abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138233727
quote:
10s.gif Op donderdag 27 maart 2014 17:56 schreef aijumu het volgende:

[..]

Maar men wilt geen Nederlanders in de kassen!!!! Oogstseizoen, kan je niet al om 5 uur weg... Dan raakt een Nederlander in de war, want om 6 uur moet je thuis voor eten zijn, begrijp dat nou eens verdorie :D
De ouder die zijn kinderen moet ophalen zal inderdaad weg moeten, ja, heeft niets met het eten te maken, dat krijg je namelijk meestal op je werkplaats als je overuren moet maken.

Nee als Nederlander zit je met het probleem van de woonruimte, niet iedereen woont op een afstand die te bereizen valt. Dubbele woonlasten, tijdelijk, of permanent dat peperdure flatje van Halcon delen? En het grootste probleem is het gat waarin je valt als je (net) niet voldoet aan de 26 weken eis, de MOE-lander vertrekt aan het eind van het seizoen met vette winst naar huis, de Nederlander, tja, die moet wachten tot hij weer bijstand kan krijgen. Als hij zijn woning heeft opgegeven staat die heel snel op straat, denk niet dat Halcon hem gratis laat wonen, en als hij zijn woning nog wel heeft lopen de schulden op want geld om de huur te kunnen betalen is er niet.
Als de regelgeving nou eindelijk eens aangepast zou gaan worden dat je vanuit een tijdelijke baan zo terug kan stromen de bijstand in, hij wordt niet meteen beëindigt maar 36 weken opgeschort of zoiets, dan kan een bijstandsgerechtigde zo'n tijdelijke baan ook aanpakken zonder na 5 maanden gewerkt te hebben diep in de stront te zakken.
pleased to meet you
pi_138233736
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:27 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ondertussen heb ik de kinderen naar school gebracht, wat fotowerk afgemaakt en afgeleverd, boodschappen gedaan, huishouden gedaan, kinderen weer van school gehaald, naar zwemles geweest met de jongste, boodschappen gedaan, eten gekookt, afwas gedaan nog op ene aantal vacatures gereageerd en nu zit ik op de bank terwijl de kinderen aan het knutselen zijn.

Multitasken is iets waar ik goed in ben.
Waarom ga je geen priveles geven aan andere kinderen? Kan je zelfs je eigen kinderen nog bijles geven ook en zo de "kinderopvang" en "werk" combineren.

Zat expats in de Randstad/steden als Eindhoven en Enschede die zo'n "vacature" (niet op een website, gewoon netwerken en die mensen ZOEKEN) voor je hebben.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 27 maart 2014 @ 18:30:59 #228
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138233786
quote:
6s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:29 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Waarom ga je geen priveles geven aan andere kinderen? Kan je zelfs je eigen kinderen nog bijles geven ook en zo de "kinderopvang" en "werk" combineren.

Zat expats in de Randstad/steden als Eindhoven en Enschede die zo'n "vacature" (niet op een website, gewoon netwerken en die mensen ZOEKEN) voor je hebben.
Omdat je daar papieren voor nodig hebt die ik niet heb.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_138233848
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:29 schreef moussie het volgende:

[..]

De ouder die zijn kinderen moet ophalen zal inderdaad weg moeten, ja, heeft niets met het eten te maken, dat krijg je namelijk meestal op je werkplaats als je overuren moet maken.

Nee als Nederlander zit je met het probleem van de woonruimte, niet iedereen woont op een afstand die te bereizen valt. Dubbele woonlasten, tijdelijk, of permanent dat peperdure flatje van Halcon delen? En het grootste probleem is het gat waarin je valt als je (net) niet voldoet aan de 26 weken eis, de MOE-lander vertrekt aan het eind van het seizoen met vette winst naar huis, de Nederlander, tja, die moet wachten tot hij weer bijstand kan krijgen. Als hij zijn woning heeft opgegeven staat die heel snel op straat, denk niet dat Halcon hem gratis laat wonen, en als hij zijn woning nog wel heeft lopen de schulden op want geld om de huur te kunnen betalen is er niet.
Als de regelgeving nou eindelijk eens aangepast zou gaan worden dat je vanuit een tijdelijke baan zo terug kan stromen de bijstand in, hij wordt niet meteen beëindigt maar 36 weken opgeschort of zoiets, dan kan een bijstandsgerechtigde zo'n tijdelijke baan ook aanpakken zonder na 5 maanden gewerkt te hebben diep in de stront te zakken.
Hoppa weer een lap aan enkel barrières opgooien.
pi_138233858
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:30 schreef snakelady het volgende:

[..]

Omdat je daar opleidingen voor nodig hebt die ik niet heb.
Bingo, gelijk de barriere zoeken. Je VRAAGT mij notabene om tips. Geef ik ze, ga je ze niet eens na, je denkt er niet eens over, je zoekt niet verder uit hoe dat zou kunnen, nee gelijk direct: 'Probleem!'

Sorry dat ik het zo zeg, maar je LULT.

Diezelfde vriend die voor die multinational werkte, geeft nu bijles DUITS aan kinderen. Duits! Die gast kon in Duitsland nog net een biertje bestellen. Mijn Portugees is nog beter dan zijn Duits.

Toch doet hij het. Als hij het kan, kan jij het zeker, want qua opleiding zitten jullie nou niet al te ver uit elkaar.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

donderdag 27 maart 2014 @ 18:35:25 #231
211040 Uccie
The bells...the bells....
pi_138233923
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:33 schreef aijumu het volgende:

[..]

Ik ben vooral verbaasd dat er mensen zijn die eten krijgen als ze moeten overwerken :D
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel
Do nothing.....and apply!
  donderdag 27 maart 2014 @ 18:35:39 #232
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138233931
quote:
6s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:33 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Bingo, gelijk de barriere zoeken. Je VRAAGT mij notabene om tips. Geef ik ze, ga je ze niet eens na, je denkt er niet eens over, je zoekt niet verder uit hoe dat zou kunnen, nee gelijk direct: 'Probleem!'

Sorry dat ik het zo zeg, maar je LULT.

Diezelfde vriend die voor die multinational werkte, geeft nu bijles DUITS aan kinderen. Duits! Die gast kon in Duitsland nog net een biertje bestellen. Mijn Portugees is nog beter dan zijn Duits.

Toch doet hij het. Als hij het kan, kan jij het zeker, want qua opleiding zitten jullie nou niet al te ver uit elkaar.
Hij geeft bijles in Duits terwijl hij nog net een biertje in het Duits kan bestellen?
Hahahah, wat is dat voor een onzin wat je nu lult, dat is vast en zeker niet in Nederland geweest. :')
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_138233948
quote:

[..]

Ze grijpen alles aan om maar slachtoffertje en steuntrekkertje te kunnen blijven spelen.
pi_138233952
Ik veracht mijn PvdA-opvoeding op heul veel vlakken, maar een kernpunt van de opvoeding, iets wat snakelady die net zo oud is als ik ook gehoord moet hebben als kind:

"mamaaaa, dat kán ik niet!"
"kan niet bestaat niet"

Die houding moet je hebben in het leven. Dan kom je verder. Alle succesvollen zullen je dat duidelijk maken, alle kanslozen (kansen genoeg, ze grijpen ze gewoon niet) zullen altijd naar De Ander wijzen.

Alsof die jouw problemen gaat oplossen. :')

donderdag 27 maart 2014 @ 18:36:30 #235
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_138233955
quote:

[..]

quote:
Geef haar geld, dan ziet ze wel oplossingen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_138233956
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:35 schreef snakelady het volgende:

[..]

Hij geeft bijles in Duits terwijl hij nog net een biertje in het Duits kan bestellen?
Hahahah, wat is dat voor een onzin wat je nu lult, dat is vast en zeker niet in Nederland geweest. :')
nee Colombia, het land zonder regels en wetten. Lekkere vergelijking ook.

En anders moet je het zwart doen, je kansen grijpen noemt hij dat.
pi_138233972
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:36 schreef macca728 het volgende:

[..]

Colombia geen wetten? Waar haal je dat vandaan?
pi_138234003
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:35 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ja, ik was net zo verbaasd als jij.

Alleen ga ik niet meteen beginnen met "KAN NIET EN ZEKER NIET IN NEDERLAND!!!EINZ!1!!!!".

Amsterdam, de hoofdstad van het land. Voila.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

pi_138234004
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:36 schreef Halcon het volgende:

[..]

Ze grijpen alles aan om maar slachtoffertje en steuntrekkertje te kunnen blijven spelen.
Dat wil ik ook niet weer gelijk zeggen, maar iedere keer, kan niet, kan niet. Dat is wat je enkel hoort ;(
pi_138234040
quote:
6s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:36 schreef El_Matador het volgende:
Ik veracht mijn PvdA-opvoeding op heul veel vlakken, maar een kernpunt van de opvoeding, iets wat snakelady die net zo oud is als ik ook gehoord moet hebben als kind:

"mamaaaa, dat kán ik niet!"
"kan niet bestaat niet"

Die houding moet je hebben in het leven. Dan kom je verder. Alle succesvollen zullen je dat duidelijk maken, alle kanslozen (kansen genoeg, ze grijpen ze gewoon niet) zullen altijd naar De Ander wijzen.

Alsof die jouw problemen gaat oplossen. :')
Ben je werkeloos dan is dat het probleem van het individu inderdaad. "Geen werk? Jammer joh, dat ligt dan aan je houding. Je moet je meer openstellen, dan komt de rest vanzelf."

:')
pi_138234063
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:38 schreef aijumu het volgende:

[..]

Dat wil ik ook niet weer gelijk zeggen, maar iedere keer, kan niet, kan niet. Dat is wat je enkel hoort ;(
Het is exact dezelfde "discussie" als een willekeurig R&P-topic met "ik kan geen vriend(in) krijgen!!" en dan geven mensen tips en bij elke tip worden weer gelijk, zonder enige reflectie, de problemen en "kan niets" opgeworpen.

En dan gek staan te kijken dat ze op hun 28e nog maagd zijn. :') x 666

pi_138234086
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:39 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ben je werkeloos dan is dat het probleem van het individu inderdaad. "Geen werk? Jammer joh, dat ligt dan aan je houding. Je moet je meer openstellen, dan komt de rest vanzelf."

:')
Nee, niets komt vanzelf, dat is nu juist het hele punt.

Mensen moeten es stoppen met problemen zoeken die er niet zijn, en vervolgens nog klagen ook dat anderen wel succesvol zijn.

donderdag 27 maart 2014 @ 18:40:37 #243
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138234087
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:36 schreef macca728 het volgende:

[..]

En anders moet je het zwart doen, je kansen grijpen noemt hij dat.
En hij denkt echt dat je in Nederland bijles kan gaan geven zonder de juiste papieren? Betaald?
Nu snap ik waarom hij zo moeilijk doet, hij begrijpt niks van de Nederlandse wetgeving.
pi_138234090
quote:
1s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:18 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Schaamteloos wordt het pas als je met droge ogen beweert niet te gaan fietsen naar een sollicitatie want zweet. Of dat een droger een levensbehoefte is.
Dat is inderdaad ook behoorlijk schaamteloos.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_138234109
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:40 schreef snakelady het volgende:

En hij denkt echt dat je in Nederland bijles kan gaan geven zonder de juiste papieren?
Hij doet het, dus het kan.

Wat wil je nou nog horen? Het heeft er alle schijn van dat jij geen suggesties WIL, maar gewoon lekker comfortabel wil blijven kankeren.

pi_138234111
quote:

[..]

Wtf, dit is een barrière die door de regelgeving is opgeworpen, niet door mij. Je bent toch echt compleet gestoord als je tijdelijk werk doet dat net geen half jaar duurt en je weet dat je daarna 2 maanden geen inkomen hebt, dus huis kwijt en diep in de schulden? Vooruitzien heet dat.
pleased to meet you
pi_138234114
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:40 schreef snakelady het volgende:

[..]

En hij denkt echt dat je in Nederland bijles kan gaan geven zonder de juiste papieren?
Nu snap ik waarom hij zo moeilijk doet, hij begrijpt niks van de Nederlandse wetgeving.
en weer kan niet.
pi_138234118
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:40 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dat is inderdaad ook behoorlijk schaamteloos.
Maar dat is ook 5 topics geleden gezegd door 1 user die niet meer post. Dus om dat nu elke pagina weer te gaan zeggen.
  donderdag 27 maart 2014 @ 18:42:18 #249
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138234141
quote:
6s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:41 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hij doet het, dus het kan.

Wat wil je nou nog horen? Het heeft er alle schijn van dat jij geen suggesties WIL, maar gewoon lekker comfortabel wil blijven kankeren.
Oh, dus omdat er een uitzondering is is dat voor de rest ook mogelijk.
Hoewel ik eigenlijk niet geloof dat je Duitse les mag gaan geven, betaald, zonder fatsoenlijk Duits te kunnen spreken.

Maar dan nog, een taal spreek je niet 1 2 3, ik kan het weten, ik ben nu bezig met Deens aan het leren.
Maar he, dat zal vast ook niet voldoende zijn of getuige van inzet tonen.
pi_138234151
quote:
0s.gif Op donderdag 27 maart 2014 18:41 schreef aijumu het volgende:

[..]

en weer kan niet.
Nee mag niet. Maar jij hebt geen bezwaar als bijstandsgerechtigden zwart gaan werken denk ik ?
Je moet immers je kansen pakken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')