abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 maart 2014 @ 14:15:03 #176
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_138113363
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 14:12 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Nee, maar dat betekent ook nog niet dat iedereen in de bijstand van het type is "geef me zo snel mogelijk een baan en verder houd ik m'n mond dicht". Als je hier al voorbij ziet komen dat drogers, laptops en wat dan ook benodigd zijn...
Oh gelukkig, de droger komt al terug... |:(

Nee, maar het gros zal wel blij zijn als ze gewoon een baan zouden kunnen krijgen, en helemaal met de huidige toestroom in de bijstand.
Zelfstandigen die het niet meer kunnen redden, WW die afloopt. Of worden die mensen spontaan het type probleemwijken omdat ze door de huidige economische malaise in de bijstand terechtkomen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 24 maart 2014 @ 14:15:43 #177
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138113385
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 14:11 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Maar hoe kan dat dan? Dan moet er toch ergens iets mis zijn gegaan?
Ik ben nu nog aan het afbetalen voor een aantal grote rekeningen als de eigen bijdrage voor de ziekten kosten, ziek worden is namelijk een dure hobby.
Een tandarts rekening aangezien de pijn me op een gegeven moment wel iets te veel werd.
En de aanslag van de lokale belastingen.

Als je iedere maand net kan rondkomen en dan komen er een aantal van dit soort rekeningen dan duurt dat weer een aantal maanden voor je daar bovenop bent, helaas blijven dit soort rekeningen voor wat dan ook altijd terugkomen met als gevolg dat je dus eigenlijk nooit tijd hebt om rustig adem te halen zonder je af te vragen of je wel genoeg geld hebt om alles te kunnen betalen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  maandag 24 maart 2014 @ 14:16:13 #178
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_138113404
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 14:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh gelukkig, de droger komt al terug... |:(

Nee, maar het gros zal wel blij zijn als ze gewoon een baan zouden kunnen krijgen, en helemaal met de huidige toestroom in de bijstand.
Zelfstandigen die het niet meer kunnen redden, WW die afloopt. Of worden die mensen spontaan het type probleemwijken omdat ze door de huidige economische malaise in de bijstand terechtkomen?
Nee, natuurlijk worden zij dat niet. Maar aan dat soort mensen hebben users als Scorpie en ik ook echt geen hekel, integendeel zelfs. Wij gunnen het hen van harte dat zij uit die situatie komen.
pi_138113419
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 13:55 schreef ssebass het volgende:
Het valt mij trouwens op dat de oorzaak van de problemen voornamelijk bij anderen wordt neergelegd. Hoor alleen maar excuses. Dat verklaart waarschijnlijk ook voor een groot deel waarom ze in die situatie zitten.
Het valt mij op dat mensen met een baan de oorzaak van het hebben van die baan voornamelijk bij zichzelf leggen. Hoor alleen maar 'op de borst geklop'. De factor 'geluk en mazzel' of 'goede moment op de juiste plaats' hoor ik nooit.
  maandag 24 maart 2014 @ 14:16:46 #180
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138113422
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 14:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Shit, dat is nog een week :o
Ik heb gelukkig hele lieve vrienden, familie en een vriend waar we altijd welkom zijn om te eten. ;)
Maar ik besef me ook dat niet iedereen dat heeft, en voor die mensen vind ik dat echt verschrikkelijk.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  maandag 24 maart 2014 @ 14:17:02 #181
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_138113430
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 14:16 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk worden zij dat niet. Maar aan dat soort mensen hebben users als Scorpie en ik ook echt geen hekel, integendeel zelfs. Wij gunnen het hen van harte dat zij uit die situatie komen.
Nee, maar die worden wel net zo makkelijk gehekeld als het over "uitvreters" gaat.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 24 maart 2014 @ 14:17:31 #182
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_138113445
quote:
14s.gif Op maandag 24 maart 2014 14:13 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Klopt. Vergelijken met vroeger (lees de jeugd van de babyboomers) net zo.

Niemand mist een tv als er maar één iemand een tv heeft in het dorp.. de kinderen spelen toch allemaal samen buiten en hebben dus vermaak genoeg aan elkaar. Behalve als je de enige ben zonder tv en je dagelijks alleen over straat loopt.
Zonder TV ben je echt geen buitenbeentje ofzo hoor, damn. Zie tevens nog genoeg kinderen buitenspelen.

quote:
Niemand mist een pc als alleen grote bedrijven computers hebben.. tenslotte is er geen leerkracht die je verplicht iets te mailen en geen bank die moeilijk doet als je niet internetbankiert. Laat staan een UWV (toen nog GAK geloof ik) die je verplicht je inspanningen via een website aan te tonen of werkgevers die hun vacatures alleen online zetten en de sollicitaties alleen per mail willen ontvangen. Behalve als bijna alle communicatie via het internet verloopt..
Een pc met internet is tegenwoordig inderdaad een must maar dat kost niet de hoofdprijs.

quote:
Niemand mist een mobiel als een vaste lijn überhaupt een unicum is. Dan zoek je elkaar op of stuur je een brief. Behalve als alle anderen wel onmiddellijk bereikbaar zijn. Dan slaan ze jou over en bellen die andere sollicitant wel..
En wie zeurt er over een vakantie als al je vrienden, buren, kennissen en collegae ook thuis zijn en je gezellig samen aan de BBQ of picknick kunt? Behalve als die allemaal weg zijn en je alleen op je balkon zit.
Er is een verschil tussen een vaste lijn van 20 euro per maand, een iphone 5 met een 60 euro abbo per maand en een prepaid toestel van 10 euro incl 10 euro beltegoed. Bovendien heb je tegenwoordig bij je internet/tv abbo ook al bellen zitten voor bijna niks.

Ik krijg gewoon de rillingen van het aantal mensen dat hier telkens in problemen denkt en niet in oplossingen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 24 maart 2014 @ 14:18:11 #183
396550 Richestorags
pi_138113461
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 14:16 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Het valt mij op dat mensen met een baan de oorzaak van het hebben van die baan voornamelijk bij zichzelf leggen. Hoor alleen maar 'op de borst geklop'. De factor 'geluk en mazzel' of 'goede moment op de juiste plaats' hoor ik nooit.
Of gewoon een juiste studie uitkiezen. Ik heb bewust een studie gekozen die in de toekomst van het allergrootste belang is en waarmee je wereldwijd kunt werken. Zo kan ik altijd nog in het buitenland mijn vleugels uitslaan.
  maandag 24 maart 2014 @ 14:18:19 #184
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_138113467
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 14:16 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik heb gelukkig hele lieve vrienden, familie en een vriend waar we altijd welkom zijn om te eten. ;)
Maar ik besef me ook dat niet iedereen dat heeft, en voor die mensen vind ik dat echt verschrikkelijk.
Ik zou wel even kwijtschelding gemeentelijke belastingen en waterschap aanvragen, een inkomen van max 120% van bijstandsniveau in jouw situatie is in de meeste gemeenten grond voor kwijtschelding.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_138113486
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 14:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, maar die worden wel net zo makkelijk gehekeld als het over "uitvreters" gaat.
En net zo hard uitgeknepen. Als het aan Richestorags en cs ligt.

Want hey, zolang je nog niet op het niveau leeft van een achterstandswijk in Kroatië mag je niet klagen!

Gek genoeg hoor ik die vergelijkingen nooit als het over het eigen inkomen gaat.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  maandag 24 maart 2014 @ 14:19:32 #186
396550 Richestorags
pi_138113507
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 14:17 schreef Leandra het volgende:

[..]

Tsja, dat sommige mensen alleen zwart-wit kunnen kijken wordt net zo goed met hyperbolen hier op mijn conto toegeschreven. Ik ben echt niet zo onmenselijk als dat sommigen het er hier van willen maken, mensen gaan alleen al steigeren als je sommige dingen typt die niet heel links en "sociaal" overkomen.
  maandag 24 maart 2014 @ 14:19:36 #187
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_138113511
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 14:18 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Of gewoon een juiste studie uitkiezen. Ik heb bewust een studie gekozen die in de toekomst van het allergrootste belang is en waarmee je wereldwijd kunt werken. Zo kan ik altijd nog in het buitenland mijn vleugels uitslaan.
Oh leuk, en hoe zit dat met de pre-stufi generatie, waar het vooral voor vrouwen nog helemaal niet nodig was om door te leren?
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 24 maart 2014 @ 14:20:52 #188
396550 Richestorags
pi_138113549
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 14:15 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik ben nu nog aan het afbetalen voor een aantal grote rekeningen als de eigen bijdrage voor de ziekten kosten, ziek worden is namelijk een dure hobby.
Een tandarts rekening aangezien de pijn me op een gegeven moment wel iets te veel werd.
En de aanslag van de lokale belastingen.

Als je iedere maand net kan rondkomen en dan komen er een aantal van dit soort rekeningen dan duurt dat weer een aantal maanden voor je daar bovenop bent, helaas blijven dit soort rekeningen voor wat dan ook altijd terugkomen met als gevolg dat je dus eigenlijk nooit tijd hebt om rustig adem te halen zonder je af te vragen of je wel genoeg geld hebt om alles te kunnen betalen.
Daar heb je gelijk in. Zit je eenmaal op een achterstand kom je er moeilijk uit. Ik hoop dat het je lukt. Is er geen mogelijkheid om e.e.a. op te schorten waarmee je kan sparen en het dan in één keer kan aflossen?
pi_138113580
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 14:18 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Als iedereen alleen studies uitkiest op basis van de carrieremogelijkheden dan worden er een heleboel mensen ongelukkig vrees ik.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  maandag 24 maart 2014 @ 14:21:44 #190
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138113591
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 14:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik zou wel even kwijtschelding gemeentelijke belastingen en waterschap aanvragen, een inkomen van max 120% van bijstandsniveau in jouw situatie is in de meeste gemeenten grond voor kwijtschelding.
Ja, heb ik geprobeerd maar hier doen ze daar helaas niet aan.
  maandag 24 maart 2014 @ 14:21:48 #191
396550 Richestorags
pi_138113593
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 14:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh leuk, en hoe zit dat met de pre-stufi generatie, waar het vooral voor vrouwen nog helemaal niet nodig was om door te leren?
Mijn moeder was zo'n vrouw en verdient nu 5k bruto.
  maandag 24 maart 2014 @ 14:22:54 #192
396550 Richestorags
pi_138113636
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 14:21 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Als iedereen alleen studies uitkiest op basis van de carrieremogelijkheden dan worden er een heleboel mensen ongelukkig vrees ik.
Oh, ik vind het ook leuk gelukkig. Maar het is natuurlijk een beetje onzin om in mindere tijden de zoveelste communicatiekut te zijn. Of het duizendste psycholoogje. Leuk hoor als dat je leuk lijkt, maar hoe verwacht je er in godsnaam brood mee op de plank te krijgen?
pi_138113639
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 14:01 schreef Richestorags het volgende:
Wanneer dringt het tot je door dat inzetten NAAST betaalde banen dient te gebeuren?
En wanneer dringt het tot jou door dat het in de praktijk ALTIJD betaalde banen verdringt? Zelfs mijn idee? Ik loop namelijk bij een jobhunter en daar betaal ik voor. En wat krijg ik daar? O ja.. net de dingen die ik noemde. Zouden we mijn idee invoeren dan raken die mensen dus werkeloos. Gelukkig zijn dat er maar weinigen want er zijn niet veel werkelozen die die stap zetten. Door onbekendheid met de mogelijkheid of door het kostenplaatje. ¤750.- excl. btw voor 3 maanden is een behoorlijke uitgave als je werkeloos bent.
  maandag 24 maart 2014 @ 14:23:51 #194
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_138113677
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 14:21 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Mijn moeder was zo'n vrouw en verdient nu 5k bruto.
Ah, okay.... en dus geldt dat voor iedereen van haar generatie?
Ze heeft puur mazzel dat ze kon blijven werken toen ze kleine kinderen had, of dat ze (weer) een goede baan kreeg nadat ze er uit was geweest om te moederen, want een hoop vrouwen van die generatie komen nog niet aan de helft van zo'n inkomen bij full-time werk.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 24 maart 2014 @ 14:24:01 #195
396550 Richestorags
pi_138113687
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 14:22 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

En wanneer dringt het tot jou door dat het in de praktijk ALTIJD betaalde banen verdringt? Zelfs mijn idee? Ik loop namelijk bij een jobhunter en daar betaal ik voor. En wat krijg ik daar? O ja.. net de dingen die ik noemde. Zouden we mijn idee invoeren dan raken die mensen dus werkeloos. Gelukkig zijn dat er maar weinigen want er zijn niet veel werkelozen die die stap zetten. Door onbekendheid met de mogelijkheid of door het kostenplaatje. ¤750.- excl. btw voor 3 maanden is een behoorlijke uitgave als je werkeloos bent.
Nogmaals, niet altijd. Mits goed uitgevoerd niet. Dat het aan de uitvoering schort, maakt het idee niet slecht.
pi_138113710
quote:
Mensen kunnen in de zorg worden ingezet om de verpleegster te ontlasten van haar niet-essentiële taken zoals koffieschenken, wassen en lopen met de patiënten, zodat zij meer tijd overhoudt voor ZORG. Indien het goed wordt uitgevoerd, hoeft het niet ten koste te gaan van banen.
A) Dat wordt nu betaald gedaan
B) Als je dat door bijstandsgerechtigden laat doen dan zullen verpleegsters worden ontslagen. Je benoemt namelijk in één zin 80% van hun werkzaamheden. Zorg dus.
  maandag 24 maart 2014 @ 14:25:03 #197
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_138113732
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 14:20 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in. Zit je eenmaal op een achterstand kom je er moeilijk uit. Ik hoop dat het je lukt. Is er geen mogelijkheid om e.e.a. op te schorten waarmee je kan sparen en het dan in één keer kan aflossen?
Ik ben naar de bank gegaan om te vragen voor een persoonlijke lening, zodat ik dan alles ineens kan afbetalen. Ik heb ze laten zien dat ik dan de maandelijkse lasten van die lening kan betalen, dat kan ik dan missen.
Maar dat doen ze niet, want ik verdien nu te weinig en daarom willen ze me geen lening geven ( is de Rabobank).

Banken zijn niet meer zo persoonlijk als dat ze waren, nu voeren ze nummertjes in in de computer en dan kan je een groen licht of een rood licht krijgen, krijg je rood heb je pech, met hoeveel bewijs je ook komt dat je het wel kan afbetalen.
  maandag 24 maart 2014 @ 14:25:33 #198
396550 Richestorags
pi_138113751
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 14:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ah, okay.... en dus geldt dat voor iedereen van haar generatie?
Ze heeft puur mazzel dat ze kon blijven werken toen ze kleine kinderen had, of dat ze (weer) een goede baan kreeg nadat ze er uit was geweest om te moederen, want een hoop vrouwen van die generatie komen nog niet aan de helft van zo'n inkomen bij full-time werk.
Niet alles is toe te schrijven aan factoren geluk in het leven Leandra. Voor een deel speelt geluk een rol, voor een ander deel kun je je omstandigheden ook afdwingen. Maar dan moet je het wel willen.
pi_138113772
quote:
Prima, naast een tegenprestatie.
Dus 32 uur aan de dwangarbeid, 10 uur aan bijeenkomsten.. Wanneer wilde jij dat ze gingen solliciteren? Een goede, kansrijke sollicitatie kost je minimaal 8 uur voor de eerste mail er uit is.
  maandag 24 maart 2014 @ 14:26:54 #200
396550 Richestorags
pi_138113801
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 14:24 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

A) Dat wordt nu betaald gedaan
B) Als je dat door bijstandsgerechtigden laat doen dan zullen verpleegsters worden ontslagen. Je benoemt namelijk in één zin 80% van hun werkzaamheden. Zorg dus.
En mensen in de zorg klagen steen en been juist over die hoge werkdruk en de niet-essentiële taken die ze moeten uitvoeren, die TEN KOSTE gaan van meer tijd voor de patiënt. Er kan dus wel degelijk overheveling plaatsvinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')