Hij wil Assad afzetten, hij had op de terroristen gegokt om zo zijn invloed uit te breiden echter blijkt dat Assad helemaal niet zo snel valt. Dat Assad valt is echter niet in het algemeen belang van Turkije.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 11:18 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ze hebben nu al een aantal jaar een oorlog aan de voordeur. Denk je werkelijk dat Turkije helemaal geen belangen heeft daarin? Waarom denk je anders dat ze openlijk de terroristen in Syrië steunen?
Dat ze een oorlog willen beginnen met in scene gezette 'aanvallen' op Turks grondgebied spreekt toch voor zich? Of dacht je dat ze geen reden daarvoor hebben maar dat ze het wel leuk lijkt om het leger een keer ergens anders in te zetten dan in het Oosten van Turkije? Gewoon, voor de lol toch? Turkije is immers neutraal en heeft geen belangen in deze.![]()
Ik hoef niks op te zoeken. Turkije heeft er belang bij dat Assad wordt afgezet en dit willen ze doen door het zo te laten lijken dat Syrië Turkije aanvalt waardoor Turkije moet ingrijpen. Het jarenlange steunen van Tsjetsjenen, Libiërs en ander terroristisch grut in Syrië werkt overduidelijk niet. Moet ik het ook nog voor je spellen? Of poneer je hier nog meer leuke oneliners en laat je de rest links liggen?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 11:21 schreef balaverde het volgende:
[..]
Ga het woord belang maar even opzoeken in de Van Dale.
- Juni 2012 - Turkse F4 neergeschotenquote:
Allemaal betwistbaar. Die F4 waarvan het ieders woord tegen elkaar is over waar dat ding vloog. Mortieren uit Syrië kunnen van iedereen komen. Dat blijkt dus wel uit het bericht wat er net gelekt is. Die Turkjes draaien hun hand niet om om op eigen doelen te schieten zodat ze kunnen knokken in Syrië.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 11:25 schreef zarGon het volgende:
[..]
- Juni 2012 - Turkse F4 neergeschoten
- Meerdere malen Turken dood op de grens (in het grondgebied van Turkije) door mortieren uit Syrië
- Eigen veiligheid met betrekking tot machtsverhoudingen op de grens (o.a. Koerden)
En vast nog andere dingen waar ik nu even niet op kom.
Logische reactie of niet?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 11:25 schreef zarGon het volgende:
[..]
Zou dat geen false flag kunnen zijn?quote:- Meerdere malen Turken dood op de grens (in het grondgebied van Turkije) door mortieren uit Syrië
Hoe bedreigt Assad dat precies? Assad streed juist tegen de koerden.quote:- Eigen veiligheid met betrekking tot machtsverhoudingen op de grens (o.a. Koerden)
Hebben ze wel: aandacht afleiden van interne problemen.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 11:37 schreef balaverde het volgende:
Dus Turkije heeft geen noemenswaardig belang bij het starten van een conflict met Syrië.
quote:Op vrijdag 28 maart 2014 11:37 schreef balaverde het volgende:
Dus Turkije heeft geen noemenswaardig belang bij het starten van een conflict met Syrië.
Dan blijven er twee opties over, of Erdogan ziet ze vliegen en voelt zich bedreigd, of de VS zitten hierachter in de hoop dat ze draagvlak krijgen voor het sturen van troepen.
En wie heeft het grensgebied precies onveilig gemaakt? Als je niet wilt dat er mortieren vallen moet je ook geen mortieren leveren natuurlijk.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 11:25 schreef zarGon het volgende:
[..]
- Meerdere malen Turken dood op de grens (in het grondgebied van Turkije) door mortieren uit Syrië
- Eigen veiligheid met betrekking tot machtsverhoudingen op de grens (o.a. autobommen en mogelijk nieuwe staten (Koerden))
En vast nog andere dingen waar ik nu even niet op kom.
http://www.volkskrant.nl/(...)apens-voorzien.dhtmlquote:
Is het niet. Ze hebben het recht het te beschermen en er een vlag te plaatsen maar het is geen grondgebied. Bovendien is het later verhuisd dus zelf al was de oude plaats Turks grondgebied dan ligt het nu op de bodem van een stuwmeer.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 09:06 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dat is het enige grondgebied van Turkije buiten Turkije.
http://www.hri.org/docs/FT1921/Franco-Turkish_Pact_1921.pdf (.pdf-bestand)quote:Op vrijdag 28 maart 2014 20:51 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Is het niet. Ze hebben het recht het te beschermen en er een vlag te plaatsen maar het is geen grondgebied. Bovendien is het later verhuisd dus zelf al was de oude plaats Turks grondgebied dan ligt het nu op de bodem van een stuwmeer.
dan mag je mij vertellen wat 'property of' betekent; appurtenance is ook een leukequote:
Duh? Open deuren en zulks.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 21:25 schreef LelijKnap het volgende:
Iemand al bedacht dat dit de NAVO zijn manier wordt om Syrie van Rusland af te pakken?
Had je mijn post gelezen?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 21:25 schreef LelijKnap het volgende:
Iemand al bedacht dat dit de NAVO zijn manier wordt om Syrie van Rusland af te pakken?
Had me nog totaal niet ingelezen, dus nee. Was het eerste wat in mij opkwam.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 21:52 schreef balaverde het volgende:
Had je mijn post gelezen?
Amerika/NAVO zit hier waarschijnlijk achter ja. Hopelijk beseffen ze dat dit Russische roulette is gezien Rusland zich steeds meer als een kat in het nauw gedraagt. Maarja de Amerikanen wilden Oekraine ook al gaan bewapenen, dus conflicten lijken onvermijdelijk in de nabije toekomst.
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Hakan_Fidanquote:He was recently recorded claiming that he will send a few men to Syria to launch a few rockets against Turkey to ignite a Turkey-Syrian war in order to protect the Turkish dictator Recep Tayyip Erdogan's political interests prior to elections.
Tevens een politieke analyse.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 23:43 schreef Samuray13 het volgende:
Turkije is bezig om relatie met Israel te lijmen. Er wordt zelfs gesproken van bezoek van Erdogan naar Israel. Dit kan pas na de gemeenteverkiezingen.
Waarom relatie nu goede kant op? Syrie kan dan van boven en onder aangevallen worden.
Tot die herstel van de relatie bezegeld is zal de Turkse regering Assad niet aanvallen.
- einde militaire analyse -
Een gebouw kan niet soeverein zijn, alleen grondgebied.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 21:25 schreef zarGon het volgende:
[..]
dan mag je mij vertellen wat 'property of' betekent; appurtenance is ook een leuke
verder lees ik vooral dat het om de tombe gaat en niet per se de locatie van die tombe; ergo: ja, er heeft een verplaatsing plaatsgevonden, maar alsnog is het gebied waar momenteel de tombe is turks grondgebied
Rusland moet inderdaad eens ophouden met wapens leveren aan Assad.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 11:52 schreef Peunage het volgende:
[..]
En wie heeft het grensgebied precies onveilig gemaakt? Als je niet wilt dat er mortieren vallen moet je ook geen mortieren leveren natuurlijk.
Als dat is wat een meerderheid van Syrië wil dan zij het zo.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 10:39 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Wat lul jij dan? Wie zegt dat Turkije een seculiere staat wil in Syrië? Ze steunen nu ook al de rebellen zelfs die van ISIS.
[..]
Zeg maar gewoon onmogelijk.
[..]
Heel erg naïef, beter dan Assad het deed ga je het niet krijgen. Een democratie zoals in het westen gaat leiden tot de invoering van de sharia.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |