Nee, maar Groningen doet wel vaker dingen anders als ik het zo hoor.quote:
Word je nog steeds, master is wel Msc. Vreemd vreemdquote:Op donderdag 27 maart 2014 23:47 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, in Groningen werd/word je met Informatiekunde ook BA en geen BSc als ik me niet vergis
Heb je daar voorbeeld van?quote:Op donderdag 27 maart 2014 23:48 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nee, maar Groningen doet wel vaker dingen anders als ik het zo hoor.
Informatiekunde, dat zeg ik toch? Dat is wat anders van Informaticaquote:Op donderdag 27 maart 2014 23:49 schreef Rezania het volgende:
Wacht, we hadden het toch over informatica? Of niet?
Laten we maar ervoor zorgen dat dit geen Groningen-bashtopic wordt.quote:Op donderdag 27 maart 2014 23:48 schreef Rezania het volgende:
[..]
Nee, maar Groningen doet wel vaker dingen anders als ik het zo hoor.
Waarom, je mag je mede beta's wel wijzen op de gevaren van Groningen toch? Ben wel benieuwdquote:Op donderdag 27 maart 2014 23:50 schreef Etsu het volgende:
[..]
Laten we maar ervoor zorgen dat dit geen Groningen-bashtopic wordt.
LST die het eerste jaar bij BFW zit en vervolgens al moet kiezen, noem maar wat. Bij ons doen de opleidingen niks samen en hoef je pas bij je master te kiezen. Bij vergelijkbare opleidingen gaat het hetzelfde geloof ik.quote:
Rechten SC is verderop, grgr.quote:Op donderdag 27 maart 2014 23:50 schreef Etsu het volgende:
[..]
Laten we maar ervoor zorgen dat dit geen Groningen-bashtopic wordt.
Ja.quote:Op donderdag 27 maart 2014 23:43 schreef obsama het volgende:
[..]
Ik studeer het in Groningen, waar de nadruk op intelligente systemen en tekst analyse ligt. Daardoor zit het in de faculteit Letteren en heb ik vakken als Linguistics. Ben ik nu een alfa?
Er moet een strikte scheiding zijn, anders schiet dit topic zijn doel voorbij.quote:
Kan je dit beargumenteren? Een opleiding als Informatica heeft bijvoorbeeld niet meer wiskunde dan wij.quote:
Dan doen ze wat fout geloof ik.quote:Op donderdag 27 maart 2014 23:55 schreef obsama het volgende:
[..]
Kan je dit beargumenteren? Een opleiding als Informatica heeft bijvoorbeeld niet meer wiskunde dan wij.
Informatica, dat is geloof ik alleen maar wiskunde op wo-niveau.quote:
Hoe bedoel je? De 3 pure wiskundevakken in het bachelorpakket, Calculus, Lineare en Discrete structuren volg ik ook. Je denkt toch niet dat wij een ander soort Calculus krijgen?quote:Op donderdag 27 maart 2014 23:58 schreef Rezania het volgende:
[..]
Informatica, dat is geloof ik alleen maar wiskunde op wo-niveau.
Je hebt gelijk, zowel Leiden als Delft gecheckt en zij krijgen ook maar drie echte wiskundevakken in het eerste jaar.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 00:00 schreef obsama het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? De 3 pure wiskundevakken in het bachelorpakket, Calculus, Lineare en Discrete structuren volg ik ook. Je denkt toch niet dat wij een ander soort Calculus krijgen?
Ik ga hier niet Informatica verder verdedigen en het zal ongetwijfeld per universiteit verschillen maar informatiekunde stelt in vergelijking met informatica vrij weinig voor. Zou het ook niet echt een beta studie noemen..quote:Op vrijdag 28 maart 2014 00:00 schreef obsama het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? De 3 pure wiskundevakken in het bachelorpakket, Calculus, Lineare en Discrete structuren volg ik ook. Je denkt toch niet dat wij een ander soort Calculus krijgen?
De vakken zijn hetzelfde. Sterker nog, als je Calculus hebt gehaald mag je drempelloos overschakelen naar Informatica.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 00:05 schreef Anoonumos het volgende:
Met wiskunde A mag je wel informatiekunde studeren maar geen informatica, dus dan zal er wel verschil zijn in niveau.
Hoe kom je tot de conclusie dat het "vrij weinig" voorstelt?quote:Op vrijdag 28 maart 2014 00:08 schreef sgstrs het volgende:
[..]
Ik ga hier niet Informatica verder verdedigen en het zal ongetwijfeld per universiteit verschillen maar informatiekunde stelt in vergelijking met informatica vrij weinig voor. Zou het ook niet echt een beta studie noemen..
Goed, weinig voorstellen is misschien niet de juiste definitie, ik vind informatiekunde ook gewoon een prima nuttige bachelor, maar vergelijkbaar is het naar mijn mening niet. Ik ken informatiekundestudenten en heb ook wel eens vakken samen met informatiekunde gehad maar het niveau bij die vakken is gewoon enorm veel lager bij iku-studenten, voor 1e-jaarsvakken zijn er dan ook soms speciale makkelijkere tentamens voor iku-studenten. Daarnaast als je jezelf puur afvraagt of een studie een beta-studie is en het curriculum van beide studies naast elkaar legt zijn er (uiteraard universiteits-afhankelijk) wel hele grote verschillen (hoewel dit in Groningen blijkbaar meevaltquote:Op vrijdag 28 maart 2014 00:09 schreef obsama het volgende:
[..]
Hoe kom je tot de conclusie dat het "vrij weinig" voorstelt?
Geen differentiaalvergelijkingen?quote:Op donderdag 27 maart 2014 23:36 schreef Rezania het volgende:
Ik heb trouwens maar drie echte wiskundevakken in mijn bachelor. Calculus A, B en C in het eerste jaar.
Nog steeds weet niemand wat calculus A / B / C / G / R / Q voorstelt hoor.quote:Op donderdag 27 maart 2014 23:36 schreef Rezania het volgende:
Ik heb trouwens maar drie echte wiskundevakken in mijn bachelor. Calculus A, B en C in het eerste jaar.
Dit.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 00:57 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nog steeds weet niemand wat calculus A / B / C / G / R / Q voorstelt hoor.
Sorry.quote:Op vrijdag 28 maart 2014 00:57 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nog steeds weet niemand wat calculus A / B / C / G / R / Q voorstelt hoor.
http://www.studiegids.tud(...)e.do?course_id=30636quote:3
Vakinhoud
Het college bestaat uit drie delen. Daarin komen de volgende onderwerpen aan bod:
Deel 1: Complexe getallen; Vectoren in het vlak en de ruimte; Functies, limieten en differentiaalrekening; Integraalrekening.
Deel 2: Differentiaalvergelijkingen; Modelleren; Reeksen.
Deel 3: Analyse met meer variabelen; Lineaire Algebra.
quote:De student kan rekenkundige bewerkingen met complexe getallen en vectoren uitvoeren, oppervlaktes en volumes berekenen, parametervoorstellingen van lijnen en vlakken en normaalvectoren van vlakken bepalen, heeft kennis van de eigenschappen van basisfuncties, is vertrouwd met het intuitieve idee van limieten, continuiteit, differentieerbaarheid en de belangrijkste toepassingen van differentiaalrekening, kan eenvoudige functies onderzoeken en daarvan de grafieken schetsen, kan impliciet differentieren en raaklijnen aan krommen bepalen, kan (on)bepaalde integralen uitrekenen en beheerst de substitutieregel en partiele integratie, kan eenvoudige differentiaalvergelijkingen oplossen en deze opstellen uitgaande van eenvoudige modellen, kent de beginselen van (macht)reeksen, kan Taylorreeksen opstellen, kan differentiatie en integratie van functies van meerdere variabelen uitvoeren en is vertrouwd met de beginselen van de lineaire algebra.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |