abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138229136
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:09 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

En zelfs dat eerste deel is niet juist. Als ik of jij weer terug naar Nederland gaan doet de NL overheid NIETS voor ons. Daarentegen voor andere groeperingen.......tsja....
Nee, ik verwacht dat ook niet, ik zorg voor mezelf net als elke andere volwassene.

Het politieke probleem staat dan ook los van het normale, menselijke.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 27 maart 2014 @ 16:11:21 #27
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_138229150
quote:
11s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:09 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Sja, met zulke infantiele redenaties kom je wel uit je bijstandsmisere. De tering. :')
Dit was een zijsprong en eerlijk gezegd zet ik geen stap in Zuid Afrika...zeker niet met die maffe president daar....
pi_138229163
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:10 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ergens gehecht zijn is toch ook geen must?

En natuurlijk kan je overal zorg en onderwijs regelen. :')
Ik zie anders tig mensen op TV die het anders niet lukt.
pi_138229178
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:11 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

Die mensen bij die programma's gaan er ook totaal onvoorbereid heen, vaak zelfs zonder werk. Dat zijn vaak mensen die uit het niets een goedlopende horecazaak of hotel willen opzetten in the middle of nowhere want daar is grond het goedkoopst.

Geen wonder dat ze falen.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_138229182
quote:
Verzorging, roentgenfoto's, medicijnen en een zwachtel = 52 euro in het beste ziekenhuis van een miljoenenstad in een hoog aangeschreven medisch land.

Maar ja, Nederland is veul goedkoper omdat je het vergoed krijgt. Sure. :')
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_138229202
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 15:37 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Een zeer slechte zaak, maar dat heb ik al eerder gezegd. Niets mis met een tegenprestatie voor een uitkering, maar wel als dat verdringing tot gevolg heeft. En omdat we op dit moment nog geen systeem kunnen optuigen dat dat nadeel niet heeft, kiezen we er beter voor om op dit moment nog geen tegenprestaties te eisen op grote schaal.
Deventer is het al aan de gang

[..]

quote:
Dus aan mij om te zorgen dat ik voor die tijd iets anders heb, of me dusdanig heb ontwikkeld in mijn functie dat ik niet te vervangen ben door een ongeschoolde.
Euhm, ik vind een gediplomeerde ziekenverzorgster nu niet echt ongeschoold
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  donderdag 27 maart 2014 @ 16:13:29 #32
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_138229221
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:05 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

Het idee van dit topic was toch dat we gewoon ff verhuisden naar waar er werk zou zijn?

Misschien heb ik een verkeerd beeld van Colombia, maar andere landen zijn ze vast niet zo vriendelijk. Zeker niet tegenover arbeidsmigranten die komen om centen te verdienen
Zelfs binnen Nederland kan dat al in strijd zijn met bijvoorbeeld je co-ouderschapsovereenkomst....
Het is niet alsof je met de kinderen zo even naar Limburg mag verhuizen als je in Gouda co-ouderschap over je kinderen hebt.

Dat kan je dan gewoon je ouderlijk gezag kosten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_138229228
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:11 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

Dus omdat anderen falen, is dat een reden zelf maar geen actie te ondernemen?

Wat is dit, is Nederland volledig gedegenereerd van een normale evolutionaire houding van niches zoeken waar je jezelf nuttig kan maken en zo in levenshoud voorzien?

pi_138229241
quote:

[..]

Nee, om de 2 jaar verhuizen naar een totaal ander deel van de wereld is lekker voor een ontwikkelend kind. Een baan is belangrijk, maar ik heb geen zin om een soort arbeidsnomade te worden.

Zo, there I said it. Dat noemen jullie verwend, ik vind het een verworvenheid dat we niet meer zo hoeven te leven.
pi_138229242
quote:
6s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:12 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Verzorging, roentgenfoto's, medicijnen en een zwachtel = 52 euro in het beste ziekenhuis van een miljoenenstad in een hoog aangeschreven medisch land.

Mijn private zorg in Australie kostte veel minder dan zo'n publiek basispakket met lange wachtrijen in Nederland inderdaad. En in Afrika (net als bij jou in Colombia) was het gewoon een gevalletje zwaaien met de creditcard. Kosten waren toch niks, en zorg prima.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  donderdag 27 maart 2014 @ 16:14:11 #36
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_138229244
quote:

[..]

Jazeker maar dan moet je er eerst wonen oftewel een adres hebben en vaak zit daar weer aan vast dat je een inkomen moet hebben. Dan zit daar weer aan vast dat je wel voldoende kapitaal moet meenemen om de eerste maanden te overleven.
En een bijstandsmoeder met kapitaal?.....uuuuhhhhhh.....mmmm
  donderdag 27 maart 2014 @ 16:14:44 #37
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_138229266
quote:
6s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:12 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En wat is het gemiddelde inkomen daar?
pi_138229269
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:14 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Jazeker maar dan moet je er eerst wonen oftewel een adres hebben en vaak zit daar weer aan vast dat je een inkomen moet hebben. Dan zit daar weer aan vast dat je wel voldoende kapitaal moet meenemen om de eerste maanden te overleven.
En een bijstandsmoeder met kapitaal?.....uuuuhhhhhh.....mmmm
Wat is er mis met eerst solliciteren en dan emigreren? :')
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_138229281
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:14 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

Nee, om de 2 jaar verhuizen naar een totaal ander deel van de wereld is lekker voor een ontwikkelend kind. Een baan is belangrijk, maar ik heb geen zin om een soort arbeidsnomade te worden.

Zo, there I said it. Dat noemen jullie verwend, ik vind het een verworvenheid dat we niet meer zo hoeven te leven.
Jouw keuze, ik bekritiseer het niet hoor.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_138229296
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:14 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

En wat is het gemiddelde inkomen daar?
Nederlandse vrienden van me (gemiddeld opgeleid) verdienen rond de 1000-1500 euro per maand ongeveer.

pi_138229310
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:15 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Jouw keuze, ik bekritiseer het niet hoor.
Mooi. :)

Je kan het zien als verwendheid, óf als verworvenheid :)
  donderdag 27 maart 2014 @ 16:16:38 #42
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_138229322
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:14 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Wat is er mis met eerst solliciteren en dan emigreren? :')
Lees nu eens goed de volgorde door.
En wie garandeerd dat je na aankomst die baan krijgt?
Ze zijn niet zo betrouwbaar in het buitenland want overeenkomsten worden lachend weggevaagd. Dat heb ik zelf ook ervaren.
pi_138229334
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:14 schreef ZuidKardinaal het volgende:
Dat noemen jullie verwend, ik vind het een verworvenheid dat we niet meer zo hoeven te leven.
En dat is de cognitieve dissonantie; Nederland zou een of ander verzorgingsstaateiland in een internationale, flexibele wereld moeten zijn. Eh ja, dat is het niet, gaat het niet worden en als je zo denkt, ga je alleen maar teleurgesteld worden omdat de staat alleen maar minder (en niet meer) gaat betalen.

donderdag 27 maart 2014 @ 16:17:14 #44
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138229341
quote:
6s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nederlandse vrienden van me (gemiddeld opgeleid) verdienen rond de 1000-1500 euro per maand ongeveer.
Ik zit rond de 800 'a 900 euro zonder toeslagen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_138229343
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:16 schreef ZuidKardinaal het volgende:

[..]

Mooi. :)

Je kan het zien als verwendheid, óf als verworvenheid :)
Natuurlijk, we hebben in Nederland een stelsel opgericht waarin iedereen van onderklasse tot bovenklasse hetzelfde krijgt qua zorg en onderwijs. Tenzij je privaat gaat bij laatstgenoemde, maar in principe zitten die ook gewoon op normale scholen.

Als je niet bereid bent van die verworvenheid afstand te doen t.b.v. persoonlijke rijkdom (en risico) dan tsja.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_138229358
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:16 schreef DUTCHKO het volgende:
Ze zijn niet zo betrouwbaar in het buitenland want overeenkomsten worden lachend weggevaagd. Dat heb ik zelf ook ervaren.
Dat risico zit erin ja. Maar is de minderheid.

Wederom; excuses zoeken om vooral GEEN actie te ondernemen.

donderdag 27 maart 2014 @ 16:18:16 #47
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_138229370
quote:

[..]

ik heb het over de colombianen....in Bulgarije verdeiende ik 5 x maar dan de gemiddelde bulgaar en kon ik rondkomen. D ebulgaren verhongerden letterlijk op straat MAAR de scholing was gratis en de gezondheidszorg prima...geen wachtrijen...als ik maar met mijn cash zwaaide uiteraard...de rest was de lul....snappie....
pi_138229371
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:17 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik zit rond de 800 'a 900 euro zonder toeslagen.
Met belachelijk veel hogere levenskosten EN je constant gepiepeld wordt.

donderdag 27 maart 2014 @ 16:18:20 #49
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_138229375
quote:
2s.gif Op donderdag 27 maart 2014 16:12 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Die mensen bij die programma's gaan er ook totaal onvoorbereid heen, vaak zelfs zonder werk. Dat zijn vaak mensen die uit het niets een goedlopende horecazaak of hotel willen opzetten in the middle of nowhere want daar is grond het goedkoopst.

Geen wonder dat ze falen.
Vaak spreken ze geeneens de taal. Ook zo'n aflevering van een stel dat een resto wilde openen in Griekenland en geen woord Grieks sprak :')
pi_138229387
quote:

[..]

Netto mag ik dan hopen toch?

En in Colombia hoop ik?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')