abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138095079
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 22:18 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ik lees normale verhalen van mensen die het niet breed hebben.
Dat jij geen enkel gevoel in je flikker heb kan jij ook niets aan doen...dat zal wel je opvoeding zijn.
ps. voordat men weer domme veronderstellingen maakt: ik werk 40 uur, mijn vrouw ook, ik heb een flink huis op een hectare grond en heb twee auto's. Eigen initiatief weet je wel....
Prima. Doneer wat aan de zo minder bedeelden zou ik zeggen, put your money where your mouth is.
  zondag 23 maart 2014 @ 22:20:13 #27
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_138095147
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2014 22:17 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het staat je vrij om mij tegen te spreken. Ik denk echter dat jij een uitkering hebt, zo rond de 40 jaar bent, geen scholing gehad hebt en nu geconfronteerd wordt met een crisisje. En je bent niet gewend om tegengas te krijgen, waarschijnlijk omdat je in het echt ook zo dom schreeuwt.
Er klopt werkelijk niets van....ik zal je een hint geven: wat zie je in mijn avatar staan?
pi_138095200
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 22:15 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Het lijkt mij ook wel dat ze tweedehands zullen kopen wanneer dat een realistische optie is. Let wel, tweedehands kopen is lang niet altijd verstandig! Zo zijn tweedehands auto's vaak zelfs duurder wegens de onderhoudskosten, het hogere brandstofverbruik, de reparatiekosten etc.
Dan toch beter een kwalitatief goede auto uit de budgetcategorie (8000-15000 Euro?) kopen.
Een bijstander die een auto van 15k gaat rijden lijkt mij onverstandig.
pi_138095234
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 22:18 schreef aijumu het volgende:

[..]

Pak eens eens een oudere Cuore... een oudere Alto weinig kosten, goedkoop in alles. gelul weer...
Mensen die hier enigszins verstand van hebben weten dat het kopen van een tweedehandsauto een kansspel is. Als je geluk hebt dan is er goed omgegaan met de auto en vallen de kosten mee, als je pech hebt dan ga je zo'n beetje elk duur onderdeel moeten vervangen waardoor je duurder uit bent aangezien dat nu eenmaal aardig wat dure arbeidsuren kost. Krachttermen van jou als gelul maken geen enkele indruk, kom liever met fatsoenlijke argumenten.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_138095249
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 22:20 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Er klopt werkelijk niets van....ik zal je een hint geven: wat zie je in mijn avatar staan?
Geen idee, ik zit mobiel dus zie geen avatars.
pi_138095332
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2014 22:20 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Een bijstander die een auto van 15k gaat rijden lijkt mij onverstandig.
Ik heb niet gesproken over een auto van 15k, ik heb gesproken over een auto uit de budgetcategorie en hierbij een schatting gemaakt dat die zo'n 8-15k kost.
#NoDAPL
  zondag 23 maart 2014 @ 22:22:14 #32
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_138095365
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 22:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Jongens, houd het alsjeblieft een beetje netjes. Heen en weer verwijten maken, met modder smijten, schelden etc. vervuilt de discussie alleen maar, niemand van ons heeft daar wat aan. Dan krijg je 1 pagina met nuttige reacties op 7 pagina's. ;)
Fair enough. Laten we in oplossingen gaan praten:

-extra geld?
-stimuleringstrajecten?
-langdurige bijstanders (>5 jaar) geleidelijk eruit?

Kies maar :)
pi_138095424
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 22:20 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Waarom ben jij dan zo actief in deze discussie? Niet dat het niet mag maar voor jou heeft het weinig belang wat voor keuzes wij maken voor ons binnenlands beleid. ;)
#NoDAPL
  zondag 23 maart 2014 @ 22:23:06 #34
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_138095435
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2014 22:19 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Prima. Doneer wat aan de zo minder bedeelden zou ik zeggen, put your money where your mouth is.
Dat doe ik ook. Jij denk ik zomaar niet.
  zondag 23 maart 2014 @ 22:24:23 #35
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_138095541
Ik heb even een paginaatje gemist geloof ik. Zijn we nu echt al beland op het punt waar een bijstandsgerechtigde een nieuwe auto moet kunnen kopen?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 23 maart 2014 @ 22:24:27 #36
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_138095547
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 22:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Waarom ben jij dan zo actief in deze discussie? Niet dat het niet mag maar voor jou heeft het weinig belang wat voor keuzes wij maken voor ons binnenlands beleid. ;)
Wel degelijk want ik ben van plan om terug te komen en bovendien is al mijn familie nog in NL.
Maar als ik dit racistische/facistische gelul zie dan begin ik echt te twijfelen.
pi_138095549
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 22:20 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Mensen die hier enigszins verstand van hebben weten dat het kopen van een tweedehandsauto een kansspel is. Als je geluk hebt dan is er goed omgegaan met de auto en vallen de kosten mee, als je pech hebt dan ga je zo'n beetje elk duur onderdeel moeten vervangen waardoor je duurder uit bent aangezien dat nu eenmaal aardig wat dure arbeidsuren kost. Krachttermen van jou als gelul maken geen enkele indruk, kom liever met fatsoenlijke argumenten.
En jij maakt geen indruk met de onzin welke je nu allemaal verteld, je kunt van te voren heel goed inschatten door vooronderzoek, hoe een auto in elkaar steekt. Hoe het onderhoud is, het is mijn dagelijks brood geweest die handel. dus houd maar op.
pi_138095578
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2014 22:22 schreef Richestorags het volgende:

[..]

-extra geld?
-stimuleringstrajecten?

Extra geld? Indien nodig voor bijv. begeleiding en scholing, ja!
Stimleringstrajecten? Altijd maatwerk, in het ene geval is er niets mis met de opleiding en het CV en is het een kwestie van werken aan de sollicitaties, het zelfvertrouwen etc. , in het andere geval is er scholing nodig.
Er is geen one size fits all en je moet dus aan maatwerk doen, dat is de essentie.
#NoDAPL
pi_138095608
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 22:24 schreef Janneke141 het volgende:
Ik heb even een paginaatje gemist geloof ik. Zijn we nu echt al beland op het punt waar een bijstandsgerechtigde een nieuwe auto moet kunnen kopen?
Daar lijkt het wel weer op neer te komen.
pi_138095635
quote:
10s.gif Op zondag 23 maart 2014 22:24 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zegt de man die niet weet wat een OP is en dan gaat schreeuwen om linkjes die letterlijk bovenaan de pagina staan. Hou toch op clownesk figuur van de buitencategorie dat je er bent :D ga gewoon terug je hok in, lees wat mee en beperkt je posts tot wat nietszeggende oneliners. Daarmee help je zowel voor als tegenstanders in deze discussie het meest mee. En nu tjeften, aapje van me.
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 22:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Jongens, houd het alsjeblieft een beetje netjes. Heen en weer verwijten maken, met modder smijten, schelden etc. vervuilt de discussie alleen maar, niemand van ons heeft daar wat aan. Dan krijg je 1 pagina met nuttige reacties op 7 pagina's. ;)
#NoDAPL
  zondag 23 maart 2014 @ 22:25:44 #41
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_138095658
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 22:25 schreef aijumu het volgende:

[..]

Daar lijkt het wel weer op neer te komen.
Fair enough, want anders is het niet eerlijk.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_138095663
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2014 22:22 schreef Richestorags het volgende:

[..]

-extra geld?
-stimuleringstrajecten?

Extra geld? Nee, juist verlagen ten opzichte van minimumloon zodat inkomensval minder vaak voor komt.

Stimuleringstrajecten? Hoe bedoel je dat?

Scholingstrajecten voor ongeschoolden of mensen uit sectoren zonder toekomst zijn de moeite waard

Korten na 5 jaar is geen optie, als bijstand echt op een niveau is waar de uitkering voor is bedoeld: uiterst vangnet. De langdurigheidstoeslag moet wel worden afgeschaft, wederom om inkomensval tegen te gaan.
  zondag 23 maart 2014 @ 22:26:12 #43
396550 Richestorags
pi_138095692
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 22:18 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Ik lees normale verhalen van mensen die het niet breed hebben.
Dat jij geen enkel gevoel in je flikker heb kan jij ook niets aan doen...dat zal wel je opvoeding zijn.
ps. voordat men weer domme veronderstellingen maakt: ik werk 40 uur, mijn vrouw ook, ik heb een flink huis op een hectare grond en heb twee auto's. Eigen initiatief weet je wel....
Ik heb meer dan genoeg gevoel in mijn flikker. Maar ik kom van een andere achtergrond en heb veel van de wereld gezien en gewoond in andere landen. Daardoor weet ik dat niemand in Nederland zielig hoeft te zijn. Mits je maar de juiste keuzes maakt. En als je het grondig verneukt, is er nog een vangnet ook (schuldsanering e.d.). Ik heb het allerbeste voor met mensen, maar op basis van zielige verhalen en emoties kan je geen beleid maken. Je houdt altijd ontevreden mensen over.
pi_138095715
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 22:24 schreef Janneke141 het volgende:
Nee, wat mij betreft niet. Ik gaf slechts een voorbeeld van een tweedehandsaankoop die vaak duurder is dan wanneer je nieuw koopt. Dat voorbeeld is compleet uit de context getrokken. Wel zal natuurlijk zo iemand moeten reizen voor sollicitaties en heeft zo iemand dus vervoerskosten (OV).
#NoDAPL
pi_138095718
quote:
1s.gif Op zondag 23 maart 2014 22:19 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Heb je ooit wel eens een pool ontmoet :')
Ja ik heb wel eens een pool ontmoet, vaak ook mee gewerkt. Sommige zijn aardig en goede harde werkers maar een deel zit natuurlijk de heledag aan de alcohol

Laatst ook nog. Een man was een aanhangwagen aan zijn vrachtwagen aan het aankoppelen en komt er een auto met dronke polen tegen de aanhanger ramde, die man zat bekneld en wat denkt een normale nederlander? Helpen en 112 bellen. Wat doen polen? Wegrennen zodat ze niet in de problemen komen en hun maatje die bewusteloos in de auto lag ivm geen gordel om en dus een ster in de vooruit?? Nouja laat die ook maar zitten.
Dus die man werd na 15 min gevonden door een andere automobilist en volgens onderzoek was de man die was overleden niet opslag dood dus die heeft even zitten lijden.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_138095740
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 22:23 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Dat doe ik ook. Jij denk ik zomaar niet.
Jij? Je zit in het buitenland praatjes te verkopen over Nederlandse aangelegenheden zonder belasting af te dragen :D hou toch op, ik draag meer bij in een maand dan jij en je hele familie doen door in het buitenland mooi weer te gaan zitten spelen. Hou nu gewoon op met je domme aanvalletjes, je maakt jezelf onsterfelijk belachelijk hier, voor zover dat al niet was.
  zondag 23 maart 2014 @ 22:27:51 #47
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_138095813
quote:
10s.gif Op zondag 23 maart 2014 22:26 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Jij? Je zit in het buitenland praatjes te verkopen over Nederlandse aangelegenheden zonder belasting af te dragen :D hou toch op, ik draag meer bij in een maand dan jij en je hele familie doen door in het buitenland mooi weer te gaan zitten spelen. Hou nu gewoon op met je domme aanvalletjes, je maakt jezelf onsterfelijk belachelijk hier, voor zover dat al niet was.
Het enige wat jij afdraag is je domme gelul..... :W :W
pi_138095823
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 22:25 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Extra geld? Nee, juist verlagen ten opzichte van minimumloon zodat inkomensval minder vaak voor komt.
En mensen moeten stelen om te overleven, schulden groter worden die niet afbetaald zullen worden (schuldsanering) etc.
Nope, dat gaat niet werken.
#NoDAPL
  zondag 23 maart 2014 @ 22:30:56 #49
396550 Richestorags
pi_138095997
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 22:28 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

En mensen moeten stelen om te overleven, schulden groter worden die niet afbetaald zullen worden (schuldsanering) etc.
Nope, dat gaat niet werken.
Minimumloon verhogen dan. Een van de weinige goede plannen van de SP.
pi_138096037
quote:
0s.gif Op zondag 23 maart 2014 22:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

[..]

Je hebt gelijk, soms krijg ik de natuurlijke neiging van die anabolenkikkertjes die denken dat ze met een grote mond de discussie te overschreeuwen even op hun plek te zetten. Ontopic maar weer, gewoon die gast negeren :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')