abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138117722
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 16:01 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Omdat de meeste mensen er niet goed voorstaan? :P

[..]

Nee ik zorg wel dat ik genoeg spaargeld heb om in elk geval een half jaar mijn vaste lasten te kunnen betalen en als ik mijn huis ga aflossen dan zou ik zeker rekening houden met de hoogte van de aflossing ivm die rare regel .

Maar alles van te voren plannen is inderdaad lastig maar je kan het jezelf wel enigszins makkelijker maken door niet alles erdoorheen te jassen.

Stom voorbeeld misschien maar op 1 of 2 collega 's van mij na (en mijn werkgever :+) hou ik het meeste over elke maand ...
en ik verdien het minst van het hele bedrijf.

Kwestie van keuzes maken. Géén 120Mbit internet maar 30 Mbit, géén auto maar fiets en scooter. (hopelijk straks motor ipv scooter) , géén duur mobiel abbo maar prepaid voor mij en het goedkoopste bel abbo voor vriendin. geen AH maar de Lidl, Aldi en Bas vd Heijden etc.
Geen dure tijdschriften, kranten en sportscholen (niet nodig aangezien ik fiets) en nog meer van dat soort keuzes. Onze maandlasten zijn momenteel dusdanig dat ik met mijn salaris (vriendin werkt parttime en verdient niet zoveel) het volledige huishouden zou kunnen betalen. We wonen in een jaren 80 eensgezins koopwoning in de randstad en ik verdien onder modaal.

Allemaal wel bewuste keuzes geweest om geld over te houden elke maand en dat lukt dan ook prima.
Ja keuzes maken, niet iedereen kan dat. Auto is voor veel mensen noodzakelijk ivm werk.
Overigens kan de Lidl en Aldi ook duurder zijn dan AH, maar goed.

Niet iedereen kan die keuzes maken. En nogmaals als jij het financieel goed hebt, hoeft dat ook niet perse.
pi_138117807
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2014 16:04 schreef Luigi het volgende:

[..]

Precies. Mensen doen altijd alsof het een mazzeltje is dat het je goed gaat. Ik ben dankbaar voor gezondheid en werk, maar verder? Fuck, ik heb gewoon zelf aan de knoppen gezeten in mijn leven. Geen dag werkloos geweest. Begonnen met een baan ver weg en nu werk ik idd lekker dichtbij huis. Heb ik wel 10 jaar over gedaan ja voor ik zover was. Kinderen? Heel bewust 1 kind. Geen hippe tophypotheek maar een heel bescheiden rijtjeshuis ver onder onze hypotheekgrens. Jaren met z'n 3en op een flatje gewoond. Etc, etc.
Fijn en morgen ben je dood en volgende week is je vriendin haar baan kwijt dichtbij huis en moet ze 100km verder op gaan werken.

Maar ja dat kan niet gebeuren, want jij zit aan de knoppen.
  maandag 24 maart 2014 @ 16:07:59 #28
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_138117830
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 16:04 schreef Ivo1985 het volgende:
Metro, dat kan niet, het is toch altijd allemaal de schuld van pech!
Ohja, dom van me.

Maar het is wel deels waar, ik kan ook pech krijgen. Als ik mijn baan NU verlies hebben we wel vrij snel een probleem omdat we hier nog niet zo lang wonen en het spaargeld redelijk op is momenteel omdat ik de restschuld van mijn vorige woning even moest ophoesten (ruim 35.000 euro) dus dat is daaraan opgegaan.
Gelukkig heb ik niet dit huis gekocht terwijl het bedrijf waar ik werk slecht gaat of dat er mensen uitmoeten, dat is allemaal behoorlijk zeker, vriendin idem dito. Maar daarom zijn we nu wel weer die spaarpot aan het vullen om de pech een beetje voor te zijn mocht het toeslaan :@
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_138117832
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 16:05 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja keuzes maken, niet iedereen kan dat. Auto is voor veel mensen noodzakelijk ivm werk.

Niet iedereen kan die keuzes maken. En nogmaals als jij het financieel goed hebt, hoeft dat ook niet perse.
Er zijn vooral héél veel mensen die een auto noodzakelijk VINDEN ivm werk, terwijl dat eigenlijk niet zo is. Functies waarvoor de auto echt noodzakelijk is, daar zit doorgaans wel een auto van de zaak bij in het pakket.

Een brommertje kan voor minder dan de helft van de kosten vrijwel in alle gevallen volstaan voor de woon-werk ritten, als het OV niet toereikend is.
pi_138117845
quote:

[..]

Precies. Mensen doen altijd alsof het een mazzeltje is dat het je goed gaat. Ik ben dankbaar voor gezondheid en werk, maar verder? Fuck, ik heb gewoon zelf aan de knoppen gezeten in mijn leven. Geen dag werkloos geweest. Begonnen met een baan ver weg en nu werk ik idd lekker dichtbij huis. Heb ik wel 10 jaar over gedaan ja voor ik zover was. Kinderen? Heel bewust 1 kind. Geen hippe tophypotheek maar een heel bescheiden rijtjeshuis ver onder onze hypotheekgrens. Jaren met z'n 3en op een flatje gewoond. Etc, etc.
En straks is de langdurige zorg weg. Moeten je kinderen voor jou gaan zorgen of dat afkopen. Helaas heb jij er maar één en die heeft een ongeluk gehad en heeft zelf hulp nodig.

Tja.. keuzes hé? Dan niet miepen dat je ligt te verpieteren in je vervuilde huis met een lege koelkast.
  maandag 24 maart 2014 @ 16:08:24 #31
37295 Luigi
mario pls
pi_138117847
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 16:07 schreef macca728 het volgende:

[..]

Fijn en morgen ben je dood en volgende week is je vriendin haar baan kwijt dichtbij huis en moet ze 100km verder op gaan werken.

En misschien landen morgen de aliens en veranderen we allemaal in eenhoorns.
  maandag 24 maart 2014 @ 16:09:16 #32
37295 Luigi
mario pls
pi_138117885
Waarom kunnen mensen alleen in doemscenario's denken? Terwijl de realiteit gemiddeld zoveel anders is en er 1 is waar prima op in te spelen valt?
pi_138117905
quote:
5s.gif Op maandag 24 maart 2014 16:09 schreef Luigi het volgende:
Waarom kunnen mensen alleen in doemscenario's denken? Terwijl de realiteit gemiddeld zoveel anders is en er 1 is waar prima op in te spelen valt?
Kan niet, want alles is zwart wit.
  maandag 24 maart 2014 @ 16:10:13 #34
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_138117911
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 16:05 schreef macca728 het volgende:

[..]

Iedereen kan keuzes maken, sterker nog: Iedereen máákt keuzes. Alleen de ene maakt de keuze om een nieuwe blitse auto te gaan rijden die "nodig" is voor het werk 5km verderop. Ik heb de keuze 2 jaar geleden gemaakt om de auto de deur te wijzen omdat ik het te duur begon te vinden en ik fiets of scooter de 22km naar mijn werk.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_138117920
quote:

[..]

Hoevaak komen jouw voorspellingen doorgaans uit?
pi_138117928
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 16:08 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Er zijn vooral héél veel mensen die een auto noodzakelijk VINDEN ivm werk, terwijl dat eigenlijk niet zo is. Functies waarvoor de auto echt noodzakelijk is, daar zit doorgaans wel een auto van de zaak bij in het pakket.

Een brommertje kan voor minder dan de helft van de kosten vrijwel in alle gevallen volstaan voor de woon-werk ritten, als het OV niet toereikend is.
God nou hebben die mensen die auto ook al niet meer nodig. In welke wereld ?
Ik heb niet over het vinden van werk, ze hebben hem nu nodig om naar hun werk te gaan.

Dat jullie allemaal werken op 1 km afstand, de meeste mensen niet. En het OV is nog veel duurder, los van het feit dat het erg slecht is in veel gebieden.
pi_138117946
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 16:08 schreef Ivo1985 het volgende:
Mwah. Daarmee beperk je de reisafstand enorm want van Arnhem naar Den Haag reizen gaat lastig met je brommertje als je ook op rare tijden moet werken zoals beginnen om 3:00 of zo. Of de lokatie daar moeilijk met het OV te bereiken is.
pi_138117948
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2014 16:10 schreef aijumu het volgende:

[..]

Kan niet, want alles is zwart wit.
En bij jullie dan ? Daar is het net zo goed zwart wit.
  maandag 24 maart 2014 @ 16:11:26 #39
37295 Luigi
mario pls
pi_138117960
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 16:10 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Iedereen kan keuzes maken, sterker nog: Iedereen máákt keuzes. Alleen de ene maakt de keuze om een nieuwe blitse auto te gaan rijden die "nodig" is voor het werk 5km verderop. Ik heb de keuze 2 jaar geleden gemaakt om de auto de deur te wijzen omdat ik het te duur begon te vinden en ik fiets of scooter de 22km naar mijn werk.
Ik ga ook al bijna 10 jaar 2 dagen in de week met het OV naar m'n werk (wat ik nu overigens wel goed zat ben maar da's wat anders :P). Niet hip, niet leuk, maar zorgt wel voor een flinke besparing in de maandlasten.
pi_138117969
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 16:11 schreef macca728 het volgende:

[..]

En bij jullie dan ? Daar is het net zo goed zwart wit.
Bullshit, geef eens wat kleur aan je leven :)
  maandag 24 maart 2014 @ 16:11:43 #41
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_138117972
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 15:56 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Met alle respect maar via deze weg kun je ook rechtse stokpaardjes zoals 'veiligheid' of 'files' bagatelliseren. Grote kans dat bijna alle problemen vele malen groter zijn in ontwikkelingslanden.
Links doet dat alleen nooit. Het is altijd rechts dat met dit goedkope argument komt: 'In Afrika is pas armoede.'
Onzin. Links bagatelliseert Marokkanenproblemen en overdrijft de hoeveelheid discriminatie die plaatsvindt. Gebeurt van linkerzijde net zo goed. Bovendien word ik niet goed van dat verhaal wat sommige users ophouden dat succes "allemaal geluk" is en mensen die het minder hebben "allemaal slachtoffers zijn". Dat is echt pertinente onzin. Natuurlijk heb je altijd schrijnende gevallen, maar veel mensen zijn op eigen kracht ergens gekomen of (nog belangrijker!) niet gekomen.
  maandag 24 maart 2014 @ 16:12:02 #42
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_138117982
quote:

[..]

Realisme is je vreemd? Ten eerste zal dat niet zó snel gebeuren en ten tweede kan je ook daar op voorbereiden door bv een verzekering af te sluiten die bij overlijden bv een hypotheek aflost.
pi_138117987
quote:
7s.gif Op maandag 24 maart 2014 16:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hoevaak komen jouw voorspellingen doorgaans uit?
Nee nooit, niemand gaat dood, niemand gaat scheiden, niemand verliest zijn baan, tenzij je er zelf voor kiest.
  maandag 24 maart 2014 @ 16:12:28 #44
37295 Luigi
mario pls
pi_138117997
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 16:10 schreef macca728 het volgende:

Dat jullie allemaal werken op 1 km afstand, de meeste mensen niet.
Hoho. Dat lukt je ook niet van de 1 op de andere dag he.
  maandag 24 maart 2014 @ 16:12:59 #45
396550 Richestorags
pi_138118024
quote:
5s.gif Op maandag 24 maart 2014 16:09 schreef Luigi het volgende:
Misschien zitten ze zelf al iets te lang in een situatie waar ze het idee hebben niet uit te kunnen komen. Dan raakt realiteit met hun ogen realiteit door de war.
pi_138118054
quote:

[..]

Dikke bullshit.

Ik weet dat mensen denken dat ze alles volledig aan zichzelf te danken hebben, en natuurlijk is er een grote mate van eigen verantwoordelijkheid.

Maar het feit dat je geen dag werkloos bent geweest, dat je het werk en inkomen verwerft dat je doet komt met name door zaken waar je geen invloed op hebt gehad (zoals talent, toeval en je netwerk), en door de voorwaarden die zijn gesteld door de overheid (zoals goed onderwijs en infrastructuur).

Ook het succes van de keuzes die je bewust hebt gemaakt berusten maar ten delen op je eigen inzet. Achteraf kun je zeggen dat ze goed zijn uitgepakt, en je zal ze weloverwogen hebben genomen en rekening hebben gehouden met eventuele tegenslagen etc. maar er bestaat altijd 50% kans dat er - om wat voor reden dan ook - een bepaalde keuze toch minder goed uitpakt dan je vooraf had ingeschat.

Ik weet dat het populair is om alle prestaties volledig aan jezelf toe te schrijven, maar dat wordt dus echt overschat. Zelfs iemand als Steve Jobs is groot geworden door toevaligheden en door op de juiste plaats te zijn op het juiste moment, en niet perse door zijn genialiteit.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  maandag 24 maart 2014 @ 16:13:49 #47
396550 Richestorags
pi_138118059
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 16:12 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Realisme is je vreemd? Ten eerste zal dat niet zó snel gebeuren en ten tweede kan je ook daar op voorbereiden door bv een verzekering af te sluiten die bij overlijden bv een hypotheek aflost.
Nee hoor, je kan helemaal geen risico's indekken. Succesvol zijn in het leven is puur geluk en niet succesvol zijn is puur pech hebben.
pi_138118064
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 16:10 schreef macca728 het volgende:

[..]

God nou hebben die mensen die auto ook al niet meer nodig. In welke wereld ?
Ik heb niet over het vinden van werk, ze hebben hem nu nodig om naar hun werk te gaan.

Dat jullie allemaal werken op 1 km afstand, de meeste mensen niet. En het OV is nog veel duurder, los van het feit dat het erg slecht is in veel gebieden.
Nee, ze hebben hem inderdaad niet nodig. En zeker de 2e auto binnen hetzelfde gezin is een enorme overbodige luxe.
Daar kun je lang en kort over praten, maar ik ken werkelijk maar weinig mensen die dagelijks een afstand reizen die niet goed met een brommer of OV af te leggen is en die daarvoor niet van de baas een auto ter beschikking krijgen.

Als jij ervoor kiest om een auto te kopen van je geld is dat een goed recht, maar als je met 2 auto's voor de deur gaat zeuren dat het leven zo verschrikkelijk duur is en je geen cent over houdt om te sparen heb je bij deze een tip om maandelijks minimaal 200 euro meer over te houden.
pi_138118103
quote:
3s.gif Op maandag 24 maart 2014 16:12 schreef Luigi het volgende:

[..]

Hoho. Dat lukt je ook niet van de 1 op de andere dag he.
Nee ? Ik werk al 20 jaar vlakbij mijn woonplaats. Maar ik heb ook gen auto, bespaar je kapitalen mee.

Maar dat is mijn keuze, genoeg mensen die op 100 km werken of moeten werken. Bedrijven verhuizen ook weleens namelijk. Een collega moest gaan werken bij een vestiging in Eindhoven, 50 jaar, nou doe het maar vanuit Berkel met OV.
  maandag 24 maart 2014 @ 16:14:59 #50
37295 Luigi
mario pls
pi_138118104
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 16:13 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dikke bullshit.
Nou, bedankt voor je mening. Maar als ik als jou zou denken zou ik nu nog bij pa en ma op m'n kamertje zitten. Ik maak andere keuzes dan dat geknies. Succes verder! :Y) .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')