trend. En om mij dan meteen af te schilderen als een ongefundeerde zeikerd of een 'vroeger was alles beter'-nostalgist is behoorlijk onbeschoft :{w.
Die eenheidsworst is ook een beetje de consequentie van de voortschrijdende techniek en modellering. Doordat de research en kennis zoveel beter is dan 30 jaar geleden, komen ze veel sneller tot dezelfde oplossing en worden elkaars oplossingen ook veel sneller doorgrond en overgenomen.

Je kunt ook niet alles vrijgeven qua regelgeving, want dan gaan de wagens veel te snel en zijn niet meer te beheersen.

De tijd van de jaren 60-90 komt niet meer terug. Overigens is dat voor een flink deel ook geromantiseerd, want als je naar de uitslagen kijkt van die tijd, zie je dat er enorme verschillen tussen de wagens zitten. Vaak had de nummer 1 20 of meer seconden voorsprong op de nummer 2.
in a crowd you lose humanity
  donderdag 3 april 2014 @ 23:09:09 #129
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_138490231
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 23:03 schreef Wombcat het volgende:

[..]
De tijd van de jaren 60-90 komt niet meer terug. Overigens is dat voor een flink deel ook geromantiseerd, want als je naar de uitslagen kijkt van die tijd, zie je dat er enorme verschillen tussen de wagens zitten. Vaak had de nummer 1 20 of meer seconden voorsprong op de nummer 2.
Volledig mee eens. Ik was er toen ook niet eens. Dat zeg ik net ook al. Ik heb geen nostalgiebril op (in tegenstelling tot sommige andere users hier :X).

Met jouw eerdere stelling ben ik het niet helemaal eens. Teams kunnen nog steeds prima innoveren alleen het wordt ze onmogelijk gemaakt. Mazen in de wet worden constant gevonden en vervolgens weer gedicht. Maar zoiets kan een enorme impact hebben op het kampioenschap. Zie alleen al Silverstone 2011, dat was een complete farce.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_138491161
Afgelopen jaren zijn er talloze regels ingevoerd, met allemaal ergere gevolgen. Misschien moeten ze maar eens wat vrijgeven en in plaats daarvan de budget cap. Want de meeste regels waren om kosten te verlagen.

Enkele voorbeelden:

Motoren moesten langer meegaan. Van 1 motor per sessie, naar 1 per weekend, naar 5 per seizoen.
Reden: lagere kosten
Gevolg: superbetrouwbare motoren, nooit meer afvragen of de motor van de nummer 1 nog gaat ploffen voordat de finish is bereikt.

Lagere downforce, meer mechanische grip
Reden: Meer inhalen
Gevolg: Meer bandenslijtage, nog minder inhaalacties.
.
  vrijdag 4 april 2014 @ 06:31:53 #131
369251 Geralt
of Rivia
pi_138495259
Dit weekend Sutil zonder drinkfles in de auto om zo nog wat gewicht te besparen :X

Dat kan toch nooit goed zijn. Zonder voldoende vocht in je pens is het lastig om je concentratie erbij te houden. Slechte ontwikkeling dit :X
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  vrijdag 4 april 2014 @ 06:33:02 #132
369251 Geralt
of Rivia
pi_138495262
Note to self: vanmiddag ff Ziggo bellen dat ik Sport1 moet hebben weer :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  vrijdag 4 april 2014 @ 08:17:33 #133
56724 Wombcat
rent wiel
pi_138495710
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 23:30 schreef Fer het volgende:

Lagere downforce, meer mechanische grip
Reden: Meer inhalen
Gevolg: Meer bandenslijtage, nog minder inhaalacties.
Da afgelopen jaren is het aantal inhaalacties anders flink gestegen.
in a crowd you lose humanity
  vrijdag 4 april 2014 @ 08:20:59 #134
194695 franklop
Fran knock
pi_138495755
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 08:17 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Da afgelopen jaren is het aantal inhaalacties anders flink gestegen.
Door het kunstmatige inhalen via KERS en DRS
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  vrijdag 4 april 2014 @ 08:27:02 #135
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_138495836
Het is gewoon allemaal minder geworden omdat op vrijwel elke actie die een coureur kan maken een straf staat.

Wijk je even van je lijn af om te verdedigen.. straf
Tik je in een gevecht toevallig een ander net aan... straf
Ga je te enthousiast de bocht door en kom je met 4 wielen naast de baan.. straf...
Als iemand door zijn DRS zijn auto naast de jouwe zet en je verdedigd jezelf net iets te agressief tegen deze kunst maatregel... straf.
Drijf je je auto tot de max van zijn kunnen, begeeft iets het en moet het vervangen worden... straf

Dat slaat gewoon helemaal nergens op, dat is doorgeslagen schijnveiligheid en overijverige regelgeving. Dat heeft niets met topsport te maken
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_138495948
quote:
3s.gif Op vrijdag 4 april 2014 08:27 schreef Rossdale het volgende:
Het is gewoon allemaal minder geworden omdat op vrijwel elke actie die een coureur kan maken een straf staat.

Wijk je even van je lijn af om te verdedigen.. straf
Tik je in een gevecht toevallig een ander net aan... straf
Ga je te enthousiast de bocht door en kom je met 4 wielen naast de baan.. straf...
Als iemand door zijn DRS zijn auto naast de jouwe zet en je verdedigd jezelf net iets te agressief tegen deze kunst maatregel... straf.
Drijf je je auto tot de max van zijn kunnen, begeeft iets het en moet het vervangen worden... straf

Dat slaat gewoon helemaal nergens op, dat is doorgeslagen schijnveiligheid en overijverige regelgeving. Dat heeft niets met topsport te maken
Eens, daar stoor ik mij ook al jaren aan. Er zijn maar weinig incidenten die nog worden afgedaan als raceongeluk. Nu ook met Magnussen. 2 strafpunten voor de touche met Raikonnen, terwijl hij nergens heen kon gaan. Echt te belachelijk voor woorden. F1 is wat dat betreft echt veel te soft en 'keurig' geworden. Een soort cabrio-DTM zonder wheelbanging.. :(
  vrijdag 4 april 2014 @ 08:38:31 #137
131800 Tarado
capô de fusca
pi_138495966
Ik moet ook eerlijk zeggen dat het me momenteel niet meevalt om te kijken, terwijl ik toch een redelijke fanaticus ben en eigenlijk nooit een race mis.
  vrijdag 4 april 2014 @ 08:40:09 #138
56724 Wombcat
rent wiel
pi_138495983
2002 dát was pas saai. :Z
Of 1992 en 1993. :Z
En de 2e helft van vorig jaar natuurlijk ook.

Kan zijn dat het dit seizoen dezelfde kant opgaat, maar om na 2 races dat al te concluderen, gaat me veel te ver.
in a crowd you lose humanity
  vrijdag 4 april 2014 @ 08:41:53 #139
131800 Tarado
capô de fusca
pi_138495999
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 08:40 schreef Wombcat het volgende:
2002 dát was pas saai. :Z
Of 1992 en 1993. :Z
En de 2e helft van vorig jaar natuurlijk ook.

Kan zijn dat het dit seizoen dezelfde kant opgaat, maar om na 2 races dat al te concluderen, gaat me veel te ver.
Kan saai geweest zijn maar het ging wel snel, dat is het grootste probleem nu plus dat hoover geluid.
pi_138497532
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 08:20 schreef franklop het volgende:

[..]

Door het kunstmatige inhalen via KERS en DRS
Het jaar ervoor (in 2010) ook al. Komt door het verbod op bijtanken, omdat met bijtanken vooral in de pits werd ingehaald en nu meer op de baan. Statistieken tonen aan dat sinds het invoeren van het bijtanken het aantal inhaalacties op de baan drastisch is gedaald en sinds het verbod weer is gestegen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 4 april 2014 @ 10:09:18 #141
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_138497589
De teams moeten 'gewoon' een eigen bond opricjten .
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_138497591
quote:
15s.gif Op vrijdag 4 april 2014 06:31 schreef Geralt het volgende:
Dit weekend Sutil zonder drinkfles in de auto om zo nog wat gewicht te besparen :X

Dat kan toch nooit goed zijn. Zonder voldoende vocht in je pens is het lastig om je concentratie erbij te houden. Slechte ontwikkeling dit :X
Ja, van Sauber omdat ze een te zware auto hebben gebouwd. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_138497801
quote:
9s.gif Op vrijdag 4 april 2014 10:09 schreef Smoofie het volgende:
De teams moeten 'gewoon' een eigen bond opricjten .
Die was er (FOTA) en is sinds dit jaar weer opgeheven omdat er geen overeenstemming tussen de teams was over verschillende onderdelen zoals de Resource Restriction Agreement. Red Bull, STR, Ferrari en Sauber hebben de FOTA al eerder verlaten vanwege die onengheid.

Het doel van de FOTA was oorspronkelijk een tegenwicht bieden aan de FIA en de FOM (als een volwaardige gesprekspartner) en dat is achterhaald omdat vertegenwoordigers van de FIA, FOM en de teams tegenwoordig in de Formula One Commission zitten.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 4 april 2014 @ 10:22:57 #144
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_138497908
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 08:36 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Eens, daar stoor ik mij ook al jaren aan. Er zijn maar weinig incidenten die nog worden afgedaan als raceongeluk. Nu ook met Magnussen. 2 strafpunten voor de touche met Raikonnen, terwijl hij nergens heen kon gaan. Echt te belachelijk voor woorden. F1 is wat dat betreft echt veel te soft en 'keurig' geworden. Een soort cabrio-DTM zonder wheelbanging.. :(
Is dat ook niet een beetje de schuld van de FIA zelf? Ze zijn een aantal jaren zo willekeurig omgebaggerd in de regels dat, ongeacht van wie je fan was, je wel een raceincident kon noemen waarbij een coureur nogal arbitrair werd bestraft. Daar kwam op den duur hevig protest tegen (terecht) en ja, toen zaten ze in een positie dat ze iedereen wel moesten straffen, om nog wat geloofwaardigheid over te houden. Volgens mij is de FIA net al een brug te ver.

Van mij mag ook meer als raceincident beoordeeld worden. Er zijn twee duidelijke uitzonderingen: iemand van de baan duwen is absoluut NOT DONE, al helemaal niet met 300 km/u. En kamikazestijl achterop iemand rijden (a la Grosjean). Koude banden zijn geen excuus, dat weet je, je bent een professional verdomme.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  vrijdag 4 april 2014 @ 12:08:15 #145
131800 Tarado
capô de fusca
pi_138500606
BBCBreaking twitterde op vrijdag 04-04-2014 om 12:02:49 F1 champion Michael Schumacher shows "moments of consciousness" after months in a coma, agent says http://t.co/xarLqR8j4m reageer retweet
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 4 april 2014 @ 12:14:47 #146
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_138500832
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 12:08 schreef Tarado het volgende:
BBCBreaking twitterde op vrijdag 04-04-2014 om 12:02:49 F1 champion Michael Schumacher shows "moments of consciousness" after months in a coma, agent says http://t.co/xarLqR8j4m reageer retweet
Dat is mooi nieuws :)

Nog even hoop houden...
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_138500981
Als ze maar niet "Bild" als bron hebben gebruikt.

  vrijdag 4 april 2014 @ 12:18:44 #148
356891 Abed
hooggeleid
pi_138501005
Schumigod _O_
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
  vrijdag 4 april 2014 @ 12:23:55 #149
131800 Tarado
capô de fusca
pi_138501208
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 april 2014 12:18 schreef JohnB52 het volgende:
Als ze maar niet "Bild" als bron hebben gebruikt.

[ afbeelding ]
Officieel statement

pi_138501541
Ik heb zo'n idee dat dit 'oud' nieuws is, maar veel later naar buiten gebracht. Na 3,5 maanden uit je coma ontwaken en dan nog bij bewustzijn komen is heeel uitzonderlijk. Mijn gevoel zegt dat ze express stil hebben gehouden en dat hij al een maand of meer al bij bewustzijn is (geweest). Meer tijd voor revalidatie/de persoon Schumacher ipv gelijk met pers moment te komen en weer een horde persmuskieten voor je ziekenhuis te ontvangen.

Wat er van die persoon Schumacher over is gebleven is ook nog maar de vraag, belangrijker nog dat hij zijn kids nog herkend of niet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')