abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138279187
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 21:43 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Toegegeven, ik kijk oom meer op tegen Badr Hari ipv Geert Wilders.
Waarom is het trouwens zo`n probleem in Nederland dan Marokkanen zich meer Marokkaan voelen als Nederlander? We zijn toch "multicultureel" of leeft dat niet meer in Nederland?
Je kijkt meer op tegen een geweldadige klootzak, dan iemand alleen zegt wat veel mensen momenteel denken in Nederland. Er is structureel iets mis met de Marokkaanse cultuur, daarnaast als je in Nederland geboren bent moet je jezelf zien als Nederlander. Als je hier komt wonen vanuit een ander land, moet je jezelf aanpassen aan de cultuur en waarden van het land waar je gaat wonen.

Ik ben van plan ooit in Japan te gaan wonen, dan ga ik daar niet een Nederlander zijn. Ik pas me aan, aan de cultuur, standaard, waarden van dat land. Hoe kun je anders de respect van het volk krijgen?
pi_138279598
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 21:47 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Je kijkt meer op tegen een geweldadige klootzak, dan iemand alleen zegt wat veel mensen momenteel denken in Nederland.
Dat is niet zo moeilijk, hij kan misschien wel zeggen wat veel Nederlanders denken maar hij is niet van plan er iets aan te doen. Mijn theorie blijft dat Wilders een projectje is uit de VVD hoed om mensen die kwaad zijn een stem te geven en op te sluiten zodat de politiek in relatieve rust een koers kan varen zonder te veel gedonder in hun eigen partij door bijvoorbeeld een ontevreden achterban. Zijn laatste uitspraken spreken weer boekdelen want Wilders is heus niet zo dom om te denken dat zijn uitspraken geen gevolgen zullen hebben.
Het is theater in het grote theater genaamd de politiek.
quote:
Er is structureel iets mis met de Marokkaanse cultuur, daarnaast als je in Nederland geboren bent moet je jezelf zien als Nederlander. Als je hier komt wonen vanuit een ander land, moet je jezelf aanpassen aan de cultuur en waarden van het land waar je gaat wonen.
Dat is slechts een keuze van de geen die hier komt wonen. Een Chinees past zijn eigen ook niet aan en Polen doen dat even min. Ik dacht trouwens dat Nederland een vrij land is waar je je kunt gedragen zoals je zelf wilt zolang je niet de wet overtreed. Wat is aanpassen in jou ogen?
quote:
Ik ben van plan ooit in Japan te gaan wonen, dan ga ik daar niet een Nederlander zijn. Ik pas me aan, aan de cultuur, standaard, waarden van dat land. Hoe kun je anders de respect van het volk krijgen?
Als je uit bent op respect van een Jappanner dan kun je lang wachten, zowat het meest racistische volk ter wereld en je zult voor altijd een Gaijin blijven al eet je elke dag sushi en ben je net zo verwijfd als hun daar. :D
  vrijdag 28 maart 2014 @ 22:03:32 #278
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_138280076
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 21:43 schreef PKRChamp het volgende:

Waarom is het trouwens zo`n probleem in Nederland dan Marokkanen zich meer Marokkaan voelen als Nederlander? We zijn toch "multicultureel" of leeft dat niet meer in Nederland?
Als je hier geboren bent, hier woont en van plan blijft hier te wonen dan is het hartstikke raar dat je je geen Nederlander voelt.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_138280148
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 22:03 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Als je hier geboren bent, hier woont en van plan blijft hier te wonen dan is het hartstikke raar dat je je geen Nederlander voelt.
Ik vind dat niet zo raar als je een allochtoon bent, wie spreekt er nou over Nederlanders als "lichtgetint" weer eens voorbij komt bij opsporing verzocht?
Ali B is een Nederlander, Mohammed B is een Marokkaan.
pi_138280263
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 21:54 schreef PKRChamp het volgende:
Dat is niet zo moeilijk, hij kan misschien wel zeggen wat veel Nederlanders denken maar hij is niet van plan er iets aan te doen. Mijn theorie blijft dat Wilders een projectje is uit de VVD hoed om mensen die kwaad zijn een stem te geven en op te sluiten zodat de politiek in relatieve rust een koers kan varen zonder te veel gedonder in hun eigen partij door bijvoorbeeld een ontevreden achterban. Zijn laatste uitspraken spreken weer boekdelen want Wilders is heus niet zo dom om te denken dat zijn uitspraken geen gevolgen zullen hebben.
Het is theater in het grote theater genaamd de politiek.
Het probleem is dat hij er nooit iets aan zou kunnen doen. Meeste partijen zullen tegen stemmen met zijn voorstellen en nuance. Ik denk dat als de kans er zou zijn, hij het wel zou doen, maar dat moet ook nog blijken. De politiek is inderdaad net theater, je zou bijna zelf een partij willen starten.

quote:
Dat is slechts een keuze van de geen die hier komt wonen. Een Chinees past zijn eigen ook niet aan en Polen doen dat even min. Ik dacht trouwens dat Nederland een vrij land is waar je je kunt gedragen zoals je zelf wilt zolang je niet de wet overtreed. Wat is aanpassen in jou ogen?
Ik zeg ook niet dat alleen de Marokkanen het moeten doen. Het is alleen wel de groep de het meeste moeite er mee heeft. Als een groot deel van de jeugd in aanraking komt met politie er er toch een issue met de wet overtreden. Hoe Marokkanen zich vaak gedragen (vooral in groepen) moet dus veranderen. Het komt door een macho cultuur, altijd steeds een stap verder om te kijken wie het stoerste is.

quote:
Als je uit bent op respect van een Jappanner dan kun je lang wachten, zowat het meest racistische volk ter wereld en je zult voor altijd een Gaijin blijven al eet je elke dag sushi en ben je net zo verwijfd als hun daar. :D
Dat weet ik, dat weerhoudt me er niet van me alsnog aan te passen. Ik ben niet respectloos, naar het land waar ik verblijf.
pi_138280325
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 22:05 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Ik vind dat niet zo raar als je een allochtoon bent, wie spreekt er nou over Nederlanders als "lichtgetint" weer eens voorbij komt bij opsporing verzocht?
Ali B is een Nederlander, Mohammed B is een Marokkaan.
Je bent misschien allochtoon, maar ook Nederlander. Je bent hier geboren niet in Marokko, maar zodra jij jezelf ziet als Marokkaan, ben je dat voor mij ook.
pi_138280639
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 22:07 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Het probleem is dat hij er nooit iets aan zou kunnen doen. Meeste partijen zullen tegen stemmen met zijn voorstellen en nuance. Ik denk dat als de kans er zou zijn, hij het wel zou doen, maar dat moet ook nog blijken. De politiek is inderdaad net theater, je zou bijna zelf een partij willen starten.
Er van uitgaande dat mijn theorie niet klopt dan had hij er zeker iets aan kunnen doen. Hij zou kunnen beginnen met realistische voorstellen ipv kopvoddentaks etc...

quote:
[..]

Ik zeg ook niet dat alleen de Marokkanen het moeten doen. Het is alleen wel de groep de het meeste moeite er mee heeft. Als een groot deel van de jeugd in aanraking komt met politie er er toch een issue met de wet overtreden. Hoe Marokkanen zich vaak gedragen (vooral in groepen) moet dus veranderen. Het komt door een macho cultuur, altijd steeds een stap verder om te kijken wie het stoerste is.
Lijkt mij dat de oplossing is om beter toezicht te houden in de wijken waar het fout gaat. Een goede oplossing zou zijn dat men de ouders aansprakelijk stelt voor eventuele schade die die kinderen berokkenen en het zou beter zijn als de politie eens serieus kijkt naar aangiftes die worden gedaan. Een wijkagent zou ook eens op bezoek kunnen gaan bij die ouders van die schoffies.
quote:
[..]

Dat weet ik, dat weerhoudt me er niet van me alsnog aan te passen. Ik ben niet respectloos, naar het land waar ik verblijf.
Mooi zo, maar besef je wel dat veel Marokkanen zich gewoon Nederlander voelen, in Marokko worden ze immers gewoon Nederlanders genoemd ipv Marokkanen. Ze zitten een beetje tussen wal en schip maar ik denk dat met de tijd dat wel beter zal worden.
pi_138281096
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 22:15 schreef PKRChamp het volgende:
Er van uitgaande dat mijn theorie niet klopt dan had hij er zeker iets aan kunnen doen. Hij zou kunnen beginnen met realistische voorstellen ipv kopvoddentaks etc...
[..]
Hij moet inderdaad met betere voorstellen komen, het probleem nu is alleen dat niemand bij voorbaat het wil aannemen.

quote:
Lijkt mij dat de oplossing is om beter toezicht te houden in de wijken waar het fout gaat. Een goede oplossing zou zijn dat men de ouders aansprakelijk stelt voor eventuele schade die die kinderen berokkenen en het zou beter zijn als de politie eens serieus kijkt naar aangiftes die worden gedaan. Een wijkagent zou ook eens op bezoek kunnen gaan bij die ouders van die schoffies.
Helemaal mee eens, probleem is alleen dat de agenten sommige wijken niet meer in durven. Misschien zou het leger een beter idee zijn. Er is al een groot agenten tekort momenteel (mede dankzij verkeercontroles).

quote:
Mooi zo, maar besef je wel dat veel Marokkanen zich gewoon Nederlander voelen, in Marokko worden ze immers gewoon Nederlanders genoemd ipv Marokkanen. Ze zitten een beetje tussen wal en schip maar ik denk dat met de tijd dat wel beter zal worden.
Gedragen ze zich ook Nederlands?
Ik hoop dat het beter word. Zo niet, zal het steeds verder escaleren en uiteindelijk een groter probleem worden. Misschien dat het bij de volgende generatie beter gaat.
pi_138281492
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 22:25 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Hij moet inderdaad met betere voorstellen komen, het probleem nu is alleen dat niemand bij voorbaat het wil aannemen.
Nu wel ja, dat is wel eens anders geweest. Sterker nog hij is zelfs gedoogpartner geweest.
quote:
[..]

Helemaal mee eens, probleem is alleen dat de agenten sommige wijken niet meer in durven. Misschien zou het leger een beter idee zijn. Er is al een groot agenten tekort momenteel (mede dankzij verkeercontroles).
Die agenten moet men ontslaan, van werkweigering vanwege angst kan toch geen sprake zijn als je agent bent. Misschien heeft het ook te maken met het feit dat mannen steeds verwijfder aan het worden zijn.
quote:
[..]

Gedragen ze zich ook Nederlands?
Ik hoop dat het beter word. Zo niet, zal het steeds verder escaleren en uiteindelijk een groter probleem worden. Misschien dat het bij de volgende generatie beter gaat.
Wat is Nederlands gedragen? Ik snap dat soort vragen nooit zo goed, hoe gedraag ik mijzelf als een Nederlander? Is het niet voldoende om je slechts aan de wet te houden?
pi_138282177
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 22:34 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Nu wel ja, dat is wel eens anders geweest. Sterker nog hij is zelfs gedoogpartner geweest.

[..]

Die agenten moet men ontslaan, van werkweigering vanwege angst kan toch geen sprake zijn als je agent bent. Misschien heeft het ook te maken met het feit dat mannen steeds verwijfder aan het worden zijn.

[..]

Wat is Nederlands gedragen? Ik snap dat soort vragen nooit zo goed, hoe gedraag ik mijzelf als een Nederlander? Is het niet voldoende om je slechts aan de wet te houden?
Ik denk niet dat hij in de gedoogsituatie veel kon doen. Maar we hebben helaas beide geen intern inzicht in wat er precies speelde.

Kan jij het ze kwalijk nemen? Je word als agent snel aangekeken als je ook maar iets verkeerd doet. Stel je komt aan in een huis van een kwajong en de vader/broer/neef wordt aggresief. Als jij je pistool pakt, ben je gelijk de lul en kun je soms wel je baan vergeten.
Het is de wet die het tegenhoudt, de politie mag in dat opzicht gewoon te weinig. Niet dat ze zomaar lukraak hun pistool mogen pakken. Misschien is het handig zo'n headcam mee te geven aan de agenten.

Respectvol doen tegen vrouwen.
niet mensen die langslopen uitschelden.
Ruzie proberen te zoeken omdat je toch in een groep bent.
Normaal doen tegen hulpverleners.
Niet de Marokkaanse cultuur aan anderen willen opdringen.

Oftewel gewoon een fatsoenlijk mens naar anderen toe zijn.
Je weet wel, naastenliefde enzo. Behandel een ander net als jezelf.

Daarnaast heb ik wel Marokkaanse vrienden gehad. Hele aardige gasten normaal, maar er hoeft iemand iets verkeerds te zeggen en de boel ontploft.
  vrijdag 28 maart 2014 @ 22:53:15 #286
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_138282436
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 22:34 schreef PKRChamp het volgende:

In wezen wel. Spreek de taal en houd je aan de wet. Meer kan je ook eigenlijk niet doen
pi_138282512
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 22:47 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Ik denk niet dat hij in de gedoogsituatie veel kon doen. Maar we hebben helaas beide geen intern inzicht in wat er precies speelde.

Kan jij het ze kwalijk nemen? Je word als agent snel aangekeken als je ook maar iets verkeerd doet. Stel je komt aan in een huis van een kwajong en de vader/broer/neef wordt aggresief. Als jij je pistool pakt, ben je gelijk de lul en kun je soms wel je baan vergeten.
Het is de wet die het tegenhoudt, de politie mag in dat opzicht gewoon te weinig. Niet dat ze zomaar lukraak hun pistool mogen pakken. Misschien is het handig zo'n headcam mee te geven aan de agenten.
Ik neem het ze zeker kwalijk, als je als agent je niet eens kan wapenen tegen ongewapende schoffies dan moet je absoluut geen agent worden. En agressie tegen een agent is strafbaar dus is het probleem ook weer opgelost als de mensen besluiten om geweld te gebruiken tegen een agent. Ome agent is trouwens ook uitgerust met pepperspray dus hij hoeft niet per direct zijn pistool te pakken.
quote:
Respectvol doen tegen vrouwen.
Mwah, dat zijn kleine schoffies die geen kut kunnen krijgen is niet perse Marokkanen alleen die dat doen.
quote:
niet mensen die langslopen uitschelden.
Gebrek aan respect, men mag best wel eens iets terug zeggen vind ik.
quote:
Ruzie proberen te zoeken omdat je toch in een groep bent.
Vrij wapen bezit zou daar ook een oplossing voor kunnen zijn. Dan is het ruzie zoeken op straat gauw afgelopen. Wie wilt er nu iemand aanvallen als de kans bestaat dat je neergeknald kan worden.
quote:
Normaal doen tegen hulpverleners.
Niet de Marokkaanse cultuur aan anderen willen opdringen.
Oftewel gewoon een fatsoenlijk mens naar anderen toe zijn.
Je weet wel, naastenliefde enzo. Behandel een ander net als jezelf.

Daarnaast heb ik wel Marokkaanse vrienden gehad. Hele aardige gasten normaal, maar er hoeft iemand iets verkeerds te zeggen en de boel ontploft.
Een cultureel iets, sommige mensen zijn nu eenmaal anders. Polen zijn wat dat betreft wat meer timide maar zuipen ontiegelijk veel met alle gevolgen van dien. Ik persoonlijk vind dat niet echt een probleem.
pi_138283756
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 22:54 schreef PKRChamp het volgende:

[..]

Ik neem het ze zeker kwalijk, als je als agent je niet eens kan wapenen tegen ongewapende schoffies dan moet je absoluut geen agent worden. En agressie tegen een agent is strafbaar dus is het probleem ook weer opgelost als de mensen besluiten om geweld te gebruiken tegen een agent. Ome agent is trouwens ook uitgerust met pepperspray dus hij hoeft niet per direct zijn pistool te pakken.
Nee maar pepperspray in een ruimte met mensen is ook niet echt een goed idee. Dat lijdt vaak tot paniek.

quote:
Mwah, dat zijn kleine schoffies die geen kut kunnen krijgen is niet perse Marokkanen alleen die dat doen.
Is nog niet goed

quote:
Gebrek aan respect, men mag best wel eens iets terug zeggen vind ik.
Nee ze moeten gewoon hun bek dicht houden. En ik zeg altijd wat terug.

quote:
Vrij wapen bezit zou daar ook een oplossing voor kunnen zijn. Dan is het ruzie zoeken op straat gauw afgelopen. Wie wilt er nu iemand aanvallen als de kans bestaat dat je neergeknald kan worden.
Dat werkt ook erg goed in Amerika.

quote:
Een cultureel iets, sommige mensen zijn nu eenmaal anders. Polen zijn wat dat betreft wat meer timide maar zuipen ontiegelijk veel met alle gevolgen van dien. Ik persoonlijk vind dat niet echt een probleem.
Dat jij het geen probleem vindt, betekend nog niet dat het geen probleem is.
Dronken Polen op de weg zijn levensgevaarlijk.
En dan is er dus duidelijk iets mis met die cultuur en past die totaal niet in de Nederlandse maatschappij.
pi_138284101
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 23:19 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Nee maar pepperspray in een ruimte met mensen is ook niet echt een goed idee. Dat lijdt vaak tot paniek.
Het is kiezen of delen, ik vind dat vooralsnog geen reden om als agent je werk niet uit te durven voeren.
quote:
[..]

Is nog niet goed
Klopt, is weinig aan te doen. Het is een kwestie van opvoeding of mischien het gebrek eraan.
quote:
[..]

Nee ze moeten gewoon hun bek dicht houden. En ik zeg altijd wat terug.
Dat doe je goed, nu de rest van het land nog.
quote:
[..]

Dat werkt ook erg goed in Amerika.
Werkt inderdaad perfect, op de plaatsen waar het wapenbezit vrij is gegeven en vooral het verborgen dragen van een wapen is het opvallend rustig met overvallen en openlijke geweldpleging. Precies de zaken waar we in Nederland enorm last van hebben.
quote:
[..]

Dat jij het geen probleem vindt, betekend nog niet dat het geen probleem is.
Dronken Polen op de weg zijn levensgevaarlijk.
En dan is er dus duidelijk iets mis met die cultuur en past die totaal niet in de Nederlandse maatschappij.
We zijn multi cultureel en dat is nu eenmaal een gevolg daar van. Dankzij dezelfde multiculturele maatschappij is bijvoorbeeld de Nederlandse keuken een stuk gevarieerder. Er zitten voordelen en nadelen aan een multiculturele samenleving en we moeten er maar mee leren leven.
pi_138293166
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 maart 2014 21:54 schreef PKRChamp het volgende:

=
]
Hoe verklaar je het dan dat het voornamelijk Marokkanen zijn die zo vaak onderwerp van discussie zijn?

Volgens cijfers van het CBS uit 2009 wonen er nota bene 30.000 meer Turken in NL dan Marokkanen. Toch wordt de Turkse gemeenschap beter gewaardeerd dan de Marokkaanse...

Ben het met je eens dat veel Chinezen in Nederland zich ook vrijwel niet aanpassen.. Hoe dat met Polen zit weet ik niet, want die kom ik niet zo vaak tegen...

Echter woon ik zelf in een multiculturele buurt, en het valt me al jaren lang op dat vooral veel Marokkaanse jongeren zich erg dominant, luidruchtig gedragen, en vaak op zoek zijn naar oproer/een confrontatie...

Hoe je het ook went of keert, bij Turken, Chinezen, Polen, en zelfs Antillianen is dat veel en veel minder vaak het geval..

Daaruit valt imo. af te leiden dat Nederlanders over het algemeen behoorlijk tolerant zijn. Ze eisen niet eens altijd dat je je aanpast aan de Nederlandse cultuur, maar als je als etnische minderheid gaat lopen sarren en uitdagen, wekt dat irritatie op..

En natuurlijk zijn het niet alle Marokkanen die dit doen, maar in verhouding tot etnische Nederlanders en andere minderheden die in dit land wonen, is het aantal marokkanen dat wel voor overlast zorgt simpelweg opvallend groot..

Daarnaast snap ik ook niet waarom die overlast gevende Marokkaanse gemeenschap zichzelf constant in de vingers blijft snijden. Als ze zich nu eens anders zouden opstellen, iets toegankelijker zouden worden en meer open zouden staan voor gesprek, dan geven ze de ''Nederlanders'' minder reden om te praten, en minder reden om een Marokkaan bij voorbaat al af te wijzen bij een sollicitatie... Maar op deze manier blijven ze het leven voor zichzelf, en hun niet criminele mede-marokkanen simpelweg lastig maken..

[ Bericht 25% gewijzigd door Sheldon. op 29-03-2014 11:40:22 ]
pi_138294098
Toen ik in een paar jaar in een supermarkt werkte heb ik 6 Marokkaanse medewerkers m/v zien komen en gaan door al dan niet criminele activiteiten of hufterig gedrag:

1. Meisje stal de emballage bonnetjes > ontslagen

2. Meldde zich ziek bij werk, was dezelfde dag door een collega gesnapt toen hij scooters jatte op een station. Later in elkaar gebeukt door een paar schilders die getuige waren van hoe hij een oud vrouwtje had beroofd > ontslagen

3. Meisje stal uit de kassa > ontslagen

4. Kwam op en duur niet meer opdagen > ontslagen

5. Klanten uitgescholden > ontslagen

6. Ander meisje stal weer die verdomde emballagebonnetjes > ontslagen

In de kantine van dat soort lui ook de mooiste onzin gehoord. "Als jij jou fiets niet op slot zet dan is jou fiets van mij, had je hem maar op slot moeten zetten."

In dezelfde periode 2 Nederlanders ontslagen zien worden door criminele activiteiten, een leidinggevende die emballagebonnetjes uit het kantoortje jatte. Daarnaast een licht verstandelijk gehandicapte die flessen uit de emballage mee smokkelde om in te leveren bij een andere supermarkt, maar de manier waarop ze hem publiekelijk hebben opgepakt vond iedereen een naai streek en not-done, omdat hij geen idee had dat hij fout bezig was.

Valt me ook op dat Marokkaanse jongeren over het algemeen rondhangen in de buurt van pinautomaten en fietsenstallingen. Zijn dat een soort van bedevaartplaatsen of zo?
pi_138294511
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 12:21 schreef Nintex het volgende:
Toen ik in een paar jaar in een supermarkt werkte heb ik 6 Marokkaanse medewerkers m/v zien komen en gaan door al dan niet criminele activiteiten of hufterig gedrag:

1. Meisje stal de emballage bonnetjes > ontslagen

2. Meldde zich ziek bij werk, was dezelfde dag door een collega gesnapt toen hij scooters jatte op een station. Later in elkaar gebeukt door een paar schilders die getuige waren van hoe hij een oud vrouwtje had beroofd > ontslagen

3. Meisje stal uit de kassa > ontslagen

4. Kwam op en duur niet meer opdagen > ontslagen

5. Klanten uitgescholden > ontslagen

6. Ander meisje stal weer die verdomde emballagebonnetjes > ontslagen

In de kantine van dat soort lui ook de mooiste onzin gehoord. "Als jij jou fiets niet op slot zet dan is jou fiets van mij, had je hem maar op slot moeten zetten."

In dezelfde periode 2 Nederlanders ontslagen zien worden door criminele activiteiten, een leidinggevende die emballagebonnetjes uit het kantoortje jatte. Daarnaast een licht verstandelijk gehandicapte die flessen uit de emballage mee smokkelde om in te leveren bij een andere supermarkt, maar de manier waarop ze hem publiekelijk hebben opgepakt vond iedereen een naai streek en not-done, omdat hij geen idee had dat hij fout bezig was.

Valt me ook op dat Marokkaanse jongeren over het algemeen rondhangen in de buurt van pinautomaten en fietsenstallingen. Zijn dat een soort van bedevaartplaatsen of zo?
Bedankt voor je bijdrage van vandaag.

Liefs en tot morgen,

Je dagboek.
pi_138294612
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 12:21 schreef Nintex het volgende:
_O-

Het is niet voor niks dat driekwart van Nederland zo'n hekel heeft aan dat volk. Het is altijd erg lastig om de menselijke component bij capuchon-Marokkaanttjes te ontdekken. Hij zit er wel, maar wordt veelal overschaduwd door een ernstige geestelijke handicap in het criminele spectrum.
pi_138296183
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 12:44 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Bedankt voor je bijdrage van vandaag.

Liefs en tot morgen,

Je dagboek.
Beste discipel,
Ik ben - zoals altijd - weer bijzonder trots op jou; mijn oogappeltje.

Ignorant,
God der Probleemontkenners.
pi_138296238
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 13:57 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Beste discipel,
Ik ben - zoals altijd - weer bijzonder trots op jou; mijn oogappeltje.

Ignorant,
God der Probleemontkenners.
Oh ja, als we níet polariseren ontkennen we problemen. Iedereen die aangifte doet tegen Wilders of zich er tegen uitspreekt is een probleemontkenner.
pi_138296369
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 14:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Oh ja, als we níet polariseren ontkennen we problemen. Iedereen die aangifte doet tegen Wilders of zich er tegen uitspreekt is een probleemontkenner.
Realiteit onder ogen zien, cq. een aantal negatieve ervaringen delen is wat anders dan polariseren. Dat jij dat wél zo noemt, zegt bijzonder veel over jou. Niks dat we niet allang wisten, maar toch.

Je tweede opmerking is weer erg zwart-wit, erg generaliserend. Je concludeert weer eens iets dat nergens staat. Je kunt best vaststellen dat we in Nederland een Marokkanenprobleem hebben en ondertussen toch vinden dat de uitspraken van Wilders te ver gaan.
pi_138296494
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 14:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Eeehhhhh, ja?

Of een profiteur van de staatsruif, dat kan ook.
pi_138296529
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 14:06 schreef Elfletterig het volgende:
Realiteit onder ogen zien, cq. een aantal negatieve ervaringen delen is wat anders dan polariseren.
Dat zou inderdaad anders zijn als de nadruk niet zozeer zou liggen op 'die Marokkanen'.

quote:
Je tweede opmerking is weer erg zwart-wit, erg generaliserend. Je concludeert weer eens iets dat nergens staat. Je kunt best vaststellen dat we in Nederland een Marokkanenprobleem hebben en ondertussen toch vinden dat de uitspraken van Wilders te ver gaan.
Hypocrisie op z'n best. Wilders uitspraken te ver vinden gaan maar ondertussen vooraan in de rij staan om weer eens te kunnen wijzen op de afkomst van mensen.
pi_138296541
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 14:14 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Eeehhhhh, ja?

Of een profiteur van de staatsruif, dat kan ook.
:')
pi_138296614
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 14:15 schreef Xa1pt het volgende:
Dat zou inderdaad anders zijn als de nadruk niet zozeer zou liggen op 'die Marokkanen'.
Dat de Marokkaanse gemeenschap in Nederland in zo'n negatief daglicht staat, hebben ze voor bijna 100 procent aan zichzelf te wijten. Hiervoor zijn allerlei oplossingen denkbaar, maar jouw oplossing - stilzwijgen en problemen ontkennen - faalt sowieso.

quote:
7s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 14:15 schreef Xa1pt het volgende:
Hypocrisie op z'n best. Wilders uitspraken te ver vinden gaan maar ondertussen vooraan in de rij staan om weer eens te kunnen wijzen op de afkomst van mensen.
Ik wijs niet op de afkomst van mensen; ik wijs op het gedrag van mensen. Altijd gedaan. En als er sprake is van probleemgedrag (of erger) zul je dat moeten aanpakken. En ik ben voor een gerichte aanpak van problemen. Dus dat betekent dat er geen taboe is op het registreren van afkomst, cq. buurt waar mensen woonachtig zijn. Dat wat helpt om problemen in kaart te brengen en op te lossen, is toegestaan.

Jouw visie op dit soort vraagstukken komt niet veel verder dan twee vingers in je oren steken en keihard "lalala" roepen. Ignorant is trots op je.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')