Men kan ook jarenlang geen verhoging bieden ondanks grote tevredenheid. Marktconform instappen, maar verder onder markt eindigen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:06 schreef Saekerhett het volgende:
Je bent gewoon een gigantische prutser. Wanneer je een contract ondertekent, zorg je ervoor dat dit in elk geval conform de markt is en dat je er zelf tevreden mee bent. Niet achteraf gaan lopen huilen en dreigen met ontslag nemen.
Waarom is het in belang van de werkgever? Vanwege die paar rottige vakantiedagen?quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:06 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
De zinsnede.. het is ook in het belang vd werkgever leest iedereen maar overheen? I.p.v. win-win (beide meer inkomsten) kiest men voor verlies-verlies (beiden minder inkomsten)
Je hebt toch (half)jaarlijks functioneringsgesprekken en/of beoordelingsgesprekken waarin je juist dit soort zaken bespreekt met elkaar? Indien tevreden van beide kanten, kun je rustig stapsgewijs om loonsverhoging vragen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:07 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Men kan ook jarenlang geen verhoging bieden ondanks grote tevredenheid. Marktconform instappen, maar verder onder markt eindigen.
3 weken extra werken bij een klant tegen een riant uurtarief (waar ik zelf uiteraard maar weinig van terug zie). Simpele rekensom kan hun dat al snel 2000,- a 4000,- netto schelen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:07 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Waarom is het in belang van de werkgever? Vanwege die paar rottige vakantiedagen?
Nou joepie. Dat hebben ze er binnen een paar maanden alweer uit als je blijft voor het huidige tarief.quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:09 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
3 weken extra werken bij een klant tegen een riant uurtarief (waar ik zelf uiteraard maar weinig van terug zie). Simpele rekensom kan hun dat al snel 2000,- a 4000,- netto schelen.
Reken je bij dat riante uurtarief alle kosten die jou werkgever heeft?quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:09 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
3 weken extra werken bij een klant tegen een riant uurtarief (waar ik zelf uiteraard maar weinig van terug zie). Simpele rekensom kan hun dat al snel 2000,- a 4000,- netto schelen.
Ik heb al genoeg aanbiedingen gehad, maar allen afgeslagen omdat ik als ZZP'er wil beginnen. Voordat er allerlei aanvragen binnen zijn (VAR WUO e.d.) kan wel ff duren voor ik echt de markt op kan als ZZP'er.quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:09 schreef Repeating het volgende:
Als je denkt dat je een geweldige marktwaarde hebt, waarom resulteert dat dan niet gelijk in een andere baan? Zo'n iemand als jou wil toch iedereen!?
Daarom de zinsnede netto.. Zonder kosten kom ik al snel uit op 7000,- a 8000,- exc. btwquote:Op woensdag 26 maart 2014 16:10 schreef Diemux het volgende:
[..]
Reken je bij dat riante uurtarief alle kosten die jou werkgever heeft?
Dan neem je ontslag en zeur je niet. De opties lijken mij toch vrij duidelijk.quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:12 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Ik heb al genoeg aanbiedingen gehad, maar allen afgeslagen omdat ik als ZZP'er wil beginnen. Voordat er allerlei aanvragen binnen zijn (VAR WUO e.d.) kan wel ff duren voor ik echt de markt op kan als ZZP'er.
En nee, ik ga niet ongemotiveerd bij mijn werkgever blijven zitten en daar mijn uurtjes volmaken met tegenzin.
Geen WW dan en maar hopen dat je op tijd nieuw werk vind. Of een aardige spaarrekening kan ook.quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:12 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
En nee, ik ga niet ongemotiveerd bij mijn werkgever blijven zitten en daar mijn uurtjes volmaken met tegenzin.
En jij denkt dat je als beginnend ZZP'er elk klusje wat jou niet zo bevalt af kan slaan? Wordt wakker, genoeg bedrijven die 't wel graag doen en dan sta je te kijken zonder inkomen, maar wel kosten.quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:12 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Ik heb al genoeg aanbiedingen gehad, maar allen afgeslagen omdat ik als ZZP'er wil beginnen. Voordat er allerlei aanvragen binnen zijn (VAR WUO e.d.) kan wel ff duren voor ik echt de markt op kan als ZZP'er.
Als ZZP'er heb ik sowieso geen WW-rechten en is dit dus volgens mij niet relevant. De verstandhouding tussen werkgever en werknemer is verder te goed om te verwachten dat ik hier spelletjes mee ga doen. Dat kun je toch simpel vastleggen in de vaststellingsovereenkomst.quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:13 schreef Eix het volgende:
Het lijkt mij niet in het voordeel van de werkgever om aan jouw spelletje mee te doen. Ik bedoel, mij lijkt dat hij dan een ontslagvergunning via het uwv moet regelen. Stel, werkgever doet dat ook dan kan jij hem allicht weer naaien door vervolgens een procedure voor onredelijk ontslag te starten. Werkgever zou dan ook gek zijn eraan mee te werken.
Daarnaast, waarom zou je ww-rechten onnodig gaan opmaken? Als je echt een keer je baan verliest kan je blij zijn dat je nog een vangnet hebt een aantal maanden.
Dit dus.quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:07 schreef Civilian het volgende:
Wat dacht je van blijven werken tot je een nieuwe baan hebt? Die WW uitkering is lager dan wat je nu verdient, dus ik zie 't probleem niet zo..
Zolang duurt het aanvragen van een var nou ook weer niet.quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:12 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Die aanvragen heb je zo binnen en ondertussen kun je al beginnen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:12 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Nee.quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:23 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Nog een aanvullend verhaal en mss wel de grootste aanleiding om ontslag te nemen aangezien ik niet alles wil slikken van een werkgever;
Volgens CAO regelingen heb ik recht op een aanzienlijk bedrag van mijn werkgever. Ongeveer zo'n 5000,- a 6000,- voor een periode van 5 maanden dat ik bij bedrijf X heb gewerkt. De werkgever heeft het echter zo gespeeld dat ik dit bedrag niet ontvang omdat er voor mij op jaarbasis zo'n 13.600,- in rekening is gebracht aan opleidingskosten in 2013. Dit bedrag is in rekening gebracht voor 2 weken dat ik op het bedrijf geen betaald werk had en er door mijn werkgever een studieprojectje is aangeboden waarbij er kennisoverdracht plaats vond tussen een (dure, oude) collega en mij. Dit bedrag lijkt mij alleszins zeer onredelijk, maar heb daar verder geen punt van gemaakt. Kan ik dit anders toch nog aanwenden om iets gedaan te krijgen?
Ik zag het wel hoorquote:Op woensdag 26 maart 2014 16:06 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
De zinsnede.. het is ook in het belang vd werkgever leest iedereen maar overheen? I.p.v. win-win (beide meer inkomsten) kiest men voor verlies-verlies (beiden minder inkomsten)
Ik kom niet zeiken, maar constructief advies vragen hoe dit aan te pakkenquote:Op woensdag 26 maart 2014 16:24 schreef CoolGuy het volgende:
Ts, je bent een ontzettende mongool. Dus je wil zelf stoppen omdat je salaris ver beneden marktconform is volgens jou, maar je wil wel dat jouw bijna exwerkgever even de moeite doet xoedat jij niet de gevolgen van je zelf gemaakte keuze ondervindt omdat jou dat beter uitkomt.
En dan hier komen zeiken. Hoe groot is die plaat voor je kop?
Als je de boel wil flessen, moet je baas meewerken...quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:26 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Ik kom niet zeiken, maar constructief advies vragen hoe dit aan te pakken.
Fixedquote:Op woensdag 26 maart 2014 16:26 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Ik kom niet zeiken, maar constructief advies vragen hoe dit aan te pakken te frauderen.
Jij wil dat je werkgever meewerkt aan fraude. Als je t alllemaal zo kut vindt dan ga je weg zonder de zekerheid op een nieuwe baan, das dan de consequentie van je eigen keuze.quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:26 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Ik kom niet zeiken, maar constructief advies vragen hoe dit aan te pakken.
Hmm, dit is een goede. Ik ga nog eens nakaarten (hoe de arbeidsrelatie tussen werkgever en werknemer de komende tijd is, maakt toch weinig meer uit!) en alle info over de opleidingskosten opvragen. Kan ik mss toch een soort van uitkering krijgen, maar dan via mijn werkgever (zal wellicht wel rechtszaak of schikking worden dan).quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:25 schreef kovenant het volgende:
in dit geval lijkt het me verstandig om iemand in te schakelen die hier alles van weet.
rechtswinkel misschien ?
* alles hieronder zijn aannames en heb ik geen weet van *
en als de kennis overdrag voor je huidige werkzaamheden is, dan is ook goed voor je werkgever geweest en dus profiteren jullie beide?
maar is geen echt studie traject geweest dus kosten voor jou lijken mij niet aanwezig, en anders zijn gemaakte koste voor keuze werkgever?
*einde aannames!:P *
Hoe zie je dat voor je? Een procedure van een paar maanden?quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:29 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Hmm, dit is een goede. Ik ga nog eens nakaarten (hoe de arbeidsrelatie tussen werkgever en werknemer de komende tijd is, maakt toch weinig meer uit!) en alle info over de opleidingskosten opvragen. Kan ik mss toch een soort van uitkering krijgen, maar dan via mijn werkgever (zal wellicht wel rechtszaak of schikking worden dan).
Ah, degene die met jou meepraat geeft goede adviezenquote:Op woensdag 26 maart 2014 16:29 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Hmm, dit is een goede. Ik ga nog eens nakaarten (hoe de arbeidsrelatie tussen werkgever en werknemer de komende tijd is, maakt toch weinig meer uit!) en alle info over de opleidingskosten opvragen. Kan ik mss toch een soort van uitkering krijgen, maar dan via mijn werkgever (zal wellicht wel rechtszaak of schikking worden dan).
meepraten is denk niet het goede woord, openingspost slaat nergens op en is eigenlijk fraude.quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:31 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ah, degene die met jou meepraat geeft goede adviezenklassiek wgr
Daar ben je toch echt zelf bij.quote:Op woensdag 26 maart 2014 16:07 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
[..]
Men kan ook jarenlang geen verhoging bieden ondanks grote tevredenheid. Marktconform instappen, maar verder onder markt eindigen.
Waarom zou je na ontslag bij dezelfde werkgever blijvenquote:Op woensdag 26 maart 2014 16:32 schreef boegschroef het volgende:
Een extra reden als werkgever kan het concurentiebeding zijn (als die hier van toepassing is).
Als jij ontslag neemt mag je niet bij dezelfde werkgever blijven (of vaak werkgevers waar je huidige werkgever werkzaam is). Als hij je ontslaat kan dit wel gewoon.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |