ONE MAN ARMY dat je bent. In je eentje heel vrouwelijk FOK! tegen het lijf.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 16:23 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dat is de worst-case scenario. Zoals wat jij noemde als de gevolgen van abortus de (minder zo vaak voorkomende) worst-case scenario is voor vrouwen.
Alles is nog steeds gelijk,
je gaat er gelijk vanuit dat je m niet mag zien ookquote:Op vrijdag 28 maart 2014 16:23 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Als je 21 jaar moet opdraaien voor een kind dat je niet wilde (en waar je waarschijnlijk ook vrijwel geen contact mee mag hebben) dan heb je toch ook wel een reden tot klagen of niet?
Stel je eens een wereld voor:quote:Op vrijdag 28 maart 2014 16:27 schreef erodome het volgende:
[..]
Tuurlijk is het een zegen, ik beweer ook van niet. Maar geloof me, als de mannenpil er is zullen daar net zo goed fouten mee gemaakt worden, dat gebeurd met alle medicijnen namelijk, zelfs bij kortlopende medicijnen.
Ik onderken dat er oprechte fouten gemaakt worden. Hebben we in een vorige soortgelijk topic al vastgesteld. Maar ik hecht meer waarde aan het afschermen van de huidige morele valkuilen die mijns inziens veel meer leed veroorzaken.quote:[..]
Oh, heb daar niets over te horen gekregen bij de arts, heb wel de bijsluiter gelezen. Maar dat is nogsteeds wat anders dan in de praktijk daar altijd netjes mee omgaan, altijd rekening mee houden en altijd verstand boven lust te laten gaan.
Prima. Punt voor jou. Maar nogmaals. Ik zou graag lichamelijke pijn incasseren om een kind te voorkomen waar ik geen zin in heb.quote:[..]
Euhm nee, door een hormooncrash. Welke enorme sociale stigma's zijn er dan hier mbt abortus, daar wordt je echt niet raar voor aangekeken. Sterker nog, mannen zoals jij vinden het zelfs de normaalste zaak van de wereld, willen het bijkans verplichten als de man geen kind wil.
Gewoon terug naar vroeger, vrouwen geen recht op zelfbeschikking op dit gebied, dat werkte zo goed!
Ik had het over de abortuspil. Maar adoptie. Nog een optie. Niemand zegt dat je opties makkelijk moeten zijn maar vrouwen hebben in ieder geval opties. Als man heb je je bek te houden en je geld over te maken. One way or the other.quote:[..]
Adoptie is gelukkig helemaal niet fysiek, een kind voldragen en afstaan terwijl jij dat kind wel wilde en hij niet zal vast geen impact hebben... Een zwangerschap zelf en bevalling zijn gelukkig ook niet fysiek, gebeurd helemaal niets met je lijf als vrouw zijnde, stelt niets voor joh!
En nergens wil ik abortus verplichten voor vrouwen. Maar misschien is het voor vrouwen wel slim om even te horen wat zo'n man van een kindje vind voordat jij hem toelaat zijn lul in je sneetje te schuiven.quote:[..]
Abortus is een recht, geen plicht. Abortus is geen optie voor iedere vrouw. Voordat jij je lul zonder rubbertje in haar schuift is het misschien handig om te weten hoe ze over dat soort dingen denkt.
Mannen hebben ook optie's, alleen huilen ze erom en dan verwacht je van vrouwen dat ze dat niet doen terwijl die middelen allemaal veel ingrijpender zijn.
We hebben in die voorgaande discussie al vastgesteld dat mannen veel minder opties hebben dan vrouwen. Zelfs als er een mannenpil zou zijn lopen jullie daarin nog ontiegelijk voor.quote:[..]
Je kan niet alles voorkomen, shit happens gewoon. Wat je wel kan proberen te voorkomen is dat je je rubberloze lul in iemand steekt waarvan je niet weet dat je ze kan vertrouwen en niet op 1 lijn zit qua wat doen we als het fout gaat.
Onzin. Als man dien je op te draaien voor het resultaat als je het contract tekent. Als vrouw zorg je dat je lange-tijd partner het contract tekent voordat je zwanger wordt.quote:[..]
Je betoog dat mannen nergens op hoeven te letten en vrouwen alle verantwoordelijkheid moeten dragen terwijl ze beide weten welk risico seks heeft.
Ik weet dat jij je daar bewust van bent. En ik ben mij bewust van oprechte fouten maar nogmaals. Het morele probleem is voor mij belangrijker want ook daar komt lijden uit voort. En niet alleen voor de man maar voor het kind, de maatschappij en ook de vrouw.quote:[..]
Dat past prima in mijn straatje, ik ben me er prima bewust van dat er kutwijven zijn, net zo goed als er klootzakken zijn. Ik zeg vooral dat het alleen lang niet altijd zo is dat het om een kutwijf gaat, dat dat niet zo bar veel voorkomt. Domme fouten daarintegen komen wel veel voor, bij zowel mannen als vrouwen.
quote:Op vrijdag 28 maart 2014 16:28 schreef erodome het volgende:
[..]
Nee, ook de man heeft beslissingsrecht, alleen dan wel vooraf.
Wat SpecialK al eerder zei: de vrouw houdt als enige het recht om te beslissen over de verdere zwangerschap (wel of geen abortus), maar de man kan niet gedwongen worden om op te draaien voor een beslissing waar hij niet over mag praten.quote:Wat wil je dan, gewoon weer terug naar af, geen zelfbeschikkingsrecht voor de vrouw, kind maar de lul laten zijn van domme ouders?
Dankquote:Op vrijdag 28 maart 2014 16:36 schreef Scarface150993 het volgende:
[..]
ONE MAN ARMY dat je bent. In je eentje heel vrouwelijk FOK! tegen het lijf.
Ik stel voor dat jij de eerste Nederlandse stichting voor de rechten van de man opricht
Ik zou in zo'n situatie ook oprecht kiezen voor sla me in elkaar. Zelfs met kans op permanente schade.quote:
quote:Op vrijdag 28 maart 2014 16:35 schreef Ixnay het volgende:
Ze zal eerst eens moeten aantonen dat TS vader is.
TS moet keihard ontkennen dat hij ooit seks met haar gehad heeft, hiermee wilde wachten tot het huwelijk, en dat als zij zwanger is van hem dat ze ongevraagd een vers kwakje van TS onderschept heeft.
Hij kon er niks aan doen dat dat wijf zwanger is.
Je kunt dit grappig vinden, maar het zou mij niks verbazen als dit iemand echt overkomen zou zijn.quote:
Lijkt me idd heel erg rot als je dat als zwangere vrouw zou overkomen.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 17:09 schreef Scarface150993 het volgende:
[..]
Je kunt dit grappig vinden, maar het zou mij niks verbazen als dit iemand echt overkomen zou zijn.
Die vrouw heeft zelf toch een kwakje gestolen?? Waarom moet ze dat erg vinden dan?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 17:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Lijkt me idd heel erg rot als je dat als zwangere vrouw zou overkomen.
Als ze het kwakje gestolen heeft, wel ja.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 17:19 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Die vrouw heeft zelf toch een kwakje gestolen?? Waarom moet ze dat erg vinden dan?
Boris Becker liet zich pijpen in een bezemkast, dame slikte niet, maar hield het warm en bezwangerde zich daarmee, klaagde Becker aan en hij werd veroordeeld in bijdrage aan de kosten...quote:Op vrijdag 28 maart 2014 17:09 schreef Scarface150993 het volgende:
[..]
Je kunt dit grappig vinden, maar het zou mij niks verbazen als dit iemand echt overkomen zou zijn.
Nou jaquote:Op vrijdag 28 maart 2014 15:25 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Het kan nog erger. Een hele tijd terug was er een zaak waarin 2 lesbische vrouwen (succesvol) de spermadonor van hun kind voor de rechter sleepten om hem alimentatie te laten betalen.
Je weet dat vrouwen niet willen dat er een 'mannenpil' komt? Dan kunnen ze de dingen die TS beschrijft niet meer flikken.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 15:32 schreef SpecialK het volgende:
[..]
One night stands zijn slechts een (kleiner) deel van het probleem het grootste probleem is langere relaties waarin het gebruik van condooms op een gegeven moment weg valt. Je bent als man dan enorm kwetsbaar voor fouten en fraude.
Zoals ik al eerder postte. Tijd voor een mannenpil. Dan is het speelveld pas gelijk. En flinke wetsveranderingen mogen ook wel weer eens. Het is inmiddels 2014.
Ik zou een man niet zo snel vertrouwen wat dat betreft. Als het mis gaat zit je als vrouw toch met de brokken.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 17:30 schreef Leafeon672 het volgende:
[..]
Je weet dat vrouwen niet willen dat er een 'mannenpil' komt? Dan kunnen ze de dingen die TS beschrijft niet meer flikken.
quote:Op vrijdag 28 maart 2014 16:44 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Stel je eens een wereld voor:
zij: "SHIT IK BEN MIJN PIL VERGETEN!"
hij: "komt goed schatje. Ik niet."
Eindelijk af van 99% van al dit gezeik. En een absolute verschrikking voor rotwijven die fraude willen plegen. Want mijn pillendoosje kom je met je smerige poten niet aan. Die is heilig.
[..]
Ik onderken dat er oprechte fouten gemaakt worden. Hebben we in een vorige soortgelijk topic al vastgesteld. Maar ik hecht meer waarde aan het afschermen van de huidige morele valkuilen die mijns inziens veel meer leed veroorzaken.
Dat wordt wel vergeten. Dat het helemaal niet leuk is om alleen door je moeder te worden opgevoed. Of dat pappa een afwezige man is voor wat voor reden dan ook. Dat je niet gewenst bent door beide partijen. En dat je het moet doen met minimale middelen (kan in sommige gevallen een zegen zijn als je een moeder hebt die verstandig is met geld maar heb je de staat van 51 inch tv kopend Nederland wel eens gezien?).
[..]
Prima. Punt voor jou. Maar nogmaals. Ik zou graag lichamelijke pijn incasseren om een kind te voorkomen waar ik geen zin in heb.
[..]
Ik had het over de abortuspil. Maar adoptie. Nog een optie. Niemand zegt dat je opties makkelijk moeten zijn maar vrouwen hebben in ieder geval opties. Als man heb je je bek te houden en je geld over te maken. One way or the other.
[..]
En nergens wil ik abortus verplichten voor vrouwen. Maar misschien is het voor vrouwen wel slim om even te horen wat zo'n man van een kindje vind voordat jij hem toelaat zijn lul in je sneetje te schuiven.
Dan doet hij maar een rubbertje om, hij weet ook dat zijn goedje kindjes kan opleveren..
Works both ways.
[..]
We hebben in die voorgaande discussie al vastgesteld dat mannen veel minder opties hebben dan vrouwen. Zelfs als er een mannenpil zou zijn lopen jullie daarin nog ontiegelijk voor.
Maar laten we wachten op de mannenpil en dan pas praten over hoe mannen keuzes hebben en hoe indereen pas mag neuken bij 100% vertrouwen. Want condooms zijn geen reeel middel voor een langdurige relatie.
Ag dan laat je je toch castreren, als je toch geen kids wilt bij je blijvertje
[..]
Onzin. Als man dien je op te draaien voor het resultaat als je het contract tekent. Als vrouw zorg je dat je lange-tijd partner het contract tekent voordat je zwanger wordt.
Het is heel eerlijk dat je met je keuzevrijheid ook iets meer verantwoording draagt. Mannen hebben hierin stelselmatig minder keuzevrijheid.
[..]
Ik weet dat jij je daar bewust van bent. En ik ben mij bewust van oprechte fouten maar nogmaals. Het morele probleem is voor mij belangrijker want ook daar komt lijden uit voort. En niet alleen voor de man maar voor het kind, de maatschappij en ook de vrouw.
Van mij mag die mannenpil er komen hoor, gewoon voor dubbele zekerheid, mijn pilletje blijf ik braaf voor het slapen gaan slikkenquote:Op vrijdag 28 maart 2014 17:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zou een man niet zo snel vertrouwen wat dat betreft. Als het mis gaat zit je als vrouw toch met de brokken.
Het komt er eigenlijk op neer dat je goed moet nadenken in welke gleuf je de pik stopt. Het kan zijn dat je daarna flink de lul bent.quote:
Zelfs als je je 'm nergens insteekt ben je alsnog de lulquote:Op vrijdag 28 maart 2014 18:03 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het komt er eigenlijk op neer dat je goed moet nadenken in welke gleuf je de pik stopt. Het kan zijn dat je daarna flink de lul bent.
die kans is wél gelijk n stuk kleiner dan.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 18:05 schreef Leafeon672 het volgende:
[..]
Zelfs als je je 'm nergens insteekt ben je alsnog de lul.
Ze moet bewijzen dat hij haar kind verwekt heeft, klaar.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 17:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Als ze het kwakje gestolen heeft, wel ja.
DNA-test dus.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 18:18 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ze moet bewijzen dat hij haar kind verwekt heeft, klaar.
Ik zou ook blij zijn met de mannenpil hoor, daar niet van. Niet dat ik daarop zou willen leunen, hou het liever in mijn eigen hand. Maar ook dan zal je fouten krijgen, dat is echt zo bij bijkans alle medicatie, zelfs antibiotica kuurtjes gaan al vaak fout.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 16:44 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Stel je eens een wereld voor:
zij: "SHIT IK BEN MIJN PIL VERGETEN!"
hij: "komt goed schatje. Ik niet."
Eindelijk af van 99% van al dit gezeik. En een absolute verschrikking voor rotwijven die fraude willen plegen. Want mijn pillendoosje kom je met je smerige poten niet aan. Die is heilig.
Maar dan denk je alleen maar aan de valkuilen voor de man, want de vrouw en het kind laat je daarmee keihard vallen, dat terwijl je zelf ook wel dondersgoed weet dat de meeste gevallen ook echt fouten zijn(hoe dom dat ook is soms).quote:Ik onderken dat er oprechte fouten gemaakt worden. Hebben we in een vorige soortgelijk topic al vastgesteld. Maar ik hecht meer waarde aan het afschermen van de huidige morele valkuilen die mijns inziens veel meer leed veroorzaken.
Nee, dat is niet leuk, maar leuk is al voorbij op het moment dat je ongewenst zwanger wordt, leuke keuze's zijn er dan niet meer. Dat geld net zo hard voor de vrouw als voor de man, hopelijk niet voor het kind, daarom is deze regeling er.quote:Dat wordt wel vergeten. Dat het helemaal niet leuk is om alleen door je moeder te worden opgevoed. Of dat pappa een afwezige man is voor wat voor reden dan ook. Dat je niet gewenst bent door beide partijen. En dat je het moet doen met minimale middelen (kan in sommige gevallen een zegen zijn als je een moeder hebt die verstandig is met geld maar heb je de staat van 51 inch tv kopend Nederland wel eens gezien?).
En vele anderen met jou, man en vrouw. Maar wat als je dat niet trekt? Een abortus ondergaan die je niet wil is ronduit een gruwel, een kind moeten voldragen om af te moeten staan terwijl je het liever hield is ook een gruwel en beide hebben een enorme impact die iemands leven volledig kan vergallen.quote:Prima. Punt voor jou. Maar nogmaals. Ik zou graag lichamelijke pijn incasseren om een kind te voorkomen waar ik geen zin in heb.
De abortuspil is ook fysiek, de vrucht moet toch afgestoten worden, je moet ten minste 3 keer naar de kliniek/arts, er moet oa een echo gemaakt worden, iig naderhand om te zien of het gelukt is(soms doen ze dat met bloedonderzoek ipv echo). Dan is er de kans dat dat niet lukt en je alsnog een echte abortus moet en dit kan alleen in het vroegste stadium.quote:Ik had het over de abortuspil. Maar adoptie. Nog een optie. Niemand zegt dat je opties makkelijk moeten zijn maar vrouwen hebben in ieder geval opties. Als man heb je je bek te houden en je geld over te maken. One way or the other.
Mee eens hoor, ook vrouwen moeten hier verstandig mee omgaan.quote:En nergens wil ik abortus verplichten voor vrouwen. Maar misschien is het voor vrouwen wel slim om even te horen wat zo'n man van een kindje vind voordat jij hem toelaat zijn lul in je sneetje te schuiven.
Works both ways.
Mannen hebben gewoon wel optie's, waaronder dat condoom, maar vooral ook weten hoe of wat voordat je over gaat op zonder condoom. Neem de ts, vriendin komt uit een christelijk nest waardoor abortus geen optie is, dat had hij kunnen weten. Verder heb ik geen idee hoe lang ze een relatie hadden, of dat wel langdurig was.quote:We hebben in die voorgaande discussie al vastgesteld dat mannen veel minder opties hebben dan vrouwen. Zelfs als er een mannenpil zou zijn lopen jullie daarin nog ontiegelijk voor.
Maar laten we wachten op de mannenpil en dan pas praten over hoe mannen keuzes hebben en hoe indereen pas mag neuken bij 100% vertrouwen. Want condooms zijn geen reeel middel voor een langdurige relatie.
Contractjesquote:Onzin. Als man dien je op te draaien voor het resultaat als je het contract tekent. Als vrouw zorg je dat je lange-tijd partner het contract tekent voordat je zwanger wordt.
Het is heel eerlijk dat je met je keuzevrijheid ook iets meer verantwoording draagt. Mannen hebben hierin stelselmatig minder keuzevrijheid.
Maar door de man weg te laten kunnen lopen neem je dat lijden niet weg, er is er maar 1 die dan minder lijdt, de andere 2 lijden des te meer.quote:Ik weet dat jij je daar bewust van bent. En ik ben mij bewust van oprechte fouten maar nogmaals. Het morele probleem is voor mij belangrijker want ook daar komt lijden uit voort. En niet alleen voor de man maar voor het kind, de maatschappij en ook de vrouw.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |