Is er al een topic over wat het 4e Rome is of zou moeten zijn?quote:
quote:Op zondag 30 maart 2014 22:29 schreef Fogel het volgende:
[..]
Is er al een topic over wat het 4e Rome is of zou moeten zijn?
Maar ontopic, als de vorst weer uit de grond ik ga ik met mijn dochter een paar van de gebieden (net ten zuiden van Trondheim) die de grondslag zijn voor de Sagas over de Vikingen met een metaaldetector bezoeken
We hebben al een paar mogelijk interessante plekken bezocht en het is inderdaad ongereptquote:Op zondag 30 maart 2014 22:35 schreef theguyver het volgende:
[..]Gaaf het is daar zoooo moooi he, en idd zou tof zijn als je wat vind. hier in nederland vind je nauwelijks iets daar is minder bevolkt zou goed kunnen dat je iets moois vind
We hebben diverse topics over pyramides waaronder deze van Ali_Kannibaliquote:Op zondag 30 maart 2014 21:55 schreef El_Matador het volgende:
Eens, dat vind ik bij die piramides ook. Hebben we daar eigenlijk een goed BNW-topic over? Niet over onzin als aliens, wel over de functie en alternatieve geschiedvertelling van die magische wonderen?
quote:Op zondag 30 maart 2014 22:46 schreef Fogel het volgende:
[..]
We hebben al een paar mogelijk interessante plekken bezocht en het is inderdaad ongerept
En niet zo heel ver van mijn huis vandaan loopt ook een pelgrimspad wat al bijna 1000 jaar in gebruik is, ligt hopelijk ook wat leuks.
En om op stenen en miniralen uit de OP terug te komen, er zit inderdaad vanalles interessants in de bergen hier, ik zal eens een keer een foto maken van de stenenverzameling die mijn dochter inmiddels heeft opgebouwd uitsluitend uit dingen uit de directe omgeving. Ze gaat alleen op de eigenschap "mooi" af voorlopig overigens
Oeh leuk, misschien kan ik helpen determineren, moeilijk op afstand, maar is zeker leuk.quote:Op zondag 30 maart 2014 22:46 schreef Fogel het volgende:
[..]
We hebben al een paar mogelijk interessante plekken bezocht en het is inderdaad ongerept
En niet zo heel ver van mijn huis vandaan loopt ook een pelgrimspad wat al bijna 1000 jaar in gebruik is, ligt hopelijk ook wat leuks.
En om op stenen en miniralen uit de OP terug te komen, er zit inderdaad vanalles interessants in de bergen hier, ik zal eens een keer een foto maken van de stenenverzameling die mijn dochter inmiddels heeft opgebouwd uitsluitend uit dingen uit de directe omgeving. Ze gaat alleen op de eigenschap "mooi" af voorlopig overigens
Wat dacht je van de Renaissance in Europa, met als culminatiepunt Washington DC (denk ook aan het Washington Memorial waar George Washington is afgebeeld als de god Jupiter)? Toevalligerwijze gestart parallel aan de val van het Oost-Romeinse rijk in 1453?quote:Op zondag 30 maart 2014 22:29 schreef Fogel het volgende:
[..]
Is er al een topic over wat het 4e Rome is of zou moeten zijn?
Maar ontopic, als de vorst weer uit de grond is ga ik met mijn dochter een paar van de gebieden (net ten zuiden van Trondheim) die de grondslag zijn voor de Sagas over de Vikingen met een metaaldetector bezoeken
Nee, daarom heet Groenland geen Groenlandquote:Op zondag 30 maart 2014 03:47 schreef El_Matador het volgende:
Het verhaal klinkt logisch.
• De Vikingen reisden veel naar een onbevroren Groenland (het heet niet voor niets zo.)
Ik heb je gisteren de etymologie gegeven. En nu?quote:Op woensdag 14 mei 2014 15:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nee, daarom heet Groenland geen Groenland
De vikinginen wouden dat veel van hun volk er heen gingen verhuizen omdat landbouw bij hun in scandinavie nauwelijks mogelijk was, ze gaven het de naam groenland in de hoop dat veel van hun broeders er daarom heen gingen verkassen. ( zo heel erg groen was het ook weer niet)quote:Op woensdag 14 mei 2014 15:18 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nee, daarom heet Groenland geen Groenland
Jo kerel die info wat je me stuurde en jou bedenkingen er over komen wel mooi van pas in dit topic.quote:
Wouden? Meen je dat nou joh?quote:Op woensdag 14 mei 2014 22:13 schreef theguyver het volgende:
[..]
De vikinginen wouden dat veel van hun volk er heen gingen verhuizen omdat landbouw bij hun in scandinavie nauwelijks mogelijk was, ze gaven het de naam groenland in de hoop dat veel van hun broeders er daarom heen gingen verkassen. ( zo heel erg groen was het ook weer niet)
quote:
Zeer besmettelijk. Half FOK! loopt er mee rond.quote:Op woensdag 17 december 2014 02:04 schreef theguyver het volgende:
[..]oeps, echt he!, heb verschrikkelijk veel last van Typtyfus.
Dat was (een goed voorbeeld van) een geslaagde marketing campagne!quote:Op zondag 30 maart 2014 03:47 schreef El_Matador het volgende:
• De Vikingen reisden veel naar een onbevroren Groenland (het heet niet voor niets zo.)
John Rhys-Daviesquote:Op woensdag 17 december 2014 13:41 schreef DeMolay het volgende:
Kijk deze maar over de komst in groenland en de handel met de inuits
vanaf 29 min over de reis naar groenland
Mooiquote:Op woensdag 17 december 2014 13:41 schreef DeMolay het volgende:
Kijk deze maar over de komst in groenland en de handel met de inuits
vanaf 29 min over de reis naar groenland
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |