quote:
Op vrijdag 28 maart 2014 21:38 schreef Hoplahopla het volgende:[..]
Wat mij betreft diskwalificeert crimineel gedrag je als volwaardig mens. Helaas denken wij in het westen daar niet allemaal gelijk over... In een kamp stoppen is het minste wat je met zulke mensen kunt doen.
Dat kan ik begrijpen, iedereen heeft immers het recht om een eigen mening/visie te hebben op hoe bepaalde dingen zouden moeten zijn.
Maar dan wil ik jou vragen, hoe kan jij er dan voor zorgen dat de slachtoffers/onschuldige burgers in het voordeel komen te staan ten opzichte van de overvaller?.
hier een mooi voorbeeld van wat er was gebeurd (er was hier nog een topic over).
Inbreker sluipt het huis van een familie in, man betrapt de inbreker en er ontstaat een gevecht (inbreker heeft dit dus veroorzaakt door zich in het huis te breken, de man heeft er nooit om gevraagd)
inbreker vecht terug en de man weet hem te overmeesteren en pakt hem in de houdgreep, inbreker heeft waarschijnlijk nog moeite gedaan om uit de houdgreep te komen (dat is begrijpelijk)
wat had de man dan kunnen doen?, de inbreker loslaten en zeggen van ga nu weg?, zou de inbreker hem dan niet misschien een paar klappen verkopen en alsnog beroven?.
De inbreker was dus overleden omdat die was gewurgd

De inbreker heeft dus veroorzaakt dat die man hem zo had aangepakt, dit in combinatie met de adrenaline omdat iemand zo hard aan het terug vechten heeft dus veroorzaakt dat die was doodgegaan.
Nu is dit dus het probleem, een inbreker is sowieso al fout bezig door zich in iemand zijn huis te begeven, een inbreker zal vaak geen moeite hebben met een beetje geweld te gebruiken om te ontsnappen..
Als jij een inbreker weet te pakken maar hij is nog sterk genoeg om te ontsnappen zou je hem eventueel een paar goede klappen op zijn hoofd kunnen geven om hem uit te schakelen, maar dan krijg je weer te maken met mishandeling.. of misschien zelfs moord..
Jij hebt die inbreker niet gevraagd om binnen te komen, die inbreker heeft er zelf voor gezorgd dat hij in een situatie kwam en hij zal waarschijnlijk niet stil gaan staan en wachten totdat de politie komt om hem netjes af te voeren..
Dus.. wat kan je doen?, hem maar laten weg komen met je spullen?, misschien heeft hij je nog verwond om te ontsnappen en daarna je spullen verkocht?, die zie je namelijk dan nooit meer terug..