Dan zet/hang je dat wasrekje maar in de badkamer of slaapkamer. Zo wordt mijn was ook al mijn hele leven gedroogd.quote:Op maandag 24 maart 2014 12:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, maar je weet toch dat het in NL 320 dagen regent en van de overige 45 dagen vriest het 30 dagen
Maar zoals gezegd, de meeste mensen hebben die kinderen al als ze in de bijstand zitten.quote:Op maandag 24 maart 2014 12:45 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ach kom toch op. Dat je in de bijstand zit wil toch niet zeggen dat je dom bent... "Hey ik zit in een financieel lastige situatie, laat ik eens even fijn het risico lopen dat er nog een kostenpostje bijkomt".
Slachtofferrol....!
In de meeste CAO's betalen beiden een deel, alleen merk je het als werknemer niet zo, omdat het direct van je brutoloon wordt ingehouden door de werkgever.quote:Op maandag 24 maart 2014 12:27 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Mmm. In de meeste gevallen betaalt de werkgever dat pensioen en niet de werknemer. Mensen die de pech hebben buiten een Cao te vallen verdienen vaak al minder dan iemand die wel onder een Cao valt én moeten hun eigen pensioen betalen van hun netto inkomen.
Ik heb pas sinds kort een droger en inderdaad, ophangen is geen probleem, nu gebruik ik de droger alleen voor het beddengoed en de handdoeken, omdat ze dan zachter zijn.quote:Op maandag 24 maart 2014 12:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wat een BS, ik woonde 17 jaar geleden met mijn oudste zoon op een klein rotflatje en ik kreeg m'n was prima weg.
Dat dat nog makkelijker werd toen we naar een ruime eengezinswoning verhuisden is wat anders, maar ik heb nooit een probleem gehad de was op te hangen.
Dat ik met een droger minder beddengoed nodig heb omdat het 's morgens van bed en 's avonds er schoon en droog weer op is, is een ander punt, maar die droger kost beduidend meer aan stroom dan een extra setje beddengoed bij Ikea.
Vanaf het moment dat ik een droger heb (december 1999) gebruik ik hem voor vrijwel alles, alleen de overhemden hangen boven de trap naar zolder te drogen, en toen mijn oudste nog thuiswoonde hing zijn sportkleding aan het wasrek.quote:Op maandag 24 maart 2014 12:55 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik heb pas sinds kort een droger en inderdaad, ophangen is geen probleem, nu gebruik ik de droger alleen voor het beddengoed en de handdoeken, omdat ze dan zachter zijn.
De rest hang ik not steeds op.
Prikpil is dan een goede optie, kost 20 euro in de drie maanden, ik vind het ideaal.quote:Op maandag 24 maart 2014 12:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, gewoon geen geld voor condooms toen ze ook al geen geld voor eten hadden, en om een of andere reden kan een spiraaltje of de pil niet...... weet ik veel, altijd gezeik daar.
Ik heb de droger gekregen toen mijn oma is overleden, omdat de hele familie het zo zielig voor me vond dat ik geen droger had, heb hem nooit echt gemist maar nu is het soms wel handig.quote:Op maandag 24 maart 2014 12:57 schreef Leandra het volgende:
[..]
Vanaf het moment dat ik een droger heb (december 1999) gebruik ik hem voor vrijwel alles, alleen de overhemden hangen boven de trap naar zolder te drogen, en toen mijn oudste nog thuiswoonde hing zijn sportkleding aan het wasrek.
Maar ik zal de eerste zijn om toe te geven dat het puur gemakzucht is.....
En even een wasrek voor aan het balkon gaan kopen![]()
Ik wist niet dat er mensen waren die iemand zielig konden vinden omdat hij/zij geen droger heeftquote:Op maandag 24 maart 2014 13:02 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik heb de droger gekregen toen mijn oma is overleden, omdat de hele familie het zo zielig voor me vond dat ik geen droger had, heb hem nooit echt gemist maar nu is het soms wel handig.
Blijkbaar is het een nogal verwende familie met allemaal drogers.quote:Op maandag 24 maart 2014 13:03 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik wist niet dat er mensen waren die iemand zielig konden vinden omdat hij/zij geen droger heeft
Wat doet dat er toe?quote:
Ja, ik heb nog nooit van mn leven een droogmachine gehad, en niemand heeft ooit enig begrip voor me getoondquote:Op maandag 24 maart 2014 13:05 schreef snakelady het volgende:
[..]
Blijkbaar is het een nogal verwende familie met allemaal drogers.
Ja, ik voel met je mee......... kusjekroel.quote:Op maandag 24 maart 2014 13:07 schreef Ivo1985 het volgende:
Het leven is ook héél zwaar en onmenselijk voor ons, als drogerloze minderheid!
In de douche en keuken?quote:Op maandag 24 maart 2014 13:05 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Wat doet dat er toe?
Maar goed, toen ik nog héél klein was woonden wij met z'n 5-en ergens 3 hoog op een 2 kamerflatje-met-vliering. Een wasdroger was onbetaalbaar dus die hadden we niet (hebben m'n ouders nog steeds niet). Zomers hing de was over de rand van het balkon aan de lijn en in de winter 'gewoon' binnen aan wasrekjes in de douche en keuken.
Het kan gewoon en is echt niet zo bijzonder. Op mijn huidige 35m² droog ik mijn was ook gewoon binnenshuis. Alleen vandaag even niet, want de zon schijnt dus wordt de was buiten lekker snel droog.
Niet om het een of ander, maar dit soort oeverloos gedram over een luxe-product als een droger is nou precies koren op de molen van mensen die iedere cent bijstand toch al teveel vinden.quote:Op maandag 24 maart 2014 13:15 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
In de douche en keuken?
Gatver. In de douche droogt het alleen als er niet dagelijks gedouched wordt en in de keuken ruikt je pas gewassen kleding en beddengoed naar kookluchtjes.![]()
Lijken mij nu net de enige twee plaatsen in huis waar je je was NIET op moet hangen.
Dit. Plus ik vind het beledigend jegens mensen die écht in armoede leven.quote:Op maandag 24 maart 2014 13:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Niet om het een of ander, maar dit soort oeverloos gedram over een luxe-product als een droger is nou precies koren op de molen van mensen die iedere cent bijstand toch al teveel vinden.
Juust.quote:Op maandag 24 maart 2014 13:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Niet om het een of ander, maar dit soort oeverloos gedram over een luxe-product als een droger is nou precies koren op de molen van mensen die iedere cent bijstand toch al teveel vinden.
Je bedoelt de mensen in de schuldhulpverlening?quote:Op maandag 24 maart 2014 13:22 schreef Luigi het volgende:
[..]
Dit. Plus ik vind het beledigend jegens mensen die écht in armoede leven.
Sowieso producten vergoedenquote:Op maandag 24 maart 2014 13:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er zullen best uitzonderlijke omstandigheden zijn waarbij het vergoeden van een droger te billijken is, maar dat je met 2 volwassenen en 3 kinderen in een klein flatje woont is dat wat mij betreft niet.
En je helpt de discussie ook niet echt door het als argument aan te voeren.
Er zullen ook mensen zijn die in de bijstand zitten en geen recht op een andere uitkering hebben, maar in een dusdanige fysieke situatie zitten dat een (aangepaste) auto geen overbodige luxe is, maar laten we zo'n uitzondering nou vooral niet opvoeren als excuus om iedereen in de bijstand maar een Suzuki Alto cadeau te doen.
Waarom moet bij jou alles met een aanleiding vermeld worden? Verwacht je dat de zieligheidsfactor dan omhoog schiet?quote:Op maandag 24 maart 2014 13:24 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Je bedoelt de mensen in de schuldhulpverlening?
Of de volwassenen (40+) met koophuis die in de bijstand zijn gekomen wegens 'te oud'?
Dan nog geldt voor die mensen dat een droger geen primaire levensbehoefte is. Kom op zeg.quote:Op maandag 24 maart 2014 13:24 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Of de volwassenen (40+) met koophuis die in de bijstand zijn gekomen wegens 'te oud'?
Dit dus.quote:Op maandag 24 maart 2014 13:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom moet bij jou alles met een aanleiding vermeld worden? Verwacht je dat de zieligheidsfactor dan omhoog schiet?
Ouder1 haalt wel telkens de gevallen aan van mensen die door veel pech getroffen zijn. Op basis daarvan kan je geen beleid maken. Je moet naar het grotere plaatje kijken. Ook wordt continu de eigen situatie aangehaald.quote:Op maandag 24 maart 2014 13:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom moet bij jou alles met een aanleiding vermeld worden? Verwacht je dat de zieligheidsfactor dan omhoog schiet?
Misschien moet je je eigen situatie weer even breed uitmeten in het topic... dan is je referentiekader in ieder geval duidelijk en weten we wanneer we moeten voorstellen dat je je droger op Marktplaats zet.quote:Op maandag 24 maart 2014 13:24 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |