Vrij veel. Bijstand is niet bedoeld voor mensen met (veel) eigen middelen, en voor 10.000 euro op de oprit valt daar natuurlijk ook onder.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:30 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Wat heeft de waarde ermee te maken? Een auto is toch een auto?
Goeie optie. Ik ging ook met mn pa op de brommer naar de orthodontist (30 km ofzo) toen we thuis geen auto hadden. En ja, pa had onregelmatig werk.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:02 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je kan 45km berijden met een scooter in één uur. Dat vergroot je straal al aanzienlijk. Bovendien kan je ook zoals geopperd is de auto wegdoen, het geld dat je bespaart opzij zetten en daarvan direct een nieuwe auto aanschaffen zodra je werk hebt. Dan lieg je maar dat je er één hebt bij de incidentele sollicitatie waar ze het vragen.
Exact. Maar het punt is dat je al zoveel meer overhoudt als je dat ding wegdoet. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat je in termen van tekorten gaat praten terwijl je een auto hebtquote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Vrij veel. Bijstand is niet bedoeld voor mensen met (veel) eigen middelen, en voor 10.000 euro op de oprit valt daar natuurlijk ook onder.
Het is onzinnig om iemand te gaan verplichten om een auto van een paarhonderd euro te verkopen. Hoe je die financiert is echter je eigen zaak.
Veel snelwegtankstations zijn voor het personeel ook prima bereikbaar vanaf een secundaire weg, dus per fiets of brommer. Alleen is er vaak geen OV-halte in de buurt omdat het wel een wat afgelegen stuk secundaire weg is.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:51 schreef snakelady het volgende:
[..]
Over het algemeen vinden mensen het niet zo fijn als je met een brommer of fiets over de snelweg gaat om bij een tankstation te komen. :p
En met eigen vervoer in een vacature word eigenlijk altijd een auto en/of motor bedoeld.
Geen fiets of brommer.
Mwah, een barrel dat voor 25 per maand aan MRB doet en nog eens voor 20 aan verzekering, valt al snel weg tegen OV-kosten.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:17 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Exact. Maar het punt is dat je al zoveel meer overhoudt als je dat ding wegdoet. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat je in termen van tekorten gaat praten terwijl je een auto hebt
Is er niet maar de meesten zitten zo in hun eigen wereldje dat zij elke vorm van realiteitszin hebben verloren en ervan uitgaan dat 2x op vakantie gaan een auto hebben en een mooi huis ook moet kunnen als je in de bijstand zit. Met dank aan de ruimhartigheid van de PvdA eind jaren 70 t/m 2000 die vonden dat een ieder in de bijstand sowieso zielig was en niets kon en dus alleen maar met meer geld geholpen was.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:02 schreef Mystikvm het volgende:
De discussie verzandt.
Kan iemand mij een goede reden geven om een auto te moeten willen als je in de bijstand zit?
Totdat dat barrel van 500 euro opeens 1000 euro reparatiekosten heeft en total loss verklaard wordt. Heb je helemaal niks meer; en geen auto en geen geld.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, een barrel dat voor 25 per maand aan MRB doet en nog eens voor 20 aan verzekering, valt al snel weg tegen OV-kosten.
Als je hem al hebt dan.... helemaal als dat barrel bij verkoop maar ¤ 500 oplevert, en je niet weet wat je koopt als je een half jaar later weer een andere moet kopen (voor het dubbele bedrag).
Pardon? Wie heeft dat ooit in dit topic beweerd dat 2x op vakantie, een mooi huis en een auto een must is voor als je in de bijstand zit?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:20 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Is er niet maar de meesten zitten zo in hun eigen wereldje dat zij elke vorm van realiteitszin hebben verloren en ervan uitgaan dat 2x op vakantie gaan een auto hebben en een mooi huis ook moet kunnen als je in de bijstand zit. Met dank aan de ruimhartigheid van de PvdA eind jaren 70 t/m 2000 die vonden dat een ieder in de bijstand sowieso zielig was en niets kon en dus alleen maar met meer geld geholpen was.
Ouder1. Vergeet de droger overigens niet.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:23 schreef snakelady het volgende:
[..]
Perdon? Wie heeft dat ooit in dit topic beweerd dat 2x op vakantie, een mooi huis en een auto een must is voor als je in de bijstand zit?
Ja ik chargeer een beetje om even aan te dikken dat in de bijstand zitten al jaren als iets normaal wordt gekoesterd terwijl dat van oudsher helemaal niet zo behoort te zijn.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:23 schreef snakelady het volgende:
Pardon? Wie heeft dat ooit in dit topic beweerd dat 2x op vakantie, een mooi huis en een auto een must is voor als je in de bijstand zit?
Of is dat iets wat je nu zelf even verzint om je mening te ondersteunen?
Mijn tante is daar een mooi voorbeeld van. Had een goede baan als manager ergens, heeft zich "ziek" laten keuren ergens begin jaren '70 en zit nog onder zo'n oude regeling waarmee ze lekker geld krijgt. De reden dat mijn moeder haar zo goed als nooit spreekt. Het was vroeger echt zo makkelijk. Gelukkig zijn die tijden wel voorbij. Maar dat komt terug als je op de PvdA stemt.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:20 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Is er niet maar de meesten zitten zo in hun eigen wereldje dat zij elke vorm van realiteitszin hebben verloren en ervan uitgaan dat 2x op vakantie gaan een auto hebben en een mooi huis ook moet kunnen als je in de bijstand zit. Met dank aan de ruimhartigheid van de PvdA eind jaren 70 t/m 2000 die vonden dat een ieder in de bijstand sowieso zielig was en niets kon en dus alleen maar met meer geld geholpen was.
Het ligt daarom ook nogal aan het barrel van dienstquote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Totdat dat barrel van 500 euro opeens 1000 euro reparatiekosten heeft en total loss verklaard wordt. Heb je helemaal niks meer; en geen auto en geen geld.
Begin jaren 70? Dat is ruim 40 jaar geleden.... die moet dus al bijna in de AOW zitten.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:24 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Mijn tante is daar een mooi voorbeeld van. Had een goede baan als manager ergens, heeft zich "ziek" laten keuren ergens begin jaren '70 en zit nog onder zo'n oude regeling waarmee ze lekker geld krijgt. De reden dat mijn moeder haar zo goed als nooit spreekt. Het was vroeger echt zo makkelijk. Gelukkig zijn die tijden wel voorbij. Maar dat komt terug als je op de PvdA stemt.
Kijk..dat is ook een voorbeeld van de reden waarom ik zei wat ik zei.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:24 schreef Richestorags het volgende:
Mijn tante is daar een mooi voorbeeld van. Had een goede baan als manager ergens, heeft zich "ziek" laten keuren ergens begin jaren '70 en zit nog onder zo'n oude regeling waarmee ze lekker geld krijgt. De reden dat mijn moeder haar zo goed als nooit spreekt. Het was vroeger echt zo makkelijk. Gelukkig zijn die tijden wel voorbij. Maar dat komt terug als je op de PvdA stemt.
Zit ze dan ookquote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Begin jaren 70? Dat is ruim 40 jaar geleden.... die moet dus al bijna in de AOW zitten.
Maar mijn moeder is geen uitvreter die al tientallen jaren leeft van ons sociale stelsel. Mijn tante dus wel. En dat ging vroeger maar al te makkelijk. Gelukkig nu niet meer. Een stem op de PvdA brengt ons terug naar die tijden.quote:
OV is voor 1 persoon goedkoper dan met de auto, alleen verschuiven de kosten van bezit en gebruik naar alleen gebruik. Reis je niet dan kost het niks, reis je wel dan kost het je geld. Autogebruik is duurder dan je in eerste instantie denkt omdat de kosten wat meer verspreid zijn.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, een barrel dat voor 25 per maand aan MRB doet en nog eens voor 20 aan verzekering, valt al snel weg tegen OV-kosten.
Dat is wel waar inderdaad. Als je denkt op korte termijn weer werk te vinden moet je hem niet direct wegdoen maar bv de stap van WW naar bijstand zou voor mij het moment zijn om de auto de deur te gaan wijzen.quote:Als je hem al hebt dan.... helemaal als dat barrel bij verkoop maar ¤ 500 oplevert, en je niet weet wat je koopt als je een half jaar later weer een andere moet kopen (voor het dubbele bedrag).
Van oudsher juist wel. Nogmaals; het is ooit ingevoerd met de bedoeling om iedereen een fatsoenlijk bestaan te kunnen gunnen met de nodige luxe, destijds letterlijk zo verwoord in de jaren 60 door mevrouw Klompe.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:24 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Ja ik chargeer een beetje om even aan te dikken dat in de bijstand zitten al jaren als iets normaal wordt gekoesterd terwijl dat van oudsher helemaal niet zo behoort te zijn.
Van wat ik merk klopt dat niet, ik heb kort in de bijstand gezeten en ik schaamde me, ik wilde er zo snel mogelijk weer uit en dat zie ik om me heen ook.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:24 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Ja ik chargeer een beetje om even aan te dikken dat in de bijstand zitten al jaren als iets normaal wordt gekoesterd terwijl dat van oudsher helemaal niet zo behoort te zijn.
Ik rij voor net iets minder dan 100 euro.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:29 schreef Tomatenboer het volgende:
Vrijwel onmogelijk om goedkoper te rijden dan dit. Dat zou op te brengen kunnen zijn voor een Bijstandsgerechtigde, maar dan moet deze wel bereid zijn op andere zaken te bezuinigen.
Oh maar ik heb zelf een familielid die ook erin zit en die heeft het heel zwaar te meer zij ook kinderen heeft.(3) Maar dat is mijn punt ook niet.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:31 schreef snakelady het volgende:
Van wat ik merk klopt dat niet, ik heb kort in de bijstand gezeten en ik schaamde me, ik wilde er zo snel mogelijk weer uit en dat zie ik om me heen ook.
Mensen kijken neer op mensen op de bijstand en je hoort regelmatig dat het hun eigen schuld is en dat ze niet willen.
Wat heeft dat met je tante in de AOW te maken, dat krijgt iedere bejaarde, ook als je nooit gewerkt hebt.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:28 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Maar mijn moeder is geen uitvreter die al tientallen jaren leeft van ons sociale stelsel. Mijn tante dus wel. En dat ging vroeger maar al te makkelijk. Gelukkig nu niet meer. Een stem op de PvdA brengt ons terug naar die tijden.
Vergeet alleen niet dat je ook een slag mensen hebt die geen enkel probleem hebben met het zitten in de bijstand en de mensen uitlachen die werken. "Haha hij werkt voor 1200 euro in de maand en ik krijg zelf al 925 euro om niets te doen", ze bestaan echt hoor en dat zijn hier (probleemwijken) geen uitzonderingen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:31 schreef snakelady het volgende:
[..]
Van wat ik merk klopt dat niet, ik heb kort in de bijstand gezeten en ik schaamde me, ik wilde er zo snel mogelijk weer uit en dat zie ik om me heen ook.
Mensen kijken neer op mensen op de bijstand en je hoort regelmatig dat het hun eigen schuld is en dat ze niet willen.
Bijna onmogelijk, tenzij je een hoop zelf doet qua onderhoud. Reken je wel alle kosten mee?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:34 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik rij voor net iets minder dan 100 euro.![]()
Zoals ik al eerder schreef, ik heb een hele lieve neef die gratis of voor heel weinig de onderhoud voor me doet.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:35 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Bijna onmogelijk, tenzij je een hoop zelf doet qua onderhoud. Reken je wel alle kosten mee?
Maar indien dat echt het geval is dan is scooter rijden nauwelijks goedkoper.
Ik denk echt dat dat er maar heel weinig zijn.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:35 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Vergeet alleen niet dat je ook een slag mensen hebt die geen enkel probleem hebben met het zitten in de bijstand en de mensen uitlachen die werken. "Haha hij werkt voor 1200 euro in de maand en ik krijg zelf al 925 euro om niets te doen", ze bestaan echt hoor en dat zijn hier (probleemwijken) geen uitzonderingen.
Dat is allemaal leuk en aardig, maar hij zal de vervangende onderdelen (indien nodig) toch echt aan je doorberekenen ga ik vanuit.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:36 schreef snakelady het volgende:
[..]
Zoals ik al schreef, ik heb een hele lieve neef die gratis mijn onderhoud voor me doet.
Het kan ook jaren '80 zijn geweest, ik ken niet alle ins en outs. Punt is dat dit vroeger veel te makkelijk was en mijn tante hier ook gebruik van heeft gemaakt. En ziek was ze niet, dat heeft ze namelijk gewoon toegegeven. En dat is in en in verwerpelijk. Het feit dat de PvdA mede dit soort dingen mogelijk heeft gemaakt, is net zo verwerpelijk. Leuke dingen voor linkse mensen was het toch n.a.v. de aardgasbaten?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat heeft dat met je tante in de AOW te maken, dat krijgt iedere bejaarde, ook als je nooit gewerkt hebt.
Daarbij vraag ik me af hoe vreselijk goed die baan destijds wel niet was, als je in de jaren 70 in de WAO kwam met een modaal inkomen (wat je als jonge vrouw niet verdiende), dan was dat modale inkomen in 1974 ¤ 683 bruto per maand.
Als vrouw zal ze dat niet verdiend hebben en als jonge vrouw zeker niet. En dan is WAO ook nog eens geen 100% van je laatst verdiende loon.
Nou, dat is vet binnenharken, laten we zeggen ¤ 400 bruto per maand aan WAO... wel meegestegen al die jaren, maar veel meer dan bijstand kan het niet geweest zijn, en dat voor iemand die makkelijk meer zou kunnen verdienen omdat ze "niks" heeft?
Kleine kans.
Maar hou die gedachte vast. Daar draait de wereld om.
Niet iedereen heeft een handige sleutelaar in dienst. Heb je nooit reparatiekosten (onderdelen) ? Vervang je dat hok nooit voor iets anders (afschrijving?) , rij je nauwelijks? Ik kan me die 100 euro echt amper voorstellen. Hoe bereken jij je kosten ?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:34 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik rij voor net iets minder dan 100 euro.![]()
Ik weet als geen ander wat een auto kost, ik hou al 8 jaar iedere cent bij, en weet van mijn vorige auto exact wat hij de eerste eigenaar (mijn vader), de tweede eigenaar (ikzelf) en de derde en huidige eigenaar (mijn oudste zoon) kost en gekost heeft.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:30 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
OV is voor 1 persoon goedkoper dan met de auto, alleen verschuiven de kosten van bezit en gebruik naar alleen gebruik. Reis je niet dan kost het niks, reis je wel dan kost het je geld. Autogebruik is duurder dan je in eerste instantie denkt omdat de kosten wat meer verspreid zijn.
[..]
Dat is wel waar inderdaad. Als je denkt op korte termijn weer werk te vinden moet je hem niet direct wegdoen maar bv de stap van WW naar bijstand zou voor mij het moment zijn om de auto de deur te gaan wijzen.
Klopt, en mocht er echt iets goed mis zijn wat me veel geld gaat kosten dan heb ik pech, ben ik mijn auto kwijt en het enige werkt wat ik nu heb ook.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:38 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Dat is allemaal leuk en aardig, maar hij zal de vervangende onderdelen (indien nodig) toch echt aan je doorberekenen ga ik vanuit.
Maar ze zijn er ook niet in de marginale hoeveelheden als maar al te graag wordt beweerd van de andere kant.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:37 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik denk echt dat dat er maar heel weinig zijn.
Je ziet ze (terecht) weleens op tv verschijnen dergelijke types, maar laten we die niet als de norm beschouwen. Al begrijp ik dat deze types gretig als voorbeeld worden aangepakt door degenen die graag afgeven op uitkeringsgerechtigden.
Dat denk ik eigenlijk wel.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Maar ze zijn er ook niet in de marginale hoeveelheden als maar al te graag wordt beweerd van de andere kant.
Mwa, ik rij 800km per maand op de scooter en dat kost me 50 euro (inclusief afschrijving, verzekering en onderhoud)quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:35 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Bijna onmogelijk, tenzij je een hoop zelf doet qua onderhoud. Reken je wel alle kosten mee?
Maar indien dat echt het geval is dan is scooter rijden nauwelijks goedkoper.
Welke stad?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:41 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat denk ik eigenlijk wel.
Ik denk ook dat ik er aardige kijk op heb, aangezien ik zelf werkzaam ben geweest op Sociale Zaken en zodoende redelijk veel Bijstandsgerechtigden voorbij heb zien komen.
Ik hoop oprecht dat het uitzonderingen zijn, maar hier in de randstad (randje Rotterdam) zie ik vooral veel 'tokkies' en jongeren die echt totaal geen behoefte hebben om te gaan werken en met de meest onmogelijke problematiek op de proppen komen om vrijstellingen te krijgen van sollicitaties etc.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:37 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik denk echt dat dat er maar heel weinig zijn.
Je ziet ze (terecht) weleens op tv verschijnen dergelijke types, maar laten we die niet als de norm beschouwen. Al begrijp ik dat deze types gretig als voorbeeld worden aangepakt door degenen die graag afgeven op uitkeringsgerechtigden.
Wat zijn je kosten per kilometer?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik weet als geen ander wat een auto kost, ik hou al 8 jaar iedere cent bij, en weet van mijn vorige auto exact wat hij de eerste eigenaar (mijn vader), de tweede eigenaar (ikzelf) en de derde en huidige eigenaar (mijn oudste zoon) kost en gekost heeft.
Ik kan je van ieder willekeurig jaar de cijfers geven, en van de eerste twee eigenaren de totale kosten over respectievelijk 9 en 7 jaar.
Als er iemand is die zich niet verkijkt op de kosten van een auto dan ben ik het, want ik heb gewoon keiharde cijfers.
Exact. In de tijd dat ik in Rotterdam woonde zag ik zoveel van dat soort types. Ook in Den Haag heb ik ze veel gezien. En nu in Utrecht heb ik er weer een paar in mijn flat wonen. Ze zijn vooral in de grote steden echt niet dun bezaaid.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:42 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Ik hoop oprecht dat het uitzonderingen zijn, maar hier in de randstad (randje Rotterdam) zie ik vooral veel 'tokkies' en jongeren die echt totaal geen behoefte hebben om te gaan werken en met de meest onmogelijke problematiek op de proppen komen om vrijstellingen te krijgen van sollicitaties etc.
Natuurlijk, als postbode zijnde weet ik inmiddels in m'n gehele bezorggebied precies wie er een uitkering heeft en wie niet en zijn er genoeg waar de brieven niet meer op de deurmat vallen en zitten er ook genoeg bij die echt oprecht op zoek zijn naar een nieuwe baan, maar ik kom er ook genoeg tegen die lekker in de tuin met een biertje zitten en waar de politie vaker wel dan niet langskomt. De typische probleemgevallen die je vaak op TV ziet en waar je eigenlijk ook al van weet dat je die beter niet kunt plaatsen omdat dat toch fout loopt en de gemeenschap waarschijnlijk nog meer kost.
Ik heb alleen reparatiekosten gehad bij de laatste keuring, de ruitenwissers voor moesten vervangen worden.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:38 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft een handige sleutelaar in dienst. Heb je nooit reparatiekosten ? Vervang je dat hok nooit voor iets anders (afschrijving?) , rij je nauwelijks? Ik kan me die 100 euro echt amper voorstellen. Hoe bereken jij je kosten ?
Ok, en 1 keer per jaar moet zo'n ding een beurtje hebben. Kleine beurt waar alleen de olie en oliefilter vervangen wordt kost je al snel 80 euro, grote beurt al snel 300 euro etc. Dat soort dingen moet je natuurlijk meenemen in je maandlasten voor de auto. Je kan dat onderhoud ook laten zitten maar dan stopt je auto er uiteindelijk wel mee en ben je nog veel duurder.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:44 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik heb alleen reparatiekosten gehad bij de laatste keuring, de ruitenwissers voor moesten vervangen worden.
Daarnaast rij ik inderdaad alleen wanneer het noodzakelijk is, verders lopen we of nemen we de fiets.
Ook heb ik in de 15 jaar dat ik rij nooit schade gereden, dus ik betaal niet veel voor de verzekering.
Wegenbelasting is ook laag voor mijn auto.
Eens in de zoveel tijd rij ik naar Denemarken, dat is dan wat duurder (80 euro) maar dat gebeurd nu dus niet meer zo vaak, laatste keer is ene half jaar geleden.
Behalve als je daar dan weer een mannetje voor hebt.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:46 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ok, en 1 keer per jaar moet zo'n ding een beurtje hebben. Kleine beurt waar alleen de olie en oliefilter vervangen wordt kost je al snel 80 euro, grote beurt al snel 300 euro etc. Dat soort dingen moet je natuurlijk meenemen in je maandlasten voor de auto. Je kan dat onderhoud ook laten zitten maar dan stopt je auto er uiteindelijk wel mee en ben je nog veel duurder.
Die tovert geen olie en filter voor niks uit een hoge hoed. En bv remblokken vervangen is dan wel niet moeilijk (zelf ook vaak genoeg vervangen) maar je moet ze wel kopen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:47 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Behalve als je daar dan weer een mannetje voor hebt.
Zoals ik al schreef, daarvoor heb ik mijn neef, die kijkt af en toe alles even na of alles nog goed is en vervangt iets waar nodig voor hele lage kosten, dat kost mij dus echt geen 80 euro en als het me 300 euro zou kosten gaat de auto er uit aangezien hij me 2 jaar geleden 800 euro heeft gekost.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:46 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ok, en 1 keer per jaar moet zo'n ding een beurtje hebben. Kleine beurt waar alleen de olie en oliefilter vervangen wordt kost je al snel 80 euro, grote beurt al snel 300 euro etc. Dat soort dingen moet je natuurlijk meenemen in je maandlasten voor de auto. Je kan dat onderhoud ook laten zitten maar dan stopt je auto er uiteindelijk wel mee en ben je nog veel duurder.
Ach, hij heeft een eigen bedrijf en doet voornamelijk bedrijfsauto's, denk je echt dat hij die olie of een filtertje niet op de grote hoop kan gooien?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:48 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Die tovert geen olie en filter voor niks uit een hoge hoed. En bv remblokken vervangen is dan wel niet moeilijk (zelf ook vaak genoeg vervangen) maar je moet ze wel kopen.
'Ik kan niet tegen autoriteit dus kan ik niet werken'. Toen ik dat hoorde moest ik echt mezelf inhouden.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:42 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Ik hoop oprecht dat het uitzonderingen zijn, maar hier in de randstad (randje Rotterdam) zie ik vooral veel 'tokkies' en jongeren die echt totaal geen behoefte hebben om te gaan werken en met de meest onmogelijke problematiek op de proppen komen om vrijstellingen te krijgen van sollicitaties etc.
Breda, en een dorp in West-Brabant.quote:
Heb jij geluk inderdaad maar je snapt ook wel dat bijna niemand dat mazzeltje heeftquote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:49 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ach, hij heeft een eigen bedrijf en doet voornamelijk bedrijfsauto's, denk je echt dat hij die olie of een filtertje niet op de grote hoop kan gooien?
Ga maar eens in Rotterdam en Den Haag kijken. Zie je al snel een heel ander beeld.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:50 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Breda, en een dorp in West-Brabant.
Dat weet je niet, ik zorg voor veel mensen in m'n buurt dat de computer goed blijft werken of het weer gaat doen en heb hier een berg hardware liggen uit allerlei jaartallen en hoef daar ook niets voor. Pas als het écht niet meer te maken valt en ik van die berg hardware ook geen andere kan maken vraag ik er pas iets voor.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:48 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Die tovert geen olie en filter voor niks uit een hoge hoed. En bv remblokken vervangen is dan wel niet moeilijk (zelf ook vaak genoeg vervangen) maar je moet ze wel kopen.
Dat is inclusief brandstof? Dat is niet duur inderdaad.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:42 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Mwa, ik rij 800km per maand op de scooter en dat kost me 50 euro (inclusief afschrijving, verzekering en onderhoud)
Dat redt je never niet met een auto voor dat geld. Alleen aan brandstof kost je dat al bijna 90 euro met de auto. Het lijkt onzinnig tientjeswerk maar het tikt als je weinig inkomen hebt behoorlijk aan.
Natuurlijk, daarom zeg ik ook dat ik geluk heb.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:51 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Heb jij geluk inderdaad maar je snapt ook wel dat bijna niemand dat mazzeltje heeft
Van mijn vorige auto ex afschrijving:quote:
Als ik naar Denemarken rij is dat ongeveer 700 km en dan betaal ik 70 á 80 euro voor benzine, dat is 1,5 tank.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:52 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat is inclusief brandstof? Dat is niet duur inderdaad.
800 km in mijn autootje (en goedkoper kan volgens mij niet) kost me ongeveer 160 euro per maand.
Inderdaad. Mij zou hetzelfde ritje naar Denemarken ongeveer 65 euro aan benzine kosten. Maar zo'n ritje kost je niet alleen benzine hé.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:54 schreef snakelady het volgende:
[..]
Als ik naar Denemarken rij is dat ongeveer 700 km en dan betaal ik 80 euro voor benzine.
Nee natuurlijk, ik heb het nu alleen over benzine en dat is voor mij de beste graadmeter aangezien ik anders sporadisch alleen korte stukjes in de omgeving rij.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:55 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Inderdaad. Mij zou hetzelfde ritje naar Denemarken ongeveer 65 euro aan benzine kosten. Maar zo'n ritje kost je niet alleen benzine hé.
¤ 0,29 per km is inderdaad goedkoop maar is het goedkoper dan het OV?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Van mijn vorige auto ex afschrijving:
Eerste eigenaar nieuw 1997 - 2006: ¤ 0,16 per km over 122.545 km
Tweede eigenaar: 2006 - 2013: ¤ 0,19 per km over 71.291 km
Derde eigenaar: 01-2013 - 01-2014 ¤ 0,18 per km over 21.048 km
Mijn huidige auto:
¤ 0,29 per km over 25.660 km.
Inclusief brandstof inderdaad.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:52 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat is inclusief brandstof? Dat is niet duur inderdaad.
800 km in mijn autootje (en goedkoper kan volgens mij niet) kost me ongeveer 160 euro per maand (verzekering, MRB, onderhoud, afschrijving en brandstof).
Ja, van groot station naar groot station...quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:57 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
¤ 0,29 per km is inderdaad goedkoop maar is het goedkoper dan het OV?
Pak ik even domweg een route van Rotterdam centraal naar Amsterdam centraal met de trein dan kost dat ¤ 13,60
Tja, dan praat je over centraal naar centraal. Als je nou eens ergens anders in Amsterdam of Rotterdam moet zijn? Dan moet je nog met de bus/metro/tram.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:57 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Pak ik even domweg een route van Rotterdam centraal naar Amsterdam centraal met de trein dan kost dat ¤ 13,60
Volgens google maps is dat een rit van 76km maal 0,29 = ¤ 22.91
Waar precies was de auto goedkoper?In dit geval is heen en weer al 18 euro duurder met de auto.
[..]
Inclusief brandstof inderdaad.
Ik had gewoon even een voorbeeld gepakt, ik wil nog wel een ander voorbeeld pakken:quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:59 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja, van groot station naar groot station...
Klopt, met 2 personen of meer wordt het OV duurder dan de auto.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:00 schreef H.FR het volgende:
[..]
Tja, dan praat je over centraal naar centraal. Als je nou eens ergens anders in Amsterdam of Rotterdam moet zijn? Dan moet je nog met de bus/metro/tram.
Maar inderdaad, als je met 1 persoon bent, ontlopen de kosten elkaar niet veel.
Met meerdere personen is de auto bijna altijd goedkoper.
Mijn Woon-werk:quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:03 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik had gewoon even een voorbeeld gepakt, ik wil nog wel een ander voorbeeld pakken:
Ik pak even mijn woon-werk route als voorbeeld (geen rechstreekse verbinding maar een combinatie van metro en tram , dat is (autoroute) 20,3 km. Autorit kost dan dus uitgaande van die 29 cent : ¤ 5,89 en uitgaande van 16 cent ¤ 3.2
Met het OV kost die reis: ¤ 3,18
[..]
Klopt, met 2 personen of meer wordt het OV duurder dan de auto.
Dan snap jij er dus niets van want vaak is die eis of pre omdat men wil dat je ook op vreemde uren én binnen een redelijke termijn aanwezig kunt zijn.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Eh nee, met eigen vervoer doelt men op het feit dat je zelf daar dient te komen. Hoe, dat maakt de werkgever niets uit.
Hoeveel km. En bereken het eens na met je eigen kilometerkosten en niet wat de ANWB zegt want dat is waarschijnlijk ietwat positief ingeschat.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:10 schreef H.FR het volgende:
[..]
Mijn Woon-werk:
Autorit: 40 minuten, ¤ 7,39 (bron: ANWB routeplanner)
OV: 1 uur en 47 minuten, ¤ 11,84 (bron: 9292.nl)
Enkele reis trouwens.
Ja leuk voor als je een keer naar familie of vrienden moet, maar voor woon-werkverkeer of andere zaken waar je niet zelf de tijd voor kunt bepalen of waar bij je niet wilt dat de halve dag al weg is, een bezoek aan een evenement bijvoorbeeld, voordat je überhaupt aankomt en je pas in de avond weer je met je terugreis kunt aanvangen, heb je daar geen ene kloot aan.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:07 schreef Ivo1985 het volgende:
Vergeet niet dat wie regelmatig met de trein reist, de kosten lager worden. Een Dal-voordeel abbo kost maar 60 euro per jaar.
Met éénmaal per 2 maanden een retour Amsterdam-Rotterdam heb je dat er al uit.
Ten eerste stel ik niet dat mijn (huidige) auto goedkoop is, want dat is hij niet, ten tweede is mijn auto altijd de gezinsauto, de enige momenten dat ik er alleen inzit is onderweg van en naar iemand wegbrengen of ophalen, en wanneer ik even in m'n eentje naar Ikea ontsnap, maar dan moet er meestal ook wat mee terug.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:57 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Volgens google maps is dat een rit van 76km maal 0,29 = ¤ 22.91
Waar precies was de auto goedkoper?In dit geval is heen en weer al 18 euro duurder met de auto.
Je allergoedkoopste auto kost bijna hetzelfde als met de trein. (al hoort afschrijving gewoon bij de kosten meegekend te worden... )
[..]
Inclusief brandstof inderdaad.
Niet? Ligt maar net aan je vertrektijden. Ik kon 's ochtends vrijwel altijd op dal-tarief reizen toen ik nog op 40 km afstand werkte. De reistijd met het OV was gemiddeld korter en stabieler dan met de auto. De kosten van het OV waren lager dan mijn brandstofkosten.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:14 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja leuk voor als je een keer naar familie of vrienden moet, maar voor woon-werkverkeer of andere zaken waar je niet zelf de tijd voor kunt bepalen of waar je bij je niet wilt dat de halve dag al weg is, een bezoek aan een evenement bijvoorbeeld, voordat je überhaupt aankomt en je pas in de avond weer je met je terugreis kunt aanvangen, heb je daar geen ene kloot aan.
29 cent is al niet absurd duur hoor en die 16 cent is ronduit spotgoedkoop te noemen. , en zelfs met die 16 cent is het OV niet duurder.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ten eerste stel ik niet dat mijn (huidige) auto goedkoop is, want dat is hij niet, ten tweede is mijn auto altijd de gezinsauto, de enige momenten dat ik er alleen inzit is onderweg van en naar iemand wegbrengen of ophalen, en wanneer ik even in m'n eentje naar Ikea ontsnap, maar dan moet er meestal ook wat mee terug.
Iemand in de bijstand of met een minimumloon die zo'n auto zou rijden is niet helemaal lekker, het is een veel te dure auto (op alle vlakken).
Greenwheels? Voor 5 euro in de maand abbokosten kan je toch altijd een auto ter beschikking hebben wanneer je naar een plaats moet waar het OV niet handig komt.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:14 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja leuk voor als je een keer naar familie of vrienden moet, maar voor woon-werkverkeer of andere zaken waar je niet zelf de tijd voor kunt bepalen of waar bij je niet wilt dat de halve dag al weg is, een bezoek aan een evenement bijvoorbeeld, voordat je überhaupt aankomt en je pas in de avond weer je met je terugreis kunt aanvangen, heb je daar geen ene kloot aan.
Bullshit. Als dat zo is dan zou dat bij 98% van de vacatures zo staan vermeld. Het gaat doorgaans om locaties die slecht of niet bereikbaar zijn met het OV, functies waarbij het soms voor kan komen dat je naar een klant moet of een boodschap moet doen met eigen vervoer (bij fysiotherapeuten bijvoorbeeld behandelingen aan huis), soms omdat er op tijden gewerkt moet worden wanneer er geen OV daar rijdt en soms omdat men ook 'oproep' of 'nooddiensten' moet draaien waarbij het voor kan komen dat je om 3:00 uit bed wordt gebeld.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als er geen eigen vervoer bij staat kan het gaan om een lease auto bijvoorbeeld, of werk vanuit huis. Daarom is 'eigen vervoer' niet gelijk aan 'een auto hebben'. Ik snap wel dat veel mensen dat denken want hey, lekker makkelijk, een verantwoording voor een luxe artikel (droger anyone?), maar zo werkt het niet.
Nee, dat is geen bullshit. Valt het je niet op dat er in die 10 vacatures geen 1 keer het woord auto staat? Vast niet, want je bent nogal gefixeerd op het in stand houden van de mythe dat een auto een vereiste is voor werk, maar het staat er toch echt niet, en hoe hard je ook roept, het gaat er ook niet staan. De werkgever maakt het niet uit hoe je er komt, als je er maar komt. Zo simpel is het, niets meer, niets minder. Geen kromme redenatie of thuissituatie van jou die daar iets aan kan veranderen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:18 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Bullshit.
Met 'eigen vervoer' wordt NOOIT het OV bedoeld en doorgaans ook geen fiets of brommer.
Nee, Scorpie tracht tegen beter weten in zijn beeld van de luie uitkeringstrekker die niet wil werken en de hele dag al bier drinkend en rokende voor de plasma tv met twee auto's voor de deur, in stand te houden. Dat is goed voor zijn eigen dunk.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:01 schreef snakelady het volgende:
[..]
Of je zit te trollen, of je hebt al heel lang geen sollicitatie meer gedaan.
Ik vermoed het eerste.
Werkt wel vooral in de Randstad moet ik zeggen. Veel plekken waar die dingen staan en voor kleine ritjes prima te doen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:18 schreef Metro2005 het volgende:
Greenwheels? Voor 5 euro in de maand abbokosten kan je toch altijd een auto ter beschikking hebben wanneer je naar een plaats moet waar het OV niet handig komt.
Ik onderhoud mijn auto ook zelf, onderdelen voor kleine gebakjes zijn niet zo duur.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 12:48 schreef Metro2005 het volgende:
Volgens mij heb ik een gevoelig snaartje geraakt met mijn opmerking over je zwakke CV en ingedommelde carrière.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:22 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nee, Scorpie tracht tegen beter weten in zijn beeld van de luie uitkeringstrekker die niet wil werken en de hele dag al bier drinkend en rokende voor de plasma tv met twee auto's voor de deur, in stand te houden. Dat is goed voor zijn eigen dunk.
Het zou mij niet verbazen als hij een autistische beroepswerkeloze met een Wajong uitkering is die op zijn zolderkamertje in het huis van zijn moeder af loopt te geven op werkelozen in het waanbeeld dat hij zelf een geslaagd zakenman is.
Nou, dan neem ik voor het gemak even eerder het gemiddelde van de berekende kosten per kilometer van Leandra (ik heb een goedkope auto) van ¤ 0,16+0,19+0,18= 0.176 x 55km = 9.68 enkele reis.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:14 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Hoeveel km. En bereken het eens na met je eigen kilometerkosten en niet wat de ANWB zegt want dat is waarschijnlijk ietwat positief ingeschat.
Edit: Als ik mijn woon-werk route daar invul komt er 2,81 uit als kostendat is álleen brandstofkosten , zo kan ik ook vergelijken ja
Edit2: staat er notabene bij dat ze alleen brandstofkosten rekenen.
Bijzonder dat iemand die claimt werk te hebben bijna 24/7 op Fok zit en altijd als een vlieg op stront afkomt zodra het over werkelozen gaat. Vind je niet?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:02 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja het eerste, al 11 topics lang en ook in de andere topics over de bijstand.
Uit de tweede vacature.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, dat is geen bullshit. Valt het je niet op dat er in die 10 vacatures geen 1 keer het woord auto staat? Vast niet, want je bent nogal gefixeerd op het in stand houden van de mythe dat een auto een vereiste is voor werk, maar het staat er toch echt niet, en hoe hard je ook roept, het gaat er ook niet staan. De werkgever maakt het niet uit hoe je er komt, als je er maar komt. Zo simpel is het, niets meer, niets minder. Geen kromme redenatie of thuissituatie van jou die daar iets aan kan veranderen.
Je hebt een rijbewijs en eigen vervoer nodig zodat je op de fiets naar klanten kan?quote:Voor deze functie zoeken wij kandidaten die minimaal 1 jaar beschikken over hun rijbewijs en beschikken over eigen vervoer
Nogmaals word er gesproken over de combinatie rijbewijs en eigen vervoer.quote:Beschikken over rijbewijs
Beschikken over vervoer
spreek voor zich dus.quote:Voor deze vacature dient u in bezit te zijn van rijbewijs en eigen vervoer (auto/motor).
Wil je echt dat ik door ga met de rest?quote:rijbewijs B en eigen vervoer
Tijd is een ander verhaal natuurlijkquote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:25 schreef H.FR het volgende:
[..]
Nou, dan neem ik voor het gemak even eerder het gemiddelde van de berekende kosten per kilometer van Leandra (ik heb een goedkope auto) van ¤ 0,16+0,19+0,18= 0.176 x 55km = 9.68 enkele reis.
Dan nog een keer ¤ 0,053 afschrijving per kilometer (¤ 16.000 aanschaf, 25.000km per jaar, levensduur 12 jaar, geen restwaarde).
Totaal ¤ 12,60 enkele reis. Echt alles inclusief, pessimistisch ingeschat. Net iets duurder dan OV dan. Maar wel 2 uur per dag over.
Oh, je denkt dat ik geen werk heb. Hoe aandoenlijk.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:25 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Bijzonder dat iemand die claimt werk te hebben bijna 24/7 op Fok zit en altijd als een vlieg op stront afkomt zodra het over werkelozen gaat. Vind je niet?
Eigen vervoer om op de bedrijfslocatie te komen, rijbewijs om met de pool-auto naar een klant te kunnen rijden.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:26 schreef snakelady het volgende:
[..]
Uit de tweede vacature.
[..]
Je hebt een rijbewijs en eigen vervoer nodig zodat je op de fiets naar klanten kan?
de derde.
[..]
Nogmaals word er gesproken over de combinatie rijbewijs en eigen vervoer.
De vierde.
[..]
spreek voor zich dus.
Wil je echt dat ik door ga met de rest?
Het is toch echt gewoon logisch nadenken.
Ja, gewoon logisch nadenken zou impliceren dat je de mogelijkheid dat er een bedrijfspoel met auto`s is ook mee zou nemen, maar daar hoor ik je niet over.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:26 schreef snakelady het volgende:
Wil je echt dat ik door ga met de rest?
Het is toch echt gewoon logisch nadenken.
Als je een auto van de zaak kan gebruiken staat dat normaal gezien in de vacature vermeld.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:29 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Eigen vervoer om op de bedrijfslocatie te komen, rijbewijs om met de pool-auto naar een klant te kunnen rijden.
Niks bijzonders hoor. Echt niet.
Ik heb een collega gehad die werkelijk de hele dag op de weg zat voor het bedrijf, maar geen auto en dagelijks op de fiets of met het OV naar de zaak kwam.
Dank u wel, I rest my case.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:29 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Eigen vervoer om op de bedrijfslocatie te komen, rijbewijs om met de pool-auto naar een klant te kunnen rijden.
Ik heb een collega gehad die werkelijk de hele dag op de weg zat voor het bedrijf, maar geen auto en dagelijks op de fiets of met het OV naar de zaak kwam.
Nee, dat staat er normaal gezien niet in. Dat wordt vanzelf besproken met je zodra je begint, of in je tweede gesprek. Tis zo moeilijk niet snakelady, denk nou gewoon even logisch na. Je zei het zelf al.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:31 schreef snakelady het volgende:
[..]
Als je een auto van de zaak kan gebruiken staat dat normaal gezien in de vacature vermeld.
We zijn erover uit dat de auto overbodig is in 99% van de gevallen, dat het OV niet méér kost dan een auto en dat de bijstand dus voldoende is.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:30 schreef pokkerdepok het volgende:
zijn we er al uit, dat de bijistand omhoog moet? of gaat het nou over autos?
Hier nog 1quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:29 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Het ligt volgens mij met name aan de plek waar je woont.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:29 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Tijd is een ander verhaal natuurlijkmaar wat ik dus probeerde duidelijk te maken is dat als je alleen reist het OV niet duurder is, reistijd is uiteraard afhankelijk van je route in het voordeel van de trein of de auto.
Veel mensen verkijken zich op wat een auto kost. Een nieuwe auto (suzuki alto) ipv een goedkope 2e hands kost je al snel 40 cent per kilometer, en dat is ruim het dubbele van wat het OV kost
![]()
quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, gewoon logisch nadenken zou impliceren dat je de mogelijkheid dat er een bedrijfspoel met auto`s is ook mee zou nemen, maar daar hoor ik je niet over.
Meid, hou gewoon op. Echt. Deze discussie wil je verder niet aangaan.
Misschien is lezen ansich gewoon niet je sterkste kant.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, dat is geen bullshit. Valt het je niet op dat er in die 10 vacatures geen 1 keer het woord auto staat?
quote:Voor deze vacature dient u in bezit te zijn van rijbewijs en eigen vervoer (auto/motor).
Daar ging nou net de discussie over en hebben we inderdaad net vastgesteld.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:32 schreef H.FR het volgende:
[..]
Het ligt volgens mij met name aan de plek waar je woont.
Ging het hier trouwens niet over mensen uit de bijstand?
Die hoeven niet naar hun werk, dus geen auto nodig. Voor die paar tripjes zal het OV wel goedkoper zijn.
Dat staat er (soms) alleen in vermeld als die auto van de zaak volledig aan jou ter beschikking wordt gesteld. Niet als je voor de uitoefening van je beroep sporadisch een pool-wagen kan meekrijgen voor het bezoeken van een klant.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:31 schreef snakelady het volgende:
[..]
Als je een auto van de zaak kan gebruiken staat dat normaal gezien in de vacature vermeld.
Alle bedrijven die hier in de buurt zitten maken gebruik van deze vorm. Is doodnormaal, maar blijkbaar 'buiten de randstad' niet ofzo. Althans, snakelady en ouder1 hebben er nog nooit van gehoord. Grappig, je zou verwachten dat ze zelf wel redelijk ingevoerd zijn. Valt toch vies tegen blijkbaarquote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:32 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
We zijn erover uit dat de auto overbodig is in 99% van de gevallen, dat het OV niet méér kost dan een auto en dat de bijstand dus voldoende is.
[..]
Hier nog 1
Bedankt, dit scheelt weer typen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:33 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Dat staat er (soms) alleen in vermeld als die auto van de zaak volledig aan jou ter beschikking wordt gesteld. Niet als je voor de uitoefening van je beroep sporadisch een pool-wagen kan meekrijgen voor het bezoeken van een klant.
Lange discussie voor iets dat zo eenvoudig vast te stellen is.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:33 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Daar ging nou net de discussie over en hebben we inderdaad net vastgesteld.
Kom je aan iemands auto dan is de wereld vaak te klein en worden mensen compleet irrationeel.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:34 schreef H.FR het volgende:
[..]
Lange discussie voor iets dat zo eenvoudig vast te stellen is.
Is dan ook gewoon een primaire levensbehoefte. Wat zeg ik, 2 zelfs. Anders kom je gewoon niet rond anno 2014. True story.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:36 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Kom je aan iemands auto dan is de wereld vaak te klein en worden mensen compleet irrationeel.
paar paginas terug waren we er al over uit, dat het de tegenstanders er niet om ging dat de bijstand omhoog gaat, maar dat zij er niet meer voor willen betalen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:32 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
We zijn erover uit dat de auto overbodig is in 99% van de gevallen, dat het OV niet méér kost dan een auto en dat de bijstand dus voldoende is.
[..]
Hier nog 1
Ouder 1 zit niet in de bijstand. Ouder 1 heeft meerdere sollicitatiegesprekken per maand, doorgaans op meer dan een uur reistijd enkele reis. Ouder1 is dus goedkoper uit met haar huidige auto dan wanneer zij dat met het OV zou doen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 11:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ouder1 houdt de auto aan 'omdat er misschien ooit een keer een vacature komt waarbij ik die nodig zal hebben'. Tsja. Rest my case.
Ik wil geen escort wordenquote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:38 schreef snakelady het volgende:
nog een aantal dan.
http://www.jobbird.com/nl(...)&utm_campaign=Indeed
http://www.luba.nl/vacatu(...)&utm_campaign=Indeed
http://proteion.easycruit.com/vacancy/1085297/70964?iso=nl
Bij deze drie staat duidelijk in dat je in bezit moet zijn van een auto.
Je hebt het over chauffeurs en ambulante vacatures en dan vind je het gek dat je een eigen auto nodig hebt? Volgens mij had ik in het vorige topic al gezegd dat voor dat soort functies ik logischerwijs verwacht dat je een auto nodig gaat hebben jaquote:Op dinsdag 25 maart 2014 13:38 schreef snakelady het volgende:
nog een aantal dan.
http://www.jobbird.com/nl(...)&utm_campaign=Indeed
http://www.luba.nl/vacatu(...)&utm_campaign=Indeed
http://proteion.easycruit.com/vacancy/1085297/70964?iso=nl
Bij deze drie staat duidelijk in dat je in bezit moet zijn van een auto.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |