abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 maart 2014 @ 11:23:53 #51
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_138257414
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 11:18 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ze hebben nu al een aantal jaar een oorlog aan de voordeur. Denk je werkelijk dat Turkije helemaal geen belangen heeft daarin? Waarom denk je anders dat ze openlijk de terroristen in Syrië steunen?

Dat ze een oorlog willen beginnen met in scene gezette 'aanvallen' op Turks grondgebied spreekt toch voor zich? Of dacht je dat ze geen reden daarvoor hebben maar dat ze het wel leuk lijkt om het leger een keer ergens anders in te zetten dan in het Oosten van Turkije? Gewoon, voor de lol toch? Turkije is immers neutraal en heeft geen belangen in deze. :')
Hij wil Assad afzetten, hij had op de terroristen gegokt om zo zijn invloed uit te breiden echter blijkt dat Assad helemaal niet zo snel valt. Dat Assad valt is echter niet in het algemeen belang van Turkije.

Erdogan wil daarmee de aandacht afleiden.
Anti-Turkije
  vrijdag 28 maart 2014 @ 11:24:42 #52
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_138257441
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 11:21 schreef balaverde het volgende:

[..]

Ga het woord belang maar even opzoeken in de Van Dale.
Ik hoef niks op te zoeken. Turkije heeft er belang bij dat Assad wordt afgezet en dit willen ze doen door het zo te laten lijken dat Syrië Turkije aanvalt waardoor Turkije moet ingrijpen. Het jarenlange steunen van Tsjetsjenen, Libiërs en ander terroristisch grut in Syrië werkt overduidelijk niet. Moet ik het ook nog voor je spellen? Of poneer je hier nog meer leuke oneliners en laat je de rest links liggen?

Het is wachten op het lek waaruit officieel blijkt dat Turkije gifgas heeft laten invoeren in Syrië. Toen waren ze namelijk ook al zo boos dat er niet werd ingegrepen.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_138257460
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 11:14 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Vertel die eens dan
- Juni 2012 - Turkse F4 neergeschoten
- Meerdere malen Turken dood op de grens (in het grondgebied van Turkije) door mortieren uit Syrië
- Eigen veiligheid met betrekking tot machtsverhoudingen op de grens (o.a. autobommen en mogelijk nieuwe staten (Koerden))

En vast nog andere dingen waar ik nu even niet op kom.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2014 11:26:14 ]
  vrijdag 28 maart 2014 @ 11:26:30 #54
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_138257506
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 11:25 schreef zarGon het volgende:

[..]

- Meerdere malen Turken dood op de grens (in het grondgebied van Turkije) door mortieren uit Syrië
- Eigen veiligheid met betrekking tot machtsverhoudingen op de grens (o.a. Koerden)

Allemaal betwistbaar. Die F4 waarvan het ieders woord tegen elkaar is over waar dat ding vloog. Mortieren uit Syrië kunnen van iedereen komen. Dat blijkt dus wel uit het bericht wat er net gelekt is. Die Turkjes draaien hun hand niet om om op eigen doelen te schieten zodat ze kunnen knokken in Syrië.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 11:27:35 #55
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_138257537
quote:

[..]

Logische reactie of niet?
quote:
Zou dat geen false flag kunnen zijn?
quote:
- Eigen veiligheid met betrekking tot machtsverhoudingen op de grens (o.a. Koerden)
Hoe bedreigt Assad dat precies? Assad streed juist tegen de koerden.
Anti-Turkije
pi_138257829
Dus Turkije heeft geen noemenswaardig belang bij het starten van een conflict met Syrië.
Dan blijven er twee opties over, of Erdogan ziet ze vliegen en voelt zich bedreigd, of de VS zitten hierachter in de hoop dat ze draagvlak krijgen voor het sturen van troepen.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 11:45:57 #57
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_138258086
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 11:37 schreef balaverde het volgende:
Dus Turkije heeft geen noemenswaardig belang bij het starten van een conflict met Syrië.
Hebben ze wel: aandacht afleiden van interne problemen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 28 maart 2014 @ 11:47:18 #58
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_138258126
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 11:37 schreef balaverde het volgende:
Dan blijven er twee opties over, of Erdogan ziet ze vliegen en voelt zich bedreigd, of de VS zitten hierachter in de hoop dat ze draagvlak krijgen voor het sturen van troepen.
:') ___________________!
pi_138258305
quote:

[..]

- Eigen veiligheid met betrekking tot machtsverhoudingen op de grens (o.a. autobommen en mogelijk nieuwe staten (Koerden))

En wie heeft het grensgebied precies onveilig gemaakt? Als je niet wilt dat er mortieren vallen moet je ook geen mortieren leveren natuurlijk.
pi_138259718
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 11:47 schreef xzaz het volgende:

[..]

:') ___________________!
http://www.volkskrant.nl/(...)apens-voorzien.dhtml

Amerika heeft een erg dikke vinger in de pap. Als Rusland en China hun veto niet uit hadden gesproken dan zou Amerika al lang al binnengevallen zijn. Het is dan ook erg naïef om te denken dat Amerika haar plannen zomaar opgeeft.

Ook moet er niet voorbij worden gegaan dat Amerika een handje heeft van uitlokken en False Flags uitvoeren om oorlogen te starten. Denk hierbij aan het Tonkin incident, Saddams WMD's, of de oorlog tegen Osama in Afghanistan.

Ga voor jezelf eens na, wat gebeurt er als NATO bondgenoot Turkije in oorlog met Syrië raakt?
pi_138275467
Grappig verhaal, juist omdat Erdogan legerofficieren in de bak gooide wegens het Ergenekon-schandaal en Sledgehammer Coup.

Een van de beschuldigingen: Het leger zou van plan zijn om moskeeen te bombaderen (heeeeel toevallig false flag) om rellen te veroorzaken om zo weer a la 1980 de macht over te nemen.

Er is ook altijd wat in Turkije, wat een infantiele mensen die om macht strijden daar :N :r Het land is gewoon niet voorbestemd om langere periodes van rust mee te maken :')

Wat mij dan stoort is hoe de NOS zei dat Erdogan in 2002 had beloofd het land te willen verbeteren... Nu kun je haten op Erdogan wat je wil, en corruptie en shit is vooral voor zo'n 'vrome' man zeer schandalig, maar het land IS wel GIGANTISCH beter geworden.

Maar ja, als dan opeens blijkt dat Erdogan hoge schulden heeft opgebouwd bii de Chinezen of zo dan zou het me ook niets verbazen :P
  vrijdag 28 maart 2014 @ 20:51:59 #62
365082 IPA35
Patriarch
pi_138276280
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 09:06 schreef zarGon het volgende:

[..]

Dat is het enige grondgebied van Turkije buiten Turkije.
Is het niet. Ze hebben het recht het te beschermen en er een vlag te plaatsen maar het is geen grondgebied. Bovendien is het later verhuisd dus zelf al was de oude plaats Turks grondgebied dan ligt het nu op de bodem van een stuwmeer.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_138277906
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 20:51 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Is het niet. Ze hebben het recht het te beschermen en er een vlag te plaatsen maar het is geen grondgebied. Bovendien is het later verhuisd dus zelf al was de oude plaats Turks grondgebied dan ligt het nu op de bodem van een stuwmeer.
http://www.hri.org/docs/FT1921/Franco-Turkish_Pact_1921.pdf (.pdf-bestand)

pagina 7 (van het document) artikel 9 regel 4 tussen de twee komma's
  vrijdag 28 maart 2014 @ 21:22:53 #64
365082 IPA35
Patriarch
pi_138277983
Ik heb het verdrag gelezen...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_138278087
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 21:22 schreef IPA35 het volgende:
Ik heb het verdrag gelezen...
dan mag je mij vertellen wat 'property of' betekent; appurtenance is ook een leuke

verder lees ik vooral dat het om de tombe gaat en niet per se de locatie van die tombe; ergo: ja, er heeft een verplaatsing plaatsgevonden, maar alsnog is het gebied waar momenteel de tombe is turks grondgebied

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2014 21:26:57 ]
pi_138278097
Iemand al bedacht dat dit de NAVO zijn manier wordt om Syrie van Rusland af te pakken?
pi_138278214
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 21:25 schreef LelijKnap het volgende:
Iemand al bedacht dat dit de NAVO zijn manier wordt om Syrie van Rusland af te pakken?
Duh? Open deuren en zulks.
pi_138278248
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 21:27 schreef Drxx het volgende:
Duh? Open deuren en zulks.
Ow, nou ja. Hierbij dan.
pi_138279476
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 21:25 schreef LelijKnap het volgende:
Had je mijn post gelezen?

Amerika/NAVO zit hier waarschijnlijk achter ja. Hopelijk beseffen ze dat dit Russische roulette is gezien Rusland zich steeds meer als een kat in het nauw gedraagt. Maarja de Amerikanen wilden Oekraine ook al gaan bewapenen, dus conflicten lijken onvermijdelijk in de nabije toekomst.
pi_138279643
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 21:52 schreef balaverde het volgende:
Had je mijn post gelezen?

Amerika/NAVO zit hier waarschijnlijk achter ja. Hopelijk beseffen ze dat dit Russische roulette is gezien Rusland zich steeds meer als een kat in het nauw gedraagt. Maarja de Amerikanen wilden Oekraine ook al gaan bewapenen, dus conflicten lijken onvermijdelijk in de nabije toekomst.
Had me nog totaal niet ingelezen, dus nee. Was het eerste wat in mij opkwam.

Maar Rusland, tja, Rusland is een verloren zaak. De totaal falende geopolitiek van na de tweede wereld zal hun nog decennia achtervolgen.

Hoever ze willen gaan om een inhaalslag ter compensatie willen maken... fuck knows
pi_138281268
quote:
He was recently recorded claiming that he will send a few men to Syria to launch a few rockets against Turkey to ignite a Turkey-Syrian war in order to protect the Turkish dictator Recep Tayyip Erdogan's political interests prior to elections.
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Hakan_Fidan

:D :') Wikipedia.

edit: Lol, iemand heeft het meteen gewijzigd. Welke FOK!ker was het?! :P

[ Bericht 11% gewijzigd door Drxx op 29-03-2014 13:52:03 ]
pi_138284854
Turkije is bezig om relatie met Israel te lijmen. Er wordt zelfs gesproken van bezoek van Erdogan naar Israel. Dit kan pas na de gemeenteverkiezingen.
Waarom relatie nu goede kant op? Syrie kan dan van boven en onder aangevallen worden.
Tot die herstel van de relatie bezegeld is zal de Turkse regering Assad niet aanvallen.

- einde militaire analyse -
Something is rotten in the state of Denmark. (Shakespeare)
  zaterdag 29 maart 2014 @ 00:45:00 #73
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_138287030
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 23:43 schreef Samuray13 het volgende:
Turkije is bezig om relatie met Israel te lijmen. Er wordt zelfs gesproken van bezoek van Erdogan naar Israel. Dit kan pas na de gemeenteverkiezingen.
Waarom relatie nu goede kant op? Syrie kan dan van boven en onder aangevallen worden.
Tot die herstel van de relatie bezegeld is zal de Turkse regering Assad niet aanvallen.

- einde militaire analyse -
Tevens een politieke analyse. ;)
pi_138295828
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 21:25 schreef zarGon het volgende:

[..]

dan mag je mij vertellen wat 'property of' betekent; appurtenance is ook een leuke

verder lees ik vooral dat het om de tombe gaat en niet per se de locatie van die tombe; ergo: ja, er heeft een verplaatsing plaatsgevonden, maar alsnog is het gebied waar momenteel de tombe is turks grondgebied
Een gebouw kan niet soeverein zijn, alleen grondgebied.
En als het grondgebied zou zijn dan zouden er ook geen aparte afspraken nodig zijn om soldaten, vlaggen etc.

De tombe is eigendom van de Turkse staat op basis van dat verdrag. Daarin is bepaald dat ze een aantal speciale rechten hebben zoals het stationeren van een erewacht en een vlag.

Zoals ik het begrijp is de tombe an sich eigendom van de Turkse Republiek maar is het géén Turks grondgebied.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 13:59:34 #75
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_138296212
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 11:52 schreef Peunage het volgende:

[..]

En wie heeft het grensgebied precies onveilig gemaakt? Als je niet wilt dat er mortieren vallen moet je ook geen mortieren leveren natuurlijk.
Rusland moet inderdaad eens ophouden met wapens leveren aan Assad.
  zaterdag 29 maart 2014 @ 14:02:28 #76
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_138296273
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 10:39 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Wat lul jij dan? Wie zegt dat Turkije een seculiere staat wil in Syrië? Ze steunen nu ook al de rebellen zelfs die van ISIS.

[..]

Zeg maar gewoon onmogelijk.

[..]

Heel erg naïef, beter dan Assad het deed ga je het niet krijgen. Een democratie zoals in het westen gaat leiden tot de invoering van de sharia.
Als dat is wat een meerderheid van Syrië wil dan zij het zo.
Omvorming naar een democratie is het belangrijkste. Wat voor regering daaruit komt is in principe niet relevant (zolang deze democratisch blijft).
Al betwijfel ik wel of het merendeel van de rebellen democratie wil of gewoon een dictator die hun mening deelt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')