Om dan eens een balletje op te gooien; wat zijn jullie favoriete races aller tijden? (en waarom)quote:Op vrijdag 28 maart 2014 21:17 schreef k_man het volgende:
Zo, zullen we eens kijken of we het in dit topic weer eens over F1 kunnen hebben? In plaats van het halve topic te vullen met geneuzel over zenders, apps en meer van dat soort gemiemel.
Mijn punt was ook dat het sneller over ongein gaat met de afwezigheid van 2 dingen:quote:
quote:We’ve seen cameras in just about every place on a Formula One car – even 360 degree ones – but never before have we seen this, an eye facing camera. This unique shot was captured during a Red Bull filming day in Bahrain and I think it’s about time we saw more of it.
quote:12:03 – Sauber has confirmed that test and reserve driver Giedo van der Garde will replace Esteban Gutiérrez for the first free practice session at this weekend's Bahrain Grand Prix, as the first of multiple planned outings.
The Dutchman, who has joined the team after a race stint at Caterham, previously informed GPUpdate.net of his plans to complete the opening 90 minute session at Sakhir, but it was not clear which driver he would replace.
Van der Garde will also be in action on the second day of the subsequent post-race test in Bahrain, taking place from April 8-9. On Day 1, fellow tester Sergey Sirotkin will drive to fulfil the requirements for a Super Licence.
Jammer dat Frijns die kans niet heeft gekregen, toch mooi nieuws.quote:Op maandag 31 maart 2014 14:00 schreef sasquatsch het volgende:
Van der Garde zal komende race in VT1 rijden in plaats van Gutierrez. Ook zal hij tijdens de eerste in-season testen (8 en 9 april) op dag 2 rijden. Sirotkin zal dag 1 voor zijn rekening nemen.
[..]
Frijns had dan ook geen centen om dit soort dingen af te dwingen in zijn contract.....quote:Op maandag 31 maart 2014 14:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jammer dat Frijns die kans niet heeft gekregen, toch mooi nieuws.
quote:Op maandag 31 maart 2014 16:30 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Frijns had dan ook geen centen om dit soort dingen af te dwingen in zijn contract.....
http://autosport.nl/klass(...)erham-gelooft-in-mijquote:Frijns deelt in 2014 zijn rol als reserve met Alexander Rossi. De Amerikaan gaat opnieuw GP2 doen voor Caterham, wat betekent dat Frijns reserve is tijdens alle GP-weekenden waarin Rossi GP2 rijdt. "Feitelijk het hele Europese seizoen dus. Ik ben sowieso aanwezig bij alle GP's en kom op heel wat vrijdagen in actie. Ik krijg dus echt de kans om me voor het team te bewijzen. We moeten nog bekijken wanneer ik voor het eerst een vrijdagochtendtraining ga doen, maar dat zou weleens sneller kunnen zijn dan je denkt."
Ik had het over afgelopen jaar toen ie bij Sauber 3de rijder was....quote:Op maandag 31 maart 2014 16:40 schreef SiGNe het volgende:
[..]
[..]
http://autosport.nl/klass(...)erham-gelooft-in-mij
Hij is toen sowieso niet echt aan het rijden gekomen.. dit jaar heeft ie in elk geval een aantal mogelijkheden om te rijden.quote:Op maandag 31 maart 2014 17:05 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ik had het over afgelopen jaar toen ie bij Sauber 3de rijder was....
In een oranje bolidequote:
'twitter:CaterhamF1 twitterde op dinsdag 01-04-2014 om 12:09:48 OranjeBOOYAH @RFrijns's FP1 and test livery http://t.co/EY0I5QkcT7 reageer retweet
1 april grapjequote:Op dinsdag 1 april 2014 12:19 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
In een oranje bolide'twitter:CaterhamF1 twitterde op dinsdag 01-04-2014 om 12:09:48 OranjeBOOYAH @RFrijns's FP1 and test livery http://t.co/EY0I5QkcT7 reageer retweet
[ afbeelding ]
quote:Desperate times call for desperate measures, at least on TV. PaddockTalk has learned that FOM (Formula One Management) Group which produces the world TV feed for each Formula One F1 race - except Monaco - will call upon technology to help "fix" the engine noise problem that have fans furious.
Beginning with the 2014 Bahrain Grand Prix, FOM will use a slick new version of the Auto-Tune sound technology to adjust the live engine noise - a new low-pitched 1.6 V6 turbo engine - with a mix of sound from the 2013 v8 higher-revving engines. The goal is to bring back TV viewers put off by the new engine noise.
FOM has apparently been testing different techniques to get the best combinations of sounds. They have even been looking at using the historically popular v10 engine sounds. The challenge for the producers is they are being asked to have a solution in place by Sunday's Grand Prix, so what you hear on Sunday may not be the final product. The company will continue to test different engine sound and pitch combinations with focus groups throughout the season.
Bernie Ecclestone was said to be pleased with the potential change, while technical staff discussed the possibilities. However, when asked what it would do for the trackside F1 fan, Ecclestone was quoted as saying, "Terrible to say this I suppose, but they (fans) just get in the way of a Grand Prix."
The official announcement could come as early as today - April 1st.
Doe dat lekker voor de live-kijkers op het circuit godverdommequote:Op dinsdag 1 april 2014 12:39 schreef Bluurgh het volgende:
http://paddocktalk.com/news/html/story-247079.html
[..]
Haha, die neus, daar trapt toch niemand in?quote:
Hehe die is best leukquote:Op dinsdag 1 april 2014 12:39 schreef Bluurgh het volgende:
http://paddocktalk.com/news/html/story-247079.html
[..]
Volgens mij zijn als die nieuwe regels een 1 april grap en racen ze dit weekend gewoon weer met de 2013 auto!quote:Op dinsdag 1 april 2014 12:56 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Haha, die neus, daar trapt toch niemand in?
Wie is dat?quote:
Dat gifje was Vettel, in dit clipje ook nog eens flits van Ricciardo. Veel te kort, dus vandaar dat ik enkel het gifje had geplaatst en niet het filmpje:quote:Op dinsdag 1 april 2014 17:28 schreef twiFight het volgende:
[..]
Wie is dat?
Ik zou het nog mooier vinden als ze dit combineren met een paar rondjes in de simulator en dat je dan een overlay hebt van waar een coureur kijkt tijdens het rijden. Hoe vaak kijkt hij in zijn spiegels? Hoevaak op het stuur? Wanneer focust een coureur naar de apex en wanneer kijkt hij weer verder vooruit? Dat zou echt supergaaf zijn.
Infinity of Infiniti?quote:Op woensdag 2 april 2014 13:12 schreef Meike26 het volgende:
RedBull Honda.. klinkt goed
En wat zullen ze in Amerika giftig zijn (de Infinity mannetjes in het bijzonder) als Red Bull dan gaat rijden onder de naam Acura..
Volgens mij heeft McLaren in 2015 een exclusief contract met Honda. Dus dat wordt dan pas in 2016.quote:Op woensdag 2 april 2014 13:12 schreef Meike26 het volgende:
RedBull Honda.. klinkt goed
En wat zullen ze in Amerika giftig zijn (de Infinity mannetjes in het bijzonder) als Red Bull dan gaat rijden onder de naam Acura..
Het zal wel... geen boeiend merk. Geen idee wat ze allemaal maken. Onder andere wat Nissans die ze hebben gerebadged volgens mij.quote:
Ze doen precies hetzelfde wat Ferrari al succesvol in hun Schumi-dagen deed.quote:Op woensdag 2 april 2014 13:17 schreef Peterselieman het volgende:
Ze zijn gewoon slechte verliezers. Op zich is het niet tegen je verlies kunnen een goede eigenschap, maar als er ook maar een scheet verkeerd is gaan ze al huilie huilie doen ...
Na schumi is het ook hard bergafwaarts gegaan met Ferrari. En ook dit jaar zie ik ze weer niet mee doen om de titel ..quote:Op woensdag 2 april 2014 13:56 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ze doen precies hetzelfde wat Ferrari al succesvol in hun Schumi-dagen deed.
Bergafwaarts is een beetje overdreven, gezien de titel en nog een stel top 3 plekken de seizoenen erna.quote:Op woensdag 2 april 2014 15:05 schreef Joene het volgende:
[..]
Na schumi is het ook hard bergafwaarts gegaan met Ferrari. En ook dit jaar zie ik ze weer niet mee doen om de titel ..
Mwah ik vind gewoon dat de organisatie , de pitstops , etc het loopt allemaal net ff minder.quote:Op woensdag 2 april 2014 15:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
Bergafwaarts is een beetje overdreven, gezien de titel en nog een stel top 3 plekken de seizoenen erna.
Over dit jaar kan je best wel gelijk krijgen, maar goed we zijn net begonnen
Dat kan je van Schumacher zeker zeggen, ze hebben teveel moeite met het testverbod, al die windtunnel fails...en vergeet niet dat de Bridgetones op maat werden gemaakt.quote:Op woensdag 2 april 2014 15:13 schreef Joene het volgende:
[..]
Mwah ik vind gewoon dat de organisatie , de pitstops , etc het loopt allemaal net ff minder.
Ze hebben redelijke resultaten te danken aan Alonso.
Dat was een tijdperk dat alles anders was , maar schumacher had 1 ding het team werd om hem gebouwd, de mensen die hij wilde kwamen bij het team etc.quote:Op woensdag 2 april 2014 15:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat kan je van Schumacher zeker zeggen, ze hebben teveel moeite met het testverbod, al die windtunnel fails...en vergeet niet dat de Bridgetones op maat werden gemaakt.
De auto's van 2007 (kampioenschap) en 2008 (2e plaats Massa) zijn nog door Schumi getest. Vanaf 2009 niet meer en sindsdien is Ferrari stukje bij beetje gaan afhaken.quote:Op woensdag 2 april 2014 15:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
Bergafwaarts is een beetje overdreven, gezien de titel en nog een stel top 3 plekken de seizoenen erna.
Over dit jaar kan je best wel gelijk krijgen, maar goed we zijn net begonnen
Onzin. In 2010 en 2012 was Ferrari het enige team met Alonso dat nog een vuist kon maken in het kampioenschap tegen de overmacht van Red Bull.quote:Op woensdag 2 april 2014 15:24 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
De auto's van 2007 (kampioenschap) en 2008 (2e plaats Massa) zijn nog door Schumi getest. Vanaf 2009 niet meer en sindsdien is Ferrari stukje bij beetje gaan afhaken.
Wat een bazenvideo! Super camera werk en geweldige editquote:Op dinsdag 1 april 2014 17:47 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dat gifje was Vettel, in dit clipje ook nog eens flits van Ricciardo. Veel te kort, dus vandaar dat ik enkel het gifje had geplaatst en niet het filmpje:
Er was dan ook helemaal geen overmacht van Red Bull. Er was wel een falende Hamilton en op cruciale momenten teleurstellende Alonso.quote:Op woensdag 2 april 2014 15:27 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Onzin. In 2010 en 2012 was Ferrari het enige team met Alonso dat nog een vuist kon maken in het kampioenschap tegen de overmacht van Red Bull.
Als zelfs Mark Webber mee kan doen om het kampioenschap is er duidelijk overmacht van dat team.quote:Op woensdag 2 april 2014 15:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Er was dan ook helemaal geen overmacht van Red Bull. Er was wel een falende Hamilton en op cruciale momenten teleurstellende Alonso.
quote:Op woensdag 2 april 2014 15:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Er was dan ook helemaal geen overmacht van Red Bull. Er was wel een falende Hamilton McLaren en op cruciale momenten teleurstellende Alonso.
Alleen vorig jaar was McLaren veel slechter, de overige van die 4 jaren was het verschil niet zo groot en meestal in het voordeel van McLaren, die namelijk in 2009, 2010 en 2011 boven Ferrari eindigde in het WCC. In 2012 was Ferrari wat beter. Vorig jaar was McLaren natuurlijk dramatisch en was het verschil groot.quote:Op woensdag 2 april 2014 18:18 schreef Fir3fly het volgende:
Ook altijd leuk dat het Ferrari zo kwalijk genomen wordt nooit de beste auto van het veld te hebben terwijl McLaren het nog veel slechter heeft gedaan de afgelopen 5 jaar.
Niet zo gek dat Button en Hamilton samen meer punten haalden dan Alonso en Massa natuurlijk. Maar rijderskampioenschap gaat het natuurlijk om, en daarin kon eigenlijk alleen Alonso een vuist maken.quote:Op woensdag 2 april 2014 18:28 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Alleen vorig jaar was McLaren veel slechter, de overige van die 4 jaren was het verschil niet zo groot en meestal in het voordeel van McLaren, die namelijk in 2009, 2010 en 2011 boven Ferrari eindigde in het WCC. In 2012 was Ferrari wat beter. Vorig jaar was McLaren natuurlijk dramatisch en was het verschil groot.
Ferrari had in de afgelopen 5 jaar 12 overwinningen, McLaren 20.
Dus naar mijn mening kun je niet stellen dat McLaren het veel slechter gedaan heeft over de afgelopen 5 jaar.
Niet helemaal waar. In 2010 deden Hamilton en Button lang mee om het WDC.quote:Op woensdag 2 april 2014 18:33 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Niet zo gek dat Button en Hamilton samen meer punten haalden dan Alonso en Massa natuurlijk. Maar rijderskampioenschap gaat het natuurlijk om, en daarin kon eigenlijk alleen Alonso een vuist maken.
Oh ja, wie dan? Red Bull was toch duidelijk de sterkste en Alonso deed ook voorin mee.quote:Op woensdag 2 april 2014 18:58 schreef Wombcat het volgende:
Seizoen is nog niet over. In 2012 dacht iedereen na 2 races ook dat McLaren fluitend met het WK weg zou lopen.
Misschien niet iedereen, maar in de eerste races had McLaren echt wel de beste wagen.quote:Op woensdag 2 april 2014 18:59 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Oh ja, wie dan? Red Bull was toch duidelijk de sterkste en Alonso deed ook voorin mee.
In 2012 was McLaren in de eerste seizoenshelft beter. De Ferrari was toen tot aan Valencia dramatisch. Dat Alonso aan de leiding stond na een half seizoen was een godswonder.quote:Op woensdag 2 april 2014 15:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Er was dan ook helemaal geen overmacht van Red Bull. Er was wel een falende Hamilton en op cruciale momenten teleurstellende Alonso.
Parkeerde Button niet zijn auto bij het verkeerde team en was het niet Vettel die tegen die komkommer aan reed?quote:Op woensdag 2 april 2014 19:07 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Misschien niet iedereen, maar in de eerste races had McLaren echt wel de beste wagen.
In beide races was de 1e rij voor McLaren. Alonso won de 2e in de regen, maar Button reed toen zijn voorvleugel kapot (tegen een Marussia of Caterham geloof ik) en volgens mij ging er iets fout bij de pitstop(s) van Hamilton.
Die 2012 Ferarri was bijna net zo slecht als de 2009 Ferrari in het begin van het seizoen.quote:Op woensdag 2 april 2014 18:59 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Oh ja, wie dan? Red Bull was toch duidelijk de sterkste en Alonso deed ook voorin mee.
Was in 2011 en het was net niet raak:quote:Op donderdag 3 april 2014 11:54 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Parkeerde Button niet zijn auto bij het verkeerde team en was het niet Vettel die tegen die komkommer aan reed?
twitter:tgruener twitterde op donderdag 03-04-2014 om 13:36:36 FIA to send out new technical directive banning any modifications of the fuel flow sensor from Spain onwards. AMuS: http://t.co/DwXmDFgSqB reageer retweet
Mijn god, ik moest het bronartikel checken met Google Translate omdat ik het niet geloofde, maar er waren dus echt teams die de sensor zelf modificeerden? Dat dat uberhaupt niet gelijk al verboden was.quote:Op donderdag 3 april 2014 13:44 schreef Tarado het volgende:twitter:tgruener twitterde op donderdag 03-04-2014 om 13:36:36 FIA to send out new technical directive banning any modifications of the fuel flow sensor from Spain onwards. AMuS: http://t.co/DwXmDFgSqB reageer retweet
quote:The statistics speak for themselves. 95 percent of all problems with the fuel-flow rate sensor focus on the three teams that have modified the sensor from the company Gill hand. So Red Bull, Toro Rosso and Lotus.
It involves changes to facilitate the installation of the sensor between collector tank and the engine. For this reason, the thread appears to have been drilled, to which the fuel supply lines are attached. Work on the threads are down to the rich soil sensor, where the sensitive glass body of the measuring section is attached.
Verkeerd geïnterpreteerd van mijn kant danquote:Op donderdag 3 april 2014 14:23 schreef Rossdale het volgende:
Ik begrijp dat de sensor normaal niet goed in de auto past (waarschijnlijk door het ontwerp van de Renault-motor) en ze daarom een kleine aanpassing moeten doen om hem goed tussen de tank en de motor te plaatsen.
Als ze daarvoor inderdaad wat aan het schroefdraad moeten veranderen heeft dat niets met de meting zelf te maken. Echter als de sensoren zo kwestbaar zijn, snap ik dat er problemen zijn met de metingen omdat ze gemakkelijk kunnen beschadigen.
Heeft volgens mij weinig met valsspelen te maken, maar meer met een slecht design wat geen rekening heeft gehouden met de geometrie van de sensor.
Dan krijg je waarschijnlijk boosts, en daarna een zuinigheidsrace. Ik denk dat de logica erachter is dat er maar weinig met het verbruik te varieren valt, zodat er nog wel geracet kan blijven worden.quote:Op donderdag 3 april 2014 14:33 schreef Smoofie het volgende:
Gewoon afschaffen dus, dat fuel flow en fuel restriction
Dan moet je ze beter belonen. De bedragen zijn nu te weinig, want ze verdienen meer met een plaats hoger in de rangschikking van het constructeurskampioenschap.quote:Op donderdag 3 april 2014 15:02 schreef Meike26 het volgende:
Mijn idee is nog steeds dat het andersom gedaan moetworden. Niet verbieden, maar belonen.
150 liter tank + maximale turbodruk. Aan het eind van elke GP-weekend lever je je benzine weer in. Des te meer je terug kan brengen = niet verbruiken = meer overhouden tot eind van het jaar (uitval/DNS's niet meegerekend). Zuinigste 3 teams belonen met ... euro's (10, 5 en 3 miljoen bijvoorbeeld).
Dan gaan Caterham en Marussia nog langzamer het circuit over in besparingsmodus...quote:Op donderdag 3 april 2014 15:02 schreef Meike26 het volgende:
Mijn idee is nog steeds dat het andersom gedaan moetworden. Niet verbieden, maar belonen.
150 liter tank + maximale turbodruk. Aan het eind van elke GP-weekend lever je je benzine weer in. Des te meer je terug kan brengen = niet verbruiken = meer overhouden tot eind van het jaar (uitval/DNS's niet meegerekend). Zuinigste 3 teams belonen met ... euro's (10, 5 en 3 miljoen bijvoorbeeld).
Ik betwijfel het. Volgens SkyF1 is het verschil in eindstand in het constructeurskampioenschap tussen de laatste twee plaatsen (dus vorig jaar Caterham en Marussia) al zo'n 30 miljoen..quote:Op donderdag 3 april 2014 15:33 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Dan gaan Caterham en Marussia nog langzamer het circuit over in besparingsmodus...
Als gevolg dat dus de langzame teams met 1 km over de baan rijden om zo het meest te besparen en toch geld verdienen?quote:Op donderdag 3 april 2014 15:02 schreef Meike26 het volgende:
Mijn idee is nog steeds dat het andersom gedaan moetworden. Niet verbieden, maar belonen.
150 liter tank + maximale turbodruk. Aan het eind van elke GP-weekend lever je je benzine weer in. Des te meer je terug kan brengen = niet verbruiken = meer overhouden tot eind van het jaar (uitval/DNS's niet meegerekend). Zuinigste 3 teams belonen met ... euro's (10, 5 en 3 miljoen bijvoorbeeld).
Hoe wil je de massaflow tijdens de wedstrijd wegen dan? Volgens mij meet je gewoon een volume (of druk en tijd in een leiding) en met het benzinesample bereken je de dichtheid. Op die manier berekenen ze het gebruikte gewicht lijkt mijquote:Op donderdag 3 april 2014 15:48 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik betwijfel het. Volgens SkyF1 is het verschil in eindstand in het constructeurskampioenschap tussen de laatste twee plaatsen (dus vorig jaar Caterham en Marussia) al zo'n 30 miljoen..
Maar goed, ik ga niet weer de discussie over het verbruik aan. De helft snapt uberhaupt niet eens waarom er restricties zijn en blaten sowieso alleen maar "vroeger was alles beter".
Daarnaast zijn de regels betreffende fuel flow door de teams zelf aangedragen. En, met alle respect naar de users op dit forum, denk ik dat de engineers in de F1 topsport toch iets beter weten hoe je een goede fuel flow sensor bouwt dan jullie. De voor de hand liggende methoden zullen echt wel geprobeerd zijn, maar blijkbaar ook niet betrouwbaar gebleken. Vergeet allen ook niet dat de sensor in feite massa moet wegen, niet volume! Een sensor die meet hoeveel ml. er door dat leidinkje stroomt daar hebben ze helemaal niets aan, het gaat om het gewicht.
Dan moet de prijs voor 10e plaats constructeurs sowieso hoger zijn dan zo'n zuinigheids beloning. Bovendien zullen sponsoren en motorleveranciers het nooit goedkeuren/fijn vinden dat een klant moedwillig langzaam gaat rijden. Het zou juist de weg moeten vrij maken om op innovatieve wijze zo snel mogelijk te worden tegen een zo efficiënt mogelijke krachtbron.quote:Op donderdag 3 april 2014 15:33 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Dan gaan Caterham en Marussia nog langzamer het circuit over in besparingsmodus...
Maximaal inderdaad, want gemiddeld kunnen ze met 100 kg/uur dan niet eens een race uitrijden. Gemiddelde ligt veel lager.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:25 schreef franklop het volgende:
Het is toch niet 100kg/u gemiddeld, maar maximaal? Dus je mag er officieel geeneens boven zitten
Maar als een tank bijv 160 liter meet, of je gp als Monza hebt, dacht ik dus dat ze dan gewoon meer prut mee konden nemen en zo de race uit kunnen rijden. 1quote:Op donderdag 3 april 2014 16:31 schreef Rossdale het volgende:
Aangezien ze maar 100 kg mogen gebruiken en een race langer dan een uur duurt, is 100 kg/uur niet gemiddeld nee
Dat dacht ik eerst ook maar had net een dag voor de race in Australie in 1 van de voorgaande nieuws topics uitleg gekregen.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:36 schreef Meike26 het volgende:
Dacht echt dat het gemiddeld was. Net zoals in je auto met BBC, dat je dan ziet wat gemiddeld verbruik is. En dat ze dan niet boven die 100kg/u mochten komen. Per gemiddelde per uur komt het wel op het zelfde neer en terug naar vorige reactie, welk team eind van het jaar laagste gemiddelde heeft een beloning uitrijken en bestraffen evt als team riant te veel heeft gebruikt.
Zou dit misschien te maken hebben met het soort Ers systeem wat er gebruikt word? Williams is al sinds de invoering van Kers bezig geweest met een mechanische terug winning dmv vliegwiel en dat systeem van Williams zit onder meer in de Porsche 918 Spyder en ook een aantal LeMans projecten.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:42 schreef nils7 het volgende:
[..]
Dat dacht ik eerst ook maar had net een dag voor de race in Australie in 1 van de voorgaande nieuws topics uitleg gekregen.
Het is 100 kg en dat is voor Melbourne, Spa, Monza en Suzuka dus overal maximaal...
Wat me dus op is gevallen afgelopen race is dat de Williamsen heel zuinig waren want die finishten op 92% verbruikt ofzo terwijl de rest van de top 10 dicht tegen de 100% zat.
Maar je kan dan de technologie gebruiken in de normale autoindustrie en aangezien iedereen altijd wel een nieuwe auto blijft kopen hebben miljoenen auto's daar 'profijt' van.quote:Op donderdag 3 april 2014 15:23 schreef Smoofie het volgende:
Dat bezuinigen is gewoon onzin vind ik. Een vlucht van Amsterdam naar New York verbruikt meer brandstof dan een heel formula 1 season ...
Ik dacht dat eerder besloten was dat de strepen ook niet mochten? Nou ja, het zal wel in overleg gaan met Bahrain natuurlijk.quote:Op donderdag 3 april 2014 17:02 schreef LWD-Godius het volgende:
Williams met aangepaste livery in Bahrein, (verbod op alcoholreclame):
[ afbeelding ]
Hoe het precies gaat weet ik niet, maar je kunt natuurlijk moeilijk een 100kg/u limiet handhaven als je het gewicht niet meet (op wat voor een manier dan ook). Het punt is dat het volume van een vloeistof varieert met de temperatuur. Een sample achteraf werkt dus ook niet, omdat dan de temperatuur en dus het volume anders kan zijn, waardoor de meting tijdens de race niet klopt.quote:Op donderdag 3 april 2014 16:07 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Hoe wil je de massaflow tijdens de wedstrijd wegen dan? Volgens mij meet je gewoon een volume (of druk en tijd in een leiding) en met het benzinesample bereken je de dichtheid. Op die manier berekenen ze het gebruikte gewicht lijkt mij
Het lijkt me niet dat ze de benzinetank op loadcellen zetten en realtime de gewichtsafname meten, of hoe zou je dat anders moeten doen?
Daar heeft dit niks mee te maken. De FIA wilde gewoon pk's beperken en de teams kwamen met dit gedrocht als oplossing.quote:Op donderdag 3 april 2014 17:05 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Maar je kan dan de technologie gebruiken in de normale autoindustrie en aangezien iedereen altijd wel een nieuwe auto blijft kopen hebben miljoenen auto's daar 'profijt' van.
F1 was altijd al voor innovatie, al heb je het nou over motoren, banden, active suspension, abs, traction control, whatever. Veel van die technieken zijn op een gegeven moment zover ontwikkeld dat het in een F1 auto bijvoorbeeld te gevaarlijk wordt of het de coureur het te gemakkelijk maakt en dan wordt het verboden. Maar die technieken kunnen dus prima worden verwerkt in jouw auto.
En dan is het logisch dat je opzoek blijft gaan naar nieuwe innovatie. Anders krijg je of levensgevaarlijke auto's met 3000pk en absurd veel downforce, waarbij uiteindelijk de coureur niet eens wat hoeft te doen maar het bewustzijn verliest door de enorme g-krachten in de bochten, of je stelt eenmaal dezelfde regels in en die houden we voor de komende 200 jaar. Maar dan worden alle auto's hetzelfde en daar hebben we al genoeg specseries voor.
F1 = innovatie. Dat dat niet altijd de innovatie is die mensen willen zien is jammer, maar niks aan te doen. En dat is al decennia zo, waarschijnlijk vonden de fans die eind jaren '60 de introductie van vleugels meemaakten het ook maar onzin. Haha, je hebt vleugels, downforce! echte mannen hebben dat toch niet nodig!
Da's de zure fan-manier om er naar te kijken.quote:Op donderdag 3 april 2014 17:12 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Daar heeft dit niks mee te maken. De FIA wilde gewoon pk's beperken en de teams kwamen met dit gedrocht als oplossing.
Bla bla bla, prachtig allemaal. Alsof ik dit niet weet .quote:Op donderdag 3 april 2014 17:21 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Da's de zure fan-manier om er naar te kijken.
- Er is meer techniek t.o.v. vorige jaren, ik hoor meer techniek dan vorige jaren.
- Auto-industrie levert steeds kleinere turbo motoren. Wil de F1 relevant blijven moeten ze ook naar kleinere turbo-motoren.
- KERS staat voor de auto-industrie nog in de kinderschoenen ... straks en dankzij F1 niet meer.
- Kun jij je nog een supercar voorstellen zonder actieve aero of dual clutch box? F1!
Kijk ook naar de positieve zijde voor een echt gebalanceerd beeld.
P.S.: De enige coureurs die ik verbaal hoor zijn over het geluid van de motoren zijn de coureurs die na een race tegenvallend geëindigd zijn. Lewis vindt zijn auto "de beste EVER", Vettel is niet te spreken over het geluid. Go figure.
Tsja ... kan hier wel op ingaan maar dat wordt waarschijnlijk toch weggewimpeld met een bla, bla, weet ik al.quote:Op donderdag 3 april 2014 17:24 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Bla bla bla, prachtig allemaal. Alsof ik dit niet weet .
Kleine turbomotoren zijn prima. Ik vind turbo's cool en het geluid staat me eigenlijk ook wel aan. ERS en al die andere systemen zijn prachtige technieken. Oordeel dus niet zomaar voordat je iets weet.
Maar het niet kunnen ontwikkelen van die techniek gedurende het seizoen en het beperken van de fuel flow doen al dat teniet. En dan zijn we nog maar net van het gezeik over die banden af .
Het beperken van de fuel flow zou moeten leiden naar efficiëntere motoren die wel vol kunnen pushen. Zover zijn ze alleen nog niet.quote:Op donderdag 3 april 2014 17:24 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Bla bla bla, prachtig allemaal. Alsof ik dit niet weet .
Kleine turbomotoren zijn prima. Ik vind turbo's cool en het geluid staat me eigenlijk ook wel aan. ERS en al die andere systemen zijn prachtige technieken. Oordeel dus niet zomaar voordat je iets weet.
Maar het niet kunnen ontwikkelen van die techniek gedurende het seizoen en het beperken van de fuel flow doen al dat teniet. En dan zijn we nog maar net van het gezeik over die banden af .
Nee, ze forceren ze. En zoals altijd zijn daar de gevolgen weer volledig niet van te overzien en lijdt dat weer tot minstens één verloren seizoen. Het is de tendens van de laatste 5 jaar. Steeds meer restricties en steeds meer uitzonderingen die tot de meest bizarre oplossingen leiden. En ondertussen heeft F1 steeds minder met racen te maken.quote:Op donderdag 3 april 2014 17:30 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Relevante techniek = niet na elke rit met je auto naar de dealer voor een nieuw blok of een nieuwe bak.
F1 laat fabrikanten nu relevante techniek ontwikkelen. Dussss...
Dat zeiden ze ook naar aanleiding van de veiligheidsmaatregelen sinds de jaren 60. Ze = de fans. Het overgrote deel fans vonden de crashes, de branden en het risico juist prachtig. Stoere mannen racen ... het zijn toch geen watjes?quote:Op donderdag 3 april 2014 17:32 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee, ze forceren ze. En zoals altijd zijn daar de gevolgen weer volledig niet van te overzien en lijdt dat weer tot minstens één verloren seizoen. Het is de tendens van de laatste 5 jaar. Steeds meer restricties en steeds meer uitzonderingen die tot de meest bizarre oplossingen leiden. En ondertussen heeft F1 steeds minder met racen te maken.
Sterker nog, Hamilton gaf na Malaysia in een interview aan voornamelijk de wind om zijn helm te horen en niet zo heel veel van de motor. Hoe dat voorgaande jaren was weet ik overigens niet.quote:Op donderdag 3 april 2014 17:21 schreef Googolplexian het volgende:
P.S.: De enige coureurs die ik verbaal hoor zijn over het geluid van de motoren zijn de coureurs die na een race tegenvallend geëindigd zijn. Lewis vindt zijn auto "de beste EVER", Vettel is niet te spreken over het geluid. Go figure.
En dat geldt v.z.i.w. ook alleen maar voor de mechanische onderdelen. Software mag wel aan 'gesleuteld' worden en dat betekent best veel, aangezien het hele management (brandstof, ERS, temperatuur, etc.) via software aanpasbaar is.quote:Op donderdag 3 april 2014 17:30 schreef sasquatsch het volgende:
En het kunnen ontwikkelen ligt niet stil. Alleen mogen ze gedurende het seizoen geen performance verbeteringen doen. Voor volgend jaar weer wel. Efficiëntie- en betrouwbaarheidsverbeteringen mogen daarentegen wel, mits toestemming van de FIA.
Dat heet dus een stroman. Betekent meestal dat de argumenten op zijn.quote:Op donderdag 3 april 2014 17:36 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Dat zeiden ze ook naar aanleiding van de veiligheidsmaatregelen sinds de jaren 60. Ze = de fans. Het overgrote deel fans vonden de crashes, de branden en het risico juist prachtig. Stoere mannen racen ... het zijn toch geen watjes?
Nu wordt er over gesproken alsof het 't beste is wat F1 ooit is overkomen. Goes to show, eh?
Zat je bovenop het proberen te winnen van een discussie? Doe geen moeite, m'n beste! Ik was er niet eens van op de hoogte dat het om een gelijk ging. Jij wint op voorhand (daar was ik al achter na de eerste "bla")!quote:Op donderdag 3 april 2014 17:58 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat heet dus een stroman. Betekent meestal dat de argumenten op zijn.
Ze kunnen innoveren zonder dit soort regels toch? Ze kunnen regels maken om efficienter om te gaan met de energie maar tegelijk kunnen zel wel 160kg fuel meenemen bijvoorbeeld. Het is een sport hé? Vergeet dat niet. Mensen die massaal naar de races gaan en circuits die goud betalen om F1 binnen te halen , betalen voor amusement en racen, niet om te zien hoe zuinig de race auto's wel kunnen zijn. Snap ook niet dat de teams dit allemaal accepteren.quote:Op donderdag 3 april 2014 17:05 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Maar je kan dan de technologie gebruiken in de normale autoindustrie en aangezien iedereen altijd wel een nieuwe auto blijft kopen hebben miljoenen auto's daar 'profijt' van.
F1 was altijd al voor innovatie, al heb je het nou over motoren, banden, active suspension, abs, traction control, whatever. Veel van die technieken zijn op een gegeven moment zover ontwikkeld dat het in een F1 auto bijvoorbeeld te gevaarlijk wordt of het de coureur het te gemakkelijk maakt en dan wordt het verboden. Maar die technieken kunnen dus prima worden verwerkt in jouw auto.
En dan is het logisch dat je opzoek blijft gaan naar nieuwe innovatie. Anders krijg je of levensgevaarlijke auto's met 3000pk en absurd veel downforce, waarbij uiteindelijk de coureur niet eens wat hoeft te doen maar het bewustzijn verliest door de enorme g-krachten in de bochten, of je stelt eenmaal dezelfde regels in en die houden we voor de komende 200 jaar. Maar dan worden alle auto's hetzelfde en daar hebben we al genoeg specseries voor.
F1 = innovatie. Dat dat niet altijd de innovatie is die mensen willen zien is jammer, maar niks aan te doen. En dat is al decennia zo, waarschijnlijk vonden de fans die eind jaren '60 de introductie van vleugels meemaakten het ook maar onzin. Haha, je hebt vleugels, downforce! echte mannen hebben dat toch niet nodig!
Ga je nu een situatie waarin mannen verbrandde in hun bolides vergelijken met een situatie waarin steeds meer coureurs zelf de noodklok luiden omdat het racen steeds saaier wordt?quote:Op donderdag 3 april 2014 17:36 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Dat zeiden ze ook naar aanleiding van de veiligheidsmaatregelen sinds de jaren 60. Ze = de fans. Het overgrote deel fans vonden de crashes, de branden en het risico juist prachtig. Stoere mannen racen ... het zijn toch geen watjes?
Nu wordt er over gesproken alsof het 't beste is wat F1 ooit is overkomen. Goes to show, eh?
tja, ze racen wel tegen elkaar, maar alleen om plek 3 t/m 10quote:Op donderdag 3 april 2014 20:58 schreef Gort het volgende:
Het is vooral doodzonde dat de topcoureurs niet tegen elkaar racen. Een echt gevecht met min of meer gelijke auto's tussen Vettel/Hamilton/Alonso zou geweldig zijn. Nu zie je hoe Vettel met zijn auto vecht, hoe Hamilton onbedreigd zijn rondjes rijdt, en hoe Alonso een backmarker verschalkt. Formule Lame.
Het is iig weer eens iets anders dan een Red Bull die voorop rijdtquote:Op donderdag 3 april 2014 21:16 schreef Peterselieman het volgende:
Voor nu vind ik het wel even een verademing dat de Mercedessen vooraan rijden
Het punt is dat racen en Formula 1 evolueert. In sommige gevallen 'lijdt' het racegevoel daar misschien onder, maar is het uiteindelijk toch beter voor de sport. Of jij als kijker dan blij bent met die verandering of niet, daar mag je zelf een mening over vormen, maar dat de F1 zal blijven evolueren is een feit.quote:Op donderdag 3 april 2014 20:28 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Ga je nu een situatie waarin mannen verbrandde in hun bolides vergelijken met een situatie waarin steeds meer coureurs zelf de noodklok luiden omdat het racen steeds saaier wordt?
Krankzinnig.
quote:Op donderdag 3 april 2014 22:24 schreef Nieuwschierig het volgende:
Opvallend weinig grote crashes meer bij de start. Alleen in La Source en San Devote wil er nog wel eens een stukje plastic van de voorvleugel afbreken, maar de tijd dat er 7 losse wielen in de eerste bocht lagen lijkt ook al eeuwen geleden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |