Prima. Doneer wat aan de zo minder bedeelden zou ik zeggen, put your money where your mouth is.quote:Op zondag 23 maart 2014 22:18 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ik lees normale verhalen van mensen die het niet breed hebben.
Dat jij geen enkel gevoel in je flikker heb kan jij ook niets aan doen...dat zal wel je opvoeding zijn.
ps. voordat men weer domme veronderstellingen maakt: ik werk 40 uur, mijn vrouw ook, ik heb een flink huis op een hectare grond en heb twee auto's. Eigen initiatief weet je wel....
Er klopt werkelijk niets van....ik zal je een hint geven: wat zie je in mijn avatar staan?quote:Op zondag 23 maart 2014 22:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het staat je vrij om mij tegen te spreken. Ik denk echter dat jij een uitkering hebt, zo rond de 40 jaar bent, geen scholing gehad hebt en nu geconfronteerd wordt met een crisisje. En je bent niet gewend om tegengas te krijgen, waarschijnlijk omdat je in het echt ook zo dom schreeuwt.
Een bijstander die een auto van 15k gaat rijden lijkt mij onverstandig.quote:Op zondag 23 maart 2014 22:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het lijkt mij ook wel dat ze tweedehands zullen kopen wanneer dat een realistische optie is. Let wel, tweedehands kopen is lang niet altijd verstandig! Zo zijn tweedehands auto's vaak zelfs duurder wegens de onderhoudskosten, het hogere brandstofverbruik, de reparatiekosten etc.
Dan toch beter een kwalitatief goede auto uit de budgetcategorie (8000-15000 Euro?) kopen.
Mensen die hier enigszins verstand van hebben weten dat het kopen van een tweedehandsauto een kansspel is. Als je geluk hebt dan is er goed omgegaan met de auto en vallen de kosten mee, als je pech hebt dan ga je zo'n beetje elk duur onderdeel moeten vervangen waardoor je duurder uit bent aangezien dat nu eenmaal aardig wat dure arbeidsuren kost. Krachttermen van jou als gelul maken geen enkele indruk, kom liever met fatsoenlijke argumenten.quote:Op zondag 23 maart 2014 22:18 schreef aijumu het volgende:
[..]
Pak eens eens een oudere Cuore... een oudere Alto weinig kosten, goedkoop in alles. gelul weer...
Geen idee, ik zit mobiel dus zie geen avatars.quote:Op zondag 23 maart 2014 22:20 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Er klopt werkelijk niets van....ik zal je een hint geven: wat zie je in mijn avatar staan?
Ik heb niet gesproken over een auto van 15k, ik heb gesproken over een auto uit de budgetcategorie en hierbij een schatting gemaakt dat die zo'n 8-15k kost.quote:Op zondag 23 maart 2014 22:20 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Een bijstander die een auto van 15k gaat rijden lijkt mij onverstandig.
Fair enough. Laten we in oplossingen gaan praten:quote:Op zondag 23 maart 2014 22:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Jongens, houd het alsjeblieft een beetje netjes. Heen en weer verwijten maken, met modder smijten, schelden etc. vervuilt de discussie alleen maar, niemand van ons heeft daar wat aan. Dan krijg je 1 pagina met nuttige reacties op 7 pagina's.
Waarom ben jij dan zo actief in deze discussie? Niet dat het niet mag maar voor jou heeft het weinig belang wat voor keuzes wij maken voor ons binnenlands beleid.quote:Op zondag 23 maart 2014 22:20 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Er klopt werkelijk niets van....ik zal je een hint geven: wat zie je in mijn avatar staan?
Dat doe ik ook. Jij denk ik zomaar niet.quote:Op zondag 23 maart 2014 22:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Prima. Doneer wat aan de zo minder bedeelden zou ik zeggen, put your money where your mouth is.
Wel degelijk want ik ben van plan om terug te komen en bovendien is al mijn familie nog in NL.quote:Op zondag 23 maart 2014 22:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Waarom ben jij dan zo actief in deze discussie? Niet dat het niet mag maar voor jou heeft het weinig belang wat voor keuzes wij maken voor ons binnenlands beleid.
En jij maakt geen indruk met de onzin welke je nu allemaal verteld, je kunt van te voren heel goed inschatten door vooronderzoek, hoe een auto in elkaar steekt. Hoe het onderhoud is, het is mijn dagelijks brood geweest die handel. dus houd maar op.quote:Op zondag 23 maart 2014 22:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Mensen die hier enigszins verstand van hebben weten dat het kopen van een tweedehandsauto een kansspel is. Als je geluk hebt dan is er goed omgegaan met de auto en vallen de kosten mee, als je pech hebt dan ga je zo'n beetje elk duur onderdeel moeten vervangen waardoor je duurder uit bent aangezien dat nu eenmaal aardig wat dure arbeidsuren kost. Krachttermen van jou als gelul maken geen enkele indruk, kom liever met fatsoenlijke argumenten.
Extra geld? Indien nodig voor bijv. begeleiding en scholing, ja!quote:Op zondag 23 maart 2014 22:22 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Fair enough. Laten we in oplossingen gaan praten:
-extra geld?
-stimuleringstrajecten?
-langdurige bijstanders (>5 jaar) geleidelijk eruit?
Kies maar
Daar lijkt het wel weer op neer te komen.quote:Op zondag 23 maart 2014 22:24 schreef Janneke141 het volgende:
Ik heb even een paginaatje gemist geloof ik. Zijn we nu echt al beland op het punt waar een bijstandsgerechtigde een nieuwe auto moet kunnen kopen?
quote:Op zondag 23 maart 2014 22:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zegt de man die niet weet wat een OP is en dan gaat schreeuwen om linkjes die letterlijk bovenaan de pagina staan. Hou toch op clownesk figuur van de buitencategorie dat je er bentga gewoon terug je hok in, lees wat mee en beperkt je posts tot wat nietszeggende oneliners. Daarmee help je zowel voor als tegenstanders in deze discussie het meest mee. En nu tjeften, aapje van me.
quote:Op zondag 23 maart 2014 22:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Jongens, houd het alsjeblieft een beetje netjes. Heen en weer verwijten maken, met modder smijten, schelden etc. vervuilt de discussie alleen maar, niemand van ons heeft daar wat aan. Dan krijg je 1 pagina met nuttige reacties op 7 pagina's.
Fair enough, want anders is het niet eerlijk.quote:Op zondag 23 maart 2014 22:25 schreef aijumu het volgende:
[..]
Daar lijkt het wel weer op neer te komen.
Extra geld? Nee, juist verlagen ten opzichte van minimumloon zodat inkomensval minder vaak voor komt.quote:Op zondag 23 maart 2014 22:22 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Fair enough. Laten we in oplossingen gaan praten:
-extra geld?
-stimuleringstrajecten?
-langdurige bijstanders (>5 jaar) geleidelijk eruit?
Kies maar
Ik heb meer dan genoeg gevoel in mijn flikker. Maar ik kom van een andere achtergrond en heb veel van de wereld gezien en gewoond in andere landen. Daardoor weet ik dat niemand in Nederland zielig hoeft te zijn. Mits je maar de juiste keuzes maakt. En als je het grondig verneukt, is er nog een vangnet ook (schuldsanering e.d.). Ik heb het allerbeste voor met mensen, maar op basis van zielige verhalen en emoties kan je geen beleid maken. Je houdt altijd ontevreden mensen over.quote:Op zondag 23 maart 2014 22:18 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ik lees normale verhalen van mensen die het niet breed hebben.
Dat jij geen enkel gevoel in je flikker heb kan jij ook niets aan doen...dat zal wel je opvoeding zijn.
ps. voordat men weer domme veronderstellingen maakt: ik werk 40 uur, mijn vrouw ook, ik heb een flink huis op een hectare grond en heb twee auto's. Eigen initiatief weet je wel....
Nee, wat mij betreft niet. Ik gaf slechts een voorbeeld van een tweedehandsaankoop die vaak duurder is dan wanneer je nieuw koopt. Dat voorbeeld is compleet uit de context getrokken. Wel zal natuurlijk zo iemand moeten reizen voor sollicitaties en heeft zo iemand dus vervoerskosten (OV).quote:Op zondag 23 maart 2014 22:24 schreef Janneke141 het volgende:
Ik heb even een paginaatje gemist geloof ik. Zijn we nu echt al beland op het punt waar een bijstandsgerechtigde een nieuwe auto moet kunnen kopen?
Ja ik heb wel eens een pool ontmoet, vaak ook mee gewerkt. Sommige zijn aardig en goede harde werkers maar een deel zit natuurlijk de heledag aan de alcoholquote:Op zondag 23 maart 2014 22:19 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Heb je ooit wel eens een pool ontmoet
Jij? Je zit in het buitenland praatjes te verkopen over Nederlandse aangelegenheden zonder belasting af te dragenquote:Op zondag 23 maart 2014 22:23 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Dat doe ik ook. Jij denk ik zomaar niet.
Het enige wat jij afdraag is je domme gelul.....quote:Op zondag 23 maart 2014 22:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jij? Je zit in het buitenland praatjes te verkopen over Nederlandse aangelegenheden zonder belasting af te dragenhou toch op, ik draag meer bij in een maand dan jij en je hele familie doen door in het buitenland mooi weer te gaan zitten spelen. Hou nu gewoon op met je domme aanvalletjes, je maakt jezelf onsterfelijk belachelijk hier, voor zover dat al niet was.
En mensen moeten stelen om te overleven, schulden groter worden die niet afbetaald zullen worden (schuldsanering) etc.quote:Op zondag 23 maart 2014 22:25 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Extra geld? Nee, juist verlagen ten opzichte van minimumloon zodat inkomensval minder vaak voor komt.
Minimumloon verhogen dan. Een van de weinige goede plannen van de SP.quote:Op zondag 23 maart 2014 22:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
En mensen moeten stelen om te overleven, schulden groter worden die niet afbetaald zullen worden (schuldsanering) etc.
Nope, dat gaat niet werken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |