abonnement Unibet Coolblue
pi_138277582


Teams:

- Ferrari
- Force India
- Lotus F1 Team
- McLaren
- Mercedes AMG
- Red Bull Racing
- Sauber
- Scuderia Toro Rosso
- Caterham F1 Team
- Marussia F1 Team
- Williams


WCC 2013
Chassis/Motor: RB10 - Renault V6 turbo
01. Sebastian Vettel WDC 2010/11/12/13
03. Daniel Ricciardo


Chassis/Motor: Mercedes F1 W05 - Mercedes V6 turbo
44. Lewis Hamilton WDC 2008
06. Nico Rosberg


Chassis/Motor: Ferrari F14-T - Ferrari V6
14. Fernando Alonso WDC 2005/06
07. Kimi Räikkönen WDC 2007


Chassis/Motor: Lotus E22 - Renault V6 Turbo
08. Romain Grosjean
13. Pastor Maldonado


Chassis/Motor: McLaren MP4-29 - Mercedes V6 Turbo
22. Jenson Button WDC 2009
20. Kevin Magnussen


Chassis/Motor: Force India VJM07 - Mercedes V6 Turbo
27. Nico Hulkenberg
11. Sergio Perez


Chassis/Motor: Sauber C33 - Ferrari V6 Turbo
99. Adrian Sutil
21. Esteban Gutierrez


Chassis/Motor: Toro Rosso STR9 - Renault V6 Turbo
25. Jean-Éric Vergne
26. Daniil Kvyat


Chassis/Motor: Williams FW36 - Mercedes V6 Turbo
19. Felipe Massa
77. Valteri Bottas


Chassis/Motor: Marussia MR-03 - Ferrari V6 Turbo
17. Jules Bianchi
04. Max Chilton


Chassis/Motor: Caterham CT04 - Renault V6 Turbo
10. Kamui Kobayashi
09. Marcus Ericsson

Voor meer info zie de [F1] Silly season topics

F1 nieuws portal:
- FOK!sport, Formule 1-gedeelte
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule1.nl
- F1 Racing
- F1 Today
- Autosport.com
- Blog James Allen
- Auto Motor und Sport
- BBC F1

(Aankomende) Nederlandse coureurs:
- Ho-Pin Tung
- Beitske Visser
- Giedo van der Garde
- Nigel Melker
- Robin Frijns
- Max & Jos Verstappen
- Nyck de Vries
- Jeroen Slaghekke
- Kelvin Snoeks
- Daniël de Jong

Zie verder de topics over Nederlandse Talenten.

Official F1 Sites:
- The Official Formula 1 Site
- FIA
- Live Timing (F1.com)

Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices)
Regulations pagina van FIA

Testkalender 2014


Racekalender 2014, bestaande uit 19 races


Wijzigingen 2014 uitgelegd


De wagens van 2014

MP4-29


E22


F14-T


C33


STR9


FW36


VJM07


Mercedes W05


CT05


RB10


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2014 22:16:53 ]
pi_138277697
Zo, zullen we eens kijken of we het in dit topic weer eens over F1 kunnen hebben? In plaats van het halve topic te vullen met geneuzel over zenders, apps en meer van dat soort gemiemel.
  Redactie Sport vrijdag 28 maart 2014 @ 21:21:28 #3
274204 crew  Mexicanobakker
pi_138277905
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 21:17 schreef k_man het volgende:
Zo, zullen we eens kijken of we het in dit topic weer eens over F1 kunnen hebben? In plaats van het halve topic te vullen met geneuzel over zenders, apps en meer van dat soort gemiemel.
Om dan eens een balletje op te gooien; wat zijn jullie favoriete races aller tijden? (en waarom)

Zo, dan gaat het over F1.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_138277958
F1 Nieuwtjes topic
  Redactie Sport vrijdag 28 maart 2014 @ 21:25:10 #6
274204 crew  Mexicanobakker
pi_138278092
quote:
16s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 21:22 schreef k_man het volgende:
F1 Nieuwtjes topic
Mijn punt was ook dat het sneller over ongein gaat met de afwezigheid van 2 dingen:

- zinnig nieuws
- een algemeen topic
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_138280355
Mag ik dan nogmaals zeuren dat we NOG STEEDS een anonieme Williams FW36 in de OP hebben staan en niet deze :

:( :( -O- -O- }:| }:|
pi_138280732
Zei je wat Meike? O-)
pi_138281330
Creatief met koelen, Lotus probeert er aerodynamisch nog wat van te maken:



Ze zijn trouwens niet de enige, McLaren heeft dit weekend een soortgelijk systeem, hier lijkt het er op dat ze de warme lucht naar de diffuser wil laten stromen als een soort passieve blown diffuser. Wat dus eigenlijk niet mag.

pi_138290369
Zorgt de late starttijd van de gp van Maleisie, nu ieder jaar voor een verregende kwali/race?

Thx Bernie
.
pi_138290493
Ruud Gullit in de pitbox van Ferrari, wat een geweldige charisma heeft die man.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 09:26:13 #12
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_138290669
Had m'n wekker later kunnen zetten haha
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  zondag 30 maart 2014 @ 22:17:51 #13
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_138343744

quote:
We’ve seen cameras in just about every place on a Formula One car – even 360 degree ones – but never before have we seen this, an eye facing camera. This unique shot was captured during a Red Bull filming day in Bahrain and I think it’s about time we saw more of it.
_O_
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_138361512
Van der Garde zal komende race in VT1 rijden in plaats van Gutierrez. Ook zal hij tijdens de eerste in-season testen (8 en 9 april) op dag 2 rijden. Sirotkin zal dag 1 voor zijn rekening nemen.
quote:
12:03 – Sauber has confirmed that test and reserve driver Giedo van der Garde will replace Esteban Gutiérrez for the first free practice session at this weekend's Bahrain Grand Prix, as the first of multiple planned outings.

The Dutchman, who has joined the team after a race stint at Caterham, previously informed GPUpdate.net of his plans to complete the opening 90 minute session at Sakhir, but it was not clear which driver he would replace.

Van der Garde will also be in action on the second day of the subsequent post-race test in Bahrain, taking place from April 8-9. On Day 1, fellow tester Sergey Sirotkin will drive to fulfil the requirements for a Super Licence.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Moderator / Redactie Sport maandag 31 maart 2014 @ 14:51:10 #15
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_138363155
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2014 14:00 schreef sasquatsch het volgende:
Van der Garde zal komende race in VT1 rijden in plaats van Gutierrez. Ook zal hij tijdens de eerste in-season testen (8 en 9 april) op dag 2 rijden. Sirotkin zal dag 1 voor zijn rekening nemen.

[..]

Jammer dat Frijns die kans niet heeft gekregen, toch mooi nieuws.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 31 maart 2014 @ 16:30:04 #16
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_138366765
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 14:51 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Jammer dat Frijns die kans niet heeft gekregen, toch mooi nieuws.
Frijns had dan ook geen centen om dit soort dingen af te dwingen in zijn contract.....
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  maandag 31 maart 2014 @ 16:40:27 #17
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_138367197
quote:
1s.gif Op maandag 31 maart 2014 16:30 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Frijns had dan ook geen centen om dit soort dingen af te dwingen in zijn contract.....
quote:
Frijns deelt in 2014 zijn rol als reserve met Alexander Rossi. De Amerikaan gaat opnieuw GP2 doen voor Caterham, wat betekent dat Frijns reserve is tijdens alle GP-weekenden waarin Rossi GP2 rijdt. "Feitelijk het hele Europese seizoen dus. Ik ben sowieso aanwezig bij alle GP's en kom op heel wat vrijdagen in actie. Ik krijg dus echt de kans om me voor het team te bewijzen. We moeten nog bekijken wanneer ik voor het eerst een vrijdagochtendtraining ga doen, maar dat zou weleens sneller kunnen zijn dan je denkt."
http://autosport.nl/klass(...)erham-gelooft-in-mij
  maandag 31 maart 2014 @ 17:05:40 #18
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_138368137
quote:
Ik had het over afgelopen jaar toen ie bij Sauber 3de rijder was....
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  maandag 31 maart 2014 @ 17:21:29 #19
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_138368652
quote:
12s.gif Op maandag 31 maart 2014 17:05 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Ik had het over afgelopen jaar toen ie bij Sauber 3de rijder was....
Hij is toen sowieso niet echt aan het rijden gekomen.. dit jaar heeft ie in elk geval een aantal mogelijkheden om te rijden.
En als Ericsson het slecht blijft doen is er misschien wel een kans dat Frijns het stuurtje mag overnemen halverwege het seizoen.
  dinsdag 1 april 2014 @ 12:05:18 #20
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_138394344
Robin gaat ook VT1 rijden in Bahrein ^O^
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_138394720
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 12:05 schreef Sinister-D- het volgende:
Robin gaat ook VT1 rijden in Bahrein ^O^
In een oranje bolide _O_
CaterhamF1 twitterde op dinsdag 01-04-2014 om 12:09:48 OranjeBOOYAH @RFrijns's FP1 and test livery http://t.co/EY0I5QkcT7 reageer retweet
'
  dinsdag 1 april 2014 @ 12:23:13 #22
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_138394818
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 12:19 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

In een oranje bolide _O_
CaterhamF1 twitterde op dinsdag 01-04-2014 om 12:09:48 OranjeBOOYAH @RFrijns's FP1 and test livery http://t.co/EY0I5QkcT7 reageer retweet
'
[ afbeelding ]
1 april grapje ;)
Please sir. When moon? When Mustang?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 1 april 2014 @ 12:36:28 #23
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_138395150

;(
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_138395236
http://paddocktalk.com/news/html/story-247079.html

quote:
Desperate times call for desperate measures, at least on TV. PaddockTalk has learned that FOM (Formula One Management) Group which produces the world TV feed for each Formula One F1 race - except Monaco - will call upon technology to help "fix" the engine noise problem that have fans furious.

Beginning with the 2014 Bahrain Grand Prix, FOM will use a slick new version of the Auto-Tune sound technology to adjust the live engine noise - a new low-pitched 1.6 V6 turbo engine - with a mix of sound from the 2013 v8 higher-revving engines. The goal is to bring back TV viewers put off by the new engine noise.

FOM has apparently been testing different techniques to get the best combinations of sounds. They have even been looking at using the historically popular v10 engine sounds. The challenge for the producers is they are being asked to have a solution in place by Sunday's Grand Prix, so what you hear on Sunday may not be the final product. The company will continue to test different engine sound and pitch combinations with focus groups throughout the season.

Bernie Ecclestone was said to be pleased with the potential change, while technical staff discussed the possibilities. However, when asked what it would do for the trackside F1 fan, Ecclestone was quoted as saying, "Terrible to say this I suppose, but they (fans) just get in the way of a Grand Prix."

The official announcement could come as early as today - April 1st.
;)
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 1 april 2014 @ 12:40:30 #25
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_138395266
quote:
Doe dat lekker voor de live-kijkers op het circuit godverdomme :{

Zo veel spijt dat ik vorig jaar niet ben gegaan :(
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_138395674
quote:
3s.gif Op dinsdag 1 april 2014 12:23 schreef Rossdale het volgende:

[..]

1 april grapje ;)
Haha, die neus, daar trapt toch niemand in?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 1 april 2014 @ 13:08:57 #27
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_138395971
quote:
Hehe die is best leuk :P
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_138400732
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 12:56 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Haha, die neus, daar trapt toch niemand in?
Volgens mij zijn als die nieuwe regels een 1 april grap en racen ze dit weekend gewoon weer met de 2013 auto!
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  dinsdag 1 april 2014 @ 17:28:14 #29
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_138403346
quote:
0s.gif Op zondag 30 maart 2014 22:17 schreef Sinister-D- het volgende:
[ afbeelding ]

[..]

_O_
Wie is dat?
Ik zou het nog mooier vinden als ze dit combineren met een paar rondjes in de simulator en dat je dan een overlay hebt van waar een coureur kijkt tijdens het rijden. Hoe vaak kijkt hij in zijn spiegels? Hoevaak op het stuur? Wanneer focust een coureur naar de apex en wanneer kijkt hij weer verder vooruit? Dat zou echt supergaaf zijn.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  dinsdag 1 april 2014 @ 17:47:56 #30
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_138403937
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 17:28 schreef twiFight het volgende:

[..]

Wie is dat?
Ik zou het nog mooier vinden als ze dit combineren met een paar rondjes in de simulator en dat je dan een overlay hebt van waar een coureur kijkt tijdens het rijden. Hoe vaak kijkt hij in zijn spiegels? Hoevaak op het stuur? Wanneer focust een coureur naar de apex en wanneer kijkt hij weer verder vooruit? Dat zou echt supergaaf zijn.
Dat gifje was Vettel, in dit clipje ook nog eens flits van Ricciardo. Veel te kort, dus vandaar dat ik enkel het gifje had geplaatst en niet het filmpje:
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_138432630
Redbull gooit ff een bommetje onder renault.

Het Formule 1-team van Red Bull wil binnen drie maanden verbetering zien van haar motorleverancier Renault. Wanneer de Franse fabrikant haar zaakjes dan nog steeds niet op orde heeft gaat het team op zoek naar een nieuwe partner voor 2015.
Red Bull kende een winter vol problemen door allerlei mankementen met de nieuwe aandrijflijn van Renault in de nieuwe RB10. De krachtbron van Renault presteert ook in de races nog niet optimaal en zou qua topsnelheid maar liefst 15 kilometer per uur tekort komen op de V6 Turbo van Mercedes.

Red Bull-adviseur Helmut Marko is de problemen met de aandrijving zat en heeft de Franse motorfabrikant een ultimatum gesteld. ‘Wanneer Renault in twee tot drie maanden nog geen aanzienlijke vooruitgang heeft weten te boeken, zullen we zeker naar alternatieven gaan kijken’, aldus Marko.

Red Bull maakte in Maleisië nog indruk door ondanks de problematische winter, met Mercedes te kunnen strijden om de podiumplaatsen. De auto is in de bochten net zo snel als de oppermachtige Mercedes, maar komt op de rechte stukken qua vermogen nog tekort, merkte ook Lewis Hamilton op .

Red Bull heeft officieel nog tot eind 2016 een verbintenis met Renault. Een eventueel alternatief voor de Oostenrijkse renstal zou een overstap kunnen zijn naar de motoren van Honda, dat volgend seizoen als motorleverancier van McLaren terugkeert in de Formule 1.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_138432788
RedBull Honda.. klinkt goed ^O^

En wat zullen ze in Amerika giftig zijn (de Infinity mannetjes in het bijzonder) als Red Bull dan gaat rijden onder de naam Acura..
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 2 april 2014 @ 13:14:06 #33
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_138432829
Red Bull-trapauto's. Klinkt nog beter
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 2 april 2014 @ 13:15:09 #34
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_138432864
Waarschijnlijk een storm in een glas water, F1 kennende. RBR hoopt denk ik dat ze hiermee voor elkaar kunnen krijgen dat Renault nog meer geld investeert om de problemen boven water te krijgen.

Ik vind overigens de opmerking van Marko wel wat sneu. "We zijn de problemen zat". Ja, daarmee vergeet je dat 1. RBR zelf zijn shit ook nog niet voor elkaar heeft en 2. dat ze met diezelfde Renault wel net 4 keer kampioen zijn geworden.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  woensdag 2 april 2014 @ 13:17:03 #35
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_138432931
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 13:12 schreef Meike26 het volgende:
RedBull Honda.. klinkt goed ^O^

En wat zullen ze in Amerika giftig zijn (de Infinity mannetjes in het bijzonder) als Red Bull dan gaat rijden onder de naam Acura..
Infinity of Infiniti?
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_138432945
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 13:12 schreef Meike26 het volgende:
RedBull Honda.. klinkt goed ^O^

En wat zullen ze in Amerika giftig zijn (de Infinity mannetjes in het bijzonder) als Red Bull dan gaat rijden onder de naam Acura..
Volgens mij heeft McLaren in 2015 een exclusief contract met Honda. Dus dat wordt dan pas in 2016.
in a crowd you lose humanity
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 2 april 2014 @ 13:17:57 #37
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_138432964
Ze zijn gewoon slechte verliezers. Op zich is het niet tegen je verlies kunnen een goede eigenschap, maar als er ook maar een scheet verkeerd is gaan ze al huilie huilie doen ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_138433487
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 13:17 schreef twiFight het volgende:

[..]

Infinity of Infiniti?
Het zal wel... geen boeiend merk. Geen idee wat ze allemaal maken. Onder andere wat Nissans die ze hebben gerebadged volgens mij.

@Peterselieman, ben ik wel mee eens ja. Zeker ook na vorig jaar met die banden. Had je ze moeten horen als het andersom was geweest. En wie had ook alweer in het geheim getest met de Pirelli's ? Zijn ze vast ook weer vergeten. Nee, RBR is niet het toonbeeld van een sympathiek team. :')
  woensdag 2 april 2014 @ 13:56:07 #39
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_138434191
quote:
2s.gif Op woensdag 2 april 2014 13:17 schreef Peterselieman het volgende:
Ze zijn gewoon slechte verliezers. Op zich is het niet tegen je verlies kunnen een goede eigenschap, maar als er ook maar een scheet verkeerd is gaan ze al huilie huilie doen ...
Ze doen precies hetzelfde wat Ferrari al succesvol in hun Schumi-dagen deed.
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_138435810
Volgens mij is dit alleen maar bluf.

Wat ze willen kan namelijk helemaal niet. Renault mag dit seizoen alleen nog betrouwbaarheids updates doorvoeren. Performance updates mogen pas voor het begin van volgend seizoen weer, dus dan pas weten we of de motor voldoet aan de eisen van Red Bull. En dat is te laat voor het kiezen van een nieuwe leverancier.

En al zouden het alleen betrouwbaarheidsupdates of software aanpassingen zijn, Honda, Ferrari of Mercedes zie ik sowieso niet gebeuren en zelf een eigen motor bouwen die voor 2015 klaar is lijkt me zo goed als onmogelijk als je ziet wat de andere leveranciers er voor tijd ingestoken hebben.

[ Bericht 29% gewijzigd door sasquatsch op 02-04-2014 14:59:56 ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_138436284
quote:
3s.gif Op woensdag 2 april 2014 13:56 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Ze doen precies hetzelfde wat Ferrari al succesvol in hun Schumi-dagen deed.
Na schumi is het ook hard bergafwaarts gegaan met Ferrari. En ook dit jaar zie ik ze weer niet mee doen om de titel ..
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  woensdag 2 april 2014 @ 15:08:26 #42
131800 Tarado
capô de fusca
pi_138436378
quote:
8s.gif Op woensdag 2 april 2014 15:05 schreef Joene het volgende:

[..]

Na schumi is het ook hard bergafwaarts gegaan met Ferrari. En ook dit jaar zie ik ze weer niet mee doen om de titel ..
Bergafwaarts is een beetje overdreven, gezien de titel en nog een stel top 3 plekken de seizoenen erna.
Over dit jaar kan je best wel gelijk krijgen, maar goed we zijn net begonnen
pi_138436528
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 15:08 schreef Tarado het volgende:

[..]

Bergafwaarts is een beetje overdreven, gezien de titel en nog een stel top 3 plekken de seizoenen erna.
Over dit jaar kan je best wel gelijk krijgen, maar goed we zijn net begonnen
Mwah ik vind gewoon dat de organisatie , de pitstops , etc het loopt allemaal net ff minder.

Ze hebben redelijke resultaten te danken aan Alonso.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  woensdag 2 april 2014 @ 15:18:23 #44
131800 Tarado
capô de fusca
pi_138436677
quote:
14s.gif Op woensdag 2 april 2014 15:13 schreef Joene het volgende:

[..]

Mwah ik vind gewoon dat de organisatie , de pitstops , etc het loopt allemaal net ff minder.

Ze hebben redelijke resultaten te danken aan Alonso.
Dat kan je van Schumacher zeker zeggen, ze hebben teveel moeite met het testverbod, al die windtunnel fails...en vergeet niet dat de Bridgetones op maat werden gemaakt.
pi_138436782
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 15:18 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dat kan je van Schumacher zeker zeggen, ze hebben teveel moeite met het testverbod, al die windtunnel fails...en vergeet niet dat de Bridgetones op maat werden gemaakt.
Dat was een tijdperk dat alles anders was , maar schumacher had 1 ding het team werd om hem gebouwd, de mensen die hij wilde kwamen bij het team etc.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  woensdag 2 april 2014 @ 15:24:13 #46
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_138436882
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 15:08 schreef Tarado het volgende:

[..]

Bergafwaarts is een beetje overdreven, gezien de titel en nog een stel top 3 plekken de seizoenen erna.
Over dit jaar kan je best wel gelijk krijgen, maar goed we zijn net begonnen
De auto's van 2007 (kampioenschap) en 2008 (2e plaats Massa) zijn nog door Schumi getest. Vanaf 2009 niet meer en sindsdien is Ferrari stukje bij beetje gaan afhaken.
  woensdag 2 april 2014 @ 15:27:08 #47
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_138436984
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 15:24 schreef Vriezzer het volgende:

[..]

De auto's van 2007 (kampioenschap) en 2008 (2e plaats Massa) zijn nog door Schumi getest. Vanaf 2009 niet meer en sindsdien is Ferrari stukje bij beetje gaan afhaken.
Onzin. In 2010 en 2012 was Ferrari het enige team met Alonso dat nog een vuist kon maken in het kampioenschap tegen de overmacht van Red Bull.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_138437072
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 april 2014 17:47 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Dat gifje was Vettel, in dit clipje ook nog eens flits van Ricciardo. Veel te kort, dus vandaar dat ik enkel het gifje had geplaatst en niet het filmpje:
Wat een bazenvideo! Super camera werk en geweldige edit _O_
pi_138438008
quote:
2s.gif Op woensdag 2 april 2014 15:27 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Onzin. In 2010 en 2012 was Ferrari het enige team met Alonso dat nog een vuist kon maken in het kampioenschap tegen de overmacht van Red Bull.
Er was dan ook helemaal geen overmacht van Red Bull. Er was wel een falende Hamilton en op cruciale momenten teleurstellende Alonso.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 2 april 2014 @ 16:00:28 #50
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_138438133
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 15:57 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Er was dan ook helemaal geen overmacht van Red Bull. Er was wel een falende Hamilton en op cruciale momenten teleurstellende Alonso.
Als zelfs Mark Webber mee kan doen om het kampioenschap is er duidelijk overmacht van dat team.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_138439772
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 15:57 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Er was dan ook helemaal geen overmacht van Red Bull. Er was wel een falende Hamilton McLaren en op cruciale momenten teleurstellende Alonso.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 2 april 2014 @ 17:02:22 #52
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_138440322
vorig jaar waren ze het pas toen het gemekker met de banden helaas in hun voordeel werd beslist. Anders hadden ze het waarschijnlijk ook wel gewonnen, maar niet met een walk-over
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 2 april 2014 @ 18:18:30 #53
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_138442640
Ook altijd leuk dat het Ferrari zo kwalijk genomen wordt nooit de beste auto van het veld te hebben terwijl McLaren het nog veel slechter heeft gedaan de afgelopen 5 jaar.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_138442896
quote:
14s.gif Op woensdag 2 april 2014 18:18 schreef Fir3fly het volgende:
Ook altijd leuk dat het Ferrari zo kwalijk genomen wordt nooit de beste auto van het veld te hebben terwijl McLaren het nog veel slechter heeft gedaan de afgelopen 5 jaar.
Alleen vorig jaar was McLaren veel slechter, de overige van die 4 jaren was het verschil niet zo groot en meestal in het voordeel van McLaren, die namelijk in 2009, 2010 en 2011 boven Ferrari eindigde in het WCC. In 2012 was Ferrari wat beter. Vorig jaar was McLaren natuurlijk dramatisch en was het verschil groot.
Ferrari had in de afgelopen 5 jaar 12 overwinningen, McLaren 20.
Dus naar mijn mening kun je niet stellen dat McLaren het veel slechter gedaan heeft over de afgelopen 5 jaar.
in a crowd you lose humanity
  woensdag 2 april 2014 @ 18:33:22 #55
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_138443060
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 18:28 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Alleen vorig jaar was McLaren veel slechter, de overige van die 4 jaren was het verschil niet zo groot en meestal in het voordeel van McLaren, die namelijk in 2009, 2010 en 2011 boven Ferrari eindigde in het WCC. In 2012 was Ferrari wat beter. Vorig jaar was McLaren natuurlijk dramatisch en was het verschil groot.
Ferrari had in de afgelopen 5 jaar 12 overwinningen, McLaren 20.
Dus naar mijn mening kun je niet stellen dat McLaren het veel slechter gedaan heeft over de afgelopen 5 jaar.
Niet zo gek dat Button en Hamilton samen meer punten haalden dan Alonso en Massa natuurlijk. Maar rijderskampioenschap gaat het natuurlijk om, en daarin kon eigenlijk alleen Alonso een vuist maken.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_138443564
quote:
6s.gif Op woensdag 2 april 2014 18:33 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Niet zo gek dat Button en Hamilton samen meer punten haalden dan Alonso en Massa natuurlijk. Maar rijderskampioenschap gaat het natuurlijk om, en daarin kon eigenlijk alleen Alonso een vuist maken.
Niet helemaal waar. In 2010 deden Hamilton en Button lang mee om het WDC.
Alonso ook alleen maar in 2010 en 2012. In 2013 was die ook nergens.
En 2011 leek Ferrari ook nergens op. Alleen Silverstone gewonnen, maar daar was toen iets mee met een eenmalige verandering van het reglement.

Maar ook als de rijders afzonderlijk gaat beschouwen, dan heeft Hamilton in 4 jaar bij McLaren ook 12 overwinningen. Dat is net zoveel als Ferrari in 5 jaar. Dus zo dramatisch is dat nou ook weer niet.
in a crowd you lose humanity
  woensdag 2 april 2014 @ 18:52:45 #57
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_138443619
In ieder geval kunnen we zeggen dat er simpelweg geen team opgewassen was tegen Red Bull.

Dit jaar is dat dus Mercedes. Ik hoop dat Rosberg kampioen wordt maar ik ben bang dat Hamilton net wat beter is ;(.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_138443772
Seizoen is nog niet over. In 2012 dacht iedereen na 2 races ook dat McLaren fluitend met het WK weg zou lopen.
Nou heeft Mercedes wel een wat grotere voorsprong dan McLaren toen, maar mn Red Bull is wel goed in de ontwikkeling van de wagen. Dus om nu al te zeggen dat het beslist is, is wat vroeg. Maar Mercedes staat er natuurlijk wel erg goed voor.
in a crowd you lose humanity
  woensdag 2 april 2014 @ 18:59:18 #59
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_138443822
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 18:58 schreef Wombcat het volgende:
Seizoen is nog niet over. In 2012 dacht iedereen na 2 races ook dat McLaren fluitend met het WK weg zou lopen.
Oh ja, wie dan? Red Bull was toch duidelijk de sterkste en Alonso deed ook voorin mee.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_138444194
quote:
5s.gif Op woensdag 2 april 2014 18:59 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Oh ja, wie dan? Red Bull was toch duidelijk de sterkste en Alonso deed ook voorin mee.
Misschien niet iedereen, maar in de eerste races had McLaren echt wel de beste wagen.
In beide races was de 1e rij voor McLaren. Alonso won de 2e in de regen, maar Button reed toen zijn voorvleugel kapot (tegen een Marussia of Caterham geloof ik) en volgens mij ging er iets fout bij de pitstop(s) van Hamilton.
in a crowd you lose humanity
  Redactie Sport donderdag 3 april 2014 @ 11:51:56 #61
274204 crew  Mexicanobakker
pi_138466182
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 15:57 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Er was dan ook helemaal geen overmacht van Red Bull. Er was wel een falende Hamilton en op cruciale momenten teleurstellende Alonso.
In 2012 was McLaren in de eerste seizoenshelft beter. De Ferrari was toen tot aan Valencia dramatisch. Dat Alonso aan de leiding stond na een half seizoen was een godswonder.

In de tweede seizoenshelft was de Red Bull van vergelijkbaar niveau als McLaren en iets beter dan de Ferrari. En op circuits met veel downforce was RB echt de sterkste.

In 2010 was RB het gehele seizoen beter, alleen verneukten ze het bijna (autoproblemen in Bahrein en Aussie, de bekende crash in Turkije, het over-de-kop momentje in Valencia van Webber, Silverstone waar Vettel zichzelf in ronde 1 aan gort reed, Hongarije met die kneuzenactie, Korea waar de auto kapot ging.. Alonso heeft toen weliswaar op de seizoensfinale gefaald, maar dat het zover kon komen was de schuld van het falen van RB. Alleen Italie en Singapore was de Ferrari beter, en in Canada de McLaren.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_138466231
-oops, verkeerde topic-
blablablablablablablablablablablablablabla
  Redactie Sport donderdag 3 april 2014 @ 11:54:38 #63
274204 crew  Mexicanobakker
pi_138466251
quote:
0s.gif Op woensdag 2 april 2014 19:07 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Misschien niet iedereen, maar in de eerste races had McLaren echt wel de beste wagen.
In beide races was de 1e rij voor McLaren. Alonso won de 2e in de regen, maar Button reed toen zijn voorvleugel kapot (tegen een Marussia of Caterham geloof ik) en volgens mij ging er iets fout bij de pitstop(s) van Hamilton.
Parkeerde Button niet zijn auto bij het verkeerde team en was het niet Vettel die tegen die komkommer aan reed?

quote:
5s.gif Op woensdag 2 april 2014 18:59 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Oh ja, wie dan? Red Bull was toch duidelijk de sterkste en Alonso deed ook voorin mee.
Die 2012 Ferarri was bijna net zo slecht als de 2009 Ferrari in het begin van het seizoen.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 3 april 2014 @ 12:00:05 #64
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_138466385
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 11:54 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Parkeerde Button niet zijn auto bij het verkeerde team en was het niet Vettel die tegen die komkommer aan reed?
Was in 2011 en het was net niet raak:
Hamilton deed twee jaar later nog eens iets soortgelijks. Hij vergiste zich in het team _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 3 april 2014 @ 12:14:17 #65
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_138466744
Bij Hamilton zag ik de lol er wel in, gezien zijn lange tijd bij McLaren :D Maar ja, het blijven mensen he. Ik zie er geen opzet in, aangezien de coureur die de vergissing maakt er altijd nadeel van ondervindt.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  donderdag 3 april 2014 @ 13:44:53 #66
131800 Tarado
capô de fusca
pi_138469299
tgruener twitterde op donderdag 03-04-2014 om 13:36:36 FIA to send out new technical directive banning any modifications of the fuel flow sensor from Spain onwards. AMuS: http://t.co/DwXmDFgSqB reageer retweet
  donderdag 3 april 2014 @ 14:06:22 #67
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_138469862
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 13:44 schreef Tarado het volgende:
tgruener twitterde op donderdag 03-04-2014 om 13:36:36 FIA to send out new technical directive banning any modifications of the fuel flow sensor from Spain onwards. AMuS: http://t.co/DwXmDFgSqB reageer retweet
Mijn god, ik moest het bronartikel checken met Google Translate omdat ik het niet geloofde, maar er waren dus echt teams die de sensor zelf modificeerden? Dat dat uberhaupt niet gelijk al verboden was.

Google Translate quote:
quote:
The statistics speak for themselves. 95 percent of all problems with the fuel-flow rate sensor focus on the three teams that have modified the sensor from the company Gill hand. So Red Bull, Toro Rosso and Lotus.

It involves changes to facilitate the installation of the sensor between collector tank and the engine. For this reason, the thread appears to have been drilled, to which the fuel supply lines are attached. Work on the threads are down to the rich soil sensor, where the sensitive glass body of the measuring section is attached.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 3 april 2014 @ 14:12:13 #68
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_138470003
Het zijn ook niet toevallig de teams die over die sensor klaagden dat hij zo snel stuk ging ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_138470147
Goeie reclame ook voor Renault. 3 van de 4 Renault teams die 'cheaten' ?! :')
pi_138470155
(Niet geheel) toevallig ook allemaal Renault teams die er problemen mee hebben.

Het enige team dat blijkbaar geen probleem met de sensor heeft is Caterham, dat vanaf het begin al de packaging beter voor elkaar had dan de andere Renault teams.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 3 april 2014 @ 14:23:11 #71
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_138470254
Ik begrijp dat de sensor normaal niet goed in de auto past (waarschijnlijk door het ontwerp van de Renault-motor) en ze daarom een kleine aanpassing moeten doen om hem goed tussen de tank en de motor te plaatsen.

Als ze daarvoor inderdaad wat aan het schroefdraad moeten veranderen heeft dat niets met de meting zelf te maken. Echter als de sensoren zo kwestbaar zijn, snap ik dat er problemen zijn met de metingen omdat ze gemakkelijk kunnen beschadigen.

Heeft volgens mij weinig met valsspelen te maken, maar meer met een slecht design wat geen rekening heeft gehouden met de geometrie van de sensor.
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_138470554
quote:
3s.gif Op donderdag 3 april 2014 14:23 schreef Rossdale het volgende:
Ik begrijp dat de sensor normaal niet goed in de auto past (waarschijnlijk door het ontwerp van de Renault-motor) en ze daarom een kleine aanpassing moeten doen om hem goed tussen de tank en de motor te plaatsen.

Als ze daarvoor inderdaad wat aan het schroefdraad moeten veranderen heeft dat niets met de meting zelf te maken. Echter als de sensoren zo kwestbaar zijn, snap ik dat er problemen zijn met de metingen omdat ze gemakkelijk kunnen beschadigen.

Heeft volgens mij weinig met valsspelen te maken, maar meer met een slecht design wat geen rekening heeft gehouden met de geometrie van de sensor.
Verkeerd geïnterpreteerd van mijn kant dan :@
  donderdag 3 april 2014 @ 14:33:51 #73
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_138470571
Gewoon afschaffen dus, dat fuel flow en fuel restriction :{
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_138470708
Flow meters zijn sowieso niet altijd even betrouwbare apparaten. Heb gewerkt met waterstof flow meters die elk verschillende waardes aangaven :')
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
  donderdag 3 april 2014 @ 14:56:34 #75
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_138471111
Ik begrijp ook dat als dit de problemen niet oplost, het ook in de benzine zelf zou kunnen zitten. Red Bull, Toro Rosso en Lotus rijden namelijk allemaal met Total benzine. Wellicht is de eigenschap van de benzine zodanig dat de flow niet gemakkelijk met echografie te meten valt, of in ieder geval niet met de frequenties waarop nu standaard gemeten wordt.

Ik snap ook niet waarom ze niet gewoon met een maximale druk en een orifice in de toevoerleidingen werken. Dat lijkt een een stuk minder gevoelig voor fouten en veel gemakkelijker te controleren.
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_138471201
quote:
9s.gif Op donderdag 3 april 2014 14:33 schreef Smoofie het volgende:
Gewoon afschaffen dus, dat fuel flow en fuel restriction :{
Dan krijg je waarschijnlijk boosts, en daarna een zuinigheidsrace. Ik denk dat de logica erachter is dat er maar weinig met het verbruik te varieren valt, zodat er nog wel geracet kan blijven worden.

Als die meting echter niet betrouwbaar is, dan kan dat competitievervalsend zijn. Ik zou zeggen stel de maximale diameter van een doorgang in de brandstofleiding vast, en maximeer het vermogen van de brandstofpomp. Maar dat zal wel te simpel gedacht zijn.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_138471301
Mijn idee is nog steeds dat het andersom gedaan moetworden. Niet verbieden, maar belonen.

150 liter tank + maximale turbodruk. Aan het eind van elke GP-weekend lever je je benzine weer in. Des te meer je terug kan brengen = niet verbruiken = meer overhouden tot eind van het jaar (uitval/DNS's niet meegerekend). Zuinigste 3 teams belonen met ... euro's (10, 5 en 3 miljoen bijvoorbeeld).
  donderdag 3 april 2014 @ 15:05:14 #78
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_138471377


Giedo in de Sauber :)
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_138471490
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2014 15:02 schreef Meike26 het volgende:
Mijn idee is nog steeds dat het andersom gedaan moetworden. Niet verbieden, maar belonen.

150 liter tank + maximale turbodruk. Aan het eind van elke GP-weekend lever je je benzine weer in. Des te meer je terug kan brengen = niet verbruiken = meer overhouden tot eind van het jaar (uitval/DNS's niet meegerekend). Zuinigste 3 teams belonen met ... euro's (10, 5 en 3 miljoen bijvoorbeeld).
Dan moet je ze beter belonen. De bedragen zijn nu te weinig, want ze verdienen meer met een plaats hoger in de rangschikking van het constructeurskampioenschap.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 3 april 2014 @ 15:23:31 #80
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_138471867
Dat bezuinigen is gewoon onzin vind ik. Een vlucht van Amsterdam naar New York verbruikt meer brandstof dan een heel formula 1 season ...
AFCA
Qui audet adipiscitur
  donderdag 3 april 2014 @ 15:33:04 #81
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_138472107
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2014 15:02 schreef Meike26 het volgende:
Mijn idee is nog steeds dat het andersom gedaan moetworden. Niet verbieden, maar belonen.

150 liter tank + maximale turbodruk. Aan het eind van elke GP-weekend lever je je benzine weer in. Des te meer je terug kan brengen = niet verbruiken = meer overhouden tot eind van het jaar (uitval/DNS's niet meegerekend). Zuinigste 3 teams belonen met ... euro's (10, 5 en 3 miljoen bijvoorbeeld).
Dan gaan Caterham en Marussia nog langzamer het circuit over in besparingsmodus...
Please sir. When moon? When Mustang?
  donderdag 3 april 2014 @ 15:48:51 #82
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_138472589
quote:
3s.gif Op donderdag 3 april 2014 15:33 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Dan gaan Caterham en Marussia nog langzamer het circuit over in besparingsmodus...
Ik betwijfel het. Volgens SkyF1 is het verschil in eindstand in het constructeurskampioenschap tussen de laatste twee plaatsen (dus vorig jaar Caterham en Marussia) al zo'n 30 miljoen..

Maar goed, ik ga niet weer de discussie over het verbruik aan. De helft snapt uberhaupt niet eens waarom er restricties zijn en blaten sowieso alleen maar "vroeger was alles beter".

Daarnaast zijn de regels betreffende fuel flow door de teams zelf aangedragen. En, met alle respect naar de users op dit forum, denk ik dat de engineers in de F1 topsport toch iets beter weten hoe je een goede fuel flow sensor bouwt dan jullie. De voor de hand liggende methoden zullen echt wel geprobeerd zijn, maar blijkbaar ook niet betrouwbaar gebleken. Vergeet allen ook niet dat de sensor in feite massa moet wegen, niet volume! Een sensor die meet hoeveel ml. er door dat leidinkje stroomt daar hebben ze helemaal niets aan, het gaat om het gewicht.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_138472990
quote:
1s.gif Op donderdag 3 april 2014 15:02 schreef Meike26 het volgende:
Mijn idee is nog steeds dat het andersom gedaan moetworden. Niet verbieden, maar belonen.

150 liter tank + maximale turbodruk. Aan het eind van elke GP-weekend lever je je benzine weer in. Des te meer je terug kan brengen = niet verbruiken = meer overhouden tot eind van het jaar (uitval/DNS's niet meegerekend). Zuinigste 3 teams belonen met ... euro's (10, 5 en 3 miljoen bijvoorbeeld).
Als gevolg dat dus de langzame teams met 1 km over de baan rijden om zo het meest te besparen en toch geld verdienen? ;(
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  donderdag 3 april 2014 @ 16:07:33 #84
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_138473227
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 15:48 schreef twiFight het volgende:

[..]

Ik betwijfel het. Volgens SkyF1 is het verschil in eindstand in het constructeurskampioenschap tussen de laatste twee plaatsen (dus vorig jaar Caterham en Marussia) al zo'n 30 miljoen..

Maar goed, ik ga niet weer de discussie over het verbruik aan. De helft snapt uberhaupt niet eens waarom er restricties zijn en blaten sowieso alleen maar "vroeger was alles beter".

Daarnaast zijn de regels betreffende fuel flow door de teams zelf aangedragen. En, met alle respect naar de users op dit forum, denk ik dat de engineers in de F1 topsport toch iets beter weten hoe je een goede fuel flow sensor bouwt dan jullie. De voor de hand liggende methoden zullen echt wel geprobeerd zijn, maar blijkbaar ook niet betrouwbaar gebleken. Vergeet allen ook niet dat de sensor in feite massa moet wegen, niet volume! Een sensor die meet hoeveel ml. er door dat leidinkje stroomt daar hebben ze helemaal niets aan, het gaat om het gewicht.
Hoe wil je de massaflow tijdens de wedstrijd wegen dan? Volgens mij meet je gewoon een volume (of druk en tijd in een leiding) en met het benzinesample bereken je de dichtheid. Op die manier berekenen ze het gebruikte gewicht lijkt mij :)

Het lijkt me niet dat ze de benzinetank op loadcellen zetten en realtime de gewichtsafname meten, of hoe zou je dat anders moeten doen?
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_138473813
quote:
3s.gif Op donderdag 3 april 2014 15:33 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Dan gaan Caterham en Marussia nog langzamer het circuit over in besparingsmodus...
Dan moet de prijs voor 10e plaats constructeurs sowieso hoger zijn dan zo'n zuinigheids beloning. Bovendien zullen sponsoren en motorleveranciers het nooit goedkeuren/fijn vinden dat een klant moedwillig langzaam gaat rijden. Het zou juist de weg moeten vrij maken om op innovatieve wijze zo snel mogelijk te worden tegen een zo efficiënt mogelijke krachtbron.

Stel dat ze die 100kg/u gemiddeld niet per race, maar per seizoen bekijken. Dan krijg je ook al een heel ander kampioenschap. Teams krijgen iets meer vrijheid en wekt iets meer innovatie op dan nu het geval is.
pi_138473846
Het is toch niet 100kg/u gemiddeld, maar maximaal? Dus je mag er officieel geeneens boven zitten
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_138473895
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 16:25 schreef franklop het volgende:
Het is toch niet 100kg/u gemiddeld, maar maximaal? Dus je mag er officieel geeneens boven zitten
Maximaal inderdaad, want gemiddeld kunnen ze met 100 kg/uur dan niet eens een race uitrijden. Gemiddelde ligt veel lager.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 3 april 2014 @ 16:31:09 #88
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_138474048
Aangezien ze maar 100 kg mogen gebruiken en een race langer dan een uur duurt, is 100 kg/uur niet gemiddeld nee ;)
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_138474275
:o

Dacht echt dat het gemiddeld was. Net zoals in je auto met boordcomputer, dat je dan ziet wat gemiddeld verbruik is. En dat ze dan niet boven die 100kg/u mochten komen. Per gemiddelde per uur komt het wel op het zelfde neer en terug naar vorige reactie, welk team eind van het jaar laagste gemiddelde heeft een beloning uitrijken en bestraffen evt als team riant te veel heeft gebruikt.
pi_138474363
quote:
3s.gif Op donderdag 3 april 2014 16:31 schreef Rossdale het volgende:
Aangezien ze maar 100 kg mogen gebruiken en een race langer dan een uur duurt, is 100 kg/uur niet gemiddeld nee ;)
Maar als een tank bijv 160 liter meet, of je gp als Monza hebt, dacht ik dus dat ze dan gewoon meer prut mee konden nemen en zo de race uit kunnen rijden. 1
  donderdag 3 april 2014 @ 16:42:05 #91
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_138474467
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 16:36 schreef Meike26 het volgende:
:o

Dacht echt dat het gemiddeld was. Net zoals in je auto met BBC, dat je dan ziet wat gemiddeld verbruik is. En dat ze dan niet boven die 100kg/u mochten komen. Per gemiddelde per uur komt het wel op het zelfde neer en terug naar vorige reactie, welk team eind van het jaar laagste gemiddelde heeft een beloning uitrijken en bestraffen evt als team riant te veel heeft gebruikt.
Dat dacht ik eerst ook maar had net een dag voor de race in Australie in 1 van de voorgaande nieuws topics uitleg gekregen.

Het is 100 kg en dat is voor Melbourne, Spa, Monza en Suzuka dus overal maximaal...

Wat me dus op is gevallen afgelopen race is dat de Williamsen heel zuinig waren want die finishten op 92% verbruikt ofzo terwijl de rest van de top 10 dicht tegen de 100% zat.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_138474728
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 16:42 schreef nils7 het volgende:

[..]

Dat dacht ik eerst ook maar had net een dag voor de race in Australie in 1 van de voorgaande nieuws topics uitleg gekregen.

Het is 100 kg en dat is voor Melbourne, Spa, Monza en Suzuka dus overal maximaal...

Wat me dus op is gevallen afgelopen race is dat de Williamsen heel zuinig waren want die finishten op 92% verbruikt ofzo terwijl de rest van de top 10 dicht tegen de 100% zat.
Zou dit misschien te maken hebben met het soort Ers systeem wat er gebruikt word? Williams is al sinds de invoering van Kers bezig geweest met een mechanische terug winning dmv vliegwiel en dat systeem van Williams zit onder meer in de Porsche 918 Spyder en ook een aantal LeMans projecten.

Zij hebben dus voorkennis en voorsprong op de rest ? :)
pi_138475259
Williams met aangepaste livery in Bahrein, (verbod op alcoholreclame):

pi_138475363
quote:
9s.gif Op donderdag 3 april 2014 15:23 schreef Smoofie het volgende:
Dat bezuinigen is gewoon onzin vind ik. Een vlucht van Amsterdam naar New York verbruikt meer brandstof dan een heel formula 1 season ...
Maar je kan dan de technologie gebruiken in de normale autoindustrie en aangezien iedereen altijd wel een nieuwe auto blijft kopen hebben miljoenen auto's daar 'profijt' van.

F1 was altijd al voor innovatie, al heb je het nou over motoren, banden, active suspension, abs, traction control, whatever. Veel van die technieken zijn op een gegeven moment zover ontwikkeld dat het in een F1 auto bijvoorbeeld te gevaarlijk wordt of het de coureur het te gemakkelijk maakt en dan wordt het verboden. Maar die technieken kunnen dus prima worden verwerkt in jouw auto.

En dan is het logisch dat je opzoek blijft gaan naar nieuwe innovatie. Anders krijg je of levensgevaarlijke auto's met 3000pk en absurd veel downforce, waarbij uiteindelijk de coureur niet eens wat hoeft te doen maar het bewustzijn verliest door de enorme g-krachten in de bochten, of je stelt eenmaal dezelfde regels in en die houden we voor de komende 200 jaar. Maar dan worden alle auto's hetzelfde en daar hebben we al genoeg specseries voor.

F1 = innovatie. Dat dat niet altijd de innovatie is die mensen willen zien is jammer, maar niks aan te doen. En dat is al decennia zo, waarschijnlijk vonden de fans die eind jaren '60 de introductie van vleugels meemaakten het ook maar onzin. Haha, je hebt vleugels, downforce! echte mannen hebben dat toch niet nodig! ;)
  donderdag 3 april 2014 @ 17:08:44 #95
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_138475451
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 17:02 schreef LWD-Godius het volgende:
Williams met aangepaste livery in Bahrein, (verbod op alcoholreclame):

[ afbeelding ]
Ik dacht dat eerder besloten was dat de strepen ook niet mochten? Nou ja, het zal wel in overleg gaan met Bahrain natuurlijk.

quote:
3s.gif Op donderdag 3 april 2014 16:07 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Hoe wil je de massaflow tijdens de wedstrijd wegen dan? Volgens mij meet je gewoon een volume (of druk en tijd in een leiding) en met het benzinesample bereken je de dichtheid. Op die manier berekenen ze het gebruikte gewicht lijkt mij :)

Het lijkt me niet dat ze de benzinetank op loadcellen zetten en realtime de gewichtsafname meten, of hoe zou je dat anders moeten doen?
Hoe het precies gaat weet ik niet, maar je kunt natuurlijk moeilijk een 100kg/u limiet handhaven als je het gewicht niet meet (op wat voor een manier dan ook). Het punt is dat het volume van een vloeistof varieert met de temperatuur. Een sample achteraf werkt dus ook niet, omdat dan de temperatuur en dus het volume anders kan zijn, waardoor de meting tijdens de race niet klopt.

Van de informatie die ik gehoord heb gebruiken ze een techniek met supersonische sensoren. Ik weet niet of meer over bekend is, misschien valt het ook nog wel onder bedrijfsgeheim.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  donderdag 3 april 2014 @ 17:12:47 #96
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_138475582
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 17:05 schreef Bluurgh het volgende:

[..]

Maar je kan dan de technologie gebruiken in de normale autoindustrie en aangezien iedereen altijd wel een nieuwe auto blijft kopen hebben miljoenen auto's daar 'profijt' van.

F1 was altijd al voor innovatie, al heb je het nou over motoren, banden, active suspension, abs, traction control, whatever. Veel van die technieken zijn op een gegeven moment zover ontwikkeld dat het in een F1 auto bijvoorbeeld te gevaarlijk wordt of het de coureur het te gemakkelijk maakt en dan wordt het verboden. Maar die technieken kunnen dus prima worden verwerkt in jouw auto.

En dan is het logisch dat je opzoek blijft gaan naar nieuwe innovatie. Anders krijg je of levensgevaarlijke auto's met 3000pk en absurd veel downforce, waarbij uiteindelijk de coureur niet eens wat hoeft te doen maar het bewustzijn verliest door de enorme g-krachten in de bochten, of je stelt eenmaal dezelfde regels in en die houden we voor de komende 200 jaar. Maar dan worden alle auto's hetzelfde en daar hebben we al genoeg specseries voor.

F1 = innovatie. Dat dat niet altijd de innovatie is die mensen willen zien is jammer, maar niks aan te doen. En dat is al decennia zo, waarschijnlijk vonden de fans die eind jaren '60 de introductie van vleugels meemaakten het ook maar onzin. Haha, je hebt vleugels, downforce! echte mannen hebben dat toch niet nodig! ;)
Daar heeft dit niks mee te maken. De FIA wilde gewoon pk's beperken en de teams kwamen met dit gedrocht als oplossing.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 3 april 2014 @ 17:18:33 #97
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_138475786
Ik lees in de datasheet van de fuel flow sensor dat die (o.a.) temperatuur en druk kan meten. Of dat daadwerkelijk de waarden zijn waarmee ze de flow bepalen staat er niet, maar wederom, dat is waarschijnlijk bedrijfsgeheim.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_138475899
quote:
3s.gif Op donderdag 3 april 2014 17:12 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Daar heeft dit niks mee te maken. De FIA wilde gewoon pk's beperken en de teams kwamen met dit gedrocht als oplossing.
Da's de zure fan-manier om er naar te kijken.

- Er is meer techniek t.o.v. vorige jaren, ik hoor meer techniek dan vorige jaren.
- Auto-industrie levert steeds kleinere turbo motoren. Wil de F1 relevant blijven moeten ze ook naar kleinere turbo-motoren.
- KERS staat voor de auto-industrie nog in de kinderschoenen ... straks en dankzij F1 niet meer.
- Kun jij je nog een supercar voorstellen zonder actieve aero of dual clutch box? F1!

Kijk ook naar de positieve zijde voor een echt gebalanceerd beeld.

P.S.: De enige coureurs die ik verbaal hoor zijn over het geluid van de motoren zijn de coureurs die na een race tegenvallend geëindigd zijn. Lewis vindt zijn auto "de beste EVER", Vettel is niet te spreken over het geluid. Go figure.
Calm down, please!
  donderdag 3 april 2014 @ 17:24:54 #99
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_138475989
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 17:21 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Da's de zure fan-manier om er naar te kijken.

- Er is meer techniek t.o.v. vorige jaren, ik hoor meer techniek dan vorige jaren.
- Auto-industrie levert steeds kleinere turbo motoren. Wil de F1 relevant blijven moeten ze ook naar kleinere turbo-motoren.
- KERS staat voor de auto-industrie nog in de kinderschoenen ... straks en dankzij F1 niet meer.
- Kun jij je nog een supercar voorstellen zonder actieve aero of dual clutch box? F1!

Kijk ook naar de positieve zijde voor een echt gebalanceerd beeld.

P.S.: De enige coureurs die ik verbaal hoor zijn over het geluid van de motoren zijn de coureurs die na een race tegenvallend geëindigd zijn. Lewis vindt zijn auto "de beste EVER", Vettel is niet te spreken over het geluid. Go figure.
Bla bla bla, prachtig allemaal. Alsof ik dit niet weet :').

Kleine turbomotoren zijn prima. Ik vind turbo's cool en het geluid staat me eigenlijk ook wel aan. ERS en al die andere systemen zijn prachtige technieken. Oordeel dus niet zomaar voordat je iets weet.

Maar het niet kunnen ontwikkelen van die techniek gedurende het seizoen en het beperken van de fuel flow doen al dat teniet. En dan zijn we nog maar net van het gezeik over die banden af :{.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_138476164
quote:
14s.gif Op donderdag 3 april 2014 17:24 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Bla bla bla, prachtig allemaal. Alsof ik dit niet weet :').

Kleine turbomotoren zijn prima. Ik vind turbo's cool en het geluid staat me eigenlijk ook wel aan. ERS en al die andere systemen zijn prachtige technieken. Oordeel dus niet zomaar voordat je iets weet.

Maar het niet kunnen ontwikkelen van die techniek gedurende het seizoen en het beperken van de fuel flow doen al dat teniet. En dan zijn we nog maar net van het gezeik over die banden af :{.
Tsja ... kan hier wel op ingaan maar dat wordt waarschijnlijk toch weggewimpeld met een bla, bla, weet ik al.

Relevante techniek = niet na elke rit met je auto naar de dealer voor een nieuw blok of een nieuwe bak.
F1 laat fabrikanten nu relevante techniek ontwikkelen. Dussss...

Maar dat wist je al.

Zucht ... dit wordt weer een jaar klagen zonder te genieten voor velen. Twee races pas :N
Calm down, please!
pi_138476194
quote:
14s.gif Op donderdag 3 april 2014 17:24 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Bla bla bla, prachtig allemaal. Alsof ik dit niet weet :').

Kleine turbomotoren zijn prima. Ik vind turbo's cool en het geluid staat me eigenlijk ook wel aan. ERS en al die andere systemen zijn prachtige technieken. Oordeel dus niet zomaar voordat je iets weet.

Maar het niet kunnen ontwikkelen van die techniek gedurende het seizoen en het beperken van de fuel flow doen al dat teniet. En dan zijn we nog maar net van het gezeik over die banden af :{.
Het beperken van de fuel flow zou moeten leiden naar efficiëntere motoren die wel vol kunnen pushen. Zover zijn ze alleen nog niet.

En het kunnen ontwikkelen ligt niet stil. Alleen mogen ze gedurende het seizoen geen performance verbeteringen doen. Voor volgend jaar weer wel. Efficiëntie- en betrouwbaarheidsverbeteringen mogen daarentegen wel, mits toestemming van de FIA.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 3 april 2014 @ 17:32:15 #102
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_138476242
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 17:30 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Relevante techniek = niet na elke rit met je auto naar de dealer voor een nieuw blok of een nieuwe bak.
F1 laat fabrikanten nu relevante techniek ontwikkelen. Dussss...

Nee, ze forceren ze. En zoals altijd zijn daar de gevolgen weer volledig niet van te overzien en lijdt dat weer tot minstens één verloren seizoen. Het is de tendens van de laatste 5 jaar. Steeds meer restricties en steeds meer uitzonderingen die tot de meest bizarre oplossingen leiden. En ondertussen heeft F1 steeds minder met racen te maken.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_138476351
quote:
13s.gif Op donderdag 3 april 2014 17:32 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Nee, ze forceren ze. En zoals altijd zijn daar de gevolgen weer volledig niet van te overzien en lijdt dat weer tot minstens één verloren seizoen. Het is de tendens van de laatste 5 jaar. Steeds meer restricties en steeds meer uitzonderingen die tot de meest bizarre oplossingen leiden. En ondertussen heeft F1 steeds minder met racen te maken.
Dat zeiden ze ook naar aanleiding van de veiligheidsmaatregelen sinds de jaren 60. Ze = de fans. Het overgrote deel fans vonden de crashes, de branden en het risico juist prachtig. Stoere mannen racen ... het zijn toch geen watjes?

Nu wordt er over gesproken alsof het 't beste is wat F1 ooit is overkomen. Goes to show, eh?
Calm down, please!
  donderdag 3 april 2014 @ 17:45:06 #104
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_138476585
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 17:21 schreef Googolplexian het volgende:
P.S.: De enige coureurs die ik verbaal hoor zijn over het geluid van de motoren zijn de coureurs die na een race tegenvallend geëindigd zijn. Lewis vindt zijn auto "de beste EVER", Vettel is niet te spreken over het geluid. Go figure.
Sterker nog, Hamilton gaf na Malaysia in een interview aan voornamelijk de wind om zijn helm te horen en niet zo heel veel van de motor. Hoe dat voorgaande jaren was weet ik overigens niet.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  donderdag 3 april 2014 @ 17:48:12 #105
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_138476669
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 17:30 schreef sasquatsch het volgende:
En het kunnen ontwikkelen ligt niet stil. Alleen mogen ze gedurende het seizoen geen performance verbeteringen doen. Voor volgend jaar weer wel. Efficiëntie- en betrouwbaarheidsverbeteringen mogen daarentegen wel, mits toestemming van de FIA.
En dat geldt v.z.i.w. ook alleen maar voor de mechanische onderdelen. Software mag wel aan 'gesleuteld' worden en dat betekent best veel, aangezien het hele management (brandstof, ERS, temperatuur, etc.) via software aanpasbaar is.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  donderdag 3 april 2014 @ 17:58:31 #106
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_138476974
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 17:36 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Dat zeiden ze ook naar aanleiding van de veiligheidsmaatregelen sinds de jaren 60. Ze = de fans. Het overgrote deel fans vonden de crashes, de branden en het risico juist prachtig. Stoere mannen racen ... het zijn toch geen watjes?

Nu wordt er over gesproken alsof het 't beste is wat F1 ooit is overkomen. Goes to show, eh?
Dat heet dus een stroman. Betekent meestal dat de argumenten op zijn.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_138477273
quote:
14s.gif Op donderdag 3 april 2014 17:58 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat heet dus een stroman. Betekent meestal dat de argumenten op zijn.
-O- Zat je bovenop het proberen te winnen van een discussie? Doe geen moeite, m'n beste! Ik was er niet eens van op de hoogte dat het om een gelijk ging. Jij wint op voorhand (daar was ik al achter na de eerste "bla")!

Jij hebt jouw mening en geniet dit jaar van F1 op jouw manier. Ik de mijne en op mijn manier. :)
Probeer i.i.g. te genieten ... het seizoen is zo weer om.
Calm down, please!
pi_138477398
Side-pods van McLaren dit weekeinde:



Achtervleugel:

  donderdag 3 april 2014 @ 19:17:26 #109
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_138479325
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 17:05 schreef Bluurgh het volgende:

[..]

Maar je kan dan de technologie gebruiken in de normale autoindustrie en aangezien iedereen altijd wel een nieuwe auto blijft kopen hebben miljoenen auto's daar 'profijt' van.

F1 was altijd al voor innovatie, al heb je het nou over motoren, banden, active suspension, abs, traction control, whatever. Veel van die technieken zijn op een gegeven moment zover ontwikkeld dat het in een F1 auto bijvoorbeeld te gevaarlijk wordt of het de coureur het te gemakkelijk maakt en dan wordt het verboden. Maar die technieken kunnen dus prima worden verwerkt in jouw auto.

En dan is het logisch dat je opzoek blijft gaan naar nieuwe innovatie. Anders krijg je of levensgevaarlijke auto's met 3000pk en absurd veel downforce, waarbij uiteindelijk de coureur niet eens wat hoeft te doen maar het bewustzijn verliest door de enorme g-krachten in de bochten, of je stelt eenmaal dezelfde regels in en die houden we voor de komende 200 jaar. Maar dan worden alle auto's hetzelfde en daar hebben we al genoeg specseries voor.

F1 = innovatie. Dat dat niet altijd de innovatie is die mensen willen zien is jammer, maar niks aan te doen. En dat is al decennia zo, waarschijnlijk vonden de fans die eind jaren '60 de introductie van vleugels meemaakten het ook maar onzin. Haha, je hebt vleugels, downforce! echte mannen hebben dat toch niet nodig! ;)
Ze kunnen innoveren zonder dit soort regels toch? Ze kunnen regels maken om efficienter om te gaan met de energie maar tegelijk kunnen zel wel 160kg fuel meenemen bijvoorbeeld. Het is een sport hé? Vergeet dat niet. Mensen die massaal naar de races gaan en circuits die goud betalen om F1 binnen te halen , betalen voor amusement en racen, niet om te zien hoe zuinig de race auto's wel kunnen zijn. Snap ook niet dat de teams dit allemaal accepteren.
AFCA
Qui audet adipiscitur
pi_138481984

Filmpje over de geluiden van de v10,v8 en de v6 turbo motoren op Melbourne.
  donderdag 3 april 2014 @ 20:28:12 #111
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_138482122
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 17:36 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Dat zeiden ze ook naar aanleiding van de veiligheidsmaatregelen sinds de jaren 60. Ze = de fans. Het overgrote deel fans vonden de crashes, de branden en het risico juist prachtig. Stoere mannen racen ... het zijn toch geen watjes?

Nu wordt er over gesproken alsof het 't beste is wat F1 ooit is overkomen. Goes to show, eh?
Ga je nu een situatie waarin mannen verbrandde in hun bolides vergelijken met een situatie waarin steeds meer coureurs zelf de noodklok luiden omdat het racen steeds saaier wordt?

Krankzinnig.
pi_138483487
Het is vooral doodzonde dat de topcoureurs niet tegen elkaar racen. Een echt gevecht met min of meer gelijke auto's tussen Vettel/Hamilton/Alonso zou geweldig zijn. Nu zie je hoe Vettel met zijn auto vecht, hoe Hamilton onbedreigd zijn rondjes rijdt, en hoe Alonso een backmarker verschalkt. Formule Lame.
pi_138484052
quote:
2s.gif Op donderdag 3 april 2014 20:58 schreef Gort het volgende:
Het is vooral doodzonde dat de topcoureurs niet tegen elkaar racen. Een echt gevecht met min of meer gelijke auto's tussen Vettel/Hamilton/Alonso zou geweldig zijn. Nu zie je hoe Vettel met zijn auto vecht, hoe Hamilton onbedreigd zijn rondjes rijdt, en hoe Alonso een backmarker verschalkt. Formule Lame.
tja, ze racen wel tegen elkaar, maar alleen om plek 3 t/m 10
(met uitzondering van Hamilton die ergens voorin rijdt zoals Vettel ook wel is deed de afgelopen jaren)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 3 april 2014 @ 21:16:10 #114
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_138484442
Voor nu vind ik het wel even een verademing dat de Mercedessen vooraan rijden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_138484715
quote:
14s.gif Op donderdag 3 april 2014 21:16 schreef Peterselieman het volgende:
Voor nu vind ik het wel even een verademing dat de Mercedessen vooraan rijden
Het is iig weer eens iets anders dan een Red Bull die voorop rijdt :)
in a crowd you lose humanity
pi_138485616
En het wordt gedurende het seizoen wel steeds beter. De Red Bulls komen steeds dichter bij en dat verwacht ik ook wel van de Ferrari's en de McLaren's.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 3 april 2014 @ 22:10:14 #117
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_138487314
quote:
0s.gif Op donderdag 3 april 2014 20:28 schreef Vriezzer het volgende:

[..]

Ga je nu een situatie waarin mannen verbrandde in hun bolides vergelijken met een situatie waarin steeds meer coureurs zelf de noodklok luiden omdat het racen steeds saaier wordt?

Krankzinnig.
Het punt is dat racen en Formula 1 evolueert. In sommige gevallen 'lijdt' het racegevoel daar misschien onder, maar is het uiteindelijk toch beter voor de sport. Of jij als kijker dan blij bent met die verandering of niet, daar mag je zelf een mening over vormen, maar dat de F1 zal blijven evolueren is een feit.

Ik vraag me af wat alle roeptoeters eigenlijk wel hadden willen zien? Nog een jaartje of 10 Vettel die 2/3e van de races wint? Ik vond juist de afgelopen jaren te saai voor woorden. Ik ben in de Schumacher-tijd ook al eens gestopt met kijken.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  donderdag 3 april 2014 @ 22:24:51 #118
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_138488037
Opvallend weinig grote crashes meer bij de start. Alleen in La Source en San Devote wil er nog wel eens een stukje plastic van de voorvleugel afbreken, maar de tijd dat er 7 losse wielen in de eerste bocht lagen lijkt ook al eeuwen geleden.
Wie dit leest is gek
pi_138488174
Dat heeft denk ik te maken met de kwaliteit van coureurs die tegenwoordig rond mag rijden.
  donderdag 3 april 2014 @ 22:32:38 #120
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_138488413
quote:
99s.gif Op donderdag 3 april 2014 22:24 schreef Nieuwschierig het volgende:
Opvallend weinig grote crashes meer bij de start. Alleen in La Source en San Devote wil er nog wel eens een stukje plastic van de voorvleugel afbreken, maar de tijd dat er 7 losse wielen in de eerste bocht lagen lijkt ook al eeuwen geleden.




Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')